yo4hgx Postat August 21, 2015 Share Postat August 21, 2015 @yo - in cazul asta felicitari pt articol si putina rabdare n'ar strica daca poti fi la un moment dat constructiv pe aici. treaba aia cu refacutul "bedding-ului" la placute vs. disc dupa o perioada de mers mai ortodox ar putea sa se verifice in cazul meu si chiar o sa incerc sa franez progresiv mai violent in urmatoarea suta de km sa vad daca se schimba situatia. Ar fi de preferat sa ma ajute putin si vremea care s-a cam stricat in ultimul timp, iar gumele noi vin abia cu mos craciun Pai singurul care nu a avut rabdare aici... ai cam fost tu! Eu am fost foarte clar in exprimare si intentii, din motive evidente intrebarile tale aveau nuante retorice (implicand concluzii eronate) asa ca inainte de formularea unui raspuns concret sau inceperea unui dialog in acest sens ti-am recomandat lecturarea unui material informativ, ca baza informationala, urmand ca eventualele nelamuriri sa le clarificam ulterior. Ceea ca ma bucur ca ai si facut! Acum, ca ai inteles deja ca in cazul franarii (si nu numai) discutam despre doua principii de functionare bazate pe cele doua tipuri de frecare, abraziva si adeziva, putem discuta despre oportunitatea curatirii discurilor si respectiv a refacerii stratului de liant de legatura dintre placute si discuri. Aici situatia se complica si trebuie tratata independent, pentru fiecare caz specific, functie de tipul de discuri si placute de frana. In cazul tau inteleg ca vorbim despre discuri standard, adica in principiu despre otel inoxidabil si placute sinterizate. In aceasta combinatie intr-adevar, dupa o perioada mai indelungata de rulaj prin oras sau intr-o maniera in care franele nu se incalzesc suficient si respectiv exploatarii cu precadere a componentei abrazive a frecarii, poate aparea fenomenul de "auto-curatire" a discurilor si necesitatea refacerii stratului de liant de legatura. O sa-ti vand un pont, un mic truc personal pe care eu il folosesc intotdeauna inaintea abordarii unui traseu mai tehnic, in special dupa o perioada mai indelungata de rulaj prin oras: franarea combinata cu acceleratia. Pe romaneste, in treapta a 2-a sau a-3a la o turatie in care ai suficient cuplu, franezi timp de 10-15 secunde fara a reduce gazul. In general 4-5 astfel de sesiuni sunt suficiente insa numarul, durata si intensitatea depind de conditiile specifice cum ar fi temperatura si umiditatea, viteza, cuplul, etc., si nu in ultimul rand, compozitia placutelor. Dupa un timp insa vei incepe sa "simti" fenomenul, pe langa mirosul specific vei fi capabil sa sesizezi progresele dupa fiecare sesiune si vei sti cum si cat e nevoie si respectiv cand s-a terminat procesul de refacere a liantului de legatura. In alta ordine de idei, procesul de franare depinde, bineinteles, de calitatea componentelor sistemului de franare propriu zis, adica al etrierilor, pompei, placutelor, discurilor, etc. dar si al gumelor si suspensiei. Am inteles ca ai facut un oarece upgrade la etrieri, furtune (asa le zic eu la furtunuri) si pompla... dar din cate stiu eu SV-ul are furca fata complet fara reglaje? Ideea e ca degeaba iti concentrezi energia (si banii) strict pe sistemul de franare, eficienta sa depinde uneori in proportie de peste 50% de tipul si respectiv starea suspensiilor... Atat deocamdata... continuam in pasi marunti, unul cate unul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Februarie 18, 2016 Share Postat Februarie 18, 2016 Alt an, alta discutie https://www.pro-bike.ro/forums/topic/137621-totul-despre-fr%C3%A2narea-de-urgen%C5%A3%C4%83/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&utm_campaign=grupul+pro-bike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B-A-C-H Postat Martie 10, 2016 Share Postat Martie 10, 2016 Emergency braking: facts versus myths – Motorcycle news, reviews & riding tips http://flip.it/io5xk Articol interesant în limba engleză. Îmi e lene să îl traduc. Frânarea de urgență and stuff... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Martie 11, 2016 Share Postat Martie 11, 2016 Bun articol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NakedDude Postat Martie 15, 2016 Share Postat Martie 15, 2016 Emergency braking: facts versus myths – Motorcycle news, reviews & riding tips http://flip.it/io5xk Articol interesant în limba engleză. Îmi e lene să îl traduc. Frânarea de urgență and stuff... foarte interesant articolul. oricum, referitor la subiectul topicului, o masina opreste clar mult mai repede decat o motocicleta. in mediile controlate, cu piloti profesionisti, e clar ca se scot timpi si distante de franare foarte mici. dar in viata reala, timpul si distanta de franare depind de timpul de reactie, tipul carosabilului, tipul de cauciucuri, daca era umed sau nu, daca era in panta sau in rampa, daca era in curba sau pe linie dreapta, daca soferul/riderul este sau nu experimentat, etc. luand in considerare ce am enumerat mai sus, e clar ca o masina va frana mult mai repede decat o motocicleta. este o parere personala, si nici un test, filmare, poveste nu mi-o va putea schimba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TOURING MOTO Postat Octombrie 16, 2016 Share Postat Octombrie 16, 2016 Super tare subiectul! Eu am iesit din scoala moto si nu stiam sa ma aplec pe viraj... (nu mai vorbesc de tehnici de franare). Am cazut la primul drum cu moto (nu am patit nimic deoarece nu aveam viteza si eram super echipat). Dupa, am studiat foarte atent teoria virajelor, teoria franarii si am inceput sa aplic usor, usor. Epiloghez astfel: De apreciat topicul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RoBy Robert Postat Noiembrie 3, 2016 Share Postat Noiembrie 3, 2016 Multumesc mult de sfaturi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Septembrie 18, 2017 Share Postat Septembrie 18, 2017 (editat) Salutare! Am avut un cauciuc f uzat pe fata si l-am schimbat cu unul nou Pirelli Diablo destul de moale. Mi se pare ca s-a imbunatatit foarte mult franarea....prinde mult mai bine frana fata. Ar avea logica treaba asta sau doar mi se pare? Ati mai patit careva? » Post actualizat in 18 Sep 2017 08:36 Alt an, alta discutie https://www.pro-bike.ro/forums/topic/137621-totul-despre-fr%C3%A2narea-de-urgen%C5%A3%C4%83/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&utm_campaign=grupul+pro-bike "Legea lui Coulomb Conform Legii lui Coulomb, forţa de frecare a unui obiect care alunecă creşte proporţional cu forţa aplicată. Când o forţă mai mare e aplicată unui pneu, elasticitatea cauciucului permite suprafeţei aflate în contact cu solul să se muleze mai bine pe neregularităţile acestuia, iar suprafaţa de contact creşte datorită deformării cauciucului." Poate de aceea frana prinde mai bine cu un cauciuc fata mai bun. Un cauciuc nou si mai moale se muleaza mai bine pe suprafata asfaltului. Editat Septembrie 18, 2017 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos.gry89 Postat Septembrie 19, 2017 Share Postat Septembrie 19, 2017 Vorba cuiva, suprafata de contact la moto e cam cat un capac de borcan,.. din-acela mic de 400gr. Gumele vechi / tocite, evident ca ofera o aderenta scazuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Mai 5, 2019 Share Postat Mai 5, 2019 Autorul a vrut sa explice ceva dar nu a pornit de unde era necesar si anume, franarea se face inainte de curba si apoi se ataca o curba cu accelerare de la jumatatea ei. Eu consider ca a pierdut esentialul...desi poate unii imi vor aduce critici. DACA ai intrat cu o viteza prea mare intr-o curba care initial parea usoara, sfaturile din primul post sunt binevenite. Mai este si chestia cu coeficientul de frictiune. In fizica scrie altceva... E loc destul de imbunatatire. Nu am apucat sa citesc toate cele 46 de pagini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata77 Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 (editat) Poate cel mai educativ video/explicație (teoretică) legată de frânare pe care l-am văzut. Aș pune accent pe astfel de explicații încă din momentul când faci școala, cred că ar ajuta enorm. Editat Mai 9, 2019 de cata77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 Intr-adevar foarte explicit si foarte corect, dar sunt de parere ca pentru un incepator cea mai buna si sigura metoda ramane "slow, look, press and roll". Nu vad cum ar putea un instructor de scoala de soferi, al carui target este un numar cat mai mare de elevi care promoveaza examenul, sa-i invete pe acestia despre trail-braking, care nu este o tehnica pentru incepatori! just my 2 bani... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata77 Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 Ok, perfect de acord, trail braking nu este tehnică pt începători, dar nu te reține nimic în a aborda puțin subiectul, puțină teorie, înseamnă câteva minute de explicații și eventual un desen/ o schiță (pt instructor). Nu vorbesc de făcut practică în școală pt asta, ci teoria chioară, 10 min de explicații pot face o diferență majoră, te poate face măcar, tu ca elev, să vrei să știi mai mult, să cauți detalii, explicații, să încerci să pui în practică ce zicea nebunul ăla de intructor. Știu, visez la o lume mai bună... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 (editat) Cel mai probabil cursantul (nici macar posesor de categorieA) fa fi nerabdator in entuziasmul lui sa experimenteze, cu rezultate sa zicem... incerte :). Sa incerce sa-i directioneze pe elevi catre alte cursuri, sa le spuna ca o data obtinut permisul se afla doar la inceputul experientei moto, e tot ce se poate face, fara discutii tehnice care depasesc nivelul lor de experienta. Altfel mai mult dauneaza. Focusul in scoala este cum sa nu devina carne de tun in prima luna de mers pe strada, nu de cum sa abordeze virajele cu viteza cat mai mare. Editat Mai 9, 2019 de TETEA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 @TETEA. Ai dreptate , dar am vazut si multi incepatari care au rupt parapeti pt ca li s-a bagat in cap idiotenia ca se franeaza doar pe drept ...si in momente de panica ori o indreapta si loveste ce are in fata , ori pierde fata si ajunge tot acolo...fara nici macar un gand de a incerca sa ia curba pe frana . Defapt cred ca se poate spune ca se instaureaza panica in momente in care nu este cazul pt ca oamenii au fost indoctrinati cu idei gresite/depasite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 De aceea spuneam de cursuri dupa scoala de soferi. Altfel devin victime ale miturilor propagate pe cale orala de catre toti "cunoscatorii". Exista niste curbe de invatare calitativa si cantitativa, la inceput cantitatea de informatie este imensa si trebuie organizata cumva, altfel duce la blocaje. Ulterior devine dominanta acumulatea calitativa, in care trebuie doar sa faca km, multi-multi km, aplicand ceea ce a invatat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 (editat) Si eu am fost invatat in scoala sa franez numai cu spatele, pentru ca fata "te arunca peste ghidon". Si faceam scoala pe un Minsk :)) Acum 8 minute, Starcream a spus: Ca sa franezi in curba, trebuie sa simti motocicleta 100%, ceea ce un incepator nu o sa poata niciodata sa faca. Nu cred ca problema consta numai in ce transmite instructorul, ci simpla lipsa de experienta duce la astfel de situatii. Agree! Recent am mai discutat cu cineva care schimbase vreo doua-trei motociclete, si care stia ca inclinarea corpului in directia opusa motocicletei se numeste counter-steering Altii erau tot la atreia motocicleta si nu parasisera limitele orasului si centurii ocolitoare... Anturajul este mai important decat scoala de soferi, in opinia mea. Daca scoala te face sa iei permisul din prima, e o scoala buna. Dupa aia, esti pe barba ta, cum iti asterni, asa dormi. Editat Mai 9, 2019 de TETEA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 (editat) @Starcream Eu nu sunt chiar asa de acord pt ca nu sunt sigur ca-mi simt motoreta 100% tot timpul si nu am avut niciodata probleme cu franatul in curbe(si chiar o fac extrem de des).Daca eram sigur ca o simt 100% as fi mers mai tare si pe drumurile publice si la circuit. Ideea mai larga era ca nu sunt de acord cu stilul de fragmentat informatia pt ca "incepator" si momentan trebuie sa stie numai atat . Mai bine sa stie tot de la inceput si sa aiba tot restul vietii la dispozitie sa incerce sa aplice. Editat Mai 9, 2019 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 (editat) Mersul cu mobra pe strada are un singur scop: Acela de a te bucura de drum in timp ce ajungi seara acasa in siguranta. Pentru asta negociezi cu traficul si problemele lui. Iar pe un drum virajat cu trafic lejer, e suficient "slow, look, press, roll". NU fragmentezi informatia, sunt doua abordari diferite! Da-i unui incepator datele de telemetrie ale lui Marquez si lasa-i toata viata sa incerce sa le aplice pe strada. Pariez ca o sa traiasca putin! :)) Editat Mai 9, 2019 de TETEA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Mai 9, 2019 Share Postat Mai 9, 2019 Acum 56 minute, Starcream a spus: Tin minte ca am iesit intr-o iesire pana pe transfagarasan cand aveam o luna de permis. Ne-am strans in piata constitutiei, 1-2 erau cu experienta, plus inca vreo 4 incepatori, din care 2 femei. A fost haos, au cazut vreo 3 sau 4 din toti, chiar unul din cei care erau cu experienta mai multa. Apoi a mai urmat o excursie pana la portile de fier, eu nu am mai fost. Stiu doar ca atunci cand s-au intors, o motocicleta a venit inapoi prin curier, respectiva nu a mai rezistat presiunii Ar fi de ras daca nu ar fi de plans... :)) Prin "anturaj" inteleg un grup de prieteni (nu necunoscuti) care aleg traseul pentru nivelul incepatorului, si il protejeaza pe acesta pe toata durata deplasarii. Pauze dese, presarate cu aprecieri despre cum a mers si ce ar trebui sa faca, si dupa ce mobrele sunt inapoi in garaj, iesire la o bere unde se trag concluziile zilei. Asta e "anturaj". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Mai 10, 2019 Share Postat Mai 10, 2019 21 hours ago, Starcream said: Tu franai in curbe in primele 2 luni de mers pe moto? Pfffff...imi aduci aminte de unul de aici de pe forum care dupa o singura saptamana de mers ,se apleca asa de mult pe curbe ca poliza cricul central de asfalt si a trebuit sa-l demonteze sa fie mai "safe". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata77 Postat Mai 10, 2019 Share Postat Mai 10, 2019 21 hours ago, TETEA. said: Prin "anturaj" inteleg un grup de prieteni (nu necunoscuti) care aleg traseul pentru nivelul incepatorului, si il protejeaza pe acesta pe toata durata deplasarii. Pauze dese, presarate cu aprecieri despre cum a mers si ce ar trebui sa faca, si dupa ce mobrele sunt inapoi in garaj, iesire la o bere unde se trag concluziile zilei. Asta e "anturaj". Exact! Nici că se putea spune mai bine de atât. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 22, 2019 Share Postat Mai 22, 2019 La 10.05.2019 la 10:25, goe 75 a spus: Pfffff...imi aduci aminte de unul de aici de pe forum care dupa o singura saptamana de mers ,se apleca asa de mult pe curbe ca poliza cricul central de asfalt si a trebuit sa-l demonteze sa fie mai "safe". ra hat .. e un vasluian pe aici care a inceput sa dea sfaturi incepatorilor in timp ce asteapta sa-si dea examenul de categorie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Mai 22, 2019 Share Postat Mai 22, 2019 Acum 47 minute, superbec a spus: ra hat .. e un vasluian pe aici care a inceput sa dea sfaturi incepatorilor in timp ce asteapta sa-si dea examenul de categorie hmm, oare despre cine i vorba?!?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.