Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

Pina vinerea trecuta frina spate era dusmanul meu cel mai mare si frinarea pe curbe era Satana ( nu @Satana , care e o ...piesa). De cind m-am intins prin intersectie si in lumina ultimului accident cu victime , am reconsiderat problema si am inceput sa exersez frinarea pe curbe si frinarea cu spatele , impreuna / sau fara fata. Treaba merge brici , deja scot mai mult de la mobra , in materie de frinare si nici nu mai imi este frica ca daca am viteza si pun o frina , ma duc in cap.

Desi bosorog , inca invat , lucru care va sfatuiesc si pe voi , mai taica , jucati-va cu frinele , sa vedeti ce se intimpla. Poate iese ceva bun din asta , cine stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pina vinerea trecuta frina spate era dusmanul meu cel mai mare si frinarea pe curbe era Satana ( nu @Satana , care e o ...piesa). De cind m-am intins prin intersectie si in lumina ultimului accident cu victime , am reconsiderat problema si am inceput sa exersez frinarea pe curbe si frinarea cu spatele , impreuna / sau fara fata. Treaba merge brici , deja scot mai mult de la mobra , in materie de frinare si nici nu mai imi este frica ca daca am viteza si pun o frina , ma duc in cap.

Desi bosorog , inca invat , lucru care va sfatuiesc si pe voi , mai taica , jucati-va cu frinele , sa vedeti ce se intimpla. Poate iese ceva bun din asta , cine stie.

 

asa e , bravo

si eu sunt de accasi parere.

acum on topic pentru ca nu e facebook sa te " like" uiesc - in cazul meu, particular sa zice, hondele "mele" au toate cbs ( adicalea franeaza pe ambele roti la actionarea franei, asta in mare ).

asa ca oricum as incerca nu pot sa le " izolez" cand franez. iar efectul stabilizator ( de care se vorbeste aici ) l am exersat practiv la fiecare franare in care eram in inclinat.

o idee care imi vine e legata si de tipul mobrei - pe " vaci" de peste 250 kg se simte atlfel decat pe mobre mai usoare , acceasi actiune ( ca practic toti franam pe acelasi asfalt si cel putin teoretic , pe acceasi distanta ) :) .

concret, cu mica mea experienta de de motorit am avut nevoie sa ma folosesc de frana la maxim de max 5 ori pe bune. si de fiecare data am folosit ambele frane, fie inclinat fie drept .

 

ultima "duda" a fost de curand cand ...desi stiam faorte bine in ce ma bag am comis o . recunosc, motiv de divort. (varadero, pasager, catel, incarcare mobra ~ 70 % )

 

rampa, 3 benzi, ( 2 pe urcare unde eram , 1 pe coborare). ma apropii de varf ( oarecuj in orb pt ca se terminaurcarea ), bulgaria. ma apuca depasitul chiar inainte sa ajung in varf iar masina din fata iese in triplare , cam odaat cu mine. la 120 cat aveam n am franat ci am intrat in triplare( stiu , aveam optiundea de a alege sa franez , ). n am dat gaz prea mult ca as fi trecut ..insa ..dupa ca am ajuns in varf am vazut ce ma asteapa ( a, sa nu uit, in varf, coborare dreapta cam stransa , ) o curba mare la drepata si ....din fata , exact ce faceam eu cu triplarea o faceau 4 ( patru ) masini care urcau pe cele 2 bezi ( fiind rampa la ei acum aveau ei 2 pe urcare si una pe coborare ), cam naspa , pe 3 benzi, eu incepand sa ma inclin , eram 6 masini si eu , mai mult sau mai putin intelegeti imaginea.locul eveident stramt tare , eu pe la 120 , in dreapta 2 masini in fata 4 din care una se replia...,

 

revin on topic - tinand cont de context nu prea aveam de ales - am tras o mare frana uros inclinat de s a facut asfaltul valuri timp in care cel pe care l depaseam si care depasea si el a terminat depasirea, am dat drumuil la frana si am dat gaz grav ca sa mi pot pastra trasa si am trecut peste/pe sub masinace venea din fata ( cam a 3 din linia de 4 , cea de a 4 a terminase si ea ) , daca eram drept nu cred ca as fi incaput deoarece erau in continurea 4 masini si eu pe 3 benzi )

 

practic frana ma aajutat sa ma repliz o fractiune de timp cat sa se faca un pic de loc ca apoi sa ma tina pe trasa pana am tras de gaz si m am strecurat.

 

toata asta a fost facuta cu motorul inclinat deci partea de stabilizare a fsot importanta pentru ca am trecut din frana in accelerare instant cand s a facut "fereastra " intre ei.

 

spn asta pentru ca oricun n as fi avut unde sa opresc sau sa incetinesc..practic prin manevra am castigat un pic de spatiu si un pic de timp cat sa am un pic de loc.

 

dincolo de eorare mare facuta pentur a fi ajuns in aceast situatie, conluziile mele au fost astea, cu franarea si stabilizarea precum si una offtopic - un motor cu cuplu marisor si motorla fel te ajuta sa " pleci" cand ai comis o . nu am avut timp sa retrogradez..etc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa e , bravo

si eu sunt de accasi parere.

acum on topic pentru ca nu e facebook sa te " like" uiesc - in cazul meu, particular sa zice, hondele "mele" au toate cbs ( adicalea franeaza pe ambele roti la actionarea franei, asta in mare ).

asa ca oricum as incerca nu pot sa le " izolez" cand franez. iar efectul stabilizator ( de care se vorbeste aici ) l am exersat practiv la fiecare franare in care eram in inclinat.

o idee care imi vine e legata si de tipul mobrei - pe " vaci" de peste 250 kg se simte atlfel decat pe mobre mai usoare , acceasi actiune ( ca practic toti franam pe acelasi asfalt si cel putin teoretic , pe acceasi distanta ) :) .

concret, cu mica mea experienta de de motorit am avut nevoie sa ma folosesc de frana la maxim de max 5 ori pe bune. si de fiecare data am folosit ambele frane, fie inclinat fie drept .

 

ultima "duda" a fost de curand cand ...desi stiam faorte bine in ce ma bag am comis o . recunosc, motiv de divort. (varadero, pasager, catel, incarcare mobra ~ 70 % )

 

rampa, 3 benzi, ( 2 pe urcare unde eram , 1 pe coborare). ma apropii de varf ( oarecuj in orb pt ca se terminaurcarea ), bulgaria. ma apuca depasitul chiar inainte sa ajung in varf iar masina din fata iese in triplare , cam odaat cu mine. la 120 cat aveam n am franat ci am intrat in triplare( stiu , aveam optiundea de a alege sa franez , ). n am dat gaz prea mult ca as fi trecut ..insa ..dupa ca am ajuns in varf am vazut ce ma asteapa ( a, sa nu uit, in varf, coborare dreapta cam stransa , ) o curba mare la drepata si ....din fata , exact ce faceam eu cu triplarea o faceau 4 ( patru ) masini care urcau pe cele 2 bezi ( fiind rampa la ei acum aveau ei 2 pe urcare si una pe coborare ), cam naspa , pe 3 benzi, eu incepand sa ma inclin , eram 6 masini si eu , mai mult sau mai putin intelegeti imaginea.locul eveident stramt tare , eu pe la 120 , in dreapta 2 masini in fata 4 din care una se replia...,

 

revin on topic - tinand cont de context nu prea aveam de ales - am tras o mare frana uros inclinat de s a facut asfaltul valuri timp in care cel pe care l depaseam si care depasea si el a terminat depasirea, am dat drumuil la frana si am dat gaz grav ca sa mi pot pastra trasa si am trecut peste/pe sub masinace venea din fata ( cam a 3 din linia de 4 , cea de a 4 a terminase si ea ) , daca eram drept nu cred ca as fi incaput deoarece erau in continurea 4 masini si eu pe 3 benzi )

 

practic frana ma aajutat sa ma repliz o fractiune de timp cat sa se faca un pic de loc ca apoi sa ma tina pe trasa pana am tras de gaz si m am strecurat.

 

toata asta a fost facuta cu motorul inclinat deci partea de stabilizare a fsot importanta pentru ca am trecut din frana in accelerare instant cand s a facut "fereastra " intre ei.

 

spn asta pentru ca oricun n as fi avut unde sa opresc sau sa incetinesc..practic prin manevra am castigat un pic de spatiu si un pic de timp cat sa am un pic de loc.

 

dincolo de eorare mare facuta pentur a fi ajuns in aceast situatie, conluziile mele au fost astea, cu franarea si stabilizarea precum si una offtopic - un motor cu cuplu marisor si motorla fel te ajuta sa " pleci" cand ai comis o . nu am avut timp sa retrogradez..etc .

Cele de mai sus,imi reconfirma ca strategia mea nu e gresita si sfaturile imi sunt inca actuale...Cel mai mare dusman al nostru suntem noi insine...In alta ordine de idei... prezenta de spirit,singele rece,instinctul, te mai pot salva uneori. Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca o confirmare ca e o diferenta intre un test de franare si viata pe sosele

am facut ieri din simplu amuzament un test de franare pe o portiune mai ok de sosea

am oprit de la 110 km/h la 0 in putin peste 50 de m,am estimat eu,folosind exclusiv fata,ceea ce mi se pare ok pentru un motor cum e sv ul,fara pretentii de performanta,cauciuc nou pe fata pilot power dot 2010 si asfalt cald, dar nu foarte stralucit(deh...asfaltarile din bihor :( )

azi insa am intrat intr o situatie nasoala,creata tot de mine(exclusiv vina mea,evident)

venind de la munca,la iesirea din localitate am o curba la dreapta care de fapt e urcarea pe un pod. nu ai vizibilitate si abia cand indrepti motorul vezi ce e pe pod. de regula sunt in a 5 a,5000 de ture si 100 km/h,la fel si azi

cu vreo 100 de metri in fata mea avusesem o Dacie urcand pe pod,dar nu mi am facut ganduri(merg zilnic pe acolo,in acelasi mod)

in momentul intrarii pe pod am avut o priveliste extrem de neplacuta:Dacia oprita la capatul podului, semnalizand stanga(e un drum lateral la un peco) iar pe contrasens coloana,condusa de o Raba. loc intre ele nu era,Iar distanta de franare din momentul in care am realizat in ce m am bagat era de maxim 30 de metri,maxim

m am urcat pe frane la modul disperat,ambele,dar dupa vreo 10 metri am auzit sunetul ala neplacut de fluierat de cauciuc si spatele mi a plecat spre dreapta. am ramas pe derapaj vreo 10-15 metri(a ramas urma pe asfalt),fara sa se accentueze,timp in care cred ca am blocat si fata de vreo cateva ori,dar am lasat instinctiv maneta(eram fara manusi si probabil simteam mai bine cu antenutele). la vreo 3 metri de portbagajul Daciei inca aveam 50-60 la ora,am lasat complet franele,intre timp bagasem din viteza a 5 a in a 2,am lasat usor ambreiajul si am eschivat dreapta,pe acostament,prin nisip,pietris,gropi etc. am ramas pe roti cumva si am plecat de acolo.cu coada intre picioare printre frunzulitele de morcov

vina mi o asum exclusiv,lipsa de prevedere in trafic si imprudenta,dar stiti cum e pe un drum pe care il bati zilnic,ai impresia ca nu o sa intalnesti nimic iesit din comun. doar ca ajunge odata sa gafezi

a fost doar o relatare,nu ma dau si nici nu ma consider mare franar sau pilot si nici nu sunt

oricum,in metrii aia facuti de a latul m am pregatit sufleteste sa ma arunce,parca si vedeam cum zbor prin aer

nu stiu ce era mai bine de facut,in afara de a evita sa ajungi intr o astfel de situatie,dar daca franam doar fata poate o controlam mai bine si nu erau emotiile asa de mari. dar totul a fost instinctiv

Editat de kevin77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rind, dupa o lunga inactivitate pe motociclism, va salut pe toti si in special pe D-ul Dan Nastase care ii port un deosebit respect.

 

Recunosc ca nu am citit toate cele 80 si ceva de pagini insa, in speranta ca ceva bun sa iasa dupa atitea opinii, am simtit nevoia de a mi-o exprima-o si pe a mea. Opinie care are la baza 20 de ani de categoria A, foarte multi km de mers pe strada, multi ani de curse si multe track days-uri pe diferite circuite.

 

In opinia mea, cel mai important factor pentru o frinare eficienta pe strada este PREVENTIVITATEA ( pregatirea frinarii ) si ma refer la abilitatea de a prevenii urmatoarele miscari a celorlalti participanti la trafic. O data dezvoltata aceasta abilitate, procentajul de evitare cu succes ( a ceea ce se poate evita ) creste exponential. Cele mai multe accidente intimplindu-se in momentul in care aparind neprevazutul, motociclistul fiind prins cu garda jos, se instaureaza panica.

 

Un alt factor deosebit de important care, din pacate nu este cunoscut si practicat de foarte multi motociclisti, este cunoasterea propiilor abilitati in ale frinarii precum si a agregatului din dotare. La ce ma refer, indiferent de experienta, capacitatea de frinare si de tipul motocicletei, ar trebuii sa incercam in conditii cit mai safe ( circuit, parcare mall, strazi secundare necirculate, etc ) si cit mai diverse ( ud, griblura, gropi, etc ) sa vedem cam pe unde stam, sa ne formam o idee cam cum ne-am descurca in conditii de trafic normal, un auto benchmark. O data stocate aceste informatii ( acumulare experientei intr-un mediu cit mai safe ) le implementam in trafic cu o mai mare marja de eroare. Exemplu, daca la mall am frinat de la 100 de km/h in 50 de metrii, pe strada imi iau o mai mare marja de eroare ( 50 de metrii in plus ). Acest lucru combinat cu preventivitatea ( la 100/ora incerc a vedea ce se intimpla la 100 de metrii in fata mea ) duce la evitarea multor neplaceri.

 

Referitor la modul de frinare ( lucru dezbatut inflacarat de multi dintre voi ) am sa ma rezum la motocicletele super sport. Personal, folosesc ambele frine cu urmatoarele mentiuni. La viteza mai mare, situatii de urgenta, evitarea unui obstacol sau la pregatirea intrarii intr-un viraj, intodeauna folosesc frina fata + frina de motor pentru stoping power iar cea spate pentru directie ( aruncarea spatelui stinga sau dreapta ). Pedala frinei spate o mai apas la viteze mici, mersul printre masini, efectuarea unui U - turn. Nu stiu daca este rau sau bine, corect sau incorect insa asa stau lucrurile pentru mine.

Editat de Denis_sbz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt cel mai TARE!!! :D

 

Nu de mult:

Am intrat intr-o intersectie mai tarziu :moron: ... am franat violent cu fata (si spate pana am zburat de pe moto) sa nu intru intro masina (nu pe usa, prin) si am cazut. (nu am lovit masina)

 

Rotula dizlocata (am bagat-o cu mana la loc), un ligament incrucisat rupt + leziuni gradul 1 si 2 la menisc.

600 E operatia + X Ron fizioterapia, o luna in carja si 6 luni recuperare complecta.

:bigstar:

 

Unde nu-i cap... vai de picioare! :hurt:

 

Nu mai am nevoie de "laude" :baldy: , va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia sa vedem ce e aici :bounce:

 

Yamaha WR 450 SM si R1 , cum negociezi un viraj si cum FRANEZI , dc , cum , cand si unde :

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ATENTIE!

De la minutul 4.00 pana la 4.40 !!!

QED

 

:makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Elegant pe frana spate, monster mic :D

 

pe slo mo se vede asa: frana spate exclusiv si sanatos. Motoreta stabila? Hmmm... cam deloc, topaie spatele ca la ping pong :D Furca fata se comprima? Zero.

Mare atentie ca se lasa cu fractura de bazin :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A cazut din alte cauze. La cum ii facea amortizorul.. numai acceleratia il salva.

 

Interesant este urmatorul film.. frana fata + catapultare. :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A cazut din alte cauze. La cum ii facea amortizorul..

 

Ce vrei sa spui? Adica amortizorul cum era? Prea moale/tare pe compresie revenire? nu mai avea azot? S-a produs cavitatie in ulei si s-a terminat cu amortizarea? Arcul prea tare/moale? Preload prea mult? Scuzati, eu nu vad nimic :D

Dar daca punea frana fata si incerca sa ia virajul, il lua sau nu-l lua?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma uitam asa aiurea pe youtube, si am dat de videoclipul asta http://www.youtube.com/watch?v=ZKpnJvqBe-s&feature=g-vrec

 

singura problema e ca trebuie sa ai habar de limba engleza, mie mi s-a parut ffff educational are 1 ora si ceva si te invata tot ce ai nevoie sa te feresti de tipicele greseli. :bigstar:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma uitam asa aiurea pe youtube, si am dat de videoclipul asta http://www.youtube.c...&feature=g-vrec

 

singura problema e ca trebuie sa ai habar de limba engleza, mie mi s-a parut ffff educational are 1 ora si ceva si te invata tot ce ai nevoie sa te feresti de tipicele greseli. :bigstar:

 

 

 

Nu stiu daca acest clip invata un incepator, este mai mult pentru cineva cu cunostinte medii in ale motocicletei.Ar trebuii un un partener experimentat care are darul de a invata pe cineva si de ai arata greselile facute cea ce nu este foarte usor.Acum mai depinde si de talentul fiecaruia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu din chestii dinastea am invatat tot ce am nevoie , parerea mea , pe mine nu a avut nimeni cine s ama invete , sa imi explice ...m-am apucat eu sa citesc pe forumuri, s ama uit la filmari ...am invatat pozitia buna ...

 

Frana fata intr-un viraj , te ridica din pozitia de inclinat , deci in loc sa iei curba, te scoate afara din ea...in schimb apasarea usoara a franei spate te stabilizeaza... :grinbandit:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma uit tot timpu' la mulholland drive clips.. e ceva in curba aia de sunt atatea accidente fix acolo, cred ca cei mai multi fac point fixation pe ceva, se panicheaza si rezultatul il vedem noi pe yutube..

 

asta cu monsterul merge suficient de incet sa ia virajul fara absolut nici o frana..

 

vezi ca mai e un clip tot acolo cu un ss iar in spatele lui 2 choperisti au aproximativ aceasi viteza in viraj si-l abordeaza fara greturi. ss cade binenteles.

 

Da, e un botez pentru multi incepatori sau agitati acolo. Favoritul meu personal este scuteristul in slapi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vrei sa spui? Adica amortizorul cum era? Prea moale/tare pe compresie revenire? nu mai avea azot? S-a produs cavitatie in ulei si s-a terminat cu amortizarea? Arcul prea tare/moale? Preload prea mult? Scuzati, eu nu vad nimic :D

Dar daca punea frana fata si incerca sa ia virajul, il lua sau nu-l lua?

 

Ok, hai sa le luam pe rand cu toate ca postul tau imi pare unul carcotas.

 

Daca te uiti atent pe film vei observa ca nu numai bascula spate are o miscare oscilanta destul de dubioasa dar si paravantul aflat deasupra farului, semn ca aceea este o portiune cu valuri.

Ai grija ca omul in mom impactului a folosit frana fata, altfel roata fata nu se bloca la lovirea parapetului. Oricum nu e nimeni atat de tampit incat sa intre intr-o curba si sa nu foloseasca DELOC frana fata.

 

In momentul in care intri in curba cu o viteza mai mare decat iti permite trasa ideala, folosesti doar frana spate pentru a te pune pe trasa dorita. In cazul in care esti aplecat pe trasa dorita si ciupesti fata(iti apare un cangur/urs sau orice alta masina de pe sens opus) , iti garantez 100% ca te vei imprastia pe directia tot inainte.

 

Singurul lucru cu care iti dau dreptate in folosirea franei fata este atunci cand te afli pe pista. Se franeaza violent pana la pierderea aderentei spate si cu cat esti mai experimentat poti folosi spatele pentru a alege trasa ideala (frana spate nu te-ar ajuta pentru ca n-o poti simti). Dar nu se pune prbl de astfel de franari pe Cheia sau Transalpina in conditiile in care nu cunosti ce ai sub cauciuc, ce vine din fata ce va face masina pe care o depasesti.

 

Exemplu in care a fost folosita doar frana fata.

 

 

Cum iti spuneam, TOT INAINTE!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, am fost rau intentionat... am vrut de fapt sa zic ca ar trebui sa-si rupa bazinul ca sa vada cum este :D

A pus frana fata, asa este. Dar cand? Cand era pe pamant si cu motociclete perpendiculara pe viraj. Adica nu mai avea mult pana sa sara cu cardanu in parapet, mai avea doar foarte foarte putin. Eu zic ca a uitat complet de frana fata sau nu-i functiona pentru ca a fost la un servis care scapa motoretele de pe cric sau si-a aerisit-o in fata blocului la Los Angeles california si pe drum a vazut ca e treaba de mantuiala :D sau pur si simplu nu i-a zis nimeni ca are si frana fata si s-a agatat de ea inainte sa faca o saisprezecime de cvadrupluaxel ca sara in parapet :D

Bai nene.... asta e chiar tampit. Deci nu-l cunoasteti, nu-l stie nimeni, nu e nici o jignire prin simpatie? :D E dobitoc!

 

In momentul in care intri in curba cu o viteza mai mare decat iti permite trasa ideala, folosesti doar frana spate pentru a te pune pe trasa dorita. In cazul in care esti aplecat pe trasa dorita si ciupesti fata(iti apare un cangur/urs sau orice alta masina de pe sens opus) , iti garantez 100% ca te vei imprastia pe directia tot inainte.

 

Asta este decret, lege sau dogma? Intreb pentru ca nu stiu si daca imi zici unde gresesc, recunosc :D

Uite ca sa vezi ce am facut, ca nu ma dau mare motociclist. Am mers tare frate. Motoreta hornet 2008, cea mai nasoala motoreta de mers pe curbe. Am luat-o imprumut. Cred ca si cu chopperu mergeam mai bine. Cauciucuri de lemn, conti sport, niste idiotenii. Motoreta accelereaza dar nu prea curbeaza.... prea flexibila. Si am mers eu cu un R6 si un ZX9 in formatie asa... baieteala cica. Nu puteam frate sa merg, efectiv nu era posibil. Am crezut ca ma duc in rapa de multe ori. Aaa... daca mergi civilizat la modul fin, se poate merge dar pe mine m-a mancat in dos ca am zis ca ii fugaresc pe baieti cu rapandula aia. Cam greu. Si in prostia mea, eroare maxima, am inceput sa intru mai tare in viraje si mai tare si mai tare si tot asa. In primul viraj pe care am zis sigur ca nu-l iau, am pus fata si frana frana frana... nu mai incetinea motoreta, am pus si spatele, deja s-a dus dracu intreaga combinatie, aproape am iesit de pe drum ... Bun zic cu frana spate danseaza ca dracu, pun numai fata si ii dau drumu daca aluneca. cativa km a fost mai bine pana cand iar am exagerat si m-am trezit ca sunt cam tare pe viraj si ma duc larg. Si ce sa fac, ce sa fac? Usor, delicat am apasat fata. Si ce sa vezi, motoreta a intrat pe viraj si nici n-a cazut... Deloc spatele, dar deloc. Asfaltul era tot ala... adica cu praf, praf de mezozoic si de meteoriti. Deci nu se cade chiar asa ceac pac. Se cade daca se exagereaza. Crezi ca eu nu stiu ca puteam sa cad? De aia exageram :D

 

La popas la il refufio am facut schimb de motorete si am luat 1000RR 2010 si s-a terminat cu smecheria. Am mers lejer usor plimbare. Am facut popas la benzinarie si i-am asteptat pe baieti pret de doua tigari. n-am atins spatele deloc deloc dar niciodata macar. Eu sunt unul dintre aia carora le place Honda :D

 

Singurul lucru cu care iti dau dreptate in folosirea franei fata este atunci cand te afli pe pista. Se franeaza violent pana la pierderea aderentei spate si cu cat esti mai experimentat poti folosi spatele pentru a alege trasa ideala (frana spate nu te-ar ajuta pentru ca n-o poti simti). Dar nu se pune prbl de astfel de franari pe Cheia sau Transalpina in conditiile in care nu cunosti ce ai sub cauciuc, ce vine din fata ce va face masina pe care o depasesti.

 

Da ma, pe circuit se pune frana tare tare de tot, nu vorbim de circuit aici ca nu mai are rost, ca oricum crede lumea ca aia care merg pe pista si zic despre cauciucuri frane si siguranta le vor raul la tastaturistii de pe motoretism. Eu pe pista nu pun spatele decat rar de tot. L-am pus o singura data de urgenta cand a schimbat unu trasa in fata mea pe viraj - iesie larg si a intrat pe trasa ideala, nu se face asa - si am apasat pedala sa inchid virajul si sa nu intru in bietul uom.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, am fost rau intentionat... am vrut de fapt sa zic ca ar trebui sa-si rupa bazinul ca sa vada cum este :D

A pus frana fata, asa este. Dar cand? Cand era pe pamant si cu motociclete perpendiculara pe viraj. Adica nu mai avea mult pana sa sara cu cardanu in parapet, mai avea doar foarte foarte putin.

Am vaga impresie ca frana spate a folosit-o doar in ultimul moment, altfel la ce oscilatie avea bascula spate, pierdea motoreta cativa metri mai in spate. ABS ca ala nu a fost pus pe monster si nici nu cred ca cineva era capabil de asa ceva.

 

Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...