john17 Postat Februarie 28, 2018 Share Postat Februarie 28, 2018 Ai fi putut s-o dai la scoala la varsta aia! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 28, 2018 Share Postat Februarie 28, 2018 Am ales sa o pensionez. Motorul a fost luat in sept. 2016. Bateria era cu DOT 2010 sau 2011. Cand a dat frigul, a dat si ea in primire. Cam era cazul de retragere. Si fix cand am bagat motrul la iernat. Noroc cu o baterie auto (si aia scoasa la pensionare) de-am putut sa pornesc motorul. Acum am cabluri de pornire facute din multifilar de 6 mmp si crocodili. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 1, 2018 Share Postat Martie 1, 2018 Corect, e mult mai ușor, dar cablul meu l-am făcut să îi ajut și pe alții, nu doar pe mine. Cât despre Optimate 6, jos pălăria! Am folosit și eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Martie 1, 2018 Share Postat Martie 1, 2018 Ai vazut tu pasta cazuta de pe placi ? Eu iti spun din experienta, mai ales auto , dar si bateria mea la moto, avea exact acceleasi simtome. Cand am verificat ( capacul era usor lipit ca si cum ar fi fara intretinere) nunavea apa. Apa trebuie sa fie putin peste placi, cam 1 cm aprox. Am adaugat apa si bateria merge perfect. Am zis doar sa inceecati. Nu vreau polemici pe tema asta precum ca daca a zis ala de la magazin ca e praf .... Completarea cu apă funcționează la baterii clasice. În cazul celor fără întreținere, există o conspirație mondială a producătorilor care avertizează în manual că, odată adăugat electrolitul, încărcată bateria și pus capacul, acesta nu se va deschide sub nicio formă. De altfel scriu și pe el, să nu cumva să uiți. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 1, 2018 Share Postat Martie 1, 2018 Tot de la Lidl am și eu. Ieftin și bun. Am și cabluri, dar nu le montez. Încă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Martie 1, 2018 Share Postat Martie 1, 2018 Las și eu asta aici, pentru cei care își țin bateria în casă, eventual lângă calorifer: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 1, 2018 Share Postat Martie 1, 2018 (editat) Completarea cu apă funcționează la baterii clasice. În cazul celor fără întreținere, există o conspirație mondială a producătorilor care avertizează în manual că, odată adăugat electrolitul, încărcată bateria și pus capacul, acesta nu se va deschide sub nicio formă. De altfel scriu și pe el, să nu cumva să uiți. Corect! Cu toate astea stiu io pe unu' care a turnat apa de fantana cu galeata intr-o baterie MF si aia si-a revenit in 15 minute fara ca macar sa fie pusa la redresat. » Post actualizat in 01 Mar 2018 07:33 Las și eu asta aici, pentru cei care își țin bateria în casă, eventual lângă calorifer: Yuasa discharge.jpg Cred ca am mai spus-o pe topicul asta: in manualele care insotesc bateriile moto Bosch scrie clar ca, pe perioade mai lungi de nefolosire, trebuie depozitate la rece. Dar la romani e mitul ala ca iarna bateria trebuie bagata-n casa... Chiar sunt curios: printr-o conjunctura (nefericita) martoaga mea a ramas afara de vreo 2 luni. Intr-o curte cu bateria montata si husa pe ea. Zilele astea o sa primeasca o pornire ca de proba. Revin cu rezultatul. Editat Martie 1, 2018 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Martie 1, 2018 Share Postat Martie 1, 2018 Corect! Cu toate astea stiu io pe unu' care a turnat apa de fantana cu galeata intr-o baterie MF si aia si-a revenit in 15 minute fara ca macar sa fie pusa la redresat. Trebuie să spui și ce s-a întâmplat după aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 1, 2018 Share Postat Martie 1, 2018 Trebuie să spui și ce s-a întâmplat după aia. Cu bateria? Nimic. Daca te referi la CDI, ala se arsese pe jumate inainte de operatiunea "galeata", mergea intr-un cilindru de vreo 2 km. Dupa "redresarea" bateriei la fantana am coborat cativa km pana la Bicaz intr-un piston, timp in care motorul s-a oprit de vreo 10 ori. De fiecare data a pornit la sfert, deci bateria n-a avut nici pe dreaq. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 2, 2018 Share Postat Martie 2, 2018 eu am pus apa minerala si a mai mers un timp o baterie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei-LKY Postat Martie 2, 2018 Share Postat Martie 2, 2018 eu am pus apa minerala si a mai mers un timp o baterie ai pus si faina sa iese bune clatitele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 2, 2018 Share Postat Martie 2, 2018 ai pus si faina sa iese bune clatitele apa distilata are ph neutru 7 ... apa de la robinet are ph bazic +7 (in general in jur de 8) ... apa minerala e usor acida din cauza concentratiei de co2 ... tu ce zici ca e mai ok sa nu diluezi acidul sulfuric mai mult decat necesar ... sa zicem ca e o baterie care nu prea mai conteaza si nu ai acces in momentul respectiv la apa distilata ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Martie 4, 2018 Share Postat Martie 4, 2018 (editat) Las și eu asta aici, pentru cei care își țin bateria în casă, eventual lângă calorifer: Bine de stiut, am mutat-o langa frigider. Editat Martie 4, 2018 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 4, 2018 Share Postat Martie 4, 2018 Tot lângă frigider stă și a mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 4, 2018 Share Postat Martie 4, 2018 Oricum frigiderul emana caldura in exteriorul sau... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Martie 4, 2018 Share Postat Martie 4, 2018 Si bateria mai emana si niste vapori toxici, parca langa frigider sau locul de dormit/luat masa nu as pune-o. Pe balcon cu ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 4, 2018 Share Postat Martie 4, 2018 Aveam ~14 ani cand tot incercam sa incarc o baterie auto cu alimentatorul de la trenuletul electric, la mine in camera. Nu erau baterii fara intretinere atunci, se scoteau dopurile in timpul incarcarii si, la prima spalare dupa experimente, in urma stropilor care or fi sarit din "fierberea" electrolitului, mi s-a facut pijamaua svaiter A fost de altfel ultima mea pijama Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 5, 2018 Share Postat Martie 5, 2018 Mai periculos e sa bubuie bateria sub c#r, langa rezervor, intr-o zi torida sau din cauza incarcarii defectuoase. Frigiderul meu nu are pierderi de caldura decat in spate, une sunt compresorul si condensorul. Pe lateral si in fata nu are niciun fel de pierderi, nu stiu cum ati constatat voi asa ceva. Deci insunuati ca, stand la cca 20-23 de grade, jos pe covor, langa frigider (sau sub vreun pat), e mai rau decat sa las bateria in vreo camera unde nu am incalzire deloc, iar temperatura e un pic mai ridicata decat afara? Si ca ar bubui la incarcare, desi bateria e fara intretinere? Nu e nevoie sa imi raspundeti, oricum nu duc bateria la frig. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Martie 5, 2018 Share Postat Martie 5, 2018 Deci insunuati ca, stand la cca 20-23 de grade, jos pe covor, langa frigider (sau sub vreun pat), e mai rau decat sa las bateria in vreo camera unde nu am incalzire deloc, iar temperatura e un pic mai ridicata decat afara? Nu insinuăm noi, ci băieții de la Yuasa. Probabil ca vor să ne moară bateriile mai des și să le schimbăm după fiecare iarnă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulianserban Postat Martie 5, 2018 Share Postat Martie 5, 2018 Am pățit eu sa bubuie bateria sub mine. În trafic, caldura nu prea mare, dar fix când stăteam pe loc, la privit peisajul. M-am c...t pe mine instant! Nașpa senzație, în prima secunda credeam ca a explodat motorul. Mi s-a gâtuit furtunul de la baterie, dar de vina a fost si încărcarea aiurea, cum aveam sa aflu mai târziu. La un moment ieșea fum rău de la releu, mai începuse si ploaia la scurt timp. Mi-a părut rău de baterie, avea un sezon. Și stres mare, era seara și a doua zi era 1 mai, aveam planuri. Dar am avut noroc și am rezolvat rapid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 5, 2018 Share Postat Martie 5, 2018 Na, ce spuneam... Nașpa experiența. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 5, 2018 Share Postat Martie 5, 2018 Deci insunuati ca[...] Nu, nu insinuam, declamam in gura mare clar si raspicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Martie 5, 2018 Share Postat Martie 5, 2018 Nu insinuăm noi, ci băieții de la Yuasa. Probabil ca vor să ne moară bateriile mai des și să le schimbăm după fiecare iarnă. Tot baietii de la Yuasa zic cateva pagini mai incolo ca s-ar putea sa fie nevoie sa verifici mai des bateria daca ai de gand sa hibernezi mobra in afara intervalului de +15...+27 grade. In acelasi document de unde e luat graficul de mai sus: http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechManual_2014.pdf (boldul e al lor): "Battery Storage If the vehicle is in storage or used infrequently, disconnect the battery cable to eliminate current drain from electrical equipment. Check the battery every month (for Conventional types) and every three months for AGM batteries. If open circuit voltage indicates a low state-of-charge, charge the battery. Temperatures below 60° F or above 80° F may require more frequent inspections and/or charging." As zice ca n-are mare importanta daca tii bateria in casa la 15, 25 sau 35 de grade doua-trei luni, atata vreme cat o incarci in fiecare caz inainte sa ajunga sub tensiunea de sulfatare. Nu e nici o tragedie daca o tii la 25 de grade si o incarci o data pe luna, in orice caz nu mai mult decat daca ai lasa mobra neumblata vara pentru aceeasi perioada. Bateria lasata pe mobra iarna fara sa o incarci pina in primavara implica alta discutie, in care intra parametri care nu apar in graficul de mai sus. Calitatea si capacitatea bateriei, vechimea ei si starea de incarcare initiala, cat de frig e si ce varfuri negative ai, si or mai fi. Pe net e rara informatia despre bateriile de motocicleta lasate cu lunile la temperaturi gen -5, -10 sau mai jos. Daca te asigura producatorul bateriei explicit ca e ok sa lasi modelul tau de baterie 3 luni fara incarcare la -10 grade, go for it. Altfel exista riscul sa scoti bani de o baterie noua in primavara daca ai prins o iarna grea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Martie 5, 2018 Share Postat Martie 5, 2018 Cât se poate de corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Martie 5, 2018 Share Postat Martie 5, 2018 Eu inca n-am inteles. Bag bateria in congelator, sau nu? Ca momentan sta intr-o camera, la racoare. Zici ca e ...la mititica, la racoare Oricum, se pare ca se termina cu iarna. De joi, vineri, sambata, 17 grade maxima, si minima pozitiva!! Cred ca pun direct bateria pe motor we urmator:D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.