alex_en Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Sfatul este binevenit atunci cand ai nevoie de el. Io nu am cerut sfaturi, doar ti-am zis ce scrie in instructiuni si ce fac eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Super! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) Daca tot am aprofundat p'aici discutii despre baterii, perfect normal pt aceasta perioada Ce parere aveti despre "spalarea" bateriei, adica spalarea cu apa distilata de cateva ori si inlocuirea electrolitului(acid + apa masurata cu pipeta "minune")? Cand am avut probleme de nu-mi pornea dimineata dupa ce a dat frigul am vrut sa fac asta, dar 50% din mecanici au recomandat si cealalta parte au nerecomandat procesul... A incercat careva, da rezultate? Editat Decembrie 13, 2013 de Error1132 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Orice incarcator, fie ca e inteligent fie ca e prost de bubuie o supune unei anumite metode de incarcare care EVIDENT o sa-i ridica tensiunea la borne. Unde ai vazut tu FAQ alea, la Yuasa pe site? Cauta si la alti producatori, vezi ei ce zic.da, la Yuasa pe site le-am vazut. daca incarcatorul ii ridica tensiunea, care in mod normal e un indicator al incarcarii, concluzia e ca nu-i incarcata destul. nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Corect, dar aia nu inseamna ca nu e formatata. Bateria oricum se incarca in timpul mersului asadar e mai bine s.o pui partial incarata pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) V-olti macar.Cu toate ca nu inteleg dece sa nu pot masura Amperi Minutul 2:14 Volt=> unitate de masura a TENSIUNII electrice. Amper(electromagnetic / electrolitic- acesta ne intereseaza pe noi)=> unitate de masura pentru INTENSITATEA CURENTULUI electric, si vine ca un compus(amper-ora)=>unitate de masura pentru sarcina electrica egala cu cantitatea de electricitate transportata de un curent electric cu intensitatea de 1 amper printr-un conductor in timp de o ora egala cu 3600coulombi. Daca va uitati mai cu atentie, pe fiecare baterie scrie 12V 7(sau4,5,8,43,102,etc) Ah ,adica amper-ora. Capacitatea bateriei este cantitatea de energie electrica stocata de aceasta. Ea se masoara in Amperi.h. Tensiunea electrica este tensiunea electrica generata la bornele bateriei de acumulatoare. Ea se masoara in Volti. Curentul de descarcare la rece!Este curentul pe care o baterie noua, complet incarcata, poate sa il furnizeze continuu, timp de 10 secunde si sa asigure la - 18 º o tensiune de min. 7,5 V (EN). SI NU! Acumulatorii sunt facuti sa oscileze de la descarcare la incarcare. O perioada incarcat complet nu-i face neaparat bine. Iar descarcarea pana la epuizare a bateriei poate duce la sulfatarea ei. Cand o baterie este sulfatata spre exemplu, scade durata de retinere a tensiunii(Volti). Aceste metode de "resuscitare" a bateriei pe care voi vreti sa le incercati sunt inutile. Bateriile din ziua de azi sunt facute incat sa tina lejer 4-5 ani(nedemontate de pe moto/auto) intr-un regim de lucru normal,fara extraconsumatori, sau alte probleme ale instalatiei electrice. Si sa fiu off-topic putin ca,e la moda. @emy15,esti la o puternica perioada de maturizare,prin care toti am trecut, dar pana acum ar fi trebuit sa stii ca "V-olti" ii masori cu aparatul de masura, Amperii cu metrul de croitor. Folosesti emoticoane in exces(lucru destul de iritant pentru ochi) si cireasa de pe tort este agramatismul tau,si lipsa de cunostinte in domeniu(actual- mecanica/electromecanica). Recomandare: Numai chiuli de la scoala. Rezultat: Un trai mai bun pe forum,si o decurgere mai logica a conversatiilor din topicuri. "P.S": @Nenea Ivan ti-ar putea fi bunic,arata putin respect. Numai bine tuturor! Editat Decembrie 13, 2013 de Mike06 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 http://books.google.ro/books?id=8bMoshJhC-wC&pg=PA535&lpg=PA535&dq#v=onepage&q&f=false SI NU! Acumulatorii sunt facuti sa oscileze de la descarcare la incarcare.in toate sursele credibile am intilnit distinctia clara dintre bateriile "deep discharge" (UPS-uri etc) si cele de pornire. http://www.samlexamerica.com/support/faqs/faq11.aspx#question_2 Everybody is familiar with the SLI batteries that are used for automotive starting and powering vehicular accessories. SLI batteries are designed to produce high power in short bursts but must be constantly recharged (normally with an alternator while driving). Vehicle starting typically discharges 1%-3% of a healthy SLI battery's capacity. The automotive SLI battery is not designed for repeated deep discharge where up to 80% of the battery capacity is discharged and then recharged. If an SLI battery is used for this type of application, its useful service life will be drastically reduced. http://m.optimabatteries.com/faq/deep-cycle.html Deep cycle means using the battery in an application that will discharge 60 to 70 percent or more of the battery capacity. An auto battery is an SLI (starting, lighting, ignition) battery. Its plates are designed to deliver maximum power for a short duration. Starting a car typically discharges an SLI battery 1 to 3 percent. When an SLI battery is used in a deep cycle application, or in a vehicle with heavy accessory loads, the battery life will be shortened. ... What’s the difference between an OPTIMA® deep cycle and starter battery? An OPTIMA deep cycle battery uses a different chemical for the active paste material on the plates, and a slightly stronger acid. This chemistry change allows for a much longer life in cycling applications with only a slight reduction in starting power. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Ianuarie 13, 2014 Share Postat Ianuarie 13, 2014 Am pus si eu baterie la incarcat la redresorul cel inteligent si am o nelamurire / curiozitate. In mod normal, redresorul incarca baterie pana la aproximativ 14,4 - 14,5V, si apoi trece intr-un mod de intretinere. La baterie de pe motocicleta (un Bosch 'cu intretinere' nu prea noua) nu ajunge la voltajul asta. Curentul dat de redresor face ca voltajul ramana stabil la aproxiamtiv 14,3V. Redresorul ramana in mod de incarcare, si baterie fierba usor. Baterie nu imi face probleme pe motor, are inca putere destula, nu se descarca singur, cere doar 2 completari cu apa destilata pe sezon. Care o fi cauza? Sa fie ceva cu concentratie de acid? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nutreț Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 Am pierdut suruburile de la baterie, precum si placutele alea cu filet ce le pui sub borne. Nu mai stiu unde le-am pus. Am fost la un magazin de piese auto si nu au. N-as prea vrea sa iau o baterie noua doar pentru niste screws and nuts. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 14, 2014 Admin Share Postat Februarie 14, 2014 Ce tip de borne are? sau Poti improviza cu un simplu surub si piulita, nu-i problema.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nutreț Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 (editat) Mi-am pierdut surubelele si piulitele de la baterie. Unde se pot gasi? La magazin de piese auto nu au. Va rog nu-mi mai stergeti topicul ampulea. Editat Februarie 14, 2014 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladf Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 Un surub cu o piulita facuta patrata din pila inlocuiesc perfect cele originale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 Nasol, is din aliaj special. Mai ieftin iesi cu alta baterie. Acuma serios, vezi la mag de feronerie orice sorof de 6. La beterie bornele tre sa fie intacte si curate la fel ca si papucii forelor de la mobra, si contact direct intre borne si papuci, suruburile ce scop au? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FanFane Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 Eu zic sa gasesti pe cineva care-si schimba bateria si iei de la aia veche. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nutreț Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 (editat) Am gasit pana la urma. Editat Februarie 14, 2014 de nutreĂž Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 La un scuter Honda Sh 150i incarcare de 15 volti este normala in turatie. Intreb deoarece baterie noua cumparata in primavara a cedat inaitea sosirii iernii. Mi se pare cam mult deoarece peste tot citesc ca 14,5 v este valoare maxim admisa. Am uitat sa spun ca am facut o modificare ca farul sa nu arda continuu deoarece aveam probleme la pornire din cauza becului de 55 W. Astept sugestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gms245 Postat Februarie 16, 2014 Share Postat Februarie 16, 2014 (editat) In manualul de la Yamaha TDM850 spune ca incarcarea normala poate fi pana la 15,3V. Masurat, am 15,1V in ture fara consumatori si cand aprind farul scade la 14,8V. Bateria de pe motor are 5 ani si este o Yuasa. Ar mai fi posibilitatea ca bateria pe care ai cumparat-o sa fie o prastie . Editat Februarie 16, 2014 de gms245 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
traian70 Postat Februarie 16, 2014 Share Postat Februarie 16, 2014 buna baieti,am o intrebare.; pornesc motoru si pun aparatu pe bornele de la baterie imi arata 17 18 volti nu cumva e prea mult si poate sa imi arda ceva la motor? am un kavasaki gpz de 500 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Februarie 17, 2014 Share Postat Februarie 17, 2014 In manualul de la Yamaha TDM850 spune ca incarcarea normala poate fi pana la 15,3V. Masurat, am 15,1V in ture fara consumatori si cand aprind farul scade la 14,8V. Bateria de pe motor are 5 ani si este o Yuasa. Ar mai fi posibilitatea ca bateria pe care ai cumparat-o sa fie o prastie . Adevarul este ca acumulatorii de pe piata majoritatea sunt prastie, toate fabricate in china. La mine nu scade deloc nici cand aprind farul, scuterul acesta are un releu destul de mare in comparatie cu alte scutere (sau maxiscutere). Ar fi bine sa masoare cineva incarcarea la acest model Honda SH 150i sau daca mai are cineva incarcare de 15 V chiar peste putin si sa-l tina acumulatorul mai bine de 2 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vittore Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 care e motivul pentru care borna produce un praf alb in jurul ei ? bateria am cumparat-o in Ianuarie 2014 , moto sta intr-un garaj incalzit , am tot pornit-o , de 10 zile merg aproape zilnic , am deschis azi saua si vazui albeata , rezolva cumva doar s-o curat si sa ung cu vaselina dupa sau sa le dau cu bateria in cap fiind in garantie ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 metalul din care sunt bornele de pe fir + bornele de plumb + vaporii acizi(vrei nu vrei, bateria are o gaura de ventilatie) = sarea aia alba. La fel patesc la masina, oxidul ala creste rezistenta dintre baterie si circuit si cateodata nu vrea sa mai porneasca. Curat oxidul care s-a format si 4-5 luni porneste fara probleme. Cand nu porneste, constat ca iar s-a facut sarea aia. Clema de pe firul de + s-a tot corodat, va trebui sa o schimb odata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 (editat) Pe scurt, sunt in cautarea unei baterii pentru Suzuki GS500-le meu acum la inceput de sezon si nu prea stiu ce sa aleg. Optiunile ar fi sa zic: - cel mai ieftin ar fi Unibat 12Ah, la 110 ron - apoi vreo 5 variante de la diverse firme (varta, jmt, etc) intre 110-170 pana la Yuasa YB10L care e 170 ron si e cea recomandata de Suzuki ( si din calupul asta as lua Yuasa ca sa stiu o treaba, de varta de exemplu n-am auzit de bine, cat de varta o fi ) - apoi sunt niste acumulatori interesanti pe gel Scorpion sYT10L http://www.batterystuff.com/powersports-batteries/sYT10L-A2.html Motobat MB10U ( asta l-am gasit si la noi spre deosebire de scorpion ) - si in final variantele LifePO, Shorai sau Balistic evo2 8 cell ( cred ca merge si 4cell la gs, poate ) LifePO n-as lua ca mi se par cam scumpe, Unibat mi-e cam frica sa iau, inclin puternic spre Yuasa, dar ma gandesc ca poate e mai bine ceva cu gel fara intretinere, imi face cu ochiul Motobat MB10U si dupa ce am mai citit pe forumul gstwins postari precum "At a minimum, get a sealed battery of the right type and rating. On the high end, $150 for a LiFe Shorai battery" incep sa ma gandesc daca sa iau gel sau nu. Mai ales ca folosesc motocicleta zi de zi, si vreau sa-mi cam incep sezonul si dimineata la 6:30 cand plec eu is cam 3 grade si nu vreau sa am probleme cu pornirea la rece si descarcarea la in jur de 0 grade noaptea. M-am saturat sa iau bateria cu mine s-o pun pe redresor. Am schimbat 3 baterii in 3 sezoane si m-am saturat. Deci principala chestie e un versus intre Yuasa si "ceva pe gel"... Editat Februarie 20, 2014 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahilepeleianul Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 Eu am o Varta pe gel de 2 ani si nu mi-a facut nicio problema. Asta va fi al 3-lea sezon cu ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 care e motivul pentru care borna produce un praf alb in jurul ei ? bateria am cumparat-o in Ianuarie 2014 , moto sta intr-un garaj incalzit , am tot pornit-o , de 10 zile merg aproape zilnic , am deschis azi saua si vazui albeata , rezolva cumva doar s-o curat si sa ung cu vaselina dupa sau sa le dau cu bateria in cap fiind in garantie ? dai bateria jos si o speli cu apa de la robinet, apa dizolva imediat sarea aia, dupa ce speli incearca sa cureti cu o perie de alama sau inox , si bornele trebuie curatate la sfarsit dai un strat subtire de vaselina (sau pasta de cupru daca ai) masoara incarcarea periodic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 (editat) Nu ai ceva probleme in instalatia electrica? Sa schimbi 3 baterii (daca au fost luate de noi) in 3 ani nu e normal deloc. Si eu m-am gandit la treaba asta, plus ca la inceput fiind incepator au fost unele evenimente neplacute, trante, accidente, pe prima cred ca am si incarcat-o necorespunzator (curent prea mare de incarcare) la redresor de masina... deci au fost si greseli din partea mea destule dar si acumulatorii noname cred ca sunt slabi... Oricum nu stiu daca are rost sa iau ceva pe gel sau nu Motobatt MB10u pe gel e pe la 330 ron... costa ceva, oare merita fata de Yuasa pe care-l pot gasi la 170? Si mai am si optiunea cu Unibat.. dar mi-e ca nu ma tine nici 1 sezon chiar utilizand-o corespunzator si fara evenimente... Editat Februarie 20, 2014 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.