livius_ereticus007 Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 pai una ti-o zic eu concret, ca mi s-a intamplat - am spalat mobra cu presiune si am insistat in zona conectorilor de la bobina. a doua zi nu a mai pornit mobra, pana ce nu am luat alta bobina BOSCH originala, echivalentul a 100 eur :| altceva... banuiesc ca supraincalzirea... infasurare primara are multe spire si cea secundara putine. ma gandesc ca s-ar putea incalzi si sa se topeasca emailu de pe bobina si sa sintre in scurt. Cred ca e invers - daca nu ma insel - secundarul are mai multe spire, bobina fiind in principiu un transformator ridicator de tensiune (poate ajunge si la 50 de kV in cazul CDI -urilor moderne). Dar intr-adevar, scurt-circuitarea infasurarilor si craparea carcasei de plastic sunt cele mai comune defectiuni. Ca tot e topicul despre „scantei”, are cineva pe mobra sistemul ala de bobina care este legat de pipa si se monteaza direct pe bujie? Stiu ca la masinile de generatie mai noua s a implementat sistemul asta - bobina + pipa is „la pachet”. Cica are cateva avanataje: rezistenta mai mica, scanteie mai puternica, paraziti mai putini. Ma gandeam - ca tot am 2 bobine de rezerva cu fise cam terminate- sa incerc sa reproduc sistemul asta. S ar merita? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Cred ca e invers - daca nu ma insel - secundarul are mai multe spire, bobina fiind in principiu un transformator ridicator de tensiune (poate ajunge si la 50 de kV in cazul CDI -urilor moderne). Dar intr-adevar, scurt-circuitarea infasurarilor si craparea carcasei de plastic sunt cele mai comune defectiuni. Ca tot e topicul despre „scantei”, are cineva pe mobra sistemul ala de bobina care este legat de pipa si se monteaza direct pe bujie? Stiu ca la masinile de generatie mai noua s a implementat sistemul asta - bobina + pipa is „la pachet”. Cica are cateva avanataje: rezistenta mai mica, scanteie mai puternica, paraziti mai putini. Ma gandeam - ca tot am 2 bobine de rezerva cu fise cam terminate- sa incerc sa reproduc sistemul asta. S ar merita? Asa e, ai dreptate - primaru are mai putine si secundarul mai multe infasurari. Legat de bobine in pipe, stiu ca 1200 GS/A si parca si 1150 GS (ma rog, toate motoarele de 1200 si 1150 au asa, nu doar GS-urile) au la bujia secundara bobinele in pipe. Dezavantajul e ca daca se strica o componenta, le platesti pe amandoua. Cred ca asa cum a proiectat-o producatorul e cel mai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Bun m`am lamurit cat de cat ms cum spuneam vreau sa imi schimb si eu fisele la bujii,am vazut cablu pe louis la metru de la ei vreau sa comand acum acum ce fac cu capul de pipa si capul de la bobina ? ca nu stiu ce model sa comand ...ca nu au toate interioarele la fel mai ales cele pt bobina ...le pot pune pe ale mele de pe cablurile mele vechi pe cele noi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 27, 2010 Share Postat Ianuarie 27, 2010 Bun m`am lamurit cat de cat ms cum spuneam vreau sa imi schimb si eu fisele la bujii,am vazut cablu pe louis la metru de la ei vreau sa comand acum acum ce fac cu capul de pipa si capul de la bobina ? ca nu stiu ce model sa comand ...ca nu au toate interioarele la fel mai ales cele pt bobina ...le pot pune pe ale mele de pe cablurile mele vechi pe cele noi ? Ma gandesc ca da, nu ai de ce sa nu poti pune; din ce am vazut eo, pipele noi au un fel de holsurub mai mic asa in mijloc, unde infiletezi fiza, atat la partea cu bobina cat si la bujie. Numa daca vrei sa iti comanzi si pipe noi, sa ai grija ca cine ti le vinde sa ti le poata lua si inapoi; la mine de exemplu, am vrut pipe NGK, si comandate dupa model, am primit 2 bucati de cate 3 cm lungime fiecare pipa . Ori, la mine, pipa de la bujie are vreo 12 cm Oricum, de ce sa schimbi fisele si/sau pipele daca mobra merge bine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Ianuarie 27, 2010 Share Postat Ianuarie 27, 2010 (editat) Salutare, Ma roade o treaba, referitor la fisele de la bujii. Sa zicem ca la un moment dat, vine vremea sa le schimb... Si-atunci nu vreau sa ma duc la BMW ca sa imi dea aia un scor cu 3 de zeroo in coada, si caut alternative pe la magazinele de piese auto... Acuma, pe langa lungime, de ce mai is caracterizate fisele / pipele? Am incercat sa le masor cu ohmetrul, da mie nu imi indica nimic, poate nu am scala potrivita pt asa valoare a rezistentei. Care aveti detalii concrete, is binevenite. La fel sfaturi incepand de la sarma de cupru care o legam de la bobina la bujie la MZ-ul lu tata pana la fisele alea transparente (OCC) prin care se vede "scanteia?". Cele bune. Se gaseste in magazinele de piese auto fisa la metru si chiar si pipe, iesi mult mai ieftin decat cele originale de BMW. Nu te apuca sa le masori rezistivitatea ca nu o sa ajungi la nici o concluzie, am intalnit fise bune care aveau aceeasi rezistivitate ca cele defecte. Fisele se schimba preventiv nu trebuie sa astepti sa se strice. Bobinele de inductie de calitate nu prea se strica, am o bobina Bosch veche de 40 ani si merge perfect. Magazinul unde gasesti fise la metru si pipe este pe strada Agricultori colt cu Matei Voievod. Editat Ianuarie 27, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 27, 2010 Share Postat Ianuarie 27, 2010 Se gaseste in magazinele de piese auto fisa la metru si chiar si pipe, iesi mult mai ieftin decat cele originale de BMW. Nu te apuca sa le masori rezistivitatea ca nu o sa ajungi la nici o concluzie, am intalnit fise bune care aveau aceeasi rezistivitate ca cele defecte. Fisele se schimba preventiv nu trebuie sa astepti sa se strice. Bobinele de inductie de calitate nu prea se strica, am o bobina Bosch veche de 40 ani si merge perfect. Magazinul unde gasesti fise la metru si pipe este pe strada Agricultori colt cu Matei Voievod. Pai am ramas cu alea originale, care is pe mobra din anu de gratie 1995 si 112k km. La mobra mea, is parca turnate fisele de pipe, nu le poti separa ca sa zic asa. Nici nu am motive sa le schimb, nu pare a fi copt cauciucul sau ceva, nu ajunge apa la bujii, oringurile is bune, deci nu am motive. Dar daca vreodata... o sa merg la magazin auto sa vaz de echivalente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 27, 2010 Share Postat Ianuarie 27, 2010 Nu te apuca sa le masori rezistivitatea ca nu o sa ajungi la nici o concluzie, am intalnit fise bune care aveau aceeasi rezistivitate ca cele defecte. Fisele se schimba preventiv nu trebuie sa astepti sa se strice. da' 'mneatale de ce folosesti cuvinte care nu stii ce inseamna? ai zis ca rezistivitate suna mai profi ca rezistenta si d-aia ar da bine sa zici asa? si ca veni vorba, care e intervalul de schimb recomandat pentru fisele de bujii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 27, 2010 Share Postat Ianuarie 27, 2010 da' 'mneatale de ce folosesti cuvinte care nu stii ce inseamna? ai zis ca rezistivitate suna mai profi ca rezistenta si d-aia ar da bine sa zici asa?si ca veni vorba, care e intervalul de schimb recomandat pentru fisele de bujii? pai rezistivitate, ca doar scanteia la bujii vine cand si cand numa, deci e alternativ referitor la interval de schimb, nici io nu cred ca exista asa ceva; nu tin minte sa fii vazut la nici un service interval ca sa schimbi fisele si pipele; bujiile, da, la 40k parca era, da restu le schimbi cand is fecked numai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 27, 2010 Share Postat Ianuarie 27, 2010 nu mai inteleg nimic. anyway, apropos de ebay http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=bmw+ht+...s&_osacat=0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Ianuarie 28, 2010 Share Postat Ianuarie 28, 2010 (editat) da' 'mneatale de ce folosesti cuvinte care nu stii ce inseamna? ai zis ca rezistivitate suna mai profi ca rezistenta si d-aia ar da bine sa zici asa? vezi poate ai treaba pe alt forum ca mecanica nu e de tine si ca veni vorba, care e intervalul de schimb recomandat pentru fisele de bujii? nu exista un interval de schimb pt fise dar cand vezi ca imbatraneste izolatia e bine sa le schimbi preventiv nu sa mergi ca romanu' si pe urma sa te miri de ce da in nas sau de ce "merge'n trei" Editat Ianuarie 28, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 28, 2010 Share Postat Ianuarie 28, 2010 nu mai inteleg nimic. anyway, apropos de ebay http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=bmw+ht+...s&_osacat=0 era o gluma! bine ca alternative pe ebay is pana-i lumea, dar in linkul tau, ori is prea scurte fisele ori pipele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Februarie 5, 2010 Share Postat Februarie 5, 2010 sunt bune ,rezista in timp , merita banii ? este intrebarea al carui raspuns il asteapta orice motociclist care doreste sa monteze astfel de bujii pe motor. Care sunt avantajele / dezavantajele acestui tip de buji, ce fac ele mai exact, cum sunt facute, cum functioneaza? aveti asa ceva montat pe motocicleta ? recomandati la motoare pe carburator? cine a avut sau inca are astfel de bujii montate pe motocicleta ? astept pareri , sugestii. Va multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 am eu pe de un sezon pe cbr f3. cica tin mai mult, alte diferente intre cele normale si astea chiar nu am gasit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 /index.php?...lite=%2Biridium Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 /index.php?...lite=%2Biridium Nu prea m-am lamurit cu ce am gasit acolo, singurul topic mai "elaborat" avea 3 pagini in care unu spunea ca are si ca is bune, altu ca fac arderea mai bine, altul ca tin mai mult S.a.m.d. ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 De unde e prostia asta ca sunt recomandate mai putin pentru mobre pe carburator? Au viata cel putin dubla fata de cele clasice, normal ca sunt mai bune si isi merita banii intre 50-60 ron maxim. La Toyota, Honda se schimba la 120 de mii de km(asa e recomadat la revizii), alte pareri nu-si au rostul, ca nu sunt facute de noi, doar cei plictisiti mai pot comenta(spor). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 care sunt diferentele intre NGK DPR8EA-9 si DPR9EA-9. la NGK iridium la fel DPR8EIX-9 si DPR9EIX-9 citisem undeva ca una e calda si alta e rece dar nu stiu care si nici nu am inteles ce inseamna asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) Bujiile iridium tin mai mult, astfel se schimba mai rar. Faptul ca ar da scanteie mai buna sau ar influenta performantele motorului sunt niste aberatii totale. Dupa stiinta mea prima data ar fi fost montate de Jaguar (parca in 1996) iar scopul declarat era ca nu trebuiesc schimbate pana la 120000 km marindu-se astfel intervalul de service. Ce am observat eu la ele este ca se ineaca mult mai usor decat cele clasice daca ai probleme cu pornirea, poate e doar o impresie. Editat Februarie 6, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) In manual la mine CR8EH-9 e recomandat pentru mers normal, iar CR9EH-9 pentru, citez "high speed riding", deci presupun ca e pentru utilizare indelungata in ture mari (nr foarte mare de aprinderi pe sec) si automat functionarea la o temperaturi mai mari . Editat Februarie 6, 2010 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COLUMBO Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 DPR8EA-9 este modelul standard de bujie la multe modele de motociclete. Daca bujia asta in functionare tinde sa se ude, adica sa functioneze sub temperatura de regim (de auto curatare) trebuie inlocuita cu o bujie m-ai calda DPR7EA-9. Daca bujia standard tinde sa functioneze prea fierbinte (peste temperatura de regim) trebuie inlocuita cu o bujie ceva m-ai rece DPR9EA-9. Gasesti cateva poze pe net sau pee forum unde sunt aratate diferite buji, iar acolo poti vedea care este diferenta intre o bujie care functioneaza prea rece (se ancraseaza) si una care functioneaza prea fierbinte (se topeste electrodul) Astea sunt cazurile extreme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 la mine viteza de croaziera este undeva la 4000 rpm zona rosie incepe de la 8500. deci imi trebuie DPR8EA-9 sau echivalentul ei iridium DPR8EIX-9 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 la mine viteza de croaziera este undeva la 4000 rpm zona rosie incepe de la 8500. deci imi trebuie DPR8EA-9 sau echivalentul ei iridium DPR8EIX-9 cred ca iti trebuie ce scrie producatorul in manual Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 sunt trecute ambele coduri in manual d-aia intreb. si nu da explicatii despre ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Iti zic ce scrie in manual la Transalp care foloseste acelasi tip de bujii. Daca motocicleta este folosita in mod normal fara un regim solicitant, mers distante scurte, drumuri obisnuite .. fara a fi ceea ce se spune la noi "fugarita" se pune DPR8EA - mai calda. Daca motocicleta este folosita mai mult pentru calatorii lungi pentru perioade de mers la turatii mari lungi si constante - de exemplu excursii ff lungi, mers constant pe autostrada cu 120km/h - etc se pune DPR9EA - mai rece. Pentru standardul NGK - cifra din mijloc e o echivalenta a cifrei termice, cu cat e mai mare bujia e mai "rece". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 asa am inteles eu lucrurile (fraza cu care ar trebui sa inceapa postul orice papagal care nu e sigur 100% pe ce zice). bujie rece si calda se refera la capacitatea bujiei de a transfera caldura mai departe prin conductie termica (la chiulasa, aer etc). bujie rece inseama ca transferul de caldura va fi mai mare, deci virful electrodului va fi mai rece, bujie mai calda inseamna ca gratie conductiei termice mai reduse virful electrodului va fi mai cald. regula e ca ar trebui bujii mai calde pentru motoare care sint folosite la turatii mai mici (pentru ca amestecul sa se aprinda mai usor) si bujii mai reci pentru motoare mai forjate. daca nu folosesti tipul potrivit de bujie (bujie prea calda cind nu e cazul) pot aparea probleme datorita pre-aprinderii amestecului. banuiesc ca determinarea exacta a tipului potrivit de bujie depinde si de tipul/starea motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.