Lucian_M Postat Octombrie 21, 2022 Share Postat Octombrie 21, 2022 Am 3 seturi la activ, merg preponderent cu 400+ kg, n-am pățit niciodată ce povestești. Poate n-am fost destul de atent la faza respectivă, am să studiez la anul de acum. Mai degrabă mă panichez când dau cu scărița de asfalt încât îmi îndoaie piciorul, dar chiar și atunci cauciucurile "stau pe poziție", panica e doar în capul meu. Nu ai "dinți de fierăstrău" pe anvelope? Am pățit la toate seturile, totuși nu am observat să mă afecteze la aderență. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 21, 2022 Admin Share Postat Octombrie 21, 2022 În mod normal se întâmplă asta din două motive : 1. Ai mers preponderent pe drumuri mai drepte, autostrăzi și ai făcut-o fără să te apleci prea mult. 2. Ai mers mult timp cu presiune scăzută. În ambele cazuri se formează o coamă pe suprafața de rulare. Pune mâna și mângâie calea de rulare, curbura gumei ar trebui să fie lină și perfect concav. Dacă este pătrațită înseamnă că de acolo este problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Octombrie 21, 2022 Share Postat Octombrie 21, 2022 Mda - ma duc sa le si mângâii. Da așa pe ascuns ca sa nu par dubios. Altă soluție în afară altele noi exista pentru pătrățeală? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 21, 2022 Share Postat Octombrie 21, 2022 Nu pui niste poze, dacă tot ai decis că e prea erotic să le mângâi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 21, 2022 Admin Share Postat Octombrie 21, 2022 Dacă sunt pătrațite nu ai ce să le faci. Se vede și la ochi uzura dacă este mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Octombrie 21, 2022 Share Postat Octombrie 21, 2022 Acum 2 ore, tzunoi a spus: Mda - ma duc sa le si mângâii. Da așa pe ascuns ca sa nu par dubios. Altă soluție în afară altele noi exista pentru pătrățeală? Le iei la pilă un pic până se rotunjesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 21, 2022 Share Postat Octombrie 21, 2022 Pe stander, treaptă a doua, șlefuitor cu bandă de 60 și le face la meserie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Octombrie 21, 2022 Share Postat Octombrie 21, 2022 1 oră în urmă, l.u.v a spus: Dacă sunt pătrațite nu ai ce să le faci. Se vede și la ochi uzura dacă este mare. Spatele pare aplatizat pe centru. Dupa cum se simtea ma asteptam ca fata sa fie. Daca le dau pe circuit nu isi revin la o forma mai aproape de forma initiala? E mai distractiv si mai ieftin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Octombrie 21, 2022 Share Postat Octombrie 21, 2022 Acum 4 ore, l.u.v a spus: curbura gumei ar trebui să fie lină și perfect convex(ă) Fixed! Concav = "ține apa" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 21, 2022 Share Postat Octombrie 21, 2022 Acum 48 minute, tzunoi a spus: Daca le dau pe circuit nu isi revin la o forma mai aproape de forma initiala? E mai distractiv si mai ieftin. Te alinți, e mai scump. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 21, 2022 Admin Share Postat Octombrie 21, 2022 1 oră în urmă, ENEOS a spus: Fixed! Concav = "ține apa" Corect, le încurc tot timpul. Acum 1 oră, tzunoi a spus: Spatele pare aplatizat pe centru. Dupa cum se simtea ma asteptam ca fata sa fie. Pe față nu se aplatizează. Poate face coamă doar dacă mergi cu presiunea mică. Pe spate se tocește pe mijloc deoarece calea de rulare este mult mai lată. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Leon Postat Octombrie 21, 2022 Share Postat Octombrie 21, 2022 (editat) 8 hours ago, tzunoi said: Salut, Am si eu o neclaritate legata de vestitele scorpion trail 2. Sau mai bine zis plangere. De vreo 3 luni au un compoartament tare dubios si anume: cand ma aplec pe curbe totul e bine si frumos pana cand e o portiune unde efectiv pica cate grade ca inclinare si dupa iar e ok, adica mai merg inclinate si nu se compoarta dubios. Dar partea aia in care pica e strangatoare de fesieri. Presiunea e buna - cum recomanda producatorul mobrei, caucicurile au ~5000 km si sunt umflate cum trebuie. Ce au patit de fac dubiosenia asta? Pari sa le fi tocit pe plat dar nu mi-as paria banii pe asta. Scorpion Trail duc 10-12 000 de km. Daca le-ai tocit de la mers preponderent in linie dreapta, uzura se vede din balcon. In loc sa aiba un profil perfect rotund, sunt "trapezoide", respectiv au unghi (in loc sa fie sector de cerc) in zona in care se face tranzitul de la portiunea de rulare pe plat spre laterale. Asa arata o uzura inegala: Daca te-ai procopsit cu ea, schimba instant guma respectiva. Sau mai las-o pe motor doar daca planifici un Bucuresti - Londra exclusiv pe autostrazi + schimbat guma in Londra. La 5000 de km, cam ciudat, dar nu exclus, daca ai bagat masiv drumuri drepte si pe sosele grunjoase. Exista sansa sa le tocesti serios in 5000 de km daca mergi f tare/grabit pe autostrazi. Gen traversat Ungaria, Austria si Germania pe fast forward, cu minime de 130, acelerari serioase, franari asisderea. O tura din asta, in viteza/agresiva, mananca enorm o guma, mai ales daca rulezi pe asfalt mai grunjos. DAR, dpmdv si din experienta mea cu ele Scorpion Trail este un dual compound care, la schimbari bruste de unghi, reactioneaza, uneori, ff ciudat. Este arhicunoscuta problema asta la ele. Odata ajunse pe laterala moale, salveaza situatia in ultimul moment. Dar, mai bine fara, decat cu asa trairi. Ai suficiente alternative pt SAS. 11 minutes ago, _Leon said: La 5000 de km, cam ciudat, dar nu exclus, daca ai bagat masiv drumuri drepte si pe sosele grunjoase. Sau oras marea majoritatea a timpului. Editat Octombrie 21, 2022 de _Leon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Leon Postat Octombrie 21, 2022 Share Postat Octombrie 21, 2022 (editat) 16 minutes ago, _Leon said: Scorpion Trail este un dual compound care, la schimbari bruste de unghi, reactioneaza, uneori, ff ciudat. Este arhicunoscuta problema asta la ele. Pe trail-uri mari, cu putere si cuplu serioase si kg pe masura (sorry de later edit-uri, optiunea de edit dispare f rapid). 3 minutes ago, DesertEagle said: Ai de capu' meu, asta din poza deja e trecut de plat pe mijloc, e de-a dreptul concav, nici nu stiam ca exista asa ceva. Probabil a mers cu presiune foarte mare pe spate, altfel nu-mi explic. Da, poza de pe net, nu neaparat f radicala, dar am cautat sa fie evidenta/exemplificativa. Motorcyclist Magazine au avut mereu tutoriale de calitate (sub denumirea Mc Garage). Asta este unul: Sa tii de asemenea cont si de modul in care au trecut gumele alea prin iarna indiferent de nr de km. Adica temperatura in garaj sau unde ai tinut motorul, daca au fost in contact cu podeaua sau nu, presiunea, cate luni a stat motorul nemiscat, samd Poti sa ai gume noi dar trecute prin iarna ambele in contact cu solul si cu presiune mica (adica deformate). Daca a fost asa, sanse mari sa nu mai fie in mintile lor. Conteaza deci daca ai folosit cric lateral (ambele roti la sol), central (de obicei doar fata la sol, caci multi nu o suspenda) sau, ideal, standere si ambele roti in aer. Daca motorul este usor, cu putere si cuplu mici, nu este tragedia vietii. Le mai duci un sezon. Sa zicem, desi nu recomand asa ceva. Dar, daca ai motor de la 220-230 kg in sus, putere de minim un 70-80 de cai si cuplu minim tot pe acolo, hmm, nu de mirare sa le simti instant. Nu mai intram si in subtiltati gen reglaje ale suspensiei fiindca pe SAS ai cea mai buna suspensie electronica din categoria trail-urilor. Editat Octombrie 21, 2022 de _Leon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CipRo Postat Octombrie 22, 2022 Share Postat Octombrie 22, 2022 Acum 19 ore, tzunoi a spus: ......cand ma aplec pe curbe totul e bine si frumos pana cand e o portiune unde efectiv pica cate grade ca inclinare si dupa iar e ok, adica mai merg inclinate si nu se compoarta dubios. Dar partea aia in care pica e strangatoare de fesieri. Presiunea e buna - cum recomanda producatorul mobrei, caucicurile au ~5000 km si sunt umflate cum trebuie. Ce au patit de fac dubiosenia asta? Salut! Eu am Michelin PR4 si imi fac la fel atunci cand, zic eu, sunt prea reci pentru cat ma inclin. Dupa ce se incalzesc nu mi se intampla. Inainte am avut Pilot Power si imi faceau la fel. Pe mine nu ma prea deranjeaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Octombrie 22, 2022 Share Postat Octombrie 22, 2022 M-am uitat la cel din spate azi. Pare un pic patrat FullSizeRender.MOV Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Octombrie 22, 2022 Share Postat Octombrie 22, 2022 Acum 16 minute, tzunoi a spus: M-am uitat la cel din spate azi. Pare un pic patrat Hsmbp, dacă și ăsta e cauciuc pătrat nu poate fi decât de la formula ariei cercului, pi er pătrat! Vezi să n-ai ceva jocuri pe la basculă sau roata spate nealiniată. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Octombrie 22, 2022 Share Postat Octombrie 22, 2022 Pai si astea apar asa, din senin, fara sa umble cineva la ea? Oricum intr-o luna, intea la iernat si vedem in primavara. Dar sunt curios de ce mergea ok si dupa s-a scimbay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 22, 2022 Share Postat Octombrie 22, 2022 Eu măcar am o scuză, după vreo 8k km de mers cu pasager (din care 5k+ cu bagaj full). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Octombrie 22, 2022 Share Postat Octombrie 22, 2022 Acum 7 minute, Kristian K a spus: Sigur ai presiunea in anvelope corespunzatoare? Zic ca da. Daca ma iau dupa senzori de presiune ai motocicletei. Dupa compresor variaza cu 0.1. Dupa senzori moto 2.5 cu 2.9. Dupa compresor 2.6 cu 3.0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Leon Postat Octombrie 22, 2022 Share Postat Octombrie 22, 2022 (editat) 3 hours ago, tzunoi said: Pai si astea apar asa, din senin, fara sa umble cineva la ea? Oricum intr-o luna, intea la iernat si vedem in primavara. Dar sunt curios de ce mergea ok si dupa s-a scimbay Cel putin din poza si filmare pare cu viata suficienta in el si nu patratit. As zice sa incerci sa te joci cu presiunea scazand-o treptat, cate 0.1 + testat comportamentul pe un drum cunoscut / virajat / pustiu. Maxim 3.2 si minim 2.6. Mai sus/mai jos nu m-as baga. Si sa vezi cum afecteaza manevrabilitatea. Daca o duci la 3.1-3.2 o sa ai pata de contact ff mica = schimbare de directie aproape instanta dar motor ce se simte usor instabil/de parca merge pe sarma. Mai jos de 2.6 iarasi nu m-as risca fiindca uzezi incorect guma. Uneori, ceea ce scrie in cartea motocicletei/anvelopei nu este solutia ideala pentru fiecare. De-asta am zis sa te joci cu ea, vezi ce te coafeaza mai bine si poate dispar si simptomele. Vorbim de diferente subtile, ca sa fie clar inteleasa treaba, nu iti recomand sa faci experimente radicale. Mie unul nu imi plac deloc Scorpion Trail. Mi-a alunecat spatele de cateva ori. Suspectez compozitia cauciucului, manopera italieneasca, cine stie... Vin stas pe Ducati, au zburat undeva la sub 4000 de km, pus Michelin. Grippy bike, happy owner. Tine cont si de faptul ca s-ar putea sa ai mici oscilatii de presiune vizibile lejer pe senzor/bord odata ce ai incalzit gumele (acum mai greu, dar vara vedeam mereu la Ducati in bord presiune cu 0.1 - 0.2 mai mare dupa ce incepeam sa rulez). Editat Octombrie 22, 2022 de _Leon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 22, 2022 Share Postat Octombrie 22, 2022 Să-mi bag, dacă nici Pirelli nu mai știe să facă anvelope, apelez la Danubiana. Și să recomanzi 3,2 bari, când asta e presiunea la care ajung vara, după sute de km, înseamnă că trebuie să-l urăști zdravăn pe cel căruia îi dai sfaturi. Băieți, eu recomand să se înceapă la 4 bari și să se crească cu 0,1 bari la 100 de km, vara, pentru o experiență deplină. Bine că ăia care au proiectat mobra sunt niște cretini, recomandă presiuni aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Octombrie 22, 2022 Share Postat Octombrie 22, 2022 Acum 12 minute, Lucian_M a spus: apelez la Danubiana Erau pe vremuri niște opinci moto de Luduș, 3.14zdă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 22, 2022 Share Postat Octombrie 22, 2022 De la Luduș aveam pe Pegas, explodau după câteva plimbări. Faza nasoală e că mai citesc pifanii și iau de bune "povețele", își rup naibii gâtul că "au citit ei pe forumul ăla tare". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Microbec Postat Octombrie 22, 2022 Share Postat Octombrie 22, 2022 Maine vand Diablo Rosso 3, nu sunt bune de nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Microbec Postat Octombrie 23, 2022 Share Postat Octombrie 23, 2022 6 hours ago, _Leon said: Dar sunt sigur ca stii sa faci diferenta intre critica adusa unui model de anvelopa si cea adusa unei marci. 21 hours ago, _Leon said: Suspectez compozitia cauciucului, manopera italieneasca, Spune-ne ce înțelegi din citatul ăsta îngroșat și vei demonstra cine ești. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.