Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Cam tot ce e 4L modern schimba uleiul la 12.000 sau un an. Iti vinzi actiunile la Motul acum? :))

ce inseamna modern la tine? intr-adevar s-au crescut intervalele de servis la modelele noi dar nu are legatura cu arhitectura motorului si la v-strok au crescut in 2013 parca....

 

eu sunt inamicul Motul numarul unu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Motivul pentru care se schimba uleiul inainte de depozitare este este ca procesul de ardere produce o cantitate de gaze care se transmite in ulei, rezulta o serie de reactii chimice, iar aceste uleiuri chiar daca sunt sintetice devenind acide. Aciditatea este daunatoare pieselor motorului dar si garniturilor care asigura etansarea. Uleiurile moderne au si functia de detergent/spalare, de aceea devin inchise la culoare dupa 500 km, particule foarte mici de funingine/reziduri sunt suspendate in ulei. Un ulei non-detergent/varianta OLD, ar fi mai curat decat un ulei detergent, raportat la aceeasi perioada de functionare, deoarece toate rezidurile raman pe piesele motorului, sau depunere la fund pe carter. Chiar HONDA recomanda schimbarea uleiului daca motocicleta urmeaza sa intre intr-o perioada de stationare indelungata( vezi attach), pentru a preveni coroziunea pieselor. Avand aceste argumente tehnice sau fizice, sau cum se doreste, Uleiul se schimba la final de sezon moto!

post-74268-0-68398900-1411932923_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motivul pentru care se schimba uleiul inainte de depozitare este este ca procesul de ardere produce o cantitate de gaze care se transmite in ulei, rezulta o serie de reactii chimice, iar aceste uleiuri chiar daca sunt sintetice devenind acide. Aciditatea este daunatoare pieselor motorului dar si garniturilor care asigura etansarea. Uleiurile moderne au si functia de detergent/spalare, de aceea devin inchise la culoare dupa 500 km, particule foarte mici de funingine/reziduri sunt suspendate in ulei. Un ulei non-detergent/varianta OLD, ar fi mai curat decat un ulei detergent, raportat la aceeasi perioada de functionare, deoarece toate rezidurile raman pe piesele motorului, sau depunere la fund pe carter. Chiar HONDA recomanda schimbarea uleiului daca motocicleta urmeaza sa intre intr-o perioada de stationare indelungata( vezi attach), pentru a preveni coroziunea pieselor. Avand aceste argumente tehnice sau fizice, sau cum se doreste, Uleiul se schimba la final de sezon moto!

Pai ai perfecta dreptate, la o stationare indelungata. Eu prin asta inteleg 1-2-5 ani. Pentru intervale sub 12 luni se aplica mentenata normala din graficul respectiv.

Dar asta este doar intelegerea mea, poate ma insel.

Gasisem altadata o chestie interesanta pe situl honda auto, din pacate nu gasesc situl de moto.

 

 

  • Refer to your owner's manual for the recommended service intervals. Separate maintenance schedules are listed for "normal service" and "severe service." Read the description of severe service carefully. Most vehicles will fall under the normal service category. Note that the service intervals are listed by time in addition to distance. Your oil should be changed at whichever interval, time or distance, occurs first.
  • There is absolutely no benefit in changing your oil more frequently than recommended in your owner's manual. This will only increase your cost of ownership, and create an unnecessary burden upon the environment by increasing the amount of disposed oil.
  • Do not exceed the recommended maintenance interval. Oil eventually deteriorates and loses its ability to protect your engine, due to heat, friction, and exposure to exhaust components. Engine oil contains special additives to enhance the oil's performance, and these additives are also broken down or consumed with distance and time. Engine damage can occur if the proper maintenance schedule is not followed.

http://m.owners.honda.com/faqs/motor-oil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ai perfecta dreptate, la o stationare indelungata. Eu prin asta inteleg 1-2-5 ani. Pentru intervale sub 12 luni se aplica mentenata normala din graficul respectiv.

Dar asta este doar intelegerea mea, poate ma insel.

Gasisem altadata o chestie interesanta pe situl honda auto, din pacate nu gasesc situl de moto.

 

http://m.owners.honda.com/faqs/motor-oil

Chiar daca adopti un calcul economic, pana la urma care este problema.......adica schimbi acum la inceput de decembrie, investesti 200-300 lei, iar in primavara ai totul OK ! Daca schimbi in primavara, aceeasi suma, dar cu dezavantaje TEHNICE. Este o problema de timp, adica 4 luni ! Pana la urma fiecare cum doreste, dar uite ca si marcile japoneze recomanda schimbul de final de sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mwha... si daca schimb uleiul la final de sezon la service, tre' s-o aduc acasa pe platforma sau e ok pe roti?!?!


» Post actualizat in 28 Sep 2014 21:12

nu, dilema e daca o stergi de cearsaf sau de draperii

 

ma rog, aia inseamna sa footi in primul rand... si daca footi destul o sa constati ca nu mai e problem cand sau cum.


» Post actualizat in 28 Sep 2014 21:18

---

 

am citit si eu manualele si de utilizator si de service de la cateva mobre si problema asta nu era discutata in nici unul... cine are dubii sa schimbe si toamna si primavara... sanatate.


» Post actualizat in 28 Sep 2014 21:20

dar, on topic... cand sa ma duc la buda? dimineata? sau seara?


» Post actualizat in 28 Sep 2014 21:23

https://www.youtube.com/watch?v=HZ61Qsz2cpQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca adopti un calcul economic, pana la urma care este problema.......adica schimbi acum la inceput de decembrie, investesti 200-300 lei, iar in primavara ai totul OK ! Daca schimbi in primavara, aceeasi suma, dar cu dezavantaje TEHNICE. Este o problema de timp, adica 4 luni ! Pana la urma fiecare cum doreste, dar uite ca si marcile japoneze recomanda schimbul de final de sezon.

Pai chiar nu am o problema daca il schimb O DATA toamna sau primavara, ce vad eu ca se vehiculeaza pe aici e sa pui un ulei toamna, motocicleta sta iar primavara il schimbi iar ca e ulei statut. Cu astfel de mituri urbane nu pot sa ma pun de acord.

Si cu schimbatul uleiului la diverse intervale aleatoare gen 3000 - 5000 fara sa aiba legatura cu tipul motocicletei..etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doua partide, trei pareri.. acuma ce sa zic..

Eu pot sa dau exemplu clar doar cum am facut cu motoru pe care il am de nou. Am schimbat la inceput de sezon uleiul. Pana acuma functioneaza tot in parametrii normali.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai chiar nu am o problema daca il schimb O DATA toamna sau primavara, ce vad eu ca se vehiculeaza pe aici e sa pui un ulei toamna, motocicleta sta iar primavara il schimbi iar ca e ulei statut. Cu astfel de mituri urbane nu pot sa ma pun de acord. Sa nu exageram......inceput de iarna schimb, apoi cu acesta la drum in primavara....nu am inteles? se depreciaza un ulei nou in motor in regim stationar ?

Si cu schimbatul uleiului la diverse intervale aleatoare gen 3000 - 5000 fara sa aiba legatura cu tipul motocicletei..etc. in cele mai multe manuale se precizeaza un interval de 6000 km

Cunosc un maniac ....schimb la 1500 km ulei si filtru...cazuri pot fi multe !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cacarea lumii cu uleiul asta, eu unul nu inteleg, de ce trebuie sa faci un topic pe tema asta? Schimba-l frate cand "simti" tu ca e bine, sau ti-au zis pretenarii sau specialistii si gata!

Sa nu cumva sa consulti un manual, ce e ala?

 

Bai Bec, la majoritatea motocicletelor care nu sunt super-sport, si chiar si la alea, intervalul de schimb este 1an sau 12000km - whichever comes first!

Nu se specifica, toamna, iarna, vara..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai chiar nu am o problema daca il schimb O DATA toamna sau primavara, ce vad eu ca se vehiculeaza pe aici e sa pui un ulei toamna, motocicleta sta iar primavara il schimbi iar ca e ulei statut. Cu astfel de mituri urbane nu pot sa ma pun de acord.

Si cu schimbatul uleiului la diverse intervale aleatoare gen 3000 - 5000 fara sa aiba legatura cu tipul motocicletei..etc.

Uleiul sigilat este la fel ca si cu cel care sta in motor ? Motorul nu pateste nimic dar e mai proaspat daca il schimbi primavara cand te si pimbli mai sunt si unii care folosesc moto si iarna si atunci e altceva.Cu cat il schimbi mai des si la mai putini km este mai bine.Daca te dai mult in turatii mari e bine sa il schimbi sub 1000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eo schimb uleiul de fiecare data inainte sa ies cu motoru(ies cam de 2 ori pe zi),am un bidon din ala de 60 litrii de ulei.

 

Fara gluma,ce am observat eu este ca dupa 6000km cutia incepe sa faca urat nu ca atunci cand uleiul e nou,e prima mobra pe care o am si am schimbat uleiul in toamna 2013 si e motor in V turatii mult mai mici ca la L.

Cred ca cel mai indicat ar fi sa schimb uleiul intre 8000 si 10000km fara a lua in considerare ce spune manualul+ca cine stie daca uleiul e chiar Motul in bidon,poate fi si contrafacut+ ca nu toate marcile de ulei sunt la fel calitativ+ca......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+ca cine stie daca uleiul e chiar Motul in bidon,poate fi si contrafacut+ ca nu toate marcile de ulei sunt la fel calitativ+ca......

tot uleiul Motul e contrafacut, Motul nu produce uleiuri, cumpara,ambaleaza, branduieste si vinde mai departe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine stie daca uleiul e chiar Motul in bidon,poate fi si contrafacut+ ca nu toate marcile de ulei sunt la fel calitativ+ca......

In trecut am lucrat la o firma mare de consumabile auto, pot sa spun despre doua tipuri de ulei cu aceeasi vascozitate Mobil si Castrol care au venit din USA daca imi aduc aminte bine si cel imbuteliat la noi la Pitesti sau Ploiesti, nu mai retin exact.Cel imbuteliat la noi avea culoare mai maronie iar celalat un rosu maroniu.Acelasi lucru am observat cand am schimbat uleiul Power 1 Racing adus din Germania cu unul de la noi, culori total diferite.Concluziile le trageti voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cacarea lumii cu uleiul asta, eu unul nu inteleg, de ce trebuie sa faci un topic pe tema asta? Schimba-l frate cand "simti" tu ca e bine, sau ti-au zis pretenarii sau specialistii si gata!

Sa nu cumva sa consulti un manual, ce e ala?

 

Bai Bec, la majoritatea motocicletelor care nu sunt super-sport, si chiar si la alea, intervalul de schimb este 1an sau 12000km - whichever comes first!

Nu se specifica, toamna, iarna, vara..

Suzuki Bandit 1250 A din 2007 post-85058-0-96339500-1411986211_thumb.jpg

Editat de Quetzalcoatl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ca sa fiu sigur ca uleiul este mereu proaspat am inventat un sistem dinamic, mai exact: un bidonas pe partea stanga a rezervorului de care strang in mers cu genunchiul si care introduce ulei proaspat in motor. In acelasi timp surplusul de ulei este captat de o conducta care il picura pe lant, asigurand astfel si o lubrifiere optimia si cu minim de uzura a acestuia. deja am vorbit cu fiul meu de 3 ani si planuiesc sa ii las motocicleta cand va implini 18.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ca sa fiu sigur ca uleiul este mereu proaspat am inventat un sistem dinamic, mai exact: un bidonas pe partea stanga a rezervorului de care strang in mers cu genunchiul si care introduce ulei proaspat in motor. In acelasi timp surplusul de ulei este captat de o conducta care il picura pe lant, asigurand astfel si o lubrifiere optimia si cu minim de uzura a acestuia. deja am vorbit cu fiul meu de 3 ani si planuiesc sa ii las motocicleta cand va implini 18.

Asta e geniala..ar trebui s-o inregistrezi la OSIM :))))

» Post actualizat in 29 Sep 2014 13:00

Cu cat il schimbi mai des si la mai putini km este mai bine.

Mai bine pentru cine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suzuki Bandit 1250 A din 2007 attachicon.gifDSCN2186.JPG

 

Tocmai iti aratase cineva un manual mai devreme unde era 12.000km.

 

Am zis MAJORITATEA, nu toate. Sunt si exceptii ca cea pe care mi-o arati tu acolo.

 

Intrai aici: http://www.manualedereparatie.info/ descarca toate manualele si fa o statistica.

Eu personal, la 9 din 10 manuale consultate, schimbul era la 12.000km. :

 

Honda Transalp 600, 650, Africa Twin, VFR 1, VFR 2, Varadero, Yamaha FJR, Honda Deuville, Suzuki SV 650, Yamaha V-Max 1200, Honda CBR 600F si alte cateva cu care m-am jucat - la astea schimbul in manual e dat cum am zis mai sus, 12 luni sau 12000km. :)

Descarca manualele daca nu ma crezi.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...