Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

Acum 20 minute, PzKpfW a spus:

Le-au dat-o pentru că era condiția cerută de Sepang Racing Team. Tech3 deja semnaseră cu KTM, iar dacă nu le dădeau celor de la SRT ceea ce cereau, riscau să rămână încă de atunci fără echipă de client.

 

...Și aia a fost cu cântec. Inițial era vorba să-i dea o motocicletă spec 2018 și doar Morbidelli să primească M1 spec 2019. S-a schimbat brusc ceva înainte de începutul sezonului, iar SRT a primit două M1 spec 2019 pentru ambii piloți până la urmă.

Da,foarte interesant cat de receptivi erau la "conditiile impuse" de Petronas....in timp ce Tech3 cand a cerut acelasi lucru a fost total ignorata.De unde aceasta diferenta de tratament ?

 

Da,da corect,uitasem de faza asta,managerul lui Q a fost...wow.Nush cine e,dar nota 10.Pt ca a adus un asemenea pilot (fara nici un palmares real in clasele inferioare) si apoi pt ca a reusit sa ii dea o moto spec A.In mod normal as critica asa ceva (am si criticat la momentul acela),dar Q mi-a inchis gura.Performanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

32 minutes ago, Method said:

De unde aceasta diferenta de tratament ?

 

Probabil datorită faptului că Tech3 nu prea aveau alternativă, iar Yamaha își permiteau să-i țină metaforic vorbind "în lesă". Yamaha le ofereau un prototip performant, chiar dacă era în urmă cu o generație: în deceniul precedent, Lorenzo și Rossi au fost singurii care s-au putut bate ocazional cu Márquez. La sfârșitul anilor '10 au început să apară problemele pentru Yamaha - și alternativele pentru echipele private. Tind să cred că cei de la Yamaha au fost prinși nepregătiți de decizia lui Poncharal de a trece la KTM și s-au trezit brusc în situația de a se conforma cererilor SRT sau de a rămâne fără echipă de client.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

Probabil datorită faptului că Tech3 nu prea aveau alternativă, iar Yamaha își permiteau să-i țină metaforic vorbind "în lesă". Yamaha le ofereau un prototip performant, chiar dacă era în urmă cu o generație: în deceniul precedent, Lorenzo și Rossi au fost singurii care s-au putut bate ocazional cu Márquez. La sfârșitul anilor '10 au început să apară problemele pentru Yamaha - și alternativele pentru echipele private. Tind să cred că cei de la Yamaha au fost prinși nepregătiți de decizia lui Poncharal de a trece la KTM și s-au trezit brusc în situația de a se conforma cererilor SRT sau de a rămâne fără echipă de client.

Foarte posibil.

Iar cat despre decizia lui Poncharal,clar i-a luat pe nepregatite,tin minte ca au facut cei de la Yamaha o conferinta in care erau cam consternati si total nepregatiti cand au fost intrebati in legatura cu masurile pe care le vor lua dupa plecarea tech3.Se prea poate sa fie cum zici.

E bine ca totusi din acest amalgam,scandal cu Poncharal tunand si fulgerand (pe buna dreptate zic eu),cu acele sageti aruncate de el catre Rossi a carui imixtiune a acuzat-o,desi voalat ca ala era inca ditai pilotul la acea data,cu dezertarea spre Ktm si scandalul care a urmat,totusi a iesit ceva bun din aceasta tevatura :

Un pilot.Quartararo. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Method a spus:

..... interesant cat de receptivi erau la "conditiile impuse" de Petronas....in timp ce Tech3 cand a cerut acelasi lucru a fost total ignorata.De unde aceasta diferenta de tratament ?

Poncharal se chinuia an de an sa faca rost de bani, pentru a tine echipa in competitie. SRT avea in spate gigantul Petronas. Aminteste-ti cum s-a facut echipa aia intr-o luna de zile (exagerez putin, dar intelegi unde bat), cu specialisti de la Yamaha si Wilco Zeelenberg manager al echipei. Iti mai pui intrebari, in legatura cu diferenta de tratament? :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SRT-ul cu Petronas au dat o echipa privata excelenta. Aproape de titlu in 2020 ...

 

ma uitam acum pe statistica in 2021 si Morbi in juma de sezon la SRT a adunat mai mult decat adunat Rossi in tot sezonul la la aceeasi echipa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, PzKpfW a spus:

 

Probabil datorită faptului că Tech3 nu prea aveau alternativă, iar Yamaha își permiteau să-i țină metaforic vorbind "în lesă". Yamaha le ofereau un prototip performant, chiar dacă era în urmă cu o generație: în deceniul precedent, Lorenzo și Rossi au fost singurii care s-au putut bate ocazional cu Márquez. La sfârșitul anilor '10 au început să apară problemele pentru Yamaha - și alternativele pentru echipele private. Tind să cred că cei de la Yamaha au fost prinși nepregătiți de decizia lui Poncharal de a trece la KTM și s-au trezit brusc în situația de a se conforma cererilor SRT sau de a rămâne fără echipă de client.


banu'. Tech3 vroia spec A in acelasi contract. A spus-o chiar Jarvis.

SRT a venit cu Petronas si cu buget serios in spate.

 

iar treaba cu Q, se pare ca Stigefelt il stia, si cjm planurile cu Pedrosa cazuse ca se retrasese, au hotarat sa riste cu un rookie. Uite declaratia lui:

 

“Fabio was, to be honest, a mediocre Moto2 rider,” Petronas Yamaha team boss Johan Stigefelt admitted in an exclusive interview with The Race.

“He wasn’t a superstar. He can thank his results in Assen and Barcelona. Of course I know he’s talented, but what he did there was very good and at the right time. It was a gamble, and everyone told us we shouldn’t do it, but we had Frankie [Morbidelli] signed and we could take a risk on a rookie.”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, damager a spus:

banu'. Tech3 vroia spec A in acelasi contract. A spus-o chiar Jarvis.

SRT a venit cu Petronas si cu buget serios in spate.

Can't argue that.Sunt de parere insa ca Zarco ar fi meritat un spec A dupa ce rezultate avea cu Yamaha...la acea data.Oh,well...Zarco e talentul care va muri speranta.98-99% dar niciodata acolo,niciodata accomplished.Atunci vorbesc,acum mai are unele sclipiri dar in general a cam palit.Mai ales ca francezii acum il au pe Q.

Acum 18 minute, damager a spus:

“Fabio was, to be honest, a mediocre Moto2 rider,” Petronas Yamaha team boss Johan Stigefelt admitted in an exclusive interview with The Race.

“He wasn’t a superstar. He can thank his results in Assen and Barcelona. Of course I know he’s talented, but what he did there was very good and at the right time. It was a gamble, and everyone told us we shouldn’t do it, but we had Frankie [Morbidelli] signed and we could take a risk on a rookie.”

Hah,prima oara cand aud ca spune cineva implicat in sport treaba asta cu subiect si predicat.Urmaream,tot timpul am urmarit si clasele mici,chiar daca  nu cursa de cursa,iar Q...era...dupa cum am zis de mai multe ori - foarte rapid pe alocuri dar extrem de inconsistent.

Adica nu prevestea nimic.La acea data mi s-a parut o greseala alegerea lui in dauna lui Bautista.

Chiar ca a fost un gamble.Dar...paid off big time. :ok:

 

De Morbi ma mir incontinuu...pilot atat de bun si consistent la clasele mici,a venit s-a acomodat bine cand a fost acel vid de performanta in 2020 a reusit sa fie vice,am zis ca va merge atza in continuare.Si Yamaha la fel daca l-a luat la factory.Dar acum...pare iesit pe usa deja.

Nu pot sa-mi explic ce s-a intamplat cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci Marcel ce sa mai zica?Lorenzo cand si-a rupt ambele glezne?Coloana?Pedrosa ca e tot carpit?Cal cand a cazut de i s-a sfaramat efectiv osul la glezna?etc etc

Aia la ce accidentari au avut trebuiau atunci sa planga doar cand vad o motoreta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, damager said:

banu'. Tech3 vroia spec A in acelasi contract. A spus-o chiar Jarvis.

 

Și crezi că le-au dat mai mulți bani celor de la KTM pentru prototipuri "A spec"? Mă îndoiesc.

 

1 hour ago, damager said:

SRT a venit cu Petronas si cu buget serios in spate.

 

Care acum au trecut la Aprilia. Nu cred că a fost vorba de bani, ci de implicarea lor ca parteneri în programul de MotoGP al fabricantului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

pai a fost accidentarea aia si l-a scos din ritm

si de atunci poate i-a crescut si instinctul de autoconservare 

Da, accidentarea aia l-a cam tras inapoi, ceea ce in conditiile de concurenta actuala, s-a (re)simtit foarte tare in performantele lui. Trebuie avut insa in vedere ca Yamaha, aplica aceeasi strategie ca si Honda, construieste motocicleta in jurul pilotului nr 1. In cazul de fata, pentru Q. Morbi nu prea se regaseste pe actualul M1. Din ultimele declaratii, insa, a inceput sa lucreze la stilul de pilotaj, in sensul unei abordari mai agresive, mai fizice. Vom vedea. 

Acum 44 minute, PzKpfW a spus:

 

Și crezi că le-au dat mai mulți bani celor de la KTM pentru prototipuri "A spec"? Mă îndoiesc.

Chiar tu ai spus mai sus, ca Yamaha si-a tratat mereu echipa satelit ca pe un client, nu ca pe un partener. Observatie foarte corecta. Ma tem ca nici acum nu si-au schimbat aceasta mentalitate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Trebuie avut insa in vedere ca Yamaha, aplica aceeasi strategie ca si Honda, construieste motocicleta in jurul pilotului nr 1. In cazul de fata, pentru Q. Morbi nu prea se regaseste pe actualul M1.

Deloc.Dar absolut deloc.

Yamaha are ideile ei,are un project leader care imprima directia.E total diferita de Honda - Yamaha stie incotro sa mearga,are un plan in cap.Cu sau fara Q.

Chiar Rossi a spus in mai multe randuri - feedback'ul pilotilor este ascultat...si atat. :) Apoi inginerii din Japonia fac ce cred ei de cuviinta.

Ce se poate reprosa la Yamaha e stilul de lucru similar cu ce se intampla acum 20 de ani in gp,dar nu directia.Directie au avut intotdeauna.Unlike Honda.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, Method a spus:

 

Yamaha are ideile ei,are un project leader care imprima directia.E total diferita de Honda - Yamaha stie incotro sa mearga,are un plan in cap.Cu sau fara Q.

 

Toate echipele au un project leader. Inclusiv Honda. Nu subestima Honda. 

 

La Yamaha project leaderul tine cont de nevoile lui Q si le materializeaza in proiect. A tipat Q "power, power!", au angajat oameni ca sa-i dea power. Au venit acum cu doua motoare, sa aibe de unde sa isi aleaga. Fara Q, in 2023 mergeau tot cu motoreta 2020. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, frigider a spus:

au pierdut camp din cauza asta. in mare.

Nu.

Parerea mea e ca au pierdut campionatul pe mana lui Q si/sau a track team.Cel care a fost responsabil pentru parcursul exceptional din prima jumatate a fost respeonsabil si pentru balbele si clasarile pe 17 etc din a 2a jumatate.Si cred ca pe cazaturile/dudele de la Mandalika dar mai ales Philip Island.

Ddaca era doar deficitul de putere - iesea pe 5-6 in fiecare cursa in ultima parte a campionatului si lua titlul fluierand.

La Philip Island s-a rupt filmul si rupt a ramas,n-a mai putut recupera punctele desi dupa aceea a facut 2 curse ireprosabile as zice.Insa s-a trezit prea tarziu.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Method a spus:

Nu.

Parerea mea e ca au pierdut campionatul pe mana lui Q si/sau a track team.Cel care a fost responsabil pentru parcursul exceptional din prima jumatate a fost respeonsabil si pentru balbele si clasarile pe 17 etc din a 2a jumatate.Si cred ca pe cazaturile/dudele de la Mandalika dar mai ales Philip Island.

Ddaca era doar deficitul de putere - iesea pe 5-6 in fiecare cursa in ultima parte a campionatului si lua titlul fluierand.

La Philip Island s-a rupt filmul si rupt a ramas,n-a mai putut recupera punctele desi dupa aceea a facut 2 curse ireprosabile as zice.Insa s-a trezit prea tarziu.

 

hmmm cam da.

totusi unele greseli au fost fortate de lispa de putere.

trebuei sa franeze la limita sa stea cu baietii mari cu moto fara limitare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, @Method are dreptate dar trebuie luat in calcul si faptul (poate subiectiv) ca din cauza lipsei de putere a mobrei, pe toata durata campionatului Q a mers la limita sau de multe ori, dincolo de ea. (cam ce a zis @frigider

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, frigider a spus:

nu cred ca trebuia sa spuna ceva Q, era destul de evident :)  

 

Dar asta a facut. In fiecare declaratie baga aceeasi placa: power, power. Cum spuneam, daca nu tipa si nu ameninta cu plecarea, mergea si sezonul asta pe mobra de acum doi ani... 

Acum 1 oră, frigider a spus:

hmmm cam da.

totusi unele greseli au fost fortate de lispa de putere.

trebuei sa franeze la limita sa stea cu baietii mari cu moto fara limitare.

Aici are putina dreptate si @Method , a pierdut si din cauza prostiilor facute de el. Majoritatea greselilor, nu le-a facut mergand la limita, pentru a recupera un ecart, pur si simplu a gresit cand se afla in pluton relativ compact. Una este sa cazi sau sa iesi in pietris, pentru ca tragi ca nebunul, ca sa il ajungi pe cel din fata si alta este sa faci greseli de incepator, in pluton, pentru ca nu stii sa gestionezi situatia. Oricum, cu toate erorile si ghinioanele, tot nu pierdea campionatul, daca nu era strategia dintre echipele Ducati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 23.02.2023 la 11:13, PzKpfW a spus:

 

Și crezi că le-au dat mai mulți bani celor de la KTM pentru prototipuri "A spec"? Mă îndoiesc.

 

 

Care acum au trecut la Aprilia. Nu cred că a fost vorba de bani, ci de implicarea lor ca parteneri în programul de MotoGP al fabricantului.


pai cei de la Ktm le-o fi dat clar pe mai putini bani. Ktm venea fara rezultate, yamaha pe de alta parte... cu totul altceva. El avea un buget care la ktm imsemna pb 2 factory specs+ suport de uzina, la yamaha insemna ce insemna.

 

la aprila nu a trecut SRT, RNF, o cu totil alta echipa cu alte bugete. Ce e misto e ca e sponsorizata de o firma romaneasca☺️
si, oricum, in acest moment Aprilia este peste yamaha ca motoreta. Cel putin anul trecut asa a fost.

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Dar asta a facut. In fiecare declaratie baga aceeasi placa: power, power. Cum spuneam, daca nu tipa si nu ameninta cu plecarea, mergea si sezonul asta pe mobra de acum doi ani... 

Aici are putina dreptate si @Method , a pierdut si din cauza prostiilor facute de el. Majoritatea greselilor, nu le-a facut mergand la limita, pentru a recupera un ecart, pur si simplu a gresit cand se afla in pluton relativ compact. Una este sa cazi sau sa iesi in pietris, pentru ca tragi ca nebunul, ca sa il ajungi pe cel din fata si alta este sa faci greseli de incepator, in pluton, pentru ca nu stii sa gestionezi situatia. Oricum, cu toate erorile si ghinioanele, tot nu pierdea campionatul, daca nu era strategia dintre echipele Ducati.


care @Method☺️. Ca el continua sa zica ca psihic, etc.....

 

am spus anul trecut ca, in momentul in care mergi cursa de cursa la limita riscurile sunt mult mai mari. Doar @PzKpfW mi-a dat dreptate, restul toti cand de slab pilot e Q. Ca e prost ca a pierdut campionatul, ca echipa e slaba ca a gresit presiunea.

 

au tot fost declaratii, inclusiv a lui MM ca este impresionant cum reuseste Q sa mearga cu mobra aia, si ca, compenseaza lipsa de putere prin viteza, dar ca yamaha e f usor de blocat pe franare. Inclusiv Esp a declarat qcelasi lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare că unii nu vor să accepte (sau nu înțeleg) că intr-o competiție de viteză puterea e esențială. Într-o oarecare măsură se poate compensa printr-un mers fluent, ducând viteză pe viraje, dar când ești în pluton și toți fac "stop & go" la viraje unde plm să mai duci viteza?!? Dacă mai pui că nenorocita de putere mai e necesară și ca să te poți califica pe un loc bun treaba devine și mai cotoioasă. Ok, a cedat Q și psihic, dar dacă nu ar fi avut dezavantajul evident al puterii sub competitori nici psihic nu ar fi clacat.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, damager said:

pai cei de la Ktm le-o fi dat clar pe mai putini bani. Ktm venea fara rezultate, yamaha pe de alta parte... cu totul altceva. El avea un buget care la ktm imsemna pb 2 factory specs+ suport de uzina, la yamaha insemna ce insemna.

 

la aprila nu a trecut SRT, RNF, o cu totil alta echipa cu alte bugete. Ce e misto e ca e sponsorizata de o firma romaneasca☺️
si, oricum, in acest moment Aprilia este peste yamaha ca motoreta. Cel putin anul trecut asa a fost.

 

Just. Pe scurt, europenii vin cu material de uzină și costuri mai mici. Se implică cu echipele private în mod direct. De unde și greșeala celor de la Yamaha, care percepeau privații ca pe niște vasali. Sper că și-au schimbat percepția acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, damager a spus:

 

...  restul toti cand de slab pilot e Q.

 

au tot fost declaratii, inclusiv a lui MM 

Nu a spus nimeni de aici ca Q ar fi un pilot slab. Nu este vreun geniu, ok, dar nu este un pilot slab. De altfel a castigat un campionat mondial intr-o maniera care nu poate fi contestata. Eu, care am fost si sunt extrem de critic la adresa lui, am spus doar ca are limitele lui si ca nu este un pilot foarte combativ, ca nu este dispus sa riste, in situatiile critice. Iar sfarsitul de campionat a insemnat o asemenea situatie critica. El este un pilot incredibil de rapid, pe Yamaha aia, are un skill dincolo de orice dubiu... Deci MM spune bine ce spune, insa tot MM, cu vreo trei-patru curse inainte de finalul sezonului 2022, afirma intr-un interviu, ca daca vrea sa isi pastreze titlul, Q trebuie sa isi asume  riscuri, nu poate merge doar la conservare. Nu numai ca nu a facut-o, dar a avut si rezultate foarte slabe in Japonia, Tailanda, in Australia nu a terminat, etc.. Si, repet, rezultatele astea nu au fost consecinta faptului ca mergea la limita, ca sa recupereze teren pierdut (in situatii de astea nu prea greseste, sa stii), ci datorita unor starturi slabe si greseli in pluton, care il costau locuri. 

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Sper că și-au schimbat percepția acum.

Vom vedea cum isi vor trata viitoarea echipa satelit, dar nu am mari sperante in sensul asta. 

Jarvis este in discutii cu Alonso Lopez: https://www.gpone.com/it/2023/02/23/motogp/jarvis-parla-con-alonso-lopez-yamaha-pensa-al-futuro-e-guarda-in-moto2.html

 

Si inca unul cel putin interesant pe ici pe colo: https://www.gpone.com/it/2023/02/21/motogp/yamaha-ci-sara-la-promessa-di-un-team-ufficiale-per-la-vr46-di-rossi.html

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, frigider a spus:

hmmm cam da.

totusi unele greseli au fost fortate de lispa de putere.

trebuei sa franeze la limita sa stea cu baietii mari cu moto fara limitare.

 

Acum 15 ore, TETEA. a spus:

Da, @Method are dreptate dar trebuie luat in calcul si faptul (poate subiectiv) ca din cauza lipsei de putere a mobrei, pe toata durata campionatului Q a mers la limita sau de multe ori, dincolo de ea. (cam ce a zis @frigider

 

Da,in mod clar a fortat incercand sa compenseze neajunsurile motoretei.Si de multe ori chiar a facut-o exceptional.Insa la sfarsit a pierdut controlul.

Am dat unexemplu elocvent cu Philip Island - Yamaha aia te-ar fi scos pe 5-6 probabil aproape cursa de cursa.Ar fi fost destul.Q insa a adoptat-o pe aia cu "ii facem pe franare" :)))

MM a mai incercat haiducii din astea si am vazut cum au iesit.

Acum 12 ore, damager a spus:

Ca el continua sa zica ca psihic, etc.....

 

am spus anul trecut ca, in momentul in care mergi cursa de cursa la limita riscurile sunt mult mai mari. Doar @PzKpfW mi-a dat dreptate, restul toti cand de slab pilot e Q. Ca e prost ca a pierdut campionatul, ca echipa e slaba ca a gresit presiunea.

 

au tot fost declaratii, inclusiv a lui MM ca este impresionant cum reuseste Q sa mearga cu mobra aia, si ca, compenseaza lipsa de putere prin viteza, dar ca yamaha e f usor de blocat pe franare. Inclusiv Esp a declarat qcelasi lucru.

Normal ca Q a pierdut campionatul,dimpreuna cu track team - Repet ca vad ca se uita...cat avea gap?95 de puncte?A mai pierdut cineva asa un gap in istoria competitiilor?Nu imi aduc aminte,daca gresesc sa ma corectezi.Poate doar aia la F1 in anii 60 cand se accidentau (sau mureau).Matematica nu minte.

So?...unde a fost problema?Ok,ok,Yamaha proasta naspa no power etc.Dar nu faceai 95 de puncte avantaj daca era in halul ala nu?

La Assen s-a rupt filmul si au inceput o serie de erori mai mari sau mai mici facute de el atat in quali cat si in curse.Pentru ca simtea ca pierde f multe puncte si forta peste limita.Deci tot la stapanirea de sine se reduce.Pecco n-ar fi reusit in viata vietilor lui sa surmonteze nici 50-60 de puncte fara greselile lui Q.El e primul vinovat pt 2022.Si pe locul 2 inginerul lui sau whoever ii face presiunea in gume.Bai toate echipele o gimbeau la perfect,numa inginerul lui Q o troznea.Si de vreo...3 ori?C'mon,a pierdut cel putin 2 clasari in primii 5-6 pe mana aluia.Asta inseamna cate puncte?

 

Si nu e ca si cum dupa vacanta de vara Ducati a adus o racheta - invatasera insa sa o seteze si sa lucreze cu ea.Iar Yamaha in mod clar a fost aceeiasi care i-a adus acele victorii si clasari bune in prima jumatate.Deci atunci ce s-a schimbat de a pierdut aproape 4 curse?

Pecco a venit din urma dimpreuna cu Ducati si a pus presiune constanta.Q a reactionat exact cum nu trebuia - a fortat o motoreta care oricum era la limita.Si a gresit.De cel putin 4-5 ori.

 

N-a zis absolut nimeni ca e un pilot prost.E un pilot genial si personal tot timpul l-am laudat (dupa intrarea lui in gp) - de la MM pana la Vinales chiar si Rossi a recunoscut ca telemetria lui Q e...wow.

Dar a gresit.De multiple ori.Pt ca n-a stiut sa-si tina cumpatul si sa adune puncte.Putine cate putea dar sa adune.Campionatul la asta se joaca.

Uita-te la JM.Pilot genial.Super-mega fast.De mare viitor.Dupa cum a zis si el "sa se uite Gigi pe telemetria mea sa vada care e mai bun dintre mine si #23".Corect,can't argue that...dar care are mai multe puncte?Aici se face diferenta.Campionul trebuie sa stie cand sa forteze si cand sa fie fin.Sa mearga la 100% nu la 101%.Si Q n-a stiut.

La chestia asta era Rossi artist.De asta are 9 betze.Piloti mai rapizi ca Rossi sau cu racecraft mai bun au fost - uita-te la Stoner,uita-te la Lorenzo.Dar Rossi manageria mai bine.Inteligenta si stapanire de sine.

Acum 12 ore, ENEOS a spus:

Se pare că unii nu vor să accepte (sau nu înțeleg) că intr-o competiție de viteză puterea e esențială. Într-o oarecare măsură se poate compensa printr-un mers fluent, ducând viteză pe viraje, dar când ești în pluton și toți fac "stop & go" la viraje unde plm să mai duci viteza?!? Dacă mai pui că nenorocita de putere mai e necesară și ca să te poți califica pe un loc bun treaba devine și mai cotoioasă. Ok, a cedat Q și psihic, dar dacă nu ar fi avut dezavantajul evident al puterii sub competitori nici psihic nu ar fi clacat.

Yamaha ne-a demonstrat in prima jumatate a anului ca si o moto cu putere mai slaba se poate impune.

Normal ca daca Yamaha nu avea acel deficit de putere,Q fluiera.Tocmai pt ca Pecco nu mai putea presiune pe el.

 

Ca s-o scurtam - daca dupa pauza de vara erau 20-30 de puncte intre ei,da as fi fost total de acord ca Q a pierdut din cauza motoretei.Dar cand tu acumulezi 95 de puncte ca dupa aia sa le faci praf in ultimele 5-6 curse...aia nu mai e motoreta de vina tati.You lost it.

Si sa nu se uite !! - Q a pierdut la fel pe manuta lui campionatul 2020.Mir a luat acel campionat pt ca fost next best thing,nu altceva.Q a mai pierdut controlul odata,sa nu uitam !

Si a si recunoscut la sfarsitul campionatului ca a avut o problema psihica.E limpede treaba zic eu.

Acum 10 ore, xt600 a spus:

Nu a spus nimeni de aici ca Q ar fi un pilot slab. Nu este vreun geniu, ok, dar nu este un pilot slab. De altfel a castigat un campionat mondial intr-o maniera care nu poate fi contestata. Eu, care am fost si sunt extrem de critic la adresa lui, am spus doar ca are limitele lui si ca nu este un pilot foarte combativ, ca nu este dispus sa riste, in situatiile critice. Iar sfarsitul de campionat a insemnat o asemenea situatie critica. El este un pilot incredibil de rapid, pe Yamaha aia, are un skill dincolo de orice dubiu... Deci MM spune bine ce spune, insa tot MM, cu vreo trei-patru curse inainte de finalul sezonului 2022, afirma intr-un interviu, ca daca vrea sa isi pastreze titlul, Q trebuie sa isi asume  riscuri, nu poate merge doar la conservare. Nu numai ca nu a facut-o, dar a avut si rezultate foarte slabe in Japonia, Tailanda, in Australia nu a terminat, etc.. Si, repet, rezultatele astea nu au fost consecinta faptului ca mergea la limita, ca sa recupereze teren pierdut (in situatii de astea nu prea greseste, sa stii), ci datorita unor starturi slabe si greseli in pluton, care il costau locuri. 

Vom vedea cum isi vor trata viitoarea echipa satelit, dar nu am mari sperante in sensul asta. 

Jarvis este in discutii cu Alonso Lopez: https://www.gpone.com/it/2023/02/23/motogp/jarvis-parla-con-alonso-lopez-yamaha-pensa-al-futuro-e-guarda-in-moto2.html

 

Si inca unul cel putin interesant pe ici pe colo: https://www.gpone.com/it/2023/02/21/motogp/yamaha-ci-sara-la-promessa-di-un-team-ufficiale-per-la-vr46-di-rossi.html

E spun ca Q este un geniu.Spun ca este un pilot extrem de combativ.Daca nu il vezi lovind alti oameni ca melteanul de MM sau batzaind motoreta sau etc,asta nu inseamna ca nu e combativ.

Se forteaza pe sine si pe acea motoreta mult peste limita.Si de depasit stie f bine sa depaseasca,doar ca pe Yamaha ai limitari - nu poti depasi pe accelerare sau pe final de linie dreapta,si atunci esti redus la frane sau giumbuslucuri cum a fost Austria - trase alternative f riscante pe intrare.

Q si-a asumat foarte multe riscuri mai ales in partea a2a a campionatului - vreo cateva i-au iesit dar vreo cateva nu.Si alea care nu i-au iesit s-au terminat f prost pt el.Plus ce au mai balbait-o cu gumele si asta a fost.

 

Lopez e intradevar un pilot de urmarit.Insa nu e golden ca Acosta - s-ar putea sa confirme s-ar putea sa nu.Insa e de stat cu ochii pe el,cu certitudine.

Yamaha vrea sa mai vanda ca pe vremea cand era closca cu puii giallo in ograda ei.Ii inteleg,insa nu stiu daca mai vin vremurile alea,chiar daca iti legi numele de #46...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...