Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

Acum 3 ore, Le Mertois a spus:

IAșa am crezut și eu, doar că din ce înțeleg din articolul de mai jos, cursele de sprint nu punctează decât separat, nu se adaugă la "general"...O porcărie după mine, la Superbike se pun, credeam că vor copia cumva formatul.Dacă am citit bine, adică tradus, e o porcărie,aleargă ăia un sprint fară miză reală.La Worldsbk iei puncte și contează și cum pleci în cursa 2....https://www.crash.net/motogp/news/1010217/1/motogp-confirms-sprint-races-2023-world-championship

 

acolo scrie ca sprinturile se pun pentru campionat dar nu pentru recorduri, nu pentru numarul de gp-uri castigate in cariera

e de bine

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 6 minute, frigider a spus:

Zică că sunt rubrica separată.

De aici ințeleg că nu se pun la general.

Nici cursa de sprint câștigată nu apare la stats de "curse câștigate".

Apare și ea la rubrica separată.

 

Nu văd de ce ar "risca" piloții cu pretenții la titlu în cursele de sprint.

Doar sa se laude cu niste coloane noi de stats?

Care naiba e cuvântul în rromulana pt stats?

Exact. In articol se mentioneaza ca rezultatele in cursele de sprint vor fi trecute in rubrica separata.. " the Sprint results will be listed separately". Dar de aici nu rezulta, in mod necesar, ca punctele nu sunt adaugate la general.

Pe de alta parte, pentru primele 9 locuri, se aloca punctaj, ceea ce naste cel putin doua intrebari: 

1. Daca aceste puncte nu se adauga la punctajul general, atunci pentru ce mai sunt acordate? 

2. Daca punctele nu se mai adauga la general, care mai este miza acestor curse, cata vreme ele nu conteaza nici pentru formarea grilei cursei principale? Ar fi total nerelevante pentru piloti ca si pentru spectatori, astfel ca nu isi ating scopul pentru care au fost create. In cazul asta te mai estepti la mare spectacol? 

 

PS. Am cautat sa descarc regulamentul pe 2023. Pe site-ul FIM nu l-am gasit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, PzKpfW a spus:

Regulamentul se găsește pe site-ul FIM.

Merci. Am intrat si eu pe site-ul lor, dar probabil nu am nimerit in sectiunea care trebuie. In fine...

 

In alta ordine de idei, in regulementul 2023 la 1.28.6 se specifica: "All races will count for the Championship classification."

Iar mai sus, la 1.28.2 spune: "For riders, the points will be those gained in each race."

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

43 minutes ago, damager said:

'It makes perfect sense, but they have a contract until 2024...'

 

Greu s-au deșteptat. Au mers ani la rând din inerție cu Tech3 doar pentru că aveau o motocicletă bună să le ofere. Dinamica s-a schimbat, echipele private nu mai sunt "clienți", ci parteneri. Le-a trebuit cam mult timp să înțeleagă asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

 

Greu s-au deșteptat. Au mers ani la rând din inerție cu Tech3 doar pentru că aveau o motocicletă bună să le ofere. Dinamica s-a schimbat, echipele private nu mai sunt "clienți", ci parteneri. Le-a trebuit cam mult timp să înțeleagă asta.

Degeaba vor ei dacă doar Q canta la pian.

Vedem anul asta dacă mișcă ceva morbi.

 

Vr46 sta bine rău pe ducati uri chiar dacă un anume coleg nu crede în conceptul de "cea mai buna moto" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, xt600 a spus:

Nu am mari asteptari la cursele de sprint. Sunt multe variabile de care va trebui sa se tina seama si asta va tempera mult echipele si pilotii. Va conta foarte mult pozitia pe grila,  toti vor incerca sa castige cat mai multe locuri la start si cam asta va fi cursa... fiecare va incerca sa conserva ceea ce a agonisit in primele viraje . Nimeni nu isi va asuma riscuri prea mari, ca sa faca spectacol pentru p(op)ulime, pt ca asa vrea Ezpeleta.  

Nu sunt de acord- va fi bataie mare la cursele de sprint : 12 puncte pt winner - juma de cursa.Wtf,pentru 12 puncte se bate lumea stai lin.

 

PUNCTELE ACUMULATE LA CURSELE DE SPRINT SE PUN LA CLASAMENTUL GENERAL !!! (altfel miza ar fi inexistenta si prin urmare toti ar trata sprint'ul ca un FP sau in cel mai rau caz o simulare de cursa)

50-60 km...asta inseamna gen 10 tururi? Juma din puncte si juma de cursa.Va fi interesant.

In statistici insa vor fi trecute separat - gen la palmares.

Castigator in marele premiu va ramane cel care castiga duminica desigur.

Acum 12 ore, PzKpfW a spus:

Greu s-au deșteptat. Au mers ani la rând din inerție cu Tech3 doar pentru că aveau o motocicletă bună să le ofere.

Aia nu o uit - Tech3 a rupt contractul cu Yamaha datorita refuzului continuu a celor din urma de a le da o moto spec A.

Poncharal o cerea pt Zarco care atunci mergea atza cu Yamaha.Se zvoneste ca Rossi care era dublu-boss la Yamaha atunci (si nu il suporta pe Zarco),si-ar fi bagat codita,desi Rossi si astazi se jura ca nu a fost decizia lui si nimeni nu i-a cerut parerea.We will never know.

Cert e ca la sfarsitul anului Yamaha isi gasise deja o alta echipa de client - Petronas,iar asteia au binevoit sa-i dea direct o moto spec A (adica fix ce nu vroiau sa le dea celor de la tech3 invocand tot felul de motive),moto spec A care a fost incalecata in primul an (mi se pare) de un anume rookie venit din moto2 (unde nu facuse nimic) pe nume Quartararo.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, Method said:

Cert e ca la sfarsitul anului Yamaha isi gasise deja o alta echipa de client - Petronas,iar asteia au binevoit sa-i dea direct o moto spec A (adica fix ce nu vroiau sa le dea celor de la tech3 invocand tot felul de motive)

 

Le-au dat-o pentru că era condiția cerută de Sepang Racing Team. Tech3 deja semnaseră cu KTM, iar dacă nu le dădeau celor de la SRT ceea ce cereau, riscau să rămână încă de atunci fără echipă de client.

 

9 minutes ago, Method said:

moto spec A care a fost incalecata in primul an (mi se pare) de un anume rookie venit din moto2 (unde nu facuse nimic) pe nume Quartararo.

 

...Și aia a fost cu cântec. Inițial era vorba să-i dea o motocicletă spec 2018 și doar Morbidelli să primească M1 spec 2019. S-a schimbat brusc ceva înainte de începutul sezonului, iar SRT a primit două M1 spec 2019 pentru ambii piloți până la urmă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, PzKpfW a spus:

Le-au dat-o pentru că era condiția cerută de Sepang Racing Team. Tech3 deja semnaseră cu KTM, iar dacă nu le dădeau celor de la SRT ceea ce cereau, riscau să rămână încă de atunci fără echipă de client.

 

...Și aia a fost cu cântec. Inițial era vorba să-i dea o motocicletă spec 2018 și doar Morbidelli să primească M1 spec 2019. S-a schimbat brusc ceva înainte de începutul sezonului, iar SRT a primit două M1 spec 2019 pentru ambii piloți până la urmă.

Da,foarte interesant cat de receptivi erau la "conditiile impuse" de Petronas....in timp ce Tech3 cand a cerut acelasi lucru a fost total ignorata.De unde aceasta diferenta de tratament ?

 

Da,da corect,uitasem de faza asta,managerul lui Q a fost...wow.Nush cine e,dar nota 10.Pt ca a adus un asemenea pilot (fara nici un palmares real in clasele inferioare) si apoi pt ca a reusit sa ii dea o moto spec A.In mod normal as critica asa ceva (am si criticat la momentul acela),dar Q mi-a inchis gura.Performanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

32 minutes ago, Method said:

De unde aceasta diferenta de tratament ?

 

Probabil datorită faptului că Tech3 nu prea aveau alternativă, iar Yamaha își permiteau să-i țină metaforic vorbind "în lesă". Yamaha le ofereau un prototip performant, chiar dacă era în urmă cu o generație: în deceniul precedent, Lorenzo și Rossi au fost singurii care s-au putut bate ocazional cu Márquez. La sfârșitul anilor '10 au început să apară problemele pentru Yamaha - și alternativele pentru echipele private. Tind să cred că cei de la Yamaha au fost prinși nepregătiți de decizia lui Poncharal de a trece la KTM și s-au trezit brusc în situația de a se conforma cererilor SRT sau de a rămâne fără echipă de client.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

Probabil datorită faptului că Tech3 nu prea aveau alternativă, iar Yamaha își permiteau să-i țină metaforic vorbind "în lesă". Yamaha le ofereau un prototip performant, chiar dacă era în urmă cu o generație: în deceniul precedent, Lorenzo și Rossi au fost singurii care s-au putut bate ocazional cu Márquez. La sfârșitul anilor '10 au început să apară problemele pentru Yamaha - și alternativele pentru echipele private. Tind să cred că cei de la Yamaha au fost prinși nepregătiți de decizia lui Poncharal de a trece la KTM și s-au trezit brusc în situația de a se conforma cererilor SRT sau de a rămâne fără echipă de client.

Foarte posibil.

Iar cat despre decizia lui Poncharal,clar i-a luat pe nepregatite,tin minte ca au facut cei de la Yamaha o conferinta in care erau cam consternati si total nepregatiti cand au fost intrebati in legatura cu masurile pe care le vor lua dupa plecarea tech3.Se prea poate sa fie cum zici.

E bine ca totusi din acest amalgam,scandal cu Poncharal tunand si fulgerand (pe buna dreptate zic eu),cu acele sageti aruncate de el catre Rossi a carui imixtiune a acuzat-o,desi voalat ca ala era inca ditai pilotul la acea data,cu dezertarea spre Ktm si scandalul care a urmat,totusi a iesit ceva bun din aceasta tevatura :

Un pilot.Quartararo. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Method a spus:

..... interesant cat de receptivi erau la "conditiile impuse" de Petronas....in timp ce Tech3 cand a cerut acelasi lucru a fost total ignorata.De unde aceasta diferenta de tratament ?

Poncharal se chinuia an de an sa faca rost de bani, pentru a tine echipa in competitie. SRT avea in spate gigantul Petronas. Aminteste-ti cum s-a facut echipa aia intr-o luna de zile (exagerez putin, dar intelegi unde bat), cu specialisti de la Yamaha si Wilco Zeelenberg manager al echipei. Iti mai pui intrebari, in legatura cu diferenta de tratament? :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SRT-ul cu Petronas au dat o echipa privata excelenta. Aproape de titlu in 2020 ...

 

ma uitam acum pe statistica in 2021 si Morbi in juma de sezon la SRT a adunat mai mult decat adunat Rossi in tot sezonul la la aceeasi echipa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, PzKpfW a spus:

 

Probabil datorită faptului că Tech3 nu prea aveau alternativă, iar Yamaha își permiteau să-i țină metaforic vorbind "în lesă". Yamaha le ofereau un prototip performant, chiar dacă era în urmă cu o generație: în deceniul precedent, Lorenzo și Rossi au fost singurii care s-au putut bate ocazional cu Márquez. La sfârșitul anilor '10 au început să apară problemele pentru Yamaha - și alternativele pentru echipele private. Tind să cred că cei de la Yamaha au fost prinși nepregătiți de decizia lui Poncharal de a trece la KTM și s-au trezit brusc în situația de a se conforma cererilor SRT sau de a rămâne fără echipă de client.


banu'. Tech3 vroia spec A in acelasi contract. A spus-o chiar Jarvis.

SRT a venit cu Petronas si cu buget serios in spate.

 

iar treaba cu Q, se pare ca Stigefelt il stia, si cjm planurile cu Pedrosa cazuse ca se retrasese, au hotarat sa riste cu un rookie. Uite declaratia lui:

 

“Fabio was, to be honest, a mediocre Moto2 rider,” Petronas Yamaha team boss Johan Stigefelt admitted in an exclusive interview with The Race.

“He wasn’t a superstar. He can thank his results in Assen and Barcelona. Of course I know he’s talented, but what he did there was very good and at the right time. It was a gamble, and everyone told us we shouldn’t do it, but we had Frankie [Morbidelli] signed and we could take a risk on a rookie.”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, damager a spus:

banu'. Tech3 vroia spec A in acelasi contract. A spus-o chiar Jarvis.

SRT a venit cu Petronas si cu buget serios in spate.

Can't argue that.Sunt de parere insa ca Zarco ar fi meritat un spec A dupa ce rezultate avea cu Yamaha...la acea data.Oh,well...Zarco e talentul care va muri speranta.98-99% dar niciodata acolo,niciodata accomplished.Atunci vorbesc,acum mai are unele sclipiri dar in general a cam palit.Mai ales ca francezii acum il au pe Q.

Acum 18 minute, damager a spus:

“Fabio was, to be honest, a mediocre Moto2 rider,” Petronas Yamaha team boss Johan Stigefelt admitted in an exclusive interview with The Race.

“He wasn’t a superstar. He can thank his results in Assen and Barcelona. Of course I know he’s talented, but what he did there was very good and at the right time. It was a gamble, and everyone told us we shouldn’t do it, but we had Frankie [Morbidelli] signed and we could take a risk on a rookie.”

Hah,prima oara cand aud ca spune cineva implicat in sport treaba asta cu subiect si predicat.Urmaream,tot timpul am urmarit si clasele mici,chiar daca  nu cursa de cursa,iar Q...era...dupa cum am zis de mai multe ori - foarte rapid pe alocuri dar extrem de inconsistent.

Adica nu prevestea nimic.La acea data mi s-a parut o greseala alegerea lui in dauna lui Bautista.

Chiar ca a fost un gamble.Dar...paid off big time. :ok:

 

De Morbi ma mir incontinuu...pilot atat de bun si consistent la clasele mici,a venit s-a acomodat bine cand a fost acel vid de performanta in 2020 a reusit sa fie vice,am zis ca va merge atza in continuare.Si Yamaha la fel daca l-a luat la factory.Dar acum...pare iesit pe usa deja.

Nu pot sa-mi explic ce s-a intamplat cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci Marcel ce sa mai zica?Lorenzo cand si-a rupt ambele glezne?Coloana?Pedrosa ca e tot carpit?Cal cand a cazut de i s-a sfaramat efectiv osul la glezna?etc etc

Aia la ce accidentari au avut trebuiau atunci sa planga doar cand vad o motoreta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, damager said:

banu'. Tech3 vroia spec A in acelasi contract. A spus-o chiar Jarvis.

 

Și crezi că le-au dat mai mulți bani celor de la KTM pentru prototipuri "A spec"? Mă îndoiesc.

 

1 hour ago, damager said:

SRT a venit cu Petronas si cu buget serios in spate.

 

Care acum au trecut la Aprilia. Nu cred că a fost vorba de bani, ci de implicarea lor ca parteneri în programul de MotoGP al fabricantului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

pai a fost accidentarea aia si l-a scos din ritm

si de atunci poate i-a crescut si instinctul de autoconservare 

Da, accidentarea aia l-a cam tras inapoi, ceea ce in conditiile de concurenta actuala, s-a (re)simtit foarte tare in performantele lui. Trebuie avut insa in vedere ca Yamaha, aplica aceeasi strategie ca si Honda, construieste motocicleta in jurul pilotului nr 1. In cazul de fata, pentru Q. Morbi nu prea se regaseste pe actualul M1. Din ultimele declaratii, insa, a inceput sa lucreze la stilul de pilotaj, in sensul unei abordari mai agresive, mai fizice. Vom vedea. 

Acum 44 minute, PzKpfW a spus:

 

Și crezi că le-au dat mai mulți bani celor de la KTM pentru prototipuri "A spec"? Mă îndoiesc.

Chiar tu ai spus mai sus, ca Yamaha si-a tratat mereu echipa satelit ca pe un client, nu ca pe un partener. Observatie foarte corecta. Ma tem ca nici acum nu si-au schimbat aceasta mentalitate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Trebuie avut insa in vedere ca Yamaha, aplica aceeasi strategie ca si Honda, construieste motocicleta in jurul pilotului nr 1. In cazul de fata, pentru Q. Morbi nu prea se regaseste pe actualul M1.

Deloc.Dar absolut deloc.

Yamaha are ideile ei,are un project leader care imprima directia.E total diferita de Honda - Yamaha stie incotro sa mearga,are un plan in cap.Cu sau fara Q.

Chiar Rossi a spus in mai multe randuri - feedback'ul pilotilor este ascultat...si atat. :) Apoi inginerii din Japonia fac ce cred ei de cuviinta.

Ce se poate reprosa la Yamaha e stilul de lucru similar cu ce se intampla acum 20 de ani in gp,dar nu directia.Directie au avut intotdeauna.Unlike Honda.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, Method a spus:

 

Yamaha are ideile ei,are un project leader care imprima directia.E total diferita de Honda - Yamaha stie incotro sa mearga,are un plan in cap.Cu sau fara Q.

 

Toate echipele au un project leader. Inclusiv Honda. Nu subestima Honda. 

 

La Yamaha project leaderul tine cont de nevoile lui Q si le materializeaza in proiect. A tipat Q "power, power!", au angajat oameni ca sa-i dea power. Au venit acum cu doua motoare, sa aibe de unde sa isi aleaga. Fara Q, in 2023 mergeau tot cu motoreta 2020. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...