Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dupa infinite dezbateri pe aceasta tema si dupa ce pe vremea cand eram mai catolic decat papa schimbam si in toamna inainte de iernat si in primavara, acum schimb deobicei toamna, mai fac asa cateva sute de km pana da frigul si apoi o bag la iernat cu ulei aproape nou.

 

Uleiurile actuale sunt full synthetic, ce naiba sa i se intample peste iarna?Eu o tin intr-un garaj unde nu scade temperatura sub 15 grade.

 

Apoi in primavara incep plimbarile usurel cu ala care il am in ea, mai merg vreo 1000 si schimb cu ulei nou cu care merg cam tot sezonul. Nu fac mai mult de 7-8000 nici in cei mai plimbareti ani. Deobicei cam 5-6000.

 

Daca e sa intrebi cum e mai bine (cel mai bine fiind si-si) eu zic ca toamna, sa stea cu ulei nou in ea. Unii pun cel mai ieftin si mai prost ulei si il schimba imediat in primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pffff plin de specialisti care vorbesc tot felul de tampenii...(dar sunt buni pentru comerciantii de uleiuri pentru ca le fac vanzare)

Daca producatorul zice ca uleiul merge 12000 km de ce trebuie inlocuit la 6000?

Se strica motorul daca sta peste iarna cu uleiul vechi ?!?! =)) nu se strica stai linistit nu e din carton, nu are nici cea mai mica problema.

 

Uleiul se schimba in intervalul dat de producator (10000-12000 km sau un an calendaristic).

Eu personal fac minim 7000 km pe an si il schimb primavara cand pregatesc mobra de sezon nu imi consuma nici o picatura intre schimburi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pffff plin de specialisti care vorbesc tot felul de tampenii...(dar sunt buni pentru comerciantii de uleiuri pentru ca le fac vanzare)

Daca producatorul zice ca uleiul merge 12000 km de ce trebuie inlocuit la 6000?

Se strica motorul daca sta peste iarna cu uleiul vechi ?!?! =)) nu se strica stai linistit nu e din carton, nu are nici cea mai mica problema.

 

Uleiul se schimba in intervalul dat de producator (10000-12000 km sau un an calendaristic).

Eu personal fac minim 7000 km pe an si il schimb primavara cand pregatesc mobra de sezon nu imi consuma nici o picatura intre schimburi.

specialisti ca tine asa?

 

cam cate motociclete din parcul moto romanesc ai zice tu, ca mare specialist ca au intervale de schimb la 12k km???? le numeri pe deste cumva?

 

cel mai bine e sa ierneze cu ulei nou pentru a preveni depunerile, daca nu se poate de lene de bani etc nu-i tragedie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul in general e bine de schimbat pana la 5000km s-a dovedit sa spun stiintific, isi pierde din calitati si mai ales la o motocicleta care este mai brutalizata decat masina.Cu uleiul vechi pus peste iarna pe langa, ca acesta se va amesteca cu uleiul vechi(ars) si resturi de prin motor va zacea nesigilat la temperaturi mici tu avand unul de vara 10w40w de ex.Poti mege si 20.000km dar ungerea pieselor din motor nu va mai fii aceeasi iar daca vrei sa protejezi motorul il schimbi pana la 6k.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele mai multe manulale recomanda schimbul de ulei la max 6000 km, daca vrei/poti la 1500 km, ff bine dar nu 12000 km. A nu se confunda motorul de motocicleta cu cel auto, chiar daca scrie pe bidon n+1 calitati! Indicat daca ai ajuns la pragul de 6000 in toamna, schimb de ulei pentru pastrare peste iarna. Daca ai 2500-3000 pana in toamna, se poate ierna cu acesta, iar in primavara schimb total, ulei + filtru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pffff plin de specialisti care vorbesc tot felul de tampenii...(dar sunt buni pentru comerciantii de uleiuri pentru ca le fac vanzare)

Daca producatorul zice ca uleiul merge 12000 km de ce trebuie inlocuit la 6000?

Se strica motorul daca sta peste iarna cu uleiul vechi ?!?! =)) nu se strica stai linistit nu e din carton, nu are nici cea mai mica problema.

 

Uleiul se schimba in intervalul dat de producator (10000-12000 km sau un an calendaristic).

Eu personal fac minim 7000 km pe an si il schimb primavara cand pregatesc mobra de sezon nu imi consuma nici o picatura intre schimburi.

Nu sunt specialist dar daca vrei sa corectezi ce am spus fi 100% sigur de ceea ce spui sa mai invat si eu ceva din ce spui.

Dupa 6000km motorul incepe sa zbarnaie mai altfel,cred ca ai observat si tu asta.

Toata lumea,pe tot globul unde este anotimpul numit iarna recomanda schimbul uleiului peste iarna.

Daca producatorul spune sa faci 5 flotari dupa ce schimbi uleiul...asa sa faci.

Eu schimb uleiul toamna tarziu,atunci cand se deschide urmatorul sezon ma urc in sa si am plecat nu ma apuc de surubarit ca doar in cele 5 luni de hibernat am timp de bibilit la ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lucru citit prin manualele din facultate (autovehicule rutiere). Uleiul proaspat este mai acid decat unul folosit, pt cele care stau pe bara peste iarna e bine sa ramana cu uleiul uzat. Dar oricum fiecare face dupa cum il taie capul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lucru citit prin manualele din facultate (autovehicule rutiere). Uleiul proaspat este mai acid decat unul folosit, pt cele care stau pe bara peste iarna e bine sa ramana cu uleiul uzat. Dar oricum fiecare face dupa cum il taie capul.

Cine era autorul? Din ce an era manualul? Cu ce combustibil erau alimentate acele motoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@stokerel, de unde naiba ai scos schema aia, am si eu doua scheme dinastea de la mobrele mele si scrie schimb la 6000 km 10W40

 

Din manualul mobrei mele evident. Sunt convins ca datele astea difera in functie de motocicleta, de-aia si spuneam: cititi manualul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@stokerel, de unde naiba ai scos schema aia, am si eu doua scheme dinastea de la mobrele mele si scrie schimb la 6000 km 10W40

Asta e intervalul de schimb la Hornet\CBF, cel putin modelele mai vechi.

» Post actualizat in 28 Sep 2014 08:47

Inca odata se dovedeste ca romanul e expert si la fabricarea motocicletelor pe langa fotbal politica si cam orice. Unde naiba in manuale scrie sa schimbi uleiul inainte si dupa sezonul rece mai ales daca motorul ala sta. Iti da un interval de timp si km si cam atat.

La urma urmei fiecare face ce vrea cu motorul lui si banii lui, dar sfaturi catre alti colegi de genul mi se par deplasate. Decat sfaturi "proaste" pe banii altora mai bine fara.

Acu daca as intreba si eu cand sa schimb la Hornet probabil ca as primi o varietate de raspunsuri de la 1000 km pana la 12000km, care sa fie raspunsul corect? Dau cu banul sau mai bine respect recomandarile din manual?

Acum incerc sa inteleg si eu o chestie daca uleiul ala tot sta 4-6 luni in baia de ulei care e diferenta pentru motor ca e nou sau folosit dar in stare buna? Si la urma urmelor ar trebui sa fie si un filtru care sa filtreze uleiul ala cat de cat.

Si inca ceva, daca la masina in carte zice schimba la 15k si fac asta de vreo 300.000 si inca mai porneste masina aia de ce la motor ar fi altfel, nu sunt tot piese de metal\aliaj sau are si ceva din plastilina?

Adica neamtul zice corect in manualul de la masina dar joponezul ma minte?

Nu mi-o ziceti pe aia cu diferenta de turatii ca nu pun acelasi ulei in ambele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e intervalul de schimb la Hornet\CBF, cel putin modelele mai vechi.

» Post actualizat in 28 Sep 2014 08:47

Inca odata se dovedeste ca romanul e expert si la fabricarea motocicletelor pe langa fotbal politica si cam orice. Unde naiba in manuale scrie sa schimbi uleiul inainte si dupa sezonul rece mai ales daca motorul ala sta. Iti da un interval de timp si km si cam atat.

La urma urmei fiecare face ce vrea cu motorul lui si banii lui, dar sfaturi catre alti colegi de genul mi se par deplasate. Decat sfaturi "proaste" pe banii altora mai bine fara.

Acu daca as intreba si eu cand sa schimb la Hornet probabil ca as primi o varietate de raspunsuri de la 1000 km pana la 12000km, care sa fie raspunsul corect? Dau cu banul sau mai bine respect recomandarile din manual?

Acum incerc sa inteleg si eu o chestie daca uleiul ala tot sta 4-6 luni in baia de ulei care e diferenta pentru motor ca e nou sau folosit dar in stare buna? Si la urma urmelor ar trebui sa fie si un filtru care sa filtreze uleiul ala cat de cat.

Si inca ceva, daca la masina in carte zice schimba la 15k si fac asta de vreo 300.000 si inca mai porneste masina aia de ce la motor ar fi altfel, nu sunt tot piese de metal\aliaj sau are si ceva din plastilina?

Adica neamtul zice corect in manualul de la masina dar joponezul ma minte?

Nu mi-o ziceti pe aia cu diferenta de turatii ca nu pun acelasi ulei in ambele.

O mare diferenta intre un motor de masina si unul de moto in uzura uleiului este CUTIA DE VITEZA!

Un lucru care ti-a scapat si este foarte important.

Cutia moto se unge cu acelasi ulei de motor iar pinioanele cutiei "striveste"uleiul si-l uzeaza prematur.

Din experienta mea iti pot spune ca schimb destul de frecvent uleiul din grupuri diferentiare,acolo unde se pune ulei de vascozitate mare gen W90,si il scot "apa"...si nu sunt nici temperaturi ridicate ca intr-un motor,,doar se invart in acel ulei cateva pinioane...

Si chiar daca nu vrei sa iei in calcul turatia foarte ridicata a unui motor moto, fata de unul auto,si ea este destul de importanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O mare diferenta intre un motor de masina si unul de moto in uzura uleiului este CUTIA DE VITEZA!

Un lucru care ti-a scapat si este foarte important.

Cutia moto se unge cu acelasi ulei de motor iar pinioanele cutiei "striveste"uleiul si-l uzeaza prematur.

Din experienta mea iti pot spune ca schimb destul de frecvent uleiul din grupuri diferentiare,acolo unde se pune ulei de vascozitate mare gen W90,si il scot "apa"...si nu sunt nici temperaturi ridicate ca intr-un motor,,doar se invart in acel ulei cateva pinioane...

Si chiar daca nu vrei sa iei in calcul turatia foarte ridicata a unui motor moto, fata de unul auto,si ea este destul de importanta.

Ok dar asta tot nu-mi explica de ce una zice in carte si alta ar trebui sa facem noi. Adica banuiesc ca aia de la Honda stiau chestia asta cand au propus intervalul de schimb.

Si a doua nelamurire a mea e: uleiul la moto merge si prin cutie, dar nu e special pentru acest scop? Adica eu unul pun un ulei in masina si alt tip in moto, daca as pune acelasi tip in ambele ar avea sens ca cel de moto sa-l schimb la jumatate fata de cat l-as schimba la masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al N-lea, unde N --> infinit ,topic despre schimbul de ulei. Ar trebui banat subiectul asta.

Pentru initiatior: UITA-TE IN MANUALUL UTILIZATORULUI SAU IN CEL DE SERVICE PENTRU MODELUL TAU DE MOTOCICLETA, SCRIE ACOLO NEGRU PE ALB ce ulei sa folosesti, la ce interval de timp/kilometri sa-l schimbi si daca trebuie: sa-l schimbi vara/iarna/sa chemi popa sa-l sfinteasca pe cel nou/sa chemi o baba sa-l descante pe ala vechi de pilitura samd.


» Post actualizat in 28 Sep 2014 17:57

specialisti ca tine asa?

 

cam cate motociclete din parcul moto romanesc ai zice tu, ca mare specialist ca au intervale de schimb la 12k km???? le numeri pe deste cumva?

 

cel mai bine e sa ierneze cu ulei nou pentru a preveni depunerile, daca nu se poate de lene de bani etc nu-i tragedie

 

Cam tot ce e 4L modern schimba uleiul la 12.000 sau un an. Iti vinzi actiunile la Motul acum? :))

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam tot ce e 4L modern schimba uleiul la 12.000 sau un an. Iti vinzi actiunile la Motul acum? :))

ce inseamna modern la tine? intr-adevar s-au crescut intervalele de servis la modelele noi dar nu are legatura cu arhitectura motorului si la v-strok au crescut in 2013 parca....

 

eu sunt inamicul Motul numarul unu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motivul pentru care se schimba uleiul inainte de depozitare este este ca procesul de ardere produce o cantitate de gaze care se transmite in ulei, rezulta o serie de reactii chimice, iar aceste uleiuri chiar daca sunt sintetice devenind acide. Aciditatea este daunatoare pieselor motorului dar si garniturilor care asigura etansarea. Uleiurile moderne au si functia de detergent/spalare, de aceea devin inchise la culoare dupa 500 km, particule foarte mici de funingine/reziduri sunt suspendate in ulei. Un ulei non-detergent/varianta OLD, ar fi mai curat decat un ulei detergent, raportat la aceeasi perioada de functionare, deoarece toate rezidurile raman pe piesele motorului, sau depunere la fund pe carter. Chiar HONDA recomanda schimbarea uleiului daca motocicleta urmeaza sa intre intr-o perioada de stationare indelungata( vezi attach), pentru a preveni coroziunea pieselor. Avand aceste argumente tehnice sau fizice, sau cum se doreste, Uleiul se schimba la final de sezon moto!

post-74268-0-68398900-1411932923_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...