Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

La 28.01.2023 la 17:48, PzKpfW a spus:

La Lorenzo a fost vorba și de un moment critic în carieră. Dacă se întâmpla cu câțiva ani mai devreme, probabil că altfel stăteau lucrurile. Acum...

Omg...a devenit asa un papagal...nu ca n-ar fi fost destul si in timpul carierei :D ...dar acum nemaiavand aspectul performantei care atunci cand concura ii dadea o prestanta si comanda respect din partea celorlalti,acum a ramas doar partea de talcioc.E un mini-Hamilton.

La 28.01.2023 la 18:26, PzKpfW a spus:

Au început direct cu MotoGP-ul pentru vizibilitate și dezvoltare.

Ei,pe piata castilor eu cred ca implicarea in gp conteaza....AGV si-a legat numele de locomotiva Rossi si vinde masiv,chiar daca poate au un raport pret-calitate-performante mai slab decat al japonezilor.Dar Rossi + Drudi fac minuni pt cifra lor de vanzari.

Daca s-ar gandi si MM sa faca un parteneriat cu un birou de design competent si sa evolueze peste 2 color helmet si graficile similare cu cele de la sf anilor '80,Shoei ar vinde mult mai mult.Parerea mea.

Acum 23 ore, danypop a spus:

:crack:Redding tocmai a descoperit capitalismul.Are varsta mentala a unui copil de 12 ani care descopera ca totul in viata se misca pe bani,nu pe trofee.Super tare baiatul,ma intreb pe viitor ce alte revelatii va mai avea.

Everybody lies.

There is no Santa Claus :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 7 ore, Method a spus:

 

There is no Santa Claus :P

Din pdvd al capitalismului salbatic, ai dreptate

Din pdvd al economistului, idem

Din punctul de vedere al spectatorului, se pune intrebarea: de ce dracu' mai participa, daca nu au performante si nu investesc? 

Cu atat mai mult, mi se pare legitim felul cum pune problema pilotul Redding. Pentru un pilot este sensibila situatia,... daca concureaza pentru un constructor care nici nu stie cu cursele, nici nu investeste, pentru el inseamna o cariera ingropata. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Redding pare băiat simpatic și onest. Dar este și prost. Chiar el a spus-o, pe vremea când își făcea bagajele de la Aprilia (și din MotoGP).

 

Scott Redding

I'm 25 and as stupid as dog shit. I have almost no education. So I could not even get a regular job if I wanted to. I was born and trained to race. That's my problem.

 

Ar trebui să-și pună filtru când declară ceva. Motorsportul înseamnă bani și investiții. Cu asemenea abordări o să rămână șomer. În 2020 și 2021 a avut probabil motocicleta cea mai puternică de pe grilă dar se plângea că Ducati nu-l ascultă. Acum este frustrat de lipsa de putere a motorului BMW. Și de faptul că s-a născut mare și greu. Serios?

 

Bagnaia despre diferența de dezvoltare între japonezi și europeni - nu este vorba doar despre bani, ci despre dinamică, agilitate și riscuri asumate.

 

Francesco Bagnaia

Europeans have a different way to work for sure. As soon as they have new things, they let us try. For the Japanese in the past this was difficult. I don't know [exactly] the approach of Yamaha or Honda [now] but I'm sure that with the approach of the Europeans, the development is faster.

 

We try many things as soon as we have them, but also it's more easy to be distracted. So it's a different approach. I like it sincerely, because when something is ready to try, I like to try it. But this is the biggest difference between us and the Japanese manufacturers I think.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daa,parca lunile trecute il critica pe Bautista ca e mic.Serios?Cat de nesimtit sa fii?

Acolo e problema - ca Bautista e mic si el e mare,de aia a castigat ala.De aia nu e acum Scott Reading in gp ca e mai mare decat Marquez.Sa fim seriosi.

Reading e un personaj pitoresc asa,dar nu trebuie luat in seama cand declara ceva.Pt ca daca ar fi luat in seama,vorba colegului - ar ramane fara ghidon la cate prostii zice.

 

Sunt exasperanti astia de nu fac nimic o cariera intreaga dar tipa ca din gura de sarpe ca lipsa lor de performanta nu e de fapt vina lor ci dau vina pe orice si oricine.Pamantul e de vina,nu ei.

Stilul Vinales.Nu mai e nimic de zis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu prea sunt in tema cu noile reguli da nu pricep : de ce le-au scos warm'up la moto 2 si 3?Cu ce ii deranja??

Am inteles ca (in mare) se transforma FP4 in sprint race,that's all.Nu pricep de ce s-a scos warm'up la clasele mici - e f important warm'up pt a vedea feel'ul pistei in ziua cursei.Nasol rau pt ei.Si,cel putin la prima vedere,mi se pare lipsit de sens.

 

Si o alta problema in legatura cu noile regulamente : - ‘As soon as you reach 2.2 bar you crash’ :

 

....This year the signal will be sent directly via telemetry from each TPMS to race direction.

To stay legal riders need to keep above the minimum limit for at least 50% of a grand prix.

Michelin may slightly lower the front minimum from 1.9 to 1.88 bar for 2023....the limit for the rear tyre is 1.7 bar, but rear pressure is rarely, if ever, a concern.

 

“I think with this kind of limitation we will see less show, less overtaking,” says Diego Gubellini, crew chief to 2021 MotoGP champ Fabio Quartararo. “Because if you cannot go under a certain limit then you will suffer more when you are following another rider, then you cannot overtake him, even if you are faster, so I think this isn’t the best solution for the show.”

"...the window between running below the minimum limit, which will get you disqualified, and going too high, which will probably cause you to crash, is very narrow – around 0.3 bar"

Last season (according to one engineer with whom I recently spoke) every race winner was under the 1.9-bar minimum, which wasn’t enforced at that time, and at some races the first ten finishers were under.

“It’s a rider’s nightmare, because as soon as you reach something like 2.2 bar then you crash”

 

Stiu ca s-a mai discutat,dar nu mai tin minte - cei de la motogp folosesc aer normal filtrat sau azot?

Din cate vad eu folosesc aer normal?pt ca mi se pare insane sa fluctueze pres de la 1.8-1.9 la 2.2 pe azot.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gubelini mi se pare ca are dreptate in ceea ce zice - mai pe scurt daca nu mai pot trisa ...ocoli limitele,vor cadea masiv cand ajung la 2.2.Si atunci vor merge finut ca sa termine cursa in picioare - nu vor forta,si se va transforma si motogp intr-o procesiune,ca F1.

Fuckin'tyres..

Si - daca pun aer in ele - are si Gubelini niste circumstante atenuante - e ff greu sa nimeresti presiunea in gume asa cu aer,pt ca niciodata nu ai control incat sa stii la cat se ridica in functie de cum se incalzesc gumele in timpul cursei si cat stau asa.Prea multe variabile.

Ok,pe partea cealalta se poate argumenta "dar cum pot ceilalti sa o nimereasca numai Gubelini da balbe?" :)

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.02.2023 la 9:31, Method a spus:

..... se va transforma si motogp intr-o procesiune,ca F1.

Fuckin'tyres..

Ne va consola cursa de sprint, in care toti pilotii vor merge la 110%, vor fi atacuri la baioneta (a se citi "la carena"), ce mai, spectacol total! Parca asa se preconizeaza pe aici, nu? :D;) 

La 02.02.2023 la 9:31, Method a spus:

Ok,pe partea cealalta se poate argumenta "dar cum pot ceilalti sa o nimereasca numai Gubelini da balbe?" :)

Ceilati au trisat colegu'! Aia care au respectat regulamentul, sunt cei care au dat balbele. Gubelini gen.  Baietii destepti mergeau sub presiunea regulamentara. Sau cu azot? Sau cu ambele? :D Asa se castiga titlurile. 

Gubelini spune bine, ceea ce spune, dar, pe de alta parte, trebuia sa se termine si cu golania asta, legata de presiunea din pneuri. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, PzKpfW a spus:

Nu mă pronunț, sunt multe aspecte pe care nu le cunoaștem. Mă bucură doar faptul că niște motociclete derivate dintr-unele de stradă sunt capabile de asemenea performanțe.

https://www.motogp.com/en/news/2023/01/30/vr46-riders-academy-hit-portimao-alongside-rossi/446770 Și pe una de stradă...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, xt600 a spus:

Gubelini spune bine, ceea ce spune, dar, pe de alta parte, trebuia sa se termine si cu golania asta, legata de presiunea din pneuri. 

Asta e foarte adevarat - regulile trebuie sa fie la fel pt toata lumea si respectate de toti.Altfel,cei care pot sa le eludeze vor avea in mod clar un avantaj.Can't argue that.

 

Eh,sa speram ca vor ajunge la un compromis - baga azot si ala ramane la 1.9.Si le incalzesc cu feon'ul :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, Le Mertois said:

 

Este clar că taica Valentino își dorește să rămână în istorie drept un pilot Yamaha. De-asta se distrează și acum, când nu mai are niciun fel de obligație contractuală, pe un R1. De-asta Desmosedici-ul cu "46" este probabil singurul care lipsește din muzeul Ducati.

 

image.thumb.png.d9a7979e6e755b1b9ca701f33873aaf2.png image.thumb.png.bbd2a6e39a59f23d452fe32cf32df3d5.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

 

Este clar că taica Valentino își dorește să rămână în istorie drept un pilot Yamaha. De-asta se distrează și acum, când nu mai are niciun fel de obligație contractuală, pe un R1. 

Ca isi doreste sau nu, oricum ramane, in istoria disciplinei, ca pilot Yamaha. Cu actualul R1 are o relatie mai speciala, pentru ca a fost implicat direct in dezvoltarea lui, back in 2015, cand facea echipa cu Iorghe. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

 

Este clar că taica Valentino își dorește să rămână în istorie drept un pilot Yamaha. De-asta se distrează și acum, când nu mai are niciun fel de obligație contractuală, pe un R1. De-asta Desmosedici-ul cu "46" este probabil singurul care lipsește din muzeul Ducati.

 

image.thumb.png.d9a7979e6e755b1b9ca701f33873aaf2.png image.thumb.png.bbd2a6e39a59f23d452fe32cf32df3d5.png

Ideea era de comparații între moto de stradă, și una de GP, cum ziceai...

,,Reigning MotoGP™ World Champion Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) was rocking his new number 1 plate on his Ducati V4S and revealed he set an impressive 1:43.286 lap time, which isn’t too far shy from Fabio Quartararo’s (Monster Energy Yamaha MotoGP™) 2022 1:39.435 Grand Prix race lap record in Portimao.,,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, xt600 a spus:

Si crezi ca unii nu au bagat? Asa, din gresala.... :D

Eu tot nu stiu ce specifica regulamentele - este interzis sa se bage azot in gume?E specificat ca doar aer atmosferic?

Daca nu se specifica si baga aer atmosferic pt ca asa aleg ei,ma gandesc ca pt ca nu aduc gumele in temp cu azot.

La 03.02.2023 la 17:42, PzKpfW a spus:

...în testele de la Portimão, Bautista la mai puțin de două zecimi de pole-ul din MotoGP.

  

Acum 2 ore, Le Mertois a spus:

Ideea era de comparații între moto de stradă, și una de GP, cum ziceai...

,,Reigning MotoGP™ World Champion Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) was rocking his new number 1 plate on his Ducati V4S and revealed he set an impressive 1:43.286 lap time, which isn’t too far shy from Fabio Quartararo’s (Monster Energy Yamaha MotoGP™) 2022 1:39.435 Grand Prix race lap record in Portimao.,,

Mi se pare o prea mare diferenta intre cele 2 specificatii de moto ca sa fie "real" acest gap atat de mic.

Motogp'ul e la 157 kg,putere au pe la 280,poate in regim de quali se apropie de 300 neavand fuel limitations,SBK au 10kg in plus minim,si vreo 50 cai in minus.Nu mai zic de unsprung weight de suspensii,de franele de carbon samd samd.

In mainile unora precum Q,Bagnaia etc,aceste diferente s-ar fi tradus in secunde bune diferenta,daca astea ar fi fost singurele variabile.Cand un rider precum Bautista - baiat bun tot respectul pt el si pretty fast in his glory days dar clar ajuns la o anumita varsta si pe final de cariera face pe un sbk un timp ff apropiat de  un campion mondial din gp (si zic eu cel mai rapid pilot din gp)...Bautista care a mers si in gp,cu rezultate ok'ish dar nimic special....asta ce ne spune?

Cred ca gumele sunt cele care "le aduc impreuna" cam la aceleasi performante - cu alte cuvinte michelin sucks.

Ar mai fi electronica - in gp e destul de rudimentara - nu stiu ce se foloseste in sbk - au smart electronics?Proprietary,self-learning?Adica ce a fost interzis in gp in 2015?

 

Sa o privim si dpdv al gp'ului : moto clar net superioara din absolut toate punctele de vedere - greutate,putere,handling,etc etc,pilot de gp net superior celui din sbk (sa nu fiu inteles gresit - departe de mine gandul sa il hateresc pe Bautista)...dar eu cred ca se vede clar problema :Cand un pilot aflat pe final de cariera cu o moto net inferioara la absolut orice capitol - putere,greutate,frane,suspensii,handling,orice,face timp f apropiat de campionul de gp aflat pe o moto de top din gp - acolo e clar un factor limitativ.

 

Alt factor - temperatura si conditiile de pista - Portimao 2022 a fost desfasurat la sfarsitul lui aprilie? iar aceste teste in mijlocul iernii - deci a fost in mod clar o diferenta de grip si temperatura.In favoarea gp'ului !!Si nu mai zic de circuit - hai ca Jerez mic windy twisty as mai fi crezut-o dar fuckin'huge Portimao?Serios?

 

In concluzie,daca o privim asa,simplist,asta e un titlu de ziar "iata ca pe circuit moto de sbk de o suta de mii aproape ca egaleaza un prototip de gp care costa cateva milioane - ce rost mai are gp'ul?",numai ca daca analizam toate aspectele si circumstantele,ne dam seama ca sunt multe aspecte si variabile pe care nu le cunoastem.

As fi de acord cu asta daca i-as vedea pe Bautista si pe Q pe aceleasi gume,in acelasi timp/zi/an ca sa fie aceleasi conditii, pe un circuit mixed ca sa zic asa.Dar asa...as zice ca acei timpi nu sunt concludenti.

 

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

Eu tot nu stiu ce specifica regulamentele - este interzis sa se bage azot in gume?E specificat ca doar aer atmosferic?

Daca nu se specifica si baga aer atmosferic pt ca asa aleg ei,ma gandesc ca pt ca nu aduc gumele in temp cu azot.

  

 

....pilot de gp net superior celui din sbk ....

 

,handling....

 

In concluzie,daca o privim asa,simplist,asta e un titlu de ziar "iata ca pe circuit moto de sbk de o suta de mii aproape ca egaleaza un prototip de gp care costa cateva milioane - ce rost mai are gp'ul?",

 

 

Din cate stiu, este specificat ca trebuie sa bage aer, insa nu am timpul si chefiul sa caut acum. Dar tinand cont de scandalul iscat de presiunea in pneuri, logic este ca baga aer. 

 

Nu se prea sustine afirmatia asta. Doar UNII piloti de GP sunt superiori celor din WSBK, dupa cum, UNII piloti de SBK pot fi superiori multor piloti de GP. Ma indoiesc, de pilda, ca Maravilla, A. M, Marini si inca vreo cativa le sunt superiori lui Rea sau lui Razga. Ar trebui sa urmaresti WSBK, ca sa intelegi despre ce vorbesc. Bine, discutia este doar de dragul discutiei, in realitate sunt doua discipline foarte diferite, care impune o specializare diferita a pilotilor. 

 

Nu! Toti pilotii care au mers pe ambele au afirmat fara echivoc ca motocicleta de GP este extrem de rigida, o scandura pe roti, care solicita pilotul mai mult, pe partea de handling. 

 

Argumentele tale sunt in buna parte corecte, pe hartie, insa realitatea de pe circuit arata ca diferentele de performanta, intre cele doua specificatii, sunt minore.  Care sunt cauzele reale, nu este foarte relevant, cert este ca o motoreta care costa in jur de 200000 $ este doar cu cateva zecimi mai lenta, pe acelasi circuit, decat una de doua milioane $. Asta ar trebui sa dea de gandit hodorogului care pastoreste Dorna, mai ales ca diferenta de spectacol intre cele doua conpetitii, este clar in defavoarea MotoGP-ului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.02.2023 la 0:37, xt600 a spus:

Ne va consola cursa de sprint, in care toti pilotii vor merge la 110%, vor fi atacuri la baioneta (a se citi "la carena"), ce mai, spectacol total! Parca asa se preconizeaza pe aici, nu? :D;) 

Ceilati au trisat colegu'! Aia care au respectat regulamentul, sunt cei care au dat balbele. Gubelini gen.  Baietii destepti mergeau sub presiunea regulamentara. Sau cu azot? Sau cu ambele? :D Asa se castiga titlurile. 

Gubelini spune bine, ceea ce spune, dar, pe de alta parte, trebuia sa se termine si cu golania asta, legata de presiunea din pneuri. 


Eu nu inteleg de ce atatea reguli privind presiunea. Siguranta sau ce? Ca oricum fiecare ar trebui sa bage cat e cel mai bine pentru mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic este vorba despre siguranță. Producătorul testează gumele în anumite condiții, la anumite presiuni. Din nou, paralelă cu F1: și acolo au fost probleme de genul, și acolo s-a clarificat și rigidizat regulamentul, și acolo "a fost devină producătorul gumelor". Pentru că este foarte ușor să produci și să furnizezi gume pentru un campionat mondial de prototipuri. Stau fabricanții la coadă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...