Jump to content

KTM 1290 Super Adventure


Recommended Posts

  • Replies 193
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ai dat saua jos sa vezi daca e conectata mufa? Putine mobre au incalzire in sa si poate a scapat mecanicului.

Are cablu, mufa... Nu merge.

Maine ma duc la computer.

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa merg la dealerul KTM, sa puna computerul la motor: totul OK, cu exceptia incalzirii in sei, pentru care asteptam de la KTM sa zica ce si cum se rezolva.

Am fost la RAR: dureaza o saptamana sa verifice nu-stiu-ce si sa scrie motorul in baza de date.

A fost o zi in care, contrar oricaror obiceiuri, m-am dat cu motorul prin oras si pe langa, de colo-colo, gasindu-mi treaba de facut. Am pastrat setarile de motor si controlul tractiunii pe RAIN si ale suspensiei pe COMFORT, ca sa semene bestia cu ce stiam eu despre motocicleta, adica puterea la 100 de cai si suspensia moale. Deocamdata este prea mult sa folosesc setarile de STREET, pana imi reglez mana cu pozitia de conducere si cu gazul. De SPORT nici nu m-am atins, inca. :)

Am setat atentionarea schimbarii treptei de viteza la 6000 de ture, de la 10000, unde era reglata. M-am gandit ca sunt in rodaj, nu? Ca urmare, m-am si invatat cu gandul ca pot merge mai sus in ture fata de cum eram invatat si am descoperit o tonalitate foarte sanatoasa a evacuarii, in jurul a 5000 de rotatii.

Indicatorul de treapta a cutiei l-am gasit util indeosebi la plecarea de pe loc, in intersectii, ca sa nu mai caut daca sunt in treapta I-a. In mers, cum motorul are rezerve uriase de putere, chiar cu gazul taiat de setarile RAIN, nu am gasit niciodata necesar sa stiu in ce treapta rulez. Nu s-a intamplat sa simt loviturile de piston specifice unui V-twin aflat intr-o treapta prea mare. Sa fi fost eu asa de bun sau motorul asta nu poate fi prins in treapta gresita? Incurajat de elasticitatea ansamblului motor-cutie am facut, de mai multe ori, demaraje in treapta a VI-a. N-am urmarit asta, insa comportamentul de cutie automata activeaza un soi de confort mental tolerat de puterea motorului chiar si in cazul asta.

 

Bordul este prietenos, iar operarea panoului prin intermediul celor 4 butoane-sageti este usoara, chiar in timpul mersului. Setarile raman valabile si dupa ce cheia este scoasa din contact. Inteleg ca doar in cazul decuplarii ABS si a sistemului de controlul tractiunii acestea revin la ON dupa scoaterea cheii din contact, ca sa nu isi rupa careva capul, contand pe ele.

Nu am gasit ca mai multa informatie ar fi necesara. Oricum, ecranul principal poate fi "usurat" de informatie alegand in "favorite" indicatiile de afisat.

post-18972-0-20123500-1428715144_thumb.jpg

post-18972-0-79997200-1428715177_thumb.jpg

post-18972-0-52885900-1428715196_thumb.jpg

post-18972-0-24253100-1428715224_thumb.jpg

post-18972-0-56706600-1428715241_thumb.jpg

post-18972-0-66458900-1428715271_thumb.jpg

post-18972-0-13086500-1428715289_thumb.jpg

post-18972-0-14431900-1428715312_thumb.jpg

post-18972-0-87570900-1428715328_thumb.jpg

post-18972-0-60272100-1428715351_thumb.jpg

post-18972-0-07018100-1428715382_thumb.jpg

post-18972-0-62030800-1428715402_thumb.jpg

post-18972-0-30517900-1428715419_thumb.jpg

Edited by GAMO
Link to comment
Share on other sites

Astazi am iesit cu baietii. :)

Am trecut pe STREET.

Iooohoouuu...!

Asta da, motocicleta! Rupe randu'!

 

Ne-am mai imprietenit. I-am dat oleaca de gaz. Am cautat a VII-a, de mai multe ori. N-are.

 

Cred ca am mers in scarite 50 25 km. Pozitia este foarte confortabila, iar de ajutor este si saua care se prelungeste in fata, moale, in dreptul genunchilor. Am scapat mana in gaz de cateva ori, pana am prins shpilul. Trebuie data mana "peste cap" in pozitia de asteptare mai mult decat la celelalte motoare, ca un pic de rotatie (necontrolata) inseamna o lingura de benzina, la motorul asta. Ce bine ca vegheaza, electronica, sa nu se salte in wheelie ca nebunu'!

 

Ce am mai vazut...

Amortizorul de ghidon cred ca este responsabil pentru o asimetrie in ce priveste unghiul de bracaj. La dreapta este maxim, dar la stanga mai lipsesc multe grade... Cand muncesti inainte-inapoi in parcare se simte asta. Voi intreba la service daca asa trebuie. Hmm...

Am scos cauciucul de la scarite, ca sa mai cobor un centimetru. Vad luni rezultatul, ca maine nu e program de motor. Sper ca nu imi va aduce toate vibratiile in talpa, sa fac iar roentgen ca sa pot umbla.

Scaritele, ghidonul si saua au cate doua pozitii de ajustare. Schimbarea inaltimii seii poate dura 10 secunde, am vazut eu la cineva. Cat stai la semafor, rezolvi cu amorteala picioarelor. Mie nu imi iese figura asta, inca. Parea simpla figura, nevoia ma va invata, la calatoria din vara.

Oglinzile nu au nevoie de prelungitoare si nu sunt de jucarie, ci chiar fac o treaba buna. Pacat ca, la montajul in RO, s-au folosit niste scule uzate, care au rotunjit suruburile si le-au luat vopseaua. La o masina de 20.000 EUR (la preturi de lista) m-am asteptat la mai multa grija.

A mai fost o faza glumeatza, la care vanzatorul a lasat protectia de plastic pe bord, ca sa il "dezvirginez" eu, care va sa zica. In fapt, bordul era zgariat si faza trebuia sa imi scape. Zgarietura nu-i mare lucru, ce-i drept. Numai eu stiu ca e acolo, acum si voi. :)

Inchizatorile de la genti nu imi par de incredere. Le-am uns din belsug pana cea din stanga, de la top-case nu a mai ramas blocata, ca proasta. Trebuie sa le trantesti, ca sa sara in sus, sa poti incuia cutia. Altfel, nici nu poti scoate cheia. Nu pot fi "operate" fara cheie.

Roata din spate are o aparatoare de noroi. Treaba buna. Rau e ca freaca pe cablul de la sistemul de ajustare electronica a suspensiei. Nu e greu de protejat cu un manson de plastic, e drept.

Mi-a placut ghidajul de lant, si la dus si la intors. Nu-i greu de facut pentru niciun producator, ca nu-i vreo inginerie. Cu toate astea, este primul motor la care il am si lantul nu atarna, belaliu, sa ii masor eu intinderea, cu bocancul...

Aparatoarea de toba este foarte eficienta pentru a opri temperatura la nivelul tobei.

 

Atasez mai multe poze de detaliu, asa cum am crezut eu ca pot fi interesante si/sau lamuritoare. De poze intregi e plin netul, m-am gandit...

post-18972-0-44935500-1428777059_thumb.jpg

post-18972-0-90970900-1428777072_thumb.jpg

post-18972-0-27019300-1428777086_thumb.jpg

post-18972-0-64151100-1428777101_thumb.jpg

post-18972-0-55303700-1428777122_thumb.jpg

post-18972-0-57166500-1428777174_thumb.jpg

post-18972-0-68699500-1428777188_thumb.jpg

post-18972-0-64433000-1428777205_thumb.jpg

post-18972-0-38285600-1428777223_thumb.jpg

post-18972-0-98542600-1428777247_thumb.jpg

post-18972-0-92889600-1428777379_thumb.jpg

post-18972-0-07971000-1428777422_thumb.jpg

post-18972-0-83071100-1428777439_thumb.jpg

post-18972-0-44015000-1428777455_thumb.jpg

post-18972-0-53065300-1428777473_thumb.jpg

post-18972-0-04249800-1428777494_thumb.jpg

post-18972-0-87465200-1428777526_thumb.jpg

post-18972-0-27830900-1428777553_thumb.jpg

post-18972-0-41750600-1428777578_thumb.jpg

post-18972-0-86181900-1428777594_thumb.jpg

post-18972-0-41817300-1428777631_thumb.jpg

post-18972-0-94973700-1428777657_thumb.jpg

post-18972-0-13609200-1428777687_thumb.jpg

post-18972-0-01999800-1428777731_thumb.jpg

post-18972-0-11006300-1428777751_thumb.jpg

post-18972-0-67435400-1428777800_thumb.jpg

post-18972-0-81820400-1428777819_thumb.jpg

post-18972-0-75662700-1428777843_thumb.jpg

post-18972-0-19570800-1428777862_thumb.jpg

Edited by GAMO
Link to comment
Share on other sites

Amortizorul de ghidon cred ca este responsabil pentru o asimetrie in ce priveste unghiul de bracaj. La dreapta este maxim, dar la stanga mai lipsesc multe grade... Cand muncesti inainte-inapoi in parcare se simte asta. Voi intreba la service daca asa trebuie. Hmm...

De obicei de asta este responsabil "stopul" sudat pe cadru, acel tumburus in care loveste furca in capete. Nu are cum sa fie lasata asta in seama amortizorului de ghidon pt c in conditii de off de ex, cand ti-ar smulge din mana ghidonul la un bolovan ceva, ar risca sa buleasca amortizorul. Posibil la tine acel stop sa fie sudat din fabrica cateva grade mai intro parte.

 

Pacat ca, la montajul in RO, s-au folosit niste scule uzate, care au rotunjit suruburile si le-au luat vopseaua. La o masina de 20.000 EUR (la preturi de lista) m-am asteptat la mai multa grija.

A mai fost o faza glumeatza, la care vanzatorul a lasat protectia de plastic pe bord, ca sa il "dezvirginez" eu, care va sa zica. In fapt, bordul era zgariat si faza trebuia sa imi scape. Zgarietura nu-i mare lucru, ce-i drept. Numai eu stiu ca e acolo, acum si voi. :)

Sincer sa fiu cred ca as cere remedierea chestiilor bulite. Nu ca m-ar afecta cu ceva neaparat, dar ca idee... Daca cineva nu le arata ca nu e ok, la urmatorul client vor folosi aceeasi cheie...

 

In rest, have fun !!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Facut "revizia" de 1000 km.

Am cam tinut motorul degeaba, ca nu am avut kilometri. Greu de potrivit programul...

S-a rezolvat problema cu alarma de "avarie". A trimis KTM un fisier de update al computerului. Merge incalzirea in ambele sei, acum.

 

S-a lamurit ca ghidonul nu se duce maxim la stanga din pricina amortizorului de ghidon. De-aia nici nu se poate bloca ghidonul, ca nu ajunge pana in capatul cursei. De neinteles deocamdata de ce au folosit un amortizor de ghidon fara reglaj, nepotrivit pentru motocicleta asta. Naiba stie...

Link to comment
Share on other sites

S-a lamurit ca ghidonul nu se duce maxim la stanga din pricina amortizorului de ghidon. De-aia nici nu se poate bloca ghidonul, ca nu ajunge pana in capatul cursei. De neinteles deocamdata de ce au folosit un amortizor de ghidon fara reglaj, nepotrivit pentru motocicleta asta. Naiba stie...

Ajunge ghidonul la capatul cursei si se poate bloca. Nu exista interferente cauzate de amortizor. E ceva montat in neregula acolo.

Link to comment
Share on other sites

Ajunge ghidonul la capatul cursei si se poate bloca. Nu exista interferente cauzate de amortizor. E ceva montat in neregula acolo.

Amortizorul nu este reglabil. Poti face ghidonul maxim stanga numai daca smulgi pistonul din cilindru. Nu tine niciun cablu...

» Post actualizat in 01 May 2015 13:36

Ajunge ghidonul la capatul cursei si se poate bloca. Nu exista interferente cauzate de amortizor. E ceva montat in neregula acolo.

Asa am zis si eu, cu atat mai mult cu cat este un amortizor WP (KTM adica)...

» Post actualizat in 01 May 2015 13:37

Totusi, nu merge.

Asteptam lumina de la KTM.

post-18972-0-91782600-1430487364_thumb.jpg

post-18972-0-13740300-1430487394_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Amortizorul nu este reglabil. Poti face ghidonul maxim stanga numai daca smulgi pistonul din cilindru. Nu tine niciun cablu...

Asa este, nu e reglabil. Totusi, de ce la mine nu exista nici o limitare? (si la oricine altcineva, nu am citit pe vreun forum pana acum sa zica cineva ca nu poate bloca ghidonul la 1190/1290 sau ca difera raza de bracare stanga dreapta).

Evident ca cei de la KTM *nu* au pus un amortizor care sa interfereze cu utilizarea motocicletei.

Link to comment
Share on other sites

@Gamo: E ceva putred la mijloc. In mod normal, functia de bracare maxim stanga + blocaj ghidon e printre primele bariere anti-hoti. Ca nu folosesti tu chestia e ceva, dar tot nu e normal sa nu poti bloca ghidonul. Stai pe capul lor sa rezolve problema...

Edited by Banzay
Link to comment
Share on other sites

@GAMO, ti-am trimis un mesaj.

Da, da... Corect. Acolo e.

La Sibiu dealerul a zis: "daca nu ai cumparat de la mine, nu facem service...". Nu mi-e clar cine ar fi facut, oricum.

Link to comment
Share on other sites

Da, da... Corect. Acolo e.

La Sibiu dealerul a zis: "daca nu ai cumparat de la mine, nu facem service...". Nu mi-e clar cine ar fi facut, oricum.

Interesant. Am povestit cu ei la SMAEB si imi ziceau ca pot sa merg linistit sa fac service la ei, chiar daca nu e cumparata de la ei. Poate nu se baga pt ca e vorba de setup-ul initial de livrare.

Link to comment
Share on other sites

Interesant. Am povestit cu ei la SMAEB si imi ziceau ca pot sa merg linistit sa fac service la ei, chiar daca nu e cumparata de la ei. Poate nu se baga pt ca e vorba de setup-ul initial de livrare.

Eh... Suparari de-astea, de oras mic... Oferta lor a fost cu 1.500 EUR (plus TVA) mai mare.

» Post actualizat in 01 May 2015 14:34

S-o stapanesti cu placere si sa-ti aduca numai bucurii!!! Inteleg ca ne vedem in Bucovina w-e urmator?

Multumesc frumos.

Asa am planuit, ca ajungem in Bucovina. Sunt ceva interferente cu programul de lucru... Sper sa gasesc cum sa impac pe toata lumea si sa ramana si la mine. :)

Link to comment
Share on other sites

Da, da... Corect. Acolo e.

La Sibiu dealerul a zis: "daca nu ai cumparat de la mine, nu facem service...".

tipic pentru romania....n-ai luat de la mine la's ca ti-o trag eu. Asta nu se numeste DEALER - e o rusine.

oameni si firme de cct. si se mai mira ca dau faliment.

nu cred sa gasesti un asemenea comportament la bmw sau alte marci care se respecta, atata timp cat sunt sub producator si se deconteaza operatiunile in garantie(indiferent daca dureaza mai mult pana se aproba remedierea in cauza).

Edited by xtrblack
Link to comment
Share on other sites

tipic pentru romania....n-ai luat de la mine la's ca ti-o trag eu. Asta nu se numeste DEALER - e o rusine.

oameni si firme de cct. si se mai mira ca dau faliment.

nu cred sa gasesti un asemenea comportament la bmw sau alte marci care se respecta, atata timp cat sunt sub producator si se deconteaza operatiunile in garantie(indiferent daca dureaza mai mult pana se aproba remedierea in cauza).

 

 

Tin sa te contrazic. Un prieten de-al meu, a fost conditionat de AB, pt vestitul recall de la flansa, sa-si faca revizia la ei.

Recall-ul ala, trebuia facut fara nici un fel de conditionare, chiar si unui strain in trecere prin România.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...