Sari la conținut

Postări Recomandate

Ce vorbesti tati....Uite ca eu mi-am montat o asemenea anvelopa.Un dunlop sportmax dot 2006 (7 ani vechime) ,care nu a fost folosit niciodata,inca avea mustatile pe el.Vrei sa-ti zic ca la prima frana era sa raman fara mostenitori? Si pana acum am facut cu ea cam 5000 de km si NU am avut nici un incident in care sa-mi fuga fata pe asfalt curat?

Are aderenta cat cuprinde,si o sa mai aiba pana cand o sa fie uzata complet.

Dupa logica unora,si daca ne-am cumpara cauciucuri noi,dupa 3 ani ar trebui sa le aruncam ,chiar daca nu am circulat cu ele...

Editat de Nationalistul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce vorbesti tati....Uite ca eu mi-am montat o asemenea anvelopa.Un dunlop sportmax dot 2006 (7 ani vechime) ,care nu a fost folosit niciodata,inca avea mustatile pe el.Vrei sa-ti zic ca la prima frana era sa raman fara mostenitori? Si pana acum am facut cu ea cam 5000 de km si NU am avut nici un incident in care sa-mi fuga fata pe asfalt curat?

Are aderenta cat cuprinde,si o sa mai aiba pana cand o sa fie uzata complet.

Dupa logica unora,si daca ne-am cumpara cauciucuri noi,dupa 3 ani ar trebui sa le aruncam ,chiar daca nu am circulat cu ele...

ia pune tu o poza cu cauciucul spate sa vedem si noi cat de mult te apleci

 

poza asta e facuta dupa ce am ajuns acasa de la vulcanizare

post-1787-0-70021300-1361446659_thumb.jpg

 

si asta dupa o iesire scurta si un mare drift...

post-1787-0-19649400-1361446730_thumb.jpg

 

Bridgestone S20 la ~15 grade C, presiune 2.6bar

Dupa ce s-au rodat fac whillie la iesirea din curba in loc sa derapeze (la +20c)

 

Cu Bt023 (touring) nu aveam incredere sa o aplec nici macar ca in prima poza si bt023 sunt printre cele mai bune cauciucuri sport-touring

 

Abia astept sa se incalzeasca si sa-mi montez gume noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vorbesti tati....Uite ca eu mi-am montat o asemenea anvelopa.Un dunlop sportmax dot 2006 (7 ani vechime) ,care nu a fost folosit niciodata,inca avea mustatile pe el.Vrei sa-ti zic ca la prima frana era sa raman fara mostenitori? Si pana acum am facut cu ea cam 5000 de km si NU am avut nici un incident in care sa-mi fuga fata pe asfalt curat?

Are aderenta cat cuprinde,si o sa mai aiba pana cand o sa fie uzata complet.

Dupa logica unora,si daca ne-am cumpara cauciucuri noi,dupa 3 ani ar trebui sa le aruncam ,chiar daca nu am circulat cu ele...

 

Faci comparatia asta cu ce? Cu o anvelopa veche si uzata? Atunci da, e foarte buna una noua, dar veche ca ani. 2 anvelope identice, una produsa recent, una acum 10 ani... oare care e mai buna?

Ca idee: cauciucul imbatraneste, se intareste, crapa... fara sa fie folosit.

 

ia pune tu o poza cu cauciucul spate sa vedem si noi cat de mult te apleci

 

poza asta e facuta dupa ce am ajuns acasa de la vulcanizare

attachicon.gifch2.JPG

 

si asta dupa o iesire scurta si un mare drift...

attachicon.gifch1.JPG

 

Bridgestone S20 la ~15 grade C, presiune 2.6bar

Dupa ce s-au rodat fac whillie la iesirea din curba in loc sa derapeze (la +20c)

 

Cu Bt023 (touring) nu aveam incredere sa o aplec nici macar ca in prima poza si bt023 sunt printre cele mai bune cauciucuri sport-touring

 

Abia astept sa se incalzeasca si sa-mi montez gume noi.

 

Ceva de genul am si eu pe spate, ca profil ma refer. Doar ca nu e Bridgestone...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia pune tu o poza cu cauciucul spate sa vedem si noi cat de mult te apleci

 

poza asta e facuta dupa ce am ajuns acasa de la vulcanizare

attachicon.gifch2.JPG

 

si asta dupa o iesire scurta si un mare drift...

attachicon.gifch1.JPG

 

Bridgestone S20 la ~15 grade C, presiune 2.6bar

Dupa ce s-au rodat fac whillie la iesirea din curba in loc sa derapeze (la +20c)

 

Cu Bt023 (touring) nu aveam incredere sa o aplec nici macar ca in prima poza si bt023 sunt printre cele mai bune cauciucuri sport-touring

 

Abia astept sa se incalzeasca si sa-mi montez gume noi.

 

E cauciuc fata,deci e cel care suporta 70% din frane.Si totusi supravietuiesc.

 

Cat de mult ma aplec?Cat de mult e nevoie!Am atins si asfatul cu scaritele de cateva ori cu acest cauciuc si nu s-a intamplat nimic.Ca a fost "doar" de cateva ori nu inseamna neaparat ca nu stiu sa ma dau,ci ca imi pretuiesc viata si nu conduc la limitele motocicletei si cauciucurilor ca nu sunt pe circuit sau la motogp.

Parerea personala : PE CIRCUIT un cauciuc SH inseamna sinucidere curata,pe strada unde mergem 95% din timp sub viteze de 100 de km/h si doar uneori o mai sprintuim pana la 200 este ok si un cauciuc SH.Tot cauciuc e.

 

Ca unii se cred "raceri" si simt nevoia sa sa-si riste gatu cu manevre periculoase si fortarea norocului cu >200h cu genunchiu jos non-stop pe strazile din romania,s-o faca pe barba lor,si chiar le recomand sa-si ia cauciucuri noi,au nevoie de orice sansa in plus sa nu-si rupa gatu.

 

 

Faci comparatia asta cu ce? Cu o anvelopa veche si uzata? Atunci da, e foarte buna una noua, dar veche ca ani. 2 anvelope identice, una produsa recent, una acum 10 ani... oare care e mai buna?

Ca idee: cauciucul imbatraneste, se intareste, crapa... fara sa fie folosit.

 

 

Ceva de genul am si eu pe spate, ca profil ma refer. Doar ca nu e Bridgestone...

 

Tocmai asta e.NU am facut comparatie cu nimic.O anvelopa noua va fi mereu CEA mai buna.Doar am punctat faptul ca anvelopa fata de care spuneam franeaza foarte bine,si nu am fost pus in situatia in care sa zic ca mi-as fi dorit sa franeze mai tare,pt ca efectiv simteam ca se "infige" in asfalt la o frana mai violenta.

Adica nu e dracu atat de negru pe cat se zice.Pana la urma ,cauciucul vechi poate isi schimba el din proprietati,dar TOT CAUCIUC ramane,nu se transforma in margarina.

 

Unii cand aud de cauciucuri SH se panica atat de tare de parca ai zice sa mergi fara etrieri.

Editat de Nationalistul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intalnit multi motociclisti care vin sa le montez gume SH. Sunt aproape numai cauciucuri din clasa gumelor tari, sunt vechi si mai mult de jumatate sunt ajunse la markerii de uzura. Se platesc cu 150-180 de lei pe anvelopa. Care ar fi problema deci?

Omanei buni, aruncati banii pe fereastra si va luati o veritabila teapa. Vanzatorii de gume SH, oamenii de bine ai motociclismului romanesc, nu dau doi lei pe siguranta voastra si ii doare in caot daca v-ati tavalit din cauza anvelopelor de lemn pe care le cumparati de la ei.

Sunt doar cateva tipuri de gume care merita luate SH si montate dar alea sunt gumele performante sport care in 2-3000 de km se consuma, nu tin pe rece, nu tin pe ud si de obicei le iau cei care se dau tare si au mai multa experienta.

Pt 100 de euro in plus, nu va zgarciti la gume si puneti anvelope noi. E cea mai buna investitie in siguranta pe sosea.

 

Lasati rizoamele, lasati manetutele colorate, semnalele pe leduri si ale bling bling-uri si bagati banii in ceva care merita de-adevaratelea!

 

 

 

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum zicea jagi '' cauciucul nou si mole e ca un casco" pt raceri;). daca mergi incet n'ai nevoie de casco ...de la cauciucuri.

 

Cauciucul nou si moale e un fel de casco pt mobra + asigurare medicala pt tine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Eu zic sa nu mai degenerati aici discutiile in jigniri. Eu personal inteleg topicul lui Zoran in felul urmator :

1. Producatorii de gume se afla intr-o continua competitie pentru acapararea pietii. Din acest motiv incearca sa impace specificatii extrem de contradictorii.

a) aderenta maxima indiferent de tipul de drum si motor pentru care sunt produse

B) confort maxim pentru biker (balonaj in crestere)

c) durabilitate cat mai mare

 

2. Cei care au motociclat in timpurile vechi(regimul trecut) stiu cat de greu era sa-ti faci rost de gume intr-o tara care nu importa aproape nimic.Foloseam cauciucuri pietrificate scoase de prin mai stiu eu ce pivnite sau procurate de la targ. Aderenta nu conta in mod semnificativ, sa ai cu ce te da era important. De multe ori nici nu gaseam de loc gume si tin minte ca am ajuns o data in situatia ridicola in care umblam cu guma fata cusuta cu sarma. De uzat nu se prea uza profilul,mergeam sezoane intregi cu un set, mai degraba ceda la un moment-dat talonul sau se crapau de batranete. Intr-o zi am facut rost (prietenii din fosta DDR) de gume Barum pentru simsonul cu care ma dadeam atunci. Nu mi-a venit sa cred ca ma dau cu acelasi motor.Comparativ cu cauciucurile de Ludus ma puteam inclina acum la unghiuri imposibile in trecut. In schimb in 10 mii de km guma s-a sters complet. A fost o constatare a contradictiei intre aderenta si durabilitate elemente pe care eu le consider cheia discutiei aici.

 

Mai tarziu m-am dat 50 mii de km cu un Voshod pe care l-am cumparat de nou si pe care l-am vandut cu aceleasi gume aflate inca in buna stare. E drept ca pareau facute din plastic si cam tot asa "tineau" la viraje. In traficul de atunci (anii 95) erau insa suficient de bune.

Africana cumparata prin 2006 am echipat-o initial cu Mitas si roteam guma cate o jumnate de tura pe loc pana plecam de la stop pe asfalt umed. Apoi dupa tranta luata in padurea Bogatii unde mitas-ul a derapat pe loc drept abia asteptam sa se uzeze sa pun altceva, dar guma se incapatana sa arate ca noua dupa doua sezoane. Norocul a fost cu un fier luat dintr-o groapa si asa am scapat de guma aia de plastic.

 

3. Asa dar Zoran are dreptate cand afirma ca gumele "de plastic" sau "pietrificate"cu DOT-ul vechi tin mai mult decat aceleasi gume rulate de noi. Consecintele in privinta aderentei sunt insa alta mancare de peste. Guma lui noua, moale si aderenta l-a dus cu brio pe virajele din Alpi insa apoi a venit si plata: s-a terminat complet in 3000km pe canturi. Nu se stie insa daca ar fi terminat tura sanatos si intreg cu o guma pietrificata, daca ar fi mers la aceeasi viteza.

 

Cam asta e povestea. Gumele aderente si confortabile (profil street si balonaj mare) se incalzesc intens si se termina rapid mai ales in conditii de ture virajate montane si daca motorul e greu. O guma pusa la "maturat" va tine clar mai mult dar nu va permite nici pe departe aceleasi conditii de viteza si inclinare in curbe. In regim de off conteaza mai putin aderenta pe asfalt a gumei cat soliditatea profilului, in schimb pe asfalt datele problemei se inverseaza.

 

Un ultim exemplu recent: Heidenaul K60 de care eram entuziasmat ca si comportament on/off tinea insa doar 7-8 mii de km. Asa ca au scos varianta "scout" cu banda centrala de cauciuc plin, mai moi la canturi si mai tari la centru si capabilitati off doar putin inferioare K60, care "tine" garantat 15 mii. In schimb tehnologia de fabricatie e probabil mai scumpa ceea ce s-a reflectat imediat in noile preturi.

Asa dar poti umbla INCET si cu grija si cu gume SH plastifiate sau maturate daca doresti economie, dar daca doresti performanta, atunci scoti banii din buzunar si pui ce recomanda fabricantul si in acord cu cponditiile si drumurile pe care folosesti motorul.

Cam asta a vrut sa spuna si Zoran. Daca el prefera sa schimbe mai rar guma (la Rocket si schimbatul gumei e o problema si o manopera complexa) , va trebui in schimb sa aiba mai multa grija la drum . E optiunea lui.Deasemenea fiecare dintre voi puteti proceda cum credeti ca vi se potriveste mai bine. Costul gumelor raportat la durabilitatea lor a devenit o problema si trebuie luate in considerare si alte optiuni.Nu toata lumea se ia la intrecere cu orice pret :crack:

Cele bune si nu va mai certati pe neintelegeri punctuale, fondul problemei cam asa l-am vazut eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Cum era cam liniste pe aici deschid si eu o noua disputa :D

 

Ce ma sfatuiti sa aleg din lista de mai jos pt al meu fz6 de 76CP???? de mers merg destul de linistit si drumuri lungi fiind la inceput (3000KM facuti) dar incet incet vreu sa merg si putin mai tare si vreu sa stea binisor si pe curbe. Care din ele tin mai bine pe ud, rece si care tin in jur de 7000Km (Stiu stiu si flori nu vreu :P )

 

-Pilot Power - 873 lei

-Pilot Power 2ct - 998 lei (vreu sa stiu care e diferenta practica intre simplu si 2ct din cate am citit eu 2ct este mai tare pe mijloc ceea ce pt fata nu ar fi foarte indicat)

-BT-016PRO - 961lei

-Qualifier II - 1010 lei

-Pirelli Diablo Rosso 2 - 1009 lei

combinatie (in ideea andurantei si ca au profil asemanator)

-Pilot road 2 spate (care este mai scump decat 2ct) - Pilot Power fata (fiind mai moi decat 2ct iar fata se toceste mai greu) - 994 lei

-Pilot Power 2ct spate - Pilot Power fata 946 lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Cum era cam liniste pe aici deschid si eu o noua disputa :D

 

Ce ma sfatuiti sa aleg din lista de mai jos pt al meu fz6 de 76CP???? de mers merg destul de linistit si drumuri lungi fiind la inceput (3000KM facuti) dar incet incet vreu sa merg si putin mai tare si vreu sa stea binisor si pe curbe. Care din ele tin mai bine pe ud, rece si care tin in jur de 7000Km (Stiu stiu si flori nu vreu :P )

 

-Pilot Power - 873 lei

-Pilot Power 2ct - 998 lei (vreu sa stiu care e diferenta practica intre simplu si 2ct din cate am citit eu 2ct este mai tare pe mijloc ceea ce pt fata nu ar fi foarte indicat)

-BT-016PRO - 961lei

-Qualifier II - 1010 lei

-Pirelli Diablo Rosso 2 - 1009 lei

combinatie (in ideea andurantei si ca au profil asemanator)

-Pilot road 2 spate (care este mai scump decat 2ct) - Pilot Power fata (fiind mai moi decat 2ct iar fata se toceste mai greu) - 994 lei

-Pilot Power 2ct spate - Pilot Power fata 946 lei

In primul rand 7000km tin toate din cele pe care le-ai scris, la puterea motoretei tale. Deci te poti astepta sa te tina si mai mult.

 

Pilot Power e un cauciuc de conceptie veche, cu fata mai moale decat spatele, dar monocomponent. Multa lume mutumita de el, am mers si eu cu el si nu i-am gasit hibe la mers normal.

Pilot Power 2 ct, din ce s-au dat prietenii mei - bun pe curbe, rau pe franare puternica, se duce taras in loc sa faci stoppie de exemplu.

 

Cu Qualifier II nu am mers dar din review-uri par a fi bune. Am mers cu Qualifier I care era sa zicem mediocru, asta II cica e imbunatatit f mult si e bicomponent, e nou ca tehnologie, s-ar putea sa fie ce trebuie.

Cu Pirelli am mers doar cu Diablo ala vechi in mod civilizat, era un cauciuc bun- dar mergeam incet pe atunci.

 

Combinatiile de Michelin trecute de tine sunt logice, dar nu stiu daca merita osteneala.

Conduc acum un XX cu cauciucuri Michelin Pilot Road 2 si la mers repejor dar totusi civilizat nu le-am gasit nici o hiba, merg bine si pe curbe si pe franare.

Oricum chiar si la cele care sunt pereche din fabrica normal fata e mai moale decat spatele.

Era pe site la Michelin un tabel cu nivelele de aderenta ale diverselor modele si care e mai moale,care e bicomponent,daca il gasesc il pun aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa dar poti umbla INCET si cu grija si cu gume SH plastifiate sau maturate daca doresti economie,

 

Aici e problema.. cand iti doresti economie nu iti cumperi motor de peste 15.000 euro :) E ca si cum ti-ai lua ferarri si l-ai pune pe gaz sau i-ai face reviziile la un service de cartier

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Salutare!

 

Care din ele tin mai bine pe ud, rece si care tin in jur de 7000Km (Stiu stiu si flori nu vreu :P )

Qualifier II am eu pe R1 ...sunt gandite pentru ...ritm alert pe uscat.Nu fac casa buna cu asfaltul umed.Uita de ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce intrebi tu, am mers doar pe Diablo Corsa si Pilot Power 2CT.

 

parerea mea e asa: Diablo Corsa: sunt gume ok care tin multi Km. in schimb nu am putut avea incredere in ele si pe curbe nu puteam apleca motorul.

 

Pilot Power 2ct le-am avut cateva mii. gume relativ bune daca nu tragi tare. in schimb la fel cum zicea nico mai sus. pe franare nu prea ma ajutau. fata imi lasa urma pe asfalt, iar pe curbe la un mers ceva mai agresiv, am inceput sa simt cum rupea aderenta. dar daca mergi decent nu ai probleme cu ele. nu pot face comparatie pe ploaie, pt ca nu prea am prins ploaie cu ele cat le-am avut.

 

in locul tau as cumpara Power Pure sau Power One. ambele sunt mai moi decat Pilot Power. asta asa pt inceput sa inveti motoreta cum se comporta. dupa aia poti trece la ceva mai de anduranta, pt ca vei cunoaste cat de cat motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca am inteles bine acum au scos michelin power supersport o combinatie intre pure si one + o noua tehnologie folosita

vorba de marketing "e revolutionara":)



post-33534-0-35107300-1362602661_thumb.jpgpost-33534-0-11078700-1362602659_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Qualifier II am eu pe R1 ...sunt gandite pentru ...ritm alert pe uscat.Nu fac casa buna cu asfaltul umed.Uita de ele.

Cand spuneam umed tocmai vroiam sa evit a spune ud. Daca ma prinde vreo ploaie de vara stau pana se opreste si dupa plec mai departe "tiptil tiptil" :))

Mai important este comportamentul pe vreme mai rece pana acum am mers pana la 15 grade si nu cred ca am sa merg mai jos de 10 grade. In situatia asta ce feedback poti sa imi dai? Cat de repede se incalzesc pe motorul tau?

 

Am citit prin review-uri ca BT-016PRO si Qualifier II stau mai prost la capitolul ud dar pe uscat si peste 10 grade ar tr sa fie ok nu?

 

Pilot Power 2ct le-am avut cateva mii. gume relativ bune daca nu tragi tare. in schimb la fel cum zicea nico mai sus. pe franare nu prea ma ajutau. fata imi lasa urma pe asfalt, iar pe curbe la un mers ceva mai agresiv, am inceput sa simt cum rupea aderenta.

Despre Pilot Power simplu aceleasi probleme? In comparatie cu 2ct cum este? Tind spre a incerca Pilot Power daca e sa raman pe Michelin.

 

in locul tau as cumpara Power Pure sau Power One. ambele sunt mai moi decat Pilot Power. asta asa pt inceput sa inveti motoreta cum se comporta. dupa aia poti trece la ceva mai de anduranta, pt ca vei cunoaste cat de cat motorul.

Nu vreu sa sar bugetul alocat de ~1000 daca e sa sar iau direct Pilot Power 3 care inlocuieste Power Pure sau Pilot Road 3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre Pilot Power simplu nu stiu nimic. Pe ploaie orice guma se comportă ok daca nu fortezi si mergi cu cap. Am mers cu D211 pe ploaie. Făcea figuri doar cand vroiam eu sau forţam.

 

Cred ca Pilot Power 2ct e cel mai indicat.

Legat de power one sau pure, as zice sa mai tai de undeva si sa nu te gasesti la gume. E un factor important pt motor si viata ta. Multi si-au rupt gâtul mergând pe costuri sau încercând personaje cu gume tari. Pilot road nu e echivalent cu pilot Power sau power pure.

 

Ce zici tu de 15 grade, nu e frig. Frig e sub 10 grade. Ploaie, am mers cu Pilot Power pe ploaie torentiala. Daca nu esti bolovan, nu ai pb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici e problema.. cand iti doresti economie nu iti cumperi motor de peste 15.000 euro :) E ca si cum ti-ai lua ferarri si l-ai pune pe gaz sau i-ai face reviziile la un service de cartier

Nu intelegi filosofia celor cu bani :). Ban la ban trage, si banii "stau" doar in bunuri, acestia se recupereaza. Atunci costurile de exploatare conteaza. Este cu adevarat INADMISIBIL ca o guma sa tina doar 3000km, chiar in conditii de forja. :crack: Dar cu legile fizicii nu te joci. Supermotoare de sute de cai putere inseamna mase. Iar masele mobile au inertie. Si asta o sa vedeti ca...costa!

 

Hai sa ne jucam un pic cu fizica:

Cand pui in miscare o masa ai nevoie de o forta egala cu masa respectiva inmultita cu acceleratia pe care doresti sa o imprimi mobilului respectiv. Acceleratia se defineste ca raportul intre Dv si Dt, respectiv Dv/Dt. Haideti sa luam o acceleratie rezonabila la care te poti astepta de la un motor cat de cat performant, respectiv 100km/h sau circa 27 m/s, in circa 5 secunde. Asta inseamna o acceleratie de circa 5,5 metri/secunda la patrat, adica cam jumatate din acceleratia gravitationala. Forta necesara pentru a misca masa respectiva este m*a, adica la un motor de 100kg -550N , iar la un motor de 320kg (Triumpf Rocket) 1760N, adica de 3 ori mai MARE!.

 

Acuma problema este cum imprimi aceasta forta, in ce o sprijini? Normal ca in ( sol, pista, sosea). Cu alte cuvinte forta de frecare trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu forta de tractiune, altfel elementul prin care imprimi mobilului acesta forta (roata in acest caz) derapeaza. Astfel un motor de 3 ori mai greu decat o "capra de munte", necesita o forta de frecare de 3 ori mai mare ca sa STEA pe sosea. Daca la deplasarea lineara lucrurile nu stau asa de prost, in curbe se mai adauga si forta centrifuga care la randul ei depinde tot de masa si "streseaza" suplimentar anvelopele. Oricum devine clar ca uzura elementului care asigura frecarea (gumelor) este si ea inevitabila proportionala cu greutatea mobilului, asa ca nu trebuie sa ne mire patania lui Zoran.

 

Cu alte cuvinte masele mari pot fi gestionate onorabil doar la viteze mici, de aceea n-o sa vedeti niciodata pe sosea monstri superperformanti. Motorul ideal va fi intotdeuna usor si puternic, de aceea auziti mereu vorbindu-se de raportul putere/masa, adica caii putere pe kilogram. Asa ca daca vrei cu orice pret un animal imens sub tine (care sa impuna "RESPECT") trebuie sa accepti si limitarile respective privind capabilitatea "sportiva" a monstrului, sau costurile legate de chinuirea anvelopelor daca mergi sportiv.

 

Daca din pdv. teoretic forta de frecare nu depinde de marimea suprafetei de contact (mp), tehnologic lucrurile stau cu totul altfel:

 

Cum obtii frecarea?

1. In cazul motoarelor de teren frecarea se obtine sa zicem la "nivel macroscopic", adica prin proptirea profilului cramponat in macroasperitatile terenului. Din acest motiv pe teren nu prea conteaza calitatea cauciucului ci doar cramponajul cat mai eficient. Din acest motiv gumele enduro sunt trapezoidale in sectiune(pentru a expune cat mai mult profil terenului) De aceea mitas-urile plastifiate se comporta comparabil cu heidenau-urile sau TKC80 de exemplu. Tot pentru a exploata cat mai bine frecarea, motoarele de teren sunt cu atat mai eficiente cu cat indicele putere/masa este mai mare, adica motorul mai usor si cat mai puternic pentru a putea dezvolta acceleratii apropiate de g (acceleratia gravitationala) ceea ce ar insemna ca se pot urca teoretic vertical.

 

2. Pe sosea insa lucrurile stau cu totul altfel. Acolo problema aderentei se traduce prin cat de eficient se "imbuca" microasperitatile asfaltului/betonului cu microasperitatile cauciucului, astfel incat gumele sa asigure tractiunea necesara unei acceleratii sportive, in acelasi timp fara frecari exagerate care sa creasca consumul de combustibil. Din nou notiuni contradictorii. La fel ca si tipul optim de profil "slick" pentru sosea uscata versus profil de evacuare a apei.

Aici intervine cu adevarat calitatea cauciucului. Cu cat acesta este mai moale acesta "umple" microasperitatile soselei. De aceea aderenta este maxima cand gumele sunt incalzite si minima cand sunt reci (vara/iarna). Adica cat mai moi posibil. De aceea cauciucul cu DOT mai nou este mai aderent, pentru ca pastreaza uleiurile volatile initiale cu care este impregnat si care il fac maleabil. De aceea gumele se pastreaza optim la racoare si ferite de lumina solara (ultravioletele pietrifica cauciucul). Acuma problema este ca guma nu e fixa, aceasta se rostogoleste si incet, incet se scurge in microasperitatile soselelor -Gumele plastifiate sau maturate pana la "pietrificare" si luciu nu se "dizolva" in asfalt si de aceea unele dintre ele tin incredibil de mult. In schimb se si comporta mizerabil mai ales pe ploaie si in special la franari bruste cand te duci ca sania, sau la viraje, unde derapeaza imediat si risti sa cheltui vb. colegului mai mult pe o tija de titan decat pe o guma performanta si....SCUMPA pentru ca se termina repede.

 

3. Un element important in uzura gumelor este stilul de conducere, adica modul in care folosesti tractiunea si franarea, atat la drum drept cat mai ales in viraje. Cei care conduc linistit (accelereaza progresiv, reduc viteza din timp la curbe in frana de motor, nu abuzeaza de frane) exploateaza la maximum durata de viata a gumelor, fiind in acelasi timp mereu in siguranta(avand mereu marja de rezerva).

In schimb "sportivii" tin aproape tot timpul gumele mai mult sau mai putin in derapaj continuu atat la accelerare cat si la franare sau in curbe si nu trebuie sa se mire daca sunt nevoiti sa scoata bani din buzunar la fiecare 3-5 mii de km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand spuneam umed tocmai vroiam sa evit a spune ud. Daca ma prinde vreo ploaie de vara stau pana se opreste si dupa plec mai departe "tiptil tiptil" :))

Mai important este comportamentul pe vreme mai rece pana acum am mers pana la 15 grade si nu cred ca am sa merg mai jos de 10 grade. In situatia asta ce feedback poti sa imi dai? Cat de repede se incalzesc pe motorul tau?

 

Se incalzesc foarte repede .Se infig excelent .Tehnologie de curse dar "road legal" .

Dupa 3000 km nu sunt semne evidente de uzura

Odata ma prins ploaia si desi mergeam in modul "avarie" ,motocicleta dansa toata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...