Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

Va salut, m-am tot chinuit sa gasesc pe net ceva care sa imi zica exact, detalii despre bujii,si despre modul lor de functionare iarna......

 

Salut,

 

Am primit de la un prieten un material destul de interesant despre bujii uzate, din diverse motive. Sincer am ramas surprins cand am vazut ca practic conditia bujiei folosite iti poate spune in mare starea motorului...

Atasez aici materialul sparkplugs.pdf .

 

Cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 977
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Istoric: Pe cand 'imi pregateam motocicleta de iernat', adica ma pregateam s-o bag in cladirea unde lucrez, sa n-o ninga, am incercat s-o pornesc. Era frigut afara si cu tot cu soc, n-am reusit s-o pornesc. Da' am incercat ca vaca de cam multe ori asa ca s-a cam innecat.

 

Azi, ma gandesc ca ar fi timpul sa o scot din cladire. Zis si facut, o duc afara, dau un buton... surpriza, bateria inca era cu vlaga in ea. Toate bune si frumoase, mai putin ca tot nu porneste (desi e caldut acum afara si a stat relativ la cald pana acum). Deci, banuiesc ca e innecat in continuare.

 

Imi zic... o duc la service, o fac bibi si merge treaba. Da'... de ce n-as desface-o? Imi iau cheile, surubelnita si purced. Desfac seaua, ma chinui un pic la rezervor, ma abtin sa scot diversele furtunase si cabluri (exceptand cele de la vitezometru, ca alea trebuie musai scoase). Inlatur rezervoru' frumusel, il sprijin pe langa motor si, in sfarsit, gasesc la un coleg de munca o cheie de bujii. De Dacie. Desigur, cam mare.

 

Acu: ce fel de cheie de bujii imi trebuie? Avand in vedere ca in topicurile pe care le-am citit pana acum tot gasesc 'cheie de bujii de 18', banuiesc ca e diferita de cea 'de Dacie'. In plus, pe langa bujia din dreapta, am o frunzulita uscata pe care nu o pot convinge sa iasa afara. Mai mult, cred ca am impins-o mai jos si ma intreb daca nu cumva o scap in cilindru daca reusesc sa scot bujia.

 

Sa ma duc in service? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sarumana frumos de intentie. M-am enervat si am chemat un nene de la un service. Oricum, la cat am chinuit-o se pare ca nici bateria nu mai avea vlaga in ea, asa ca a trebuit pornita cu 'robotul' :cheers: Da' a pornit si am mers deja vreun kilometru cu ea! Me happy, o duc la service, ii fac o revizie general si ride on. E asa frumos afara ca mi-as baga picioarele in el servici si m-as duce sus pe bucium :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, nu stiu daca e ok aici de postat...dar nu stiu unde s-ar incadra.

 

Pe scut, la motorul prietenei nu merge un piston, are twin. Si nu pot sa scot bujiile sa vad in ce stare sunt pentru ca este de 18 cheie. Eu am numai de 16 si 21. Unde sa ma duc sa cumpar o bujie de 18?? Stiti magazine ceva?

 

Eu am facut rost de una de imprumut, dar imi va trebui una sa o am eu ca sa nu mai umblu prin "vecini".

 

Stiti cumva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea din Praktiker, BricoStore si alte alea sunt facute dintr-o tabla naspa. In plus daca bujia este infipta in chiulasa mai inaccesibil, trebuie o cheie cu cardan si suficient de subtire in "carne" dar in acelasi timp rezistenta.

Recomand Draper Tools, Str. Pastorului 21-23. E a patra strada pe dreapta cum intrii dinspre Barbu Vacarescu pe Ramuri Tei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze ca ma bag peste topicul tau Survolaj, dar am un prieten care si-a innecat cbr-ica si am nevoie de o cheie de bujii care sa intre pe sub rezervor...ceva cu cot...daca are cineva imprumut sunt deschis propunerilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze ca ma bag peste topicul tau Survolaj, dar am un prieten care si-a innecat cbr-ica si am nevoie de o cheie de bujii care sa intre pe sub rezervor...ceva cu cot...daca are cineva imprumut sunt deschis propunerilor...

 

Nu-i problema...cu cot mai greu. Eu am din sculele mele sa fac cot dar nu stiu cat trebuie sa intre acolo. Nu mai bine da rezervoru jos? ca e mai simplu asa si mai eficient. rezervoru se da in 5 minute maxim jos.

 

--- Mesaj completat în 25 Feb 2008 11:32 -------------

Alea din Praktiker, BricoStore si alte alea sunt facute dintr-o tabla naspa. In plus daca bujia este infipta in chiulasa mai inaccesibil, trebuie o cheie cu cardan si suficient de subtire in "carne" dar in acelasi timp rezistenta.

Recomand Draper Tools, Str. Pastorului 21-23. E a patra strada pe dreapta cum intrii dinspre Barbu Vacarescu pe Ramuri Tei.

 

Da subtire in "carne"...altfel nu fac nimic...mama lor.

 

Bricostore nu au decat de 16 si 21...am fost ieri, la fel si la majoritatea benzinariilor. Kaufland la fel. Greu nene cu astea de 18.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca o sa rog un admin sa puna "Cheie 18" in banda aia rosie, ca s-a mai discutat de cel putin vreo 10 ori deja :)

@Lupu: Din pacate, cheia de care spui tu (Draper si altele similare) in general nu se poate folosi la motoarele Yamaha cu bujiile ingropate in chiuloasa. Stiu sigur (am si eu una) ca nu merge pe TDM, XTZ, ThunderCat/Ace. Problema este ca tunelul in care intra bujia e f ingust si tubularele normale, cu exterior cilindric, nu incap (se opresc la cativa cm de hexagonul bujiei).

Recomand cheile de 16/18 sau 18/19 de pe Louis (acum vad ca nu mai au decat 16/18, cod 10003912). Spre deosebire de porcariile aparent similare care se gasesc in targ, aste sunt facute din otel de scule CrV si rezista.

A, da, pt cine vrea sa polizeze exteriorul unei chei bune (CrV) recomand sa-si cumpere si vreo 2 pietre de polizor inainte si cateva cutii de bere, ca o sa aiba ocupatie pentru o buna bucata de timp.

 

P.S. pentru urgente, pot sa imprumut eu o cheie de 18 subtire (merge sigur pe motoarele enumerate mai sus, alea pe care nu intra Draper & co).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea din Praktiker, BricoStore si alte alea sunt facute dintr-o tabla naspa. In plus daca bujia este infipta in chiulasa mai inaccesibil, trebuie o cheie cu cardan si suficient de subtire in "carne" dar in acelasi timp rezistenta.

Recomand Draper Tools, Str. Pastorului 21-23. E a patra strada pe dreapta cum intrii dinspre Barbu Vacarescu pe Ramuri Tei.

 

 

Sunt si mai bune, eu am vazut o cheie tubulara de 25 ron (bucata). Le stiu pe alea care le zici tu si intr-adevar sunt proaste. Eu am una de 18 cu adaptor la 16.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal scuzati ma si pe mine ca intervin cu o intrebare prosteasca dar chiar nu stiu unde sa intreb ce cheie de bujii imi trebuie la honda cbr 600f?am fost si am cautat de 18 dar nu am gasit o sa mai caut si maine dar ma gandeam poate nu este buna.sau daca are cine sa mi dea si mie cheia inprumut 4 ore :P multumesc frumos si scz inca odata asfalt uscat

 

--- Mesaj completat în 26 Feb 2008 18:16 -------------
:)

sal scuzati ma si pe mine ca intervin cu o intrebare prosteasca dar chiar nu stiu unde sa intreb ce cheie de bujii imi trebuie la honda cbr 600f?am fost si am cautat de 18 dar nu am gasit o sa mai caut si maine dar ma gandeam poate nu este buna.sau daca are cine sa mi dea si mie cheia inprumut 4 ore :) multumesc frumos si scz inca odata asfalt uscat

gata am gasit multumesc frumos o vara fara incidente bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

luati set de pe louis de 16, 18, 21 cu 10 euro. si o dinamometrica si pasta de cupru ca sa nu se intepeneasca bujiile in chiulasa. desi se intampla mai rar totusi se intampla si atunci se duce filetul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutare...

 

Cei bun...e bun...

 

/index.php?...9949&st=520

 

Datorita faputlui...ca sunt multi cei care vor crestere de putere, o ardere mai buna si castig in ceea ce priveste km versus intretinere... verificati link-ul de mai sus...

 

lista de modele...ptr diferite tipuri de motociclete... e in format pdf. zip-uit...

 

Cine vrea...are adresa mea de mail...in profil...

 

Ale bune...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si despre ce e topicul asta pana la urma? Ca eu unu' nu inteleg. :bow:

 

Pai...Azi am intrat si eu pe Service...

 

am vazut vreo 2-3 flacai ca se plangeau de Bujii...calamina (afumate...cum ziceau ei)... Topite... cum ziceau altii...

 

Tocmai mi-au cerut doi amici proprietari de Busa, sa le dau de veste despre niste Bujii Brisk... care eu le Folosesc pe Busa mea...

 

Dau un randament mai bun motorului datorita faptului ca, scanteia data de acestea este globulara si nu una de tip magnetou... la cele clasice...

 

Aceste bujii facut in colaborare cu Lamborghini design... spun producatorii:

-rezista la 20.000Km

-nu tre sa le ajustezi distanta dintre masa si catod practic sunt maintenance free...

-au o viata mai lunga

-dau ceva caluti in plus la motor ptr ca ajuta la efectuarea unei arderi superioare celor initiate de bujiile clasice...

(1.5hp for 600cc, 2.0hp for 750cc and 3.0hp for 1000cc engines. Hayabusa and ZX14 owners, expect up to 5hp for your bikes!)

 

Intr-un cuvant sunt Calitativ mai bune decat cele din stoc...

 

La sectiunea de Motociclete Viteza, am postat o lista cu Modele de motociclete care se pot Bucura de aceste Bujii... pretul mediu se roteste in jur de 20eur/buc depinde de motorizare... acesta incluzand transportul si taxe vamale...si TVA

 

ca nu's facute la noi... ci in America... ;) americanii astia...nu's buni la nimic nu? :bow:

 

Decat sa planga ca li se topesc Bujiile... mai bine sa piarda un pic timp pe sectiunea Motociclete Viteza / Hayabusa si gasesc poze edificatoare si la cam ce se pot astepta...

 

Graficul din topic... arata diferenta dintre CBR600RR care are Bujii Brisk si acelasi cu bujii stock...

 

Peak-ul de putere dat de Bujiile Brisk se poate remarca...

 

Oricum... cine vrea... sa-mi dea de veste...

 

Cele bune :bow:

Editat de CaptainBusa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am auzit de aceste bijii. sa intelek ca fabrica , care producea bujiile brisk a fost cumparata de americani si face acum bujiile magice?

 

:bow: :bow: :bow: ... se fabrica...fara indoiala... asa sunt americanii fac... din doddoo...Bici si mai si pocnesc din el...

 

Sunt Bujii Racing... care nu se prajesc asa usor...

 

nu sunt glumite... sunt pe bune... sunt excelente...si nu au egal... se folosesc in NASCAR...GP...Dragstar...si de cei ca noi...cei cu doua roti...pe strazile scumpei patrii...pe care nu o vindem... :bow: O dam gratis...

 

O bujie ptr un motor supercharged ajunge la 60usd...in state...in EU...probabil ca e vreo100eur... si tine Tine fara nici o problema la 2500F (1371 C)...

 

Daca esti interesat... da-mi de veste si iti tin 4 Bucati... cu placere...

 

Cele Bune ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da... foarte tare!

 

BRISK a fost infiintata in 1992 din "cenusa" fostei mari producatoare de bujii cehesti JISKRA.

Acum este o companie mare cu capital privat, cu fabrici in S.U.A., Canada si Cehia.

Concureaza la acelasi nivel cu marii producatori (Bosch, Denso, NGK, BERU).

Deasemenea, are o divizie speciala de BUJII RACING folosite in MotoGP, NASCAR, curse de salupe, etc.

Din gama respectiva: Brisk Racing Iridium, Brisk Multispark, Brisk LGS (pt salupe), Brisk Turbo si Brisk Silver Racing.

 

informatii multe despre produse, materiale si tehnologii folosite pe:

 

http://www.briskplugs.com

http://www.briskracing.com

http://www.briskusa.com

 

;)

 

(In domeniul moto sunt folosite nu numai pentru viteziste dar si pentru orice alte motociclete de la care se vrea performanta (inclusiv enduro, cross :bow:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca tu crezi ca un set de bujii iti dau cai putere in plus fata de aia originali ai motorului, chiar te-au pacalit baietii de la marketing. O fi o crestere de putere, dar fata de un set de bujii vechi si afumate. Ca tin mai mult o fi posibil.

 

hmm... daca or fi masluit... ceva... probabil ar trebui sa-i intrebi tu... :bow:

Da nu prea cred ca cei care concureaza pe piata NASCAR, GP... mananca doddoo... ca stiu si ei cei un Dyno...

In plus le pun la teste... inainte sa faca o declaratie... Nu's made in China

 

Brisk-urile nu au din design acel "con de umbra" dat de masa unei bujii clasice... care da detonatiei acel "backfire"... in propagarea ei prin cilindru... te-ai intrebat de ce tre sa ajustezi la bujiile clasice distanta dintre catod si masa... dupa ceva vreme? ;) ... Eh probabil ca o sa uiti de conceptul asta odata ce ai alt design de bujii pe motor...

 

e un comentariu facut de Nemti...nu americani... dintr-un ziar mai vechiut...

Chiar daca nu se vede prea bine... in graphic ai comparate puteri obtinute pe Dyno... ptr tot tipul de producatori...

Cel cu rosu este Brisk :bow:

 

Cele bune :bow:

 

--- Mesaj completat în 27 Mar 2008 12:03 -------------

 

Cam asta e diferenta in initierea detonatiei... :bow:

Editat de CaptainBusa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...