octavianvarzaru Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Are careva idee daca e posibil sa aibe bateria prea multi volti si din cauza asta sa apara probleme la incarcare? De ex o baterie care are 12.9 - 13v cand nu e folosita mobra si fluctueaza foarte mult curentul de incarcare de la 13v la 15.8 si nu are legatura cu turatia mare. Daca o descarc fortat la 12 volti (lumini etc) si merg cu mobra nu mai fluctueaza deloc voltajul de incarcare sta pe la 13 cum e si normal. O sa iau baterie noua sa postez daca s-a rezolvat problema. Da, este posibil. Mi s-a intamplat mie cu o Varta ce nu avea mai mult de 1 an vechime. "Sugea" tot curentu generat de motoreta si avea si 18v. Bineinteles motoreta mergea ca in doua bujii. Am schimbat bateria si totul este bine mai putin incarcarea care nu trece de 13,3 v la 5000 de ture, dar macar functioneaza motoreta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Stric ceva daca folosesc bateria auto pe post de baterie moto? Pentru masuratori doar.Nu strici nimic, dar ai grija sa nu faci scurt circuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Nu strici nimic, dar ai grija sa nu faci scurt circuit. Am incercat aseara dar cu o baterie moto mai mare (12Ah) si nicio schimbare. Tot 13,3v la 5000 de ture cu faza scurta aprinsa. Daca mai porneste si ventilatorul scade la 12,8v. Asadar bateria nu este de vina, releul nu, generatorul nu, mufe topite nu am, nu stiu ce sa mai verific. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 (editat) Stateam si ma gandeam acum: e posibil ca si din cauza bateriei sa am incarcarea asta mai mica de 13v cu lumina aprinsa? Bateria fiind unibat cu vechime de maxim 2 luni. Daca as lega bateria de la masina, cea moto complet deconectata, as prajii ceva? Sau nu pot fi luate in calcul masuratorile in acest caz? Bateria auto are vreo 70ah. Incearca asa: Ia bateria moto, o incarci 100% la redresor moto, maxim 1 amper, sa aibe 12.6v de ex. Ia toate contactele de la releu de incarcare, de la releu de pornire de la cdi de la tot ce e mufa si da-le cu spray de contacte monteaza bateria si testeaza voltajul de incarcare si vezi daca voltajul este normal cu lumini tot turata sau la relantiu cum se face. Eventual masori voltajul si dupa un drum mai lung dupa ce faci toate de mai sus, poate isi revine incarcarea la un voltaj normal Editat Iunie 18, 2013 de varg-voshod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Incearca asa: Ia bateria moto, o incarci 100% la redresor moto, maxim 1 amper, sa aibe 12.6v de ex. Ia toate contactele de la releu de incarcare, de la releu de pornire de la cdi de la tot ce e mufa si da-le cu spray de contacte monteaza bateria si testeaza voltajul de incarcare si vezi daca voltajul este normal cu lumini tot turata sau la relantiu cum se face. Eventual masori voltajul si dupa un drum mai lung dupa ce faci toate de mai sus, poate isi revine incarcarea la un voltaj normal Astazi ma ocup si de asta. Ar fi cam ultima operatiune de facut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Astazi ma ocup si de asta. Ar fi cam ultima operatiune de facut. Am curatat astazi toate mufele cu spray de contacte si am cam aceleasi rezultate: cu far aprins la 5000 de ture, 13,4v, la fel si cu ventilator de racire pornit. Maine o sa iau si bateria in casa sa o pun pe redresor sa vedem... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 (editat) omule, eu iti zic: motorul ala n-are nimica. te-a lasat in drum fara curent, nu porneste etc? de ce tot vrei tu sa gasesti problema care nu exista, suna a OCD. Editat Iunie 18, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Scanteieste, benzineste, porneste fara nicio problema "la sfert" dar tare curios sunt de ce nu incarca ca restul hornet-urilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 (editat) Are careva idee daca e posibil sa aibe bateria prea multi volti si din cauza asta sa apara probleme la incarcare? De ex o baterie care are 12.9 - 13v cand nu e folosita mobra si fluctueaza foarte mult curentul de incarcare de la 13v la 15.8 si nu are legatura cu turatia mare. Daca o descarc fortat la 12 volti (lumini etc) si merg cu mobra nu mai fluctueaza deloc voltajul de incarcare sta pe la 13 cum e si normal. O sa iau baterie noua sa postez daca s-a rezolvat problema. Da, este posibil. Mi s-a intamplat mie cu o Varta ce nu avea mai mult de 1 an vechime. "Sugea" tot curentu generat de motoreta si avea si 18v. Bineinteles motoreta mergea ca in doua bujii. Am schimbat bateria si totul este bine mai putin incarcarea care nu trece de 13,3 v la 5000 de ture, dar macar functioneaza motoreta. Am incercat aseara dar cu o baterie moto mai mare (12Ah) si nicio schimbare. Tot 13,3v la 5000 de ture cu faza scurta aprinsa. Daca mai porneste si ventilatorul scade la 12,8v. Asadar bateria nu este de vina, releul nu, generatorul nu, mufe topite nu am, nu stiu ce sa mai verific. la xt-ul meu, mobra a avut releul schimbat cu unul OEM in toamna ca baga 15.5 in primavara asta eu de frica sa nu moara bateria am luat un redresor nepotrivit, am copt-o bine la 5 amperi ca nu ma pricepeam, bateria nu a murit, am bagat si niste elctrolit in ea moment in care a inceput iar sa faca figuri adica fluctua incarcarea foarte mult de la 13 la 15.8v si in general tragea prea mult curent ca dimineata o gaseam la 12.9 v (prea mult) toata lumea mi-a zis ca e releul de vina, eu nu am crezut ca tocmai l-am schimbat eu am dat cu spray de contacte peste tot aseara si azi am schimbat bateria cu una noua azi acum sunt mai mult decat fericit ca nu fluctueaza voltajul, am voltmetru pe bord si sta tot timpul la 13 - 13.1 maxim chiar si la 7500 rpm concluzia mea e ca 13.3 v la tine e ok daca zici ca merge fara probleme, eu sunt multumit cu un votaj stabil de 13 - 13.1 tot timpul Editat Iunie 18, 2013 de varg-voshod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 am copt-o bine la 5 amperi ca nu ma pricepeameu n-am vrut sa zic nimic initial dar... unele din lucrurile scrise mai sus sint false. cum ar fi ca 35 mA cu contactul pe OFF e ok. o fi pt. o baterie de masina, de fapt nici pt. aia nu prea e. eu zic pt. a n'spea oara ca probabil motorul ala n-are nimic dar i se cauta o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3m-01 Postat Iunie 24, 2013 Share Postat Iunie 24, 2013 Salutare, deoarece sunt afon la partea de electricitate va intreb pe voi daca o motocicleta (125 cc) e normal sa incarce o baterie moarta de cativa ani doar cu 1,5 - 1,6 V la 4000 rpm? nu am si nu gasesc manualul motocicletei... Multumesc. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adya76 Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 (editat) Indiferent de marca, orice acumulator este bun, cu conditia ca acesta sa fie formatat. ( formatarea presupune cicluri succesive de incarcare / descarcare ) Cat despre Unibat, fiind produs relativ nou pe piata din Romania, nu cred ca se poate pronunta inca cineva... Totusi daca luam in calcul pretul de achizitie si faptul ca produsul se fabrica in Italia, atunci cred ca Unibat-ul este o alegere buna. Editat Iunie 25, 2013 de adya76 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 o baterie folosita des va tine mai mult decat una zacuta, deci mergi mult cu motorul, tine bine bateria. a mea... nustiu cati ani are. 3 la mine... o baterie protejata de frig va tine mult mai mult ca una lasata la minus 15 iarna afara. in plus eu o incarc de 2 - 3 ori pe iarna (3 - 4 luni cat nu merg)... am un Bosch... nu-s fan al firmei... dar inca merge... diferenta majora dintre un brand mare si o firma mai necunoscuta va fi puterea la pornire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 Am vazut Unibat pe ceva maxiscutere Italienesti.Nu sunt stralucite,2 ani si i-a lasat cand era lumea mai draga,asa pe neanuntatea.Parerea mea ca sunt surori cu GS-urile taiwaneze si Varta deoarece au acelasi comportament.Parere personala -Yuasa. ce tot vorbesti ma...tu compari Varta cu gs?VARTA SUNT BATERII FOARTE BUNE!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zune Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 bateriile rombat le-a incercat careva ? .. ma gandeam sa bau un ban pe produse romanesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 Cum spuneam mai sus, toate bateriile moto, inclusiv Rombat, sint facute in China. Rombat doar pune eticheta cu Rombat pe ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 (editat) Nu toate. YTZ10S - made in japan E doar un exemplu. Editat Iunie 25, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 "Made in China" nu inseamna nimic. se poate face in China cu controale de calitate drastice, audituri la procesul de productie etc sau la modul "cum o iesi". as mai comenta ca diferente exista dincolo de curentul de pornire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Iunie 28, 2013 Share Postat Iunie 28, 2013 Am pus la incarcat o baterie Yuasa pe un redresor Saito Pro Charger luat de pe Louis. Am masurat voltajul ce s-a ridicat treptat de la 12.6v pana la 13.5v in decursul a 15 min. Dupa 3-4 ore de incarcare s-a stabilizat la 14.3v. E normala tensiunea asta de incarcare? Am atins bateria si nu era calda, desi se vedeau bule si 'fierbea'. Multam! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_wts Postat Iunie 28, 2013 Share Postat Iunie 28, 2013 este perfect incarcatorul fuctioneaza astfel: incarca cu un curent constant pana la 14.4 dupa care tensiunea sta constanta iar curentul scade pana la 100mA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 28, 2013 Share Postat Iunie 28, 2013 este perfect incarcatorul fuctioneaza astfel: incarca cu un curent constant pana la 14.4 dupa care tensiunea sta constanta iar curentul scade pana la 100mA. exact. incarcatorul ala are un manual in care e descrisa metoda de incarcare. asa trebuie incarcata o baterie pentru durata de viata maxima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Iunie 28, 2013 Share Postat Iunie 28, 2013 Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sefirah Postat Iunie 30, 2013 Share Postat Iunie 30, 2013 am nevoie de ajutorul unor oameni priceputi...am un suzuki bandit de 400...nu mai am releul de incarcare la el....unul nou e aproape 100 de euro....as vrea sa stiu ce relee de la alte moto se potrivesc?mentionez ca cel vechi avea 5 pini...am tot cautat pe net,dar nu gasesc nicaieri potriviri....poate as gasi unul sh la dezmembrari daca as stii ce sa caut....multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0sminel Postat Iunie 30, 2013 Share Postat Iunie 30, 2013 iei tot unul in 5 fire.....SH..si pt bandit 650 cred ca tot in 5 fire sunt.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Iunie 30, 2013 Share Postat Iunie 30, 2013 Salut, Îţi este bun releul de la orice motocicletă care are o putere generată de alternator cel puţin la fel de mare ca şi putere generată de alternatorul motocicletei tale, ajungând la o concluzie ( aproximată ) cum că noul releu de încarcare va putea comuta puterea de care are nevoie motocicleta ta. Verifică ca şi releul ce-l cumperi să aibă 3 fire de curent alternativ ( de obicei galbene sau albe ) şi minim un fir roşu şi un fir negru. Dacă la motocicleta ta mai este încă un fir de o altă culoare poţi să-l izolezi sau să cauţi un releu care are şi intrare pentru tensiunea de referinţă. Poţi folosi relee ieftine ce se comercializează pentru ATV-uri Linfan de exemplu, o să găseşti la PowerSports ( la Făget, intesecţia 13 Decembrie - Gării - Aurel Vlaicu ) şi ar trebui să coste sub 100 lei . Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.