Chivu Postat Aprilie 2, 2012 Share Postat Aprilie 2, 2012 Cum se centrează corect roata spate ? Marcajele basculei nu mi se par foarte precise. Mai erau unii care ziceau că măsoară distanța dintre roată și brațele basculei nu cred că distanța e egală. Am mai citit de o metodă, cu o ață, dar n-am găsit-o pe aici pe forum explicată. Știe cineva cum se face cel mai precis centrarea ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Aprilie 2, 2012 Share Postat Aprilie 2, 2012 uite ce am gasit eu: http://www.youtube.com/watch?v=9Fuh-xg11SE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Aprilie 2, 2012 Share Postat Aprilie 2, 2012 Am inteles ca se mai face cu laser, pe lant, e un laser special (dar se poate adapta si unul obisnuit). Daca urmaresti cu laserul lantul de la pinionul spate spre fata, si lantul deviaza, inseamna ca nu e centrata roata bine. Banuiesc ca cu ata e aceeasi chestie, doar ca in loc de laser folosesti o ata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
..:::ZAR:::... Postat Aprilie 2, 2012 Share Postat Aprilie 2, 2012 (editat) Cum se centrează corect roata spate ? Marcajele basculei nu mi se par foarte precise. Mai erau unii care ziceau că măsoară distanța dintre roată și brațele basculei nu cred că distanța e egală. Am mai citit de o metodă, cu o ață, dar n-am găsit-o pe aici pe forum explicată. Știe cineva cum se face cel mai precis centrarea ? marcajele sunt foarte precise daca nu nimeresti liniile acelea de pe bascula inseamna ca ceva e uzat la maxim (in cazu de fata lantul) ori ai pinionu spate uzat, sau cel din fata.... bafta! Editat Aprilie 2, 2012 de cs_05_hho Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Aprilie 2, 2012 Share Postat Aprilie 2, 2012 Am mai citit de o metodă, cu o ață, dar n-am găsit-o pe aici pe forum explicată. Știe cineva cum se face cel mai precis centrarea ? Ast-i metoda cu ata: http://www.fz6-forum.com/forum/how-tos/40463-how-string-align-your-rear-wheel.html insa, mie nu-mi pare a fi comoda. Personal fac astfel: dau aparatoarea de lant jos si urmaresc aliniamentul lantului de la foaie pana la pinionul de atac. Daca mi se pare ca lantul face o frantura imediat dupa foaie, mai ajustez din suruburile de reglaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 2, 2012 Share Postat Aprilie 2, 2012 marcajele sunt foarte precise daca nu nimeresti liniile acelea de pe bascula inseamna ca ceva e uzat la maxim (in cazu de fata lantul) ori ai pinionu spate uzat, sau cel din fata.... bafta! la unele motoare sistemul e atit de prost gindit incit poate da erori stinga-dreapta de citiva milimetri. la al meu sint niste table obosite care au un joc imens. daca masuri cu sublerul de la gradatii pina-n capatul basculei si e aceeasi distanta, e clar ca bratele sint egale, n-or fi japonezii chiar timpiti sa marcheze absolut aiurea bascula aia. eu folosesc un subler ca sa masor de la marginea flansei piulitei pina-n capat. sa fii atent si la diametrul flansei, la mine nu e egal stinga-dreapta deci poti gresit daca nu dai atentie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Aprilie 2, 2012 Autor Share Postat Aprilie 2, 2012 (editat) Lafel e și la Hornet. Sunt două table care au o gradație dar tablele au joc cam 1mm față de ax. Cam așa arată și la mine lanțul. Uleiul lasă o dungă pe interior, ce-i drept, ceva mai mică decât cea din poza. Editat Aprilie 2, 2012 de Chivu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pachemon Postat Aprilie 2, 2012 Share Postat Aprilie 2, 2012 exista un laser care se aseaza pe foaia spate si se aliniaza co origurile exterioare ale lantului. restul sunt empirice si aproape exacte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Aprilie 2, 2012 Share Postat Aprilie 2, 2012 (editat) asta? nup, asta : se prinde pe lant si raza tre sa fie perfect centrata atat pe pinion cat si pe foaie Editat Aprilie 2, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Aprilie 2, 2012 Share Postat Aprilie 2, 2012 Am vazut o metoda de aliniere a rotii spate cu un sistem LASER. Alinierea se facea cu roata fata, deci nu cu lantul, pentru ca se considera ca daca ai roata spate alinita doar fata de bascula si bascula este stramba fata de roata fata apare un moment de rotatie in jurul centrului de greutate care determina pierderea stabilitatii la viteza mare. Sistemul se fixa deci pe cele doua roti si se proiecta o raza laser din spate spre in fata. Daca am timp caut pe net filmuletul. Metoda era Honda, iar aparatul respectiv era fabricat tot de catre Honda. Dupa mine asta este cea mai precisa modalitate de aliniere a rotilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Aprilie 2, 2012 Share Postat Aprilie 2, 2012 testul asta a fost facut pe bandit 600, triumph daytona 675 si la nici unul marcajele (linuitele) nu sunt corecte adica daca te iei dupa ele nu aliniezi corect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Aprilie 3, 2012 Share Postat Aprilie 3, 2012 si cum se indreapta ghidonul perfect? exista si acolo vreun aparat ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Aprilie 3, 2012 Share Postat Aprilie 3, 2012 (editat) pasarica.. citeste cu atentie : chassis-alignment control systems with line laser technology for motorcycles, scooters, custom bikes and quads. Profi Laser Tools offers four systems to evaluate the entire geometry of a chassis. Every mechanic can judge the geometry fast and easy. All relevant components (main frame, front forks, swing arm) can be checked and documented, e.g. with Profi Laser BAT in only two minutes. daca tu si cu ingineru' al mai mintos emigrat la engleji reglati lantul cu jucaria asta nu faceti foarte bine ..., intai reglezi roata spate apoi verifici geometria cadrului... da' e greu mai ales in limbi straine. duda, ma refeream la linutele/marcajele de pe bascula/intinzatorul de lant, daca te iei numai dupa ele nu tot timpul se aliniaza rotile laserul e laser , masoara perfect ce vezi in poza nu are treaba cu reglatul lantului ci cu alinierea rotilor am vrut sa editez ieri ce am scris, sa nu se inteleaga gresit la ce liniute ma refer, am zis las'ca motoretism.ro intelege ce am vrut sa zic . Editat Aprilie 3, 2012 de Vizitator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Aprilie 4, 2012 Share Postat Aprilie 4, 2012 Am vazut o metoda de aliniere a rotii spate cu un sistem LASER. Alinierea se facea cu roata fata, deci nu cu lantul, pentru ca se considera ca daca ai roata spate alinita doar fata de bascula si bascula este stramba fata de roata fata apare un moment de rotatie in jurul centrului de greutate care determina pierderea stabilitatii la viteza mare. Sistemul se fixa deci pe cele doua roti si se proiecta o raza laser din spate spre in fata. Daca am timp caut pe net filmuletul. Metoda era Honda, iar aparatul respectiv era fabricat tot de catre Honda. Dupa mine asta este cea mai precisa modalitate de aliniere a rotilor. ei, daca era honda metoda inseamna ca nu esti tu retard, doar ma-ta... testul asta a fost facut pe bandit 600, triumph daytona 675 si la nici unul marcajele (linuitele) nu sunt corecte adica daca te iei dupa ele nu aliniezi corect tu esti alta poama! sunt curios daca pe forumul asta sunt mai mult de 4 mecanici in total... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Aprilie 4, 2012 Share Postat Aprilie 4, 2012 (editat) Am vazut o metoda de aliniere a rotii spate cu un sistem LASER. Alinierea se facea cu roata fata, deci nu cu lantul, pentru ca se considera ca daca ai roata spate alinita doar fata de bascula si bascula este stramba fata de roata fata apare un moment de rotatie in jurul centrului de greutate care determina pierderea stabilitatii la viteza mare. Sistemul se fixa deci pe cele doua roti si se proiecta o raza laser din spate spre in fata. Daca am timp caut pe net filmuletul. Metoda era Honda, iar aparatul respectiv era fabricat tot de catre Honda. Dupa mine asta este cea mai precisa modalitate de aliniere a rotilor. Data viitoare cand postezi, incearca sa faci o fraza din idei + cuvinte pe care le cunosti.. nu de alta, dar s-ar putea sa-ti iasa ceva coerent. P.S : Editat Aprilie 4, 2012 de ZaiR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Aprilie 4, 2012 Share Postat Aprilie 4, 2012 fesu' is baaaaaack. de fapt daca ma uit bine si aici esti ontopic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Aprilie 4, 2012 Share Postat Aprilie 4, 2012 Mai e o metoda si fara laser. http://www.yamahafz1oa.com/sportryderswheelalignmentmethod.shtml Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 4, 2012 Share Postat Aprilie 4, 2012 (editat) Io am intrat pe topic crezand ca e vorba de centrarea unei roti cu spite... cand colo.. alta dilema a motociclistului mioritic, dupa cea cu ce picior pun jos la semafor. Eu am bascula monobrat, oare cum "centrez" roata? Btw, in titlu, corect ar fi fost: "cum aliniez roata spate". Plm, marcajele alea de la intinzatoare or fi de pomana :| (ma gandeam eu ca-s malefici injinerii chinezo-japoneji si au vrut sa induca in eroare poporu motociclist punand niste semne pe bascula la deruta, acuma sunt sigur 100% ca-s niste nemernici) (si au facut asta ca mociclistii sa cumpere sisteme laser complicate tot de ei facute ca sa poata alinia o biata roata pusa pe un ax. : ) (ei, chinejii si japonejii, injinerii) Editat Aprilie 4, 2012 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Aprilie 4, 2012 Autor Share Postat Aprilie 4, 2012 Salut Gică Contra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat Aprilie 4, 2012 Share Postat Aprilie 4, 2012 alta dilema a motociclistului mioritic, dupa cea cu ce picior pun jos la semafor. eu nu pun piciorul jos la semafor, pun genunchiul! on-topic: ai grija sa respecti semnele de pe bascula si cu laserul pe lant verifici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Aprilie 4, 2012 Share Postat Aprilie 4, 2012 e on-topic: ai grija sa respecti semnele de pe bascula si cu laserul pe lant verifici. daca nu respecti semnele de pe bascula patesti asa : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 4, 2012 Share Postat Aprilie 4, 2012 (editat) Belbody, trimiti o lada de bere la Iasi daca-ti fac poze in care se vede ca tablele de reglaj de la a mea au joc de cam 2 mm fiecare? adica +/- 4mm stinga/dreapta? chiar am auzit ca berea spaniola e buna. PS: nu folosesc nici un laser, un subler obosit e suficient Editat Aprilie 4, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 5, 2012 Share Postat Aprilie 5, 2012 Pai daca zici ca tablele alea au joc si stii cat e jocul ambelor... nu crezi ca totusi poti alinia incluzand si acel joc? Si tu chiar crezi ca 2mm conteaza? Daca ai cumva roata nealiniata corect primul loc unde se vede este cum calca lantul pe pinion, sau pe ce parte pinionul are dintii mai curati, uzati. La o aliniere gresita grava sare lantul... Io o aliniez din ochi. Am laser la ochi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Aprilie 5, 2012 Share Postat Aprilie 5, 2012 (editat) Intretinerea unei mobre devine pe zi ce trece mai complicata daca stai sa apleci urechea la ce se spune pe forum. Editat Aprilie 5, 2012 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Aprilie 5, 2012 Share Postat Aprilie 5, 2012 (editat) Cum se centrează corect roata spate ? Marcajele basculei nu mi se par foarte precise. Mai erau unii care ziceau că măsoară distanța dintre roată și brațele basculei nu cred că distanța e egală. Am mai citit de o metodă, cu o ață, dar n-am găsit-o pe aici pe forum explicată. Știe cineva cum se face cel mai precis centrarea ? Cea mai simpla metoda de a observa daca este aliniat prost, este sa verifici centrarea lantului pe foaia spate. Atentie: aceasta metoda nu e prea buna sa faci aliniamentul ... ci mai mult sa-l verifici. Practic lantul este mai lat decat foaia cam cu 1+ mm astfel ca ai un joc lateral al lantului pe foaie. Daca alinierea este perfecta, atunci cand rotesti de roata, lantul ar trebui sa se centreze pe foaie impartind acel joc in 2 pe laterale, astfel incat foaia sa fie cat mai pe mijloc. (Asta daca n-ai sfori, lasere, plasme, tun cu ioni, vasili .. etc) Editat Aprilie 5, 2012 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.