Sari la conținut

Totul despre R.A.R


emylyo
 Share

Postări Recomandate

Puteai intreba la call center cand ai facut programarea, tarifele sunt pe siteul RArului...

Iti multumesc de amabilitate colegul :)

Pe site-ul RAR nu sunt tarifele afisate iar doamna de la call-center mi-a spus ca e intre 500 si 600 de lei, depinde de inginerul care inspecteaza motoreta.....

Intrebam daca a fost cineva concret, nu doar din auzite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 817
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Sa il pun pe el sa faca autentificarea RAR si CIV-ul?

DA, clar!

 

Daca e exact acelas tip de motor este posibil din cate stiu sa poti sa-l treci in carte, dar de ce sa te complici?? Daca este asa sigur pe el, lasa-l sa faca el CIV-ul. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic, daca are o factura (chiar de mana) de provenienta a motorului este OK, dar cu acelasi tip de motor. Daca este altul te poate trimite RAR-ul la omologare artizanala si nu stiu ce costuri ar putea fi.

Chestia cu flexul este o gluma.....

Parerea mea: NU TE RISCA, lasa vanzatorul sa faca identificarea. Sau asa cum recomanda RAR-ul pe site-ul lor, identificarea trebuie facuta inainte de cumparare si de preferat la locatia vanzatorului (asta daca motorul este in tara). Daca trece platesti motocicleta si costurile RAR, daca nu.....ai salvat banutii tai.

In cazul in care motorul este inca afara, eu zic sa te gandesti putin mai mult inainte de a face pasul.

Bafta multa

Editat de ytu60
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum verifici daca o motocicleta a fost fabricata un ue sau nu? :)

 

Poti incerca din seria de sasiu (cadru). Primele 2 sau 3 caractere din codul VIN iti pot spune unde a fost fabricat.

Vezi mai pe larg aici (poate te ajuta):

http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_identification_number#Components_of_the_VIN

http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_identification_number#World_manufacturer_identifier

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti incerca din seria de sasiu (cadru). Primele 2 sau 3 caractere din codul VIN iti pot spune unde a fost fabricat.

Vezi mai pe larg aici (poate te ajuta):

http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_identification_number#Components_of_the_VIN

http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_identification_number#World_manufacturer_identifier

 

merci bocu

» Post actualizat in 04 Feb 2015 16:16

Motor cu vin-ul: JKAZX..... inseamna ca a fost fabricata in japonia,nu?

 

Deci se plateste la rar 'taxa omologare ue' ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta este SH. Nu conteaza unde a fost fabricata, atat timp cat a fost inmatriculata intr-un stat UE. Daca motorul este de acelasi tip nu este o problema mare ( nemtii nu mentioneaza seria de motor, dar alte state da ). Cel mai bine da banii cand ai CIV-ul si identificarea facuta! Nu te apropia de flex :-)

Am recitit postul tau . Motocicleta este inmatriculata in Ro si proprietarul a inlocuit motorul cu unul mai nou? Daca codul motor din CIV este diferit o poti lua doar pentru dezmembrare sau circuit!

Editat de is44is
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca codul motor din CIV este diferit o poti lua doar pentru dezmembrare sau circuit!

Sau pt. a circula pe drumurile publice. Stai calm ca se poate inmatricula, indiferent de caz, ca e adus din afara sau luat de aici cu motorul schimbat. Doar o sa platesti vreo 200 ron mai mult la identificare ca sa iei certificatul de autenticitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau pt. a circula pe drumurile publice. Stai calm ca se poate inmatricula, indiferent de caz, ca e adus din afara sau luat de aici cu motorul schimbat. Doar o sa platesti vreo 200 ron mai mult la identificare ca sa iei certificatul de autenticitate.

Sunt calm. Eu nu as sfatui pe nimeni sa cumpere o motocicleta care are un motor cu alt cod decat cel cu care este fabricat modelul respectiv. Cat costa si cat dureaza o omologare individuala nu iti pot spune dar cei care construiesc motociclete custom si le trec apoi prin RAR cred ca da.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa...stai ca nu eram eu calm. Acum vad ca te referai la codul motorului gen litere diferite la inceput. Acolo, da, e clar. Scuzele mele :) Daca e vorba doar de cifre diferite, nu e problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inmatriculat, la viata mea, un singur motor din afara (Italia), si asta nu avea serie de motor nici in documentele lor, si, culmea, nici pe el. Era o Husqvarna TE610, probabil producatorul a considerat ca motorul e chiar piesa de schimb la modelul asta si nu s-a mai obosit.

Am ajuns la RAR, s-au invartit aia vreo ora pe langa motocicleta, au racait motorul pe toate partile sa vada unde e seria, ca lor in program le dadea ca acest model are serie stantata. Pana la urma s-au declarat invinsi, m-au trimis sa dau o declaratie pe proprie raspundere la notar cum ca nu am intervenit eu asupra vreunei serii de la motor, si l-au inmatriculat.

Deci se poate. Daca codul motorului nu e asemanator cu cel original, ai putea, ca si ultima instanta, sa apelezi la vreun meserias care sa-ti stearga seria si sa ii dea apoi o patina de vechi locului respectiv, si apoi sa o inmatriculezi.

 

Totusi, cel mai bine ar fi sa-l pui pe proprietarul actual sa faca el inmatricularea.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cumparat motocicleta cu motorul schimbat dar acelasi tip de motor, iar in actele de belgia nu scria decat seria de sasiu a motocicletei si m-am dus la rar si l-am inmatriculat fara nici o problema. Deci stai linistit ca se inmatriculeaza fara nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene de ce ești asa de hotărât pe Mobra asta? Pretul sa ti sa pus la inima?

Merita riscul sau costurile suplimentare ca sa o poți înmatricula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut eu RAR-ul luna asta la o CBR1000RR 2008 adusa din Italia. A costat 361 de lei la RAR Grivita si dupa ce s-au invartit o ora pe langa motoreta mi-au trecut pe carte: nu se poate descifra seria motorului....

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare lume , dupa ce am reusit sa inmatriculez astazi motoreta am constatat in cartea eliberata de rar urmatoarea greseala , pe langa faptul ca au trecut la culoare doar portocaliu si atat dar motoreta e portocaliu si cu negru cam in acelas procent ca suprafata , au trecut anul de fabricatie 1995 :))) scrie clar serie omologare / an de fabricatie si este trecuta seria apoi / 1995 ..wtf ? :)) eu stiu ca arata bine motoreta mea e abia vopsita si intretinuta bine in timp dar e 88 fabricatie ...pe mine nu ma deranjeaza chiar ma bucur ca au intinerit-o..dar risc sa imi dea vro amenda ceva io stiu pentru chestia asta ? Respecte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

amenda nu are pt ce sa-ti dea, doar daca se iau pe chestia aia ca nu le-ai spus imediat dupa, dar slabe sanse....un incovenient ar fi cand iti comanzi piese si dai talonul la magazinul de piese sa nu ti le aduca gresit, nu stiu exact ce motocicleta ai dar posibil pe acolo sa te incurce daca ala de se duce sa comande nu stie de chestia asta cu anul fab. dar de ce nu te duci sa le spui, e greseala rar-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa mai bat un drum la rar? Imi platesc ei benzina pentru 100 km pana la ei? E greseala lor...pe mine nu ma afecteaza si piese nu dupa talon sau cv...ci dupa model. Multumesc pentru raspunsuri .

Stai linistit ca in tara asta e ceva normal sa platesti greselile altora , si eu am muscato cu niste acte pentru casa si am mai scos din buzunar 300 euro , altfel trebuia sai dau in judecata si pe urma mai o vioara imi lipsea ca sa cant ca greieru pe marginea drumului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...