Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am ales sa o pensionez. Motorul a fost luat in sept. 2016. Bateria era cu DOT 2010 sau 2011. Cand a dat frigul, a dat si ea in primire. Cam era cazul de retragere. Si fix cand am bagat motrul la iernat. Noroc cu o baterie auto (si aia scoasa la pensionare) de-am putut sa pornesc motorul. Acum am cabluri de pornire facute din multifilar de 6 mmp si crocodili.

post-92464-0-01973700-1519841706_thumb.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai vazut tu pasta cazuta de pe placi ?

Eu iti spun din experienta, mai ales auto , dar si bateria mea la moto, avea exact acceleasi simtome. Cand am verificat ( capacul era usor lipit ca si cum ar fi fara intretinere) nunavea apa. Apa trebuie sa fie putin peste placi, cam 1 cm aprox. Am adaugat apa si bateria merge perfect.

Am zis doar sa inceecati. Nu vreau polemici pe tema asta precum ca daca a zis ala de la magazin ca e praf ....

Completarea cu apă funcționează la baterii clasice. În cazul celor fără întreținere, există o conspirație mondială a producătorilor care avertizează în manual că, odată adăugat electrolitul, încărcată bateria și pus capacul, acesta nu se va deschide sub nicio formă. De altfel scriu și pe el, să nu cumva să uiți. :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Completarea cu apă funcționează la baterii clasice. În cazul celor fără întreținere, există o conspirație mondială a producătorilor care avertizează în manual că, odată adăugat electrolitul, încărcată bateria și pus capacul, acesta nu se va deschide sub nicio formă. De altfel scriu și pe el, să nu cumva să uiți. :)

Corect!

Cu toate astea stiu io pe unu' care a turnat apa de fantana cu galeata intr-o baterie MF si aia si-a revenit in 15 minute fara ca macar sa fie pusa la redresat.

» Post actualizat in 01 Mar 2018 07:33

Las și eu asta aici, pentru cei care își țin bateria în casă, eventual lângă calorifer:

 

attachicon.gifYuasa discharge.jpg

 

Cred ca am mai spus-o pe topicul asta: in manualele care insotesc bateriile moto Bosch scrie clar ca, pe perioade mai lungi de nefolosire, trebuie depozitate la rece.

Dar la romani e mitul ala ca iarna bateria trebuie bagata-n casa...

Chiar sunt curios: printr-o conjunctura (nefericita) martoaga mea a ramas afara de vreo 2 luni. Intr-o curte cu bateria montata si husa pe ea. Zilele astea o sa primeasca o pornire ca de proba. Revin cu rezultatul.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect!

Cu toate astea stiu io pe unu' care a turnat apa de fantana cu galeata intr-o baterie MF si aia si-a revenit in 15 minute fara ca macar sa fie pusa la redresat.

Trebuie să spui și ce s-a întâmplat după aia. :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie să spui și ce s-a întâmplat după aia. :)

Cu bateria? Nimic.

Daca te referi la CDI, ala se arsese pe jumate inainte de operatiunea "galeata", mergea intr-un cilindru de vreo 2 km.

Dupa "redresarea" bateriei la fantana am coborat cativa km pana la Bicaz intr-un piston, timp in care motorul s-a oprit de vreo 10 ori. De fiecare data a pornit la sfert, deci bateria n-a avut nici pe dreaq.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai pus si faina sa iese bune clatitele

apa distilata are ph neutru 7 ... apa de la robinet are ph bazic +7 (in general in jur de 8) ... apa minerala e usor acida din cauza concentratiei de co2 ...

 

tu ce zici ca e mai ok sa nu diluezi acidul sulfuric mai mult decat necesar ... sa zicem ca e o baterie care nu prea mai conteaza si nu ai acces in momentul respectiv la apa distilata ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveam ~14 ani cand tot incercam sa incarc o baterie auto cu alimentatorul de la trenuletul electric, la mine in camera. Nu erau baterii fara intretinere atunci, se scoteau dopurile in timpul incarcarii si, la prima spalare dupa experimente, in urma stropilor care or fi sarit din "fierberea" electrolitului, mi s-a facut pijamaua svaiter :D A fost de altfel ultima mea pijama :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai periculos e sa bubuie bateria sub c#r, langa rezervor, intr-o zi torida sau din cauza incarcarii defectuoase. Frigiderul meu nu are pierderi de caldura decat in spate, une sunt compresorul si condensorul. Pe lateral si in fata nu are niciun fel de pierderi, nu stiu cum ati constatat voi asa ceva.

Deci insunuati ca, stand la cca 20-23 de grade, jos pe covor, langa frigider (sau sub vreun pat), e mai rau decat sa las bateria in vreo camera unde nu am incalzire deloc, iar temperatura e un pic mai ridicata decat afara? Si ca ar bubui la incarcare, desi bateria e fara intretinere? Nu e nevoie sa imi raspundeti, oricum nu duc bateria la frig.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Deci insunuati ca, stand la cca 20-23 de grade, jos pe covor, langa frigider (sau sub vreun pat), e mai rau decat sa las bateria in vreo camera unde nu am incalzire deloc, iar temperatura e un pic mai ridicata decat afara?

Nu insinuăm noi, ci băieții de la Yuasa. Probabil ca vor să ne moară bateriile mai des și să le schimbăm după fiecare iarnă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pățit eu sa bubuie bateria sub mine. În trafic, caldura nu prea mare, dar fix când stăteam pe loc, la privit peisajul. M-am c...t pe mine instant!

Nașpa senzație, în prima secunda credeam ca a explodat motorul.

Mi s-a gâtuit furtunul de la baterie, dar de vina a fost si încărcarea aiurea, cum aveam sa aflu mai târziu. La un moment ieșea fum rău de la releu, mai începuse si ploaia la scurt timp.

Mi-a părut rău de baterie, avea un sezon. Și stres mare, era seara și a doua zi era 1 mai, aveam planuri. Dar am avut noroc și am rezolvat rapid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu insinuăm noi, ci băieții de la Yuasa. Probabil ca vor să ne moară bateriile mai des și să le schimbăm după fiecare iarnă.

 

Tot baietii de la Yuasa zic cateva pagini mai incolo ca s-ar putea sa fie nevoie sa verifici mai des bateria daca ai de gand sa hibernezi mobra in afara intervalului de +15...+27 grade. In acelasi document de unde e luat graficul de mai sus: http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechManual_2014.pdf (boldul e al lor):

 

"Battery Storage If the vehicle is in storage or used infrequently, disconnect the battery cable to eliminate current drain from electrical equipment. Check the battery every month (for Conventional types) and every three months for AGM batteries. If open circuit voltage indicates a low state-of-charge, charge the battery. Temperatures below 60° F or above 80° F may require more frequent inspections and/or charging."

 

As zice ca n-are mare importanta daca tii bateria in casa la 15, 25 sau 35 de grade doua-trei luni, atata vreme cat o incarci in fiecare caz inainte sa ajunga sub tensiunea de sulfatare. Nu e nici o tragedie daca o tii la 25 de grade si o incarci o data pe luna, in orice caz nu mai mult decat daca ai lasa mobra neumblata vara pentru aceeasi perioada.

 

Bateria lasata pe mobra iarna fara sa o incarci pina in primavara implica alta discutie, in care intra parametri care nu apar in graficul de mai sus. Calitatea si capacitatea bateriei, vechimea ei si starea de incarcare initiala, cat de frig e si ce varfuri negative ai, si or mai fi. Pe net e rara informatia despre bateriile de motocicleta lasate cu lunile la temperaturi gen -5, -10 sau mai jos. Daca te asigura producatorul bateriei explicit ca e ok sa lasi modelul tau de baterie 3 luni fara incarcare la -10 grade, go for it. Altfel exista riscul sa scoti bani de o baterie noua in primavara daca ai prins o iarna grea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu inca n-am inteles. Bag bateria in congelator, sau nu? Ca momentan sta intr-o camera, la racoare. Zici ca e ...la mititica, la racoare :D Oricum, se pare ca se termina cu iarna. De joi, vineri, sambata, 17 grade maxima, si minima pozitiva!! Cred ca pun direct bateria pe motor we urmator:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...