Sari la conținut

Accident Stirbei Voda


Mr.Sam
 Share

Postări Recomandate

nu ai dreptate maestre. Jagi, desi cu un stil superior, are dreptate. el vorbeste exclusiv de motorete sport, unde spatele nu conteaza la o franare violenta. ba mai mult, iti poate face chiar rau, datorita geometriei motoretei. ce ai explicat tu acolo nu e gresit, doar ca nu se aplica la sportive.

 

Deci ce am explicat e corect dar nu se aplica la sportive? Atunci e corect pt ce? Pt celelalte vehicule pe doua roti, ca si cum sportivele nu ar avea tot doua roti? Atunci ele sunt cum? Cu ce difera ele de nu li se aplica legile generale ale fizicii? Sunt gata sa accept daca argumentezi. Pana una-alta am intrat pe un forum strain de raceri din cate imi dau seama http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=198835 unde se discuta problema asta. Unii zic ca e bine sa franezi si cu spatele pe circuit, altii nu. Unii zic ca Rossi foloseste si spatele, altii zic ca doar fata. Important e ce spune unul dintre ei referitor la frana spate: "I use it when I BLOW a turn and start riding in the grass/dirt/weeds.......the front brake is bad when you do shit like that" si altul se amuza si aproba. Adica folosesti eventual doar frana fata cat timp esti pe circuit, cand ai iesit de pe el si nu mai ai conditile alea de aderenta, e bine sa o folosesti pe cealalta. Exact ce spuneam si eu: cand nu ai aderenta "the front brake is bad". Dincolo de disputa, remarcati tonul civilizat in care se poarta discutia acolo.

 

Inca un topic in care se vorbeste de tehnica lui Rossi de a folosi frana spate, din pacate filmul nu poate fi accesat: http://cbrforum.com/forum/track-days-riding-schools-45/track-riding-tips-valentino-rossi-82863/ Poate il are cineva

Editat de Filosofull
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 189
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pe serioase vorbind.. in cele mai multe cazuri cand se blocheaza fata, esti pe jos. Cu spatele, as spune ca sansele sunt chiar mai mari de 50% sa scapi chiar daca nu te prinzi imediat sa lasi frana.

Stai jos, ai 4 ! N-ai nici o treaba, apuca-te de tenis. :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macar un incepator pe supersport sa fi fost avertizat de acest topic si tot e important. Cei care au multi ani de mers pe 2 roti, in special pe enduro-touring, au un complex de superioritate. E foarte adevarat ce gindesc ei, motocicletele de viteza nu au ce cauta pe strada, insa e o realitate, aceste motorete sint cele mai vindute, zilnic apar incepatori pe supersport, care, din pacate, ajung sa primeasca sfaturi proaste de la veteranii care nu au mers in viatza lor pe supersport(sfaturi si despre frinare). Mersul preventiv? Toti zic ca merg cu grija, si cind i-i vezi pe bulevard, zici ca-s rachete.

 

Va rog sa ma acceptati asa cum sint, sint mai putin manierat, nu mai reactionati ca niste fete batrine, fiti barbati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt incapator, am blocat fața de 3 ori pana acum si nu am cazut, nu am fost niciodata inclinat sau in viraj.

Folosesc spatele doar foarte rar, cand mai intru int-un viraj prea tare sau cand vreau sa avertizez soferii din spate ca incetinesc cu frana de motor (care am constatat ca blocheaza spatele daca retrogradezi prea mult, prea repede, prea brusc). Pe de alta parte am un prieten care s-a tavalit cam tare din cauza ca a blocat fata, dar el a blocat-o incercand sa ocoleasca ceva si chiar daca ar fi folosit spatele cred ca tot pe jos ar fi fost. Frana spate este ineficienta iar in momentul in care esti in viraj/aplecat si o blochezi, iti fuge spatele in directia opusa virajului, te "aliniaza" mai repede pe iesirea din curba, pivotand in jurul rotii fata. Lucrul asta este extrem de usor de observat si exersat (fara urmari grave) pe bicicleta. Tot la bicicleta daca sunt prea aplecat si blochez spatele, de obicei ajung pe jos. La motocicleta, folosita cum trebuie (apasat usor), te ajuta sa mai stangi virajul incarcand fata care va avea o suprafata de contact un pic mai mare.

Eficienta franei spate la o oprire de urgenta, e discutabila, mai ales pe o motocicleta sportiva. Decat sa fac toate manevrele de franare (intai spate, apoi fata, debreiere, dozaj, etc) consider ca e mai eficient sa ma infig din prima in frana faza cat pot de tare apoi sa ii mai dau drumu cand simt ca se blocheaza roata (deocamdata nu am simtul asta dezvoltat). La viteze mari, daca suprafata asfaltului e ok si cauciucurile sunt bune, fata nu se blocheaza decat dupa ce incetinesti destul de mult sau daca chiar iti pui mintea sa vezi cat de tare se poate stange de maneta. Daca nu ai cauciucuri bune si/sau pe jos e muci, atunci tough luck, brace for impact, iar la stiri vor spune ca nu ai adaptat viteza la conditiile de drum.

Toate vehiculele in general, aici vorbim si de masini, au franele fata supradimensionate, tocmai din cauza ca greutatea tinde sa se "adune" in fata. La masini, blocarea rotilor spate face cam aceiasi treaba ca si la motociclete, doar ca masina nu cade. Incercati sa opriti masina cu frana de mana de la 100 la ora, sau poate ati incercat intr-un viraj sa blocati frana spate. Vehiculul va pivota in jurul rotii din interiorul virajului, spre exterior. De aceeia pilotii de WRC au frana de mana ca maneta de schimbator de viteze, sa o foloseasca la scimbarea brusca a directiei si in nici un caz pentru incetinire.

Revenind la motociclete, incerc sa franez totdeauna cat de tare pot atunci cand sunt drept, dau drumu la frana, iau virajul/ocolesc obstacolul. Nu asi frana cu ambele frane deodata deoarece spatele va incerca sa depaseasca fata care are 2 discuri , opt pistonase, si suporta 90% din greutate vs 1 disc mic 1 pistonas si 10% din greutate. Fata va avea probabil un contact patch de 9 ori mai mare ca spatele care se va comporta ca o usa in jurul balamalei sau ca un steag in jurul batului.

Multi vor spune ca aia 10% pot conta. Foarte adevarat, si 1% conteaza, dar tinand cont ca nu am experienta necesara si nici nu sunt computer sa pot efectua secventa perfecta de franare la milisecunda pentru a doza franele pentru franare ideala prefer sa abordez o varianta simplificata cu care consider ca am mai multe sanse. Apoi tin cont si de faptul ca ma ajuta suspensia mea sport sa fac treaba asta, adica transferul de masa spre fata se face foarte rapid, incarcand roata de franare. La enduro-touring suspensia fata avand cursa lunga si fiind mai moale, are rost franarea cu spatele pana se incarca fata, si probabil de aia oamenii zic ca asa se face, deoarece in cazul lor e mai eficient.

Cam asta am avut eu sa va spun ca incepator. Iar daca aveti o sportiva si vreti senzatii tari de serpuiri necontrolate la franarea pe drum drept, folositi cu incredere frana spate combinata cu fata!

Editat de Divingpixel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ti-am explicat logic, tu ma injuri; nu-i nimic, iti mai explic o data: cand franezi cu fata esti intr-o situatie echivalenta celei care in fizica se numeste "echilibru instabil", in care centrul de greutate se afla deasupra punctului de sprijin. Vezi in manualul de clasa a IX-a. Tu controlezi echilibrul asta instabil din ghidon si eventual miscarile corpului. Dar daca punctul de sprijin (roata fata)aluneca (nu ai aderenta), devine si mai nasol, practic nu mai controlezi nimic. Nu ma crezi, du-te intr-o parcare libera, pune nisip pe asfalt si franeazqa tu cu fata "de urgenta". Dar mai intai fa-ti un pustiu de bine si suna la 112. Cand franezi cu spatele esti in echilibru stabil, motiv pentru care, de exemplu, poti lua mana de pe ghidon pe decelerare, cand roata spate franeaza si echilibreaza prin asta motorul. Daca in conditiile astea ai accelera in loc sa decelerezi, sa zicem de la o pedala, fara sa atingi ghidonul, motorul si-ar pierde automat echilibrul si ai cadea. Poti sa incerci si asta, daca nu ma crezi. La bicicleta pedalezi fara maini, dar acolo echilibrezi cu miscarile corpului, care au relevanta in raport cu greutatea ansamblului aflat in miscare, pentru ca bicicleta e usoara. De aceea in conditii de lipsa aderenta se foloseste frana de motor sau frana spate, eventual combinate.

 

Legat de circuit, din cate am citit pilotii folosesc si frana spate. Dar mai e ceva: acolo nu se franeaza decat la intrarea in curba, nu pentru a opri sau a incetini cat mai repede, ci pentru a lua un viraj in conditii optime. Reduci cat ai nevoie, te pregatesti de curba etc etc, nu ma pricep. Stiu doar ca nu esti nevoit sa reduci cat mai mult si cat mai repede pentru ca ti-a iesit ceva in fata. Noi vorbim aici de oprit motocicleta cat mai repede si cat mai bine, pentru ca asta ne intereseaza, ca sa nu facem buba. Oricat de mica ar fi aderenta la roata spate ea nu este totusi 0, si daca pastrezi frana pe fata la fel si mai adaugi si frana pe spate, ea va insemna ceva, se va adauga franei fata oprind mototrul mai repede. Sa spui ca franezi mai bine cu fata decat cu ambele e ca si cum ai spune ca A este mai mare decat A + B, ceea ce este o ineptie. Ca nu stii tu sa le folosesti pe amandoua, sa dozezi spatele astfel incat sa nu il blochezi mentinand si frana fata, e cu totul altceva. Asta pot sa inteleg. Nu te-as fi bagat in seama cu aerele tale de mare pilot, dar am vazut ca ne trimiti pe nu stiu ce topice, cand de fapt tu nu ai ce cauta aici. Aici vorbim de un accident petrecut pe strada, nu pe circuit. Si mai e o problema: o gramada de pustani isi iau motoare de viteza, mult prea puternice, pe care oricum nu le pot stapani, daca in plus mai intra pe aici si citesc sfaturile tare marete, o sa fie si mai grav. Invata-i sa mearga incet, sa invete frana spate si frana de motor, pentru ca sunt cazuri in care doar ele ii pot salva. Sunt cazuri rare, sa zicem de 0,1%, cu care poti sa nu te intalnesti. Dar daca ti se intampla o situatie din asta chiar maine, ce-o sa te faci?

 

Semneaza: cimpanzeul filosof

Daca aproximai motocicleta cu un punct material aflat in vid, fara frecare, intr-un punct al galaxiei unde rezultanta gravitatiei tinde spre 0 si pentru simplificare considerai ca e intr-un univers paralel unde nu exista inertie, te puteai semna si cimpi fizicianul. N-are rost sa te limitezi la filosofie, sint multe lucruri pe lumea asta in care poti face cariera. Daca traiesti cu impresia ca tu cu n frine, frinezi pe o pata de ulei in orice fel de echilibru, o singura chestie iti zic: Toti motoristii pe care-i stiu eu si au avut de a face cu ulei, isi fac crucile mari, pina jos. Dar ce stiu ei..

Dar sa trecem la treburi serioase.

Uite o comparatie pertinenta intre zx si klq ( te prinzi tu care-i klvaradlxrv de acolo). O poza face cit o mie de cuvinte si asta e la vreo 25 cadre pe sec :grinbandit:

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar, tu ai 2. Da' probabil ca esti expert in tenis :bounce:

 

Nu vorbi de frana decat dupa ce inveti s-o si folosesti, pana atunci, se numeste selectie naturala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand o sa-ti intre trei sferturi de sa-n gauaza ca iti dai seama ca franezi si nu-i suficient, si tot te duci spre impact, atunci o sa realizezi ca poate ar fi trebuit sa exersezi mai mult sportul asta cu franarea, poate ar fi trebuit sa ai cauciucuri mai aderente, placute calumea, poate trebuia sa intretii mai bine instalatia... Poate te gandesti ca bietu lil_debul "UNDE (cuvant urat) MEA E FRANA FATA??! It was here a minute ago..."

 

Da atunci o sa fie prea tarziu.

 

Oricat de bun ai fi, orice ai conduce, nu te certa cu mine pe forum despre franare. Ia atelajul, gaseste o parcare goala si invata sa pui frana cu el pana te plictisesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vorbi de frana decat dupa ce inveti s-o si folosesti, pana atunci, se numeste selectie naturala.

 

Nu inteleg sincer despre ce vorbesti. Toata dezbaterea plecase de la argumentul meu conform caruia blocarea franei de fata este mult mai grava decat blocarea celei de pe spate. La modul general. Ca atat am zis eu. Deci, care e treaba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg sincer despre ce vorbesti. Toata dezbaterea plecase de la argumentul meu conform caruia blocarea franei de fata este mult mai grava decat blocarea celei de pe spate. La modul general. Ca atat am zis eu. Deci, care e treaba?

Pai tocmai ca nu intelegi despre ce vorbeste, el, eu sau altu', taci in plm din gura si nu mai scoate aberatii pe gura, nu mai da sfaturi despre tehnici pe care clar ca nu le stapanesti, si pupa-l in poponeata pe JAGI ca inca isi mai bate capu' cu toti motociclistii de forum, in loc sa va lase sa va rupeti capu', asa cum au renuntat si altii sa mai dea sfaturi reale, din cauza inaptilor care se contrazic pt niste lucruri care le-au citit ei pe net, sau pe care abia incep sa le cunoasca (cunoasca, nu stapaneasca). Am mai zis, daca ma luam dupa voi, trebuia sa ma infig in toti pomii d pe margine, ca dom'le franarea in viraj e lucru dracului, trebuia sa ma arunc de pe motocicleta cand vad sine de tramvai, sa-mi pun gume de pe vremea lu' tata ca dom'le eu nu merg tare, da' cand o sa ciupiti frana mai tare cand apare un eveniment neprevazut, o sa veniti sa dati voi sfaturi ca daca franezi tare fata o blochezi, si mai mult ca sigur cazi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa te invit la fel de respectuos sa taci tu in plm din gura daca nu esti capabil sa citesti si sa INTELEGI ce scriu in postari. Asa cum m-am vazut nevoit sa postez inca o data special pentru tine, o sa iti spun a treia oara:

 

Discutia era despre blocarea rotii fata versus blocarea rotii spate. Ai inteles pana aici, esti ok?

 

In poponeata sa pupi tu pe cine iti place, cum iti place.

 

Ca sa clarificam si ineptiile pe care le-ai debitat, nu cred ca m-ai auzit pe mine sa te duci in copaci in loc sa franezi in curbe, sau sa nu franezi cu fata, sau sa iti pui gume vechi.

 

O zi simpatica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe serioase vorbind.. in cele mai multe cazuri cand se blocheaza fata, esti pe jos. Cu spatele, as spune ca sansele sunt chiar mai mari de 50% sa scapi chiar daca nu te prinzi imediat sa lasi frana.

Mai citeste odata ce ai scris dobitocule, si nu mi te mai adresa a doua oara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti penibil.. dobitocule. Ca sa ma cobor la nivelul tau. Pentru, atentie!, a 4-a oara, tu esti capabil sa si intelegi ce citesti sau nu? Era vorba STRICT despre o paralela intre blocat fata si blocat spatele. PUNCT. Restul aberatiilor sunt doar in capul tau.

Editat de smart2cry
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La obiect : am blocat fata si m-am tavalit. Spatele nu l-am blocat , pina acuma , dar va anunt , daca o sa mai am miini la degete , cum e.

In rest , va injurati degeaba , treaba cu frinele nu o stie NIMENI , cu adevarat , ca dovada ca toti isi rup curu.

Vrei frine , ia-ti masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:))) bine zis!

 

spatele blocat de n ori, n-am cazut dar am facut putin rodeo. fata blocata o singura data de care sa-mi aduc aminte, cvasi-incepator pe la 100 la ora singur pe drum, testam aderenta pe ploaie :wacko: . nici acum nu stiu cum de n-am cazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pacat ca nu mai exista moderare pe forumul asta.

Si nici butonul "report" nu mai merge. Cel putin la mine...

 

:crack: Cand a fost moderare, s-a strigat sus si tare ca e un forum comunist, ca oamenii vor sa se exprime liber.

 

Pai, de comun acord, v-am lasat sa faceti balci, sa fiti liberi in gandire si exprimare. Continuati, continuati! :crack:

Pai da, da' sa vad aceeasi oca folosita pentru toata lumea. Poate-mi spui tu de ce nu merge butonul ala, am incercat pe un topic pe care injura un idiot ca la usa cortului. Altii si-au luat suspendari temporare sau definitive pentru cuvantul "prost", dar acu' se sta cu p.la-n gura la greu si nu se intampla nimic.

 

Scuze de off, dar topicul asta oricum nu mai e de mult ceea ce ar fi trebuit sa fie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si nici butonul "report" nu mai merge. Cel putin la mine...

 

 

Pai da, da' sa vad aceeasi oca folosita pentru toata lumea. Poate-mi spui tu de ce nu merge butonul ala, am incercat pe un topic pe care injura un idiot ca la usa cortului. Altii si-au luat suspendari temporare sau definitive pentru cuvantul "prost", dar acu' se sta cu p.la-n gura la greu si nu se intampla nimic.

 

Scuze de off, dar topicul asta oricum nu mai e de mult ceea ce ar fi trebuit sa fie.

 

Asta nu-i forum pt fete virgine. E populat de multi golani, majoritari dealtfel, obisnuiestete cu ideea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-auzi, cica vine Trotinel acum sa explice el cum daca ai blocat spatele te-ai tavalit, da' cu fata poti sa mergi blocat lejer :crack: :crack: :crack:

Vad ca tu perseverezi in prostie, asa ca o sa explic ca pt tine: atata timp cat motocicleta nu este inclinata binisor, nu ai voie sa o scapi daca se blocheaza fata (acest lucru poate fi totusi evitat folosind gume adecvate si stapanind bine tehnicile franarii), iar daca ai blocat spatele, in 99% din cazuri nu ai voie sa cazi. Daca ai patit altfel, inseamna ca mai ai de invatat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Victorie, in sfarsit ai inteles ce voiam sa zic. Vorbeam strict de sansele de a NU cadea in blocarea fata si blocarea spate. Ma bucur ca mi-ai dat dreptate cum ca daca blochezi fata sunt sanse mult mai mari sa cazi decat daca blochezi spatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Victorie, in sfarsit ai inteles ce voiam sa zic. Vorbeam strict de sansele de a NU cadea in blocarea fata si blocarea spate. Ma bucur ca mi-ai dat dreptate cum ca daca blochezi fata sunt sanse mult mai mari sa cazi decat daca blochezi spatele.

Ba tu esti prost ? Ce nu intelegi din nu ai voie sa o scapi ? Inseamna ca daca ai scapat-o mai ai de invatat. Ce zic eu cu ce zici tu e total diferit. Faci pe prostu' sau chiar esti ? Mai citeste odata ce am scris eu si ce ai scris tu, si vzi daca se pupa pe undeva. Motociclistule de tastatura...

 

P.S. A fost ultima oara cand mi-am stresat degetele sa-ti raspund. Continua sa vorbesti fara sa ai habar despre subiect.

Editat de Trotinel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"smart2cry" - nu vreau sa intru in polemici de genul cine are dreptate si cine nu si adevarat ca nici nu am citit de la ce v-ati pornit voi , dar pot spune ca dupa "trotinel" m-am tinut atat cu masina cat si cu motorul si l-am vazut facand "chestii" interesante cu frana .

Gen franare drift ( situatie cand i-a iesit unul in fata ) , franarea si mentinerea echilibrului pe laterala spune multe despre stiinta lui in ale franarilor .

Si nefiind de ajuns , dupa franarea de urgenta intr-o parte ( a ajuns perpendicular pe axul drumului ) a si intors-o ( redresat-o ) dupa evitarea masinii .

Nu mai pun mersul pe o roata . Se pare ca la el este o nimica toata . A inceput cu 125 cmc , deci a avut pe ce invata .

Acum ca sa-l si critic , nu cred ca are rost sa ne tot injuram pe forum indiferent de problema .

Mai bine incetam discutia decat sa degenereze .

Suntem "o mana" de motociclisti si astia pe cale de disparitie .:cheers:

Editat de ctrad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Puneti pe fatza cauciucuri moi, gen Supercorsa SC1, BT R10. Costa 140-150 euro dar va da o sansa in plus sa economisiti multe sute de euro cu reparatiile mobrei plus lipsa lunilor de recuperare dupa ghips.Degeaba ai frine si antrenament pe frinare, daca nu ai cauciuc foarte aderent, degeaba ai restul. Cauciucurile enumerate mai sus sint megaaderente , chiar daca nu-s calde, faci efectiv stopie cu ele daca incerci sa frinezi pina rupi aderentza.Atentie, aceste cauciucuri i-si pastreaza proprietatile de aderentza cca un an, investitia in cauciucuri de fatza ar trebui facuta anual. Si mai aveti in vedere suspensia fatza. Daca furca plonjeaza instant cind frinati, moto se dezechilibreaza. Intariti compresia, daca prin stringerea reglajuli de compresie nu se intimpla nimic, inseamna ca supapele din furci sint uzate. Performantza si sigurantza costa, multi cred ca facindu-si casco au rezolvat problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...