Sari la conținut

Accident Emil Racovita / R1 vs Masina


Boieru
 Share

Postări Recomandate

foaarte tari discutiile astea...

apropo....ce viteza avea?

hai sa va vad....facem un sondaj...si ne dam fiecare cu parerea. incep eu: dupa cum am inteles moto nu arata foarte rau in bot....aproape ca nici furcile nu sunt indoite...io zic un 47 km/h....nu de alta...dar vad ca sunt unii care chiar au ceva cu motociclistii...si culmea...cica sunt motociclisti...daca eram cu babetele in fata blocului intelegeam ca a avut vreo 260km/h, dar aici?!

sunteti unii chiar penali...parol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 143
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ati ajuns iar sa va certati pe un topic de accidente despre cum se franeaza pentru ca aveti motociclete din categorii total diferite si fiecare categorie franeaza in stilul ei. Ce am constata eu din manuale si descrieri de accidente anterioare: 1) cross/endura franeaza mizerabil pe astfalt dar mult mai bine pe pamant/pietris, asa ca mai ales pe asfalt prind bine si franele lui Fred Flinstone sau macar niste "ajutoare" cu cate un calcai in pamant cand incearca sa cada pentru ca gumele nu au suprafata de contact suficient de mare cu asfaltul; 2) cruiserele franeaza bine pe asfalt cu spatele (derapajul e controlabil) dar te arunca in cap daca tragi prea brusc fata pentru ca sunt prea lungi si de obicei au roata din fata cam subtire; 3) enduro/touring franeaza cam ca si cruiserele, poate tine un pic mai bine fata si un pic mai putin spatele; 4) vitezanele franeaza excelent pe fata si spatele foloseste mai mult (daca e folosit) la a incarca in faza initiala motocicleta ca sa se comprime telescoapele fata dupa care spatele nu mai e releveant, poate nici nu mai e pe sol; 5) sport-touring e undeva intre vitezane si cruiser.

Fiecare va certati pe cum franeaza motocicleta lui, dar accidentatul asta era pe vitezana. Daca ar fi avut reflexe bune si o experienta rezonabila si tentative de a se antrena in stunt (nu ma intrebati unde) ar fi putut sa faca cu motorul ala un stoppie ca in filme, daca nu macar experienta i-ar fi spus sa mearga pe la axul drumului si cu 50km/h.

 

Am mai vazut si o alta disputa legata de faptul ca ABS lasa/nu lasa urme. Sunt mai multe generatii de ABS. Prima generatie era mecanica, si principiul era ca daca in franare roata ajunge la turatie zero se deblocheaza putin roata astfel incat sa se obtina un coeficient de frecare mai bun cu asfaltul (roata in miscare franeaza de circa 3 ori mai bine decat roata blocata care patineaza). Mai noile generatii de ABS sunt electronice, si din ce am citit eu intr-o specificatie de Vespa mare (GT = Grad Touring) exista acolo niste detectori de turatie la cele doua roti si daca una din roti are viteza (liniara la asfalt tinand cont de specificatiile standard ale pneului) mai mica cu 30% decat cealalta va fi deblocata pentru scurt timp din cand in cand. Rezultatul e ca la un ABS mecanic vechi vezi aproape intotdeauna "amprenta" ABS - adica o urma de franare intrerupta din cand in cand de pauze scurte de franare, de genul 15cm la 1cm - pe cand la cele noi nu prea vezi nimic decat daca toata franarea a fost facuta atat de brusc in cat a fost la limita de desenat linii pe asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In viata reala cand imi apare un obstacol in fata fie franez cat de tare pot FARA sa blochez spatele, fie evit prin fandare, daca pot. daca e sa blochez spatele ori i dau drumu' si incerc din nou, ori il tin apasat si incerc sa tin mobre paralela cu drumu'...sunt decizii pe care le faci pe loc, in zecimi daca nu sutimi de secunda.

Ia fa-le tu pe ambele alea bolduite in acelasi timp, in viata reala!

 

Io spuneam altceva, si anume atunci cand nu exista urma de franare, sa nu se mai traga concluzia ca nu s-a franat deloc si erai blana, pt ca e o aberatie, mai ales la mobre. (

Si cum ramane cu abs-ul?

 

Apropos, franarea la limita nu e numai pt circuit.

 

Poate ne spune Nightwolf cat se mai tine cont de urmele de franare in ziua de azi....cand f multe autovehicule au sisteme anti-lock.

 

Aberezi amice! Ii pun pe aia de la municipal sa ti dea cu splina mea peste ochi! Auzi la el... Franez, fandez, blochez, dau drumu... n ai habar cat de repede se desfasoara lucrurile si la 50-60 la ora! Du-te pupa motoru si zi-i sar-na ca nu ti a rupt capu ala pan acu ca ti ploua in gat(asta asa pt viata reala)! Nu mai vorbi daca n ai fost in situatii similare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aberezi amice! Ii pun pe aia de la municipal sa ti dea cu splina mea peste ochi! Auzi la el... Franez, fandez, blochez, dau drumu... n ai habar cat de repede se desfasoara lucrurile si la 50-60 la ora! Du-te pupa motoru si zi-i sar-na ca nu ti a rupt capu ala pan acu ca ti ploua in gat(asta asa pt viata reala)! Nu mai vorbi daca n ai fost in situatii similare!

 

auzi..."amice"

daca tu ti-ai pierdut splina din cauza ca ti-a iesit unu la 2 m in fata asta e, ghinion, oricui se poate intampla....dar de unde splina ta stii ca n-am fost eu in situatii limita sau ca n-am muscat saua cu kuru??? a? cand esti aproape de accident gandesti ce sa faci si iei o decizie rapid(sub 1 secunda), daca iese...bine, daca nu...poc si asa stii daca ai luat decizia buna sau nu. Nu faci ca multi mobristi(mai ales incepatorii) de sar ca disperatii pe frana raman cu rotile blocate si dup-aia intreaba pe forum "de ce am cazut? sau mai rau...culca mobra.

Frate-miu a avut accident frontal cu unu care s-a pus perpendicular pe strada, taind 3 benzi si dubla continua, daca nu gandea sa se ridice in scarite se izbea in masina si se facea pilaf...asa a zburat peste si s-a ales cu-n cot julit si glezna scrantita.

 

 

Si inca o chestie...daca ai chef de injuraturi sau jigniri fa-le-n viata reala!...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi i-au pus la loc o clavicula sarita de la "punct" printr-o mica operatie de fixare si se crede ca in doua, trei zile va fi externat.Sunt curios ce a visat toata perioada asta.Sper sa ne spuna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

auzi..."amice"

daca tu ti-ai pierdut splina din cauza ca ti-a iesit unu la 2 m in fata asta e, ghinion, oricui se poate intampla....dar de unde splina ta stii ca n-am fost eu in situatii limita sau ca n-am muscat saua cu kuru??? a? cand esti aproape de accident gandesti ce sa faci si iei o decizie rapid(sub 1 secunda), daca iese...bine, daca nu...poc si asa stii daca ai luat decizia buna sau nu. Nu faci ca multi mobristi(mai ales incepatorii) de sar ca disperatii pe frana raman cu rotile blocate si dup-aia intreaba pe forum "de ce am cazut? sau mai rau...culca mobra.

Frate-miu a avut accident frontal cu unu care s-a pus perpendicular pe strada, taind 3 benzi si dubla continua, daca nu gandea sa se ridice in scarite se izbea in masina si se facea pilaf...asa a zburat peste si s-a ales cu-n cot julit si glezna scrantita.

 

 

Si inca o chestie...daca ai chef de injuraturi sau jigniri fa-le-n viata reala!...

aia da prezenta de spirit! foarte tare omu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Frate-miu a avut accident frontal cu unu care s-a pus perpendicular pe strada, taind 3 benzi si dubla continua, daca nu gandea sa se ridice in scarite se izbea in masina si se facea pilaf...asa a zburat peste si s-a ales cu-n cot julit si glezna scrantita."

@IcemaN citind ce ai scris,revad un " film"identic petrecut cu multi ani in urma.Fratele tau,mai are un frate de situatie.

Pe Drumul Gazarului,aveam aproximativ 40km/h. In fata mea pe acelasi sens de rulare,un taxi din care tocmai coborase clientul, intoarce BRUSC ( cu scartit de roti) ( intentioana sa intoarca la 180 grade sa-si continue mersul pe sensul opus).

Am intrat perpendicular ,in roata stanga spate a masinii. Impact perpendicular in fuzeta rotii din spate. Am "zburat"peste masina si am ajuns pe partea cealalta in PICIOARE,pe picioare. Am avut pur si simplu sansa, SANSA sa ajung acasa fara nici o zgraietura. Motocicleta ( Jawa 350 TS) avea la furca - jambele indoite puternic si jugul desi construit dintr-un aliaj de aluminiu , era spart in mai multe bucati. Taxi-ul ,o Dacie , avea roata din spate inclinata la vreo 20 de grade.

Am fost cu soferul l-a politie, a primit o amenda pentru neasigurare la plecarea de pe loc.

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Frate-miu a avut accident frontal cu unu care s-a pus perpendicular pe strada, taind 3 benzi si dubla continua, daca nu gandea sa se ridice in scarite se izbea in masina si se facea pilaf...asa a zburat peste si s-a ales cu-n cot julit si glezna scrantita."

@IcemaN citind ce ai scris,revad un " film"identic petrecut cu multi ani in urma.Fratele tau,mai are un frate de situatie.

Pe Drumul Gazarului,aveam aproximativ 40km/h. In fata mea pe acelasi sens de rulare,un taxi din care tocmai coborase clientul, intoarce BRUSC ( cu scartit de roti) ( intentioana sa intoarca la 180 grade sa-si continue mersul pe sensul opus).

Am intrat perpendicular ,in roata stanga spate a masinii. Impact perpendicular in fuzeta rotii din spate. Am "zburat"peste masina si am ajuns pe partea cealalta in PICIOARE,pe picioare. Am avut pur si simplu sansa, SANSA sa ajung acasa fara nici o zgraietura. Motocicleta ( Jawa 350 TS) avea la furca - jambele indoite puternic si jugul desi construit dintr-un aliaj de aluminiu , era spart in mai multe bucati. Taxi-ul ,o Dacie , avea roata din spate inclinata la vreo 20 de grade.

Am fost cu soferul l-a politie, a primit o amenda pentru neasigurare la plecarea de pe loc.

sper ca a murit in primu stalp dupa ce a platit amenda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Azi i-au pus la loc o clavicula sarita de la "punct" printr-o mica operatie de fixare si se crede ca in doua, trei zile va fi externat.Sunt curios ce a visat toata perioada asta.Sper sa ne spuna.

 

Vesti bune.

Cum e cu recuperarea, a inceput sa vorbeasca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de urari si sper ca niciunul dintre voi sa treaca prin asa ceva

eu sunt bine ... mam ales la mana si piciorul stang cu unele miscari care le fac cam greu............

dar asa e in viata ce nu ne opreste ne inatareste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de urari si sper ca niciunul dintre voi sa treaca prin asa ceva

eu sunt bine ... mam ales la mana si piciorul stang cu unele miscari care le fac cam greu............

dar asa e in viata ce nu ne opreste ne inatareste

 

recuperare rapida si multa bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mamaaa , bine ca ti-ai revenit ! Cautam printre zecile de posturi aberante , o informatie despre sanatatea ta . Insanatosire grabnica si completa .

te salut .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...