Sari la conținut

E viitorul moto electric?


Postări Recomandate

Acum 3 minute, DARK-RIDER-82. a spus:

cum sa nu aud DIHANIA 6 in linie benzina bmw

Dihania aia de m20 e un avorton, până și returul uleiului din chiulasă e adăugat ulterior că au uitat la proiectare, fiind învățați cu distribuția pe lanț care oferea toboganul de scurgere! Dacă ar fi fost M52/54 DA, alea sună. Iar senzația la aceelerare e de 10x mai tare la un zoaie decât la barak e34 cu 129 cai gazați.

Citez un clasic în viață: FIIIIIAAAAAREEEEE VEEEEECHI!!!! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 825
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 11 minute, DARK-RIDER-82. a spus:

N-am bani ,dar multe pagini in urma am specificat ca nici de aveam ca$hcaval de 2 Rimac-uri nu mi-as cumpara asa ceva. Cum sa nu am schimbator manual de viteze? (Hai ,bine,nu vreau jumatati de viteze,game 4/5 sau vreun C  ,ca la Volvo) ,cum sa nu aud DIHANIA 6 in linie benzina bmw sau diesel Mp4 510cai?

Astea electrice incep sa cred ca-s pt.aia cu deficiente si auz pe duca 😂 nu cumva sa schimbe cu manuta o viteza,si-o fractureaza dreaqului... Nu cumva sa treaca db de un anumit prag ,ca-i trezeste din somn motorul 🙄🤔 LA VOLAN ....

Pai cum facem? Pe de-o parte iti plac CP multi, sa ii dai in guse la masina, sa ''bagi'' demaraje si viteza, si combati masina electrica care iti ofera exact ceeea ce iti place tie.

Sunt convins ca nu ai condus, sau nici nu ai mers pasager intr-o masina electrica.

Si probabil ca nici nu ai condus macar o masina clasica cu cutie de viteze automata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
La 08.12.2020 la 11:27, john17 a spus:

Ar fi bună o mașină cu aburi la care cazanul să fie încălzit de un fierbător? :huh:

 

E principiul de functionare al unui reactor nuclear, "fierbatorul" nu e electric ci nuclear, aburul nu e pentru tractiune ci intra in generatoare electrice, dar poti face un motor "cu abur" fie nuclear, fie electric-nuclear (dar nu ar fi nevoie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.12.2020 la 12:38, littlekriminal a spus:

Stii cum e, multi care isi iau motociclete le pun suspensii nu stiu de care, cele mai scumpe discuri/placute, seteaza, investesc in tot felul de cacaturi, dar abordeaza un ac de par cu ambele picioare pe jos.

Cam asa si cu asta, daca nu o folosesti in mai stiu eu ce ritm nebun, ce nevoie ai? Plus ca am uitat sa mentionez ca a dat £7500 pe ea, bateria fiind la 85% in momentul la care a luat-o.

Eu zic ca e o afacere chiar buna pentru nevoile mentionate mai sus.

Poate el a facut o afacere,dar sigur ala de la care a cumparat-o nu(daca era primul proprietar).Nou sare de 30000 lire.

Iar pentru nevoile alea limitate de autonomie mergea si ceva la 1-2000 pe benzina/gpl(eco).Si nici nu statea cu morcovul ca moare ragalia in drum.

Iar prima vizita serioasa la service o sa-l curenteze la buzunar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@adiy32Pai acum nu mai e relevant, pentru ca nu se mai fabrica modelul ala de Leaf, acum au trecut la noul model, care sare de 30k (dar e mult mai avansat).

Daca ar fi dat 1500 pe ceva bezina/gpl, tot l-ar fi costat combustibilul, plus ca vizitele la service pentru o masina la 1500 de euro (si probabil multi km) pot fi mult mai costisitoare decat la un vehicul electric cu putini km si intretinut cum trebuie. Ca sa nu mai zic de confort (scaune incazlite, volan incalzit, camera marsarier (versiunea Tekna are camera 365). Masina a luat-o pentru sotie, deci ii folosesc toate astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, littlekriminal a spus:

@adiy32Pai acum nu mai e relevant, pentru ca nu se mai fabrica modelul ala de Leaf, acum au trecut la noul model, care sare de 30k (dar e mult mai avansat).

Daca ar fi dat 1500 pe ceva bezina/gpl, tot l-ar fi costat combustibilul, plus ca vizitele la service pentru o masina la 1500 de euro (si probabil multi km) pot fi mult mai costisitoare decat la un vehicul electric cu putini km si intretinut cum trebuie. Ca sa nu mai zic de confort (scaune incazlite, volan incalzit, camera marsarier (versiunea Tekna are camera 365). Masina a luat-o pentru sotie, deci ii folosesc toate astea.

Nici curentul nu e pe degeaba.Iar la incarcare rapida te costa binisor.

Iar o baterie ajunsa la 50-60% este ca si moarta.Esti limitat nu numai la distanta parcursa dar costurile cu incarcarea cresc semnificativ.Daca ajungi la schimbarea bateriei,ajungi cu ea la remat.Degeaba caroseria si tot ce ai pe ea ar mai duce inca ani buni.

Astea electrice,cu 5-6 ani vechime dar cu bateriile cazute ajung la fier vechi.Macar la hibride o poti arde pe 

ala termic.

Vecinul tau a facut aparent o afacere ,a luat cu bani mult mai putini,cu baterie inca buna.Dar dupa aia,nu mai ia nimic.Daca nu gaseste un fraier.

Si inca ceva:o baterie care are 80% capacitate,oricat ai inarca-o de full.tot de la 80 coboara.

Iar pierderea capacitatii nu este direct proportionala.Daca in 2 ani si 30000 km .sa zicem,a pierdut 15%,nu inseamna ca in viitorii 2 ani si tot 30000 va pierde 15%.Va pierde mult mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, adiy32 a spus:

Nici curentul nu e pe degeaba.Iar la incarcare rapida te costa binisor.

Iar o baterie ajunsa la 50-60% este ca si moarta.Esti limitat nu numai la distanta parcursa dar costurile cu incarcarea cresc semnificativ.Daca ajungi la schimbarea bateriei,ajungi cu ea la remat.Degeaba caroseria si tot ce ai pe ea ar mai duce inca ani buni.

Astea electrice,cu 5-6 ani vechime dar cu bateriile cazute ajung la fier vechi.Macar la hibride o poti arde pe 

ala termic.

Vecinul tau a facut aparent o afacere ,a luat cu bani mult mai putini,cu baterie inca buna.Dar dupa aia,nu mai ia nimic.Daca nu gaseste un fraier.

De ce cresc costurile cu incarcarea daca a ajuns la 50-60% acumulatorul? 😳 Daca ai bateria mai ciobita iti pun astia kWh la un pret mai mare?

Si iarasi de ce sa arunci la gunoi o masina pentru ca s-au ''terminat'' bateriile? Cine te opreste sa pui altele?

Ahhh, tu vrei masina SH in care sa nu mai bagi nici un ban, nu?

O masina electrica cu baterii noi este ca si noua, fara a lua in calcul uzura morala si eventual a unor elemente.

Este ca si cum ti-ai cumpara o masina SH clasica si i-ai pune un motor nou. Si in acest caz ai spune ca nu merita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Silver Arrow a spus:

1.De ce cresc costurile cu incarcarea daca a ajuns la 50-60% acumulatorul? 😳 Daca ai bateria mai ciobita iti pun astia kWh la un pret mai mare?

2.Si iarasi de ce sa arunci la gunoi o masina pentru ca s-au ''terminat'' bateriile? Cine te opreste sa pui altele?

3.Ahhh, tu vrei masina SH in care sa nu mai bagi nici un ban, nu?

4.O masina electrica cu baterii noi este ca si noua, fara a lua in calcul uzura morala si eventual a unor elemente.

5.Este ca si cum ti-ai cumpara o masina SH clasica si i-ai pune un motor nou. Si in acest caz ai spune ca nu merita.

Eu personal nu-mi doresc nici o electrica.Alte scule electrice-mi doresc.De aia cunosc cat de cat fenomenul.

1.Pentru ca au prostul obicei sa manance curent la incarcare ca pentru 100%.Bateria nu face diferente.Ca sa ai 60% trebuie sa o incarci 100%.Sa vezi ce misto este cand e pe moarte,incarci la greu si ea tot lesinata este.

2.Pretul prohibitiv.Fara minim 4000 de euro nu te apropii,si astea la alea slabe ,plus manopera .care nu este deloc ieftina.

3.Eu nu vreau nimic,cearta-i pe aia care vor.Mai ales SH-uri.

4.Cei care le cumpara de noi,nu vor schimba bateriile,iar cei care le iau second de la primii.nu o vor face 

 pentru ca nu dai 7000 pe ragalie si apoi la 2-3 ani 4-5 000 pe baterie.

5.La putine masini clasice merita sa pui motor NOU.Ca sa nu mai zic ca cei care-si permit sa puna motor NOU

sunt si mai putini.

Se pun motoare second pe masini second.din dezmembrari.Sau se refac,daca ai meserias bun.

Oricum comparatia baterie masina electrica vs motor termic este putin fortata.

Iar daca s-a prajit motorul electric .regulatorul sau alta componenta importanta o dai pe degeaba,si te rogi sa te scape de ea.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@adiy32  nu mai discutam despre curent, putere, energie, sau cum se incarca o baterie ca nu are rost. Ok.

Ramane cum spui tu:  o baterie veche si descarcata ''ia'' curent cat una buna si consuma 100% energie ca sa se incarce doar 60%.  40% din energie se duce in in eter.

Daca ai avea curiozitatea sa te uiti cat costa un kit complet de adaptare electro la o masina ai vedea ca un motor electric nu este catastrofal de scump. Fara a mai spune ca dispozitivele de protectie sunt atat de avansate incat aste aproape imposibil sa arzi un motor, doar daca o fi avut un defect de fabricatie.

O masina electrica cu baterii noi este ca una noua, o masina clasica cu un motor inlocuit cu unul de la fiare vechi, va nu va fi o masina ca noua ci una cu un motor obosit.

Am avut eu o Dacia SuperNova de a crapat motorul in ea si a fost mai convenabil sa ii pun un motor nou decat sa il repar, si masina a fost ca noua 😊

 

Nu sunt avocatul masinilor electrice sub forma care exista astazi, dar ca sa spui repede ca o electrica de 5-6 ani e buna de Remat este cam exagerat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 6 ore, adiy32 a spus:

Iar pierderea capacitatii nu este direct proportionala.Daca in 2 ani si 30000 km .sa zicem,a pierdut 15%,nu inseamna ca in viitorii 2 ani si tot 30000 va pierde 15%.Va pierde mult mai mult.

Din fericire la Tesla masinile fabricate acum 10 ani abia acum au inceput sa ajunga la 80%, deci tin mult peste aia 5-6 ani de care pomeneai. La astea cu baterie mica, gen Renault Zoe de acum 5 ani faci mult mai multi cicli la aceiasi kilometri, se duce bateria mai repede, dar e si mai ieftina pentru ca e mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu zice nimeni sa va aruncati masinile si sa va luati (numai) electrice maine.

Eu am prezentat situatia pe care eu o consider ideala in momentul de fata, in tara in care locuiesc.

Daca stai la casa, ai deja o masina (diesel/benzina) si cauti o a doua masina pentru drumuri relativ scurte la serviciu, sa zicem 30-40 de km (sau si mai putin) pe zi, plus dus copilul la gradinita in fiecare zi, plus cumparaturi la fiecare doua zile (ca ai mai uitat sa iei lapte, ca mai ai chef de o clatita, etc.), atunci nu prea ai motive sa nu-ti iei o masina electrica cu bateria la 85% pe care sa dai £7500, cu 50000 de km la bord, intretinuta si cu dotari cacalau.

Daca ne referim strict la Leaf, se poate programa se se incarce exact cand vrei tu, cum vrei tu - practic niciun motiv pentru care sa faci incarcari rapide. Daca stii ca pleci la mama naibii si ai nevoie de autonomie (mai ceva decat ungurii) iei prima masina (aia diesel/benzina). 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haide sa luam exemplu pe Bucuresteni ca pe astia ii vad si eu.

Ca orice roman sadea isi uraste casa sincer si drept umare in fiecare weehend fugutza la munte sau la mare.

Daca am trai intr-o tara normala, lumea s-ar duce cu trenul. Avantaje cat cuprinde: rapid, fara stres, nu ai grija masinii, bei pana cazi sub masa, etc.

Doar in RO fiind o tara anormala avem:

- iti iese pe nas pana ajungi cu trenul la mare/munte

- in tren cara e cald/iarna e frig

- conditii naspa

- iar elementul cel mai important: sa te vada tata lumea ce masina (nemteasca obligatoriu) ti-ai luat tu. Sa dai +200 km/h pe autostrada sufletului

 

Probabil ca la fel se intampla si prin alte orase mari, in care lumea fuge din oras de vineri/sambata  pana duminica seara. Daca esti in limita a 100-150 Km merge cu electrica, altfel este riscant.

 

@einstein1984  asa cum spui tu, am un coleg de facultate care locuieste in Elvetia si care  si-a vandut masina acuma 2 ani. Cand are nevoie isi inchiriaza masina: nu ai grija reviziilor, CASCO, ITP, taxa de drum, imnpozite. loc de parcare etc. In plus daca se strica primesti pe loc alta la schimb.  De altfel Elvetia este singura tara din Europa in care nr. de masini pe cap de locuitor este in scadere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, VyXxer a spus:

 

Pai si cu navetistii ce facem? La mine intre sate face ala cu microbuzul 12 km in 40 min, dupa ce il astepti un sfert de ora. Si pe nationala merge tot cu 30, ca are si el un program de respectat: sa ajunga inainte lu' colegu (sau dupa?) ca sa gaseasca statia plina.

Pai de naveta mi se pare masina ideala asta cu buleftrica.  Ramane evident problema costului de achizitie, tocmai pentru ca dai o palarie de bani pentru o masina ''decat'' pentru naveta.. Cu diezalu' SH, fabrica de fum, iesi mult mai ieftin si poti afuma si pe altii din tara 😊

 

Iar faptul ca imbatranesti cu microbuzul ... numar mic de microbuze, fiscalizare nema pentru ca  acelasi manarii locale cu cine pune mana pe licentele de transport, spagi chestii socoteli. Adica coruptia aia de care ne tot plangem. Problemele tot noi ni le facem, unii altora.

 

Am mers si eu cu autobuzul intre sate, prin Germania si Austria. Te uiti pe net cand vine, ajungi in statie cu 1 min inainte, ala vine la fix cat trebuie, si fiind un autobuz mare nu am prins niciodata inghesuiala. Si culmea primesti bilet 🙈.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cuki man, eu nu vad ev-urile functionale in Europa de est , cauta pe gogu statii de incarcare ... sunt presarate , multe sunt doar pe harta sau nu functioneaza , nici la mine nu e senzatie dar sa zicem ca pot ajunge cam pe oriunde as vrea sa merg fara pierdut timp/nervi foarte mult

 

Masina aia cu 1k mile range  e cam futurista si are 2 locuri , pretul in schimb e atractiv si se mai incarca si solar .

Asta nu inteleg dece nu se pun panouri solare pe capota-acoperis macar pentru bateria de 12V care este in continuare pe toate masinile electrice si se pare ca e un punct slab si la tasla si la vw .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, cuki a spus:

preferabil Dieselul scump, ca sa nu-ti belesti motorul

Belești injecția, nu motorul. Și o belești mai rapid cu ăla scump care unge mai prost! <Euro 5 nu ai nici un motiv să folosești motorina mai scumpă, din contra! Nu mai zic că pe vremuri indoiau benzinarii motorina ieftină cu benzină și o vindeau ca d'aia scumpă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 2 ore, superbec a spus:

Asta nu inteleg dece nu se pun panouri solare pe capota-acoperis macar pentru bateria de 12V care este in continuare pe toate masinile electrice si se pare ca e un punct slab si la tasla si la vw .

Pentru 200W pe care ii poti lua de pe panourile solare de pe acoperis nu merita efortul cand bateria la electrice e de ordinul a zeci de kW. Casa sa incarci o masina de la panouri solare iti trebuie zeci de metri patrati de panouri ca sa o incarci intr-o zi intreaga insorita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, AdrianB1 a spus:

Pentru 200W pe care ii poti lua de pe panourile solare de pe acoperis nu merita efortul cand bateria la electrice e de ordinul a zeci de kW. Casa sa incarci o masina de la panouri solare iti trebuie zeci de metri patrati de panouri ca sa o incarci intr-o zi intreaga insorita.

si 50w sunt suficienti sa-ti mentina bateria de 12v in stare perfecta , logic ca nu poti incarca 50kwh cu 200w 

la ~300w/mp2 tehnologia actuala a panourilor solare, poti ave sa zicem 600W in cel mai bun caz de pe o masina , daca masina e si foarte eficienta deja cam merge incarcata de la soare..

 

jucaria aia de care zice Cuki cu 1600km range se incarca si solar, prin cacalifornia eu zic ca e smecherie 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spring va fi prin excelență un vehicul urban, iar performanțele lui urmăresc fidel acest profil atât ca autonomie (225 km), cât și ca putere (45CP). Garanția pentru baterie va fi de 8 ani sau 120.000 km. Despre preț nu avem momentan toate detaliile, însă au apărut deja speculații că acesta va fi undeva sub 18.000 euro (17.800 euro în Ungaria), ceea ce înseamnă că Spring va putea fi achiziționat cel mai probabil sub 10.000 euro cu ajutorul ecobonusului de la stat.

 

8 ani garantie la baterie, ce sa vrei mai mult...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Așa cum le cric are tot felul de roboți în genul ălora care trag de sertare la ikea pt testarea diferitelor subabsamble, iar dacă acestea nu cedează după nr prestabilit de cicluri le reproiectează, mă aștept ca bateria primăvăratică să țină cam... 8 ani și 1-2 luni! 😈 Sau poate lasă o marjă pt eventualele imobilizări în service care ar prelungi garanția. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 12 ore, superbec a spus:

la ~300w/mp2 tehnologia actuala a panourilor solare, poti ave sa zicem 600W in cel mai bun caz de pe o masina , daca masina e si foarte eficienta deja cam merge incarcata de la soare..

Daca nu gresesc calculele, o masina electrica eficienta merge sub 10 km cu 1 kWh* pe care l-ar incarca solar cu panouri in 1,5 ore. Nu prea merge incarcata de la soare, cu electricitatea solara pe o zi intreaga poti sa mergi pana la birou, dar nu sa iesi din oras.

 

* Tesla 3 cu baterie de 82kWh merge oficial 353 de mile, adica 580 km, deci 7 km per kWh.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

12km...pai cu bicicleta ii faci in 20 min. Dar mno, poate la voi intre sate e rusine sa mergi cu bicicleta

Eu sunt mare fan bicicleta dar afirmatia asta e mult exagerata( medie 36km/h...). In ultima perioada ma deplasez de cateva ori pe saptamana la o lucrare la 12.3km distanta. Daca nu ploua merg cu bicla, si fac aproximativ 45min. Cu masina dimineata fac ceva mai putin si seara deobicei fac mai mult de 45 min.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, AdrianB1 a spus:

Daca nu gresesc calculele, o masina electrica eficienta merge sub 10 km cu 1 kWh* pe care l-ar incarca solar cu panouri in 1,5 ore. Nu prea merge incarcata de la soare, cu electricitatea solara pe o zi intreaga poti sa mergi pana la birou, dar nu sa iesi din oras.

 

* Tesla 3 cu baterie de 82kWh merge oficial 353 de mile, adica 580 km, deci 7 km per kWh.

vorbim despre lucruri diferite , toate EV-urile din cate stiu eu au in continuare o baterie de 12v acid plumb , bateriile astea produc multe probleme .. la modelul meu id3 se plang constant pe grup oameni ca e moarta masina .. in cele mai multe cazuri pt ca bateria de 12v e descarcata. la A8 din cretacic aveam trapa cu panou solar, la ev din 2020 nu am un cacao de panou solar, nici macar optional.

 

* o masina futurista gen Aptera poate consuma  10kwh/100km sau mai putin dar o tesla nici nu are cum sa se apropie de consumul asta , la ID3 am ~20kwh/100km , poate o sa scada la vara dar nu-mi fac iluzii, in plus trebuie sa mergi foarte incet pt a avea un asa consum , da-i cu gogu dupa Aptera 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, superbec a spus:

da-i cu gogu dupa Aptera

Am pus eu un link de youtube acum o săptămână sau 2 aici pe topic. 

Bateria aia de 12V cum ar trebui să se încarce la drăciile astea electrice? Că n-or avea alternator acționat de motorul electric! 😱

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...