Sari la conținut

Accident 17 sept 2011


Silvan
 Share

Postări Recomandate

Caprioara vs yamaha, a apucat sa franeze cat sa nu loveasca tare caprioara. Scrie ca s-a ridicat si a plecat caprioara deci lovitura nu a fost puternica. Oare daca accelera cum ne zice maestrul ca trebuie facut ce iesea?

 

O dai in povesti legat de franarea cu piciorul. Mai conduc si masini. De fapt masini conduc de vreo 15 ani. Te las pe tine sa ma intrebi cati km am facut. Am avut parte de tot felul de situatii. Una e sa nu treci peste obstacole cu rotile franate/blocate si alta e sa accelerezi cand isi sare un animal in fata.

 

Tot n-ai raspuns la intrebare. Cati caini ti-au sarit in fata si cum a iesit? Eu am dat peste 4 (cu masina), de fiecare data masina n-a avut de suferit pentru ca am apucat sa franez destul. 2 au murit probabil. Unul a intrat pe sub masina, altul a dat cu capul in roata spate, probabil s-a lovit la bot ca nu mai misca. Ceilalti doi s-au ridicat si au fugit mai departe.

Doar pe ala care a dat in roata spate as fi putut sa-l evit daca opream complet. L-am vazut din timp, era intr-o gaura dintre separatoarele de beton dintre sensuri. Am incetinit de la 160 la 100 si am trecut pe prima banda. Am crezut ca sta acolo. Cand am ajuns langa el a luat-o la fuga spre masina si a dat cu capul in roata din spate.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 124
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Donule profesor yo4hgx am pus un filmulet mai devreme,cu gazul deschis,ne puteti explica ?

 

Da, iti pot explica ca esti obraznic, dar asta o stii deja... la fel cum deja stii totul despre motociclete si nu mai ai nevoie de nici o alta opinie. Eu unul mi'am facut "datoria", am spus ce credeam de cuviinta, recunosc ca m'am si distrat un pic, cand insa incepe caterinca imi rezerv dreptul sa ma retrag!

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat foc,m-am enervat cu domnul profesor care piloteaza de 20-30 de ani si ne explica noua incepatorilor cum sta treaba cu catelu”.”Cati km ai pe 2 roti?”Dac tot si-a pierdut ziua sa explice prostilor care e treaba si cum se poate evita...plm,I-am asit un filmulet sa ne explice cauza.

 

Pai poate ce crezi tu de cuviinta nu se aplica in cazul de fata.Obraznic e mult spus,poate pertinent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite cu viteza

 

Intre noi fie spus, n-are legatura... e vb de un "caine" maricel - adica o caprioara de-l prinde pe ala inclinat si e vorba de circuit! Daca mere careva asa pe DN e cam clar ca si-o cauta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silvane spune drept, tu ai luat inadins cainele ala ca sa mai animi forumul asta dupa amorteala de vara. E adevarat ca-ti repara Dobrescu mobra moka? :D

 

PS: bine ca n-ai patit nimic, capace alternator si carene de F4i gasesti peste tot. Din pacate si caini. Cand facem parastasul patrupedului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bina ca ai scapat doar putin sifonat !

 

intrebare de baraj acum : daca inloc sa franezi, accelerai nu erau mai multe sanse sa NU cazi ? avand in vedere ca nu era un obstacol foarte mare gen caprioara/urs etc :))) serios acum...nu erau mai mari sansele sa spulberi animalul si sa mentii un oarecare control ? in ideea ca-l vezi in ultim moment si inloc sa franezi accelerezi. nu stiu daca isi are locul comparatia dar daca treci peste un sant mic -nu denivelare (cum lasa astia dupa ce ''reabiliteaza'' strada ) cu viteza (nu astronomica) ai mai putine sanse sa nu-l simti decat daca mergi mai incet. n-am lovit niciun caine insa si nu stiu exact dinamica situatiei, doar imi dau cu parerea. bine ca esti intreg.

Editat de ->Bullet<-
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 pagini de gargara...

 

citeam ce a scris unu..auzi..sa sari peste caine..ba da ce va b***ese mintea

Asa cum am mai spus, nu spune nimeni ca el a reusit sa scape dintr-o asemenea intimplare. Doar ca AR fi putut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-am lovit niciun caine insa si nu stiu exact dinamica situatiei, doar imi dau cu parerea.

 

Iti zic eu, potaia daca treci peste ea nu se lichefiaza la impact, are oasele tari, zici ca ai luat un ditai bolovanu' sub roti. Daca il lovesti cu conserva e altceva, feelingul e altfel dar si atunci e destul de periculos. Nu cred ca ai timp sa reactionezi cu exact tipul de actiune care ti l-ai dori, trebuie mult exercitiu mental si un pic de autosugestie. Eu mi-am impus de ex ca la viteze mari daca-mi sare un caine in fata sa nu trag brusc de volan/ghidon. Evident, treaba se schimba daca locul cainelui este luat de un urs sau cal. Am pana acum la activ 2 javre si 1 vulpe luate cu conserva :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat acum o lună o mâţă cu roata spate. Mă întorceam acasă cu vreo 60km/h şi am văzut-o venind de pe strada din stânga (era o intersecţie). Aproximez că avea vreo 20-30 după cum îi dădea blană cotoiul. Am băgat frână blană (până pe la vreo 40 cred) şi apoi gaz blană. Pe strada perpediculară, pe care trecea mâţa era şi linie de tramvai deci nu puteam frâna în continuare, mâţa fiind fix pe linie. Se simte ca şi cum am trece peste un Salam Săsesc cu un lemn pe mijloc, lemn ce se rupe atunci când treci peste el.

Mi-a fost frică să nu se spargă să mă umple de sânge şi alte alea că din experienţă am văzut că se poponeataăţă greu, mai ales după evacuare.

 

RIP mâţa

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca se poate, sa sari chiar peste caine... e simplu: franezi cat poti, dupa aia dai cateva inferioare pana intr-a doua, faci un wheelie foarte scurt cat sa treci cu roata fata peste caine, dupa aia calci frana spate pt ca fata sa cada pe asfalt. Inainte sa cada, deja tragi frana fata, astfel incat atunci cand roata fata revine pe asfalt, motocicleta sa intre direct in stoppie. Astfel, cainele trece si pe sub roata din spate. Apoi eliberezi frana fata ca sa revii pe 2 roti.

 

:friends:

 

Acum serios...singura chestie cu care sunt de acord, este ca nu se trece cu frana peste obstacole (gropi, caini, pisici, lemne, etc.) . Restul e SF. Puteai sa rezumi totul la o singura propozitie :)

La mine incape cel mult un soricar ca am garda de sol cam de 16 cm. Si motocicleta nu stie sa faca wheelie ca nu are decat 27CP la 159kg. Ce-i de facut in cazul asta? Cum se sare cu dihania mea peste un dog german?

 

Oricum e dementiala replica, am ras gramada...

 

Hai... "ia cere'ma tu!" (sper ca stii reclama), ia invata'ma tu, ca tot mi'am pierdut azi ziua cu incepatori... pe care motociclete sport (ca despre asta vorbeam aici) si in cate ("destule") cazuri se foloseste frana spate mai mult decat cea fatza?

Frana fata se foloseste intensiv numai pe supersport, in cazul meu roata fata arata un pic mai groasa ca aia de bicicleta si orice actionare brusca a franei fata inseamna insurubat si dat cu capul de pamant pe cand in spate am o roata cam ca pe Tico si pot sa guitz din ea cat vreau eu daca nu sunt pe curbe de genul Cheia sau Siriu ca pe linie dreapta stapanesc agregatul chiar si cu spatele blocat si pe ploaie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oameni buni

deja vad discutii despre cati km are fiecare si alte cocoseli.

Nu exista solutie universala. Doar chestii care iti cresc sansele de a scapa din belele.

- Buloanele te scapa de daune materiale - nu mai dai banii pe plastice si platforma la multe evenimente.

- Amortizorul de ghidon are rostul de a te ajuta sa recapeti controlul mobrei (in caz ca asta) sau sa nu il pierzi de la inceput.

- Experienta te ajuta in multe feluri (mereu trebuie sa mergi cu viteza care iti permite sa opresti in spatiul pe care il vezi si il controlezi; O masina care claxoneaza sau franeaza are un motiv clar - daca tu nu il vezi pui mama franei - sigur e ceva acolo. Nu depasesti unde sunt chestii de interes pe stanga(mici, benzinarii, curve, etc.) Dupa multi km facuti in conditii dificile ai alte reflexe in a echilibra moto.

- tipul motocicletei ajuta mult- ex un enduro cu roata de 21 si ghidon larg are sanse mult mai mari sa treaca cu bine - desi stiu caz de om care adat de planeta cu dominator la 50km/h.

 

Pe motocicleta se folosesc ambele frane. de aia sunt acolo. Franele nu se folosesc doar pentru incetinire si oprire ci si cu scopul de a obtine repozitionari ale motocicletei. Folosesc intensiv fata si spatele combinat la viteze mari pe strada - nu doar offroad.

 

Personal - an dat de dracu cand nu am tinut cont de chestia cu obiective de interes, Am reusit sa trec cu ambele roti (eram cu ijul) peste o mingie de fotbal - mi-au pus pasa puradeii in pipera. si multe alte dubiosenii.

M-a ajutat mult la capitolul reflexe mersul pe gheata si zapada multe ierni la rand.

Ce as fi facut in locul lui- cu un motor fara cursa la suspensii - as fi echilibrat pe cat posibil motorul la viteza aia, cu fata nitel descarcata si m-as fi pregatit sa tai potaia in 2. Daca esti complet aliniat si ai forta sa nu iti "fure ghidonul" nu ai probema (aici ajuta amortizorul). Toate filele de pe youtube in care taia caprioare cu bmw-uri si vitezane mari fara sa cada - pe asta se bazeaza.

Silvan merge mult mai incet si mai prudent decat merg eu pe sectoarele de drum dubioase. Mai are de lucrat la imbunatatirea reflexelor (la fel ca absolut toti cei care au 10k +/-).

Bagati la cap ce se spune si analizeaza pe aici. O parere neavizata spusa doar ca sa ai ce scrie si sa iti creasca contorul la forum este absolut scarboasa.

 

Ma tenteza o repriza de curatare......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoria asta e ideala, practic nu scapi decit daca e un pechinez, un pui de pina in 3kg. Stiu un baiat care chiar a accelerat, a depasit cu fatza ciinele dar cind l-a lovit cu spatele motorul a cazut instant. La 100/h o piatra de marimea unui pumn va poate baga in voblaj. V-as recomanda sa dati reply in aceasta problema cu lovitul ciinilor numai cei ce a-ti patito personal.

practic mai scapi daca ai noroc cu carul. am patit ceva asemanator saptamana trecuta. am povestit intamplarea in mare aici

Editat de zar916
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De amorul artei. Cati dintre voi franeaza cu ambreiajul tras (in momente de panica) ?

 

E adevarat tot ce am citit despre tehnicile de franare. Eu cred ca franarea eficienta este brusca initial si scade foarte minimalist dupa acel moment. Eliberarea ei inainte de impactul iminent este Obligatorie. La fel si ridicatul in scarite ca si instinct al impactului.

 

Silvan: eu, in trafic, nu cred ca exista frana fara motiv. Dar cred ca franarea de urgenta trebuie exersata cat mai des, cu toate motivele din lume, inclusiv multumirea pensionarilor pe trecerea de pietoni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat acum o lună o mâță cu roata spate..

 

 

Si eu am luat una bucata pisica anul trecut cu hornet-ul,ma angajasem in depasirea unei masini,si cand am ajuns in paralel cu aceasta am vazut cum din padure pe marginea drumului undeva pe la 20 de metri in fata apare o pisica ,si instant mi-a trecut prin minte ca se va angaja in traversarea drumului.Nu m-am mai repliat pe banda mea,si din instinct am accelerat si ca masura preventiva am dat si un claxon scurt,in speranta ca nu va traversa strada,insa cred ca claxonul a speriat-o mai tare,pentru ca pur si simplu sa lansat ca un kamikaze in roata din spate,insa nu am trecut peste ea.

Pur si simplu impactul a fost asemanator unei denivelari mai serioase,si in timp ce ma indepartam,in oglinzile retrovizoare am vazut ca pisica se intorcea inapoi spre padure,nu am idee cu ce dammage sa ales in urma loviturii insa inca era pe picioarele ei,sper sa nu fi murit,eram cu grupul de amici si nu am mai reusit sa ma intorc sa vad situatia ei.

 

Intr-o noapte anul trecut,un amic cu R6 a luat "pasager" un iepure de camp,mai exact acesta sa izbit in carena din dreapta,care dealtfel sa si crapat un pic in urma loviturii, amicul meul avand in momentul respectiv in jur de 90-100 Km/h insa a fost destul de norocos,pentru ca nu patit nimic altceva

 

De amorul artei. Cati dintre voi franeaza cu ambreiajul tras (in momente de panica) ?

 

 

Niciodata nu trebuie sa franezi cu ambreiajul tras,pentru ca in acest fel nu faci nimic altceva decat sa anulezi efectul franei de motor.Ambreiajul poate fi folosit doar daca in momentul franarii vrei sa retrogradezi intr-o treapta de viteza inferioara,si evident aceasta trebuie sa fie o miscare foarte rapida.Deasemenea retrogradarea in momentul franarii este o tehnica un pic mai complexa,si necesita inainte de toate cunoasterea teoriei in legatura cu tehnicile de franare,mai ales cea de urgenta si skill ce il poti obtine prin antrenament

Editat de WickedAssHell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la franarea de urgenta in speta la repetarea ei in cadru controlat pot sa va zic ca eu nu am cunoscut toti anii astia macar un singur motociclist care sa o exerseze. Toata lumea vorbeste de exersari si pregatiri , dar sa fim seriosi , intr-o tara unde salariile sunt cat sunt nimeni nu vrea sa se tavaleasca pe jos ca prostu intr-o parcare si dupa sa munceasca doua luni sa-si faca mobra la loc.

In legatura cu exemplul ala de frana cu spate/fata dozate perfect , debraiatul concomitent , ridicarea in scarite si eliberarea fetei io nu stiu cine are prezenta asta de spirit in momentu in care iti taie unul fata. Zic ca e mai sanatos sa te faci vinovat de target fixation si sa incerci sa iei roata fata si nu stapul masinii decat sa incerci sa faci 5 chestii in 2 secunde. Ca daca nu-ti iese smecheriaai si iti prinzi deshtele prin ambreiaj si prin frane ai belit carasu sigur.

Mai e de precizat ca franarea nu se face la fel si nu este la fel la toate motocicletele. Daca eu pe a mea trag fata serios ,si in curba si pe nisip si pe pisici garantez ca nu pic , ca stiu cat sa o trag si cand sa o eliberez. Pe choppere sau tourere mai mari te pune in cap instant si acolo datorita grosimii pneului spate e mai indicat sa franezi chiar cu spatele. La mine spatele fuge instant doar daca il ating un pic (fie si in linie dreapta-si eu merg cu slickuri pe strada si daca nici alea nu au aderenta nu stiu ce au). Nu e reteta stas pentru mersul pe motor si fiecare motocicleta e diferita la fel ca si circumstantele , respectiv erorile care te pot pune in cap.

Editat de Ender28
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si postul tau se dovedeste foarte util vorbind despre un anumit tip de motocicleta, mai ales cand nu specifici care, iar la moto ai trecut negra si rea :)

Ce conteaza ce motor am ? Oricum n-am slickuri pe un transalp nu ? Incercam sa subliniez ca un SS franeaza intr-un fel iar altele franeaza altfel si doua mobre fie ele ale aceluiasi producator se comporta diferit in functie de cauciucuri , greutatate motociclistului , pozitia in sa , stilul si dozajul franelor (setarea propriu-zisa) , conditia asfaltului , temperatura pneului etc. Asa ca nu poti sa zici ca franarea perfecta este atunci cand faci x , apesi y ca sunt prea multe variabile si fiecare tre sa invete pe mobra lui. Eu nu am experienta cu lovitu cainilor ca pana acu am avut norocul sa-i evit sau sa franez pana in ei dar am dat peste unu cu bicicleta si am ajuns in tufe. Era un pichinez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...