Jump to content
Sign in to follow this  
BlackDirt

Bucuresti - Bucuresti

Recommended Posts

BlackDirt, toata lumea si-a spus parerea, fiecare din fotoliul de expert. Ba ca motocicleta asta e facuta doar pentru ture scurte, intrajudetene, ba ca are doar doi cilindri mici cu care nu poate cara bagaje care-i strica coef de aerodinamicitate, ba ca motoarele adevarate au cel putin 1200 cc si cilindri boxer cu cardan, ba ca Transalp-ul e mai bun, etc.

Indiferent cu ce motocicleta s-a mers in ture lungi, au fost piese care au cedat. Exemple sunt cu sutele. Cauta pe forum si o sa-l gasesti pe motociclistul din Brasov care a plecat cu KTM-ul de 400 de cc, din cate-mi amintesc a desfacut motorul de vreo cateva ori. Au avut probleme chiar si cei cu BMW sau Honda enduro-turing doar ca, de nevoie au desfacut, inlocuit sau reparat. Sunt situatii in care nu poti suna dupa remorca si atunci nu-ti ramane decat sa te apuci de treaba. In general, pt problemele mecanice nu trebuie sa fii inginer AR, nu trebuie sa fii talentat sau sa-ti placa foarte mult sa mesteresti. Nevoia te face sa-ti descoperi calitatile de care nu stiai. Gandeste-te ca aproape toti mecanicii moto de la noi, si poate ca si cel care ti-a spus ca ai cutia varza, poate fara sa o desfaca (pt asta iti ia o gramada de bani), au invatat pe cont propriu ( nu stiu sa avem vreo scoala de mecanici moto).

Au fost care au zis ca Transalp-ul e mai bun decat CB-ul dar esti sigur ca rulmentul (sau ce a cedat) nu-i acelasi de pe transalp?

Cineva sustinea ca motorul e motor doar daca e in V si ca daca nu are forma asta nu mai conteaza ca are 1 sau 2 cilindri. De fapt are vreo legatura asta cu ce ti s-a stricat tie in cutie?

Cred ca o sa ai curaj si timp sa desfaci cutia macar sa vezi cu ochii tai ce are. E mai greu pana pui mana pe cheie! O sa fii surprins cat de simplu e chiar daca e mai usor s-o vinzi pe nimic si sa dai o caruta de bani pe una recomandata de specialisti.Sunt de parere ca Honda Cb este o motocicleta cu istorie, ce poate sa reziste la solicitari extreme!

Cu Honda cx 500 s-a facut turul lumii acu 20 de ani...la fel si cu Yamaha R1...

Desfa cutia si o sa-ti dai singur seama ce solutie trebuie sa alegi. Ai o motocicleta buna!!!Spor la mesterit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Indiferent cu ce motocicleta s-a mers in ture lungi, au fost piese care au cedat. Exemple sunt cu sutele. Cauta pe forum si o sa-l gasesti pe motociclistul din Brasov care a plecat cu KTM-ul de 400 de cc, din cate-mi amintesc a desfacut motorul de vreo cateva ori. Au avut probleme chiar si cei cu BMW sau Honda enduro-turing doar ca, de nevoie au desfacut, inlocuit sau reparat.

 

Nu contest ce zici tu si e adevarat, dar eu stiu caz de mers cu Transalp din Suedia in Japonia fara nici o problema tehnica. (doar o cazatura in Istanbul soldata cu ruperea unui suport de sidecase).

Cazu 2 - cei doi brasoveni care au facut recent turul lumii pe transapuri - nu li s-a stricat nimic pe drum.

 

Nencini Gionata care a mers juma de glob si mai mult de 120.000km pe un transalp din 87.. pe care l-a stricat ca e el tampit, nu ca ar fi avut ceva motocicleta..

 

Deci, sa nu generalizam, da? ;)

 

Si cate calatorii cu Africa Twin or mai fi fost in lumea asta pe drumuri lungi carora nu li s-a stricat nimic pe drum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru toate sfaturile! Le-am ascultat cu multa atentie si nici unul nu a fost irosit.

 

@Viorell,

 

E adevarat ca CB-ul e legendar, dar poate nu degeaba s-au creat motociclete la alte clase (enduro, enduro-touring etc.) Melcul meu nu e bun pe drum neasfaltat, iar in periplul meu am mers si prin zone unde drumul batea bine de tot in soft-enduro (drumuri secundare prin serbia, muntenegru...) Daca ar fi un drum asfaltat in jurul lumii, da, poate CB-ul ar indrazni... Altminteri, pe nisip, pe gropi, pe pietris nu prea e grozav (e drept, nici nu aveam cauciucurile potrivite)... Nu pot sa zic ca n-am mers si in conditiile astea, dar mi s-a largit gaura fundului de la catamai morcovul aveam in ea!

 

Optiunea mea e depozitarea intr-un garaj pe durata iernii, deocamdata. Iarna e un sfetnic bun si poate gasesc un bloc motor cu acte si, intre timp, ma joc cu asta al meu. Daca pana la o data anume, aleasa arbitrar (gen ianuarie, februarie...) nu reusesc sa gasesc un motor sa-l schimb pe asta, o sa-l dezmembrez cu mana mea. Ii bag cutitul in gat, cum ar veni. ;)

 

Intre timp o sa strang bani si o sa caut sa cumpar si un al doilea motor. Neaparat trebuie sa cada in urmatoarele criterii:

 

1. Sa nu fie greu (sunt firav) (adica greutate MAXIMA 200 kg, preferabil in zona 150kg)

2. Sa nu fie inalt (sunt mic de inaltime, 1.67).

3. Sa consume putin (prin putin, inteleg MAXIM 5 litri la suta de km, in regim normal 4, 4 si ceva).

4. Sa fie fiabil (duh!) sau sa i se gaseasca piese cu usurinta (vreun model de succes, ceva!)

5. Sa fie capabil sa mearga prin sleauri, coclauri, gropi, drumuri secundare, nisipuri, noroaie (in tura asta am avut noroc si n-am dat de noroaie, dar in viitor, cine stie...)

6. Sa coste maxim 2000 de euro, pentru ca mai multi bani nu cred ca o sa reusesc sa strang.

7. (optional) Sa aibe un rezervor bunicel, sa zicem de minim 15 litri.

8. (optional) Sa vina cu diverse accesorii, gen alarma, manere incalzite, cutii/top-case, parbriz.

 

Preferinta mea e sa repar, totusi, Melcul, INSA nu o sa insist sa cheltui bani nebuneste doar pentru ca m-am atasat de el. Mai mult, daca-l repar o sa-l tin doar pentru ture "in zona" (maxim 1000-2000 de km) sau pentru a-l initia in tainele motociclismului pe fratele meu mai mic :D

 

Pana una, alta, trebuie sa-l iau de la Bogdan Padure, ceea ce ma duce la urmatoarea intrebare: cunoaste cineva pe cineva cu o platforma? Nu pe gratis, se-ntelege... (dar nu m-ar deranja :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.2.3.4.5.6.7.8 - ai scris TRANSALP 600.

 

eu, lutzifer, posesori de Transalp avem putin peste 60kg.. deci nu se pune problema de sa fii firav.

.inaltimea se regleaza.

 

(si ca sa nu zica lumea ca sunt eu tampit si imi laud motocicleta ca am eu, afla ca exista un transalp.ro, transalp.org, transalp.de, transalp.it... cluburi in toata lumea. transalp e faimoasa si in USA unde a fost comercializata doar intre 1987-1990.. lol deci sunt tampit alaturi de sutele si miile de iubitori de transalp din toata lumea ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe drumuri proaste, problema motocicletelor obisnuite e suspensia. Pe vremuri nici nu vroiam sa aud de enduro, mi se pareau puturoase si inutile. Acum cand ma plictisesc de sosea, pur si simplu fac dreapta sau stanga pe un drum neamanajat si astfel mai descopar locuri noi. Nu cred ca-mi voi mai lua alt gen de motocicleta in afara de enduro-touring.

Din ce-ai enumerat tu, ca inaltime, doar pe Honda Transalp, Honda SLR si BMW F 650 GS te poti urca, restul sunt inalte rau.

Greutatea e pana in 200 kg, spre 150 nu prea gasesti in categoria asta.

Honda SLR nu prea o vad la drum lung.

BMW-ul e mono, trebuie tinut in ture si vibreaza la viteza, insa e cel mai economic cu benzina.

Transalpul e si dupa mine ceea ce-ti trebuie. Parbriz inalt se gaseste. Il echipezi de la baietii astia cu protectii si coburi, manere incalzite se gasesc pe toate drumurile, alarme la fel.

 

Nu mai sta pe ganduri, fa pasul la banalul enduro-touring, nu vei regreta.

Edited by vis-a-vis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Transalpul se incadreaza in conditii mai putin 2: nu e nici joasa, nici usoara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Transalpul se incadreaza in conditii mai putin 2: nu e nici joasa, nici usoara

In mers e vrabiuta - nu te pune nimeni s-o impingi.

Cea vechea are 187kg

Inaltimea se regleaza.

 

Blackdiiirrt . .deschide usaaa endurooo-touuuringuuului.. .si vei fi contaminat foooor eeveeerr.. (glas fantomatic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belbody, Transalpul este fiabil, am vazut si auzit multe pe tema asta, mai mult, am deja 35000 km pe al meu, facuti de mine. Vreau sa spun doar ca daca plec cu motocicleta nu pot sa fiu sigur ca nu mi se buleste un rulment (putin probabil dar nu imposibil) in 5, 10 sau 20 de mii de km. Si daca se intampla nu inseamna ca toate transalpurile pot pati la fel.

Exact asa e si cu CB-ul. Pe langa asta la motocicleta lui Orlando nu poti sa stii ce intretinere i-au facut cei care au avut-o inaintea lui.

Raman la convingerea ca se poate merge cu CB-ul (chiar daca nu la fel de confortabil ca pe Gs sau AT), chiar si cu una la care i-a fost desfacuta cutia!

Imi amintesc ca in vara lui 2000 am facut 2500 de km( Baia Mare, intrunire Sibiu, Litoral si retur) intr-o saptamana pe un Mz ETZ 125 fara sa pun mana pe vreun surub, iar dupa 10 ani nu mai poate pleca nimeni la drum daca nu are motor cu abs, injectie, curbe de putere si cuplu de tractor, senzor de presiune la roti si alte briz brizuri care costa o gramada de bani da pe care nu le folosesti ca n-ai timp si moto sta in garaj...

Drumuri lungi si numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mers cu Minsk-ul un an intreg.. prin tara, deci stiu foarte bine. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Orlando

 

Mda...cata aroganta in cerinte. ;) Pretentios mai esti, parca ai cauta muiere... :D

 

Musai pacaleste pe un posesor de Transalp sa faci un drive test si...concluzionezi.

La cel de 650cmc greutatea cu plinurile facute ii trece de 200kg. Eu am 1,83, greutate neglijabila, si ajungeam pe sol doar cu varfurile picioarelor. Cica se lasa multisor.

 

Minusurile Tranalp-ului, pentru mine, au fost date de lipsa treptei a sasea si greutatea maricica pentru un enduro mai noroios...

Cert ca-i o struto-camila reusita, neexceland in vreo directie ...

 

Ceea ce cauti tu nu s-a inventat inca. Tu cauti un 90/60/90. Mai lasa ceva, trebuiesc ceva compromisuri... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cavaler Orlando:

 

Turnu Severin

Motor bun, pret rezonabil.

 

Bogdan Turcu 0763673798

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vorbit deja cu el ;)

 

Multumesc din toata inima, domnule!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am vorbit deja cu el ;)

 

Multumesc din toata inima, domnule!

 

Cu placere.

 

Si inca o oferta (D)... De nerefuzat !

 

Ultimile minuteeee !!!

 

SPOR !

 

http://cgi.ebay.de/Honda-CB500-CB-500-99-M...=item1e5e87b4f7

 

SURPRIZA EMISIUNII:

 

http://cgi.ebay.de/Motor-CB-500-PC-26-orig...=item58840f1d62

Edited by Axor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu scuzele de rigoare ca ridic din nou topicul, desi excursia s-a terminat de mult, ma simt dator sa fac publice rezultatele autopsiei motorului, pentru ca generatiile viitoare sa invete din greselile mele :P

 

Furca selectoare este rupta, rotilele alea din cutie sunt "barbierite". Cauzele posibile ale ruperii furcii selectoare sunt:

 

1. Fortarea introducerii in viteza de la neutru in treapta I (dai in schimbator ca-n kickstart, din prea mult avant pionieresc)

2. Mersul cu piciorul pe schimbatorul de viteze.

3. Motocicleta a cazut pe partea stanga si a mai mers cativa metri cu schimbatorul taras si motorul mergand.

 

Toate actiunile de mai sus introduc o mica fisura in furca selectoare, care ulterior se poate largi.

 

Intrucat cauzele 1 si 2 sunt improbabile (mereu bag bland intr-a-ntaia) si in niciun caz nu merg cu piciorul pe schimbator, ramane cauza a 3-a. In sprijinul cauzei 3 vine si faptul ca levierul schimbatorului era polizat. O singura data am cazut pe partea stanga (prima mea cazatura), acum aproximativ un an jumate, dar este probabil ca si cei care-au avut-o inainte sa fi cazut cu ea pe stanga. Despre asta, din pacate, nu am date.

 

(Ne)Schimbul de ulei sau mersul cu motorul la vale la punctul mort nu au de-a face in niciun fel cu ruperea furcii selectoare si nici cu agravarea simptomelor. Mersul la deal cu bagaje cred ca da. Probabil ca daca n-as fi incercat-o asa de vajnic si m-as fi fatait cu ea prin oras sau in ture ocazionale prin tara m-ar fi tinut mult si bine. Sau poate nu, nu am de unde sti.

 

Daca stau sa ma gandesc ca am mers sub fund cu o "bomba cu ceas" (se putea rupe cutia oricand) si ca s-a intamplat, convenabil, aproape langa casa, imi dau seama ca am avut de fapt un mare MARE noroc. Sau poate ma astepta un accident pe la Strehaia si s-a rupt cutia la timp. Sau poate nu mai aveam frane (erau placutele cam tocite, ce-i drept) si-l omoram pe Basescu, saracu, pe trecere :laugh:

 

In concluzie, "Honda-i Honda" ( :D ) si inginerii aia de-au lucrat la motor nu l-au aparat si de eroarea umana. De fapt, in manualul de service, astia chiar recomanda ca dupa fiecare cazatura sa inspectezi motorul, dar - sa fim seriosi! - cine face asta?

 

O sa am o iarna lunga sa ma joc cu motorul (scos) si sa ma plimb cu motorul (reparat). Suspend, momentan, cautarile pentru un alt motor.

 

Let there be Melc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am o intrebare: daca-i inlocuiesc melcutului tot motorul, aveti idee ce formalitati trebuie indeplinite pentru a intra in legalitate?
Hai ca-ti raspund eu. Am facut chestia asta relativ recent.

 

Seria motorului e formata tipul motorului si numarul unic al acestuia. O sa-ti spun de cum s-a intamplat in cazul meu.

Pe bloc aveam scris: SC28E-??????. SC28E e tipul motorului si "??????" e numarul acestuia. Motorul pe care l-am cumparat a fost de la o motocicleta identica si am avut acelasi SC28E urmat de un alt numar. M-am dus la RAR, le-am spus ca am cuparat motorul si vreau sa-l trec in cartea de identitate. M-au intrebat daca e acelasi tip, am confirmat, s-au uitat si ei, am platit 70 lei si mi-au trecut in cartea de identitate noua serie de motor.

N-am avut nevoie de nicio declaratie de la fostul proprietar. (Bine, eu am luat motorul de la o persoana care-si dezmembra mobra si puteam fara probleme sa fac ulterior si acel act).

 

Citisem pe undeva ca au fost cazuri in care oamenii n-au fost atat de "norocosi" si la un alt tip de motor (cu diferente de 1cp) au platit 450 lei pt omologare.

 

Sper ca m-am facut inteles.

 

Felicitari pt tura si bine-ai venit acasa!

:P

Edited by Stau-De-6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca e de la alt model de mobra (in cazul meu TDM 900), si e diferenta de vreo 18 cai... se omologheaza?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hai ca-ti raspund eu. Am facut chestia asta relativ recent.

 

Seria motorului e formata tipul motorului si numarul unic al acestuia. O sa-ti spun de cum s-a intamplat in cazul meu.

Pe bloc aveam scris: SC28E-??????. SC28E e tipul motorului si "??????" e numarul acestuia. Motorul pe care l-am cumparat a fost de la o motocicleta identica si am avut acelasi SC28E urmat de un alt numar. M-am dus la RAR, le-am spus ca am cuparat motorul si vreau sa-l trec in cartea de identitate. M-au intrebat daca e acelasi tip, am confirmat, s-au uitat si ei, am platit 70 lei si mi-au trecut in cartea de identitate noua serie de motor.

N-am avut nevoie de nicio declaratie de la fostul proprietar. (Bine, eu am luat motorul de la o persoana care-si dezmembra mobra si puteam fara probleme sa fac ulterior si acel act).

 

Citisem pe undeva ca au fost cazuri in care oamenii n-au fost atat de "norocosi" si la un alt tip de motor (cu diferente de 1cp) au platit 450 lei pt omologare.

 

Sper ca m-am facut inteles.

 

Felicitari pt tura si bine-ai venit acasa!

:P

 

 

Cand te duci la RAR, trebuie sa ai si motorul vechi (cel trecut in CIV) la tine? Pot sa ma duc "calare pe melc" :laugh: sau trebuie sa-l pun in duba chiar daca merge?

 

Motorul nou incepe tot cu PC26E, pentru ca motoarele de CB sunt identice in toti anii, indiferent de model.

Share this post


Link to post
Share on other sites
O sa am o iarna lunga sa ma joc cu motorul (scos) si sa ma plimb cu motorul (reparat). Suspend, momentan, cautarile pentru un alt motor.

 

deci, ai gasit un motor de schimb sau il repari pe cel original?

ca e putin in ceata exprimarea :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit un (bloc) motor de schimb, o sa il inlocuiesc pe cel vechi, iar cu cel vechi o sa ma joc peste iarna. Lectii de mecanica gratuite in valoare de cateva sute de euro :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
In mers e vrabiuta - nu te pune nimeni s-o impingi.

Cea vechea are 187kg

Inaltimea se regleaza.

 

Blackdiiirrt . .deschide usaaa endurooo-touuuringuuului.. .si vei fi contaminat foooor eeveeerr.. (glas fantomatic)

 

vrabiuta pixdii. eu iti inteleg pasiunea dar numai usoara nu o poti face. e vaca si asa o sa ramana chiar daca o machiezi in capra. povestea cu "e usoara in mers" nu tine destul. Orice mobra odata pornita nu mai pare grea. Doar cand o incarci de bagaje si incerci sa intorci intr-un loc stramt si te apuci sa te uiti in jur dupa cineva sa te traga incepi sa ai dubii. :laugh:

 

Oricum as fi votat pentru Melc. He's your buddy... merita o investitie si pastrat pentru chestii mai soft. Cand o sa ai bani ii mai iei un frate mai serios pentru drumuri lungi si gata distractia.

 

Si pentru atunci poti sa mai dechizi topicul o data sa aiba si Belbody spatiu de show. :D

 

(P.S. ia intreaba-l de motorul ala de schimb din garaj). :) :P

 

Oricum la cum te stiu merge de un BMW, un Transalp, de o AT, poate chiar si un GS cu cardan mai coborat. Dar e greu, nu-ti sunt potrivite niciuna decat pentru drumuri asfaltate. Odata scoase in teren ti-ar mai prinde bine 15 kile si vreo5-10 cm. Saaau ceva exercitiu si atunci o tii pe oricare si coclauri.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru drumuri asfaltate Melcul e suficient :P Pentru ceva mai serios, vorbim toata iarna, c-o sa fie vreme lunga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orlando, poti oricand sa deschizi un nou topic, la sectiunea motocicleta mea cred, acolo citesc mai multi useri si poate mai primesti ceva idei despre motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dar daca e de la alt model de mobra (in cazul meu TDM 900), si e diferenta de vreo 18 cai... se omologheaza?
Tind sa cred ca se omologheaza, dar costul o sa fie pe masura. Eu am prezentat cazul meu (fericit), asa ca nu pot decat sa te sfatuiesc sa dai un tel la RAR pt lamuriri.

 

 

Cand te duci la RAR, trebuie sa ai si motorul vechi (cel trecut in CIV) la tine?
Nu, n-a fost nevoie de cel vechi. M-am dus direct cu cel nou montat.

 

 

Pot sa ma duc "calare pe melc" :P sau trebuie sa-l pun in duba chiar daca merge?
Nu stiu cat e de legal, dar eu m-am dus calare. Daca te opreste vreun politist prezinti certificatul de inmatriculare. In certificat nu e trecuta seria de motor. :laugh:

 

Motorul nou incepe tot cu PC26E, pentru ca motoarele de CB sunt identice in toti anii, indiferent de model.
Atunci n-ar trebui sa fie probleme nici in cazul tau. La mine n-au fost. Costul transcrierii noului motor in cartea de identitate e relativ mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni, ia priviți aici!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am luat Melcul de la service, echilibrul cosmic a fost restabilit. I'm free again! :(

 

E de nedescris senzatia de a fi din nou calare pe melc. ;) Si-mi pare ca mere mai bine ca inainte, dar - fireste - pot fi subiectiv. Un lucru e clar: cutia de viteze lucreaza mai bine ca aia de la motorul de dinainte.

 

Sa trec si de RAR si... ne vedem la anul, intr-o noua aventura! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...