Sari la conținut

Triumph 1200 Explorer


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Gata de drum, HP2 e putin mai grea (6-7kg) decat Dakar, chiar si in ciuda rezervorului mai mic cu 4L.

 

Nu prea cred ca ai dreptate. Greutatea pt F 650 GS mono este de 178kg la gol Dakarul are specificatii mai greu de gasit dar imi amintesc ca era cu aprox 1.5 kg mai greu.

Greutatea lui HP2 este de 175kg la gol. Avand in vedere ca are un rezervor mai mic decat al Dakarului si ca la capitolul fluide e mai sarac ;) cred ca te inseli sau poate nu am inteles eu ce vrei tu sa spui prin gata de drum.

 

 

Ce poate sa insemne gata de drum?? Adica te urci pe ea si pleci... cu plinurile facute, cu lichid de frana, ulei, benzina etc.

 

In privinta "tipurilor" de greutate, eu mi-am mai exprimat parerea pe un alt topic parca: ceea ce tu probabil intelegi prin "la gol" pt. mine este cam irelevant. Nu ma interesesza greutatea pt. statistici ci cea reala, adica cea pe care motocicleta o cantareste ca sa pot merge cu ea.

Apoi, prin toate sursele (reviste, cataloage, net etc) tehnice germane, greutatea relevanta a unie motociclete este data ca fiind cea "gata de drum". (In engleza: road ready).

Ei folosesc termenul "usacat" (germ: Trockengewicht, eng: dry weight) pt. cea fara lichide; la fel gasesti si pe Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Dry_weight_(automobile) ...deci vad ca este valabil si in engleza.

Iar termenul "la gol" pt. ei este similar cu "gata de drum" (Leergewicht/Fahrbereit).

Deci, greutatea "la gol" nu este greutatea fara lichide, cum multi fac confuzia.

 

In legatura cu comparatia greutatilor Dakar vs. HP2 mai cerceteaza si o sa vezi ca am avut dreptate. ;)

 

Pai Tiger 800XC mi se pare arhisuficient pt enduro-touring. Unic si el in felul lui pt ca are 3 cilindri. Concureaza cu F800 si cu excelentul, imbatabilul, supremul LC8 Adventure. Pt touring-enduro, Explorerul 1200 e in categoria GS, ST, Crossrunner.

 

Sincer Tiger-ul ala nu are nici o treaba cu celelalte 2 mobre.

 

?????? Nu inteleg ce vrei sa spui.

"Tiger-ul ala" adica 800XC, ca despre el era vorba... nu are legatura cu F800??? (evident, omul se refera la F800GS)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 325
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce poate sa insemne gata de drum?? Adica te urci pe ea si pleci... cu plinurile facute, cu lichid de frana, ulei, benzina etc.

 

In privinta "tipurilor" de greutate, eu mi-am mai exprimat parerea pe un alt topic parca: ceea ce tu probabil intelegi prin "la gol" pt. mine este cam irelevant. Nu ma interesesza greutatea pt. statistici ci cea reala, adica cea pe care motocicleta o cantareste ca sa pot merge cu ea.

Apoi, prin toate sursele (reviste, cataloage, net etc) tehnice germane, greutatea relevanta a unie motociclete este data ca fiind cea "gata de drum". (In engleza: road ready).

Ei folosesc termenul "usacat" (germ: Trockengewicht, eng: dry weight) pt. cea fara lichide; la fel gasesti si pe Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Dry_weight_(automobile) ...deci vad ca este valabil si in engleza.

Iar termenul "la gol" pt. ei este similar cu "gata de drum" (Leergewicht/Fahrbereit).

Deci, greutatea "la gol" nu este greutatea fara lichide, cum multi fac confuzia.

 

In legatura cu comparatia greutatilor Dakar vs. HP2 mai cerceteaza si o sa vezi ca am avut dreptate. ;)

 

Ok greseala mea ..am folosit termenul " la gol" in loc de dry.

 

Totusi in rest tot ceea ce am spus ramane valabil. Iar greutatea gata de drum e iar discutabila pt ca poti sa pleci si cu 1 l de banzina in rezervor si cu rezervorul plin.

 

Cum anticipez ca tu te-ai gandit la a doua varianta sa facem o comparatie intre 2 mobre BMW F650 GS Dakar si Yamaha Tenere.

Ambele mono una are rezervor semnificatv mai mare ca cealalta ....nu cumva comparatia cu rezervorul plin e gresita ?

Pana la urma dimensiunea rezervorului in conjuctie cu consumul determina autonomia insa nu poti sa compari greutatea unor mobre dupa cantiatea de benzina din ele poate una e cross cu rezervor de 5 l si cealalta are 35 ca GSA ..cum facem ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cum anticipez ca tu te-ai gandit la a doua varianta sa facem o comparatie intre 2 mobre BMW F650 GS Dakar si Yamaha Tenere.

 

Ar fi ilogic din 2 motive:

1. ne afundam si mai rau in off-topic

2. eu nu am facut decat sa contrazic o afirmatie gresita a ta: "HP2 are greutate de monocilindru e chiar ceva mai usoara ca Dakarul" si imi mentin parerea. :disappointed: Iar daca mai scadem si cei 4L diferenta de rezervoare, cu atat mai mult Dakar-ul devine mai usor decat HP2. Deci, mai e ceva de dezbatut??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi ilogic din 2 motive:

1. ne afundam si mai rau in off-topic

2. eu nu am facut decat sa contrazic o afirmatie gresita a ta: "HP2 are greutate de monocilindru e chiar ceva mai usoara ca Dakarul" si imi mentin parerea. :disappointed: Iar daca mai scadem si cei 4L diferenta de rezervoare, cu atat mai mult Dakar-ul devine mai usor decat HP2. Deci, mai e ceva de dezbatut??

 

Am impresia ca nu ne intelegem.

Hai sa vb in DRY WEIGHT .

 

HP2 = 175 kg sursa aici

F650GS Dakar = 187 kg sursa aici

Cum ultima data cand am verificat eu 187 era mai amre ca 175 e intemeiata afirmatia mea conform careia HP2 are greutate de monocilindru asta ca sa nu mai vb ca exista si monocilindrii semnificativ mai grei ca Dakarul.

 

Sper ca de data asta am fost destul de clar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

F650GS Dakar = 187 kg sursa aici

 

Sursa ta este gresita, in cazul lui Dakar aceea este greutatea maxima suplimentara admisa. Uite sursa oficiala:

http://www.bmw-motorrad.de/de/de/bikes/enduro/f650gs/media/down_f650gs_catalogue.pdf

 

La gol, HP2 are confrom sursei tale 195kg. Eu stiu ca are cam 197 dar nu insist pe asta. Oricum, "la gol" am dreptate, eu asta am afirmat de la inceput.

S-ar putea ca "uscat" sa fie ca tine. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am impresia ca nu ne intelegem.

Hai sa vb in DRY WEIGHT .

 

HP2 = 175 kg sursa aici

F650GS Dakar = 187 kg sursa aici

Cum ultima data cand am verificat eu 187 era mai amre ca 175 e intemeiata afirmatia mea conform careia HP2 are greutate de monocilindru asta ca sa nu mai vb ca exista si monocilindrii semnificativ mai grei ca Dakarul.

 

Sper ca de data asta am fost destul de clar.

 

Dakaru' are 177 dry, iti spun din carte.

 

ps-nu te mai lua dupa bikez, are multe lacune ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai folositi Bikez... la origine a fost un proiect comunity-based si e plin de erori...

 

F650 Dakar 2000-2007- 177,5 la gol (192 la plin)

F650GS 2000-2007 - 175 kg la gol (193 la plin)

HP2 enduro - 175 la gol (196,5 la plin)

 

nu stiu de ce apare diferenta mai mare intre gol si plin la F650GS fata de F650GS Dakar, asa e specificat in owner's manual :unsure:

 

aaaa... am uitat de subiectul topicului...

triumph tiger explorer 2012 - date oficiale

259 kg

a bit on the heavy side... imi place Triumph, dar de data asta cred ca au iesit putin sub standardele clasei... doar putin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sursa ta este gresita, in cazul lui Dakar aceea este greutatea maxima suplimentara admisa. Uite sursa oficiala:

http://www.bmw-motorrad.de/de/de/bikes/enduro/f650gs/media/down_f650gs_catalogue.pdf

 

La gol, HP2 are confrom sursei tale 195kg. Eu stiu ca are cam 197 dar nu insist pe asta. Oricum, "la gol" am dreptate, eu asta am afirmat de la inceput.

S-ar putea ca "uscat" sa fie ca tine. :cheers:

 

 

1 Te-am prins cu expresia "la gol"

2 Din minunata sursa oficiala am aflat ca Dakarul are 177.2 kg dry sau cel putin asa am inteles eu din limba aia impisibila

3 Conform sursei mele HP2 are 175 kg uscat nu 195.

5 Nu ai dreptate nici dry nici cu rezervorul plin. Logica ne spune ca daca mobra A e mai usoara decat mobra B in varianta dry si mobra A are rezervorul mai mic decat mobra B atunci mobra A va fi msi usoara decat mobra B si cu rezervorul plin nemaivorbind de faptul ca in cazul nostru mobra A nu are apa in ea de unde mai apare un avantaj la greutate fata de mobra B.

6 Afirmatia mea era ca HP2 are greutate de monocilindru deci si daca era cu 3-5 kg mai grea decat Dakaru acesta nefiind cel mai greu monocilindru afirmatia ramanea corecta in continuare.

 

Acum sper ca te-am lamurit si data viitoare cand vii cu documente oficiale vino pt ambele mobre nu doar pt una.

 

Cat despre sursa mea a fost prima pe care a gasit-o prietenul meu mr G.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Triumph 1200 Explorer - Putere (CP/rpm): 135/9.300 Cuplu (Nm/rpm): 121/7.850

Supertenere XT1200Z - Putere (CP/rpm): 110/7.250 Cuplu (Nm/rpm): 114,1/6.000

BMW R1200 Gs - Putere (CP/rpm): 110/7.750 Cuplu (Nm/rpm): 120/6.000

Motto Guzzi 1200 Stelvio - Putere (CP/rpm): 105/7.250 Cuplu (Nm/rpm): 113/5.800

Benneli Tre-k 1130 Amazonas - Putere (CP/rpm): 123/9.000 Cuplu (Nm/rpm): 112/5.000

Motomorini Granpasso - Putere (CP/rpm): 118/8.500 Cuplu (Nm/rpm): 103/7.000

Ducati Multistrada 1200 - Putere (CP/rpm): 150/9.250 Cuplu (Nm/rpm): 118,7/7.500

 

o compartie dupa astea de 1200cm

 

in afara de multistrada trumphul sta cel mai bine la cai putere iar la cuplu e superior cu putin dar peste GS

 

ar un motor foarte potent si deosebit. iar intervalul de revizii ... 16.000km eu zic ca este excelent :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 Te-am prins cu expresia "la gol"

3 Conform sursei mele HP2 are 175 kg uscat nu 195.

 

Cred ca ai mari probleme de intelegere... Ce ai vrut sa zici la 1.??

Dar la 3.??

 

p.s. din pacate sursa oficiala pt. HP2 nu am gasit, desi am cautat... poate am acasa...

 

Hai sa nu mai insistam ca dam in altele si ar fi pacat... e ca tine, e bine? Ma declar invins! Seara buna! :bigstar:

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi, prin toate sursele (reviste, cataloage, net etc) tehnice germane

 

Grrrr... cand citesc ceva de genul asta e clar ca stiu cine posteaza... deeeeeeeeci, pe mine personal, ca si pe multi altii ne doare in brisca de ce scriu nemtii ca vorbim romana si cei mai multi engleza...

 

Daca as fi pedant ca altii as adauga faptul ca NU exista termenul de greutate / weight cu exprimare in g sau kg sau chestii de genul, termenul corect e masa / mass si exista 2 care sunt standard la nivelul UE, una e cea maxima admisa si celalta definita printr-o directiva a UE, nu mai stiu care dar in principiu LE 93/93 care cere toate accesoriile standard, inclusiv truse de scule si alte cele, toate fluidele necesare operarii si cel putin 90% din capacitatea rezervorului...

 

Acum, si magistralul BMW in exact aceeasi pagina de specificatii are de exemplu sus pus "unladden weight, fully fueled/road ready" dar footnote de jos zice "As defined in EU directive 93/93/EEC, filled with all operating fluids, fuelled to at least 90% of usable tank capacity." - Pai ori e fully ori e 90%?

 

In realitate greutatea nu prea iese in acord cu ce zice producatorul pe nici unul din criterii...

 

Stiu ca am fost off topic dar vad ca toate topicurile de motorete noi ajung off topic anyway... nu-s nici primul care o ia pe aratura pe topicul asta nici ultimul... doar ca ma irita la culme tonul de suprematie nejustificata...

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Grrrr... cand citesc ceva de genul asta e clar ca stiu cine posteaza... deeeeeeeeci, pe mine personal, ca si pe multi altii ne doare in brisca de ce scriu nemtii ca vorbim romana si cei mai multi engleza...

Nu inteleg care este motivul ofuscarii... Esti rautacios degeaba; pe langa faptul ca ceea ce am spus se confirma si in engleza, am specificat de sursele de origine germana pt. ca sunt muuult mai multe decat foarte putinele existente in roamana, si stii asta. Nu indraznesc sa comentez si de eventuala diferenta de calitate, de ceea ce au la dispozitie, anii de exeperienta etc.

 

In lagatura cu masa/greutate ai drepate dpdv stiintific, din pacate insa dupa cum vezi termenul "greutate" este folosit in toate limbile. Asa ca nu e nevoie sa ma faci "pedant". Si daca totusi m-ai facut, poate ai obesrvat ca in general, spre deosebire de o maaare parte a celor care posteaza, nu vorbesc atunci cand nu stiu despre ce e vorba sau daca nu m-am documentat inainte; daca nu stiu, mai bine intreb (ca nu e o rusine) sau tac. Sau cel putin asta cred eu despre mine... :blink:

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in afara de multistrada trumphul sta cel mai bine la cai putere iar la cuplu e superior cu putin dar peste GS

 

din punctul meu de vedere, cuplul si puterea maxima sunt irelevante atat prin faptul ca difera de ce ajunge la roata ( avem transmisii diferite la motoretele comparate ) cat si prin faptul ca sunt niste valori maxime la o anumita turatie, un grafic de cuplu este mult mai util si mai relevant, da comportamentul motorului pe toata plaja utiliizabila. ideal ar fi un grafic de cuplu la roata in aceleasi conditii.

 

Nu inteleg care este motivul ofuscarii... Esti rautacios degeaba; pe langa faptul ca ceea ce am spus se confirma si in engleza

 

Nu prea se confirma nimic, cel putin nu referitor la termenul in engleza, atat timp cat "wet weight" e cam cum vrea fiecare...

 

am specificat de sursele de origine germana pt. ca sunt muuult mai multe decat foarte putinele existente in roamana, si stii asta. Nu indraznesc sa comentez si de eventuala diferenta de calitate, de ceea ce au la dispozitie, anii de exeperienta etc.

 

Eu vorbeam de sursele in engleza care sunt muuuuult mai multe decat cele in germana. Daca nici aici nu suntem de acord - n-are sens sa mai discutam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din punctul meu de vedere, cuplul si puterea maxima sunt irelevante atat prin faptul ca difera de ce ajunge la roata ( avem transmisii diferite la motoretele comparate ) cat si prin faptul ca sunt niste valori maxime la o anumita turatie, un grafic de cuplu este mult mai util si mai relevant, da comportamentul motorului pe toata plaja utiliizabila. ideal ar fi un grafic de cuplu la roata in aceleasi conditii.

 

 

 

Nu prea se confirma nimic, cel putin nu referitor la termenul in engleza, atat timp cat "wet weight" e cam cum vrea fiecare...

 

 

 

Eu vorbeam de sursele in engleza care sunt muuuuult mai multe decat cele in germana. Daca nici aici nu suntem de acord - n-are sens sa mai discutam.

 

le-am pus in ordine, primele 4 au cardan, apoi vin cele cu lant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in afara de multistrada trumphul sta cel mai bine la cai putere iar la cuplu e superior cu putin dar peste GS

Induci lumea in eroare. Ia vezi la ce rpm se obtin cifrele alea. GS sta de departe cel mai bine urmat de XT, daca nu chiar egale.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Induci lumea in eroare. Ia vezi la ce rpm se obtin cifrele alea. GS sta de departe cel mai bine urmat de XT, daca nu chiar egale.

Si atunci cum se face ca GS tremura in vit 6 sub 60km/h. Si sa nu spuneti ce rost are. De fapt nimeni nu merge in felul asta, dar asa putem sa vedem cuplul de jos fara banc de probe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam puerila afirmatia asta. Daca Yamaha a pus arbori de echilibrare si motoarele merg mai rotund in ture joase asta inseamna ca s-a marit cuplul? Nu! Si daca pui o volanta mai mare motorul merge mai rotund dar penalizeaza la putere, implicit la cuplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam puerila afirmatia asta. Daca Yamaha a pus arbori de echilibrare si motoarele merg mai rotund in ture joase asta inseamna ca s-a marit cuplul? Nu! Si daca pui o volanta mai mare motorul merge mai rotund dar penalizeaza la putere, implicit la cuplu.

Eu nu spun ca vibreaza, ci ca tremura sa se opreasca, din cauza lipsei de cuplu jos. Incearca sa pleci din loc cu un monociclindru fara sa-l turezi si se opreste. Pastrand proportiile acelasi lucru la un GS. Nu pleaca din loc la turatia de ralanti, ci trebuie turat putin, dar mai mult decat la alte motoare similare. Ca vibreaza mai mult sau mai putin este alta discutie. Arborii de echilibrare nu creaza cuplu, dar fac rotatia mai uniforma. Eu tot fac trimitere catre mersul in vit 6 incet sau plecatul de pe loc pt ca alte forme la indemana de comparatie la cap cuplu de jos nu avem la indemana.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si atunci cum se face ca GS tremura in vit 6 sub 60km/h. Si sa nu spuneti ce rost are. De fapt nimeni nu merge in felul asta, dar asa putem sa vedem cuplul de jos fara banc de probe.

 

In miscare, nu cred ca tremura. Daca accelerezi de la 60 kmph in a 6-a tremura orice motor pana atinge rpm de cuplu sau in apropiere de rpm de cuplu.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Triumph 1200 Explorer

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...