Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 9.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...

Va salut si La Multi Ani !

 

As dori sa va cer parerea in urmatoarea problema:

"Pacientul" este un R 850R din 1998. In anii de tinerete motocicleta s-a miscat pe soselele din Germania unde, datorita sarii si altor materiale pentru topirea zapezii folosite in acei ani, a capatat urme de coroziune in diverse locuri. Una dintre cele mai suparatoare (din punct de vedere optic) urmari este corodarea (ruginirea) anumitor suruburi. Fiind iarna iar eu fiind mai tipicar din fire, am avut o initiativa pe care acum o regret. Initiativa a fost sa înlocuiesc suruburile ruginite (evident, numai capetele) cu suruburi de INOX. Din fericire nu am apucat sa înlocuiesc prea multe si am aflat (citit) ca suruburile de INOX sunt SLABE, corespund, ca si clasa de rezistenta, unor suruburi 6.8. Din acest motiv NU se recomanda folosirea de suruburi de INOX la motociclete.

 

Totusi am apucat sa înlocuiesc suruburi mai putin importante (cum ar fi cele care sustin aripa fata sau aparatoarele de noroi) si la acestea nu mai umblu, nefiind solicitate in mod serios. Dar, din pacate, am apucat sa inlocui si 4 suruburi importante si anume cele care fixeaza pe jambele fata placa aia pe care se gaseste montat "pivotul". Le-am si strans la cuplul indicat (20 Nm), cuplu ce reprezinta LIMITA ABSOLUTA SUPERIOARA pentru un surub M8 INOX. Deasemena, conform documetatiei, am pus si lac de asigurare albastru (threadlock), cam mult, cei drept.

 

Va rog sa va exprimati parerea: este cazul sa incerc desfacerea acestor suruburi (asumandu-mi riscurile de rigoare: forfecare cap, deteriorare filet) si sa le înlocuiesc cu altele zincate obisnuite de clasa 8.8 sau 10.9? Sau sa le las asa si sa imi vad de treaba. Operatia de desfacere, in conditiile date, ma cam sperie, pentru ca, in caz de esec, se ajunge la necazuri mari (lucrari ample de demontare - montare cu rectificare de filet sau inlocuire de jambe)

 

Suruburile de INOX folosite sunt M8 x 30 A2-70.

 

Va multumesc pentru pareri

Link to post
Share on other sites

Intri pe realoem cauti codul de piesa pt orice piesa iti trece prin cap inclusiv suruburi ,le comanzi la orice magazin de piese ,le inlocuiesti si le stringi la cuplul de stringere cerut de producator.ai grija sa folosesti cuplul de stringere corect ca sunt multe piese de aluminium si pot strica filetul

Link to post
Share on other sites

Intri pe realoem cauti codul de piesa pt orice piesa iti trece prin cap inclusiv suruburi ,le comanzi la orice magazin de piese ,le inlocuiesti si le stringi la cuplul de stringere cerut de producator.ai grija sa folosesti cuplul de stringere corect ca sunt multe piese de aluminium si pot strica filetul

Intri pe realoem cauti codul de piesa pt orice piesa iti trece prin cap inclusiv suruburi ,le comanzi la orice magazin de piese ,le inlocuiesti si le stringi la cuplul de stringere cerut de producator.ai grija sa folosesti cuplul de stringere corect ca sunt multe piese de aluminium si pot strica filetul

Asta am făcut și am comandat pe bavauto dar am primit un mail ca nu livrează piese de moto (deși erau listate pe site).

Oricum mulțumesc de sfat dar eu ceream o părere nu despre ce AR TREBUI FĂCUT ci despre CE E DE FĂCUT în situația data: le las acolo asa cum le-am montat (cu threatlock și la cuplu corect pentru otel) sau îmi asum riscul de a le desface pentru ca chiar nu sunt de lăsat asa?

Link to post
Share on other sites
  • Admin

Eu am inlocuit de ani de zile cu suruburi de inox cam tot, carene, etrieri, discuri etc si nu am avut nicio problema. Prin urmare, de ce sa desfaci doar de dragul de a umbla acolo?

Link to post
Share on other sites

Pai tocmai asta era intrebarea mea: Are rost sa mai desfac? Sunt suficent de rezistente suruburile de INOX in acel loc? As fi tare incantat daca cineva poate face afirmatia ca sunt suficiente ca rezistenta. Eu unul eram convins ca e OK dar am citit aseara pe powerboxer.de o poveste intreaga referitoare la suruburile de INOX, poveste care m-a pus pe ganduri. Am mai citit pe net standarde, norme, incercari, etc. si rezulta clar ca suruburile de iNOX sunt frumoase si atat. Ca rezistenta la forfecare, incovoiere, tractiune, se situeaza undeva spre clasa 6.8 pe otel. Suruburile originale le am si nu scrie nimic pe ele asa ca nu prea stiu ce decizie sa iau.

 

In alte locuri (aripa fata, aparatoare de noroi, etc) desigur ca le voi inlocui treptat cu INOX fara cel mai mic resentiment

Link to post
Share on other sites

Poti sa le lasi asa cum is, nu se va forfeca nimic. Suruburile alea sunt suficient de groase ca sa nu se rupa. Daca vrei sa te linistesti si mai mult, afla ca, kiturile de protectie furci de la touratech pentru F650 sunt tot m8 din inox, si nu se rupe nimic. Am montat personal pe F650 si pe 1100GS suruburi din inox acolo si nu are nimic.

 

Pot aparea probleme daca ai schimba sa zicem suruburile ce tin discurile de frana, in sensul ca atunci cand o sa vrei sa le desfaci, poti pati sa se strice capul la surub, din hexagon sa faci un oval :) Da nici aia nu e o problema, ca le poti cresta cu flexul si le desfaci cu o surubelnita foarte lata (nu o sa fie asta o problema la tine, apare doar la GS sau unde mai ai discuri de frana flotante pe fata.)

 

Ca si solutie, daca vreodata patesti asa ceva, poti scoate foarte usor suruburile la care le rotunjesti capul, sudand pe ele o piulita. Cat e inca cald, le desfaci si iese lucrarea curata. Nu am patit pana acum sa nu pot scoate un surub cu capul stricat prin sudura cu electrod de inox ;) Parca acuma imi si face placere sa le scot asa, am o satisfactie cand le vad ca cedeaza :D


 


Ca mi-am amintit, fugiti de suruburile cu cap cilindric, locas hexagon ce au adancimea la hexagon mica. Am patit sa rotunjesc suruburi ce tin furcile de punte (era deja lucrarea inceputa de altcineva inaintea mea:D ) pentru ca montase cineva un kit de la Givi cred, plastice de protectie la telelever. Suruburile erau extrem de slabe si or ruginit in furci...

Aia o fost o lucrare la care am asudat mai mult decat de obicei, dar pana la urma o avut o rezolvare...

 

Daca as fi in locul tau, as lua suruburile originale si le-as inlocui, le strangi unu cate unul, la cuplu, si ai rezolvat.

Edited by Dan Cata
Link to post
Share on other sites

Dan Cata, mulțumesc mult. Asta voiam, o părere de la un om avizat. Le voi lasă acolo asa cum sunt. Ca de arătat, arata foarte bine; sper sa și tina. Un plus ar fi ca în loc de M8x25 (originale) am montat M8x30 (inox A2-70). Sunt, ca și cele originale, cu cap cilindric și lăcaș pentru indus. Dar destul de adânc, când am strâns sa așezat bine capul hexagonal indus.

 

Inca o data, mulțumesc mult!

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salut,

Da, este acelasi - OEM 13717672552.

 

Part 13717672552 was found on the following vehicles:
K25 (R 1200 GS)   (12/2002 — 09/2009)
K25 (R 1200 GS Adventure)   (03/2005 — 09/2009)
K25 (HP)   (08/2004 — 11/2008)
K26 (R 900 RT, R 1200 RT)   (11/2003 — 09/2013)
K27 (R 1200 R)   (11/2005 — 10/2010)
K28 (R 1200 ST)   (05/2003 — 11/2007)

K29 (R 1200 S, HP2 Sport)   (11/2004 — 12/2006)

Edited by ivanp
Link to post
Share on other sites

Multumesc, asa ma gandeam si eu dar am vazut pe Louis ca da coduri diferite pentru cele doua modele la filtrele Champion si Mahle .

As mai avea o problema: la comutatorul de sub sa pentru incalzire ii lipseste plasticul de deasupra pe care apesi propriuzis . Un comutator intreg costa undeva pe la 100 euro. Stie cineva daca pot gasi acel plastic separat sau daca ar merge adaptat un comutator de la o masina ?

Atasez o poza cu obiectul discutiei :

post-14485-0-17367100-1484729132_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Admin

Nu pot sa-mi dau seama, dar sigur este piesa nr 6 din schema urmatoare cu codul 61317679706 si care la Bavaria costa aprox. 550 ron :

Da, acela este reperul.

Poti adapta unul auto care sa aiba 3 faze (stanga, central oprit , dreapta), cumperi un spray de genul si ai rezolvat problema.

Link to post
Share on other sites
  • Admin

Ce vrajitorie e sprayul ala???

Izoleaza partile electrice foarte bine, pentru un intrerupator cum are nevoie colegul este foarte bun, pulverizezi la cateva luni si nu ai treaba.

Link to post
Share on other sites

Imi poate spune cineva care are pe motocicleta incalzire in sa pasager daca comutatorul de sub sa are trei pozitii : trepta 1 - neutral - treapta 2 sau doua pozitii : inchis - deschis ? Eu din ce am mai cercetat a reiesit ca are doar on - off .

Link to post
Share on other sites

Internetul zice că ar fi cu 3 poziții: încălzire rapidă - închis - încălzire continuă. Dar cred că poți să-ți dai seama pe întrerupătorul tău "stricat" dacă are doar on-off sau este pe 3 poziții.

Link to post
Share on other sites

post-14485-0-25273100-1484999764_thumb.jpgCaut o poza cu comutatorul dar nu stiu daca sunt la fel, cel de pe LT cu cel de pe RT .

Faza dura este ca si eu am avut LT dar nu mai tin minte deloc cum arata sau daca era in doua sau trei pozitii .

Mai exact la comutatorul pe care il am eu, asa cum este el fara plasticul final pe care apesi, daca tin apasat in stanga se aprinde in bord simbolul de sa cu doua plusuri ( adica maxim, pe fata am cu un plus si cu doua ) iar daca apas in dreapta nu-mi apare nimic, de aici am dedus ca este cu doua pozitii: on - off .Sunt sigur ca pe acel plastic sunt inscriptionate pozitiile, ca sa stiu sigur ce caut sa adaptez .

Edited by amatoru
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...