Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 11.02.2023 la 20:55, damager a spus:

 Nu cred ca feedback-ul pilotilui mai e asa important. Datele sunt mai importante.

 

vezi declaratia lii Q de azi referitoare la aero. A zis ca nu feelingul e cel mai important ci, ce spun datele despre aero.

kodak-hrc din prisma faptului ca honda  in perioada MM nu i-a intresat sa evoluteze. A ramas cu o mobra pe care doar MM mergea. Intre timp ceilalti au evoluat mult, si acuma hrc e pe nicaieri.
La fel si kodak, ei au inventat filmulul si erau pe un val asa mare, incat in momentul in care a aparut digitalul nu i-a intresat.

La fel si honda, nu i-a intresat evolutia, si acuma sunt cu cativa ani in spate. Si oricat de multi oameni ar aduce, o sa fie nevoie de ani ca sa ii ajunga din urma. Ma refer la mobra, nu la mobra+mm. 
Chiar si dc angajeaza toti inginerii devla ducati, tot e nevoie se timp sa ajunga la nivelul ducati.


in alta ordine de idei, yamaha 335 top speed. E chair bun, 1 km sub ducati....

Pai la restul nu.La HRC mi-e teama ca e mai important decat opinia inginerilor.

 

Da,am avut un retard :) am inteles ideea cu Kodak - good point.

Buna viteza Yamaha insa Q se plange ca desi merge f bine cu gume uzate,mere prost pe gume noi.Meh,pe partea cealalta,in teste asa e,una merge alta nu,motoretele,setupurile trebuie "slefuite".

La 12.02.2023 la 1:10, xt600 a spus:

Vezi ca colegul Panzer ti-a specifficat in clar care sunt cele patru motociclete. una este motocicleta de referinta, cea de anul trecut. A doua este cea de la Valencia care ar trebui testata si pe un alt circuit, iar ultimele sunt alte doua posibile directii de dezvoltare. Pai mi se pare un fapt extraordinar sa poti veni cu trei directii noi, cu care sa culegi date si apoi sa decizi. Este o demonstratie de forta pe care doar Honda si, iata, Yamaha ( cand vrea) o pot face. Sa nu uiti ca atunci cand Rossi a facut trecerea la Yamaha, i s-au pus la dispozitie doua sau trei motoare, din care sa isi aleaga unul. A ales cross plane-ul, iar restul tine de istoria MotoGP-ului.  So.. din punctul meu dvd, nu mi se pare debusolare ci dovada clara ca s-au pus pe treaba.

 

Din pacate, seful de proiect nu piloteaza motocicleta in cursa. Cel mai probabil, seful de proiect nu este in stare sa faca nici o liniuta cu ea. Proiectul ala se face pe baza feedback-ului pilotului. Degeaba pe hartie si in datele din calculator motoreta arata foarte bine, daca pilotul nu se simte bine pe ea. Este o motocicleta degeaba.  Vezi declaratia calda a lui Raul Fernandez, despre Apriia, vs KTM. Spune ca pe KTM nu s-a simtit niciodata bine. Rezultatele s-au vazut. Si la Remy Gardner la fel. Filosofia "thisi is the bike" este filosofia unor constructori care nu stiu sa faca o motocicleta pe nevoile pilotului. Cazul KkTM este cel mai elocvent. 

 

Cum spuneam mai sus, este una dintre filosofii. Ai de ales intre cea "pilot oriented", in care pui in centru pilotul si "croiesti" bicla in jurul lui sau "bike oriented", in care faci o troaca si apoi schimbi pilotii (vazuti ca niste consumabile), pana dai de unul cat de cat capabil sa o duca de coarne. Cand ai piloti geniali, precum Rossi sau MM, prima filosofie este cea logica, cand ai piloti precum Bag, Miller, Marini, AM, etc si nici nu stii sa faci o motoreta de GP, il iei pe "this is the bike" in brate.

Da,da,am inteles - nu erau 4,erau 3 whatever.Nu despre nr motoretelor aduse e vorba,este vorba despre faptul ca ei nu au o idee clara in cap despre directia in care vor sa se indrepte si se duc cu ele la Marquez sa le imprime el directia.Iar asta in opinia mea e o greseala.

Da,nu uit.Crossplane.Ideea e ca Yamaha se gandise dinainte la ideea de crossplane.2004 alte vremuri.Nu uit nici ca i s-au mai pus in brate in 2017 tot 2 motoare si l-a ales pe ala gresit.Si el si Maraviila.Dupa care a tunat si fulgerat impotriva Yamaha ca nu stiu sa seteze electronica ca Ducati aproape 2 ani a tot baiguit vrute si nevrute de l-a facut si pe seful de proiect sa demisioneze...ca dupa aia sa recunoasca el asa candid "aaa,we picked the wrong engine back in 2017".Mda.De aia nu e pilotul sef.Ca ei fac decizii bazate pe "culo".Deciziile tre sa le faca unul cu capul mare dupa ce studiaza toate datele - nu trebuie sa piloteze motoreta pt a lua o decizie,cred ca asta chiar i-ar "intuneca" judecata.

 

A face motoreta "in jurul pilotului" este o greseala.Chiar daca poti avea rezultate - a se vedea exact ce vorbeam cu colegul - HRC 2019+

Nu neg si tot timpul am sustinut ca Ktm e o porcarie gandita prost.Dar asta nu pt ca au ales sa faca o moto bazata pe data si pe calculele inginerilor ci pt ca sunt indaratnici si pt ca efectiv nu tin cont de actualitate.Dar vor tine cont...sau vor sta in coada clasamentului pana vor da quit.

Parererile lui Raul Fernandez sau Remy Gardner despre orice ma lasa rece.

La 12.02.2023 la 1:10, xt600 a spus:

Pai exact asta a facut Gigi: trial and eror. Nu la nivelul rusilor in anii 60, ci la nivelul maimutelor capucin.  Singurul lucru pe care stie sa il faca Gigi la o motocicleta, este motorul.  Aici omul este redutabil, insa habar nu are sa faca un sasiu (sasiul nu este de casa, Ducati nu stie sa lucreze cu aluminiul, ci il face Suter sau Kalex), iar rezultatul a fost o galeata buna doar la liniute. Asa ca Gigi s-a pus pe carpit, punand pe motocicleta cam tot ce i-a trecut prin cap, poate, poate compenseaza cumva limitarile motocicletei: salad box, mass damper, holeshot, aero, etc, etc.. A experimentat prin incercare si eroare, pana a ajuns la o formula care incepuse sa dea rezultate si putea fi rafinata.  Nu este nici o mare filosofie la Gigi,  cum spuneam, precum capucinul... a incercat pana a gasit directia spre biscuit. Iti mai aduci aminte cum spunea, cand nu avea solutii pentru Lorenzo, "nu putem sa ii facem o Yamaha". Nu putea, nu stia... era la fel de debusolat cam ca HRC acum. In tot timpul ala, Dovi (singurul pilot care avea rezultate cu mobra aia), ii punea degetul unde era problema si omul nu avea reactie. Despre ce stiinta vorbim?

E o mare diferenta intre a implementa tehnologii noi si a nu avea idee despre directia de urmat.De cand a venit Gigi,directia de urmat a fost aceeiasi : stop'n'go - maximizarea acceleratiei si franei chiar si cu sacrificarea handlingului.Exact dupa cum bine ai zis - nu l-a intersat ca a venit JLo din postura de campion de la Yamaka adus cu enspe mil de euro si a zis "asta nu merge".El avea o directie in cap "this is the bike" - nu ma intereseaza ca tu nu poti merge pe viraje cum vrei tu,iti schimbi stilul - Gigi a avut o idee si nu s-a abatut de la ea pana nu a castigat.Este exemplul scoala.

Gigi nu era absolut deloc debusolat - Lorenzo era.Si era gras si lenes si nu mergea la sala precum Marcelino si obosea dupa prima treime a cursei.Dar odata ce si-a schimbat stilul si i-au facut si suportii aia sa se sprijine cum i-a placut lui,a venitara si rezultatele.Dar Gigi never doubt it - si Gigi a castigat acum,nu Bagnaia.Sa dam Cezarului ce e al lui.

La 12.02.2023 la 1:10, xt600 a spus:

Istoria te contrazice: cel mai bun pachet Honda a fost chiar cel din 2019, dupa ce i-a fost adus plusul de putere (daca iti mai aduci aminte, Ducati o luase mult inainte la capitolul asta), ceea ce i-a permis lui MM sa isi masacreze competitia. MM, cu gurita lui, a spus ca plusul de putere ii ofera mai multe posibilitati de a face timpul pe tur, fara a mai risca totul pe franare, ca  desigur, a pierdut putin pe viraj, dar ca, overall este un pachet mai performant fata de cel anterior. Declaratiile celorlalti nu mai contau. Motoreta aia a fost croita pentru MM si numai pentru el. Daca MM nu se accidenta, cu pachetul ala si evolutiile ulterioare ar fi luat toate titlurile in perioada 2020-2022, iar Gigi ar fi visat inca la un titlu in MotoGp. 

Deloc nu ma contrazice,NU,cel mai bun pachet nu e deloc 2019 - statistic cel mai bun pachet al Honda este 2014.

MM nu a laudat deloc pachetul 2019,a zis ca vine cu multe neajunsuri "but for me it's better".Motoreta a fost croita doar pt el si la specificatiile lui - asta au bombanit si ceilalti piloti din acea vreme - Lorenzo si Chel (Taka nu comenteaza).

Ei,exact asta "culege" Honda acum - pilotul lider de proiect - iata urmarile.Mai e ceva de zis?qed

La 12.02.2023 la 9:30, damager a spus:

pur si simplu incearca sa puna cap la cap niste parti din mai multi ani sa fie pe placul lui MM. 
spre deosebire, ducativa facut o mobra pe care 8 piloti sunt in top si cel putin 5 se vor bate la victorii.

 

gigi a schimbat filozofia de dezvoltare in MotoGp. Yamaha s-a adaptat aducand o echipa de dexvoltare in europa. honda inca are doar in Japonia.

:agree:

Gigi a adus ingineria din F1 in gp.CFD,data analysis,aero,mass dampers,toate acestea nu le-a "inventat" Gigel,ci sunt fumate demult in F1.El doar a vazut potentialul si a reusit sa convinga VW sa aloce banii necesari.Si le-a pus in practica.Este o abordare foarte matematica,si mult diferita fata de ce era inainte de Gigi in gp.Iar acum aprilia se pare ca duce asta la rang de arta dar mult mai eficient.

La 12.02.2023 la 9:30, damager a spus:

Nu e nici o desfasursre de forte, put si simplu incearca sa puna cap la cap niste parti din mai multi ani sa fie pe placul lui MM.

Exact - foarte bine zis.

La 12.02.2023 la 10:08, damager a spus:

Poza asta e elocventa 

 

image.thumb.png.528c88c69db72799de4017b990cd315c.png

Ahahaha,true true :ok:

Asta e pt toti care ganguresc despre "vremurile bune de altadata" si despre faptul ca "acum campionatele nu sunt asa disputate ca mai demult".

 

Dimpotriva - (am mai zis asta) : 2022 a fost unul din cele mai disputate si interesante campionate ever,foarte imprevizibil si cu f multe rasturnari de situatie,doar ca protagonistii nu mai sunt eroii nimanui.

Cu alte cuvinte cand se bateau Stoner cu Rossi cu Lorenzo si cu Marquez toata suflarea era super incantata si le urmareau fiecare miscare pt ca ii idolatrizau.Acum se bat chiar mai rau astia mici,dar foarte putina lume mai e interesata de ei.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

46 minutes ago, Method said:

Gigi a adus ingineria din F1 in gp.CFD,data analysis,aero,mass dampers,toate acestea nu le-a "inventat" Gigel,ci sunt fumate demult in F1.El doar a vazut potentialul si a reusit sa convinga VW sa aloce banii necesari.Si le-a pus in practica.Este o abordare foarte matematica,si mult diferita fata de ce era inainte de Gigi in gp.Iar acum aprilia se pare ca duce asta la rang de arta dar mult mai eficient.

 

Prin Rivola, Aprilia au experiența competiției și metodologiei de lucru din F1. O experiență pe care Dall'Igna nu o are. Rivola nu este însă inginer. Dall'Igna, da.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.02.2023 la 10:21, Method a spus:

 

Da,am avut un retard :) am inteles ideea cu Kodak - good point.

 

Parererile lui Raul Fernandez sau Remy Gardner despre orice ma lasa rece.

 

Asta e pt toti care ganguresc despre "vremurile bune de altadata" si despre faptul ca "acum campionatele nu sunt asa disputate ca mai demult".

 

Dimpotriva - (am mai zis asta) : 2022 a fost unul din cele mai disputate si interesante campionate ever,foarte imprevizibil si cu f multe rasturnari de situatie

 

Cu alte cuvinte cand se bateau Stoner cu Rossi cu Lorenzo si cu Marquez toata suflarea era super incantata si le urmareau fiecare miscare pt ca ii idolatrizau.Acum se bat chiar mai rau astia mici,dar foarte putina lume mai e interesata de ei.

In legatura cu Kodak, lucrurile sunt sensibil diferite fata de cum au fost prezentate aici. In fapt, Kodak a fost una dintre primele companii care a facut trecerea la digital si cu mare profit la inceput. Produceau atat camere cat si senzori excelenti, pentru vremea aia si au fost chiar lideri pe piata aparatelor digitale prin 2005-2007. 

 

Omul a spus cum s-a simtit pe motocicleta KTM. Sau cum nu s-a simtit.. ;) Totusi, sunt parerile unor piloti MotoGP campion si vicecampion mondial, la Moto2. Tu ce argumente ai in fata lor? 

 

Hmm.. chestie de gust. 

1. Disputat... campionatul 2022 a fost un campionat facut parca din doua jumatati care nu aveau nici o legatura una cu alta. In prima jumatate, pe fondul greselilor personale, a problemelor de set up, lipsei de strategie la Ducati, etc, Q a pus destul de rapid o diferenta linistitoare intre el si contracandidati. In partea a doua, o penalizare gratuita la adresa lui Q (care i-a taiat maioneaza) + ordinele de echipa de la Ducati au dus la o lupta disproportionata, gen David vs Goliat. Ducati nu a avut decat sa isi alinieze cat mai multi piloti in spatele "campionului" desemnat si au transat campionatul. Intrebare: unde a fost disputa? Cu putine exceptii, spectacolul pe circuit a lipsit. 

2. Interesant.  Prima parte, se poate spune ca a fost ceva mai interesanta, prin prisma "desprinderii" lui Q, care cel putin in teorie, pleca cu sansa a doua. In partea a doua, cand la Ducati au intrat in vigoare ordine de echipa pe fata, totul a devenit o formalitate. Finalul a fost previzibil. Singurele momente interesante au fost "defectiunea" lui Bastianini, cand i-a luat victoria lui Bagnaia (de umblau toti boss-ii cu botul pus, la boxele echipei de uzina) si cele doua victorii ale lui Rins/Suzuki de la final.  Cam putin, ca sa putem vorbi despre cel mai disputat si mai interesant campionat. Bine, cum spuneam..... pana la urma, este o chestie de perceptie si gust, daca tie ti-a placut si ti s-a parut disputat si interesant, este ok. 

 

Am fost unul dintre putinii care au sustinut si sustin ca sezoanele din era Stoner si Lorenzo au fost cele mai boring ever, insa spre deosebire de campionatul 2022, acelea s-au disputat corect. Stoner, Lorenzo, Rossi, Pedrosa si-au aparat corect sansele si cand au putut, si-au zdrobit concurenta. Nici unul din astia patru nu erau "baieti de echipa" (de la Miller zicere), luptau pentru ei si palmaresul lor. Altfel spus, aveam competitie, nu un fake. Privind retrospectiv, prefer o competitie boring, dar corecta, decat un circ ieftin, viciat de ordine de echipa si penalitati date la masa verde. Ne mai miram de ce nu mai vine publicul la circuit si scad audientele TV? Pai dai bani (si nu putini), ca sa vezi un simulacru de competitie?  

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, xt600 said:

In legatura cu Kodak, lucrurile sunt sensibil diferite fata de cum au fost prezentate aici. In fapt, Kodak a fost una dintre primele companii care a facut trecerea la digital si cu mare profit la inceput. Produceau atat camere cat si senzori excelenti, pentru vremea aia si au fost chiar lideri pe piata aparatelor digitale prin 2005-2007. 

Good point!:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, xt600 said:

Privind retrospectiv, prefer o competitie boring, dar corecta, decat un circ ieftin, viciat de ordine de echipa si penalitati date la masa verde. Ne mai miram de ce nu mai vine publicul la circuit si scad audientele TV? Pai dai bani (si nu putini), ca sa vezi un simulacru de competitie?  

 

"Corectitudinea" despre care vorbești este subiectivă. Nivelul de spectacol, nu. MotoGP este o afacere, trebuie să producă bani. Așa cum este tot motorsportul în general. Circ - cu implicații tehnice. Așa a fost, este și va fi.

 

1 hour ago, frigider said:

F1 iti spune ceva?
tribunele cum sunt acolo? ar trebui sa fie goale.

 

Cu ordine de echipă pe față. Cu depășiri mult mai puține. Cu curse mai lungi. Cu bilete (mult) mai scumpe. Și audiențe record. Visul urât al detractorilor MotoGP-ului din ultimii ani.

 

2 hours ago, xt600 said:

In legatura cu Kodak, lucrurile sunt sensibil diferite fata de cum au fost prezentate aici. In fapt, Kodak a fost una dintre primele companii care a facut trecerea la digital si cu mare profit la inceput. Produceau atat camere cat si senzori excelenti, pentru vremea aia si au fost chiar lideri pe piata aparatelor digitale prin 2005-2007. 

 

Puțin OT, dar nu asta era referința legată de Kodak, ci ineficiența și platitudinea dată de era de dominație combinată cu reticența de a progresa. Cam asta s-a întâmplat la Honda.

 

Abstract: Kodak au fost primii care au produs o cameră digitală - la nivel de prototip, în 1975. Au preferat însă să nu o producă în masă pentru că veniturile asociate aparatelor foto cu film (une aveau cvasi-monopol) erau mult mai mari. Când au fost introduse pe piață de către producătorii japonezi, aparatele digitale au avut parte de un succes global rapid iar gigantul Kodak, blocat în contextul aparatelor cu film, nu a reușit niciodată să recupereze terenul pierdut în acest segment (nu au trecut niciodată de 5-6% cotă de piață). Au murit încet datorită acestei greșeli, iar pierderea procesului cu Apple pentru un brevet bănos (brevetele deveniseră cea mai importantă sursă de venit a lor), le-a fost fatal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, PzKpfW a spus:

 

"Corectitudinea" despre care vorbești este subiectivă.

 

 

 Visul urât al detractorilor MotoGP-ului din ultimii ani.

 

 

Puțin OT, dar nu asta era referința legată de Kodak, ci ineficiența și platitudinea dată de era de dominație combinată cu reticența de a progresa. Cam asta s-a întâmplat la Honda.

 

Abstract: Kodak au fost primii....

Corectitudinea nu este subiectiva, este doar facultativa si optionala pentru unii, atat din competitie, cat si de pe forum. 

 

De aceea, multi dintre cei care ne uitam la MotoGP, WSBK etc, nu ne uitam la mizeria aia. Nu vrem sa ingrosam randurile stersilor pe creier care inghit asa ceva. E ca si cum ne-am uita la Wrestlemania sau Smackdown. 

 

Trebuia sa spui tu ceva. Te pricepi si la filme, senzori si aparate foto (digitale sau nu), bag seama. 

 

Amesteci lucruri luate de pe net, intr-o compunere din care numai tu intelegi ceva.  Si asta numai ca sa fie ca tine. 

Acum 2 ore, frigider a spus:

F1 iti spune ceva?
tribunele cum sunt acolo? ar trebui sa fie goale.

Da. O porcarie! 

Publicul este pe masura competitiei. :) 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, xt600 said:

Corectitudinea nu este subiectiva

 

Corectitudinea în acest caz se bazează pe un regulament făcut de niște indivizi. Asta-l face subiectiv. Regulamentele nu sunt perfecte, la fel ca și legile.

 

5 minutes ago, xt600 said:

De aceea, multi dintre cei care ne uitam la MotoGP, WSBK etc, nu ne uitam la mizeria aia. Nu vrem sa ingrosam randurile stersilor pe creier care inghit asa ceva.

 

Aceeași remarcă: faptul că tu nu înțelegi un fenomen nu-l invalidează în absolut. Cei mai capabili ingineri și mecanici din motorsport lucrează în F1.

 

10 minutes ago, xt600 said:

Te pricepi si la filme, senzori si aparate foto (digitale sau nu), bag seama. 

 

Deloc. Cazul Kodak este doar un subiect pe care l-am studiat la un moment dat. N-o lua personal, am corectat doar o informație inexactă. Personal comentez doar pe marginea subiectelor despre care m-am documentat, nu-mi plac afabulațiile :) 

 

5 hours ago, Method said:

cine zicea ca Vinales e slow? :)

 

Viñales - a.k.a. "Test King"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, xt600 a spus:

In legatura cu Kodak, lucrurile sunt sensibil diferite fata de cum au fost prezentate aici. In fapt, Kodak a fost una dintre primele companii care a facut trecerea la digital si cu mare profit la inceput. Produceau atat camere cat si senzori excelenti, pentru vremea aia si au fost chiar lideri pe piata aparatelor digitale prin 2005-2007. 

 

Omul a spus cum s-a simtit pe motocicleta KTM. Sau cum nu s-a simtit.. ;) Totusi, sunt parerile unor piloti MotoGP campion si vicecampion mondial, la Moto2. Tu ce argumente ai in fata lor? 

 

Hmm.. chestie de gust.

Colegul a facut o paralela intre acea firma care era super specializata pe un produs si nu a stiut (sau nu a vrut sa faca branching) si HRC super specializata pe Marquez.Deja am ajuns la niste chestii care nu mai au nici o legatura cu ce se vorbea de fapt.

 

Nu am nici un argument,nici nu stiu ce au zis,nici nu ma intereseaza daca e adevarat sau nu,nu ma intereseaza nimic despre ei.Remy Gardner e umplutura,Augusto Fernandez e decent,dar atat.Comentariile lor....sa vedem rezultate intai,dupa aia sa se apuce sa comenteze pe marginea materialului de concurs.

 

De la clasele mici sunt putini acum care merita bagati in seama :

Acosta de departe - are parcurs de alien

Guevarra - pare rapid si puternic psihic

Alonso Lopez...

si cam atat in opinia mea.

 

Nu e nici o chestie de gust.E statistica - a fost un campionat cu multe rasturnari de situatie in clasament si care s-a terminat foarte strans.Ca tu tot insisti cu teoriile despre cum se dadeau toti la o parte de langa queen-bee Bagnaia (desi baiatul ala  Bestiuta l-a atacat pe unde a putut si il va ataca la anul mult mai hardcore),asta e problema ta.Statistic,dar si pentru cine s-a uitat obiectiv si nu lingarind la vremurile "legendare",campionatul 2022 a fost bun.Chiar bun.Speram la un 2023 macar la fel.

Acum 3 ore, frigider a spus:

nicio treaba frate, nu-ti dai seama de nimic din testele astea.

e doar ceva care sa ne intarate.

Mm,nu - amandoi pilotii Yamaha au spus ca au probleme in setupul de quali - sunt cu 1s mai lenti decat ar trebui.Speram sa fie o problema de setup.

Acum 59 minute, PzKpfW a spus:

Cu ordine de echipă pe față. Cu depășiri mult mai puține. Cu curse mai lungi. Cu bilete (mult) mai scumpe. Și audiențe record. Visul urât al detractorilor MotoGP-ului din ultimii ani.

Audiente record la F1?"Record" fata de...motogp?

Eu stiu vremurile cand audientele atat pe circuit cat si media erau record,astea nu sunt record.Nici macar de departe.Pe circuit lumea vine pt ca e un happening - insa la tv nu cred ca se mai uita aproape nimeni la o cursa cap-coada decat hardcore fans.Care sunt putini.Personal pana la era Hamilton eram si eu un hardcore fan,acum sa pierd o dupa amiaza de duminica la asa o plictiseala mi se pare efectiv bataie de joc fata de timpul meu.

 

Motogp nu se poate compara cu F1 insa din acest punct de vedere,la fel cum piata auto nu se poate compara cu piata moto.

Motogp este intr-o criza profunda zic eu.Toate sperantele sunt la Bestia...si la demonul.In rest,ceilalti sunt niste imagini spalacite.

Acum 12 minute, PzKpfW a spus:

Corectitudinea în acest caz se bazează pe un regulament făcut de niște indivizi. Asta-l face subiectiv. Regulamentele nu sunt perfecte, la fel ca și legile.

 

Aceeași remarcă: faptul că tu nu înțelegi un fenomen nu-l invalidează în absolut. Cei mai capabili ingineri și mecanici din motorsport lucrează în F1.

:agree:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

37 minutes ago, Method said:

Audiente record la F1?

 

Uite un articol relevant aici legat de asta. Este pentru 2021, nu am găsit cifrele pentru 2022. Era o hartă la sfârșitul anului trecut cu procentele pe regiuni dar nu o mai găsesc. Punctele de referință variază, dar stau foarte bine în absolut - mai ales prin prisma creșterii substanțiale din America.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru cei care au rabdare sa-si traduca aici aveti un articol despre viziunea lui Ezpeleta despre viitorul MotoGP. Se pare ca si autorul articolului si Ezpeleta se uita in directia succesului F1 pentru a dicta viitorul MGp-ului.

 

https://as.com/motor/motociclismo/a-bagnaia-aun-no-se-le-conoce-como-merece-el-campeon-n/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

 

Corectitudinea în acest caz se bazează pe un regulament făcut de niște indivizi. Asta-l face subiectiv. Regulamentele nu sunt perfecte, la fel ca și legile.

 

 

Aceeași remarcă: faptul că tu nu înțelegi un fenomen nu-l invalidează în absolut. Cei mai capabili ingineri și mecanici din motorsport lucrează în F1.

 

 

 Personal comentez doar pe marginea subiectelor despre care m-am documentat, nu-mi plac afabulațiile :) 

 

 

De acum o dai in filosofie. 

 

Au fost vremuri cand am urmarit constant F1.  Nu iti trebuie doctorat ca sa intelegi porcaria aia.  Iar discutia nu este despre cat de capabili sunt enjinierii, ci despre spectacolul sportiv, care este = 0.  Din pacate, experienta F1 arata ca cu cat nivelul enjinierilor este mai ridicat, calitatea competitiei este mai scazuta. Incet, incet, si MotoGP confirma aceasta constatare. 

 

Normal ca nu o iau personal, insa de data asta te-ai documentat gresit si risti sa cazi in fabulatii. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, xt600 said:

Nu iti trebuie doctorat ca sa intelegi porcaria aia.  Iar discutia nu este despre cat de capabili sunt enjinierii, ci despre spectacolul sportiv, care este = 0.  Din pacate, experienta F1 arata ca cu cat nivelul enjinierilor este mai ridicat, calitatea competitiei este mai scazuta. Incet, incet, si MotoGP confirma aceasta constatare. 

 

Spectacolul în motorsport nu se măsoară doar în depășiri. Te poți bucura la fel de mult de o cursă monomarcă auto sau moto cât de o cursă de campionat mondial de prototipuri. Din motive diferite. Cei ca tine nu știu unde se situează: pe de-o parte apreciază excelența inginerească (a japonezilor), dar resping lipsa de spectacol pe circuit care decurge din ea.

 

12 minutes ago, xt600 said:

te-ai documentat gresit si risti sa cazi in fabulatii. 

 

Nu am nicio problemă în a fi corectat, atât timp cât se face cu bun simț și surse relevante.

 

Álex Márquez

Qua in Ducati c’è un’altra mentalità. Dall’Igna è un fantastico ingegnere e tutti i giorni è venuto al mio box insieme agli ingegneri Ducati. Tutti i piloti Ducati godono della stessa considerazione e le idee di ogni pilota vengono accolte e c’è sempre un confronto continuo. La Honda? Ho passato momenti difficile, ma mi hanno aiutato ad essere un pilota forte e migliore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant ce spune Aleix. Viteza pe viraj nu mai e asa importanta de cand Ducati au reusit sa eficientizeze la maxim metoda stop and go. Bine tot el a mai zis ca e cel mai bun pilot, dar nu a avut noroc in viata... :))

 

https://www.motorcyclesports.net/articles/nobody-is-faster-than-me-in-the-middle-of-the-corners-the-point-is-that-it-is-no-longer-important-aleix-espargaro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, PzKpfW a spus:

Uite un articol relevant aici legat de asta. Este pentru 2021, nu am găsit cifrele pentru 2022. Era o hartă la sfârșitul anului trecut cu procentele pe regiuni dar nu o mai găsesc. Punctele de referință variază, dar stau foarte bine în absolut - mai ales prin prisma creșterii substanțiale din America.

Aoleo.Ai dat un exemplu...an pandemic cand absolut toata lumea era pedepsita sa stea in casa si pe deasupra singurul an cand a fost o batalie reala pentru campionat.Audientele dinainte si de dupa acest an?2014-2020?Ha.Ha.Si audientele 2022+?Hah.S-a mai uitat lumea si in 2022 la inceput de sezon ca a fost o oarecare frasuiala cu Ferrari-Leclerc,dar dupa aceea business as usual.O sa se laude ca au audiente in Olanda.Ok....F1 cred ca e la sub 50% din audientele de la inceputul anilor 2010,sa fim seriosi.

America stie foarte vag ce e F1 si asta pt ca F1 e impins masiv acolo,dar in general in sua nobody cares,mai demult ii impresiona zgomotul acum nici ala.E un happening,e marketat beyound agressive acolo cu aceasta masina de publicitate care e compania RB,dar cand va inceta pomparea de bani in publicitate,vor scadea si nr de spectatori.Nu sunt fani,nu ii intereseaza - in state efectiv nu au baza,fundatia de la care sa construiasca o audienta.

Acum 16 ore, Cavaleru a spus:

vedem in curse cat de constant e pe viteza :D

Aaa nunu asa :D ... e rapid pe un tur.ATAT.Nu poate pe 2 consecutive ca nu gaseste ambreiajul la start si o seama de alte probleme :crack:

Dar ia 10 milioane...

Acum 15 ore, ioio_viola a spus:

pentru cei care au rabdare sa-si traduca aici aveti un articol despre viziunea lui Ezpeleta despre viitorul MotoGP. Se pare ca si autorul articolului si Ezpeleta se uita in directia succesului F1 pentru a dicta viitorul MGp-ului.

 

https://as.com/motor/motociclismo/a-bagnaia-aun-no-se-le-conoce-como-merece-el-campeon-n/

El incearca.Normal ca se uita la F1,pt ca stie cati bani invart aia si ar vrea si el.Problema de fond e ca pasionatii de moto sunt probabil la o zecime din pasionatii de auto si prin urmare target audience pt Motogp e infinit mai mic.

Si problema si mai nasoala a lui Carmelo e faptul ca nu-l are pe Leclerc pe Verstappen,Ham samd.A subliniat foarte bine - Bagnaia - nici nu stie lumea cine e ala.Quarta in afara Frantei la fel.De Hamilton si Verstappen si Leclerc au auzit chiar si cei care nu sunt interesati de F1.Pt ca sunt characters,personalitati distincte puternice,imprima un feeling - de hate de love nu conteaza cert e ca iti lasa o impresie,nu te lasa rece.

Ori,am mai zis si ma repet - pilotii de top din gp de la ora actuala (excluzand pe MM si mai nou pe Bastianini),nu iti lasa nici o impresie.Nasc indiferenta,adica cel mai rau lucru - sunt stersi.

 

Ee,si iata ce spune dl.Carmelo si despre marea frasuiala cu SBK vs Motogp de la Portimao  :

"By the way, fantastic page recently in AS talking about how SBKs are almost as fast as MotoGP. The SBKs go with qualifying tyres...It is not true that Bautista almost runs like the MotoGP. You put an qualifying tyre on any MotoGP and it takes a second and a half less. Pirelli wants to have qualifying tires because they sell them to people who then do track days."

Deci precum am banuit - factorul decisiv - gumele.Care erau de calificare - nici nu stiam ca exista asa ceva in sbk,dar probabil cei care urmaresc respectiva disciplina stiau,insa au omis.Insa era clar ca nu puteau ca 2 motorete care difera atat de mult ca si specificatii si cu piloti simtitor mai buni pt gp,sa aiba cam acelasi rezultat pe tur.

Deh,multora le place senzationalul,dar realitatea nu e chiar ca in ziare nu? :P

Acum 15 ore, xt600 a spus:

Din pacate, experienta F1 arata ca cu cat nivelul enjinierilor este mai ridicat, calitatea competitiei este mai scazuta. Incet, incet, si MotoGP confirma aceasta constatare.

True that true that,demult am tras acest semnal de alarma.Insa este inevitabil as zice eu.

Daca audientele motogp o tin tot asa,in curand nu va mai fi cazul de mari investitii in tehnologie in acest sport pt ca nu vor mai fi bani.Ceea ce pe de o parte s-ar putea sa fie benefic pt spectacol.Ironic nu? :)

Acum 3 ore, ioio_viola a spus:

Interesant ce spune Aleix. Viteza pe viraj nu mai e asa importanta de cand Ducati au reusit sa eficientizeze la maxim metoda stop and go. Bine tot el a mai zis ca e cel mai bun pilot, dar nu a avut noroc in viata... :))

Am citit si eu articolul,felicitari lui Aleix ca si-a dat seama de filosofia lui Ducati...stop'n'go si nu viteza pe viraj...cine s-ar fi gandit wow,Aleix ce breakthrough ai avut...Vorba lui - Dovi a inaugurat treaba asta de acum 5-6 ani...incidental (coincidenta naibii) din 2016? de cand Michelin a adus acea guma spate super buna si Gigi (logic) a intuit faptul ca,cu ajutorul acestei gume poti "ocoli" dezavantajul cadrului inferior japonezilor maximizand franarea si mai ales accelerarea bazandu-te pe grip'ul gumei spate.Ascutit simt al observatiei are si Aleix asta...

 

Pai da el a spus lui Albesiano sa mute mai multa greutate pe spate,insa nu prea se poate sa ai si si.Si viteza pe viraj si balance si grip sporit spate.

Sunt 2 filozofii distincte - viteza pe viraj sau stop'n'go.

Veste proasta pt "cel mai rapid pe viraje" (cine?Quartararo?Nuu - Espargaro senior...facepalm) : Romano nu ii poate face o motoreta care sa fie si rapida pe viraje si sa accelereze precum Ducati.Pt ca nu poate.Pt ca fizica.Nesimtita si fizica asta se baga asa in viata oamenilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ingredientul problema in motogp sunt gumele, fiindca sunt cateva filozofii diferite de constructie a motocicletelor si implicit al felului in care acestea au nevoie sa puna caii putere pe asfalt.

gumele actuale pe care le ofera michelin nu permit full gas pe parcursul unei curse intregi, sau macar 2/3, abia fac fata la 1/3, drept urmare pilotii care pot fii constat rapizi fata de restul plutonului sunt constransi la regim de conservare a gumelor si din asta rezulta iar plutoane compacte, piloti ingramaditi, imposibilitatea de a avea o cursa cap coada plina de depasiri

o alta constrangere pe care o mai vad e la nivel de capacitate de carburant, pai suntem la motoGP, prototipuri, motoare duse la limita limitelor, si tu ma obligi la rezervor de 20l maxim ca sa ce, merg doar la 95% din potentialul motorului ca tre sa fiu atent la carburant, echipa de ingineri sa-mi bage pe gat mapping 2 sau cat of fii dupa 1/3 din cursa. e suficient ca am numar limitat de motoare la dispozitie, aia e grija echipei sa si le conserve. nu ma obligi prin alte reguli sa fiu atent la cum imi gestionez motorul..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

True true

 

Ca si carburant nu vad neaparat o mare ingradire,pt ca din moment ce se poate merge cam 1/3 din cursa la "maximum attack",daca 2/3 din cursa mergi la conservare de gume poti merge si cu o mapa mai frugala.Si totusi...o cursa are gen 120-130km...cu 20 litri...consum cam de 18-20%...e ok'ish.

 

Ca o opinie personala pe aceasta tema - ar putea scoate din regulament acea reglementare cu presiunea maxima 5bari la injector pt a-i lasa sa implementeze injectia directa si astfel sa obtina (atat ei cat poate pe viitor si noi pe strada) performante mai mari cat si un consum mai mic.Si ar fi bine si pe partea de ecologie si vrajeala aia cu green sustenable ce se poarta maxim acuma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Method a spus:

Nasc indiferenta,adica cel mai rau lucru - sunt stersi.

 

Ee,si iata ce spune dl.Carmelo si despre marea frasuiala cu SBK vs Motogp de la Portimao  :

"By the way, fantastic page recently in AS talking about how SBKs are almost as fast as MotoGP. The SBKs go with qualifying tyres...It is not true that Bautista almost runs like the MotoGP. You put an qualifying tyre on any MotoGP and it takes a second and a half less. Pirelli wants to have qualifying tires because they sell them to people who then do track days."

Deci precum am banuit - factorul decisiv - gumele.Care erau de calificare - 

Foarte corect. Nasc indiferenta nu numai pentru ca nu au personalitate, ca sunt stersi, ci si pentru ca - exceptandu-l pe MM - nici unul nu se detaseaza prin performante. Nici unul nu straluceste.... nivelul mediu al competitiei a crescut poate, dar daca facem un grafic al valorii tuturor pilotilor de pe grila, toti graviteaza in jurul acelei medii.   

 

Pai pneurile soft din MotoGp au ajuns un fel de pneuri de calificare. Putini piloti isi permit sa le utilizeze in curse si nici aia pe toate circuitele, asa ca actualele softuri sunt folosite mai mult pentru time attack. Problema de fond insa ramane... chiar daca diferenta intre motocicletele de MotoGP si cele de WSBK ar fi ..sa zicem... de 2-2.5 s (dar nu este!), tot este prea mica, daca avem in vedere diferentele de buget dintre cele doua competitii. Vorbim de o motocicleta de 150-200 mii dolari vs. una de cca 2 milioane de dolari. Pai cheltui un buget de 60 - 70 de milioane pe sezon, ca sa castigi cc 2 sec? In realitate cred ca nu sunt mai mult de 1,5 sec, in cele mai optimiste scenarii.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...