Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 993
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Va salut, m-am tot chinuit sa gasesc pe net ceva care sa imi zica exact, detalii despre bujii,si despre modul lor de functionare iarna,despre ce sa nu faci cu bujiile,cum se strica si alte chestii de gen.

In primul rand vreau sa stiu unde se gasesc bujii moto in bucuresti la preturi rezonabile nu cu adaos 100%.

2. Ce marca de bujii e mai buna,mai durabila

3. Ce echivalente sunt pentru NGK B8ES

Mentionez ca sunt posesor de monocilindru racit pe aer,de vreo 350cc,deci daca are cineva variante mai bune astept...pentru ca mie mi s-a bulit bujia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

the breaker vine greu tocmai de la Dr.Tr.SEVERIN :blink: ... jorjel,am citit dar se vorbeste de bujii nu tocmai adecvate pt modelul meu de moto...in mare m-am mai lamurit din ce scrie acolo.

 

LE: Care e diferenta intre NGK BR8ES si B8ES ?? cu ce ma ajuta daca are nustiu ce rezistenta? motocicleta mea porneste la pedala daca intereseaza pe cineva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

br are rezistenta pt. aprinderile mai noi care sunt mai sensibile la interferente. pe o aprindere clasica ai scanteia o idee mai mica decat in cazul unei bujii clasice. ia bp8es, are nasul o idee mai lung (nu filetul) si da scanteia mai in centrul camerei de ardere. de asemenea cauta pe google "indexing sparkplugs". castigurile nu-s asa cum se spune pe net dar poti sa mai scazi consumul cu vreo jumatate de litru maxim la suta de km afara. incearca si bujiile cu iridiu, iarasi nu-s asa de "wonder sparkplugs" dar te mai scutesc si alea cu vreo jumate de litru maxim, tot afara. macar tin mai mult.

Editat de fesu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea era daca nu cumva mai mult pierd decat sa castig cu o bujie BR in loc de B...si daca se potriveste,motocicleta mea e din 85 deci nu e vb de vreo aprindere desteapta sau alte chestii speciale. La iridiu nu ma bag ca e 600 de mii una...si nu am chiar asa multi bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut, m-am tot chinuit sa gasesc pe net ceva care sa imi zica exact, detalii despre bujii,si despre modul lor de functionare iarna......

 

Salut,

 

Am primit de la un prieten un material destul de interesant despre bujii uzate, din diverse motive. Sincer am ramas surprins cand am vazut ca practic conditia bujiei folosite iti poate spune in mare starea motorului...

Atasez aici materialul sparkplugs.pdf .

 

Cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Istoric: Pe cand 'imi pregateam motocicleta de iernat', adica ma pregateam s-o bag in cladirea unde lucrez, sa n-o ninga, am incercat s-o pornesc. Era frigut afara si cu tot cu soc, n-am reusit s-o pornesc. Da' am incercat ca vaca de cam multe ori asa ca s-a cam innecat.

 

Azi, ma gandesc ca ar fi timpul sa o scot din cladire. Zis si facut, o duc afara, dau un buton... surpriza, bateria inca era cu vlaga in ea. Toate bune si frumoase, mai putin ca tot nu porneste (desi e caldut acum afara si a stat relativ la cald pana acum). Deci, banuiesc ca e innecat in continuare.

 

Imi zic... o duc la service, o fac bibi si merge treaba. Da'... de ce n-as desface-o? Imi iau cheile, surubelnita si purced. Desfac seaua, ma chinui un pic la rezervor, ma abtin sa scot diversele furtunase si cabluri (exceptand cele de la vitezometru, ca alea trebuie musai scoase). Inlatur rezervoru' frumusel, il sprijin pe langa motor si, in sfarsit, gasesc la un coleg de munca o cheie de bujii. De Dacie. Desigur, cam mare.

 

Acu: ce fel de cheie de bujii imi trebuie? Avand in vedere ca in topicurile pe care le-am citit pana acum tot gasesc 'cheie de bujii de 18', banuiesc ca e diferita de cea 'de Dacie'. In plus, pe langa bujia din dreapta, am o frunzulita uscata pe care nu o pot convinge sa iasa afara. Mai mult, cred ca am impins-o mai jos si ma intreb daca nu cumva o scap in cilindru daca reusesc sa scot bujia.

 

Sa ma duc in service? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sarumana frumos de intentie. M-am enervat si am chemat un nene de la un service. Oricum, la cat am chinuit-o se pare ca nici bateria nu mai avea vlaga in ea, asa ca a trebuit pornita cu 'robotul' :cheers: Da' a pornit si am mers deja vreun kilometru cu ea! Me happy, o duc la service, ii fac o revizie general si ride on. E asa frumos afara ca mi-as baga picioarele in el servici si m-as duce sus pe bucium :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, nu stiu daca e ok aici de postat...dar nu stiu unde s-ar incadra.

 

Pe scut, la motorul prietenei nu merge un piston, are twin. Si nu pot sa scot bujiile sa vad in ce stare sunt pentru ca este de 18 cheie. Eu am numai de 16 si 21. Unde sa ma duc sa cumpar o bujie de 18?? Stiti magazine ceva?

 

Eu am facut rost de una de imprumut, dar imi va trebui una sa o am eu ca sa nu mai umblu prin "vecini".

 

Stiti cumva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea din Praktiker, BricoStore si alte alea sunt facute dintr-o tabla naspa. In plus daca bujia este infipta in chiulasa mai inaccesibil, trebuie o cheie cu cardan si suficient de subtire in "carne" dar in acelasi timp rezistenta.

Recomand Draper Tools, Str. Pastorului 21-23. E a patra strada pe dreapta cum intrii dinspre Barbu Vacarescu pe Ramuri Tei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze ca ma bag peste topicul tau Survolaj, dar am un prieten care si-a innecat cbr-ica si am nevoie de o cheie de bujii care sa intre pe sub rezervor...ceva cu cot...daca are cineva imprumut sunt deschis propunerilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze ca ma bag peste topicul tau Survolaj, dar am un prieten care si-a innecat cbr-ica si am nevoie de o cheie de bujii care sa intre pe sub rezervor...ceva cu cot...daca are cineva imprumut sunt deschis propunerilor...

 

Nu-i problema...cu cot mai greu. Eu am din sculele mele sa fac cot dar nu stiu cat trebuie sa intre acolo. Nu mai bine da rezervoru jos? ca e mai simplu asa si mai eficient. rezervoru se da in 5 minute maxim jos.

 

--- Mesaj completat în 25 Feb 2008 11:32 -------------

Alea din Praktiker, BricoStore si alte alea sunt facute dintr-o tabla naspa. In plus daca bujia este infipta in chiulasa mai inaccesibil, trebuie o cheie cu cardan si suficient de subtire in "carne" dar in acelasi timp rezistenta.

Recomand Draper Tools, Str. Pastorului 21-23. E a patra strada pe dreapta cum intrii dinspre Barbu Vacarescu pe Ramuri Tei.

 

Da subtire in "carne"...altfel nu fac nimic...mama lor.

 

Bricostore nu au decat de 16 si 21...am fost ieri, la fel si la majoritatea benzinariilor. Kaufland la fel. Greu nene cu astea de 18.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca o sa rog un admin sa puna "Cheie 18" in banda aia rosie, ca s-a mai discutat de cel putin vreo 10 ori deja :)

@Lupu: Din pacate, cheia de care spui tu (Draper si altele similare) in general nu se poate folosi la motoarele Yamaha cu bujiile ingropate in chiuloasa. Stiu sigur (am si eu una) ca nu merge pe TDM, XTZ, ThunderCat/Ace. Problema este ca tunelul in care intra bujia e f ingust si tubularele normale, cu exterior cilindric, nu incap (se opresc la cativa cm de hexagonul bujiei).

Recomand cheile de 16/18 sau 18/19 de pe Louis (acum vad ca nu mai au decat 16/18, cod 10003912). Spre deosebire de porcariile aparent similare care se gasesc in targ, aste sunt facute din otel de scule CrV si rezista.

A, da, pt cine vrea sa polizeze exteriorul unei chei bune (CrV) recomand sa-si cumpere si vreo 2 pietre de polizor inainte si cateva cutii de bere, ca o sa aiba ocupatie pentru o buna bucata de timp.

 

P.S. pentru urgente, pot sa imprumut eu o cheie de 18 subtire (merge sigur pe motoarele enumerate mai sus, alea pe care nu intra Draper & co).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea din Praktiker, BricoStore si alte alea sunt facute dintr-o tabla naspa. In plus daca bujia este infipta in chiulasa mai inaccesibil, trebuie o cheie cu cardan si suficient de subtire in "carne" dar in acelasi timp rezistenta.

Recomand Draper Tools, Str. Pastorului 21-23. E a patra strada pe dreapta cum intrii dinspre Barbu Vacarescu pe Ramuri Tei.

 

 

Sunt si mai bune, eu am vazut o cheie tubulara de 25 ron (bucata). Le stiu pe alea care le zici tu si intr-adevar sunt proaste. Eu am una de 18 cu adaptor la 16.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...