Sari la conținut

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din păcate, ai curățat doar partea vizibilă a pistoanelor, jegul rămâne pe "partea întunecată". Când schimbi plăcuțele și împingi pistonul în etrier, bagi jegul înăuntru, nu spun ce presupune. Iar faptul că se dă cu spray de frâne e fix pix, crede-mă.

IMG_20230929_153106.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, Lucian_M said:

Din păcate, ai curățat doar partea vizibilă a pistoanelor, jegul rămâne pe "partea întunecată". Când schimbi plăcuțele și împingi pistonul în etrier, bagi jegul înăuntru, nu spun ce presupune. Iar faptul că se dă cu spray de frâne e fix pix, crede-mă.

IMG_20230929_153106.jpg

Te cred, dar nu ai citit postarea, "...am suflat de praf si de depuneri..." nu am dat cu spray de frane ca nu folosesc/nu am...motivul pentru care am dat jos roata de fata mi-a dat si ocazia sa mai suflu putin praful....dar te las pe tine sa presupui si ce nu am scris...

In alta ordine de idei, cleste de rotit pistoanele se gaseste pentru oricine vrea sa isi cumpere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaaaaaaa, păi eu văzusem ceva gen "am curățat cât de cât etrierii", adică se presupune că ai făcut ceva. În realitate ai curățat în gând, că exprimarea nu are treabă cu realitatea. Nu-i bai, nu toți își doresc frâne puse la punct. Uite, abia aici se presupune că s-au curățat cât de cât etrierii...

IMG_20230909_161838.jpg

IMG_20230909_162216.jpg

IMG_20230823_142538.jpg

IMG_20230823_163733.jpg

IMG_20230823_142544.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, corect, asa se face curatarea si intretinerea sistemului de franare, e de la motorul tau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa mai multe modele de sisteme de ridicat moto am ajuns la acest model:

20240720_160826.thumb.jpg.edd275f608e33dd643e6b98a2fd1a6c1.jpg

 

Mobra este usurica, are sub 200 kg.

Ei spun ca cricul ar tine 680 kg....

https://www.rapidauto.ro/ro/i390112/cric-hidraulic-motociclete-motorx-680kg-cu-deschidere-de-118-368-mm/4290850?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIquTTyai4hwMVop2DBx227gtxEAQYASABEgISjPD_BwE

 

Se manevreaza usor, iar daca podeaua din garaj e buna, se poate muta mobra cric cu tot.

Oricum alta varianta ca sa dau jos ambele roti nu aveam.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, Lup69 a spus:

Da, corect, asa se face curatarea si intretinerea sistemului de franare, e de la motorul tau?

Normal că NU e de la motorul meu, că nu las să se adune atâta jeg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 hours ago, Silver Arrow said:

Dupa mai multe modele de sisteme de ridicat moto am ajuns la acest model:

20240720_160826.thumb.jpg.edd275f608e33dd643e6b98a2fd1a6c1.jpg

 

Mobra este usurica, are sub 200 kg.

Ei spun ca cricul ar tine 680 kg....

https://www.rapidauto.ro/ro/i390112/cric-hidraulic-motociclete-motorx-680kg-cu-deschidere-de-118-368-mm/4290850?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIquTTyai4hwMVop2DBx227gtxEAQYASABEgISjPD_BwE

 

Se manevreaza usor, iar daca podeaua din garaj e buna, se poate muta mobra cric cu tot.

Oricum alta varianta ca sa dau jos ambele roti nu aveam.

 

 

Tine foarte bine cricul, este si manevrabil, il folosesc de vreo 3 ani tot pentru roti.

image.png.cde848cd2ed4cdab309d3d2208bdcc0b.png

 

image.png.865938fe8fe13087f598749131eb4fbe.png

 

image.png.395db2ddd977bda3fd3969b4fdf91dc0.png

Vezi si postarea de sus, prima din pagina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am și eu un cric d'ăsta de vreo 20 ani, n-am putut prinde cadrul la vreo 2 cioapăre mari, m-am inervat și i-am lungit labele cu ~90mm! N-am găsit însă un cauciug cu care să le învelesc...

Al meu e albastru. 😝

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, Lup69 a spus:

@Silver ArrowSalutare si tie si spor!!!

Acuma ca nu am avut ce face si m-am apucat sa schimb anvelopele, intrucat am vrut sa vand mobra, ce mi-am spus:  daca tot am dat jos rotile haide sa lustruiesc obadele ca a fost neingrijita mobra....

 

491717670_obada1.thumb.jpg.33977b094b7a6bcc1f0e3c98ffa4597d.jpg

1520592814_obada2.thumb.jpg.07d0b24df9e6ee799c9b2223f215d66b.jpg

 

Si daca tot ii fac obadele frumoase, o sa comand si un set de spite noi ca sa facem roata frumoasa ....

De fapt amandoua, ca o sa o fac si pe cea din spate.

Si daca tot am dat jos rotile si ia ceva timp sa le aranjez, haide sa schimb si capacul de la pinion (ala spart din poza) ca tot il am pe cek nou de vreo 2 ani.

Si tot asa daca schimb capacul haide sa schimb si  lantul , si o sa dau jos si carburatorul, si o sa ma uit si ce este prin  frana fata, si haide si bujii noi,  si uite asa am prins iarasi drag de ea si nu o mai dau :crack:

 

Si trebuie sa repar saua. Aveti vreo propunere cine stie sa faca saua cum trebuie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, ENEOS said:

Am și eu un cric d'ăsta de vreo 20 ani, n-am putut prinde cadrul la vreo 2 cioapăre mari, m-am inervat și i-am lungit labele cu ~90mm! N-am găsit însă un cauciug cu care să le învelesc...

Al meu e albastru. 😝

Din cauza configuratiei cadrului si eu am folosit 4 adaosuri din lemn, insa asa s-a asezat mai fest...

 

2 hours ago, Silver Arrow said:

Acuma ca nu am avut ce face si m-am apucat sa schimb anvelopele, intrucat am vrut sa vand mobra, ce mi-am spus:  daca tot am dat jos rotile haide sa lustruiesc obadele ca a fost neingrijita mobra....

 

 

1520592814_obada2.thumb.jpg.07d0b24df9e6ee799c9b2223f215d66b.jpg

 

Autosol si perie de pasla? sau burete? Sau pasta verde cu pasla? La bormasina sau ceva dedicat cu turatie la vreo 2500/3000? N-arata rau deloc!

Editat de Lup69
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Lup69 a spus:

Autosol si perie de pasla? sau burete? Sau pasta verde cu pasla? La bormasina sau ceva dedicat cu turatie la vreo 2500/3000? N-arata rau deloc!

Treaba necesita rabdare, migala si pasiune.

Si in plus:

1940128693_800167NDNEVRDULLTampondelustruire.thumb.jpg.2302d47703c71471ba8a3a907c92838b.jpg

Eu am luat-o de la Louis dar se gaseste si la noi pe net: https://www.aunermoto.ro/shop/800167nd-nevr-dull-tampon-de-lustruire-25890?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwhvi0BhA4EiwAX25uj7ofrfz1qRCw8t7KwpUyOIxE5VhuyAGu7lLJsVVEC5pNJtQHhP4HmxoC4vgQAvD_BwE#attr=101704

 

Si iei cate o bucatica si freci pana luceste. Roata fata a necesitat 12 ore de munca. Merge si cu 4-5 ore, dar daca vrei sa iasa frumos dureaza .....

Nu m-as baga la chestii automate, bormasini cu perie etc, pentru ca nu apuci sa vezi daca faci buba si poti strica cromul.

Am mai gasit niste zone cu rugine pe interiorul obadei, unde probabil ca au fost facute niste rectificari inainte de cromare. Ma gandesc eu ...

Acolo am curatat rugina cu un spray de la Louis, dar nu mi se pare ca iesit bine:..... nu il mai gasesc pe site la Louis. Este din seria S100.

Asa ca acolo o sa curat (sau cel  putin o sa incerc) cu un mic aparat de sablat. Trebuie sa mai iau un regulator de presiune pentru el, pentru ca merge la presiuni mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, Silver Arrow a spus:

 

Si trebuie sa repar saua. 

Geoseats din Iasi (la Hayabusa el mi-a facut seile)

sau Motovis din Prahova

 

image.thumb.png.510e19e32aa66b1edfdd313b6742daeb.png

saua (seile) negru cu rosu

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vz ceva mișto și de la Ex Ta Auto, mai puțin "cărnoasă" decât ce face de obicei MotoVis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Lup69 pe partea interioara a obadei am gasit niste zone cu rugina nasoala:

Untitled.thumb.jpg.b4d442784aa4efaaa8da0b5c09555271.jpg

 

In partea din dreapta se vede unde am curatat cu sablare. Initial am incercat cu ceva paste antirugina dar se vede ca a ramas (rugina de pe mijloc)

Am un aerograf pentru sablare cu care se face treaba excelenta:

Untitled.thumb.jpg.46459c7d93aa0edf3eaa1510061ac3c3.jpg

Luat de pe emag: https://www.emag.ro/aerograf-sablare-nisip-duza-0-5mm-rezervor-15cmc-adler-ad-7778-ma0248-0-00001385/pd/DMQLQMMBM/

 

Uite si doua poze la microscop cu pata de rugina curatata chimic si apoi cum arata sablata:

Untitled.thumb.jpg.23d47853569cd7ba45b98660d672009d.jpg

Untitled.thumb.jpg.6a9e0dfac24053f2d59e50e974ae1958.jpg

 

Acuma mai trebuie niste spray zinc si treaba este rezolvata 😊

 

Am sablat si capacul de la intinzatorul de lant, dar se  se vede ca zincul este compromis si o sa tot oxideze:

Untitled.thumb.jpg.f6994732d9053e9274d0cd882fe1ec28.jpg

 

In cazul capacului o sa iau unul nou (de fapt doua) dat fiind ca este 21,75 Lei/buc. Daca tot o fac frumoasa pe Suzi ....

 

 

Untitled.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, Silver Arrow said:

@Lup69 pe partea interioara a obadei am gasit niste zone cu rugina nasoala:

Untitled.thumb.jpg.b4d442784aa4efaaa8da0b5c09555271.jpg

 

In partea din dreapta se vede unde am curatat cu sablare. Initial am incercat cu ceva paste antirugina dar se vede ca a ramas (rugina de pe mijloc)

Am un aerograf pentru sablare cu care se face treaba excelenta:

Untitled.thumb.jpg.46459c7d93aa0edf3eaa1510061ac3c3.jpg

Luat de pe emag: https://www.emag.ro/aerograf-sablare-nisip-duza-0-5mm-rezervor-15cmc-adler-ad-7778-ma0248-0-00001385/pd/DMQLQMMBM/

 

Uite si doua poze la microscop cu pata de rugina curatata chimic si apoi cum arata sablata:

Untitled.thumb.jpg.23d47853569cd7ba45b98660d672009d.jpg

Untitled.thumb.jpg.6a9e0dfac24053f2d59e50e974ae1958.jpg

 

Acuma mai trebuie niste spray zinc si treaba este rezolvata 😊

 

Am sablat si capacul de la intinzatorul de lant, dar se  se vede ca zincul este compromis si o sa tot oxideze:

Untitled.thumb.jpg.f6994732d9053e9274d0cd882fe1ec28.jpg

 

In cazul capacului o sa iau unul nou (de fapt doua) dat fiind ca este 21,75 Lei/buc. Daca tot o fac frumoasa pe Suzi ....

 

 

Untitled.jpg

Bravo, multumesc de postare, cum ar zice unu' dintr-un film: "... impressive, very impressive...".

Buna faza cu aerograful de sablare, eu am asa ceva:

DSC_0469.thumb.JPG.7b3618caecbdacadb49b2b1785b41739.JPG  DSC_0470.thumb.JPG.b67b3e34ba968fbdf3fe7d20dac08e0b.JPG

 

il folosesc cu ceva perii mici, de plastic, bronz, sau chiar otel, si inox. Indemanatic, se incarca prin USB-C, turatie reglabila in 5 trepte, autonomie destul de mare, cam o ora de lucru continuu...si a fost ieftin, 19,99 iepuroi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 27.07.2024 la 15:05, Lup69 a spus:

Bravo, multumesc de postare, cum ar zice unu' dintr-un film: "... impressive, very impressive...".

Buna faza cu aerograful de sablare, eu am asa ceva:

DSC_0469.thumb.JPG.7b3618caecbdacadb49b2b1785b41739.JPG  DSC_0470.thumb.JPG.b67b3e34ba968fbdf3fe7d20dac08e0b.JPG

 

il folosesc cu ceva perii mici, de plastic, bronz, sau chiar otel, si inox. Indemanatic, se incarca prin USB-C, turatie reglabila in 5 trepte, autonomie destul de mare, cam o ora de lucru continuu...si a fost ieftin, 19,99 iepuroi...

 Am si eu o jucarie de genul si as vrea sa stiu de unde pot cumpara genul acela de perii. Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, banditbiker82 said:

 Am si eu o jucarie de genul si as vrea sa stiu de unde pot cumpara genul acela de perii. Multumesc anticipat!

Il am destul de recent, cred ca are maxim o ora de functionare. In tinerete cumparam perii cat de cat apropiate ca marime, atat peria cat si conectorul, apoi le "ajustam" pe marimea necesara.

Sau intri pe site-ul producatorului, cauti, POATE gasesti vreun cod de piese de schimb, si apoi ALI ... sau Temu, eBay... La magazinul de unde l-am luat nu aduc niciodata piese de schimb/consumabile la electricele din rafturi. :(

Zilele trecute m-am incumetat sa incep o curatenie generala, am dat jos cutiile si tobele, am vrut sa demontez cadrul de sustinere tobe si cutii, sa le dau la vopsit electrostatic, dar am renuntat, trebuia sa dau jos si sistemul de evacuare si nu m-am simtit pregatit, asa ca am curatat si protejat local cadrul.

Inainte:

 DSC_0471.thumb.JPG.71da875d99afb81092f4860b01eae124.JPG DSC_0472.thumb.JPG.a6d0292485fcf1cb75e416d6da0b5134.JPG DSC_0474.thumb.JPG.18b5ac6d53544f710fa0fa6ebe6a22d4.JPG

Dupa:

DSC_0476.thumb.JPG.6cedbf885f3790532b374d6f3fce612f.JPG DSC_0477.thumb.JPG.b7662ca61ec73c531d3b9d4a8bea19f5.JPG  DSC_0479.thumb.JPG.1ac6161f22e311b9d4e31f1ae2843775.JPG 

Am curatat si roata spate cu spuma si pensula:

DSC_0483.thumb.JPG.f932a0f03277f886f4c7d811f38e271d.JPG DSC_0484.thumb.JPG.2aa7009fe6bce7edadfb31ff5dbb6b3e.JPG DSC_0485.thumb.JPG.2d9bcf8aa2b9e11596e545609fd15f13.JPG

Am lustruit putin si tobele, la final arata astfel:

DSC_0486.thumb.JPG.4e1047556804ac277ecea5596d2fadda.JPG DSC_0487.thumb.JPG.fba563c86b400750f8452201673290a1.JPG DSC_0488.thumb.JPG.00035f2f1998ce42483dc9d9a52c6249.JPG

 

Va urma...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut. Vin și eu cu o intrebare. Am un usb charger pe ghidon și într.o zi cu ploaie am uitat capacelul protector deschis. 

L.a plouat de la rupt  și acu, logic, nu mai incarca.  Trebuie sa iau unul nou sau ar putea fi doar o siguranță arsa?

Dacă e o întrebare de clasa 2a intaleg, dar cind e vb de electricitate  eu nici la grădiniță nu am ajuns..

Mersi

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...