Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...

Pana la urma ce presiune sa bag in pneuri?

Cit zice fabricantul mobrei. Cu urmatoarele observatii:

1. Daca bagi mai mult, ceea ce e posibil doar daca mergi exclusiv pe asfalt sau beton ai disconfort maxim (perna de aer din guma nu mai amortizeaza socurile) si uzezi accelerat banda centrala a pneului datorita micsorarii ariei de contact guma/sosea. Singurul avantaj poate fi considerat reducerea consumului cu citeva procente ceea ce poate fi privita ca primul paradox.

2. Daca motorul e all road si umbli pe drum greu(forestier sau chiar off) este necesar si indicat sa dezumfli chiar pina la 1 bar pentru marirea comfortului si a ariei de contact cu suprafata de rulare ceea ce duce la cresterea aderentei-al doilea paradox.

 

Topicul asta a incins spiritele inutil. Paradoxal cu totii aveti dreptate, dar pe bucati.

Exista un paradox real aici(de fapt doua) dar si deficiente de interpretare.

 

1.Conform legilor frecarii forta rezistenta NU depinde de suprafata de contact intre corpurile aflate in frictiune ci doar de componenta normala a greutatii si de coeficientul de frecare intre suprafete.

Ff = k*N Unde k(nu am miu pe tastatura) este coeficientul de frecare (poveste ulterioara)

 

Forta de frecare este o forta rezistenta care ne intereseaza atit in componenta longitudinala unde se opune tractiunii cit si in componenta transversala la viraje unde se opune fortei centrifuge.

 

a)Forta de tractiune poate fi pozitiva imprimata de catre motor la mers constant si la accelerare sau negativa determinata de frine la frinare.

Raportata la tractiune forta de frecare insuficienta determina invirtirea in gol a rotii la accelerare sau derapaje longitudinale la frinare

 

B) Forta centrifuga este 0 in cazul mersului pe aliniamente si atinge o valoare de modul maxima in cazul ruperii aderentei indiferent de sensul virajului.

 

In ambele cazuri forta de frecare permite tinerea motocicletei pe traiectoria imprimata si evitarea derapajelor longitudinale sau transversale.

 

2. Acuma cum e cu paradoxurile? Foarte simplu, cu totii scapati din vedere ca fizica trateaza corpuri ideale (adica suprafete care nu-si modifica proprietatile). Conform fizicii forta de frecare nu depinde de suprafata de contact. Lucru absolut corect daca consideram suprafete ideale, dar total incorect in practica unde suprafetele de contact implicit coeficientul k se modifica dinamic in functie de presiunea aplicata de vehicol suprafetei de rulare.

 

V-ati intrebat de ce pe terenurile mlastinoase se folosesc anvelope cit mai mari in diametru si cit mai late (vehicolele 4X4, tractoare, etc) sau chiar senile (pe zapada de exemplu)??

 

E foarte simplu! Se cauta obtinerea unei presiuni cit mai scazute a vehicolului pe calea de rulare. De ce? Pentru ca presiunea produce MODIFICAREA SUPRAFETELOR, respectiv infundarea vehicolului in teren, sau distrugerea neregularitatilor aflate in contact si implicit diminuarea K deci aparitia derapajului. Presiunea este forta pe unitatea de suprafata P=F/S de unde rezulta clar ca in cazurile reale (nu fizica teoretica) presiunea influenteaza invers proportional dinamica variatiei coeficientului de frecare k, in special pe terenurile "grele"(off road).

 

In practica se definesc doi coeficienti K, unul static si unul dinamic, unde K dinamic este mai mic decit k static. De aceea derapajul o data pornit se accentueaza singur si impune o substantiala reducere in functie de caz a fortei de tractiune/frinare sau o marire rapida a razei de viraj. Cu cit suprafata(aria) de contact intre suprafete este mai mare, K este mai stabil si difernta intre Kd si Ks este mai mica.Intuitiv lucrurile pot fi intelese in felul urmator: O suprafata mica de contact inseamna o presiune mare aplicata insa la mai putine rugozitati ale suprafetelor ceea ce face K instabil prin distrugerea lor. Respectiv o suprafata mare de contact duce la o presiune mai mica reciproca a rugozitatilor, dar rugozitatile implicate sint mai multe ceea ce face K mai stabil.

 

Exemplul tipic este derapajul pe zapada sau noroi unde derapajul odata inceput netezeste zapada sau noroiul si K scade evident.

3.

a)In concluzie gradul de umflare a pneului nu este critic pe asfalt unde o supraumflare duce la disconfort si uzarea benzii centrale a pneului iar o subumflare la cresterea consumului cu pina la 10% si la uzuri neuniforme pe flancurile pneului. Daca dezumfli pneul prea mult apare si alt efect si anume acesta adera neuniform la suprafata de rulare si in plus prin deformare continua si exagerata se incalzeste si se deterioreaza, chiar daca temporar prin incalzire ofera o aderenta mai buna(dragstare). Geometria optima a ariei de contact care permite mentinerea cit mai constanta a K este studiata de catre producatorul mobrei care recomanda si setul de presiuni optime(solo si cu pasager).

 

B) In teren se schimba lucrurile. Ca sa nu distrugi suprafata de rulare (sa nu-i tocesti rugozitatile sau sa te afunzi) se indica o suprafata cit mai mare de contact cu solul si deasemenea guma sa imbrace rugozitatile nu sa le roada, respectiv se dezumfla guma pina la o presiune jumatate din cea nominala.

 

Asa ca au dreptate partial si cei care au zis ca nu conteaza suprafata de contact si cei care au zis ca conteaza :cheers:

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As zice mai degraba cat zice fabricantul gumei.

 

 

:goodposting:

 

Pe masura ce citesc posturile imi dau seama ca motocilistii astia "batrani" care se cred adevarati motociclisti nu au nici-o treaba cu fenomenul...din moment ce nici macar o presiune in cauciucuri nu stiu sa bage si mai dau si sfaturi aiurea si ridica in slavi producatorul motoretei...sunt total deszgustat

Editat de Bogdis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mers cu 2,9 pe circuit cu vaca de VFR si nu mi-a alunecat nimic. Pneurile mele sunt dunlop sportmax qualifier de 180 pe spate cumparate in luna aprilie, noi. Eu la o mobra cu 230kg nu as merge altfel. La un SS de 600, da, as merge cu 2.0. 2.2.

Initial am mers cu 2.2 cu acelasi VFR si mi s-a topit pneul in draci si a facut gogoloaie, cu 2,9 nu a avut mai nimic si nici n-am simtit vreo diferenta, din contra, am scos timp mai bun.

 

 

Pai scrie tot acolo: "Back on the road, re-inflating

to the manufacturer’s recommended pressures "

 

Ai mers o laie. Asa crezi tu, ca ai mers. Ai stat pe loc, cind te-am vazut, ziceai ca esti la touring. Numai creierul tau care percepe altfel viteza, o supraapreciaza (cunosc si alti motociclisti asemenea tie), zice ca chiar merge tare (tare, in sensul ca mai rapid decit alti motoristi din gasca). Pina nu indrepti motorul nu deschizi deloc gazul. Esti un frustrat si cu asta am zis tot. Nenorocirea e ca sint destui incepatori care pun botul la ineptiile tale. Din cauza cauciucurilor care trebuie sa reziste 20 000km, presiuni mari, mor zeci de motoristi in RO, an de an, si se da vina pe conservari.

 

:goodposting:

 

Pe masura ce citesc posturile imi dau seama ca motocilistii astia "batrani" care se cred adevarati motociclisti nu au nici-o treaba cu fenomenul...din moment ce nici macar o presiune in cauciucuri nu stiu sa bage si mai dau si sfaturi aiurea si ridica in slavi producatorul motoretei...sunt total deszgustat

 

Stai relax, sint batrini ca au mers incet si preventiv, stiu sa supavietuiasca si asta-i o lauda. Dar nu au mers in viatza lor cu gaz deschis pe viraj, frina agreziva in curba. De unde sa stie ei? Putinii care stiu fenomenul , nu posteaza pe acest forum, fie ca nu stiu de existentza lui sau au altceva mai bun de facut (as vrea sa fiu si eu asa, dar nu ma pot abtine).

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:goodposting:

 

Pe masura ce citesc posturile imi dau seama ca motocilistii astia "batrani" care se cred adevarati motociclisti nu au nici-o treaba cu fenomenul...din moment ce nici macar o presiune in cauciucuri nu stiu sa bage si mai dau si sfaturi aiurea si ridica in slavi producatorul motoretei...sunt total deszgustat

pe mine ma dezgusta atacurile la persoana...fara argumente :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai mers o laie. Asa crezi tu, ca ai mers. Ai stat pe loc, cind te-am vazut, ziceai ca esti la touring. Numai creierul tau care percepe altfel viteza, o supraapreciaza (cunosc si alti motociclisti asemenea tie), zice ca chiar merge tare (tare, in sensul ca mai rapid decit alti motoristi din gasca). Pina nu indrepti motorul nu deschizi deloc gazul. Esti un frustrat si cu asta am zis tot. Nenorocirea e ca sint destui incepatori care pun botul la ineptiile tale. Din cauza cauciucurilor care trebuie sa reziste 20 000km, presiuni mari, mor zeci de motoristi in RO, an de an, si se da vina pe conservari.

Tot pe Dunlop la presiune recomandata de fabricantul motocicletei s-a imprastiat pe o curba un prieten din SA cu un Fireblade '08. Tipul avea ceva experienta si chiar a facut cursuri de pilotaj. Nu era mare racer de fel dar nici rasul lumii sa faca lowside aiurea intr-o curba larga si bine cunoscuta. A avut noroc imens ca a alunecat cu motor cu tot la fix intre doi stalpi de suport al balustradei din curba. Problema era ca drumul era inaltat bine de tot. Intensive care, tije si fiare in oase, suruburi din tije care s-au destrans si au necesitat inca o interventie... distractii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot pe Dunlop la presiune recomandata de fabricantul motocicletei s-a imprastiat pe o curba un prieten din SA cu un Fireblade '08. Tipul avea ceva experienta si chiar a facut cursuri de pilotaj. Nu era mare racer de fel dar nici rasul lumii sa faca lowside aiurea intr-o curba larga si bine cunoscuta. A avut noroc imens ca a alunecat cu motor cu tot la fix intre doi stalpi de suport al balustradei din curba. Problema era ca drumul era inaltat bine de tot. Intensive care, tije si fiare in oase, suruburi din tije care s-au destrans si au necesitat inca o interventie... distractii.

Ghinion.

Trebuia sa dea in judecata Honda si Dunlop, daca presiunea in pneuri a fost cauza accidentului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am citit o gramada de aberatii spuse de catre unii care se dau cunoscatori. In schimb, probabil ca petrec mai mult timp in fata tastaturii decat "experimentand" pe sosea.

 

Am o singura nelamurie: ce minte de gaina trebuie sa aveti sa credeti ca un producator de motociclete care scrie manualul de utilizare pentru un motor produs in 2001-2003 poate sa stie mai bine presiunea de utilizare al cauciucului, decat cel care il produce in 2009-2011 si care stie ce componente si tehnologii a utilizat in procesul de fabricare ??? Chiar credeti ca producatorii de cauciucuri nu isi testeaza produsele inainte sa le dea drumul pe piata si inainte sa emita recomandari legate de presiune ???

 

Recomandarea din manualul mobrei poate cel mult sa fie valabila pentru gumele cu care vine din fabrica motocicleta, si eventual, drept punct de reper penrtu viitoarele pneuri.

Editat de claudiu*
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt in cautarea unui set de gumei noi pt mobra

merg doar pe strada, destul de linistit de obicei

 

am avut pilot power si am fost multumit, a avut cineva ambele variante?

 

dunlop qualifier cum e in comparatie cu pilot power?

cum se incalzesc

cum sunt pe ploaie

si cat tin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt gume pt mers mai sportiv,se incalzesc repede daca temperatura de afara e ok,pe ploaie sunt slabe in comparatie cu PP-urile iar de tinut daca ai un mers linistit 7-8k fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu siguranta e un topic de iarna, asa ca nu cred se se termine pan la primavara.

 

Insa nu inteleg unde e marea dilema> pornesti fie de la specificatiile mobrei, fie de la cele ale producatorului, si ajustezi presiunea pana in zona in care iti simti mersul sigur si comfortabil - daca asta vrei sa obtii, sau mai precis si rapid- daca te crezi racer. Nici constructorul de motoare si nici producatorul de gume nu stie in ce stare tehnica se afla mobra, ce greutate au pasagerii si bagajele sau ce stil de condus ai. Dupa parerea mea nu exista in pratica o presiune "sfanta".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce spui PP ar fi mai recomandate. am avut eu, si nu pot sa ma plang de ele. se incalzeau, pe ploaie si-au facut treaba, si nu mi-a plecat niciodata desi am abuzat oarecum de ele pe curbe. de multe ori simteam cum sunt la limita si incep sa rup aderenta. Qualifer e daca vrei sa te dai ceva mai tare. dar si PP is bune sa te dai mai tare, dar nu prea tare :D

 

recomand PP pt ce vrei tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am avut Pilot Power, dar stiu ca sunt PP mai vechi care erau moi si pe mijloc, care au placut cam tuturor, apoi a aparut PP2CT-ul, mai tare pe mijloc- de care multi s-au plans de aderenta la accelerare puternica sau pe franare.

Asta din ce am pus si eu urechea la baietii care foloseau PP.

 

Acum despre Dunlop, aici cam stiu cum sta treaba. Iar esti evaziv, ai sortimentele Qualifier, Qualifier RR, Qualifier II. Despre care e vorba?

Daca e vorba despre Qualifier simplu, care se mai gaseste la preturi foarte bune dar este un model vechi, atunci iti spun ca e un cauciuc mediocru. Se duce repede pe mijloc, tine pe curbe, dar iti pleaca fundul la accelerari mai puternice si nu am avut incredere in el la franare puternica. Totusi previzibil, cam da semne ce are de gand sa faca si poti ajusta. Tinea cam 8000km spatele si mult mai mult fata.

 

Qualifier RR nu se mai gaseste aproape deloc, am cautat eu la un moment dat. A fost un cauciuc foarte bun pentru strada. Mai moale decat Qualifier simplu, bun si pe curba, bun si la frane si acceleratii. Tinea bine, cam 6-7000km.

A fost inlocuit in gama Dunlop de modelul Sportsmart, de ajuns pentru strada.

 

Un cauciuc nou de la Dunlop este Qualifer II, nu am avut. E un model nou, cica imbunatatit fata de fostul model, mai moale dar totusi rezistent, laudat in review-uri.

 

Eu am acum GPRacer, care sunt sigur ca va fi foarte bun pe strada, dar nu stiu cat va tine. Este asa cum il lauda producatorul, foarte bun pentru cei care se dau tare pe strada si ocazional pe circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am avut Pilot Power, dar stiu ca sunt PP mai vechi care erau moi si pe mijloc, care au placut cam tuturor, apoi a aparut PP2CT-ul, mai tare pe mijloc- de care multi s-au plans de aderenta la accelerare puternica sau pe franare.

Asta din ce am pus si eu urechea la baietii care foloseau PP.

 

Acum despre Dunlop, aici cam stiu cum sta treaba. Iar esti evaziv, ai sortimentele Qualifier, Qualifier RR, Qualifier II. Despre care e vorba?

Daca e vorba despre Qualifier simplu, care se mai gaseste la preturi foarte bune dar este un model vechi, atunci iti spun ca e un cauciuc mediocru. Se duce repede pe mijloc, tine pe curbe, dar iti pleaca fundul la accelerari mai puternice si nu am avut incredere in el la franare puternica. Totusi previzibil, cam da semne ce are de gand sa faca si poti ajusta. Tinea cam 8000km spatele si mult mai mult fata.

 

Qualifier RR nu se mai gaseste aproape deloc, am cautat eu la un moment dat. A fost un cauciuc foarte bun pentru strada. Mai moale decat Qualifier simplu, bun si pe curba, bun si la frane si acceleratii. Tinea bine, cam 6-7000km.

A fost inlocuit in gama Dunlop de modelul Sportsmart, de ajuns pentru strada.

 

Un cauciuc nou de la Dunlop este Qualifer II, nu am avut. E un model nou, cica imbunatatit fata de fostul model, mai moale dar totusi rezistent, laudat in review-uri.

 

Eu am acum GPRacer, care sunt sigur ca va fi foarte bun pe strada, dar nu stiu cat va tine. Este asa cum il lauda producatorul, foarte bun pentru cei care se dau tare pe strada si ocazional pe circuit.

la qualifier simplu ma refeream

 

la mine PP a tinut cam 13000

qualifier este cam cu 200lei mai ieftin decat PP

 

cred ca tot pe michelin am sa merg

 

multumesc pt raspunsuri :cheers:

 

 

 

 

 

pirelli diablo strada cum sunt?

Editat de delete636
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma eu am avut PP 2 ct si desi nu erau noi, nu am avut probleme pe accelerare sau franare. si nu spun ca dormeam pe motot. am accelerat si cu tentativa de wheelie, am franat si stoppie. nu am simtit nimic. parca o singura data in incercarea de a face stoppie mia fugit foarte putin, dar era praf pe jos.

 

diablo strada din ce stiu sunt cauciucuri mai tari decat Qualifier si PP.

 

de diablo corsa nu teai interesat? am avut cand am luat motoru, dar nu puteam sa o aplec deloc, dar erau si vechiute. in schimb te vor duce mult. eu unu daca as alege as merge tot pe PP.

Editat de Crazy-devil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o singura nelamurie: ce minte de gaina trebuie sa aveti sa credeti ca un producator de motociclete care scrie manualul de utilizare pentru un motor produs in 2001-2003 poate sa stie mai bine presiunea de utilizare al cauciucului, decat cel care il produce in 2009-2011 si care stie ce componente si tehnologii a utilizat in procesul de fabricare ???

 

Hai ca te deznelamuresc eu:

Producatorii de motociclete cunosc exact greutatea motocicletei (unul din factorii cei mai importanti in stabilirea presiunii in pneuri), dinamica motocicletei, scopul pentru care va fi folosita acea motocicleta si asa mai departe. E la mintea cocosului. Pneul este o "piesa" a motocicletei si nu motocicleta este o piesa a pneului.

Dupa principiul tau ar trebui ca producatorul de ulei ar trebui sa stabileasca in ce motor se pune si nu producatorul motorului stabileste ce ulei pune in motor pornind de la specificatiile de fabricatie a acelui motor construit de el!

 

E ca si cum eu imi fac casa si producatorul de var si ciment imi spune proiectul casei. Nu, eu aleg cum fac casa si ce ciment se potriveste in aplicatia mea.

Ca si producatorii de ulei, ciment, lichid de frana, etc, si producatorii de cauciucuri produc o GAMA de pneuri din care producatorii de motociclete sa aleaga ce se potriveste modelelor lor si ce presiune sa foloseasca in ele. La fel, producatorii de ciment ofera sugestii si o gama de folosire, de ex de temperatura: "a se turna intre -5 si 20 de grade" dar la ce temperatura torn aleg NUMAI EU. Asa si pneurile au specificatii date de producatorul lor: presiune maxima, masa maxima admisa, viteza maxima, etc.. dar producatorul motocicletei decide ce presiune e optima si tot producatorul mobrei recomanda utilizatorului motocicletei ce presiune sa foloseasca.

E multe si e grele, clasa a V-a :disappointed:

 

Ce zici tu e ca si cum cumperi prezervativ si pe el scrie: a se folosi numai pe penis de 23cm.. si a se folosi numai seara si nu in locuri publice. :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la motocicleta ta, si la mers doar pe strada ar merge mai bine un Angel ST, Metzeler Z6 etc decat qualifiere.

 

La mers decent sportiv non kamikaze is mai mult decat suficiente. Tin bine, is ok pe ploaie si poti pune si un genunchi jos cu ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna asta ... cu analogia intre anvelopele moto si prezervative! :crack:

 

Producatorii de motociclete recomanda (atentie, nu impun!) anumite valori ale presiunii pneurilor dar totodata mentioneaza sau, daca vrei, recomanda si anumite modele/tipuri de anvelope folosite la teste.

 

Ideea era ca aceste valori nu sunt batute in cuie... spre exemplu nu interzice nimeni sa folosesti anvelope "touring" pe motor SS, in acest caz insa presiunea ideala nemafiind nici cea recomandata de producatorul motocicletei si nici de cel al penurilor, aceasta trebuind determinata empiric, functie de mai multe variabile si adaptarea stilului de condus la specificul situatiei.

 

Oricum, pe strada valorile optime ale presiunii anvelopelor moto nu sunt critice, de obicei depasirea limitelor aderentei fiind cauzate de cu totul alte motive decat presiunea inadecvata (intr'o marja rezonabila, bineinteles)... cum ar fi calitatea si starea asfaltului, pregatirea si experienta pilotului, setarea suspensiilor... etc.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand mi-am schimbat cauciucurile vechi - foarte tocite - cu niste Metzler noi, am dat o tura "sa vad cum mere". Cu presiunea bagata de cei de la service, acceleratia era mai faina si viteza maxima crescuse cu 10-15km/h la aceeasi turatie. Am zis sa-i bag mai mult aer, ca poate o mere si mai bine. Rezultatul> era sa ma vars printre masini, cand am piscat frana pe spate.

 

Pe cele vechi le-am schimbat cand au inceput sa scape aer pe langa valva. Senzatia era una foarte tampita> eram pe Valea Prahovei spre Sinaia si aveam impresia ca nevasta-mea se apleaca prea tare in curbe. Ea, saraca, n-avea nicio vina. La 50 de kile ale ei, eu in general patesc invers> ma uit in spate sa vad daca nu am pierdut-o. Mi-am dat seama ca e bai cand motorul devenise-un pierde vara> il turam si-l simteam anemic.

 

Tocmai de aia eu folosesc manometru numa la masina. La motor il controlez presiunea dupa handling, reactie la franare, raport viteza/turatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

viteza crescuse pentru ca gumele noi au diametrul mai mare fata de unele tocite, nu din cauza presiunii! :) acceleratia e din cauza aderentei marite. multi nu-si dau seama ca pleaca in "burnout" (ma rog, e mult spus dar cauciucul uzat pierde aderenta la greu) cu gume vai mama lor... pe orice motor se intampla asta, chiar si la scuterele cu 5 cai... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

viteza crescuse pentru ca gumele noi au diametrul mai mare fata de unele tocite, nu din cauza presiunii! ...

 

 

Nu intodeauna... o presiune mai redusa presupune o pata de contact mai mare adica aderenta sporita si deci forte de frecare superioare. Acestea din urma "consuma" din puterea motorului si reduc viteza maxima...

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian changed the title to Recomandare anvelope Suzuki Bandit 600

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...