®azvan Postat Martie 13, 2015 Share Postat Martie 13, 2015 de acord cu tine... si cam asta era ideea si la mine. Chiar merge si igo-ul pe telefon. Cu internetul in strainatate e mai greu, mai ales daca folosesti google maps. Dar pt unii si asta poate fi rezolvat. Oricum, eu am vrut ceva mai mult confort la drumurile in afara si am ales varianta gps dedicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Martie 13, 2015 Share Postat Martie 13, 2015 program navigon instalat pe iphone o carcasa rezist la apa si praf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Martie 18, 2015 Share Postat Martie 18, 2015 de acord cu tine... si cam asta era ideea si la mine. Chiar merge si igo-ul pe telefon. Cu internetul in strainatate e mai greu, mai ales daca folosesti google maps. Dar pt unii si asta poate fi rezolvat. Oricum, eu am vrut ceva mai mult confort la drumurile in afara si am ales varianta gps dedicat. Ai făcut foarte bine. Un sistem dedicat cu LMU, camere, info traffic nu se compară cu nimic. De-aia și costă. Vezi că pe 11.03 au apărut hărțile noi Garmin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 sunt deja updatate... traseele facute pe google maps si convertite pt garmin... all set! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costinush Postat Martie 25, 2015 Share Postat Martie 25, 2015 Salutare. A folosit cineva Garmin Zumo 590LM ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
derkleine Postat Martie 25, 2015 Share Postat Martie 25, 2015 Eu folosesc smartphone-ul şi pe moto şi pe maşină (servici) când cad la greu. Google map îşi face treaba fără ezitare. Singurul dezavantaj este că ai nevoie de GB trafic pe cartelă. Pe moto îl poți pune în tankbag şi nu ai probleme cu vibrațiile. Drumuri bune! Încearcă Here maps de pe.google play Poți downloada hărțile offline. Pe tari sau toată Europa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costinush Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Nu a folosit nimeni Garmin Zumo 590lm ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Nu a folosit nimeni Garmin Zumo 590lm ? Cred ca mai bine intrebi ce anume vrei sa stii. Este model nou si destul de scump, nu sunt poate inca multi utilizatori aici pe forum, multi nici nu stiu ca exista. Eu folosesc BMW Navigator V (produs de Garmin pt. BMW) care este aceeasi generatie cu 590LM si au softul cam idendic, doar ca are in plus niste "features" aferente BMW-urilor. Deci, ce vrei sa stii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 sau 390 pe care-l am eu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Cred ca mai bine intrebi ce anume vrei sa stii. Este model nou si destul de scump, nu sunt poate inca multi utilizatori aici pe forum, multi nici nu stiu ca exista. Eu folosesc BMW Navigator V (produs de Garmin pt. BMW) care este aceeasi generatie cu 590LM si au softul cam idendic, doar ca are in plus niste "features" aferente BMW-urilor. Deci, ce vrei sa stii? calitatea aparatului este exceptionala. jos palaria. din pacate in afara de faptul ca este " bmw ready", tot ce inseamna gps-ul deci exact esenta pentru care a fost adus pe lume este tipicul soft garmin, varza cu carne si taitei. si tot din pacate nu poti rula absolut nimic in afara de ce ti baga pe gat garminul. deci adio flexibilitate si deshichidere catre tot ce e actual. nu stiu pretul insa in mod cert este de 10 ori ma mult decat ceva cu functionalitati mult mai bune dar pe care nu scrie"garmin". repet, calitatea hardware este foarte buna, nimic de zis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Eu folosesc un smartphone mai vechi(S1) cu IGO si Here Maps(fostul Navteq). Pe Android softul ruleaza mult mai bine decat pe un dispozitiv dedicat cu Windows Mobile, iar Here au cam cea mai buna baza de date offline. Google Maps e bun atata timp cat ai conexiune de date si nu "incurca borcanele". Acum vreo luna, un coleg de-al meu facea offroad cu masina noua pe DN2N inspre Tg Secuiesc(in loc sa ma asculte s-a luat dupa goagal...). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Tex_ Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 (editat) Sistemele tip iGo, Waze, HereDrive si alte softuri care sunt extrem de utile in masina, am tras concluzia ca sunt destul de greu de urmarit pe moto. Cu atat mai greu este sa te descurci daca ai bagat telefonul sau un GPS auto intr-o carcasa impermeabila, vizibilitatea instructiunilor devine indoielnica. Desenul copilaresc si chiar badaranos al GPS -urilor dedicate moto il intelegi abia cand te folosesti de un astfel de dispozitiv montat pe ghidon. Grafica simplista este extraordinar de utila si lesne de inteles in momentul in care arunci ochiul pe ea din mers. Niciodata n-as avea aceeasi viteza de reactie uitandu-ma la ecranul telefonului care ruleaza un program cu grafica mult mai elaborata, dar puchinoasa, gen iGo. In masina da, se schimba lucrurile. Am mers 5 ani cu Garmin pe ghidon si am invatat sa-i apreciez calitatile si sa-i invat defectele, ca sa le evit. De anul trecut am schimbat pe Tomtom si problemele de ghidare de la Garmin au disparut, in schimb softul e diferit si regret anumite functii de la Garmin ( a propos, am de vanzare Tomtom Rider v5, la rubrica bursa/altele). In 2012 am fost in excursie prin tari straine cu un prieten, pe drumuri total necunoscute. Eu cu Garmin, el cu Igo in husa Givi. A recunoscut sincer ca fara Garmin pe un drum total nou, orientarea ar fi fost mult mai dificila. Ce-i facut dedicat pentru moto e sfant, iar logica graficii consta in usurinta intelegerii hartii si instructiunilor de ghidare. Nu mai zic ca GPS-ul moto e incuiat pe ghidon, deci n-ai nici o teama sa-l lasi acolo pe timp de zi. Porneste automat cand pui contactul, se opreste cand cobori, se conecteaza automat la casca si telefon, totul decurge natural. Editat Aprilie 1, 2015 de textex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 3, 2015 Share Postat Aprilie 3, 2015 Sistemele tip iGo, Waze, HereDrive si alte softuri care sunt extrem de utile in masina, am tras concluzia ca sunt destul de greu de urmarit pe moto. Cu atat mai greu este sa te descurci daca ai bagat telefonul sau un GPS auto intr-o carcasa impermeabila, vizibilitatea instructiunilor devine indoielnica. Desenul copilaresc si chiar badaranos al GPS -urilor dedicate moto il intelegi abia cand te folosesti de un astfel de dispozitiv montat pe ghidon. Grafica simplista este extraordinar de utila si lesne de inteles in momentul in care arunci ochiul pe ea din mers. Niciodata n-as avea aceeasi viteza de reactie uitandu-ma la ecranul telefonului care ruleaza un program cu grafica mult mai elaborata, dar puchinoasa, gen iGo. In masina da, se schimba lucrurile. Am mers 5 ani cu Garmin pe ghidon si am invatat sa-i apreciez calitatile si sa-i invat defectele, ca sa le evit. De anul trecut am schimbat pe Tomtom si problemele de ghidare de la Garmin au disparut, in schimb softul e diferit si regret anumite functii de la Garmin ( a propos, am de vanzare Tomtom Rider v5, la rubrica bursa/altele). In 2012 am fost in excursie prin tari straine cu un prieten, pe drumuri total necunoscute. Eu cu Garmin, el cu Igo in husa Givi. A recunoscut sincer ca fara Garmin pe un drum total nou, orientarea ar fi fost mult mai dificila. Ce-i facut dedicat pentru moto e sfant, iar logica graficii consta in usurinta intelegerii hartii si instructiunilor de ghidare. Nu mai zic ca GPS-ul moto e incuiat pe ghidon, deci n-ai nici o teama sa-l lasi acolo pe timp de zi. Porneste automat cand pui contactul, se opreste cand cobori, se conecteaza automat la casca si telefon, totul decurge natural. +10, cam tot ce trebuie spus despre gps-urile moto vs auto sau soft pe telefon mai trebuie subliniat ca door2door in anumite tari e mai facil cu tomtom si in altele cu garmin, tomtom stie sa caute dupa postcode foarte usor si 100% precis, cu garminu nu-i chiar asa acum, eu am avut experiente foarte bune cu tomtom moto,foarte proaste cu garmin moto(l-am returnat), proaste cu tomtom auto, acum 3 ani am cumparat varful de gama sa ma pregatesc pentru vacanta in franta, la fiecare update de soft merge din ce in ce mai prost ,porneste greu sau cateodata deloc sau se blocheaza dupa ce a pornit si trebuie reset, acum a aparut noul tomtom rider care arata minunat si parca as face un efort sa-l iau dar imi vine in minte cati draci mi-a facut ala din masina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Tex_ Postat Aprilie 7, 2015 Share Postat Aprilie 7, 2015 Eu am stat in cumpana, am judecat iar intre americani si olandezi si am zis sa fiu european inca o data: am comandat Rider 400 Premium. Compromisul a fost faptul ca au cam taiat integrarea telefonului mobil (agenda, dial de pe gps etc) din optiuni. Utilizezi mobilul ca hotspot pentru trafic. Vor urma update-uri de soft si macar vei putea primi apelurile via gps, cel putin asa zic cei de la suport tehnic. A inclinat hotarator balanta solutia antifurt, inexistenta in standard la Garmin (mai trebuia sa dau vreo 200 dolari pe o hidosenie specifica BMW - Touratech). Sa speram ca am facut o alegere buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Aprilie 8, 2015 Share Postat Aprilie 8, 2015 Mai, nu-mi mai defaimati chiar atat de tare Garmin-ul Iei coordonatul/ele direct din google maps, sau dupa caz traseul facut de google maps (cu avoid tolls si restul), bagi in tyretotravel (un program intermediar de convertit google to basecamp), salvezi ca Garmin GPS (exchange format) si importi ruta/obiectivul in Basecamp. Si apoi o usoara ajustare/ recalculare face minuni (eventual mai scoti din waypoint-uri) Mie imi place sa planific calatoria de-acasa. Deci face treaba si amaratul asta destul de bine. ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 8, 2015 Share Postat Aprilie 8, 2015 Mai, nu-mi mai defaimati chiar atat de tare Garmin-ul Iei coordonatul/ele direct din google maps, sau dupa caz traseul facut de google maps (cu avoid tolls si restul), bagi in tyretotravel (un program intermediar de convertit google to basecamp), salvezi ca Garmin GPS (exchange format) si importi ruta/obiectivul in Basecamp. pana fac asta deja 3 prieteni cu bmw-uri si-au calat motoarele 2 choperisti au au pornit un poker run (astia oricum nu veneau la plimbare) 3 vitezisti au dat cateva ture si mai au juma de rezervor... daca ruta are din greseala 20 km de autostrada ma injura toti ca isi patratesc cauciucurile, conspiratie. winding roads FTW ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Aprilie 8, 2015 Share Postat Aprilie 8, 2015 m-ai convins... nu-mi fac prieteni ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Figment Postat Aprilie 8, 2015 Share Postat Aprilie 8, 2015 Si eu am TomTom Rider 5 si a fost foarte bun in tura mea de anul trecut. Faci traseul in Tyre, il transporti pe GPS si la drum! A, si functia de winding roads e chiar buna (face ce scrie pe cutie). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cooldeep Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 am luat si io o jucaria de asta, Garmin Zumo 390 LM, varainta PLUS pt senzorii aia si upatul hartilor din toata europa pt urmatorii cativa ani buni de zile. Eu nu inteleg ce se plange lumea de el. Calitatea HW e excelenta. Ecranu il poti citi fara probleme si cand bate soarele direct pe el din spate. Prinderea e foarte tzapana. Am bagat ieri pe un drum de asta "fain" de m-am desalat tot si gpsu nu avea nimic. Senzorii care citesc presiunea in roti isi fac treaba de minune. vezi tot timpu presiunea. Am telefonu conectat la zumo, iar zumo conectat la casca midland. Poti purta o conversatie la 100 la ora fara probleme. Are 4 profile automate de iluminare fundal, pe curent noapte/zi, pe baterie noapte/zi. Setezi in profilul automat curent luminozitatea si asa ramane. Eu am folosit iGo de prin 2006 de pe vremea palmtopurilor si inca sunt obinuit de cum gandea igoul si sunt uimit de cum gandeste garminu. Il poti accesa de pe comp direct ca Mass Storage Device si ai acces la tot ce tre dupa o mica setare. BaseCampul e un soft foarte decent. Mi-am importat pana acum atat hartile de aici /index.php?/topic/706875-harta-pentru-garmin-zona-apuseni-bihorului-codru-moma/?hl=%2Bzumo+%2B390#entry3941911 cat si harta topo a austriei cat si harta Open Street Map. Nu face terrain 3D cum face 590 u sau banalu iGo, dar nu prea exista solutii in gama de pret. Iar pt cei care inteleg o harta topo face mai mult decat minuni Cat despre sistemu de prindere antifurt bla bla, las pe ghidon doar bila aia de la RAM si restu vine cu mine in casa. Atat suportu, incarcatoru cat si senzorii. Cablu la incarcator putea sa fie linistit cu 20-40 de cm mai lung. Oricum ma gandesc sa ii pun o mufa cu 2 pini impermeabila pe cablu si atunci il voi prelungi. Cand ma opresc undeva scot gpsul din suport si il bag in buzunar mai ales ca nu e montat incarcatorul pe plusul de contact ci direct pe baterie. Am observat ca pe trasee recalculeaza cam greu ruta si daca deviezi de pe ea si vrei (setezi automat sau manual recalcularea) recalculare ... parcurgi cateva sute de metri pana iti vine ruta noua, pare mai incet decat iGo, dar nu prea e ceva cu care nu poti traii. Treaba cu punctele intermediare si cu traseele si cu basecampul e foarte tare. Mai mentionez ca iti face logul calatoriei care il exporti ca GPX sau KML depinde ce vrei sa faci mai departe cu el. El salveaza in etape unde vezi exact etapele pe harta si media orara si altitudinea sau ce te intereseaza de acolo dupa care poti marge ui mai multe rute intrun singur fisier. Rute de 200 de km le importa fara probleme atat mapsu de la google cat si cel de la bing cat si cel de la OSM. In BaseCamp daca deschizi trackul poti vedea pe puncte exact pe harta unde ai facut pe nebunu cu acceleratia si cam pe unde ai urcat mai aproape de nori. Daca iti bagi degetele un pic in el, mai poti citit acasa atat ce presiune ai avut in roti, unde, si chiar si temperatura, exista o baza de date pt treaba asta. Nu ca ar conta sau ar interesa pe cineva dar roata din spate de regula e mai calda cu 10-12 grade fata de roata din fata. Intradevar nu are functia de trafic, decat in masina si doar cu receptoru TMC care mai costa vreo 70 de euro. 590 u cu niste bani in plus la niste abonamente si un telefon de asta foarte intelgent, pt ca am un WP si un Android 4.4.2 cu care nu pot accesa aplicatiile alea de garmiin, poti in teoria sa ai radaru meteo pe harta si sa ocolesti ploile. Nu ca nu e o chestie faina, dar daca tot folosesti datele de pe mobil ..... exista aplicatii pe mobil cu care vezi ploile pe traseul tau si le poti ocoli manual , dar cred ca e fain sa apesi pe gps ocoleste ploaia dar nu dau 200 de euro in plus pt functia asta plus abonamentu anual. Cat despre harta, foloseste harta HERE, fostu Navteq, evident ca pt Romania si Serbia nu sunt cele mai bune harti, dar de TopMap nu prea am mai auzit mare lucru de cativa ani, iar de hartile TomTom am auzit ca au lansat un update cu autostrada care inca nu era gata si s-au trezit niste unii pe niste drumuri spectaculoase. Alertele de radare se intaleaza fara probleme si foarte usor de pe torenti. Evident ca dupa deviza pe bani orice, exista si provideri de camere cu cate un update pe saptamana, dar nu e gratis. POI urile personale se importa foarte usor fata de iGo, eu avand si o masina pe gaz, imi descarc benzinariile din austria-germania-serbia-grecia etc. de pe http://gas-tankstellen.de/ si le vad vizual in BaseCamp si le pot adauga la ruta foarte usor. Avand in vedere ca austria are vreo 30 de statii acuma cu gaz cand planificam traseul acasa era un pic ciudat. Acum descarc KMLul si il import direct fara sa ii mai fac nimic pt ca la import curata garminu toate informatiile inutile din KML. M-am jucat un pic si cu GeoCachul dar nu imi arata toata povestea cachului in descriere, e drept ca l-am importat direct din site nu ca si POI personal, urmeaza si asta dar inca nu am avut timp. Nu are agenda de telefon manuala, deci daca atunci cand face figuri pe dintele albastru tranferu agendei din telefon nu prea vezi cine te suna si nu poti apela pe nimeni doar daca ii sti numarul din cap, dar poti apela POIuri, ma gandesc acu sa imi fac o agenda de telefon via POI si atunci pot apela eu, dar nu o sa vad cine suna. Eu sper ca la un viitor update de soft/firmare sa apara is functia asta. Idiotu nu isi face un fisier cu agenda ci o tine in memoria volatila ... asa sau gandit inginerii ca e mai bine ... Umbland prin el am vazut ca are functional un microfon dedicat pt AGC, dar inca caut o solutie pt masina cum sa folosesc functia asta de Automatic Gain Control, deorece pe iGo foloseam asta in functie de viteza. Sper sa apara la o versiune viitoare de soft sau sa o pot hackui cumva sau poate o fi functionala in masina, urmeaza sa testez si treaba asta, dar am primit jucaria vineri abia si l-am plimbat pana azi doar pe motor. De ce am ales eu Garmin si nu TomTom. - harta. Pai la ora actuala mai exista doar cativa provideri de harti. Here care a cumaprat navtequl, TomTom ul care cica acolo de unde vinde din UK e tata lor, si googelul si proiectul OSM. Am folosit pt europa de o perioada buna Navteq ul deci nu are ce sa fie rau la Here. Am ales Here cu update pt urmatorii cativa ani buni. M-am saturat vesnic sa caut pe torente si sa pun in o mie de directoare doar ce harti imi tre sa fiu atent la poiuri la cladiri la tot. Conectezi cablu, update si nu dureaza 30-40 de minute si ai harta noua legala. Am WP si e asa de comod cand se updateaza singur hartile offline. Pt RO sunt destul de proaste, dar daca mai multi ar folosi funtiile de editare ale hartilor cum s-a intamplat cu TopMapu, intr-o perioada scurta de timp vor fi cele mai bune. Din pacate lumea lucra mai mult pe hartile google ca nah toata lumea are un andoriad in buzunar. - softu. Garminu a cumparat Navigonul care nu era deloc rau, mai face soft dedicat pt BMW, pot importa ce harta rutabila topo vreau eu, etc. - prinderea. Desi nu are cheie ca cel de la TomTom, iar pe forumuri la modele mai vechi am observat ca lumea nu e multumita de prinderile de la tomtom ca le cedeaza in timp cate un piciorus la alimentare. Am ales Garmin si sunt mai mult decat multumit. Pt o suma modica de nici 10 euro poti comanda separat partea electrica din prindere, daca chiar cand cedeaza. - senezorii TPM care la garmin sunt denumiti TPMS. Nu am gasit la TomTom asaceva, sau poate nu am stiut eu sa caut : ) - pretul. Daca aveti prieteni care lucra in cluj la garmin incercati sa ii contactati. Au un program Family & Friends. Sigur au si cei de la TomTom, dar eu am avut un prieten la garmin : ))))))) Comparatie iGo Garmin. Detalii care pt unii nu conteaza, dar sunt bine de stiut. -Cladirile 3D in igo aratau interesant, acolo unde erau disponibile, dar pt orientare vad mult mai practic de folosit amprenta caldirilor desenata pe harta. De ce zic practic, pai daca ai un bloc si o strada ce inconjoara acel bloc, in igo nu vedeai strada de cladire, in garmin vezi cai cladire si vezi cai strada. -functia de luminozitate ecran e mult mai usor de setat in garmin fara sa mai cauti tu manual una alta, desi senzoru de lumina in tunele nu era rau deloc pe iGo -imi lipseste functia de automatic volume, care pe igo o setai in functie de viteza, dar sper ca pe zumo ul meu sa devina accesibila, pt alea de masina e functionala. - in igo puteai ocoli drumurile cu taxa si cele cu vigneta, exemplu Surile din austria. La garmin setezi sa nu te bage pe drumuri cu taxa dar pe autostrada cu vigneta tot te baga. Urmeaza sa mai ma joc cu functia asta sa vad exact ce face si ce nu face, momentan sunt dezamagit de implementarea ei la garmin, dar dupa ce o sa ii dau de cap sper ca o sa fie bine. Alt exemplu, nu imi dau seama inca cum sa strabat ungaria pe nationale (cu acele portiuni de austrada la care nu ai nevoie de vigneta) Acum iau in considerare sa achizitionez un garmin de 5 sau 7 " pt masina, evident cu LMT, adica licenta pe harti si pe trafic, nu sunt foarte hotarat dar m-am cam saturat de updatatul manual al hartilor din surse nu chiar legale. Anu asta bag zumoul in masina sa vedem cum ne intelegem. Daca reusim sa ne intelegem poate poate Miar fi placut sa vad radaru meteo pe ruta mea cum face teoretic 590u, dar peste 6-8 ani cand schimb deviceul poate va fi disponibila si functia asta. Mi-ar fi placut si terenul 3D, dar o optiune raman hartile topo sau OSM. Concluzia finala, costa o caruta de bani, dar cumperi o jucarie bine construita si functionala. Am folosit iGo in carcasa apoi husa impermeabila pe motor vreo 3 ani, dar e departe rau de garmin. Pt masina nu zic ca nu e poate mai ok iGo decat Garmin, dar pe motor exista TomTom si Garmin : ) Cica va scoate Beckerul anu asta ceva la 400 de euro, dar nu le prevad un viitor prea stralucit in gama asta de pret. La cat de usor am instalat alte harti pe zumo, sunt convins ca poti instala toata europa pe varianta ieftina de la louis cu europa centrala, dar daca in 2008-2009 mi-am luat un Asus cu licenta pe toata europa de ce sa nu platesc pe harti in 2015, de data asta cu titlu de "pe viata". Cel putin pe alea de navigat nu pe cele topo : )))) care pana la urma le testez doar si daca imi plac o sa le cumpar : ))))) Fiecare e liber sa isi cumpere ce vrea ce isi permite si ce nevoi are. Eu nu am gasit o gramada din functiile ce le-am descris in mare mai sus la tomtom. Am fost speriat de cum va arata interfata, dar am descoperit ca poti alege atat un cockpit unde iti pui ce informatii vrei tu, cat si o sumedenie de profile de culori pt harta. Ca tot vorbeam de nevoi, cica peste cateva saptamani ma duc sa ma plimb cu o barca cu vela pe un lac din austria si cu bicicleta pe langa. Nu zic ca nu pot avea functiile unei harti topo si tracking cu telefoane mobile inteligente, dar nu detin unu pe care sa il pot citi in soare sau daca se uda un pic sa nu pateasca nimic. Un prieten si-a cumparat niste aplicatii din store uri, dar cam toate sunt degeaba. Am o rugaminte la cei care nu prea va pricepeti, nu mai blamati sculele degeaba. Atat tomtom cat si garmin sunt niste scule scumpe si foarte bune. Unele au unele functii altele au altele. Daca voua nu vi-au fost sarisfacute nevoile de la scula X nu inseamna ca e o scula proasta, scula aia in alta mana poate face minuni. Numai in romania am gasit o comunitate de hateri Garmin si orientata pro TomTom. Si in germania exista nepriceputi care nu s in stare sa se descurce cu garminu sau basecampul si s-au trasnformat in niste hateri notorici, dar acolo si-o mai primesc si peste nas. Strict pt navigat pe motor ma declar foarte multumit de garmin, iar de utilitatea senzorilor de aer la roti nu prea avem ce discuta. Eu era sa ma duc indarat intr-o curba dupa ce am facut pana pe spate si nu mi-am dat seama, sper sa nu mai simt vreodata acea senzatie, iar bani de BMW cu TPM nu o sa am curand, iar alta solutie de TPM functional la un pret decent nu am gasit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 (editat) Subscriu la ce ai spus. Un minus care este usor enervant pe care nu l-ai amintit tu, in cazul unui traseu cu waypoint-uri exportat din google maps (ca sa nu ma bage nici macar pe autostrazi cu vigneta), este faptul ca acel waypoint nu-l "nimeresti de fiecare data". Neatins, el ramane activ... si nu ar fi nici asta o problema, caci are functia skip waypoint sau ceva asemanator... Dar daca ai 5 waypoint-uri intr-o curba... este foarte incomod sa tot apesi settings... skip last waypoint... pana ajungi la cel actual. Ar fi fost un mare plus daca prin acel skip... ar fi anulat toate waypointurile pierdute pana in acel punct (coordonatele tale in acea secunda) Deci traseul trebuie gandit cu waypointurile principale si cam atat. » Post actualizat in 14 Apr 2015 13:14 - in igo puteai ocoli drumurile cu taxa si cele cu vigneta, exemplu Surile din austria. La garmin setezi sa nu te bage pe drumuri cu taxa dar pe autostrada cu vigneta tot te baga. Urmeaza sa mai ma joc cu functia asta sa vad exact ce face si ce nu face, momentan sunt dezamagit de implementarea ei la garmin, dar dupa ce o sa ii dau de cap sper ca o sa fie bine. Alt exemplu, nu imi dau seama inca cum sa strabat ungaria pe nationale (cu acele portiuni de austrada la care nu ai nevoie de vigneta) daca-i dai de cap, let us know » Post actualizat in 14 Apr 2015 13:24Cat despre sistemu de prindere antifurt bla bla, las pe ghidon doar bila aia de la RAM si restu vine cu mine in casa. Atat suportu, incarcatoru cat si senzorii. Cablu la incarcator putea sa fie linistit cu 20-40 de cm mai lung. Oricum ma gandesc sa ii pun o mufa cu 2 pini impermeabila pe cablu si atunci il voi prelungi. Cand ma opresc undeva scot gpsul din suport si il bag in buzunar mai ales ca nu e montat incarcatorul pe plusul de contact ci direct pe baterie. eu am rezolvat problema inlocuind piulita fluture de la nuca cu 2 piulite clasice, stranse pe pozitie... Astfel suportul poate ramane linistit afara (are si protectia de cauciuc pt priza) Editat Aprilie 14, 2015 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 Subscriu la ce ai spus. Un minus care este usor enervant pe care nu l-ai amintit tu, in cazul unui traseu cu waypoint-uri exportat din google maps (ca sa nu ma bage nici macar pe autostrazi cu vigneta), este faptul ca acel waypoint nu-l "nimeresti de fiecare data". Neatins, el ramane activ... si nu ar fi nici asta o problema, caci are functia skip waypoint sau ceva asemanator... Dar daca ai 5 waypoint-uri intr-o curba... este foarte incomod sa tot apesi settings... skip last waypoint... pana ajungi la cel actual. Vezi ca poti sa pui butonul "skip" direct pe ecranul principal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 Vezi ca poti sa pui butonul "skip" direct pe ecranul principal. poti detalia te rog? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 Pe ecranul principal, ala de-l vezi cind mergi, ai doua butoane in partea dreapta, implicit parca e volum si ... inca ceva. Poti selecta ce butoane vrei, unul din ele este skip. Pagina 15 din manual, Customizing the Device. Nu am cum sa fac copy/paste ca e protejat pdf-ul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 ok, am sa recitesc manualul. Merci fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cooldeep Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 intri in setari harta si vehicul butoane harta stergi cele 2 default volume mute si stop si pui ce vrei tu cum ar fi "omitere" Butoanele harta se configureaza in fiecare profil in parte masina/moto/offroad. Deci in masina poti avea asistenta la iesirea de pe autostrada si omitere, pe cand in offroad poti avea busola si stop. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.