Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

La zzr-ul meu cred ca-i de 16 cheia si am cumparat-o de la un magazin cu piese dacia, cred ca se potrivea la solenta or something..

Bujiile sunt cr9e parca. N-ai un manual nimic, ca trebuie sa scrie pe acolo?

In ce zona stai? Daca stai pe langa titan, trec eu sa ti-o aduc.

 

:crack: multumesc mul, am rezolvat cu una de 16, am gasit in Bucur Obor la un magazin auto, motorul este ok, am rezolvat astazi prin curatarea/uscarea bujiilor cu ajutorul unui prieten.

 

 

PS. Merci mult de tot Adi :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

A venit vremea sa-mi schimb bujiile la CBR si vreau si eu daca se poate neste ajutor in alegerea lor. Am vazut la Louis bujii cu electrod din Iridium care se lauda ei ca e mult mai durabil si performant decat cele conventionale, si tot acolo mi-a atras atentia (daca tin bine minte) Split Fire, alea cu electrodul negativ crestat -> 2 electrozi negativi pt. scanteie mai buna.

Ar mai fi si a treia varianta, mai 'eftina, cele clasice.

Ce sa aleg ?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

aia cu 2 electrozi nu e nimic! tot o singura scanteie o sa dea! depinde care electrod ofera o conductibilitate mai buna pe moment!

 

iridium sunt the best! :P dintre denso si ngk eu recomand denso!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

ngk fabrica si in alte tari, eu personal si altii de pe forum au luat ngk nasoale! despre denso nu am auzit nimic nasol, nu stiu daca fabrica si in alte tari decat japonia dar numai lucruri bune am auzit despre ele! :cheers: in plus daca vorbim despre bujiile iridium electrodul central la ngk este de 0.7 mm pe cand cel de la bujiile denso este de 0.4 :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am citit pe un forum din Ger ca Denso ar avea probleme de calitate. Ei recomandau NGK. Am avut pana acum numai NGK. Pana acum numai de bine. Acum sunt "pe vine" NGK Iridiumurile pt Bandit. Sper sa faca minuni in combinatie cu un filtru nou de aer si carburi sincronizate in ceea ce priveste consumul de benzol mare si functionarea motorului (reprize etc). Momentan nu merge prea rotund si are o cadere de putere de pe la 4000, nu trage linear.

 

Cand schimb p'esele revin cu noutati. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am citit pe un forum din Ger ca Denso ar avea probleme de calitate. Ei recomandau NGK. Am avut pana acum numai NGK. Pana acum numai de bine. Acum sunt "pe vine" NGK Iridiumurile pt Bandit. Sper sa faca minuni in combinatie cu un filtru nou de aer si carburi sincronizate in ceea ce priveste consumul de benzol mare si functionarea motorului (reprize etc). Momentan nu merge prea rotund si are o cadere de putere de pe la 4000, nu trage linear.

 

Cand schimb p'esele revin cu noutati. :baldy:

 

 

eu recomand denso :cheers: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

e de bine! :crack: cu cat e mai mic electrodul cu atat se raceste mai bine! si nu numai! :cheers:

AAAhhhaaaaaaa... io ma gandeam ca cu cat e suprafata mai mare, sansele unei scantei mai mare sunt mai mari.... :baldy: voi pricepeti ce zic io aici, ca de stau sa citesc nu pricep...

Oricum, mersi de "tipp"-uri... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu iridium diferenta e aproape insesizabila (daca e vreuna), personal consider ca nu merita diferenta de bani. denso n'am folosit.

 

Ai incercat Iridium si n ai observat nimic sau presupui?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Servus.

 

Am o mica problema: am luat si eu 2 bobine de inductie duble de Yamaha, ptr a o inlocui pe cea de la Nipra si sa ii mai pun si aprindere electronica, dar cand le-am primit am observat ca au fisele "turnate" in bobine si bineinteles ca sunt prea scurte ptr nevoile mele. Exista vreo metoda de a le lungi? Vreo mufa speciala, ceva?

 

Mersi.

post-10458-1161807301_thumb.jpg

post-10458-1161807339_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Servus.

 

Am o mica problema: am luat si eu 2 bobine de inductie duble de Yamaha, ptr a o inlocui pe cea de la Nipra si sa ii mai pun si aprindere electronica, dar cand le-am primit am observat ca au fisele "turnate" in bobine si bineinteles ca sunt prea scurte ptr nevoile mele. Exista vreo metoda de a le lungi? Vreo mufa speciala, ceva?

 

Mersi.

 

 

ciudat, asa sunt si la kawasaki, dar de unde sunt la tine turnate astea se scot........dupa ce desfac o piulita de plastic care are o presetupa, se trage fisha pur si simplu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea nu au nici un fel de piulita, dupa cum se vede (sper) in poze (nu am aparatul foto acasa si le-am facut cu mobilul). Am incercat sa vad daca sunt filetate, de cum le-am luat, dar mi-e tarsa sa trag prea tare de ele, sa nu le deteriorez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, Zidule, stiu ca doar de una am nevoie, dar am luat 2 ptr ca erau "la pachet" (una m-ar fi costat mai putin cu 10E fata de "pachetul de 2", reducandu-se astfel pretul per bucata). Mai gasesc eu pe cineva cu Nipru care sa vrea una la pretul la care le-am luat.

Interiorul fiselor e de metal. O sa incerc asa cum zici tu, dar am impresia ca pe motor am cu miez de carbon, deci trebuie sa le inlocuiesc pe cele existente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

sal !

 

am vazut ca multi intreaba daca se merita sau nu

 

test bujii iridium revista motorrad

 

descrierea producatorului de bujii

 

1)bineinteles ca doar electrodul central este dintr-un aliaj de platina numit iridiun

2)fiind din iridium,electrodul central,este foarte subtire ceea ce duce la o scinteie foarte puternica la tensiuni mici

3)avind aceste caracteristici optimeaza aprinderea amestecului aer/benzina, reduce intreruperi si explozii necontrolate (rateuri)

4)acceleratie mai spontana

5)nu se afuma (inegreste)

6)reduce consumul de benzina

 

 

Cam asa incepe reportajul despre bujiile iridium:

 

"Productia de bujii este o stiinta aparte"si ca bujiile iridium sint "ultimul strigat"

 

 

facind un test de anvelope de peste 4600 de km cu sase motociclete buell XB12S au echipat trei dintre ele cu bujii iridium pentru a le testa (pe bujii)

soferii (pilotii) si-au schimbat tot timpul moto intre ei

 

rezultatele testului

 

se fac simtite:

 

pornirea motorului in stare rece mai buna (merge mai "rotund")

accelerare mai spontana in stare rece

 

 

4600 km stuttgart-palermo 25 stopuri la benzinarii x sase moto sint 150 de plinuri

diferenta intre consumul de carburant exista! este de 0,5%

pentru a compensa aprox.15 euro in plus/bujie la un pret de 1,30 euro/litrul de benzina ar trebui sa mergi aprox. 75000 de km cu un set de bujii.

 

 

Acum trebuie sa hotareasca fiecare daca ii trebuie sau nu astfel de bujii!

 

 

 

post-231-1162799104_thumb.jpg

Editat de ticalosu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e vorba de o reducere a consumului de 0,5 litri/100km. Daca se simte la mersul motorului, sigur diferenta de consum va fi mai mare de 30 ml/100km, cum spun nemtii. Adica 70 eurocenti la 100 km. Adica 14 euro la 2000 km. Adica se amortizeaza imediat. Plus ca exista alte avantaje mai greu de cuantificat, dar nu mai putin importante (mersul motorului etc).

Avantaj net pentru iridium. Nu mai vorbim ca aruncam o gramada de bani pe chestii mult mai putin utile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e vorba de o reducere a consumului de 0,5 litri/100km. Daca se simte la mersul motorului, sigur diferenta de consum va fi mai mare de 30 ml/100km, cum spun nemtii. Adica 70 eurocenti la 100 km. Adica 14 euro la 2000 km. Adica se amortizeaza imediat. Plus ca exista alte avantaje mai greu de cuantificat, dar nu mai putin importante (mersul motorului etc).

Avantaj net pentru iridium. Nu mai vorbim ca aruncam o gramada de bani pe chestii mult mai putin utile...

 

 

sal !

 

cred ca ai inteles gresit!

daca nu ma crezi gaseste pe cineva sa-ti traduca !

oricum nu are rost sa discutam problema..... uitate pe attace jos in dreapta e un chenar in care poti vedea tabelul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 ml/100km, cum spun nemtii. Adica 70 eurocenti la 100 km.

30ml = 0.03l adica 0.039Euro la un pret de 1.3E/litru => 35900km de parcurs pt amortizare. 46700 km la pretul nostru ~1 euro/litru

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...