Sari la conținut

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ma bag si eu ca musca in dupa o luna i ....... text gasit pe blog.autodepo.ro

 

Textul vizeaza pe easy ride on! si GEO , parca...

lectura placuta !

 

Oferta producătorilor de tratamente pentru motor este consistentă (Valvoline , Liquid Moly , 2+2 , Stp , Caspian , Redex etc). In afara aditivilor pentru ulei există și o cu totul altă clasă de aditivi, așa-numitul tratament pentru refacerea motorului („engine restore”), care se adresează suprafeței metalice si nu uleiului.
Astfel de substanțe sunt concepute pentru a reface suprafețele metalice ale pieselor aflate în contact, și sunt destinate în special motoarelor uzate. Aditivii pentru motor sunt destinați teoretic refacerii compresiei, adică a etanșeității dintre cilindru si segmenți.
Ideea refacerii compresiei fără a desface motorul și a schimba piesele componente a apărut încă de acum câteva zeci de ani. Așa s-au ivit o serie de substanțe , așa-numiții aditivi de aderența si onctuozitate. „Vedetele” acestora sunt „lubrifianții solizi” și anume : grafitul solid, bisulfura de molibden (MoS2) – numit si molicot, PTFE , dialchilditiofosfatul de zinc , CSL si alții. PTFE – Poly Tetra Floera Ethylene (perfluor-etena polimerizată), cunoscut si sub numele de teflon, este in prezent unul din cei mai utilizați aditivi de pe piață. Este compus din PTFE atomizat, aflat in suspensie într-un ulei sintetic foarte fluid (SAE 50).
Efectuând o selecție a aditivilor pe bază de teflon, putem enumera: Matrix, Slick 50, Liquid Ring, Lubrilon, Microlon, Petrolon , QMl si T-Plus (K-Mart). CSL (Cooper Silver Lead) este o suspensie de particule microscopice de cupru, plumb si argint aflate in suspensie într-o masa de ulei mineral. Utilizat in motor, la fel ca și în cazul celorlalte produse, CSL ar reduce, potrivit producătorilor, frecările între piesele metalice, iar particulele microscopice s-ar depune pe suprafețele zgâriate, refacând astfel etanșeitatea și compresia motoarelor uzate. Compușii pe bază de zinc (dialchilditiofosfatul de zinc – zinc dialkyldithiophosphate) sunt folosiți ca aditivi de extremă presiune (extreme pression – EP) si antifricțiune.
Zincul din aceste uleiuri intră de fapt in lucru doar când, in motor, frecarea se face metal pe metal. Astfel de condiții apar la turații maxime sau când pelicula de ulei se rupe din diverse motive. In astfel de condiții extreme , zincul reacționează cu metalul prevenind uzura , în special între cilindru si segmenți. Printre producătorii de aditivi pe bază de dialchilditiofosfat de zinc se numără Mechanics Brand Engine Tune Up, K Mart Super Oil Treatment si STP Engine Treatment.
Eficiența reală a tratamentelor de refacere a suprafeței metalice (engine restore) nu a fost deocamdată nici confirmată , nici infirmată. Marea majoritate a producătorilor de autovehicule si uleiuri nu recomandă folosirea aditivilor auto, ci doar a anumitor uleiuri pe care constructorii le agreeaza, iar utilizarea aditivilor se face doar pe răspunderea clientului.
Cu certitudine , dacă în cazul aditivilor pentru ulei specialiștii recomandă adăugarea acestora în perioada rodajului, când frecările între piesele metalice sunt mai mari, în cazul tratamentelor pentru motor, nu se recomandă adăugarea acestora decât atunci când motoarele au cel puțin 50 000 de kilometri parcurși.

Editat de ulei_moto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar depune, ar reduce... nu a fost confirmata, nici infirmata... cuvinte frumoase, ceva termeni stiintifici si multa, multa incertitudine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit si ceva filmutele pe youtube, cu o honda , ceva american, cu 100k + mile la bord, care avem x bar compresie si dupa tratamentul minute , aveam x+ 1 - 2 bar.

 

Acum nu stiu ce sa zic,fiecare face ce vrea cu agregatul din dotare.

 

Scuze de offtopic.

 

Asfalt uscat !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si cu un strop de ulei in capul pistonului ai presiune crescuta (pe moment). Sau cu un ulei mai vascos, care nu mai trece pe langa segmenti.

Pana nu vad ceva credibil, un studiu facut in timp, cu demontare motor etc, nu pot sa cred ca o solutie cu "particule microscopice" reface metalul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice 4T trage de rupe locul inainte sa trebuiasca segmentat.

 

in prima faza incepe sa fumege si cand segmentii de ungere se duc naibii, nu isi mai fac treaba, iar uleiul ajunge la urmatorii segementi si imbunatatesc compresia... el in continuare consuma ulei, dar poti sa juri ca este al motor...

 

daca ajungi in faza aia, trage-l repede pe dreapta pana nu faci dauna totala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi: schimbat placutele de frana cu trw organice (cica-s mai moi, se uzeaza mai repede dar franeaza mai bine), curatat etrierii, dat jos roata spate, schimbat tampoanele cu Tourmax noi, gresat rulmentii daca tot eram acolo, schimbat cablul de ambreiaj (si reglaj) pt ca cel vechi avea bucsa de la maneta uzata rau si am vrut sa fiu sigur ca n-am surprize, desfacut capacul pinionului fata si curatat bine pe acolo.


p.s: am gasit si suruburile de la pompa de frana, pe care le pierduse Patrick :)


post-69984-0-77845800-1469898750_thumb.jpg

post-69984-0-90395000-1469898756_thumb.jpg

post-69984-0-52209600-1469898764_thumb.jpg

post-69984-0-69051400-1469898771_thumb.jpg

post-69984-0-72870400-1469898779_thumb.jpg

post-69984-0-79732200-1469898790_thumb.jpg

post-69984-0-57099400-1469898798_thumb.jpg

post-69984-0-42840400-1469898807_thumb.jpg

post-69984-0-81683700-1469898814_thumb.jpg

post-69984-0-89739400-1469898819_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut din tabla o dublura pt prinderea proiectoarelor, pt ca tovarasul chinez nu le-a gandit f bine si scapau din surub. Plus, am curatat butoiasul la Loobman si l-am umplut cu ulei. Gata, vaca e pregatita de plecare :D

post-69984-0-40215600-1469978597_thumb.jpg

post-69984-0-39921300-1469978605_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimbat oglinzi care troncaneau. bagat burete intre far si carenaj. ( ca troncanea) cad o fi cu ploaie afara o sa dau carenajul jos si o sa verific ce nu tine faru bine :)

 

intreba un coleg mai acu vreme daca uleiul de lant de drujba e bun. NU E BUN . E MAXIM DE BUN . Am uitat de lant. zici ca e pe cardan. ,ulei si km :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot zic ca iau ulei din asta de drujba (lant de drujba) de peste un an... mereu uit. Acum am pus ce aveam pe acasa, motul 5w40 (de la masina)/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot zic ca iau ulei din asta de drujba (lant de drujba) de peste un an... mereu uit. Acum am pus ce aveam pe acasa, motul 5w40 (de la masina)/

apoi merge si ala.

 

 

numai ca eu am luat un litru de ulei de lant makita... si tot pun din el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseara am patit o patanie tare ciudata.

In drum spre manastirea Pereu, la virajul de 900 stanga de la iesirea din ultimul sat, asfalt - claxonul meu a inceput sa sune... asa: de "capul lui".

Mai intai un bip scurt iar dupa cateva secunde continuu. Nu se mai oprea.

Am apasat butonul de pe ghidon - nimic. Suna. Am oprit si am scos papucul bornei de comanda de la releu. S-a oprit. Am continuat drumul prin padure si am ajuns la manastire, in poiana.

Am oprit totul si am reconectat papucul la releu. Liniste. Verificat si miscat toate firele posibile, Nimic anormal. Liniste. Claxonul functiona din nou, doar comandat de buton.

M-am intors. Drumul prin padure e un off-road, natural, cu balast. Vibratii, trepidatii. Nimic. Claxonul tace... fara "idei".

Reintru pe asfalt. Si surpriza: exact in acelasi viraj de 900 dar la dreapta de data asta (+/- 20m) - claxonul suna scurt din nou, apoi se opreste si revine la normal.

Evident, fara sa apas butonul. Ciudata coincidenta. :scratch:

Este posedat.....da-i cu agheasma :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie exorcizata :D

Cel mai probabil e ceva pe cablaj - izolatie roasa, fire intrerupte in interior (situatia cand nu a pornit). Munca de chinez batran pt identificare, dar de regula in zona unde trec cablurile de pe cadru pe furca se intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zilele astea trebuie să înlocuiesc bateria. Aia originala, de la mama ei din Japan. Baterie care a împlinit de c.urand 10 anișori.

post-1798-0-38111400-1470759482_thumb.jpg

post-1798-0-14524300-1470759501_thumb.jpg

Editat de Baxxter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

............. Baterie care a împlinit de c.urand 10 anișori.

si amu ce, ai vrea sa tina pana-i lumea? :crack:

 

 

 

da da, ai dreptate, de pe telefonul tau se vede bine :)

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva similar am pățit la un scuter cu semnalizarea.

Problema era la cablu în zona unde se prinde furca de cadru.

Eu zic sa încerci pe loc să iei maxim de ghidon, poate suna. Eventual mișcă de cabluri în zona unde se mișcă de la mișcarea ghidonului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e dubioasa treaba cu claxonul ala, eu zic sa iei masuri :D

 

4807068.jpg

 

s-o ai la tine mereu cand iesi cu mobra, si cand incepe sa graiasca necuratul din nou, loveste-l cu putere :D

Editat de gogO.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Montat si calibrat indicator treapta viteza. Cumparat de pe eBay, 25 $. Venit din Singapore, relativ repede pentru o achizite de pe eBay (7-8 zile).

Am tras fire din mufa neagra 9P din far si am folosit doua mufe serial-9pini mama-tata pentru o conexiune usoara. Are 6 fire, se conecteaza 5, ultimul este pentru calibrare.

 

Calibrarea a mers ok, este precis, indica corect treapta de viteza. Da mici rateuri dupa ce schimbi pana sa ambreiezi complet - de pilda cand schimb din a 2-a in a 3-a, imi arata treapta 5 pana dau drumul la ambreiaj. L-am fixat temporar cu banda dublu-adeziva, dezavantajul actual este ca in soare nu prea se vede bine. Trebuie sa-i gasesc o cutie neagra - caut solutii.

 

post-90192-0-48974600-1471422286_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-79922-0-46294900-1471423794_thumb.jpgPabrizul se poate ”colora” cu vopsea specială pentru plastic. Am făcut asta la mobra din dotare și a ieșit excelent.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...