Admin l.u.v Postat Ianuarie 20, 2016 Admin Share Postat Ianuarie 20, 2016 Sudeaza o piulita, inclazeste prezonul si o sa-si dea drumul usor. La observatia colegului (caruia ii multumesc!) imi dau seama ca din graba am scris o prostie, de incalzit se incalzeste blocul din alu, nu prezonul! Mea culpa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Eu am incercat si sa racesc brusc surubul (cu spray din ala "frost shock") in speranta ca-l dezlipesc, oricum de incalzit s-a incalzit in draci cand am sudat piulita! Altele le-am scos lejer dupa ce am sudat, am lasat putin sa se raceasca si s-au desfacut usor, la asta de povesteam cred ca facuse cineva o naspa - fie pas nepotrivit bagat cu japca, fie lipit cu ceva blocator permanent - desi si ala cedeaza la temperatura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Sudura, daca nu merge gaura. Sudeaza hotarat, cu electrod nu sarma, ca sa incalzesti zona. Nu poti sa arzi garnitura incalzind, prin gaura aia trec gaze la sute de grade tot timpul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Dupa ce scoti prezonul, scoate.l si pe celalalt si pune prezoane noi cu piulite galvanizate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aship Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Vezi linkul asta: http://www.instructables.com/id/How-to-remove-a-stuborn-nutbolt/step10/Bolt-extractor/ Acolo gasesti mai multe de metode de scoaterea unui surub intepenit. Unele au fost mentionate deja, altele nu. Incearca solutia chimica si bolt extractor - pagina 6 si pagina 10. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 21, 2016 Share Postat Ianuarie 21, 2016 (editat) . Daca ai rupt un extractor in surubul rupt, nu ai cu ce sa il mai gauresti. Sunt materiale si materiale de toate felurile, m-am descurcat, spre stupoarea mea, sa dau gauri intr-o lamela, prelevata de la un multifunctional, de duritatea panzei de bomfaier Editat Ianuarie 21, 2016 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aship Postat Ianuarie 21, 2016 Share Postat Ianuarie 21, 2016 Daca vrei sa ramai doar cu solutia electoeroziunii, folosesti rahaturile alea. Daca ai rupt un extractor in surubul rupt, nu ai cu ce sa il mai gauresti. Mai gandeste-te. Sau si mai bine, ia un extractor in mana, si vezi cum functioneaza. Vorbim dupa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 Panza de bomfaier se gaureste cu carbura sau chiar HssCo. De extractor rupt nu te poti apropia decat cu electroeroziune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 (editat) Suruburile de otel in aluminiu fac o reactie chimica si efectiv se sudeaza intre ele. zincul/galvanul PARCA face reactie cu aluminiul, adica nici sfaturile de pe topicul asta nu sunt toate avizate , dar este unu' mai sus care iti spune sa pui toate prezoanele galvanizate... macar stii de o treaba Editat Ianuarie 22, 2016 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 Mai gandeste-te. Sau si mai bine, ia un extractor in mana, si vezi cum functioneaza. Vorbim dupa. Daca imi permiti, suruburile/prezoanele gripate in aluminiu sunt aproape imposibil de scos cu extractoare. Eu, dupa doua tentative nereusite am renuntat sa mai aplic metoda. » Post actualizat in 22 Jan 2016 08:09 zincul/galvanul PARCA face reactie cu aluminiul, adica nici sfaturile de pe topicul asta nu sunt toate avizate , dar este unu' mai sus care iti spune sa pui toate prezoanele galvanizate... macar stii de o treaba Zincarea e una dintre cele mai eficiente (benfici/costuri) acoperiri metalice pentru otel. In seria galvanica, zincul si aluminiul sunt foarte apropiate. Coroziune zero nu va fi dar nu se va produce ca in cazul Al-Cu de exemplu. » Post actualizat in 22 Jan 2016 08:10 *benficii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 (editat) zincul/galvanul PARCA face reactie cu aluminiul, adica nici sfaturile de pe topicul asta nu sunt toate avizate , dar este unu' mai sus care iti spune sa pui toate prezoanele galvanizate... macar stii de o treaba Altu care bate câmpii.Mai sunteti multi?? Daca o sa cumperi prezoane aftermarket o sa vezi ca sunt zincate si piulitele sunt si ele galvanizate(cadmiate) Editat Ianuarie 22, 2016 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 Am incalzit cu o lampa cu gaz si l-am batut axial insa nu s-a miscat. Nu vreau sa incalzesc mai mult pentru ca e garnitura de chiuloasa chiar sub prezon si nu vreau sa o distrug. Da, nu e mult material acolo. Bogdan » Post actualizat in 20 Jan 2016 09:19 Saftica Pana sa iti ajunga tie caldura la garnitura de chiuloasa .... ha ha ha ... sudeaza bine o prelungire pe prezon si ai sa vezi ca iese, nu am intalnit vreodata o situatie in care sa ai un pic de surub pe care sa sudezi si totusi dupa sudura sa nu iasa afara prezonul pe filetul lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 sfatul cel mai prosit e sa scoti prezonul 2. daca e ok filetul il cureti si pui piulita cu vaselina de cupru ca sa nu se intepeneasca. Altfel - foaie verde' batza/n-a de lucru fati Pentru prezonul ala rupt ai cateva solutii: 1 - asa cum se spunea mai sus - bati in el usurel de cateva ori apoi sudezi calumea o piulita si vezi daca iese cat timp e inca cald materialul. 2 - electroeroziune - reu si scump de gasit. poti incerca si tu dar este mai complicat (se bazeaza pe descarcari electrice controlate care evapora material in cantitate foarte precisa) 3 - indepartare chimica - folosesti acid si multa rabrade. DAR multa de tot. Otelul este atacat de acizi care in acelasi timp nu ataca aluminiul. Gaura in prezon - preferabil pana in capat, pipeta, ai prins ideea aici 4 - freza de biax - din aia mica - te apuci si sapi cat mai mult din otel la un momendat ajungi sa tai prezonul pe generatoare (ajungi pe varfurile filetelor) sau daca te plictisesti pe parcurs - ii mai dai cu varianta 2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motosilent Postat Ianuarie 22, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 22, 2016 Ok, vad ca multi au postat aici experientele lor. Multumesc. Intre timp cum ghinionul nu vine singur niciodata, un domn dragut mi-a busit obiectul cu care merg iarna si care are patru roti Am vorbit cu cativa motociclisti cu atelier si sudura si faza 1 e sa duc motorul sa-i sudez cu TIG o piulita si sa incercam sa scoatem prezonul. O sa dureze ceva pentru ca eram intr-o faza in care schimb pompa de apa si ii fac si alte imbunatatiri astfel ca trebuie sa asamblez partile care sunt desfacute inainte de transport. Mai trebuie sa dau si la zapada ca sa scot mobra din garaj. Faza 2 o sa o decid dupa, daca nu merge faza 1. Probabil o sa fie o gaurire pe centrul surubului. Cu helycore sau nu depinde de cum iese. Bogdan » Post actualizat in 22 Jan 2016 15:28Pana sa iti ajunga tie caldura la garnitura de chiuloasa .... ha ha ha ... sudeaza bine o prelungire pe prezon si ai sa vezi ca iese, nu am intalnit vreodata o situatie in care sa ai un pic de surub pe care sa sudezi si totusi dupa sudura sa nu iasa afara prezonul pe filetul lui. Posibil sa ai dreptate dar nu mai am antigel in motor si cand am incalzit, local a inceput sa iese abur pe o conducta care se conecteaza la radiator. Chestia e ca gazul metan incalzeste greu si permite caldurii sa ajunga in toata chiuloasa. Cum spunea cineva mai sus ar trebui oxiacetilena ca sa incalzeasca mai rapid si local. Bogdan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 Vezi cum si cat se sudeaza acolo ca eu stiu pe unul cu 990 ce a sudat ceva pe la o prindere de la cricul lateral si a ajuns sa desfaca tot motorul ca s-au stricat niste garnituri. Piulitele alea de la prezoane sunt stranse usor( in manual se precizeaza doar cat sa nu se indoaie flansa). Ai fortat cand nu era cazul, trebuia sa faci cumva sa se desfaca mai usor atunci piulita, acum e mai greu cu prezonul. Oricum, iti zic asta ca mai ai 2 piulite la cilindru de pe spate si acolo nu ai loc nici de bormasina si nici cu sudura nu merge usor! Ca intre KTM-isti, la cati km schimbi tu kitul de pompa de apa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motosilent Postat Ianuarie 22, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 22, 2016 Vezi cum si cat se sudeaza acolo ca eu stiu pe unul cu 990 ce a sudat ceva pe la o prindere de la cricul lateral si a ajuns sa desfaca tot motorul ca s-au stricat niste garnituri. Piulitele alea de la prezoane sunt stranse usor( in manual se precizeaza doar cat sa nu se indoaie flansa). Ai fortat cand nu era cazul, trebuia sa faci cumva sa se desfaca mai usor atunci piulita, acum e mai greu cu prezonul. Oricum, iti zic asta ca mai ai 2 piulite la cilindru de pe spate si acolo nu ai loc nici de bormasina si nici cu sudura nu merge usor! Ca intre KTM-isti, la cati km schimbi tu kitul de pompa de apa? Piulitele alea sunt de cupru cu autoblocant, daca stiam ca se intampla sa se rupa prezonul eu le desfaceam cand era motorul incins dupa ultimul drum, ar fi fost mult mai usor. Dar it's all part of the adventure. La 55.000km schimb kitul de pompa. Nu era o problema si nici axul nu are adancituri care se simt . E mai mult o revizie generala pentru un drum lung lung + niste adaugiri. Bogdan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aship Postat Ianuarie 23, 2016 Share Postat Ianuarie 23, 2016 Daca imi permiti, suruburile/prezoanele gripate in aluminiu sunt aproape imposibil de scos cu extractoare. Eu, dupa doua tentative nereusite am renuntat sa mai aplic metoda. Iti permit, cum sa nu. Cand vorbesti cu respect, ti se raspunde cu respect, deci nu-ti fa probleme. Pe mine m-au ajutat extractoarele la scosul unor suruburi - mai mici, e drept - deci le-am recomandat. Isi au utilitatea. Daca in cazul asta sunt depasite, este posibil. Dar asta nu inseamna ca sunt "rahaturi". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 23, 2016 Share Postat Ianuarie 23, 2016 mai poti face ceva cu sanse mari de reusita si efort minim: Sudezi o bucata de prezon pe ciotul ala ramas. La urma urmei este acolo doar ca sa tina apasata o flansa, fara alte pretentii. In cazul in care nu tine te mai obosesti cu scosul....... In ultima instanta te poti gandi sa folosesti 2 prezoane pe gaurile alea libere si sa rotesti flanasa 90 grade - daca are loc Otelul pe aluminiu se blocheaza prin 2 mecanisme: 1- sudarea superficiala - datorita caldurii si prpesiunii 2- aparitia oxidului de aluminiu - apare pe filet fara probleme - asta are volum mai mare decat materialul original si este al naibii de abraziv (se fac pietre de polizor din el) - daca s-a blocat asa nu mai scoti nimic atunci cand e vorba de suruburi de dimensiuni mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Deea Monik Postat Ianuarie 25, 2016 Share Postat Ianuarie 25, 2016 uite una tare... vii la mine cu dansa incercam sa il scoatem asa, daca nu merge dam usurel cu oxy sa vedem daca pleaca, daca nici asa, sudam o piultia peste cu dl TIG , si mai incercam pana iese daca nu si nu, il gaurim (dupa ce construim ceva sistem de calare si centrare pe surub) dupa ce gaurim, il re tarodam si eventual facem un bolt din inox. au mai scris si altii treburi dastea da toti au uitat sa spuna ceva: la mine nu te costa nimic daca vrei sa lasi ceva in cutia milei bine daca nu iar bine. atata timp cat sunt liber ti-o fac cu cea mai mare placere il scoatem 100% si punem si poze aici tanaaaa 0743759709 si https://www.facebook.com/atelierulgrowfast/ sper ca nu e cu reclama ca e pe gratis cum ar veni... zic... daca e na cu iertare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Ianuarie 25, 2016 Share Postat Ianuarie 25, 2016 o propunere corecta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motosilent Postat Ianuarie 26, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 26, 2016 uite una tare... vii la mine cu dansa incercam sa il scoatem asa, daca nu merge dam usurel cu oxy sa vedem daca pleaca, daca nici asa, sudam o piultia peste cu dl TIG , si mai incercam pana iese daca nu si nu, il gaurim (dupa ce construim ceva sistem de calare si centrare pe surub) dupa ce gaurim, il re tarodam si eventual facem un bolt din inox. au mai scris si altii treburi dastea da toti au uitat sa spuna ceva: la mine nu te costa nimic daca vrei sa lasi ceva in cutia milei bine daca nu iar bine. atata timp cat sunt liber ti-o fac cu cea mai mare placere il scoatem 100% si punem si poze aici tanaaaa 0743759709 si https://www.facebook.com/atelierulgrowfast/ sper ca nu e cu reclama ca e pe gratis cum ar veni... zic... daca e na cu iertare... Salut si multumesc de oferta. Am vorbit deja cu cineva sa incercam sa rezolvam, insa daca nu reusesc te contactez. Numai bine, Bogdan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 24, 2016 Share Postat Martie 24, 2016 presupun ca noul prezon nu este galvanizat . Nu cred ca ar fi bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motosilent Postat Aprilie 1, 2016 Autor Share Postat Aprilie 1, 2016 (editat) Abia acum o saptamana am avut timp se rezolv problema cu prezonul pentru ca am avut multe imbunatatiri planuite la ktm 990 pentru iarna aceasta. Am transportat motocicleta la atelier la Cristi Dinamita (thanks @GBV pentru hint) unde a sudat o piulita la ce a ramas din prezon si dupa ceva incalzire cu TIG-ul a surubului a inceput sa se miste. Chiuloasa nu s-a incalzit mai deloc. Prezonul parea ca fusese montat cu ceva metal lichid pentru ca avea pe 2 spire ale lui ceva gen metal topit si solidificat. Am montat inapoi piulite noi cu vaselina cuprata pentru a putea desface usor data viitoare. Atasez si 3 poze aici pentru referinta. Bogdan Editat Aprilie 1, 2016 de motosilent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 1, 2016 Share Postat Aprilie 1, 2016 Felicitari Acuma m-am si amintit cine esti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 Cristi e cel mai bun sudor pe care l-am vazut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.