Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

Desi CBR-ul nou e urat cu spume, l-as lua pe ala cu ABS fiindca e negru. :bounce:

Serios acum, videoclipul asta e mai relevant. Putem in sfarsit sa discutam ca oamenii.

Un rezumat pentru cine nu s-a uitat: viteza de test a fost 80 mile, adica 130km/h. Distantele de franare fara, apoi cu ABS:

Riderul 1: 92 - 75

Riderul 2: 59 - 42

Riderul 3: 66 - 61

 

Concluziile mele:

 

1) cam mare viteza. Nu stiu cati merg cu 130 pe ud (pe autostrada totusi nu e cazul de franari pana la 0). Si cred ca la distante mai mici, diferentele vor fi mai mici. Ce vreau sa spun exact este ca avantajul ABS-ului poate fi recuperat lejer prin adaptarea vitezei la conditiile de drum si de ce nu, cascarea ochilor.

2) se vede ca cel mai slab rider a franat cu ABS mai prost bine decat ceilalti 2.

3) diferentele nu sunt asa mari. Nu stiu ce s-ar putea intampla in 17 m.

 

Daca ai fost obosit si nu ai inteles, puteai sa te opresti la 2. Eventual sa mai citesti 2 o data si pentru 3.

Dupa cum am spus si mai sus pe undeva, nu mi se pare ca ABS-ul face diferenta intr-o situatie critica. Mai ales ca in oras conteaza foarte mult timpul (transformat in distanta de franare) pe care il pierzi pana te prinzi ca trebuie sa franezi si pana duci mana la frana. Adica reflexul. Dar cine stie, poate pe viitor se inventeaza ceva care sa substituie si reflexul: gen niste senzori care franeaza mobra cand se apropie ceva.

 

Deci chiar nu era o gluma! :rock:

Cred ca tu ai o problema cu interpretarea rezultatelor:: in testul ala absolut toti si-au imbunatatit performantele de franare cand au avut ABS - ce e asa greu de priceput?

In continuare, mi se pare halucinant ce ai zis la punctul 3: "diferentele nu sunt asa mari. Nu stiu ce s-ar putea intampla in 17 m".

In 17 m ai putea sa treci prin 3 masini, sau printr-un tir, sau prin 2-3 tiruri puse de-a curmezisul, sau printr-o prapastie, sau prin 30-40 de pietoni, sau prin 10-15 oi (s-a intamplat nu de mult sa ajunga un cioban cu turma pe autostrada, ca tot ziceai ca nu e cazul de franari pana la 0).

 

Am pus si eu niste linkuri catre teste mult mai bine facute, dupa parerea mea, si cu rezultate foarte concludente. V-ati obosit sa le cititi, sau daca rezultatele nu va convin dati "erase", repetati de 20 de ori in gand "nu e adevarat, nu e adevarat, nu e adevarat..." dupa care va postati iar parerile in necunostinta de cauza?

 

Sincer sa fiu, intr-un fel va inteleg, si eu inainte sa-mi iau motor cu ABS imi ziceam ca nu e neaparat necesar, ca daca stii sa franezi si mergi cu bagare de seama te descurci si fara.

Am blocat fata de vreo 2 ori pe asfalt uscat si am reusit s-o redresez in ultimul moment, dar intr-o buna zi s-a intamplat sa prind o bucata de asfalt cu nisip in timp ce franam hotarat, la limita aderentei, de la viteza destul de mica - guess what, pe nisip te trezesti cu rotile in sus instantaneu, fara sa-ti dai seama ce s-a intamplat. Pana sa-ti functioneze reflexul, daca-l ai, sa dai drumul la frana, deja te uiti la stele. Toata increderea ta si teoriile tale despre franare se duc dracului, si incepi sa te gandesti ca poate merita sa-ti iei dracie din aia de ABS, in loc sa te duci cu rezervorul in punga la vopsit. Si eu inca am avut noroc, altii o patesc mult mai rau prima data cand constata ca "nu e ca-n filme".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 490
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In privinta aspectului cu introducerea obligatorie a ABS pe moto in state, nu uitati sa luati in considerare cuvintul (greu) al companiilor de asigurari :bounce:

Sau are cineva impresia ca povestea cu obligativitatea purtarii cemturii de siguranta la auto, a aparut din nemarginita dragoste a guvernantilor fata de alegatori?

Si tot din state a plecat si aia initial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul mi-as dori ca motorul meu sa aibe ABS. Din pacate, la aceasta categorie conservatoare, doar cele noi au eventual asa ceva (majoritatea optional).

In opinia mea suma potentialelor avantaje o depaseste cu mult pe cea a eventualelor probleme generate de echiparea cu ABS; iar din punct de vedere al CE, atat timp cat este reltiv clar ca obligativitatea dotarii cu ABS va salva vieti, fie ele chiar si cele ale novicilor sau ale celor mai putin talentati, nu inteleg de ce acest demers nu a fost demarat cu mult timp in urma, indiferent de inconvenientele cauzate motociclistilor cu experienta sau producatorilor. Mi se pare destul de evident ca toata lumea intelege inevitabilitatea generalizarii ABS, iar taraganarile in luarea deciziei defiinitive au adus inconveniente atat celor Pro-ABS (care sunt limitati in alegerea motorului dorit de prezenta/absenta sistemului si de pretul piperat dat de productia in serie mica) cat si celor contra ABS ( gandindu-ma ca, la fel ca si in cazul auto, daca aceste sisteme erau obligatorii pentru toti producatorii, R&D-al acestora ar fo anulat/atenuat pana acum multe dintre inconvenientele sistemelor "pionier").

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Un rezumat pentru cine nu s-a uitat: viteza de test a fost 80 mile, adica 130km/h. Distantele de franare fara, apoi cu ABS:

Riderul 1: 92 - 75

Riderul 2: 59 - 42

Riderul 3: 66 - 61"

 

 

Pai ia sa vedem:

Riderul 2 si Riderul 3 au franat fara ABS mai scurt decat Raiderul 1 cu ABS.

ABS-ul a folosit de fiecare data.

Riderul2 fara ABS a franat mai scurt decat Raiderul 1 si Raiderul 3 cu ABS

Riderul 2 pare ca stie sa franeze cel mai bine, chiar fara ABS a franat cel mai scurt comparat cu cei cu ABS.

Revin la ideea mea, invatati sa franati, dativa cu ce aveti ca ABS-ul ajuta dar nu face minuni.

Daca va deveni obligatoriu imi voi lua sigur motocicleta cu ABS :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dupa ce i-am explicat sotiei cum e cu ABS-ul imi zice: "Nu mai spunem <<Asfalt uscat!>> ca oricum nu mai conteaza".... :unsure: - BMW R1100GS din '96 cu ABS cumparat de o luna si testat in conditii de aderenta minima cu frane puse brusc si spre maxim - nici o cazatura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Adevarul e ca dupa ce urmaresti niste teste "on screen" parca-parca iti dai seama ca toate aceste "jmekerii de ABS" nu sunt facute decat sa te ajute , sa ai drumuri uscate si fara incidente ...parca asa era , nu ?? :lol:

Eu cel putin de asta mi`am luat motor, din pasiune , nu pt a`l folosi zi de zi ci doar pt plimbari => orice tehnologie vine in intampinarea problemelor descoperite de-a lungul timpului , din situatii cat se poate de reale , ESTE BUNA .

Merg pe un kawa 750 cc fara probleme , trage exact cum mi`am dorit , dar parca atunci cand ma prinde ploaia pe drumurile patriei mi`as dori sa nu mai merg cu 60-70 km/h cu morcovul la poponeata sau chiar sa trag pe dreapta cand vad ca deja "fug" dintr`o parte in alta.

 

Afalt uscat tuturor si ABS rullz (doar din ce am vazut pana acum , abea astept sa calaresc ceva cu ABS) :ph34r:

Editat de plummer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Permiteti si mie sa dau cu o parere aici, la care nu am sa spun nimic nou dar ceva care cred ca este parerea multor care au posibilitate sa faca comparatie. (scuzati daca nu mai scriu romaneste correct dar au trecut 20+ de ani decit am studiat acolo si poate mai uit ;) ).

 

 

In ani asta la care am motocycleta si dupa care am scimbat citeva diferite, dar si dupa zeci de mii de kilometri facuti am ajuns acum la urmatoare:

Un VFR 750 rc 24 (pe care il pastrezi ca ochii din cap) si un VFR 800 cu abs.

 

Nici o legature intre senzatia si suguranta care ofera cel cu ABS.............

 

Stiu stiu............multi intreba dece nu are abs si motocycletele de la GP..............itrebarea este cine din noi toti este Rossi?? :wacko:

Cel putin eu declar ca nu sint . :)

 

 

Numai asta de la mine si sper "sa ne mai vorbim" :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am mers pana acum cu nici un motor cu ABS dar am auzit pe cei ce-l au ca este eficient,o sa incerc si eu cat de curand un motor cu ABS si o sa va povestesc cum e,pana atunci atentie la cum franati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. am si eu urmatoarea intrebare si imi cer scuze daca s-a raspuns la ea si nu am vazut. ce se intampla atunci cand esti nevoit sa pui frana brusca in plin viraj? ma gandesc ca fractiunea de secunda pana intra abs-ul e suficienta ca sa blochezi roata si sa fii jos. multumesc. s.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe scurt: cazi.

Pe lung: depinde cat de tare esti aplecat si cat de performant e sistemul. Preferabil e sa franezi pana la limita ca la orice alta motocicleta. Depinde foarte mult de frecventa la care lucreaza centrala ABS la motocicleta respectiva. La un K75, de ex, unde frecventa e de 3Hz, nu prea ai nicio sansa sa scapi daca te arunci in frane aplecat mai mult de cateva grade, insa la un K1300S, unde frecventa e de 30Hz (citez din memorie), teoretic poti scapa si la o aplecare destul de serioasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma, e f adevarat ca si sistemul respectiv e important. unul cat mai avansat si cu timpi cat mai scurti e ideal. cand am avut BMW cu abs, m-a scos de 2 ori din nasolie. Ambele dati, incepator maxim maxim, sarit pieton noaptea de dupa masini si respectiv tras de volan de pe loc din parcare. evident ca reflexe ioc, evident ca urcat cu maxim de strangere din sfincter pe frane. si acum sunt convins ca am ramas la verticala pentru ca am avut ABS. pe de alta parte, fix in seara in care am dat motoreta, incercand sa-i arat lui THC ce destept e ABS-ul asta de pe viitoarea lui mobra, la viteza de 15-20 km/h, pe nisip neobservat, pun frana maxima cu fata, si motoretu vrea sa dea cu mine de pamant. aici m-a scos din rahat cracanul foarte lung plasat temeinic in pamant si tinut animalul. dar e vorba de un sistem de pe o motoreta model 2000. mai mult ca sigur cele noi functioneaza mult mai fin. si cine zicea ca e ciudata senzatia ca pulseaza maneta sau pedala, sincer nu mi s-a parut ceva asa bizar sau care sa ma incomodeze in vreun fel. si pana la urma, de ce trebuie sa stim toti exact cand se blocheaza rotile, poate senzorii mei nu-s asa buni ca ai unui pilot si prefer ajutorul unui computer. nu toata lumea se da la curse si unii doar prefera sa se plimbe dintr-o parte in alta, fara sa-si faca prea multe griji.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauta pe youtube ca sunt teste facute cu ABS de gen.

 

Eu unul sunt convins ca vor avea loc cel putin al fel de multe accidente si cu ABS. dealtfel se demonstreaza la masini. pe vremea in care se intretaiau pe piata cele cu abs si non abs.. facusera uns tudiu.

ma rog se pot naste polemici de aici, dar ar fi useless :cheers:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sincer sa va spun m-am dat cu un BMW ieri si am opservat cum este cu ABS-ul,ca pana acum sincer sa fiu nu am mai incercat niciodata si nu stiam cum este,la prima franare m-am cam speriat putin,dar pe urma am inceput bine-nteles cu putina frica sa incep sa ma obisnuiesc cu el si a fost ok,nu stiu dar e foarte diferit si mi se pare ca este mai bine cu,decat fara,cel putin e parerea mea,parca esti mai sigur,nu stiu cum sa explic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

La 54 ani vreau sa ma urc pe motor. Vreau sa-mi cumpar un choper. Doresc un sfat de la cei in tema in sensul ca daca motocicleta cu abs este mult mai sigura decit cea fara abs. Sunt un pic cam batrin si ma gindesc in primul rind la siguranta. Bineinteles ca ma gindesc si la bani (cu abs este mai scumpa) Mai invat eu sa merg pe motocicleta la virsta asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 54 ani vreau sa ma urc pe motor. Vreau sa-mi cumpar un choper. Doresc un sfat de la cei in tema in sensul ca daca motocicleta cu abs este mult mai sigura decit cea fara abs. Sunt un pic cam batrin si ma gindesc in primul rind la siguranta. Bineinteles ca ma gindesc si la bani (cu abs este mai scumpa) Mai invat eu sa merg pe motocicleta la virsta asta?

 

Motociclismul nu are limita de varsta , nu face diferente de sex , nu clasifica omul dupa bani sau haine si nu se exprima in cai , ture sau km / h . Noi , oamenii , facem toate astea ! Bine ai venit ! ;)

In privinta ABS - ului , da , este o masura de siguranta in plus dar nu trebuie sa afecteze stilul de pilotat . Daca sunteti cumpatat , calculat si tineti la oase nu aveti nevoie de ABS .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 54 ani vreau sa ma urc pe motor. Vreau sa-mi cumpar un choper. Doresc un sfat de la cei in tema in sensul ca daca motocicleta cu abs este mult mai sigura decit cea fara abs. Sunt un pic cam batrin si ma gindesc in primul rind la siguranta. Bineinteles ca ma gindesc si la bani (cu abs este mai scumpa) Mai invat eu sa merg pe motocicleta la virsta asta?

 

Mai intai bun venit!

 

Placerea mersului pe motocicleta nu are varsta! Da, ridurile ce se formeaza in jurul gurii de la ore in sir de zambit (ranjit ;) ) in casca, pot fi o problema pentru unii. Pentru cei care trec peste acest inconvenient, rasplata e pe masura.

 

ABS-ul e un sistem util, fara doar si poate. Nu este insa esential. Sunt oameni care au facut inconjurul lumii pe motociclete cu frane pe tamburi. Pe motoare mici, pe drumuri desfundate... Fiecare isi alege tipul motocicletei, dotarile ei, echipamentul, in functie de preferinte si de buget. In momentul in care preferintele se vor cristaliza, adica dupa cateva mii de km, fiecare isi face chiar involuntar o evaluare, a lui si a "agregatului" si ajunge la diverse concluzii: trebuie un parbriz, trebuie niste genti, trebuie mai multi cai sau mai putini cai, trebuie ABS, trebuie alt gen de motor, trebuie sa ma las... ;)

Ca prima motocicleta, as zice ca fara ABS e mai bine. Nu stiu cati de pe aici au avut ca prim motor unul cu ABS. Eu n-am avut, poate de aia nu ma tenteaza. Altii ar putea fi de alta parere.

 

Succes indiferent de alegere, si multe drumuri frumoase!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un choper este bun pentru inceput,nici prea mic gen Yamaha Virago 250 cmc,o sa te plictisesti repede de el,nici prea puternic gen Suzuki Intruder C1500 sau M1800,acu mai depinde si de gabaritul motociclistului !!! :D

Un criteriu important este unde vrei sa-l folosesti mai mult,de colo-colo prin oras sau(si)drumuri mai lungi !!!

Yamaha Dragstar 650,Suzuki Intruder 600,800 sunt numai bune pentru inceput si viitor si mai ales pentru drumurile din Romania.

ABS-ul este foarte folositor,din pacate choperele mai vechi nu au si astea mai noi.....parca numai cele mari au...daca nu ma insel,avantajul choperului este greutatea,il face mai stabil un pic.

Eu am Suzuki Intruder M 800 si este excelent pe drumurile noastre,poate apuc 54 ani cu el ;) poate il schimb pana atunci daca trec de 80.000 km pana atunci. ;)

 

PS:pe bicicleta ati mers,e mai dificil sa inveti direct pe moto,dificil nu imposibil !!!!

Editat de ALEX-CRUISER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...