Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Ar fi fost bune niste idei concrete de la oameni care au folosit si nu le-a placut descriind tipul si viscozitatea, marca de motocicleta in care s-a folosit si problemele / neplacerile constatate. Ceva de genul asta a descris Ozzy intr-un topic pe la coltul enduristilor. Ar fi bune mai multe pareri bazate pe fapte concrete. Fara "din ce am observat pe la unii si pe la altii..." sau "mi se pare ca..." ori "nu prea mai...".

Am aceeasi dilema pentru ca am primit cadou 4L de Castrol 10W40 luat de pe Louis (deci macar teoretic din nemtzia) si sunt in dubii daca sa il folosesc la vreun fer avand in vedere ca 1.am auzit mai multe chestii naspa (nu toate confirmate explicit) despre Castrol in ultima vreme si 2.stiu ca exista uleiuri contrafacute, uleiuri care se nasparlesc, etc.

Bun, deci... concret - cine a folosit Castrol pe moto in ultimul an / ultimii doi ani, de unde l-a cumparat, ce motocicleta era in cauza, starea tehnica a agregatului si simptomele pe care le avea cu uleiul Castrol.

As vrea sa fie un topic serios din care sa lipseasca cu desavarsire replici de genul "e bun de aruncat" sau "e bun de facut fripturi la tigaie" fara sa fie insotite de explicatii concrete.

:cheers:

 

Nu folosi Castrol in nici un YZF!!! Eu am avut contract cu un distribuitor Castrol si cat am mers pe acest ulei foarte mult timp fiind fan Castrol pana ce un specialist m-a lamurit exact atunci cand vroiam sa bag Castrol in R6-le meu si mi-a spus exact ceea ce ti-am spus eu la inceput....."NU CASTROL IN NICI UN YZF!!!"

 

Motul sau Bel Ray altceva nu baga ca strici motorul! YZF-urile sunt moto de turatii inalte cu tolerante iesite din comun ce necesita la sistemul de ungere o atentie sporita. Nu se pot face probe pe ea ci mers exact cu ceea ce a fost testat de Piloti pe circuit altfel crapa. Filtrul de ulei se schimba odata cu uleiul OBLIGATORIU si recomand schimbarea uleiului la maxim 5000km.

 

In rest intinde-i coarda ca tare bine suna acolo sus, sus, tot mai sus.:rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

asta ai inteles tu din ce am scris eu?

 

meri cu domnu ! si mai ales NU baga Castrol ca-ti cade relantiu-n baie.

 

 

 

 

 

DA...EU ASTA AM INTELES!!! Din cele scrise de tine....... "Adevarul e ca Motul, Belray, Sylkolene, si alte BRANDURI de ulei cumpara uleiul de la producatori de genul Shell, Castrol,Mobil etc, aditivii tot de la astia din urma sunt cumparati si testele tot in laboratoarele lor sunt facute." = TOTI O APA SI UN PAMANT

EX. MOTUL cumpara uleiul de la SHELL, pe care il aditiveaza tot cu aditiv de la SHELL si il testeaza tot in laboratorul SHELL................de aici rezulta ACELASI ULEI CU ALTA ETICHETA!!!

Incep sa cred ca nu esti nici tu convins de ceea ce vorbesti!!!

Editat de costi_pci
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu folosi Castrol in nici un YZF!!!

Nu, in nici un caz nu bagam in YZF. YZF-ul va merge cu ce i-a placut pana acum si anume cu Motul. I-a placut - cu asta va merge.

Ma gandeam sa bag la kKTM (desi parca as baga totusi un 15W50 in aia) sau cel mai probabil in ER5-ul prietenei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar, gandesti mai simplu, "let me dumb it down to your level".

 

Faci ciorba de varza, cumperi varza de la Vasile din capu' satului ca e mai ieftina dar un pic degerata, mai pui morcovi si cateva rosii cumparate tot de la Vasile... pan la urma tot rahat ajunge

 

Vecinul tau Costel e mai instarit ca tine, (are ciroza si nu mai poate sa bea toata alocatia pentru copii) , is planteaza singur varza si a cules-o la timp, inainte sa dea geru, are si rosii din rasaduri de la turci (d'alea bune) si morcovi tineri... ciorba tot rahat ajunge

 

Dar care e mai buna? Are ciorba aceasi eticheta? Daca o mananci in farfuria furata de la Eforie Nord e mai buna maine?

 

banana.gif

Daca vrem sa il dam jos pe basescu,prima data trebuie sa deschidem spemii de topicuri cu uleiuri ca sa ne enervam pe nimic sa omoram un alt nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrem sa il dam jos pe basescu,prima data trebuie sa deschidem spemii de topicuri cu uleiuri ca sa ne enervam pe nimic sa omoram un alt nimic

 

 

Pe bune, chiar ca nu vad motivul sa va certati tot timpul, pe orice topic. Si mai ales cand Degetelu' nu e pe respectivul thread! :)

Pe tema asta, a uleiului, vor fi discutii nesfarsite.

Io am incercat cu mai multe tipuri de ulei. Unora dintre mobre nu le-a placut un ulei, altora le-a placut.

La actuala mobra am pus Repsol, am mers 4000 km si mi-a consumat 1 litru. Avea un zgomot puternic in cutia de viteze.

Am schimbat uleiul, am pus Motul si totul a fost perfect : cutia mergea perfect, consumul de ulei 0,5 litri la 4000 km.

Apoi am incercat Castrol. Totul relativ bine si aici : cutia ok, consum 0,7 litri la 4.000 km.

Toate uleiurile au respectat indicativul specificat de constructor.

Mi s-a parut ca Motul a fost cel mai pe placul mobrei, asa ca urmatorul schimb a fost deja achizitionat. Cu toate astea, nu pot sa spun ca uleiul Castrol ar fi fost rau, asa cum spunea cineva p-aci.

Cred ca cel mai bine e ca fiecare sa incerce mai multe tipuri de ulei si sa-l gaseasca pe cel mai bun pentru mobra lui.

In plus, producatorii mari nu cred ca se joaca de-a uleiul bun sau rau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cred ca in motoreta am bagat vreodata de 2 ori acelasi ulei la rand.Prima data am gasit un ulei care era de la Q8( o porcarie infecta daca e sa compar cu alte uleiuri,dar nu stiam asta neaparat pt ca era primul schimb de ulei facut).Apoi a urmat Motul 300v,apoi Repsol Moto Rider (la 1 milion 4 litri) acum insa am gasit mai multe oferte la motorex top speed.Undeva intre ele,nu e nici ieftin,dar nici nu costa 250 de lei cat un 300v.E numa bun:)

 

PS:COSTI PCI SCHIMBA-TI NAIBII AVATARUL ALA DEZGUSTATOR!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa ramanem on topic strict cu Castrolul si sa nu enumeram alte marci preferate cu care motoarele au mers bine. Sau discutii despre viscozitati si alte d-astea fiindca e deja un topic pe tema asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va salut .

 

am citit topicul asta foarte interesant felicitari initiatorului .

 

acuma eu am un zzr 600 91" cu ceva km la bord m-am gandit sa ii bag un Repsol Moto Sintetico 4T 10W40,. i-o fi placand adica e bun ca alegere si pt protectia motorului si pt ambreaj (sa nu faca patinaj artistic)

 

mentionez ca folosesc mobra pt turing

 

specificatiile din manual sunt astea . post-54769-0-96593600-1330702725_thumb.jpg

 

astept si alte recomandari .

 

multumesc

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vreau si eu va rog cea mai buna recomandare in materie de ulei pt o kawa zxr 400,an 96...credeti ca s-ar preta si full sintetic?...nu conteaza pretul,alegerea ideala...ma gandeam la motul 300v dublu ester 10w40..gresesc?

Editat de alyU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca problemele cu castrolul au inceput odata cu anumite sortimente imbuteliate in romanica... ca tot ce se face la noi, jumate e furt, asa a ajuns castrolul de cacao. dar subliniez, cel care este imbuteliat in romanica...

cred ca un castrol imbuteliat in germania e mai mult decit ok. nu prea am incredere in belray si alte asemenea marci din usa cu o publicitate aiuristica - submarine, barci si luna...

eu folosesc alta marca si am scris de ce, pe rubricile dedicate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vreau si eu va rog cea mai buna recomandare in materie de ulei pt o kawa zxr 400,an 96...credeti ca s-ar preta si full sintetic?...nu conteaza pretul,alegerea ideala...ma gandeam la motul 300v dublu ester 10w40..gresesc?

E cotat ca cel mai bun..asa ca daca nu e problema banilor,ia-l.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata lumea spune full sintetic e cel mai bun dar fabrica in manual spune mineral atunci ce cumparam :baldy:

La motoarele de generatie veche merge mineralul sau la cele racite pe aer.Restul,depinde iarasi de cat de veche este motocicleta,la cele vechi erau tolerante mai mari de acea este ok mineralul care era la vremea ulei folosit pretutindeni(asa era conceput motorul pentru uleiul respectiv).La cele mai moderne 95+ semi sintetic si sa zicem undeva 2000+ sintetic,dar nimic nu este batut in cuie,depinde de mai multi factori dar in special de ce recomanda producatorul.Si evident vascozitatea e iarasi foarte importanta.Ideea este ca daca pui ce recomanda manualul,il schimbi cu ceva mai repede decat zice cartea esti mai mult decat safe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai aici nu prea e Cold Climate. Recomand un ulei care incepe cu 20w.

 

ai putea sa te abtii de la sfaturi proaste? cu cat e mai subtire uleiul la rece cu atat ajunge sa unga motorul mai repede! ti-am mai zis si eu si altii sa taci! dar tu nu, batman, batman, ca un flocos mare de 14 ani!

 

vreau si eu va rog cea mai buna recomandare in materie de ulei pt o kawa zxr 400,an 96...credeti ca s-ar preta si full sintetic?...nu conteaza pretul,alegerea ideala...ma gandeam la motul 300v dublu ester 10w40..gresesc?

 

300v este cel mai prost ulei ever pentru uzul stradal! e un ulei racing, extraordinar de bun dar cu o durata efectiva de viata de maxim 1000 de km!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

300v este cel mai prost ulei ever pentru uzul stradal! e un ulei racing, extraordinar de bun dar cu o durata efectiva de viata de maxim 1000 de km!

 

De unde scoateti voi concluziile astea ? Ai verificat macar fisa tehnica a uleiului, sau ai scris ce crezi tu ?

 

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/10/300V%204T%20Factory%20Line%2010W40_GB.pdf?1290086770

 

300V are un pachet de aditivi similar cu al celorlalte uleiuri necatalogate "racing", respectiv un TBN de 8.3 mg KOH/g. TBN (The Base Number) reprezinta rezerva de aditivi necesara pentru a neutraliza reziduurile de sulf/acizii care apar in urma functionarii. Prin comparatie Motul 7100 si 5100 au un TBN de 8.2, deci ar trebui schimbate mai repede. Uleiurile moderne pentru motoare pe benzina au un TBN situat intre 6 si 9.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai aici nu prea e Cold Climate. Recomand un ulei care incepe cu 20w.

Ba ar cam fi. -40C la +30 climat rece

0C la +50 climat cald

 

Zic "fraierii" de la Honda.

Parerea mea este 10W40.

Editat de SorinSenior
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a vorbit si paravorbit despre compatibilitatea uleiului de masina la moto.Am citit fel de fel de pareri pro si contra care de care mai mult sau mai putin sustinute tehnic.Eu sunt interesat de aspectul invers al problemei deoarece eu sunt tentat sa scot uleiul din moto si sa il bag in masina.Mentionez ca in iarna am scos uleiul ars din motor si am bagat un schimb nou de Motul 10w40 pentru stocare pe timp de iarna.La sfatul unui cunoscator am bagat acelasi tip de ulei ca si cel cu care eu merg in mod normal pentru ca spunea el ca mai ramane ulei in motor si ca nu se scurge tot si daca as pune un ulei de calitate inferioara o parte din acesta s-ar combina cu cel superior dupa efectuarea schimbului de sezon.Cu uleiul de stocare practic voi face doar un 20-30 de km pentru a pune un pic componentele interne ale motorului in miscare,eventual curatarea depunerilor de peste iarna.Spun depuneri deoarece cand am scos uleiul anterior am observat o mica depunere maloasa pe busonul de scurgere.Se pare ca ar fii si de la faptul ca sezonul anterior am mers cu un ulei cu indici mai mari decat cei recomandati de producator-10w60 in loc de 10w40.Acest ulei care a stat practic in motor nu ma indur sa il arunc si as fii tentat sa il bag in masina.Masina este un cielo cu motor ECOTEC din 2007 si are recomandat 10w40 vara,iar uleiul este culmea 10w40 Motul 7100 sintetic full.Specificatiile acestui ulei sunt net superioare oricarui ulei auto de pe la noi(ca sa nu spun ca majoritatea sunt facute prin Turcia,Slovenia,Bulgaria sau la Brasov,ori contafacute in China sau pe vapor),dar are incorporat aditivi pentru cutia de viteze si ambreiaj uscat conform standardelor japoneze JASO MA si JASO MA2.Ma interseseaza daca acesti aditivi influenteaza negativ functionarea unui motor de masina care are destule in comun cu unul de moto,dar si multe diferite.Am un prieten care ia uleiul scos de mine de 3-4 ani incoace si il baga intr-un gpz de 500 cmc de prin 1993 si merge cu el inca 4-5 mii de km dupa care il scoate si il pune in dacie ca ulei de completare si merge bine mersi,dar este vorba de alta generatie de motoare.Si da este o solutie de criza si nu prea imi vine sa arunc uleiul de 200 ron dupa 4 luni de stocare si 20 km rulati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tinand cont de faptul ca este o solutie de criza, iar motoarele in discutie nu sunt unele de "varf" incat sa mearga " la rosu" , nu cred ca este vreo problema.

se poate tine o intreaga teorie desre uleiuri, etc dar in final, in cazul tau , cielo , dacie, etc, nu e nici o problema.

sanatate sa ai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...