Jump to content
Silvan

tobe omologate in alte tari ale UE

Recommended Posts

am si eu o nedumerire... am cautat pe forum on topic similar dar nu am gasit, si ma gandesc ca mai sunt si altii care au dilema mea.

 

am achizitionat de curand o motoreta. domnisoara era echipata cu o toba sport. pana aici toate bune si frumoase. dorind s-o inmatriculez a trebuit bineinteles sa trec pe la rar unde mi s-a spus ca toba aia nu e cea standard (duuuh) si ca nu pot obtine autentificarea... toba in cauza este omologata in italia (am acte la ea, iar pe ea este stantata seria de omologare). mecanicul de acolo s-a uitat lung si a zis ca o masuram la zgomot si sigur nu trece... toba este usor mai zgomotasa decat cea stock dar am auzit LC4 cu tobe de fabrica de 1000 de ori mai tipatoare decat asta.

 

prima intrebarea e: o toba omologata intr-o tara UE este legala si in romania?

 

a doua intrebare e: ce se poate intampla daca ma opreste politia cu toba asta instalata? vreau raspunsul de la cineva care a avut probleme cu politia din cauza tobei.

 

am si toba stock dar e mult mai lunga, se incalzeste ca dracu, trebuie sa astept 15 minute pana sa pun husa pe motor si arata si urat... (motorul e o Honda CBR-F4i)

 

 

Mesaj completat

cred ca trebuia sa pun topicul la fun ca sa raspunda cineva... sau nu intereseaza pe nimeni chestiile astea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu e toba originala RAR-ul nu e obligat sa o accepte. O toba omologata in Italia e absolut legala pe o moto inmatriculata in Italia cu care se poate circula si in Romania.

 

Se poate face omologare individuala sau de tip (am facut asa ceva acum vreo 10-12 ani, dar nu mai tin minte detaliile, oricum a fost destul de simplu) si daca indeplineste normele de zgomot si poluare poti sa circuli linistit cu ea. Daca te prinde politia cu ea neomologata iti poate retine talonul pana la rezolvarea situatiei + amenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca toba este omologata in Italia trebuie sa aiba si specificatiile tehnice(mai exact numarul de decibeli la o turatie specificata) ,in caz ca ele corespund cu cele ale motorului tau nu ai absolut nici o problema!Daca nu exista aceste date ,trebuie sa-i faci masuratoarea la RAR iar daca la masuratoare iese bine iare nu ai nici o problema!

Nenea de la RAR trebuia sa-ti faca masuratoarea si daca nu corespundea cu cele ale mobrei te respingea!

Nu se fac masuratori la ochi sau dupa ureche!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am o hartie de la ministerul de transporturi italian cu date tehnice pt fiecare motocicleta pe care se potriveste (sunet si noxe). unde gasesc care e nivelul de zgomot omologat de rar pt tipul meu de motoreta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
am o hartie de la ministerul de transporturi italian cu date tehnice pt fiecare motocicleta pe care se potriveste (sunet si noxe). unde gasesc care e nivelul de zgomot omologat de rar pt tipul meu de motoreta?

Ori pe o placuta de aluminiu prinsa de cadru ,ori in cartea de identitate a vehicolului la punctul 14 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci pt raspunsuri!

 

asfalt uscat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce RAR, astia nu verifica mai nimic, se uita la serie sa corespunda si cam atat, doar sa te iei in gura cu ei, atunci poate sa se lege de orice

Share this post


Link to post
Share on other sites
am o hartie de la ministerul de transporturi italian cu date tehnice pt fiecare motocicleta pe care se potriveste (sunet si noxe). unde gasesc care e nivelul de zgomot omologat de rar pt tipul meu de motoreta?

 

Recunosc ca nu stiu procedura; insa mi s-ar parea normal ca RAR sa aiba niste norme/limite (nu stiu daca dependente de fiecare model de moto in parte, deci nu stiu ce ar trebui sa scrie pe cadrul motocicletei) si sa-ti masoare zgomotul; daca te incadrezi, bine, daca nu, nu. Omologarea in Italia, dpdv legal nu-mi spune nimic.

 

Evident, daca te-ai incadrat in acele limite, sa ai trecuta toba in talon la mentiuni (sau cum o fi corect) sa poti demonstra oricand la un control ca esti legal.

Edited by khk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice toba, originala sau aftermarket, atata timp cat este OMOLOGATA EUROPEAN, are pe ea Âştanțată omologarea E9 sau E13 (ca de exemplu leoqz.jpg) si este insotita de un certificat de conformitate/omologare, ca de exemplu: http://www.leovince.com/files/F14130/CO-7546.pdf

 

Pe baza Âştanțării de pe toba si (eventual) a certificatului, nici un RAR nu are dreptul sa te refuze ca asa vrea muschiul lui. Indiferent daca ai pe talon/carte trecuti decibelii (de ex. la mine nu au fost trecuti la nici o mobra)

Share this post


Link to post
Share on other sites
am si eu o nedumerire... am cautat pe forum on topic similar dar nu am gasit, si ma gandesc ca mai sunt si altii care au dilema mea.

 

am achizitionat de curand o motoreta. domnisoara era echipata cu o toba sport. pana aici toate bune si frumoase. dorind s-o inmatriculez a trebuit bineinteles sa trec pe la rar unde mi s-a spus ca toba aia nu e cea standard (duuuh) si ca nu pot obtine autentificarea... toba in cauza este omologata in italia (am acte la ea, iar pe ea este stantata seria de omologare). mecanicul de acolo s-a uitat lung si a zis ca o masuram la zgomot si sigur nu trece... toba este usor mai zgomotasa decat cea stock dar am auzit LC4 cu tobe de fabrica de 1000 de ori mai tipatoare decat asta.

 

prima intrebarea e: o toba omologata intr-o tara UE este legala si in romania?

 

a doua intrebare e: ce se poate intampla daca ma opreste politia cu toba asta instalata? vreau raspunsul de la cineva care a avut probleme cu politia din cauza tobei.

 

am si toba stock dar e mult mai lunga, se incalzeste ca dracu, trebuie sa astept 15 minute pana sa pun husa pe motor si arata si urat... (motorul e o Honda CBR-F4i)

 

 

Mesaj completat

cred ca trebuia sa pun topicul la fun ca sa raspunda cineva... sau nu intereseaza pe nimeni chestiile astea?

 

Primul raspuns: Nu, daca este omoloagata intr-o tara UE nu inseamna ca este si in alte tari, chiar ele si UE. Pentru a fi considerata ok si in alta tara, autoritatile competente/indreptatite din tara repectiva trebuie sa o considere omologata.

 

Al doilea: Daca politia, CTT-ul te opresc si se leaga de toba.... in cel mai rau caz pot sa-ti dea o amenda si sa-ti ia talonul. Apoi cu dovada te prezinti la RAR cand vrea muschiu' tau (nu ai nevoie de programare) si rezolvi problema. :lol:

 

Legat de chestiile cu autentificarea sau ITP-ul la RAR ai avea 2 variante: pui toba stock cand faci vizita la RAR sau zambesti frumos. :drink:

 

PS: ai fost in Voluntari sau Grivita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reinvii nitel topicul... a mea are un e13 pe ea, fiind un LeoVince SBK Titanium .. stie cineva de unde as putea sa iau o foaie (omologare) din aia de la LeoVince s-o am la mine (poate pacalesc vreun militian cu ea) ? :)

 

EDIT

 

Am gasit .. daca mai are nevoie cineva ... http://www.leovince.de/gutachten/co-6753.pdf :)

Edited by Scarto

Share this post


Link to post
Share on other sites

e bun topicul, si eu vreau sa-mi omologhez tobele (tot leo vince sbk). sunt curios daca a fost cineva la RAR fix pentru asta, sa ne spuna cum se procedeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A omologat cineva vreo toba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Primul raspuns: Nu, daca este omoloagata intr-o tara UE nu inseamna ca este si in alte tari, chiar ele si UE. Pentru a fi considerata ok si in alta tara, autoritatile competente/indreptatite din tara repectiva trebuie sa o considere omologata.

 

Al doilea: Daca politia, CTT-ul te opresc si se leaga de toba.... in cel mai rau caz pot sa-ti dea o amenda si sa-ti ia talonul. Apoi cu dovada te prezinti la RAR cand vrea muschiu' tau (nu ai nevoie de programare) si rezolvi problema. smile.gif

 

Legat de chestiile cu autentificarea sau ITP-ul la RAR ai avea 2 variante: pui toba stock cand faci vizita la RAR sau zambesti frumos. tongue.gif

 

PS: ai fost in Voluntari sau Grivita?

Te bazezi pe un text legal ceva, pe experienta sau din auzite. Sa stim si noi cum combatem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg de ce la autentificare s-au legat de ... toba.

Autentificare inseamna sa verifice seriile de sasiu si motor, sa corespunda cu cele din acte. Daca este ok, iti elibereaza un certificat care iti trebuie la inmatriculare.

Eu am fost saptamana trecuta la autentificare si nu au avut treaba decat cu seriile. Pe spate aveam cauciuc de 170 in loc de 160, iar in loc de toba stock aveam un Devil Trophy.

Dupa ce am stat mai bine de o ora jumatate afara la rand, temperatura fiind in jur de 10 grade, motorul s-a racit iar cand am intrat in hala a trebuit sa trag putin socul. Cu toate ca motocicleta se auzea ca o locomotiva diesel, nu a pomenit nimeni nimic de toba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut!

 

Cu vreo luna in urma am cumparat o toba LeoVinci (cu I, nu cu E), un pic scurtata, dar care la zgomot nu rupe stilul pe V-strom 650. Nu am vazut pe ea nicio stanta, cu toate ca fosta mea toba de pe ER5 era LeoVince SBK- pe spate o placuta stantata, prinsa cu nituri. Nu am avut nicio foaie la ea, omul cumparase asa motorul de la italian, l-a inmatriculat in Ro fara probleme.

 

Bun, acum vin intrebarile:

1. daca ma opreste RAR-ul in trafic, pot avea probleme? Repet, toba nu e cu mult mai zgomotoasa decat toba standard, insa se aude ceva mai gros si mai... ferm.

2. se poate aplica vro stanta pe spatele tobei, ca sa am totusi "ceva la mana"?

3. la vara vreau sa merg pana in Italia, as putea avea probleme la unguri, austrieci sau italieni, daca as fi oprit pentru control?

4. LeoVinci este original sau fake?!

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

 

Am cumparat moto din germania honda nc750sd, avea pe ea toba ixil( nu am primit vreo omologare sub forma de a4, pe ea nimic trecut ca si serie) semanlizari after market, am ajuns la RAR Voluntari: motocicleta a fost respinsa si trebuie sa va fac revenire, semnalizarile nu palpaie intre 90-120 de ori pe minunt, iar toba nu e cea originala, si avand si limitare nu scoate chair puterea trebuta in carte:))

Nu a mers altfel, am mesterit 2h30 in parcarea rar, am pus toba originala si codita din fabrica( le aveam in portbagaj) si am facut revenire( 3,7 ron, cu stampila in prealabil de la poarta) Sa le dea Domnu sanatate celor doi baieti d ela poarta( m-au ajutat cu scule si ce mai trebuia pt operatiunea asta) Rar cand mai gasesti oameni cumsecade, dar ce semeni aia aduni) 

A fost ca in filme, m-a respins la rar, a iesit domunul de la poarta in calea mea, mi-a dat sculele, apoi alt domn m-a trimis sa iau cabluri(am gasit fix marimea potrivita la momentul potrivit pe jos intr-un serice alaturat) apoi alt domn m-a ajutat cu o masuratoarea ca sa ne dam seama de nul si faza, ca de erau culori diferite :)) O aventura ce sa mai.

SFAT:Mergeti la RAR cu tot ce are MOTORUL original montat!

Apoi vedeti voi cum va faceti de cap: schimbati/imbunatatii, etc.

Astept CIV care mai nou nu se mai da pe loc, ca sa ma pot urni  mai departe:

Certificat de la ANAF ca nu sunt platitor de TVA:)) o caricatura de om a inventat legea asta pentru autovehicule sh in 2017 (probabil un alt PSD-ist, stiti voi rima)

Apoi luare in evidenta la taxe siimpozite

apoi cerere de nr definitive

 

Circ Romanesc, altii isi fac online toate actele si noi nu suntem in stare sa scaotem un A4, dactilografiat pe computer la imprimanta =))

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...