Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Doar o norma de fricțiune...nimic îngrijorător, e mai bun ma2 dacă ai varianta ok.

 

PS. Ideea la ma2 este ca poate fi folosit și în motociclete cu catalizator.

Editat de Supapa_Jr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar o norma de fricțiune...nimic îngrijorător, e mai bun ma2 dacă ai varianta ok.

 

PS. Ideea la ma2 este ca poate fi folosit și în motociclete cu catalizator.

Mi-am luat un motul 7100 15w50 MA2 pentru un APRILIA SHIVER 750 BICILINDRICA 750 cu disc in ulei.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Anul trecut am bagat Motul 7100 20w40, tot ok. Anul acesta am zis sa schimb marca uleiului si sa bag ceva mai subtire -> Eneos 10w40 (da stiu, e mai ieftin) am auzit ca e foarte bun chiar daca e mai ieftin. Problema e ca simt ca imi aluneca putin ambreajul cand ii dau "blana". Sa imi fac griji ? Pot aparea probleme la functionarea motorului? Ma astept la replici gen: ia-ti in p&%$ mea ceva calumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu ma pricep de nici o culoare la mecanica...pisici, inca nu am nici a ul :)) dar am citit aproape 200 pagini de forum, in rubrica dedicata dragstar. Am vazut de cel putin 3 ori problema asta, si rezolvarea a fost uleiul. Ca sa fi sigur, vezi ce zice si manualul, poate nu ai pus ce trebuie, respectiv vezi ce zice un mecanic. Bafta

Editat de mathe adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut am bagat Motul 7100 20w40, tot ok. Anul acesta am zis sa schimb marca uleiului si sa bag ceva mai subtire -> Eneos 10w40 (da stiu, e mai ieftin) am auzit ca e foarte bun chiar daca e mai ieftin. Problema e ca simt ca imi aluneca putin ambreajul cand ii dau "blana". Sa imi fac griji ? Pot aparea probleme la functionarea motorului? Ma astept la replici gen: ia-ti in p&%$ mea ceva calumea.

 

 

 

1. Verifica-ti cablul de la ambreiaj. Sa nu fie pe duca, si s-a lungit. E posibil, simplu de verificat.

 

2. Uleiul ala e sintetic.

 

Improves Fuel Economy up to 2%

 

Asta e problema ta. Toate uleiurile astea care garanteaza consum mai mic de benzina, o fac prin aditivare cu detergenti si chestii care fac elementele motorului sa alunece mai bine. In cazul nostru, al motociclistilor, nu-i bine. La motoare asta inseamna alunecarea placilor de ambreiaj.

 

Ca sa eviti, arunca uleiul vechi (ti-l ia la PECO), si pune altul, nou. Cel mai simplu este sa iei un ulei mineral. E foarte ieftin si bun. Astea nu se aditiveaza. Daca vrei, il poti schimba de 2x pe an, si tot te costa un sfert sau si mai putin. Daca nu, cauta un sintetic neaditivat, adica fara "fuel economy" sau similar.

 

Pune tot 10W40, cartea recomanda ulei de 40.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut am bagat Motul 7100 20w40, tot ok. Anul acesta am zis sa schimb marca uleiului si sa bag ceva mai subtire -> Eneos 10w40 (da stiu, e mai ieftin) am auzit ca e foarte bun chiar daca e mai ieftin. Problema e ca simt ca imi aluneca putin ambreajul cand ii dau "blana". Sa imi fac griji ? Pot aparea probleme la functionarea motorului? Ma astept la replici gen: ia-ti in p&%$ mea ceva calumea.

Nu e nicio problema, nu mai trage de ea asa tare, probabil uleiul care la-i bagat are niscaiva aditivi si nu e conceput pentru motoare cu ambreiaj umed (apropo e mai subtire la temperaturi mici)

Personal eu bag K classic 15W40 mineral si il schimb la 3k ca e foarte "subtire" la pret, la blana doar daca dau peste o groapa, damb, obstacol imi patineaza la rece.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord.

 

20w ar trebui sa fie prea vascos. Eu nu as schimba brand-ul, vezi daca dupa ce schimbi patineaza in a 5-a sau a6-a cate ai tu la acceleratie maxima cand e cuplata

 

1. Hop si tu. Despre ce vorbim de fapt? Tu recomanzi un ulei de 50 pentru un motor la care pentru temperaturile noastre e recomandat 40. Si ignorand asta, treci la discutia cu 10W sau 20W. Ori discuti despre motorul la rece, ori despre motorul la cald. Vascozitatea se schimba, nu e una si aceeasi.

 

2. Uleiul ala trebuie schimbat. Sau vrei sa-i alunece chiar in momentul cand se infige intr-o depasire? Suni tu familia indoliata sa le spui ... Ups, am gresit?

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vorbeam de 15W50, la noi nu e neobisnuit sa fie mai mult de 40 de grade, gen la semafor in oras. Normal ca se schimba la cald vascozitatea nu stiu ce vrei de la mine ca nu am zis ca nu se schimba. Poate tu vb de motorul la rece, dar omul vrea sa mearga nu sa stea pe loc.

2 nu stiu cu cine vorbesti si de ce trebuie sa sun eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vorbeam de 15W50, la noi nu e neobisnuit sa fie mai mult de 40 de grade, gen la semafor in oras. Normal ca se schimba la cald vascozitatea nu stiu ce vrei de la mine ca nu am zis ca nu se schimba. Poate tu vb de motorul la rece, dar omul vrea sa mearga nu sa stea pe loc.

2 nu stiu cu cine vorbesti si de ce trebuie sa sun eu

 

Daca taceai ...

 

Gradele de la ulei nu au nici o legatura cu gradele Celsius. Numarul 40 e vascozitatea uleiului, nu inseamna ca uleiul e bun la 40 de grade Celsius. Motorul pornit e la 100 de grade Celsius, de esti oprit la semafor sau fugi pe autostrada. Motorul e rece cand pornesti, timp de 10 min. Ia si studiaza, ca ai ce.

 

La 2. Ideea era sa nu dai sfaturi despre chestii de care nu esti sigur. Pentru ca un sfat prost poate provoca accidente.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gradele de la ulei nu au nici o legatura cu gradele Celsius

Nu ca regula de trei simpla dar se aleg in functie de regimul de temperaturi al zonei in care te plimbi. Cel putin asa le da manualul.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

1. Verifica-ti cablul de la ambreiaj. Sa nu fie pe duca, si s-a lungit. E posibil, simplu de verificat.

 

2. Uleiul ala e sintetic.

 

 

 

Asta e problema ta. Toate uleiurile astea care garanteaza consum mai mic de benzina, o fac prin aditivare cu detergenti si chestii care fac elementele motorului sa alunece mai bine. In cazul nostru, al motociclistilor, nu-i bine. La motoare asta inseamna alunecarea placilor de ambreiaj.

 

Ca sa eviti, arunca uleiul vechi (ti-l ia la PECO), si pune altul, nou. Cel mai simplu este sa iei un ulei mineral. E foarte ieftin si bun. Astea nu se aditiveaza. Daca vrei, il poti schimba de 2x pe an, si tot te costa un sfert sau si mai putin. Daca nu, cauta un sintetic neaditivat, adica fara "fuel economy" sau similar.

 

Pune tot 10W40, cartea recomanda ulei de 40.

Daca se lungea cablul nu ar fi debraiat! Doar sa se fi scurtat ca sa patineze! Sa nu fie arcurile tasate la ambreiaj, am patit. Incepuse sa scape la forja, am cumparat discuri noi si cand am desfacut si masurat pachetul vechi era cu doar 0.2mm mai subtire decat cel nou. Inlocuit arcuri si a mers beton.

ENEOS City Max 10W40 e ulei MOTO semisintetic, gandit pentru ambreiaje umede. Daca a pus auto e alta poveste. Am vandut ceva ulei ENEOS City Max 10W40 (bestseller din gama ENEOS, de departe) si nu s-a plans nimeni, sunt curios in configuratorul ENEOS ce ulei e recomandat la modelul asta.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ca regula de trei simpla dar se aleg in functie de regimul de temperaturi al zonei in care te plimbi. Cel putin asa le da manualul.

 

Da, e adevarat. Tu ai inteles. Sper sa inteleaga si omul.

 

 

Daca se lungea cablul nu ar fi debraiat! Doar sa se fi scurtat sa patineze.

 

Sa nu fie arcurile tasate la ambreiaj, am patit. Incepuse sa scape la forja, am cumparat discuri noi si cand am desfacut si masurat pachetul vechi era cu 0.2mm mai subtire decat cel nou. Inlocuit arcuri si a mers beton.

 

NEOS City Max 10W40 e ulei MOTO semisintetic, gandit pentru ambreiaje umede. Daca a pus auto e alta poveste. Am vandut ceva ulei din asta si nu s-a plans nimeni, sunt curios in configuratorul ENEOS ce ulei e recomandat la modelul asta.

 

Corect, daca e ulei moto, atunci nu ar trebui sa patineze. Atunci eu zic pas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca taceai ...

 

Gradele de la ulei nu au nici o legatura cu gradele Celsius. Numarul 40 e vascozitatea uleiului, nu inseamna ca uleiul e bun la 40 de grade Celsius. Motorul pornit e la 100 de grade Celsius, de esti oprit la semafor sau fugi pe autostrada. Motorul e rece cand pornesti, timp de 10 min. Ia si studiaza, ca ai ce.

 

La 2. Ideea era sa nu dai sfaturi despre chestii de care nu esti sigur. Pentru ca un sfat prost poate provoca accidente.

eu stiu ca prima cifra e vascozitatea a doua e gradatia ref la temperatura de lucru. Repet si eu si LUV am recomandat un ulei mai vascos pt ca omului ii patineaza cu 10w40. E aberant sa zici ca e totuna temperatura de la semafor cu aia de pe autostrada si la fel sa zici ca motorul porneste la 100 de grade C. De ce nu dai tu alta solutie de verificat daca patineaza? Nu vad sa plece pe luna daca ii dai gaz maxim in ultima treapta sa vezi daca creste turatia fara sa creasca viteza

» Post actualizat in 30 Mar 2016 21:18

Corect, daca e ulei moto, atunci nu ar trebui sa patineze. Atunci eu zic pas.

Ba da, daca e prea subtire pt ce ai tu nevoie, se poate intampla sa patineze, vezi cazul de fata.

» Post actualizat in 30 Mar 2016 21:20

ENEOS Ultra Racing 15W50 e uleiul recomandat pt XVS650 2003-2007!

N-auzi ca nu e bun, a zis aship ca nu e ala recomandat ... stie el de undeva

Editat de Stefan Furtuna Marian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ENEOS Ultra Racing 15W50 e uleiul recomandat pt XVS650 2003-2007!

 

Din manualul de utilizator pt varianta 2005:

 

Engine oil:
Type:
YAMALUBE 4, SAE10W30 or SAE20W40
Recommended engine oil grade:
API service SE, SF, SG type or higher
Engine oil quantity:
Without oil filter element replacement:
2.60 L (2.75 US qt) (2.29 Imp.qt)
With oil filter element replacement:
2.80 L (2.96 US qt) (2.46 Imp.qt)
Fa un update la fisiere si vinde uleiul corespunzator pentru motociclete. Ca sa nu se planga motoristii, nu de alta.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...