vintze Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 ok. am inteles cum il folosesc, dar habar nu am ce face de fapt. mă poate lumina cineva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 ....actioneaza un ax cu o micutza cama care nu permite supapelor/supapei de evacuare sa se inchida complet permitind pierderea compresiei ca sa poti da motorul peste"cap",peste "compresie" ,sa poti "aseza" mai usor motorul,pistonul(unii zic asa ,unii asa) pentru o pornire usoara,actionare mai usoara a pedalei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Aprilie 8, 2011 Share Postat Aprilie 8, 2011 Esti sigur ca stii cum se foloseste? Eu mi-am dat Husqvarana TE610 la mai multi enduristi de renume, cu mare experienta, nici macar unul nu a stiut cum se porneste. 1. Ce face: odata apasat, deschide o supapa de evacuare, astfel incat sa evacueze amestecul din cilindru pe masura ce pistonul urca, deci sa nu se formeze presiune. De-aia nici nu iti va porni vreo motocicleta daca tii apasat decompresorul continuu, nu se va forma presiune. 2. Cum se foloseste: La monocilindricele mici, nu e nevoie de el, deoarece dai la pedala si dai motorul peste cap fara probleme, il pornesti (vezi orice enduro de 250cmc 4 timpi, nici un posesor nu foloseste decompresorul). La monocilindricele mari, daca incerci sa le pornesti fara decompresor, in primul rand vei intampina o rezistenta mare din partea pedalei, in al doilea rand, daca scapi pedala, vei ajunge cu o ditamai cicatricea pe tibie, ca mine . Exista 2 puncte de rezistenta a pedalei, unul dupa altul. Apesi usor pedala, dai de primul punct de rezistenta, continui apasarea si trecii usor de el: imediat dupa vine al doilea punct de rezistenta, cand compresia e maxima in cilindru. Ca sa treci de el, apesi usor decompresorul, gazele se elibereaza, si, tinand decompresorul apasat, mai apesi pe pedala inca 5cm, sa treaca de acel punct de maxim. Apoi eliberezi compresorul, eliberezi si pedala, si apoi ii dai o pedala puternica, de sus. Ca si concluzie, decompresorul te ajuta doar sa-ti pui pedala pe pozitie, sa nu intampini nici o rezistenta cand ii dai odata. Se poate si fara, dar te cam chinui sa apesi constant pedala pana treci de punctul maxim, si sa te opresti din apasat imediat dupa. Bafta la exersat, si rugati-va sa nu va lase un monocilindru mare in mijlocul noroiului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Aprilie 8, 2011 Share Postat Aprilie 8, 2011 corecta explicatia de mai sus, cu adaugarea ca cele 2 puncte de rezistenta nu sunt undul dupa altul, ci pe cicluri opuse intre cele 4 ale motorului in 4 timpi. ideal este sa eliberezi presiunea care se formeaza in cilindru pe cursa de evacuare a gazelor arse, astfel incat pistonul sa fie la inceputul cursei in care se face admisia amestecului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Aprilie 8, 2011 Share Postat Aprilie 8, 2011 .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vintze Postat Aprilie 9, 2011 Autor Share Postat Aprilie 9, 2011 .. in concluzie poti porni fara el, in functie de cat sange ai in piciorul respectiv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ramirez Postat Aprilie 10, 2011 Share Postat Aprilie 10, 2011 in concluzie poti porni fara el, in functie de cat sange ai in piciorul respectiv Bineinteles ca poti porni fara decompresorul manual. Oricum, toate monocilindrele mari (inclusiv cele fara kickstart) au si un decompresor automat care, la turatii mici, deschide o leaca o supapa de evacuare. Cand motorul porneste si capata turatie, decompresorul automat nu mai actioneaza. Decompresorul manual este suplimentar si principalul sau rol este de a aerisi rapid cilindrul dupa ce motoreta a stat culcata un timp si s-a inecat. Unii rideri se folosesc de el pt a-si potrivi pedala de pornire. Dar nu este obligatorie actionarea lui in procesul de pornire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Aprilie 10, 2011 Share Postat Aprilie 10, 2011 Nu e adevarat. Dominatorul are doar automat, DR-ul mi se pare ca are doar automat. Dar Husqvarna are DOAR manual, nu exista nimic automat, si am impresia ca la XR e aceeasi situatie. Stiu, pentru ca mi-am facut motorul puzzle si l-am reasamblat. Daca ai "vana" in piciorul respectiv, nu faci mare lucru, eventual obosesti extrem de tare. Smecheria, daca nu-ti functioneaza decompresorul, e sa te urci pe motor, in picioare, si sa apesi incet pe pedala, ajutandu-te de greutatea proprie, pana treci de punctul de maxima rezistenta. Apoi eliberezi pedala, si apoi ii dai una puternic, de sus. Referitor la cele 2 puncte de rezistenta, nu stiu cum sunt la alte motoare, la mine sunt unul dupa altul. Nu am stat niciodata sa ma gandesc de ce sunt asa, si ce se intampla la primul punct, ce supape se deschid/inchid de opune rezistenta, dar asa sunt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ramirez Postat Aprilie 10, 2011 Share Postat Aprilie 10, 2011 (editat) Nu e adevarat. Dominatorul are doar automat, DR-ul mi se pare ca are doar automat. Dar Husqvarna are DOAR manual, nu exista nimic automat, si am impresia ca la XR e aceeasi situatie. Stiu, pentru ca mi-am facut motorul puzzle si l-am reasamblat. OK. Asa o fi. Adevarul e ca am extrapolat situatia de la EXC. Asta are ambele tipuri de decompresor: automat si manual. Husqvarna se stie ca adopta solutii minime. Daca nu ma insel, pe vremuri nici nu avea pompa de ulei. Se baza pe barbotarea uleiului datorata zgaltairii motorului pe traseu. Mesaj completat corecta explicatia de mai sus, cu adaugarea ca cele 2 puncte de rezistenta nu sunt undul dupa altul, ci pe cicluri opuse intre cele 4 ale motorului in 4 timpi.ideal este sa eliberezi presiunea care se formeaza in cilindru pe cursa de evacuare a gazelor arse, astfel incat pistonul sa fie la inceputul cursei in care se face admisia amestecului Presiunea care se formeaza in cilindru pe cursa de evacuare a gazelor arse se elibereaza oricum deoarece supapele de evacuare sunt complet deschise. Ideea cu decompresorul manual este sa eliberezi presiunea pe cursa de comprimare a amestecului de gaze util, pt ca atunci este rezistenta maxima la kickstarter. Adica sa treci de punctul mort superior aflat intre ciclul de comprimare si ciclul detenta. Dupa acest punct ai doua rotiri ale motorului cu rezistenta minima pe care poti imprima viteza de rotatie cu kickstarterul suficienta sa porneasca motorul. Editat Aprilie 10, 2011 de ramirez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Aprilie 10, 2011 Share Postat Aprilie 10, 2011 Esti sigur ca stii cum se foloseste? Eu mi-am dat Husqvarana TE610 la mai multi enduristi de renume, cu mare experienta, nici macar unul nu a stiut cum se porneste. Subscriu...mi-am mai dat si eu porcul "la o tura", l-au oprit si ma sunau disperati sa vin sa imi iau motorul sau sa il pornesc ) Mesaj completat in concluzie poti porni fara el, in functie de cat sange ai in piciorul respectiv daca nu are "antikickback" ai toate sansele sa ajungi la spital...ortopedie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Aprilie 10, 2011 Share Postat Aprilie 10, 2011 (editat) Dar Husqvarna are DOAR manual, nu exista nimic automat, si am impresia ca la XR e aceeasi situatie. Husqvarna are si automat , al meu 610 avea automat si nu avea manual . P.S. era modelul E cu electromotor . Editat Aprilie 10, 2011 de baiatu_tony Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 18, 2011 Share Postat Aprilie 18, 2011 daca nu are "antikickback" ai toate sansele sa ajungi la spital...ortopedie... Am prieten bun care a patit asa la DR-ul meu... a stat cu piciorul in ghips vreo 2 luni.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 18, 2011 Share Postat Aprilie 18, 2011 Hai ca exagerezi, au fost doar vreo 3 sapt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin_ktm Postat Mai 28, 2011 Share Postat Mai 28, 2011 de exemplu la LC4 620 daca nu decompresezi,nu o sa primesti decat un puternic soc, fara decompresor nu porneste nici aruncat din avion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UciUci Postat Iunie 8, 2011 Share Postat Iunie 8, 2011 Salutari, Mie mi-a aratat un mecanic cum sa pornesc o husqvarna te610ee din 98 la pedala (e cu decompresor automat si are si electrostarter, dar ce te faci cand ramai fara baterie..). Fara sfatul lui, nu reuseam sa o pornesc in veci. Dupa cum zicea cineva inaintea mea, trebuie sa treci pedala de punctul de compresie maxima, dupa care te opresti, lasi pedala libera sa se suie cat mai sus (adica sa ai o cursa cat mai lunga in pedala), dupa care sa-i dai un zvac cat mai puternic. Daca nu treci pistonul de punctul maxim de compresie, nu prea ai sanse sa o pornesti. Ca sa trec de punctul ala eu imi pun toata greutatea corpului in pedala !! (da nici nu sant foarte greu...65 de kile). Ca o ultima observatie, NU INCERCATI SA PORNITI MONOCILINDRE MARI FARA CIZME !!! Nu stii ce se intampla, motoru iti intorce pedala inapoi si-ti poate rupe piciorul. Eu am stat, fara ghips, vreo 2 saptamani pe bara exact de la chestia asta (eu aveam cablu de acceleratie strangulat, nu mai cobora turatia pana in relanti si statea turata). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Septembrie 22, 2011 Share Postat Septembrie 22, 2011 corecta explicatia de mai sus, cu adaugarea ca cele 2 puncte de rezistenta nu sunt undul dupa altul, ci pe cicluri opuse intre cele 4 ale motorului in 4 timpi. ideal este sa eliberezi presiunea care se formeaza in cilindru pe cursa de evacuare a gazelor arse, astfel incat pistonul sa fie la inceputul cursei in care se face admisia amestecului Dupa comprimarea amestecului ,daca nu ai scinteie ca dai incet la pedala,mai ai urmatorul punct in care merge greu pedala deoarece produce vid in cilindru la coborarea pistonului,care in mod normal este DETENTA,dar din lipsa de scanteie.......deci vid.Are dreptate Carpaciul mioritic! Salutari, Mie mi-a aratat un mecanic cum sa pornesc o husqvarna te610ee din 98 la pedala (e cu decompresor automat si are si electrostarter, dar ce te faci cand ramai fara baterie..). Fara sfatul lui, nu reuseam sa o pornesc in veci. Dupa cum zicea cineva inaintea mea, trebuie sa treci pedala de punctul de compresie maxima, dupa care te opresti, lasi pedala libera sa se suie cat mai sus (adica sa ai o cursa cat mai lunga in pedala), dupa care sa-i dai un zvac cat mai puternic. Daca nu treci pistonul de punctul maxim de compresie, nu prea ai sanse sa o pornesti. Ca sa trec de punctul ala eu imi pun toata greutatea corpului in pedala !! (da nici nu sant foarte greu...65 de kile). Ca o ultima observatie, NU INCERCATI SA PORNITI MONOCILINDRE MARI FARA CIZME !!! Nu stii ce se intampla, motoru iti intorce pedala inapoi si-ti poate rupe piciorul. Eu am stat, fara ghips, vreo 2 saptamani pe bara exact de la chestia asta (eu aveam cablu de acceleratie strangulat, nu mai cobora turatia pana in relanti si statea turata). Fac capitale la monocilindre de cand sint,inca nu am luat nici pedale in tibie dar nici nu m-a aruncat pe casa chiar daca era avansul aprinderii dat la maxim sau aiurea.Si nici nu am 120 de kg.Da ..este riscant pt cei care nu stiu.P.S.: a mea nu are nici decompresor manual dar nici cel centrifugal de pe axul cu scame. Deci pot dormi linistit ca nu mi-o fura nimeni chiar cu cheia in contact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Septembrie 22, 2011 Share Postat Septembrie 22, 2011 (editat) Fac capitale la monocilindre de cand sint,inca nu am luat nici pedale in tibie dar nici nu m-a aruncat pe casa chiar daca era avansul aprinderii dat la maxim sau aiurea.Si nici nu am 120 de kg.Da ..este riscant pt cei care nu stiu.P.S.: a mea nu are nici decompresor manual dar nici cel centrifugal de pe axul cu scame. Deci pot dormi linistit ca nu mi-o fura nimeni chiar cu cheia in contact. Eu mi-am luat-o in tibie, si dupa un an jumate inca mai am un mic semn. Pedala e aruncata inapoi doar la rateuri, am observat, nu atunci cand motorul chiar porneste. Daca se combina cu gandirea incepatorului cum ca ii da una puternic de sus si apoi ia repede piciorul de pe pedala, e reteta sigura de ortopedie. Daca insa, cand ii dai una puternic, ramai ferm cu piciorul pe pedala, nu incerci sa o eliberezi repede, scapi intreg chiar si in slapi. P.S. La pariu ca eu ti-o fur? Editat Septembrie 22, 2011 de asds Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Septembrie 30, 2011 Share Postat Septembrie 30, 2011 Eu mi-am luat-o in tibie, si dupa un an jumate inca mai am un mic semn. Pedala e aruncata inapoi doar la rateuri, am observat, nu atunci cand motorul chiar porneste. Daca se combina cu gandirea incepatorului cum ca ii da una puternic de sus si apoi ia repede piciorul de pe pedala, e reteta sigura de ortopedie. Daca insa, cand ii dai una puternic, ramai ferm cu piciorul pe pedala, nu incerci sa o eliberezi repede, scapi intreg chiar si in slapi. P.S. La pariu ca eu ti-o fur? Nu era vb de meseriasi!Io am lasat mobra la unu...care cica de multi ani e motorist....S-o suit Pista pe pedala si.........si...ce dreq are ca nu se misca?Statea cocotat in varfu' pedalei si se uita la mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mike_kawasaki Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 salut...eu nu aveam decompresorul deloc la un ktm exc520 supermoto....deic sa inteleg k decompresorul te ajuta doar sa pozitionezi pedala mai usor nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 21, 2012 Share Postat Septembrie 21, 2012 si sa aerisesti cilindrul, daca se ineaca, fara sa demontezi bujia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Septembrie 21, 2012 Share Postat Septembrie 21, 2012 salut...eu nu aveam decompresorul deloc la un ktm exc520 supermoto....deic sa inteleg k decompresorul te ajuta doar sa pozitionezi pedala mai usor nu? nu il aveai montat, dar el exista acolo pe mobra, acuma daca tu nu ti-ai pus cablul la loc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mephisto Postat Septembrie 21, 2012 Share Postat Septembrie 21, 2012 de exemplu la LC4 620 daca nu decompresezi,nu o sa primesti decat un puternic soc, fara decompresor nu porneste nici aruncat din avion Facem pariu??? Dar o aruncam pe a ta din avion Mai incearaca !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Septembrie 21, 2012 Share Postat Septembrie 21, 2012 Eu Âştiam că decompresorul e pentru claxonat gagicile pe drum,la pornire nu-l foloseam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Septembrie 25, 2012 Share Postat Septembrie 25, 2012 Nu e adevarat. Dominatorul are doar automat, DR-ul mi se pare ca are doar automat. Dar Husqvarna are DOAR manual, nu exista nimic automat, si am impresia ca la XR e aceeasi situatie. Stiu, pentru ca mi-am facut motorul puzzle si l-am reasamblat. Daca ai "vana" in piciorul respectiv, nu faci mare lucru, eventual obosesti extrem de tare. Smecheria, daca nu-ti functioneaza decompresorul, e sa te urci pe motor, in picioare, si sa apesi incet pe pedala, ajutandu-te de greutatea proprie, pana treci de punctul de maxima rezistenta. Apoi eliberezi pedala, si apoi ii dai una puternic, de sus. Referitor la cele 2 puncte de rezistenta, nu stiu cum sunt la alte motoare, la mine sunt unul dupa altul. Nu am stat niciodata sa ma gandesc de ce sunt asa, si ce se intampla la primul punct, ce supape se deschid/inchid de opune rezistenta, dar asa sunt. DR-ul are manual... si automat doua variante.... 1. cu sistem mecanic pe axul cu came care la turatii scazute "decomprima" automat (sistem la DR350) 2. comanda cu releu pe 600/650 ... practic este sistemul mecanic ca la decompresorul manual doar ca este comandat de un releu/solenoid Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan78 Postat Mai 14, 2013 Share Postat Mai 14, 2013 (editat) Salutare tuturor!Am o husqvarna te 250 din 2007 si intanpin probleme cu pornirea la cald.La rece porneste foarte usor la pedala si buton dar cand e cald motorul imi porneste doar impinsa sau dupa ce las 15 minute motorul sa se raceasca.Sa fie buja de vina?Folosesc bujie NGK CR8. Editat Mai 14, 2013 de bogdan78 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.