Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Ati scris prea mult de la cursa incoace ca sa pot sa citesc tot. Asa ca doar zic si eu ce am de zis si intreb ce am de intrebat. E prima cursa pe care o vad integral dupa o pauza de vreo 15 ani, am mai incercat de vreo 5-6 ori in perioada asta dar m-a luat somnul inainte de sfarsit; asa ca nu ma luati prea tare...

 

1 MV asta nu mi-a placut de cand i-am vazut moaca aia ofticoasa si inbufnata prima oara la TV. Ham imi place din unele motive care nu tin de pilotaj ci de ce mai face prin partea de caritate si alte chestii. Ca pilot e prima cursa in care-l vad cap-coada. Deci nu-i pot aprecia pe niciunu' decat dupa ce am vazut aseara. Si aseara am vazut un MV bulangiu maxim, fara a fi insa suficient de vulpe incat sa-i iasa manevrele si sa scape si nepedepsit. SI am mai vazut un Ham cam fraier, cazand in cursele intinse, fiind prea bland cu adversarul artagos si prea lasandu-se condus numai de ce-i spune echipa pe radio. (cum sa intrebi in primul tur de dupa prima neutralizare de ce te-au trimis ai tai pe hard, cand alalalt a iesit pe medii?!)

2. Ce regulament e ala in care conducerea cursei negociaza pe radio cu echipele ordinea din grila de dupa a doua neutralizare?!  Si ce zice regulamentul de a ajuns Ocun ala (sau cum il cheama) pe prima pozitie la al treilea start?! Ca nu completasera nici macar un tur intre prima si a doua neutralizare... Nu trebuia sa se plece identic cu al doilea start?

3. Care e diferenta intre VSC si SC real? N-ai voie sa te apropii de ala din fata ta pe VSC? Ca Ham aiedut o gramada pe ultimul VSC, o secunda doua, ceva asa.

4. De cand ordona echipa prin radio cedarea pozitiilor dupa ceva marlanii? Pe vremea mea asta era semnalizat de steaguri sau, parca, de ceva bec in bordul masinilor si in felul asta stiau amandoi pilotii implicati ce urma sa se intample si nimeni nu era surprins.

5. Cum dreaqu s-a ajuns la jumatati de punct?!  Adica...nu toata lumea primeste puncte intregi in functie de pozitia de la final?

6. Ccum dreaqu sa lasi bezmeticii aia sa adune resturi de pe pista fara sa ai SC real pe circuit care sa comunice permanent unde se afla si in cat timp ajunge din nou in zona respectiva?! Ma mir ca n-a fost luat vreun arabete d-ala pe faras...

 

O sa incerc sa vad si ultima cursa, ca m-au facut curiosi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Speedy.K said:

Asa ca doar zic si eu ce am de zis si intreb ce am de intrebat.

 

Am să-ți răspund la punctele obiective.

 

2 - Nu a fost o negociere, ci o avertizare: Michael Masi (directorul de cursă) le-a sugerat celor de la Red Bull să cedeze poziția. Dacă ar fi refuzat, incidentul ar fi fost trimis stewarzilor pentru analiză. Având în vedere modul imprevizibil în care se iau deciziile la acest nivel, rezultatul ar fi putut varia între "no further action" și ceva penalizare de 10s pentru Verstappen. Cei de la Red Bull au ales să-l asculte pe Masi.

 

Legat de Ocon, s-a luat în considerare clasamentul din momentul neutralizării - când ordinea era VER - OCO - HAM. Verstappen a trebuit să revină în spatele lui Hamilton și a implicit a pierdut două poziții. Hamilton era deja în spatele lui Ocon, unde a și rămas pentru restart.

 

3 - La VSC nu intră un Safety Car fizic pe circuit, în rest regulile normale de SC se aplică (nu se depășește, se merge în ritm redus). Pentru a dicta ritmul sub VSC, FIA stabilește timpul mediu al unui tur pe fiecare circuit în parte, la care adaugă 30%. Piloții nu trebuie să fie sub (i.e. mai rapizi decât) acel timp pe tur. Timpul sub VSC nu se calculează o dată pe tur ci este monitorizat în mod constant prin GPS și prin senzori la nivelul circuitului (sunt între 30 și 40 de puncte de control pe fiecare circuit). Piloții au în mod constant afișat pe volan delta-ul față de acel timp calculat. În mod evident, nu poți fi tot timpul fix sub acel timp de referință, încerci doar să te apropii cât mai mult posibil de el. La fel ca la un SC normal, pilotul din față este avantajat, el dictând când și cum accelerează.

 

4 - Din momentul în care este mai avantajos să iei inițiativa. În acel caz era evident ce avea să urmeze.

 

5 - În orice cursă încheiată/oprită după parcurgerea a mai puțin de 75% din distanța stabilită inițial se acordă jumătate din punctele aferente. Nu este pentru prima dată când se întâmplă. Dacă spui că te-ai mai uitat la F1 în trecut poate-ți aduci aminte de cursa din 2009 din Malaysia - și au mai fost și altele. În cazul de față zecimalele au apărut după "cursa" din Belgia de anul ăsta care a fost un fiasco total: din cauza ploii abundente s-au efectuat doar câteva ture (și doar 1 complet), toate în spatele SC-ului. Practic nu a fost nicio tură "de concurs" însă s-a considerat cursa ca fiind începută dar terminată cu mai puțin de 75% din distanță parcursă. În consecință, Verstappen (locul 1), Hamilton (locul 3) și Carlos Sainz Jr. (locul 10) au primit 12.5, 7.5 și 0.5 puncte respectiv (în loc de 25, 15 și 1 în mod normal).

 

6 - Prima cursă în Arabia Saudită, circuit nou, comisari de traseu cu 0 experiență. Au primit ceva îndrumări și ajutor de la confrații din Bahrain, dar se pare că nu a fost destul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, l.u.v a spus:

Băi, dar eu tot nu înțeleg o chestie, cum naiba a luat atâtea secunde avans Hamilton cu bucata aia de eleron rupt? Aia nu a contat? 

 

in penultimul tur diferenta dintre ei era de 8.5 secunde, la sfarsitul cursei a fost de 6.8

a parut ca verstappen a incercat un tur rapid in ultimul tur pe care l-a abandonat undeva pe sectorul 3

asta sau i s-a spus de la boxe sa accelereze ca e posibil sa primeasca alte penalizari

 

de cand a fost depasit de hamilton pana atunci a mers evident la conservare de cauciucuri si motor

oricum pierdea cam 0.3 pe linia dreapta de la start, era clar ca daca hamilton ajunge in fata nici cu drs nu are ce sa-i faca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, prafrau said:

in penultimul tur diferenta dintre ei era de 8.5 secunde, la sfarsitul cursei a fost de 6.8

a parut ca verstappen a incercat un tur rapid in ultimul tur pe care l-a abandonat undeva pe sectorul 3

 

Nah, oricum știa că nu are șanse. În ultimul tur Hamilton a fost cel care a încetinit, după ce i s-a confirmat de la standuri că Max nu mai poate face tentativă de FL (cu schimbare de gume) pentru că nu avea distanța necesară în spate. Până în acel punct, Hamilton a fost pe full attack tocmai pentru a se apăra de o eventuală tentativă din partea lui Verstappen, motiv pentru care scotea recorduri pe bandă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 24 minute, PzKpfW a spus:

Legat de Ocon, s-a luat în considerare clasamentul din momentul neutralizării - când ordinea era VER - OCO - HAM. Verstappen a trebuit să revină în spatele lui Hamilton și a implicit a pierdut două poziții. Hamilton era deja în spatele lui Ocon, unde a și rămas pentru restart.

Aici nu mi s-a părut că au judecat deloc ok. 

Hamilton a ajuns pe 3 deoarece Verstappen a șuntat curbă aia si era să-l lovească, așa încât a încetinit și Ocon l-a depășit. 

Logic era să se plece în aceasi formulă de dinaintea incidentului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu știam că se ia ordinea de la sfârșitul ultimului tur COMPLET dinaintea 🚩. Care tur nu a fost. 

Aia cu messi pe radio e genu' "boss, cedați voi poziția să nu vă ardă garda". 

:puke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, therocketscientist1 said:

Face ce face Sainz si puncteaza. 

 

Punctează dar tot e în urma lui Leclerc. Iar în cursă s-au cam șicanat. Și cam greșește în Practice și Quali.

 

29 minutes ago, therocketscientist1 said:

Sa vedem ce aduce 2022 pentru Ferrari.

 

Dacă nu vine titlul, aduce demisia lui Binotto.

 

 

Nici nu prea știu cine e tipul, dar e amuzant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un singur lucru nu-l inteleg, dupa incidentul in care Verst revine asupra lui Ham in primul viraj, de face una ca la Interlagos, cu revenire total aiurea si cu aproape acrosaj la Ham, sus pe grafica a scris ca incidentul este ''noted'' si deobicei asta se traduce intr-un avertisment, ceva de genul ''nu mai repeta figura ca ti-o iei, suntem cu ochii pe tine max'', dar echipa in frunte cu Horner decide aproape instantaneu sa cedeze ei pozitia de draguti ce sunt (nu venise nici o informare oficiala in acest sens si deobicei se asteapta asta), lucru care nu prea se face asa de la sine, in cel mai rau caz, incerci o desprindere si speri sa fie suficienta ca in cazul adaugarii de secunde in plus, sa-ti fie suficient avantajul creat si sa-ti mentii pozitia, dar ma repet, nu a fost sub investigatie, decat dupa impactul de pe linia dreapta, care a fost mega ciudat din partea lui Max, te duci pe exterior si incet dar sigur te pui pe mijloc, ba chiar putin mai mult catre interior, ca sa blochezi cam orice incercare de trecere. Si dupa impact ce a facut Max, ii da gorneta, pai nu trebuia sa-i cedezi pozitia? Acum ce faci? Te-ai sucit? A cautat impactul, din punctul meu de vedere, urat si total nesportiv. 

Editat de Valentino Rossi VR46
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Incident noted" se traduce prin "luat în considerare". Urma să fie investigat. Dealtfel Verstappen a și primit 5s penalizare pentru manevră. Plus încă 10 pentru manevra cu frânatul. Și a trebuit să cedeze de 2 ori poziția. Și totuși a terminat pe 2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

 

Am să-ți răspund la punctele obiective.

 

2 - Nu a fost o negociere, ci o avertizare: Michael Masi (directorul de cursă) le-a sugerat celor de la Red Bull să cedeze poziția. Dacă ar fi refuzat, incidentul ar fi fost trimis stewarzilor pentru analiză. Având în vedere modul imprevizibil în care se iau deciziile la acest nivel, rezultatul ar fi putut varia între "no further action" și ceva penalizare de 10s pentru Verstappen. Cei de la Red Bull au ales să-l asculte pe Masi.

 

Legat de Ocon, s-a luat în considerare clasamentul din momentul neutralizării - când ordinea era VER - OCO - HAM. Verstappen a trebuit să revină în spatele lui Hamilton și a implicit a pierdut două poziții. Hamilton era deja în spatele lui Ocon, unde a și rămas pentru restart.

 

3 - La VSC nu intră un Safety Car fizic pe circuit, în rest regulile normale de SC se aplică (nu se depășește, se merge în ritm redus). Pentru a dicta ritmul sub VSC, FIA stabilește timpul mediu al unui tur pe fiecare circuit în parte, la care adaugă 30%. Piloții nu trebuie să fie sub (i.e. mai rapizi decât) acel timp pe tur. Timpul sub VSC nu se calculează o dată pe tur ci este monitorizat în mod constant prin GPS și prin senzori la nivelul circuitului (sunt între 30 și 40 de puncte de control pe fiecare circuit). Piloții au în mod constant afișat pe volan delta-ul față de acel timp calculat. În mod evident, nu poți fi tot timpul fix sub acel timp de referință, încerci doar să te apropii cât mai mult posibil de el. La fel ca la un SC normal, pilotul din față este avantajat, el dictând când și cum accelerează.

 

4 - Din momentul în care este mai avantajos să iei inițiativa. În acel caz era evident ce avea să urmeze.

 

5 - În orice cursă încheiată/oprită după parcurgerea a mai puțin de 75% din distanța stabilită inițial se acordă jumătate din punctele aferente. Nu este pentru prima dată când se întâmplă. Dacă spui că te-ai mai uitat la F1 în trecut poate-ți aduci aminte de cursa din 2009 din Malaysia - și au mai fost și altele. În cazul de față zecimalele au apărut după "cursa" din Belgia de anul ăsta care a fost un fiasco total: din cauza ploii abundente s-au efectuat doar câteva ture (și doar 1 complet), toate în spatele SC-ului. Practic nu a fost nicio tură "de concurs" însă s-a considerat cursa ca fiind începută dar terminată cu mai puțin de 75% din distanță parcursă. În consecință, Verstappen (locul 1), Hamilton (locul 3) și Carlos Sainz Jr. (locul 10) au primit 12.5, 7.5 și 0.5 puncte respectiv (în loc de 25, 15 și 1 în mod normal).

 

6 - Prima cursă în Arabia Saudită, circuit nou, comisari de traseu cu 0 experiență. Au primit ceva îndrumări și ajutor de la confrații din Bahrain, dar se pare că nu a fost destul.

Merci mult pntru lamuriri.

La aia cu stabilirea grilei cu Ocon in pol am intls, e logic.

De vreo cursa cu jumatati de punct nu-mi mai aduc aminte. Dar am inteles regula.

Pe VSC nu pricep o chestie: n-ar trebui sa stabileasca primul ritmul si ceilalti sa se alinieze in spatele lui? Adica de ce Ham nu s-a lipit de MV si gata? El a pierdut vreo doua secunde fata de MV intre inceputul VSC si sfarsitul ei. Doar n-a fost atent?

Acum 11 ore, l.u.v a spus:

Aici nu mi s-a părut că au judecat deloc ok. 

Hamilton a ajuns pe 3 deoarece Verstappen a șuntat curbă aia si era să-l lovească, așa încât a încetinit și Ocon l-a depășit. 

Logic era să se plece în aceasi formulă de dinaintea incidentului. 

Exact asa ma gandeam si eu. Ocon a ajuns primul doar datorita grseliinlui MV. Practic a fost si Ham penalizat cu un loc din cauza lui MV. Si mie mi se parea logic sa se plece cu grila de la primul REstart, ca inainte de aia a fost ultimul tur complet. Daca Ham nu reusea sa treaca de Ocon pana la sfarsitul cursei pierdea puncte..

 

 

Dupa ochiul meu MV a facut antijoc toata cursa, inclusiv cand a fost primul. OK, asta nu e sanctionabil, teoretic, dar tot magarie e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Speedy.K a spus:

 

 

 

Dupa ochiul meu MV a facut antijoc toata cursa, 

Michael Schumacher reincarnat :) :)

 

 

1 oră în urmă, Speedy.K a spus:

 

Pe VSC nu pricep o chestie

pe SC clasic toti se aliniaza frumos dupa safety car si merg in acel ritm

pe VSC toti reduc viteza cu aprox 40% , dar raman ecarturile dintre masini, deci teoretic daca ti-ai construit un avans de X secunde, pe VSC nu le pierzi, cum le-ai pierde pe SC clasic, unde se formeaza plutonul dupa safety car

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, apriliacluj a spus:

Michael Schumacher reincarnat :) :)

 

 

pe SC clasic toti se aliniaza frumos dupa safety car si merg in acel ritm

pe VSC toti reduc viteza cu aprox 40% , dar raman ecarturile dintre masini, deci teoretic daca ti-ai construit un avans de X secunde, pe VSC nu le pierzi, cum le-ai pierde pe SC clasic, unde se formeaza plutonul dupa safety car

Aha, asa ma gandeam si eu, avantaj pentru cine s-a distantat de urmaritor. Dar chiar zice regulamentul asta, adica ca n-ai voie sa te apropii mai mult decat erai initial?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Speedy.K a spus:

 Dar chiar zice regulamentul asta, adica ca n-ai voie sa te apropii mai mult decat erai initial?

da, sunt monitorizate distantele, timpii, vitezele

 

Acum 3 minute, ENEOS a spus:

, a fost un mare campion. 

hai sa ramanem acolo ca a fost campion

hai, unul bunicel, treaca de la mine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, cuki a spus:

De parca ar fi avut cineva vreo sansa de 7 ani incoace. Exceptie Ferrari cu Vettel

Ferrari cu un pilot bun,nu cu Vettel....care s-a vazut ce frumos a umplut-o de sange la primii picuri de ploaie,"esuand" si masina pe pietris si orice sansa la campionat in acel an.

Vettel IV...alt produs al scolii RB,care odata ce n-a mai avut un masiv avantaj tehnic ne-a aratat "clasa" sa - acum ia bataita de la Stroll in timp ce Alonso la 40 de ani mai impusca cate un podium.

Din acest punct de vedere macar Verst,chiar daca nu are 4 titluri mondiale,il consider 3 clase peste Vettel IV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,asa e,am uitat ca Vettel e un super pilot si Alonso "cu o masina superioara" e praf.

 

Greseala mea.

Nu o sa mai fac afirmatii partinitoare si fara sens despre marele maestru Vettel IV...il las pe el sa vorbeasca pe circuit,ca asa de bine vorbeste...ca un cvadruplu campion mondial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Speedy.K said:

Aha, asa ma gandeam si eu, avantaj pentru cine s-a distantat de urmaritor. Dar chiar zice regulamentul asta, adica ca n-ai voie sa te apropii mai mult decat erai initial?

 

Nu ai cum. Toată lumea încearcă să fie cât mai aproape de acel timp de tur mediu +30%. Dacă ar fi încercat să se apropie de Verstappen, Hamilton ar fi fost sub acel delta definit de regulament. Aici este și unul dintre scopurile VSC: să mențină distanțele dintre piloți (nu este o știință exactă, dar e mult mai bine decât să se compacteze tot plutonul). Primul pilot este avantajat pentru că dictează modul în care se accelerează și-și poate genera astfel un atu. La fel se întâmplă și la SC normal, la restart.

 

3 hours ago, apriliacluj said:

mai ales daca atunci in 2018 Vettel acasa in Germania nu o trantea de gard....

 

A fost o greșeală majoră, dar nu acolo a pierdut Vettel titlul în 2018. În general performanța celor de la Ferrari a scăzut dramatic după pauza de vară, iar Vettel a mai reușit o singură victorie în a doua parte a campionatului. În același timp, Hamilton a câștigat 6 curse. Din punctul meu de vedere Vettel a fost mai aproape de titlu în 2017 - dar și atunci performanța și mai ales fiabilitatea celor de la Ferrari a lăsat de dorit în a 2-a parte a sezonului. Oricum nu ar fi câștigat titlurile alea. Mercedes au fost superiori dacă te uiți la campionate per total.

 

3 hours ago, cuki said:

Eu sincer nu stiu ce s-ar fi intamplat daca lua acel titlu, avand in vedere ca Ferrari umbla cu matza in sac. Poate intr-un fel bine ca nu l-a luat.

 

Just. Mare scandal.

 

3 hours ago, Method said:

acum ia bataita de la Stroll in timp ce Alonso la 40 de ani mai impusca cate un podium.

 

Cum s-a spus, Vettel are deja un podium în acest sezon - un loc 2 (iar pe circuit a obținut chiar două). Mai impresionant decât locul 3 al lui Alonso, având în vedere performanța generală a celor de la Alpine față de Aston Martin. În același timp, cea mai bună clasare a lui Stroll este un loc 6.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu am inteles in toata golania dintre Ham si MV a fost faza cu franarea/ proptitu in kur. De ce Ham nu l-a depasit furtunos pur si simplu cand ala a incetinit? Chiar daca nu te prinzi ce l-a apucat. Ca loc era. Adica... te chinui sa-l ajungi si sa-l depasesti pe unu si cand ala o lasa lesinata tu nu treci urgent de el?! Sau de fapt nu vroia sa depaseasca ci sa il tatoneze din spate si sa-l arda pe final?

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...