Cesar Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Sunt curios daca face cineva schimbul de ulei la motocicleta/masina dupa parametrul: carburant consumat. Pana acum nu am intalnit pe nimeni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirciulik4 Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Pai carburant consumat nu e acelasi lucru cu numarul de km parcursi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 (editat) Poti detalia utilitatea luarii in calcul a acestui paramentru? In manualul de service intervalele de schimb de dau in km parcursi/ani parcursi de la ultimul schimb. Editat Septembrie 18, 2012 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 18, 2012 Autor Share Postat Septembrie 18, 2012 Nu tocmai. La mersul in oras, din stop in stop, poti consuma mai mult decat dublu la acelasi numar de kilometri parcursi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 (editat) Da dar ina celasi timp in oras la stop motorul nu sta la multe mii de ture, deci nu e atat de stresat. Unii producatori dau indicatii clare asupra ce inseamna conditii de exploatare grele si influenta lor asupra intervalelor de service, dar nu cred ca mersul in oras e unul din ele(nu bag insa mana-n foc). Editat Septembrie 18, 2012 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Stiu ca la karting se practica asta. E o teorie interesanta. In oras merge motorul de-l ia batzu fara sa faci km prea multi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Yup, am intalnit. Stiu pe cineva care schimba uleiul la 4500 de litri de motorina consumati. Vehiculul in cauza era un tractor si luand in calcul un consum mediu de 15 litri pe ora de functionare si faptul ca schimbul de ulei de motor la un tractor se face la aprox. 300 de ore de functionare s-a ajuns la concluzia ca la 4500 de litri de motorina consumati, se cere un schimb de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 18, 2012 Autor Share Postat Septembrie 18, 2012 Poti detalia utilitatea luari in calcul a acestui paramentru? In manualul de service intervalele de schimb de dau in km parcursi/ani parcursi de la ultimul schimb. La combustie, o mare parte din gazele arse sunt constituite din vapori de apa. O cantitate relativ mica din vaporii de apa (cantitatea depinde de cat de buna e compresia motorului - etansarea segmentilor pe cilindru) ajunge in carcasa motorului si, la rece condenseaza. In ulei formeaza acizi, de aia se zice ca uleiul in timp devine acid, este real. Vaporii de apa nu mai condenseaza cand motorul s-a incalzit bine dar lucrul asta nu se intampla instant. Sa zicem ca se merge cu motocicleta/masina in oras zilnic. Porniri dese, motorul nu se incalzeste, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Sunt curios daca face cineva schimbul de ulei la motocicleta/masina dupa parametrul: carburant consumat. Pana acum nu am intalnit pe nimeni. Mi-a venit si mie odata ideea asta. Mi se pare de bun simt, avand in vedere ca mersul mai turat creste consumul, dar f..e si uleiul mai repede. N-am aplicat pentru ca mi-a fosat lene sa fac o inmultire, doua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 18, 2012 Autor Share Postat Septembrie 18, 2012 In sensul asta, ar fi folositor un contor de litri de benzina in bord, asemanator odometrului, care sa poata fi resetat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 (editat) La combustie, o mare parte din gazele arse sunt constituite din vapori de apa. O cantitate relativ mica din vaporii de apa (cantitatea depinde de cat de buna e compresia motorului - etansarea segmentilor pe cilindru) ajunge in carcasa motorului si, la rece condenseaza. In ulei formeaza acizi, de aia se zice ca uleiul in timp devine acid, este real. Vaporii de apa nu mai condenseaza cand motorul s-a incalzit bine dar lucrul asta nu se intampla instant. Sa zicem ca se merge cu motocicleta/masina in oras zilnic. Porniri dese, motorul nu se incalzeste, etc. Eu am considerat intotdeauna ca intervalele de service sunt fixate conservator astfel incat sa acopere imensa majoritate a situatiilor in care poate fi utilizat un anumit tip de motocicleta. Nu vreau sa schimb uleiul mai devreme de 6000km cat scrie in manualul de service tinand cont ca nu o folosesc pentru alte aplicatii decat cele pentru care a fost proiectata. Suntem totusi in 2012 si avem pe piate uleiuri care se schimba si la 25.000km, nu vad de ce la o motocicleta ar trebui sa ne ingrijoram de performanta unui ulei care se schimba la 50% sau 25% din intervalul acesta. Editat Septembrie 18, 2012 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 18, 2012 Autor Share Postat Septembrie 18, 2012 Nu e vorba despre numar de kilometri. E un cu totul alt parametru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Nu e vorba despre numar de kilometri. E un cu totul alt parametru au sunat furnizorii de oloi ca le au scazut vanzarile???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 In domeniul in care lucrez eu(aviatie) ,ori ce utilaj are un contoar de ore de functionare,care porneste atunci cand pui contactul. Nr de ore este reperul in care se iau toate deciziile,schimb ulei,revizii,schimbare piese. Un asemenea contoar nu costa foarte mult,poate fi instalat pentru cine crede de cuvinta ca acest lucru este esential,si ca nu exista alte posibilitati verificare,evidenta etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silencer Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 mai sunt si mobre ca a mea care in 15 minute de mers vara in oras ajung la 120 de grade. cam cat de fericit o fi uleiul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 18, 2012 Autor Share Postat Septembrie 18, 2012 (editat) In domeniul in care lucrez eu(aviatie) ,ori ce utilaj are un contoar de ore de functionare,care porneste atunci cand pui contactul. Nr de ore este reperul in care se iau toate deciziile,schimb ulei,revizii,schimbare piese. Un asemenea contoar nu costa foarte mult,poate fi instalat pentru cine crede de cuvinta ca acest lucru este esential,si ca nu exista alte posibilitati verificare,evidenta etc. Exact in sensul asta eram si eu curios. la primele ore in fabrica la Aerostar am aflat ca la agregatele de propulsie, turbomotor de exemplu, fiecare pala de compresor si de turbina e demontata la reparatia motorului si i se trage o linie care inseamna 100 de ore de zbor. Cand i s-a terminat resursa, pala e aruncata. Si la structuri e la fel - resursa e epuizata cand a atins numarul X de ore de functionare. Daaar, au existat si exceptii care s-au lasat cu accidente nasoale. In aviatie standardizarea si regulamentele sunt mult mult mai stricte. Asta e esential pt siguranta. Ar fi mult prea scump sa se practice acelasi nivel de standardizare la auto-moto. La ulei auto e insa mult mai simplu daca se iau in calcul niste parametri corecti, parerea mea. Si numarul de km parcursi nu cred ca e intotdeauna cel mai bun indicator. Editat Septembrie 18, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bang-bang Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Ktm-ul afiseaza numarul de ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Ktm-ul afiseaza numarul de ore. la KTM schimbi motorul cu totul nu doar uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Masinile mai noi atentioneaza cand trebuie schimbat uleiul. Se iau in calcul numarul de porniri, temperatura de functionare, diversi parametrii. Tocmai pentru ca uzura uleiului depinde de modul de utilizare au facut asta. Din ce spun cei care au asa ceva, de exemplu pe opelurile dupa 2009-2010, la utilizare exclusiv in oras cam la 10-12000km ar trebui schimbat uleiul. Cei de la GM spun ca trebuie schimbat intre 7000 si 30 000km in functie de modul de utilizare. Eu il schimb la 10 000km la masini si la 6000-7000km la motocicleta pentru ca atat circul intr-un an. Intervalele de service sunt de 30 000km la masini (15 000 km in conditii grele) si 12500km la moto. Deci oricum il schimb inainte sa fie complet uzat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 la primele ore in fabrica la Aerostar am aflat ca la agregatele de propulsie, turbomotor de exemplu, fiecare pala de compresor si de turbina e demontata la reparatia motorului si i se trage o linie care inseamna 100 de ore de zbor. Cand i s-a terminat resursa, pala e aruncata. Si la structuri e la fel - resursa e epuizata cand a atins numarul X de ore de functionare. Daaar, au existat si exceptii care s-au lasat cu accidente nasoale. In aviatie standardizarea si regulamentele sunt mult mult mai stricte. Asta e esential pt siguranta. Ar fi mult prea scump sa se practice acelasi nivel de standardizare la auto-moto. La avioane vorbim de stresul materialului datorita compozitiei (aluminiu majoritatea), fortelor exercitate in timpul zborului, aterizarilor, decolarilor si impactul defectari componentei respective (de obicei zute de morti daca cedeaza o piesa critica). La vehiculele terestre lucrurile nu sunt atat de drastice, nu e asa mult aluminiu, fortele nu sunt la fel de mari. La motociclete singura piesa care se incadreaza pe tiparul asta ar fi cadrul motocicletei dar banuiesc a e overengineered ca sa nu necesite inlocuire pe durata de viata a motocicletei din cauza oboseli materialului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 18, 2012 Autor Share Postat Septembrie 18, 2012 Hai sa nu parasim tema disctiei, ca ne pierdem in detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 pentru un motor 2T,la ce interval de km/combustibil consumat se schimba uleiul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 la fiecare alimentare ))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 la fiecare alimentare ))))) Tu minti,lasa expertii sa vorbeasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirciulik4 Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Uleiurile au evoluat dar si metalele din interiorul motorului. Vorbind strict de auto cand am luat loganul 1.5dci in 2007 schimbul de ulei se facea la 10.000 km. Dupa 2-3 ani au modificat la 15.000. Apoi a aparut in 2011 motorul de euro 5 practic acelasi motor doar un catalizator schimbat si intervalul de revizie la 20.000km. Acum pe megane 3 cu motor de 1.5 dci (acelasi bloc dar mici modificari la interne) intervalul pentru schimbul uleiului e la 30.000 km. Din ce observ in cativa ani s-a triplat. Si atunci imi pun intrebarea:Nu cumva se cam exagereaza cu uleiurile astea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.