Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 8, 2010 Share Postat Noiembrie 8, 2010 gumele sunt perechi. schimbi spatele, schimbi si fata. aici se vorbeste doar de cauciucul spate, despre guma 190/50 ca e o petarda de guma. da, este o petarda de guma dar in combinatie cu ce? combinata cu un120/65 nu e deloc petarda depinde si de janta. de ex. pe aprilia am de 6 spatele. da, e un gunoi. daca ai 5.5 nu e petarda deloc. personal prefer 190/55 pe janta de 6. cat despre inaltimea gumei de fata te poti juca si din amortizoare, mutandu-le in jug mai sus sau mai jos, in functie de ce ai pe spate si de ce procent de greutate vrei fata-spate. pe strada sunt mai mult decat multumit cu 50-50. pe circuit merg pe 55 fata, 45 spate. sunt multe de discutat dar sa spui pur si simplu ca 190/50 e proasta e cam deplasat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Noiembrie 9, 2010 Share Postat Noiembrie 9, 2010 depinde si de janta. de ex. pe aprilia am de 6 spatele. da, e un gunoi. daca ai 5.5 nu e petarda deloc. personal prefer 190/55 pe janta de 6. cat despre inaltimea gumei de fata te poti juca si din amortizoare, mutandu-le in jug mai sus sau mai jos, in functie de ce ai pe spate si de ce procent de greutate vrei fata-spate. pe strada sunt mai mult decat multumit cu 50-50. pe circuit merg pe 55 fata, 45 spate. sunt multe de discutat dar sa spui pur si simplu ca 190/50 e proasta e cam deplasat acelasi lucru am vrut sa spun si eu, ca este deplasat sa spui ca 190/50 este proasta, probabil nu m-am exprimat cum trebuie. multi nu tin cont de janta, de cauciucul fata, nici macar de presiunea din roti apoi dau vina pe guma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 9, 2010 Share Postat Noiembrie 9, 2010 acelasi lucru am vrut sa spun si eu, ca este deplasat sa spui ca 190/50 este proasta, probabil nu m-am exprimat cum trebuie. multi nu tin cont de janta, de cauciucul fata, nici macar de presiunea din roti apoi dau vina pe guma. corect! si majoritatea au jafoneze! ;) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Inainte am avut un GPZ cu latimea corecta. Acum am luat un CBR F3 si spatele are 170/60 zr17. Fata este cea corecta 120/60 zr17 (55w). Am venit pe ea cam 120km cand am cumparat-o dar am mers incet caci guma de pe fata era tocita. Cauciucul spate era nou. Este vreo problema ca nu este ca cel normal de 160? Ma gandesc sa nu am probleme la mers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 nu ar trebui. doar o idee mai instabila in linie dreapta. diferenta nu este mare. banuiesc ca nu ai cum sa mai ridici jugurile. dar iti recomand sa mergi cu roata spate mai umflata. adica daca spune in manual 2.5 de exemplu la solo tu sa pui 2.6 sau chiar 2.7 ca sa exiti flexarea carcasei cauciucului. un cauciuc cu acelasi raport de inaltime dar mai lat pe aceeasi janta va fi mai inalt pentru ca se strange pe janta deasemenea, daca nu ai senzor/melc la roata de fata o sa iti indice viteza eronat. o sa iti arate mai putin decat ai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teo_cbr_fireblade Postat Ianuarie 18, 2011 Share Postat Ianuarie 18, 2011 Inainte am avut un GPZ cu latimea corecta. Acum am luat un CBR F3 si spatele are 170/60 zr17. Fata este cea corecta 120/60 zr17 (55w). Am venit pe ea cam 120km cand am cumparat-o dar am mers incet caci guma de pe fata era tocita. Cauciucul spate era nou. Este vreo problema ca nu este ca cel normal de 160? Ma gandesc sa nu am probleme la mers. probleme de mers nu o sa ai ca nu se simte foarte tare diferenta, fata de cel original care este de 160/60 zr17 ,eu am avut akm 3 ani un F2 si am avut pe spate de 170/60 zr 17 si nu am avut probleme de aderenta ,dar la fel ca tine am avut si eu cauciucul pe fata tocit si nu ma lasam foarte tare pe curbe, teoretic dak schimbi si cauciucul fata cu unul nou nu o sa ai probleme ...presiunea spate este de 2.5-2.9 BAR recomandata, akm depinde si de greutatea ta ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hangu Postat Ianuarie 19, 2011 Share Postat Ianuarie 19, 2011 probleme de mers nu o sa ai ca nu se simte foarte tare diferenta, fata de cel original care este de 160/60 zr17 ,eu am avut akm 3 ani un F2 si am avut pe spate de 170/60 zr 17 si nu am avut probleme de aderenta ,dar la fel ca tine am avut si eu cauciucul pe fata tocit si nu ma lasam foarte tare pe curbe, teoretic dak schimbi si cauciucul fata cu unul nou nu o sa ai probleme ...presiunea spate este de 2.5-2.9 BAR recomandata, akm depinde si de greutatea ta ... eu am cauciuc de 180/55 spate cand in talon e trecut sa pun de 170. pe fata e corect, 120. ce presiune ar trebui sa bag pe spate daca am 55 de kg? eu stiam de 2.5 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 19, 2011 Share Postat Ianuarie 19, 2011 vezi ce scrie in manual pentru solo si baga cat scrie acolo. 180/55 pe aceeasi janta facuta pentru un 170/60 nu sta mult ridicat. diferenta de inaltime este de aproximativ 4.5 mm. tu la 55 de kile n-ai treaba, unul de 70 de kile ar trebui sa bage cu 0.2 in plus Mesaj completat la 180/55 inaltimea este de 99 mm. la 170.60 inaltimea este de 102 mm. dat fiind faptul ca janta nu este de 5.5 cat este janta clasica pentru 180/55 ci mai ingusta, cred ca de 5.25 ai tu, daca nu cumva de 5. marginile cauciucului fiind mai stranse inaltimea creste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wxy Postat Aprilie 11, 2011 Share Postat Aprilie 11, 2011 Trebuie sa schimb si eu cauciucul spate la o yamaha thundercat.Dimensiunea recomandata de producator este 160/60.As vrea sa ii pun de 180/55.Ce dezavantaje credeti ca ar putea sa apara?Dar avantaje? Cateva pagini mai in urma un coleg forumist(mac) spunea ca a facut aceasta schimbare(tot la thundercat) si ca au aparut numai dezavantaje.Totosi...mai e cineva care a facut aceasta modificare?Vreau sa mai aud si alte pareri inainte de a da banii pe cauciuc. P.S-guma fata e de 120/60 zr17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Aprilie 11, 2011 Share Postat Aprilie 11, 2011 Trebuie sa schimb si eu cauciucul spate la o yamaha thundercat.Dimensiunea recomandata de producator este 160/60.As vrea sa ii pun de 180/55.Ce dezavantaje credeti ca ar putea sa apara?Dar avantaje?Cateva pagini mai in urma un coleg forumist(mac) spunea ca a facut aceasta schimbare(tot la thundercat) si ca au aparut numai dezavantaje.Totosi...mai e cineva care a facut aceasta modificare?Vreau sa mai aud si alte pareri inainte de a da banii pe cauciuc. P.S-guma fata e de 120/60 zr17 De ce vrei sa-i pui 180/55? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 11, 2011 Share Postat Aprilie 11, 2011 (editat) @ wxy : Daca ai 160 si pui 180 o sa ai dezavantajul ca nu se mai misca asa bine pe curbe.Daca ai fi marit latimea cauciucului la masina,efectul ar fi fost invers,ar fi crescut aderenta pe curbe,dar masina nu se inclina .Cu cat e roata mai groasa cu atat devine mai greu sa o convingi sa se incline.Ar trebui de asemenea sa ai un consum mai mare deoarece contactul cu asfaltul e mai mare,dar cred ca la motoare e insesizabil fata de masini. Avantajul (pe care nu cred sa il simti precum o sa simti dezavantajul) e ca suprafata de contact fiind mai mare,spatele o sa piarda mai greu aderenta la accel bruste.Alt avantaj la care banuiesc ca te gandesti e ca o sa arate mai bine,mai musculoasa cu 180 pe spate,da o sa arate Editat Aprilie 11, 2011 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Aprilie 11, 2011 Share Postat Aprilie 11, 2011 (editat) tu ce crezi ca e in mintea lui ? hai sa-ti raspund eu Survolaj...sa dea bine la terasa , nu? producatorul e un tampit wxy`i, sa nu citesti in talon ce scrie , uita de el Mesaj completat vrei o pata de contact mai pare pe spate cand esti pe curba de unde si o aderenta mai buna ? atunci accelereaza !! , pt a avea acest lucru CHIAR nu trebuie sa schimbi dimensiunile cauciucului , e o regula simpla pe care cred ca toata lumea poata sa o inteleaga ,chiar si unul "ATEHNIC" k mine deci... Editat Aprilie 11, 2011 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wxy Postat Aprilie 16, 2011 Share Postat Aprilie 16, 2011 Da m-am convins.... Latimea jantei (5,0)face ca guma de 180 sa nu se aseze bine si sa modifice ciclistica.Daca ar fi sa schimb cu tot cu janta (adica janta de 5,5 la guma de 180) probabil ca totul ar fi ok,asta daca intra janta de 5,5 si nu loveste in bascula sau aripa.Deci raman pe 160. P.S- 1-Si da vroiam 180/55 strict pt. aspect(pt. mine nu pt. terasa) 2-Multumesc pt. sfaturi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aragon Postat Ianuarie 11, 2012 Share Postat Ianuarie 11, 2012 Am si eu o intrebare , In talon scrie 120/90/17 64s dar pe cauciucul ce il am pe mobra scrie 150/70/17(Cauciuc de iarna cica ) ? intrebarea mea este daca pot sa pun pe 120/90/17 mai cramponat cross/enduro si care ar fi +/- Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Ianuarie 13, 2013 Share Postat Ianuarie 13, 2013 Avind in vedere ca topicul este deschis cu tema "Latime Cauciuc Vs Viteza", cauciucurile/gentile pot avea modificari pentru a atinge o limita de viteza mai mare sau mai mica, dar in detrimentul altor parametrii (adica pierzi undeva si cistigi in alta parte). De notat este ca producatorul a conformat geanta/cauciuc astfel incit sa gasesca echilibrul cit mai corect in toti parametrii. Deci, depinde ce vrei mai mult stabilitate, manevrabilitate, design, sau viteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 De notat este ca producatorul a conformat geanta/cauciuc astfel incit sa gasesca echilibrul cit mai corect in toti parametrii. Hornetul de 250 (model Japan) vine cu roata spate pe 180. Unele roti sunt mai alte doar ca sa arate motociclete bine. Direct din fabrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 Hornetul de 250 (model Japan) vine cu roata spate pe 180. Unele roti sunt mai alte doar ca sa arate motociclete bine. Direct din fabrica Foarte posibil, dar acest lucru nu inseamna oare un compromis facut si de ei in favoarea vinzarilor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 Probabil ca da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MihaiVdv Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 Nu stiu daca s-a discutata dar Gv-ul ala nu e foarte corect... La contactul cu solul Gv-u se descompune pe orizontala si pe verticala. Ce e pe verticala se egaleaza cu Forta Normala si ce este pe orizontala se egaleaza cu Forta de frecare. Si discutia ar trebui facuta in functie de Forta de frecare, care daca nu este suficienta, pierzi aderenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 Nu stiu daca s-a discutata dar Gv-ul ala nu e foarte corect...La contactul cu solul Gv-u se descompune pe orizontala si pe verticala. Ce e pe verticala se egaleaza cu Forta Normala si ce este pe orizontala se egaleaza cu Forta de frecare. Si discutia ar trebui facuta in functie de Forta de frecare, care daca nu este suficienta, pierzi aderenta. forta de frecare a kwrului pe asfalt, dc va place sa vorbiti despre lucruri pe care nu le cunoasteti si nu le intelegeti? cauciucurile se invart pe asfalt nu se freaca de asfalt ...ffs Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 forta de frecare a kwrului pe asfalt, dc va place sa vorbiti despre lucruri pe care nu le cunoasteti si nu le intelegeti?cauciucurile se invart pe asfalt nu se freaca de asfalt ...ffs N-ar exista doar daca ai sub roata - gheata perfecta, adica una mult mai buna decit cea de la patinuar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MihaiVdv Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 forta de frecare a kwrului pe asfalt, dc va place sa vorbiti despre lucruri pe care nu le cunoasteti si nu le intelegeti?cauciucurile se invart pe asfalt nu se freaca de asfalt ...ffs Sincer, habar n`ai despre ce e vorba acolo...Ai zis-o p-aia cu cauciucurile se invart . Si nu ma chinui sa iti explic despre ce forta de frecare este vorba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 babuinule Moldovene, daca te freci in fund cu toti nespalatii n-o sa ajungi tribolog, tot homosexual ramai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 15, 2013 Share Postat Ianuarie 15, 2013 Moldovene, daca te freci in fund cu toti nespalatii n-o sa ajungi tribolog, tot homosexual ramai. posibil sa intampine probleme la viteza din cauza grosimii latimii raportat la frecare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buggy Postat Ianuarie 16, 2013 Share Postat Ianuarie 16, 2013 @adrian b....vezi ca e transmisia finala nu distributia finala...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.