Sari la conținut

Cum se centrează rota spate ?


Chivu
 Share

Postări Recomandate

Cum se centrează corect roata spate ? Marcajele basculei nu mi se par foarte precise. Mai erau unii care ziceau că măsoară distanța dintre roată și brațele basculei :pow: nu cred că distanța e egală.

Am mai citit de o metodă, cu o ață, dar n-am găsit-o pe aici pe forum explicată. Știe cineva cum se face cel mai precis centrarea ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ca se mai face cu laser, pe lant, e un laser special (dar se poate adapta si unul obisnuit).

Daca urmaresti cu laserul lantul de la pinionul spate spre fata, si lantul deviaza, inseamna ca nu e centrata roata bine.

Banuiesc ca cu ata e aceeasi chestie, doar ca in loc de laser folosesti o ata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum se centrează corect roata spate ? Marcajele basculei nu mi se par foarte precise. Mai erau unii care ziceau că măsoară distanța dintre roată și brațele basculei :pow: nu cred că distanța e egală.

Am mai citit de o metodă, cu o ață, dar n-am găsit-o pe aici pe forum explicată. Știe cineva cum se face cel mai precis centrarea ?

 

marcajele sunt foarte precise :) daca nu nimeresti liniile acelea de pe bascula inseamna ca ceva e uzat la maxim (in cazu de fata lantul) ori ai pinionu spate uzat, sau cel din fata....

bafta!

Editat de cs_05_hho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai citit de o metodă, cu o ață, dar n-am găsit-o pe aici pe forum explicată. Știe cineva cum se face cel mai precis centrarea ?

 

Ast-i metoda cu ata: http://www.fz6-forum.com/forum/how-tos/40463-how-string-align-your-rear-wheel.html insa, mie nu-mi pare a fi comoda. Personal fac astfel: dau aparatoarea de lant jos si urmaresc aliniamentul lantului de la foaie pana la pinionul de atac. Daca mi se pare ca lantul face o frantura imediat dupa foaie, mai ajustez din suruburile de reglaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

marcajele sunt foarte precise :) daca nu nimeresti liniile acelea de pe bascula inseamna ca ceva e uzat la maxim (in cazu de fata lantul) ori ai pinionu spate uzat, sau cel din fata....

bafta!

la unele motoare sistemul e atit de prost gindit incit poate da erori stinga-dreapta de citiva milimetri. la al meu sint niste table obosite care au un joc imens.

daca masuri cu sublerul de la gradatii pina-n capatul basculei si e aceeasi distanta, e clar ca bratele sint egale, n-or fi japonezii chiar timpiti sa marcheze absolut aiurea bascula aia. eu folosesc un subler ca sa masor de la marginea flansei piulitei pina-n capat. sa fii atent si la diametrul flansei, la mine nu e egal stinga-dreapta deci poti gresit daca nu dai atentie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lafel e și la Hornet. Sunt două table care au o gradație dar tablele au joc cam 1mm față de ax.

 

Cam așa arată și la mine lanțul. Uleiul lasă o dungă pe interior, ce-i drept, ceva mai mică decât cea din poza.

DSC_4255chainpattern.jpg

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut o metoda de aliniere a rotii spate cu un sistem LASER.

Alinierea se facea cu roata fata, deci nu cu lantul, pentru ca se considera ca daca ai roata spate alinita doar fata de bascula si bascula este stramba fata de roata fata apare un moment de rotatie in jurul centrului de greutate care determina pierderea stabilitatii la viteza mare. Sistemul se fixa deci pe cele doua roti si se proiecta o raza laser din spate spre in fata.

Daca am timp caut pe net filmuletul. Metoda era Honda, iar aparatul respectiv era fabricat tot de catre Honda. Dupa mine asta este cea mai precisa modalitate de aliniere a rotilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imag0312.jpg

 

imag0313.jpg

 

imag0314.jpg

 

imag0315.jpg

 

testul asta a fost facut pe bandit 600, triumph daytona 675 si la nici unul marcajele (linuitele) nu sunt corecte adica daca te iei dupa ele nu aliniezi corect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

testul asta a fost facut pe bandit 600, triumph daytona 675 si la nici unul marcajele (linuitele) nu sunt corecte adica daca te iei dupa ele nu aliniezi corect

 

pasarica.. citeste cu atentie :

 

chassis-alignment control systems with line laser technology

for motorcycles, scooters, custom bikes and quads.

Profi Laser Tools offers four systems to evaluate the entire geometry of a chassis. Every mechanic can judge the geometry fast

and easy. All relevant components (main frame, front forks,

swing arm) can be checked and documented, e.g. with Profi Laser

BAT in only two minutes.

 

daca tu si cu ingineru' al mai mintos emigrat la engleji reglati lantul cu jucaria asta nu faceti foarte bine ..., intai reglezi roata spate apoi verifici geometria cadrului...

da' e greu mai ales in limbi straine.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pasarica.. citeste cu atentie :

 

chassis-alignment control systems with line laser technology

for motorcycles, scooters, custom bikes and quads.

Profi Laser Tools offers four systems to evaluate the entire geometry of a chassis. Every mechanic can judge the geometry fast

and easy. All relevant components (main frame, front forks,

swing arm) can be checked and documented, e.g. with Profi Laser

BAT in only two minutes.

 

daca tu si cu ingineru' al mai mintos emigrat la engleji reglati lantul cu jucaria asta nu faceti foarte bine ..., intai reglezi roata spate apoi verifici geometria cadrului...

da' e greu mai ales in limbi straine.

 

duda, ma refeream la linutele/marcajele de pe bascula/intinzatorul de lant, daca te iei numai dupa ele nu tot timpul se aliniaza rotile

laserul e laser , masoara perfect

ce vezi in poza nu are treaba cu reglatul lantului ci cu alinierea rotilor

 

am vrut sa editez ieri ce am scris, sa nu se inteleaga gresit la ce liniute ma refer, am zis las'ca motoretism.ro intelege ce am vrut sa zic :-L

 

.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

duda, ma refeream la linutele/marcajele de pe bascula/intinzatorul de lant, daca te iei numai dupa ele nu tot timpul se aliniaza rotile

laserul e laser , masoara perfect

ce vezi in poza nu are treaba cu reglatul lantului ci cu alinierea rotilor

 

am vrut sa editez ieri ce am scris, sa nu se inteleaga gresit la ce liniute ma refer, am zis las'ca motoretism.ro intelege ce am vrut sa zic :-L

 

.

 

motoretism.ro nu prea stie sa verifice nivelul uleiului.. dar e bine ca nu sunteti departe biggrinbounce2.gif

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut o metoda de aliniere a rotii spate cu un sistem LASER.

Alinierea se facea cu roata fata, deci nu cu lantul, pentru ca se considera ca daca ai roata spate alinita doar fata de bascula si bascula este stramba fata de roata fata apare un moment de rotatie in jurul centrului de greutate care determina pierderea stabilitatii la viteza mare. Sistemul se fixa deci pe cele doua roti si se proiecta o raza laser din spate spre in fata.

Daca am timp caut pe net filmuletul. Metoda era Honda, iar aparatul respectiv era fabricat tot de catre Honda. Dupa mine asta este cea mai precisa modalitate de aliniere a rotilor.

 

ei, daca era honda metoda inseamna ca nu esti tu retard, doar ma-ta...

 

imag0312.jpg

 

imag0313.jpg

 

imag0314.jpg

 

imag0315.jpg

 

testul asta a fost facut pe bandit 600, triumph daytona 675 si la nici unul marcajele (linuitele) nu sunt corecte adica daca te iei dupa ele nu aliniezi corect

tu esti alta poama! sunt curios daca pe forumul asta sunt mai mult de 4 mecanici in total...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut o metoda de aliniere a rotii spate cu un sistem LASER.

Alinierea se facea cu roata fata, deci nu cu lantul, pentru ca se considera ca daca ai roata spate alinita doar fata de bascula si bascula este stramba fata de roata fata apare un moment de rotatie in jurul centrului de greutate care determina pierderea stabilitatii la viteza mare. Sistemul se fixa deci pe cele doua roti si se proiecta o raza laser din spate spre in fata.

Daca am timp caut pe net filmuletul. Metoda era Honda, iar aparatul respectiv era fabricat tot de catre Honda. Dupa mine asta este cea mai precisa modalitate de aliniere a rotilor.

 

Data viitoare cand postezi, incearca sa faci o fraza din idei + cuvinte pe care le cunosti.. nu de alta, dar s-ar putea sa-ti iasa ceva coerent.

 

P.S : Calvin-Honda.jpg

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io am intrat pe topic crezand ca e vorba de centrarea unei roti cu spite... cand colo.. alta dilema a motociclistului mioritic, dupa cea cu ce picior pun jos la semafor. :unsure:

 

Eu am bascula monobrat, oare cum "centrez" roata?

 

Btw, in titlu, corect ar fi fost: "cum aliniez roata spate".

 

Plm, marcajele alea de la intinzatoare or fi de pomana :| (ma gandeam eu ca-s malefici injinerii chinezo-japoneji si au vrut sa induca in eroare poporu motociclist punand niste semne pe bascula la deruta, acuma sunt sigur 100% ca-s niste nemernici)

(si au facut asta ca mociclistii sa cumpere sisteme laser complicate tot de ei facute ca sa poata alinia o biata roata pusa pe un ax. : ) (ei, chinejii si japonejii, injinerii)

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alta dilema a motociclistului mioritic, dupa cea cu ce picior pun jos la semafor. :unsure:

 

eu nu pun piciorul jos la semafor, pun genunchiul! :bounce:

 

on-topic: ai grija sa respecti semnele de pe bascula si cu laserul pe lant verifici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belbody, trimiti o lada de bere la Iasi daca-ti fac poze in care se vede ca tablele de reglaj de la a mea au joc de cam 2 mm fiecare? adica +/- 4mm stinga/dreapta?

 

chiar am auzit ca berea spaniola e buna.

 

PS: nu folosesc nici un laser, un subler obosit e suficient

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...