B.B. Postat Septembrie 24, 2010 Share Postat Septembrie 24, 2010 1.2.3.4.5.6.7.8 - ai scris TRANSALP 600. eu, lutzifer, posesori de Transalp avem putin peste 60kg.. deci nu se pune problema de sa fii firav. .inaltimea se regleaza. (si ca sa nu zica lumea ca sunt eu tampit si imi laud motocicleta ca am eu, afla ca exista un transalp.ro, transalp.org, transalp.de, transalp.it... cluburi in toata lumea. transalp e faimoasa si in USA unde a fost comercializata doar intre 1987-1990.. lol deci sunt tampit alaturi de sutele si miile de iubitori de transalp din toata lumea ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 24, 2010 Share Postat Septembrie 24, 2010 (editat) Pe drumuri proaste, problema motocicletelor obisnuite e suspensia. Pe vremuri nici nu vroiam sa aud de enduro, mi se pareau puturoase si inutile. Acum cand ma plictisesc de sosea, pur si simplu fac dreapta sau stanga pe un drum neamanajat si astfel mai descopar locuri noi. Nu cred ca-mi voi mai lua alt gen de motocicleta in afara de enduro-touring. Din ce-ai enumerat tu, ca inaltime, doar pe Honda Transalp, Honda SLR si BMW F 650 GS te poti urca, restul sunt inalte rau. Greutatea e pana in 200 kg, spre 150 nu prea gasesti in categoria asta. Honda SLR nu prea o vad la drum lung. BMW-ul e mono, trebuie tinut in ture si vibreaza la viteza, insa e cel mai economic cu benzina. Transalpul e si dupa mine ceea ce-ti trebuie. Parbriz inalt se gaseste. Il echipezi de la baietii astia cu protectii si coburi, manere incalzite se gasesc pe toate drumurile, alarme la fel. Nu mai sta pe ganduri, fa pasul la banalul enduro-touring, nu vei regreta. Editat Septembrie 24, 2010 de vis-a-vis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 24, 2010 Share Postat Septembrie 24, 2010 Transalpul se incadreaza in conditii mai putin 2: nu e nici joasa, nici usoara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 24, 2010 Share Postat Septembrie 24, 2010 Transalpul se incadreaza in conditii mai putin 2: nu e nici joasa, nici usoara In mers e vrabiuta - nu te pune nimeni s-o impingi. Cea vechea are 187kg Inaltimea se regleaza. Blackdiiirrt . .deschide usaaa endurooo-touuuringuuului.. .si vei fi contaminat foooor eeveeerr.. (glas fantomatic) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viorell Postat Septembrie 24, 2010 Share Postat Septembrie 24, 2010 Belbody, Transalpul este fiabil, am vazut si auzit multe pe tema asta, mai mult, am deja 35000 km pe al meu, facuti de mine. Vreau sa spun doar ca daca plec cu motocicleta nu pot sa fiu sigur ca nu mi se buleste un rulment (putin probabil dar nu imposibil) in 5, 10 sau 20 de mii de km. Si daca se intampla nu inseamna ca toate transalpurile pot pati la fel. Exact asa e si cu CB-ul. Pe langa asta la motocicleta lui Orlando nu poti sa stii ce intretinere i-au facut cei care au avut-o inaintea lui. Raman la convingerea ca se poate merge cu CB-ul (chiar daca nu la fel de confortabil ca pe Gs sau AT), chiar si cu una la care i-a fost desfacuta cutia! Imi amintesc ca in vara lui 2000 am facut 2500 de km( Baia Mare, intrunire Sibiu, Litoral si retur) intr-o saptamana pe un Mz ETZ 125 fara sa pun mana pe vreun surub, iar dupa 10 ani nu mai poate pleca nimeni la drum daca nu are motor cu abs, injectie, curbe de putere si cuplu de tractor, senzor de presiune la roti si alte briz brizuri care costa o gramada de bani da pe care nu le folosesti ca n-ai timp si moto sta in garaj... Drumuri lungi si numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 24, 2010 Share Postat Septembrie 24, 2010 Eu am mers cu Minsk-ul un an intreg.. prin tara, deci stiu foarte bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mdm Postat Septembrie 24, 2010 Share Postat Septembrie 24, 2010 @Orlando Mda...cata aroganta in cerinte. Pretentios mai esti, parca ai cauta muiere... Musai pacaleste pe un posesor de Transalp sa faci un drive test si...concluzionezi. La cel de 650cmc greutatea cu plinurile facute ii trece de 200kg. Eu am 1,83, greutate neglijabila, si ajungeam pe sol doar cu varfurile picioarelor. Cica se lasa multisor. Minusurile Tranalp-ului, pentru mine, au fost date de lipsa treptei a sasea si greutatea maricica pentru un enduro mai noroios... Cert ca-i o struto-camila reusita, neexceland in vreo directie ... Ceea ce cauti tu nu s-a inventat inca. Tu cauti un 90/60/90. Mai lasa ceva, trebuiesc ceva compromisuri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axor Postat Septembrie 24, 2010 Share Postat Septembrie 24, 2010 Cavaler Orlando: Turnu Severin Motor bun, pret rezonabil. Bogdan Turcu 0763673798 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Septembrie 24, 2010 Autor Share Postat Septembrie 24, 2010 Am vorbit deja cu el Multumesc din toata inima, domnule! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axor Postat Septembrie 24, 2010 Share Postat Septembrie 24, 2010 (editat) Am vorbit deja cu el Multumesc din toata inima, domnule! Cu placere. Si inca o oferta (D)... De nerefuzat ! Ultimile minuteeee !!! SPOR ! http://cgi.ebay.de/Honda-CB500-CB-500-99-M...=item1e5e87b4f7 SURPRIZA EMISIUNII: http://cgi.ebay.de/Motor-CB-500-PC-26-orig...=item58840f1d62 Editat Septembrie 24, 2010 de Axor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Septembrie 27, 2010 Autor Share Postat Septembrie 27, 2010 Cu scuzele de rigoare ca ridic din nou topicul, desi excursia s-a terminat de mult, ma simt dator sa fac publice rezultatele autopsiei motorului, pentru ca generatiile viitoare sa invete din greselile mele Furca selectoare este rupta, rotilele alea din cutie sunt "barbierite". Cauzele posibile ale ruperii furcii selectoare sunt: 1. Fortarea introducerii in viteza de la neutru in treapta I (dai in schimbator ca-n kickstart, din prea mult avant pionieresc) 2. Mersul cu piciorul pe schimbatorul de viteze. 3. Motocicleta a cazut pe partea stanga si a mai mers cativa metri cu schimbatorul taras si motorul mergand. Toate actiunile de mai sus introduc o mica fisura in furca selectoare, care ulterior se poate largi. Intrucat cauzele 1 si 2 sunt improbabile (mereu bag bland intr-a-ntaia) si in niciun caz nu merg cu piciorul pe schimbator, ramane cauza a 3-a. In sprijinul cauzei 3 vine si faptul ca levierul schimbatorului era polizat. O singura data am cazut pe partea stanga (prima mea cazatura), acum aproximativ un an jumate, dar este probabil ca si cei care-au avut-o inainte sa fi cazut cu ea pe stanga. Despre asta, din pacate, nu am date. (Ne)Schimbul de ulei sau mersul cu motorul la vale la punctul mort nu au de-a face in niciun fel cu ruperea furcii selectoare si nici cu agravarea simptomelor. Mersul la deal cu bagaje cred ca da. Probabil ca daca n-as fi incercat-o asa de vajnic si m-as fi fatait cu ea prin oras sau in ture ocazionale prin tara m-ar fi tinut mult si bine. Sau poate nu, nu am de unde sti. Daca stau sa ma gandesc ca am mers sub fund cu o "bomba cu ceas" (se putea rupe cutia oricand) si ca s-a intamplat, convenabil, aproape langa casa, imi dau seama ca am avut de fapt un mare MARE noroc. Sau poate ma astepta un accident pe la Strehaia si s-a rupt cutia la timp. Sau poate nu mai aveam frane (erau placutele cam tocite, ce-i drept) si-l omoram pe Basescu, saracu, pe trecere In concluzie, "Honda-i Honda" ( ) si inginerii aia de-au lucrat la motor nu l-au aparat si de eroarea umana. De fapt, in manualul de service, astia chiar recomanda ca dupa fiecare cazatura sa inspectezi motorul, dar - sa fim seriosi! - cine face asta? O sa am o iarna lunga sa ma joc cu motorul (scos) si sa ma plimb cu motorul (reparat). Suspend, momentan, cautarile pentru un alt motor. Let there be Melc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stau-De-6 Postat Septembrie 27, 2010 Share Postat Septembrie 27, 2010 (editat) Am o intrebare: daca-i inlocuiesc melcutului tot motorul, aveti idee ce formalitati trebuie indeplinite pentru a intra in legalitate? Hai ca-ti raspund eu. Am facut chestia asta relativ recent. Seria motorului e formata tipul motorului si numarul unic al acestuia. O sa-ti spun de cum s-a intamplat in cazul meu. Pe bloc aveam scris: SC28E-??????. SC28E e tipul motorului si "??????" e numarul acestuia. Motorul pe care l-am cumparat a fost de la o motocicleta identica si am avut acelasi SC28E urmat de un alt numar. M-am dus la RAR, le-am spus ca am cuparat motorul si vreau sa-l trec in cartea de identitate. M-au intrebat daca e acelasi tip, am confirmat, s-au uitat si ei, am platit 70 lei si mi-au trecut in cartea de identitate noua serie de motor. N-am avut nevoie de nicio declaratie de la fostul proprietar. (Bine, eu am luat motorul de la o persoana care-si dezmembra mobra si puteam fara probleme sa fac ulterior si acel act). Citisem pe undeva ca au fost cazuri in care oamenii n-au fost atat de "norocosi" si la un alt tip de motor (cu diferente de 1cp) au platit 450 lei pt omologare. Sper ca m-am facut inteles. Felicitari pt tura si bine-ai venit acasa! Editat Septembrie 27, 2010 de Stau-De-6 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 27, 2010 Share Postat Septembrie 27, 2010 Dar daca e de la alt model de mobra (in cazul meu TDM 900), si e diferenta de vreo 18 cai... se omologheaza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Septembrie 27, 2010 Autor Share Postat Septembrie 27, 2010 Hai ca-ti raspund eu. Am facut chestia asta relativ recent. Seria motorului e formata tipul motorului si numarul unic al acestuia. O sa-ti spun de cum s-a intamplat in cazul meu. Pe bloc aveam scris: SC28E-??????. SC28E e tipul motorului si "??????" e numarul acestuia. Motorul pe care l-am cumparat a fost de la o motocicleta identica si am avut acelasi SC28E urmat de un alt numar. M-am dus la RAR, le-am spus ca am cuparat motorul si vreau sa-l trec in cartea de identitate. M-au intrebat daca e acelasi tip, am confirmat, s-au uitat si ei, am platit 70 lei si mi-au trecut in cartea de identitate noua serie de motor. N-am avut nevoie de nicio declaratie de la fostul proprietar. (Bine, eu am luat motorul de la o persoana care-si dezmembra mobra si puteam fara probleme sa fac ulterior si acel act). Citisem pe undeva ca au fost cazuri in care oamenii n-au fost atat de "norocosi" si la un alt tip de motor (cu diferente de 1cp) au platit 450 lei pt omologare. Sper ca m-am facut inteles. Felicitari pt tura si bine-ai venit acasa! Cand te duci la RAR, trebuie sa ai si motorul vechi (cel trecut in CIV) la tine? Pot sa ma duc "calare pe melc" sau trebuie sa-l pun in duba chiar daca merge? Motorul nou incepe tot cu PC26E, pentru ca motoarele de CB sunt identice in toti anii, indiferent de model. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THC Postat Septembrie 27, 2010 Share Postat Septembrie 27, 2010 O sa am o iarna lunga sa ma joc cu motorul (scos) si sa ma plimb cu motorul (reparat). Suspend, momentan, cautarile pentru un alt motor. deci, ai gasit un motor de schimb sau il repari pe cel original? ca e putin in ceata exprimarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Septembrie 27, 2010 Autor Share Postat Septembrie 27, 2010 Am gasit un (bloc) motor de schimb, o sa il inlocuiesc pe cel vechi, iar cu cel vechi o sa ma joc peste iarna. Lectii de mecanica gratuite in valoare de cateva sute de euro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
melciu Postat Septembrie 27, 2010 Share Postat Septembrie 27, 2010 In mers e vrabiuta - nu te pune nimeni s-o impingi. Cea vechea are 187kg Inaltimea se regleaza. Blackdiiirrt . .deschide usaaa endurooo-touuuringuuului.. .si vei fi contaminat foooor eeveeerr.. (glas fantomatic) vrabiuta pixdii. eu iti inteleg pasiunea dar numai usoara nu o poti face. e vaca si asa o sa ramana chiar daca o machiezi in capra. povestea cu "e usoara in mers" nu tine destul. Orice mobra odata pornita nu mai pare grea. Doar cand o incarci de bagaje si incerci sa intorci intr-un loc stramt si te apuci sa te uiti in jur dupa cineva sa te traga incepi sa ai dubii. Oricum as fi votat pentru Melc. He's your buddy... merita o investitie si pastrat pentru chestii mai soft. Cand o sa ai bani ii mai iei un frate mai serios pentru drumuri lungi si gata distractia. Si pentru atunci poti sa mai dechizi topicul o data sa aiba si Belbody spatiu de show. (P.S. ia intreaba-l de motorul ala de schimb din garaj). Oricum la cum te stiu merge de un BMW, un Transalp, de o AT, poate chiar si un GS cu cardan mai coborat. Dar e greu, nu-ti sunt potrivite niciuna decat pentru drumuri asfaltate. Odata scoase in teren ti-ar mai prinde bine 15 kile si vreo5-10 cm. Saaau ceva exercitiu si atunci o tii pe oricare si coclauri. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Septembrie 27, 2010 Autor Share Postat Septembrie 27, 2010 Pentru drumuri asfaltate Melcul e suficient Pentru ceva mai serios, vorbim toata iarna, c-o sa fie vreme lunga! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Septembrie 27, 2010 Share Postat Septembrie 27, 2010 Orlando, poti oricand sa deschizi un nou topic, la sectiunea motocicleta mea cred, acolo citesc mai multi useri si poate mai primesti ceva idei despre motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stau-De-6 Postat Septembrie 27, 2010 Share Postat Septembrie 27, 2010 Dar daca e de la alt model de mobra (in cazul meu TDM 900), si e diferenta de vreo 18 cai... se omologheaza? Tind sa cred ca se omologheaza, dar costul o sa fie pe masura. Eu am prezentat cazul meu (fericit), asa ca nu pot decat sa te sfatuiesc sa dai un tel la RAR pt lamuriri. Cand te duci la RAR, trebuie sa ai si motorul vechi (cel trecut in CIV) la tine? Nu, n-a fost nevoie de cel vechi. M-am dus direct cu cel nou montat. Pot sa ma duc "calare pe melc" sau trebuie sa-l pun in duba chiar daca merge? Nu stiu cat e de legal, dar eu m-am dus calare. Daca te opreste vreun politist prezinti certificatul de inmatriculare. In certificat nu e trecuta seria de motor. Motorul nou incepe tot cu PC26E, pentru ca motoarele de CB sunt identice in toti anii, indiferent de model. Atunci n-ar trebui sa fie probleme nici in cazul tau. La mine n-au fost. Costul transcrierii noului motor in cartea de identitate e relativ mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Octombrie 6, 2010 Share Postat Octombrie 6, 2010 Oameni buni, ia priviți aici! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Noiembrie 11, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 11, 2010 Mi-am luat Melcul de la service, echilibrul cosmic a fost restabilit. I'm free again! E de nedescris senzatia de a fi din nou calare pe melc. Si-mi pare ca mere mai bine ca inainte, dar - fireste - pot fi subiectiv. Un lucru e clar: cutia de viteze lucreaza mai bine ca aia de la motorul de dinainte. Sa trec si de RAR si... ne vedem la anul, intr-o noua aventura! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuning Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Ce i-ai facut pana la urma? Transplant? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Noiembrie 12, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 12, 2010 Ce i-ai facut pana la urma? Transplant? Da, am gasit un motor (userul turku de pe forum), pe care am dat 350 de euro + 100 euro (kit lant, disc frana, pompa frana, canal lichid frana, etrier, carburator, electromotor, airbox + filtru, scarita dreapta etc + transport motor la Bucuresti). Am mai dat niste banuti la service (cca. 900 ron, incluzand scos motor vechi, pus motor nou, schimb toate lichidele, montat kit lant etc.). Overall, am cheltuit cam 800 de euro pentru refacerea lui, din momentul stricarii pana in momentul repararii. Parte din cheltuiala asta o faceam oricum, chiar daca nu se strica. Eu zic ca merita, si dpdv sentimental si pragmatic. Nu luam un motor cu banii astia. Iar acum inima Melcului bate din nou (cam cu batai la ralanti, dar...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 man, oricat te-ai atasat de motor tot fier ramane, ktm-ul meu l-am dat cu durere in suflet dar constient ca daca nu il dadeam nu puteam sa imi achizitionez alt motor mai nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.