Jump to content
Sign in to follow this  
megrez magic

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Recommended Posts

Acum 9 minute, mihai c a spus:

sa te fi auzit badea Ion mai demult ... te trimitea direct la sanatoriu

M-am obişnuit cu "badea Ion(i)", de asta îmi şi place mult prin munţi în off-road, pe la schit-uri ...

Că mai "crapă" (intenţionat) şi câte un "releu" e ... apă de ploaie.

Mai trist este când ai crăpături (fisuri) în cadrul de aluminiu (pe lângă suduri de obicei) şi nici nu ştii :(

Până după primul accident.

 

Deh' ... e ... consumabile.

(Tratamentul de revenire-detensionare după sudură costă cam mult şi ... nu se mai face).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu lucrez in domeniul de service auto (pe parte de electronice,nu are importanta); sunt uimit cit de bine sunt 'calculate' piesele;spre exemplu,calculatoarele de diesel Opel y20dth din anul 2000 sunt cele mai bune.apoi,an de an,aceeasi piesa a devenit mai slaba (cam 10-15% in fiecare an);aceeasi situatie si la altele cu care am contact

La fel,releele marca TYCO,idiferent ca sunt in aragaz Bosch sau in masina Opel,cedeaza...e drept ca sunt si puse la limita,dar doar astea cedeaza .

Spunea cineva ca la o fabrica de pivoti aftermarkete prin tarile de jos  au masini de testat si cind li se pare ca sunt prea buni,mai scad reteta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, mihai c a spus:

Eu lucrez in domeniul de service auto (pe parte de electronice,nu are importanta); sunt uimit cit de bine sunt 'calculate' piesele;spre exemplu,calculatoarele de diesel Opel y20dth din anul 2000 sunt cele mai bune.apoi,an de an,aceeasi piesa a devenit mai slaba (cam 10-15% in fiecare an);aceeasi situatie si la altele cu care am contact

La fel,releele marca TYCO,idiferent ca sunt in aragaz Bosch sau in masina Opel,cedeaza...e drept ca sunt si puse la limita,dar doar astea cedeaza .

Spunea cineva ca la o fabrica de pivoti aftermarkete prin tarile de jos  au masini de testat si cind li se pare ca sunt prea buni,mai scad reteta...

Daca vei avea ocazia sa lucrezi in automotive ai vedea ca producatorii auto cer an de an reducerea costurilor pieselor si subansamblelor achizitionate de la furnizori. Asta desi ele ar trebui sa se scumpeasca urmare a inflatiei.

Este evident ca dupa un anumit prag de reducere a pretului prin reducerea profitului urmeaza reducerea pretului prin ''ajustarea'' calitatii.

Partea nasoala este ca nu mai exista nici un producator auto care sa spuna ca mentine un standard al calitatii chiar cu riscul unui pret mai mare.

Pe scurt orice masina cumperi vei primi o troaca. Acesta este adevarul trist.

Din pacate toti (cuvant jignitor) de MBA-isti care conduc industria in ziua de astazi  invata pe la aceleasi scoli, dupa aceleasi manuale, cu aceeasi profesori ... Si au un singur scop, de altfel la cererea actionaritului: bani, bani si iarasi bani, cat mai multi si indiferent de urmarile pe termen mediu si lung.

 

 

Da, bag seama ca s-a activat senzorul pudic al internet-ului.

S-ar parea ca daca il faci pe un mare manager Bos Bovis se numeste ca l-ai jignit.

Din pacate ei au voie sa ne jigneasca pe noi in fiecare zi cu marfa din ce in ce mai proasta, si noi trebuie sa zambim si sa platim, ca oricum nu avem de unde sa luam alta mai buna.

Parca imi aduce aminte de niste vremuri de prin tineretea mea cand nu prea aveai de unde alege ....

Edited by Silver Arrow

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, Silver Arrow said:

Parca imi aduce aminte de niste vremuri de prin tineretea mea cand nu prea aveai de unde alege ....

traim doar un alt ...ism

ar trebui sa citim mai mult ,pina nu interzic cartile

scuze de offtopic

Edited by mihai c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las' că reno are roboți din ăia ca la ikea, unul trage de clanțe și deschide/inchide uși. Dacă rezistă piesa mai mult de n cicluri ce crezi? O reproiectează! Parcă e prea de tot să investești în roboți ca să poți face piese proaste... 

Omu' cu electronica auto, în jurul anului 2000 s-a eliminat Pb din aliajele de lipit. Ei bine, în anii care au urmat s-a aliat Sn cu diverse alte cheștii și lipiturile au început să crape de la vibrații. Atunci nu era așa mare prostituția producătorilor, dar directiva cu iz ecologic a făcut ecu-rile consumabile. Dacă tot zici de ghenopel, ar trebui să știi povestea ecu-rilor de c16xe. Sau sunt prea vechi? Mai e abs-ul de BMW e46 și altele care suferă de aceeași boală. Y20dth moare și ăla de ceva electronică, cred însă că e vb de aia din pompă, m-au cam ocolit mizeriile alea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, john17 a spus:

Las' că reno are roboți din ăia ca la ikea, unul trage de clanțe și deschide/inchide uși. Dacă rezistă piesa mai mult de n cicluri ce crezi? O reproiectează! Parcă e prea de tot să investești în roboți ca să poți face piese proaste... 

Omu' cu electronica auto, în jurul anului 2000 s-a eliminat Pb din aliajele de lipit. Ei bine, în anii care au urmat s-a aliat Sn cu diverse alte cheștii și lipiturile au început să crape de la vibrații. Atunci nu era așa mare prostituția producătorilor, dar directiva cu iz ecologic a făcut ecu-rile consumabile. Dacă tot zici de ghenopel, ar trebui să știi povestea ecu-rilor de c16xe. Sau sunt prea vechi? Mai e abs-ul de BMW e46 și altele care suferă de aceeași boală. Y20dth moare și ăla de ceva electronică, cred însă că e vb de aia din pompă, m-au cam ocolit mizeriile alea. 

Uzura morala planificata.

La 06.10.2019 la 22:19, mihai c a spus:

La 15V se pierde electrolit in timp,prin evaporare,popular 'fierbe' un pic

Normal e maxim 14.4V la rece si coboara spre 13.8 la cald (asa ar cere bateria in mod ideal )

Eu folosesc baterie tip AGM VRLA si e culcata la 90 de grade,ca asa-i pozitia din fabrica.

Am incarcare intre 13,4 v si 14,6 v,tot din fabrica.Am experimentat cu un alt releu de incarcare original si tot aceleasi valori le scoate.

La 06.10.2019 la 14:30, Laurentiuftw a spus:

Update: am dat bateria jos de pe gpz și nu este yuasa, asa cum am crezut(nu știu de ce mi s-a părut după partea de sus care era la vedere). Este o varta pe care scrie 2017 de fostul proprietar, deci 2 ani a ținut. Am pus-o pe redresor și am mai mers cu ea vreo 2 zile pana când s-a descarcat sub 11v, deci e buan de aruncat 

Been there,done that. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 14 ore, Silver Arrow a spus:

Asta desi ele ar trebui sa se scumpeasca urmare a inflatiei.

În ţările cu economie sănătoasă (nu este cazul României), nu există inflaţie iar preţurile de fabricaţie şi vânzare ale produselor scad permanent datorită evoluţiei tehnologice. (Teoretic).

Practic, prin exploatarea celor din Koreea, Thailanda şi acum China se asigură "economia sănătoasă" capitalistă.

Cu etichete "Made in Germany"  :D 

Aliniat acestor legi economice "fundamentale", chiar şi în comunism (Societatea Socialistă Multilateral Dezvoltată) scădeau preţurile produselor spre "bunăstarea clasei muncitoare" (doar că produsele lipseau aproape cu desăvârşire). Începând cu gazele şi căldura din apartamente...

Spre exemplu, un tranzistor cu preţul de fabricaţie de 1-2 lei se vindea în "comerţul socialist", cu amănuntul, la preţul 63,50 lei / bucată (de peste 20 de ori preţul de fabricaţie). Probabil că din motive de securitate (a statului socialist).  :)

Că ... cine ştie ce putea face "duşmanul de clasă" (intelectualul independent) folosind tranzistori ... :lol:

Noroc cu guvernul Roman (după anii '90) când am reuşit să cumpăr primii tranzistori şi circuite integrate direct de la producător (Microelectronica), la preţ de fabricaţie, graţie apariţiei intreprinderilor mici.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scump doamna, scump!!😂

 

Noi mergeam de la Casa Pionerilor cu dom' profesor si cumparam cu punga de 1 leu, tranzistoare cu germaniu neverificate. Era cativa lei puga.

Apoi stateam o zi doua si le sortam. Gaseam cam 20 % foarte bune. Le sortam dupa factorul beta. inca vreo 20% acceptabiile si un pogon rebut.

Alea rebut le desfaceam cu sficul si le scoteam pasta de silicon sa o punem pe la tranzistorii de putere pe radiator.

 

Treaba cu inflatia este gandita in toate tarile capitaliste de catre cei bogati  spre saracirea populatiei.

Rata inflatiei este in general in jur de 3%. Cam cu atata se scumpesc produsele anual.

Smecheria este simpla: ni se serveste cu lingurita ca e musai sa ai inflatie ca vezi doamne altfel nu se poate asigura functionarea statului.

Drept urmare banii pe care populimea ii are la banca sau saltea, cam tot aia este, isi pierd anual 3% din valoare. 

Evident caq mai cresc si lefurile dar tot timpul cu un decalaj suficient si bine gandit.

Banca (adica ai bogati) se ingrasa, populimea slabeste.

 

Da, intr-o economie sanatoasa (la cap) cheltui cat ai. Dar treaba asta s-a dus de mult.

Se imprumuta cu totii la greu ca ''sa fie bunastare''.

Priveste evolutia datoriei publice la americani incepand cu administratia Reagan. Atuncia explodat datoria publica si de atunci creste ametitor. Impreuna cu devalorizarea banilor.

 

Gata. Prea mult offtopic.

 

 

Ideea este urmatoarea: cumparam marfa din ce in ce mai proasta pentru ca noi toti dam din coada ca este tot mai ieftina. Asta inseamna bunastare, nu?

Doar ca gratis nu exista, ieftin nu rezista.

Chestie verificata de  noi toti cu fiecare achizitie.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre asta vorbeam:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, Silver Arrow a spus:

Noi mergeam de la Casa Pionerilor cu dom' profesor si cumparam cu punga de 1 leu, tranzistoare cu germaniu neverificate. Era cativa lei puga.

Eee... voi (pe la Bucale) nu aveaţi nici raţie de benzină (aia de 5l / lună / "mobră" / dacă se dă). 

Ba mai aveaţi şi acces la tranzistori ... cu punga.

Pentru noi însă, un drum până la I.P.R.S. ...

De ce crezi că Ceauşescu i-a trimis pe Coman şi Stănculescu să tragă în Timişoara?

Edited by easy ride on!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Valabil la orice produs de larg consum.

Documentarul de pe yt de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, easy ride on! a spus:

Eee... Voi (pe la Bucale) nu aveaţi nici raţie de benzină (aia de 5l / lună / "mobră" / dacă se dă). 

Ba mai aveaţi şi acces la tranzistori ...

Pentru noi însă, un drum până la I.P.R.S. ...

De ce crezi că Ceauşescu i-a trimis pe Coman şi Stănculescu să tragă în Timişoara?

Crezi tu ca nu era ratie. Fix 5 L/luna.

Si aveam bonuri de benzina regular, aia de 90.

Dar nu o puteam lua ''decat''  de la o gazarie de pe Soseaua Chitila.

 

Dar noi nu aveam acces la ceasuri electronice si blugi ca la Timisoara 😂

Mergeam pe strada Covaci si luam de acolo le pret dublu sau triplu decat la TM.

Si noi invatam la TV bulgareste nu sarbeste 🤪

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, Silver Arrow a spus:

Si aveam bonuri de benzina regular, aia de 90.

Bunăăă... aia chiar mirosea a benzină.

Acum 28 minute, Christian 1 a spus:

Valabil la orice produs de larg consum.

Decât mult şi fără rost,

Mai bine puţin şi prost!

 

Posibil efect al unui (nou) "concept": nu te ataşa de obiecte, nu există viaţă veşnică, lasă morţii să îşi îngroape... etc.

Aplicaţie: ţi-a căzut motocicleta, nevasta?

Cumpără alta.:)

Acum 19 minute, Silver Arrow a spus:

Dar noi nu aveam acces la ceasuri electronice si blugi ca la Timisoara 😂

Nici noi nu aveam acces la ţigări BT. Şi nici la siguranţe automate bulgăreşti / ruseşti.   :)

În schimb, da!

Ascultam la radio (FM Stereo) ... Studia B şi Vesta 2, mmm ...

Asta cu o antenă Yagi maaare, cu amplificatori pe stâlp ...

Oricum, acumulatori de 6V (pentru moto) se găseau numai pe la voi. :(

Cu plumb, nu cu fero-nichel cum avea tata la MZ.

Dar, lângă aeroportul Băneasa mai era şi un magazin în care am găsit pistoane de K-125 cu segmenţi, cota 1 (52.50) :)

E pur si muove !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare prieteni,

 

Deoarece nu am gasit un topic dedicat acestora, iar eu spun ca e un subiect important mentinerea incarcarii bateriilor pentru perioada sezonul rece, pornim discutia despre ele.

Topicul se doreste a fi unul tehnic avansat. Diferitele tipuri de baterii existente pe motociclete, necesita o incarcare de mentinere in functie de nivelul de autodescarcare lunar.

 

Majoritatea motocicletelor nu au consum de stand-by ca la turisme, deci autodescarcarea e si in functie de temperatura, cu cat e mai mare, cu atat mai mare este reactia chimica interna.

Dpdv al constructiei, toate sunt cu Pb, variante cu acid si gel, baterii de pornire.

 

Versiunea mea este YUASA 12V-8,4Ah/C20 cu 135A curent de pornire. Ultima tura de incarcare am dat-o luna trecuta, iar azi am 12,60V in stand-by, sau 10V cu sarcina de 100Ah la 5 grade celsius temperatura de test. Se poate spune ca este > 80% incarcata, desi testul de -18 grade spune adevarul.

 

Ca sa nu mai pornim motorul pentru o reincarcare rapida, avem varianta cu incarcatoare de mentinere/redresoare moto.

Pe net sunt o multitudine de tipuri, dar la niciunul nu am gasit posibilitatea setarii curentului de incarcare si a tensiunii limita de oprire a incarcarii. Majoritatea larga sunt transformer less, deci in comutatie, cu slaba fiabilitate.

 

E drept, curentul de incarcare la baterii moto nu trebuie sa fie mare, de regula 1-5Ah long term, dar cel mai important este pragul la care se opreste incarcarea automat. Pe VRLA-AGM/GEL avem un 13,6-13,8V ca tensiune float, iar pe cele normale avem 14,2-14,4V limita. Peste acestea, bateriile incep sa se sulfateze/incalzeasca/umfle.

 

Deci incercam sa gasim modele de incarcatoare/redresoare folosite de useri cu succes de-a lungul anilor. Va rog sa scrieti experientele voastre, ce tip de aparate ati folosit, daca au functii setabile si eventual sursa de achizitie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 2 redresoare,un oprimate 6 la care am conectat de 3 luni bateria mașini și un cățel mxs 5.0,cu care incarc bateriile moto.sunt redresoare cu cip pe care le conectezi la baterie și uiți de ele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optimate mi se par cele mai ok, pe încercate la auto și la moto.

Acum am un charger de la Lidl, care nu dezamăgește. Decât 600 lei pe un charger super-smecher, mai bine îmi iau baterii noi când este cazul. Încărcat cu acest charger (varianta cu afișaj albastru), bateria moto ține de două sezoane. Am dat pe un FulBat 150 lei. Dacă pică, iau alt acumulator.

 

IMG_20200118_154100.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io am votat pentru ala de Lidl cu afisaj digital,asa cam de vreo 4 ani,si nu m-a dezamagit niciodata.

In sezonul rece,fac o incarcare o data pe luna la toate bateriile.

Pentru bateriile nesimtite ce nu mai vor sa porneasca incarcarea cu cel de Lidl,am unul mai ciobanesc,Absaar,cu care le pornesc apoi le conectez la ala de Lidl.

Absaar,adica asta(bun si la baterii auto):

http://www.bateriimoto.ro/REDRESOARE/Redresor-Absaar-4-Ah-612V-Standard--pID261.html?cod=&l=&w=&h=&pol=

Share this post


Link to post
Share on other sites

CTEK CT5 POWERSPORT

Trei în familie, își fac treaba excelent. Bateria poate fi conectată la redresor fără să o demontezi. Redresorul are și funcție inteligentă de mentenanță, așa că poți ține bateria conectată toată iarna, dacă ai chef.

 

Mai am și unul dedicat de la Ducati, care, la fel, are și funcție de mentenanță și poate fi conectat la baterie fără ca aceasta să fie demontată de pe motoretă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce tensiune se opreste incarcarea la cele de Lidl?

Si din punctul meu de vedere aceste aparate nu merita mai mult de 100 de lei, atata timp cat o baterie (cel putin pentru mine) costa undeva la 230 de lei.

 

Ideea este ca sa nu strice bateria prin supraincarcare. Cum putini au aparate de masura si mai nimeni tester special de baterii, eu unul incerc sa ajut comunitatea in acest sens.

Voi achizitiona un incarcator simplu si va spun daca isi merita banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 14,7 decupleaza al meu,nu supraincarca bateria.

La cel de Lidl ma refer. :)

Functia de incarcare peste iarna,este doar la optiunea auto de pe redresor,cea cu steluta de zapada.Sa NU lasati careva o baterie de moto pe functia cu steluta,ca se face praf bateria. 

Edited by Christian 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In conditiile in care bateria yuasa de pe mobra mea face ~750lei, mi "am permis" sa mi iau un absaar 6 cu mai multe functii (incarcare rapida, lenta)care inceteaza si incarcarea la un momentdat cand acumulatorul e full... in ideea de a nu da nici 100 lei pe un redresor si nici 500.

Iarna asta am bagat de seama ca nu se descarca bateriile cu una cu doua. După 1-2 saptamani de stat decuplate la ~15° cu plus nu pot spune ca se descarca nici 10%. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 minute, Christian 1 a spus:

La 14,7 decupleaza al meu,nu supraincarca bateria.

La cel de Lidl ma refer. :)

Functia de incarcare peste iarna,este doar la optiunea auto de pe redresor,cea cu steluta de zapada.Sa NU lasati careva o baterie de moto pe functia cu steluta,ca se face praf bateria. 

 

Opreste tarziu incarcarea la 14,7...!

Chiar si pentru baterii normale Pb acid este un maxim de 14,4, adica 2,4V/el.

Mersi de feedback, acum stim ca cele din LIDL nu sunt potrivite nicidecum la VRLA AGM/GEL, unde iti trebuie un float de 13,6-13,8V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am doua motociclete(Derbi Mulhacen 659 Scrambler din 2006-injectie E2 si un Suzuki RV 125 Van Van din 2016 tot injectie E3)a caror incarcare se opreste(masurat cu aparat de masura)la exact 14,7 V.Ambele acumulatoare sunt AGM VRLA(pozitie rasturnata la 90 de grade) si toate sunt in parametri.Am intrebat inca 2-3 utilizatori ai acelorasi modele si au limita incarcarii releului de incarcare la fel,fara exceptie.Daca fabrica modelului a facut asa,inseamna ca e ok.Crede-ma. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Lucian_M a spus:

Decât 600 lei pe un charger super-smecher, mai bine îmi iau baterii noi când este cazul.

Scuza-ma, dar asta este o concluzie de om sarac, neinstruit si stiu ca nu este cazul tau. Difererenta intre un lucru profi si o chinezarie de 20 euro este data de functii, optiuni si putere, pe cand cu celalalt poti doar sa intretii.

Un CTEK 5.0 costa 350 ron si are inclusiv functia de desulfatare, practic iti regenereaza bateria si o scoala din morti. Am o colega caruia ii tin masina nepornita in garaj de vreo 16 luni si odata am uitat lumina aprinsa, bateria nu mai avea gram de curent in ea. Am pus-o pe CTEK pe functie normala, a stat o noapte intreaga degeaba. Am zis ca-i gata, dar am incercat si pe desulfatare, a stat aproape 20 ore, credeam ca e  degeaba, se incinsese zdravan redresorul, dar intr-un final a scos-o din moarte.

Bateria merge si porneste bine mersi de atunci.

 

Acum 2 ore, Kagemusha a spus:

Redresorul are și funcție inteligentă de mentenanță, așa că poți ține bateria conectată toată iarna, dacă ai chef.

Eu tot 5.0 am, pe frigul asta il tin tot timpul pe motor, bateria porneste brici agregatul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...