Silvan Postat August 19, 2010 Share Postat August 19, 2010 am si eu o nedumerire... am cautat pe forum on topic similar dar nu am gasit, si ma gandesc ca mai sunt si altii care au dilema mea. am achizitionat de curand o motoreta. domnisoara era echipata cu o toba sport. pana aici toate bune si frumoase. dorind s-o inmatriculez a trebuit bineinteles sa trec pe la rar unde mi s-a spus ca toba aia nu e cea standard (duuuh) si ca nu pot obtine autentificarea... toba in cauza este omologata in italia (am acte la ea, iar pe ea este stantata seria de omologare). mecanicul de acolo s-a uitat lung si a zis ca o masuram la zgomot si sigur nu trece... toba este usor mai zgomotasa decat cea stock dar am auzit LC4 cu tobe de fabrica de 1000 de ori mai tipatoare decat asta. prima intrebarea e: o toba omologata intr-o tara UE este legala si in romania? a doua intrebare e: ce se poate intampla daca ma opreste politia cu toba asta instalata? vreau raspunsul de la cineva care a avut probleme cu politia din cauza tobei. am si toba stock dar e mult mai lunga, se incalzeste ca dracu, trebuie sa astept 15 minute pana sa pun husa pe motor si arata si urat... (motorul e o Honda CBR-F4i) Mesaj completat cred ca trebuia sa pun topicul la fun ca sa raspunda cineva... sau nu intereseaza pe nimeni chestiile astea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat August 20, 2010 Share Postat August 20, 2010 Daca nu e toba originala RAR-ul nu e obligat sa o accepte. O toba omologata in Italia e absolut legala pe o moto inmatriculata in Italia cu care se poate circula si in Romania. Se poate face omologare individuala sau de tip (am facut asa ceva acum vreo 10-12 ani, dar nu mai tin minte detaliile, oricum a fost destul de simplu) si daca indeplineste normele de zgomot si poluare poti sa circuli linistit cu ea. Daca te prinde politia cu ea neomologata iti poate retine talonul pana la rezolvarea situatiei + amenda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat August 22, 2010 Share Postat August 22, 2010 Daca toba este omologata in Italia trebuie sa aiba si specificatiile tehnice(mai exact numarul de decibeli la o turatie specificata) ,in caz ca ele corespund cu cele ale motorului tau nu ai absolut nici o problema!Daca nu exista aceste date ,trebuie sa-i faci masuratoarea la RAR iar daca la masuratoare iese bine iare nu ai nici o problema! Nenea de la RAR trebuia sa-ti faca masuratoarea si daca nu corespundea cu cele ale mobrei te respingea! Nu se fac masuratori la ochi sau dupa ureche! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat August 24, 2010 Autor Share Postat August 24, 2010 am o hartie de la ministerul de transporturi italian cu date tehnice pt fiecare motocicleta pe care se potriveste (sunet si noxe). unde gasesc care e nivelul de zgomot omologat de rar pt tipul meu de motoreta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 am o hartie de la ministerul de transporturi italian cu date tehnice pt fiecare motocicleta pe care se potriveste (sunet si noxe). unde gasesc care e nivelul de zgomot omologat de rar pt tipul meu de motoreta? Ori pe o placuta de aluminiu prinsa de cadru ,ori in cartea de identitate a vehicolului la punctul 14 ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat August 25, 2010 Autor Share Postat August 25, 2010 merci pt raspunsuri! asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CLM Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 ce RAR, astia nu verifica mai nimic, se uita la serie sa corespunda si cam atat, doar sa te iei in gura cu ei, atunci poate sa se lege de orice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 (editat) am o hartie de la ministerul de transporturi italian cu date tehnice pt fiecare motocicleta pe care se potriveste (sunet si noxe). unde gasesc care e nivelul de zgomot omologat de rar pt tipul meu de motoreta? Recunosc ca nu stiu procedura; insa mi s-ar parea normal ca RAR sa aiba niste norme/limite (nu stiu daca dependente de fiecare model de moto in parte, deci nu stiu ce ar trebui sa scrie pe cadrul motocicletei) si sa-ti masoare zgomotul; daca te incadrezi, bine, daca nu, nu. Omologarea in Italia, dpdv legal nu-mi spune nimic. Evident, daca te-ai incadrat in acele limite, sa ai trecuta toba in talon la mentiuni (sau cum o fi corect) sa poti demonstra oricand la un control ca esti legal. Editat Septembrie 3, 2010 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Orice toba, originala sau aftermarket, atata timp cat este OMOLOGATA EUROPEAN, are pe ea Âştanțată omologarea E9 sau E13 (ca de exemplu ) si este insotita de un certificat de conformitate/omologare, ca de exemplu: http://www.leovince.com/files/F14130/CO-7546.pdf Pe baza Âştanțării de pe toba si (eventual) a certificatului, nici un RAR nu are dreptul sa te refuze ca asa vrea muschiul lui. Indiferent daca ai pe talon/carte trecuti decibelii (de ex. la mine nu au fost trecuti la nici o mobra) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HellBells Postat Septembrie 9, 2010 Share Postat Septembrie 9, 2010 am si eu o nedumerire... am cautat pe forum on topic similar dar nu am gasit, si ma gandesc ca mai sunt si altii care au dilema mea. am achizitionat de curand o motoreta. domnisoara era echipata cu o toba sport. pana aici toate bune si frumoase. dorind s-o inmatriculez a trebuit bineinteles sa trec pe la rar unde mi s-a spus ca toba aia nu e cea standard (duuuh) si ca nu pot obtine autentificarea... toba in cauza este omologata in italia (am acte la ea, iar pe ea este stantata seria de omologare). mecanicul de acolo s-a uitat lung si a zis ca o masuram la zgomot si sigur nu trece... toba este usor mai zgomotasa decat cea stock dar am auzit LC4 cu tobe de fabrica de 1000 de ori mai tipatoare decat asta. prima intrebarea e: o toba omologata intr-o tara UE este legala si in romania? a doua intrebare e: ce se poate intampla daca ma opreste politia cu toba asta instalata? vreau raspunsul de la cineva care a avut probleme cu politia din cauza tobei. am si toba stock dar e mult mai lunga, se incalzeste ca dracu, trebuie sa astept 15 minute pana sa pun husa pe motor si arata si urat... (motorul e o Honda CBR-F4i) Mesaj completat cred ca trebuia sa pun topicul la fun ca sa raspunda cineva... sau nu intereseaza pe nimeni chestiile astea? Primul raspuns: Nu, daca este omoloagata intr-o tara UE nu inseamna ca este si in alte tari, chiar ele si UE. Pentru a fi considerata ok si in alta tara, autoritatile competente/indreptatite din tara repectiva trebuie sa o considere omologata. Al doilea: Daca politia, CTT-ul te opresc si se leaga de toba.... in cel mai rau caz pot sa-ti dea o amenda si sa-ti ia talonul. Apoi cu dovada te prezinti la RAR cand vrea muschiu' tau (nu ai nevoie de programare) si rezolvi problema. Legat de chestiile cu autentificarea sau ITP-ul la RAR ai avea 2 variante: pui toba stock cand faci vizita la RAR sau zambesti frumos. PS: ai fost in Voluntari sau Grivita? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarto Postat Aprilie 24, 2014 Share Postat Aprilie 24, 2014 (editat) Reinvii nitel topicul... a mea are un e13 pe ea, fiind un LeoVince SBK Titanium .. stie cineva de unde as putea sa iau o foaie (omologare) din aia de la LeoVince s-o am la mine (poate pacalesc vreun militian cu ea) ? EDIT Am gasit .. daca mai are nevoie cineva ... http://www.leovince.de/gutachten/co-6753.pdf Editat Aprilie 24, 2014 de Scarto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Aprilie 24, 2014 Share Postat Aprilie 24, 2014 e bun topicul, si eu vreau sa-mi omologhez tobele (tot leo vince sbk). sunt curios daca a fost cineva la RAR fix pentru asta, sa ne spuna cum se procedeaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishutz Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 A omologat cineva vreo toba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosM Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 Primul raspuns: Nu, daca este omoloagata intr-o tara UE nu inseamna ca este si in alte tari, chiar ele si UE. Pentru a fi considerata ok si in alta tara, autoritatile competente/indreptatite din tara repectiva trebuie sa o considere omologata. Al doilea: Daca politia, CTT-ul te opresc si se leaga de toba.... in cel mai rau caz pot sa-ti dea o amenda si sa-ti ia talonul. Apoi cu dovada te prezinti la RAR cand vrea muschiu' tau (nu ai nevoie de programare) si rezolvi problema. Legat de chestiile cu autentificarea sau ITP-ul la RAR ai avea 2 variante: pui toba stock cand faci vizita la RAR sau zambesti frumos. PS: ai fost in Voluntari sau Grivita? Te bazezi pe un text legal ceva, pe experienta sau din auzite. Sa stim si noi cum combatem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 Nu inteleg de ce la autentificare s-au legat de ... toba. Autentificare inseamna sa verifice seriile de sasiu si motor, sa corespunda cu cele din acte. Daca este ok, iti elibereaza un certificat care iti trebuie la inmatriculare. Eu am fost saptamana trecuta la autentificare si nu au avut treaba decat cu seriile. Pe spate aveam cauciuc de 170 in loc de 160, iar in loc de toba stock aveam un Devil Trophy. Dupa ce am stat mai bine de o ora jumatate afara la rand, temperatura fiind in jur de 10 grade, motorul s-a racit iar cand am intrat in hala a trebuit sa trag putin socul. Cu toate ca motocicleta se auzea ca o locomotiva diesel, nu a pomenit nimeni nimic de toba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Decembrie 8, 2016 Share Postat Decembrie 8, 2016 (editat) Va salut! Cu vreo luna in urma am cumparat o toba LeoVinci (cu I, nu cu E), un pic scurtata, dar care la zgomot nu rupe stilul pe V-strom 650. Nu am vazut pe ea nicio stanta, cu toate ca fosta mea toba de pe ER5 era LeoVince SBK- pe spate o placuta stantata, prinsa cu nituri. Nu am avut nicio foaie la ea, omul cumparase asa motorul de la italian, l-a inmatriculat in Ro fara probleme. Bun, acum vin intrebarile: 1. daca ma opreste RAR-ul in trafic, pot avea probleme? Repet, toba nu e cu mult mai zgomotoasa decat toba standard, insa se aude ceva mai gros si mai... ferm. 2. se poate aplica vro stanta pe spatele tobei, ca sa am totusi "ceva la mana"? 3. la vara vreau sa merg pana in Italia, as putea avea probleme la unguri, austrieci sau italieni, daca as fi oprit pentru control? 4. LeoVinci este original sau fake?! Editat Decembrie 8, 2016 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanick Postat Iulie 11, 2019 Share Postat Iulie 11, 2019 salut, Am cumparat moto din germania honda nc750sd, avea pe ea toba ixil( nu am primit vreo omologare sub forma de a4, pe ea nimic trecut ca si serie) semanlizari after market, am ajuns la RAR Voluntari: motocicleta a fost respinsa si trebuie sa va fac revenire, semnalizarile nu palpaie intre 90-120 de ori pe minunt, iar toba nu e cea originala, si avand si limitare nu scoate chair puterea trebuta in carte:)) Nu a mers altfel, am mesterit 2h30 in parcarea rar, am pus toba originala si codita din fabrica( le aveam in portbagaj) si am facut revenire( 3,7 ron, cu stampila in prealabil de la poarta) Sa le dea Domnu sanatate celor doi baieti d ela poarta( m-au ajutat cu scule si ce mai trebuia pt operatiunea asta) Rar cand mai gasesti oameni cumsecade, dar ce semeni aia aduni) A fost ca in filme, m-a respins la rar, a iesit domunul de la poarta in calea mea, mi-a dat sculele, apoi alt domn m-a trimis sa iau cabluri(am gasit fix marimea potrivita la momentul potrivit pe jos intr-un serice alaturat) apoi alt domn m-a ajutat cu o masuratoarea ca sa ne dam seama de nul si faza, ca de erau culori diferite :)) O aventura ce sa mai. SFAT:Mergeti la RAR cu tot ce are MOTORUL original montat! Apoi vedeti voi cum va faceti de cap: schimbati/imbunatatii, etc. Astept CIV care mai nou nu se mai da pe loc, ca sa ma pot urni mai departe: Certificat de la ANAF ca nu sunt platitor de TVA:)) o caricatura de om a inventat legea asta pentru autovehicule sh in 2017 (probabil un alt PSD-ist, stiti voi rima) Apoi luare in evidenta la taxe siimpozite apoi cerere de nr definitive Circ Romanesc, altii isi fac online toate actele si noi nu suntem in stare sa scaotem un A4, dactilografiat pe computer la imprimanta =)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vmionut2018 Postat Ianuarie 18, 2023 Share Postat Ianuarie 18, 2023 (editat) Va salut, eu am un scuter Gilera runner sp 50 pe care l-am cumpărat anul trecut in Noiembrie 2022 și a venit cu toba giannelli rekord care din nefericire nu are omologare pt modelul C46 versiunea 1. Toba e omologata mai puțin pt scuterul meu. poate ma ajutați sa înțeles sau o îndrumare un sfat. multumesc Editat Ianuarie 18, 2023 de Vmionut2018 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 18, 2023 Share Postat Ianuarie 18, 2023 N-ai un pdf-editor? Bine, nici eu nu am, dar vezi ce găsești. Pe de altă parte, dacă și la drujbă ai nevoie de tobă sport... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vmionut2018 Postat Ianuarie 18, 2023 Share Postat Ianuarie 18, 2023 Acum 11 minute, Lucian_M a spus: N-ai un pdf-editor? Bine, nici eu nu am, dar vezi ce găsești. Pe de altă parte, dacă și la drujbă ai nevoie de tobă sport... Pai dacă drujba aia mi-a plăcut și din păcate așa am cumparat-o cu toba “sport” ca teoretic și practic este făcută pentru strada nu pentru competiții (giannelli rekord) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 18, 2023 Share Postat Ianuarie 18, 2023 Asta e, te descurci, mergi așa sau cauți tobă stock. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 18, 2023 Share Postat Ianuarie 18, 2023 Acum 6 minute, Vmionut2018 a spus: Pai dacă drujba aia mi-a plăcut și din păcate așa am cumparat-o cu toba “sport” ca teoretic și practic este făcută pentru strada nu pentru competiții (giannelli rekord) Drujba ainluat-o din Romania? Are carte de identitate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vmionut2018 Postat Ianuarie 18, 2023 Share Postat Ianuarie 18, 2023 Acum 1 minut, Speedy.K a spus: Drujba ainluat-o din Romania? Are carte de identitate? Motoreta este cumpărată din România are carte are tot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 18, 2023 Share Postat Ianuarie 18, 2023 Atunci cauta-ti o toba stoc sh, o tii acasa si, daca, prin absurd, te opreste RAR in trafic si-ti ia talonu, o pui pe scuter si-ti iei talonu inapoi. Dar, daca asta pe care o ai acum nu e vreo nesimtire care sa scoale mortii si daca tu n-o arzi vara la 1 noaptea pe bulevarde, sansele sa te opreasca RAR sunt sunt foarte mici. PS Si stai cuminte cu falsificarea omologarii, in primul rand hartiile alea n-au nicio valoare daca te preste RAR si cu falsul mai intri si la alte alea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vmionut2018 Postat Ianuarie 18, 2023 Share Postat Ianuarie 18, 2023 (editat) Acum 2 ore, Speedy.K a spus: Atunci cauta-ti o toba stoc sh, o tii acasa si, daca, prin absurd, te opreste RAR in trafic si-ti ia talonu, o pui pe scuter si-ti iei talonu inapoi. Dar, daca asta pe care o ai acum nu e vreo nesimtire care sa scoale mortii si daca tu n-o arzi vara la 1 noaptea pe bulevarde, sansele sa te opreasca RAR sunt sunt foarte mici. PS Si stai cuminte cu falsificarea omologarii, in primul rand hartiile alea n-au nicio valoare daca te preste RAR si cu falsul mai intri si la alte alea. Sa modific foaia nici nu ma gândesc. Am luat legatura magazinul de la care am achiziționat toba și au zis ca rezolva ei dar asta in câteva zile și am dat mail și la producator in Italia pt a-mi oferi un document care sa ateste ca este omologat pentru scuterul meu ( mai exact pt modelul C461 gilera ) înainte sa achiziționez am întrebat dacă este omologat pt C461 și răspunsul a fost “da dom-le stai liniștit ca este, nu vindem fără certificat de omologare, poți sa mergi liniștit”. acum aștept sa vedem ce se poate rezolva și va țin la curent. Oricum sfaturi și îndrumari sunt bine venite. Editat Ianuarie 18, 2023 de Vmionut2018 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.