EmilT Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 Salut, Incep prin a va spune ca sunt motociclist incepator (si utilizator nou al acestui forum), asa ca va rog sa-mi scuzati si sa-mi corectati eventualele greseli. Am inceput recent sa fac scoala de soferi cat. A, urmand mai apoi sa-mi cumpar un motor. Am permis cat. B de 11 ani, conduc masini de multa vreme. Singura mea conexiune cu doua roti au fost scuterele pana in 50cc. Problema se pune in felul urmator: sunt pasionat de drumetii impreuna cu sotia, spirit aventurier, sosele, drumuri forestiere, munti, etc. Dupa ce termin scoala de sofer doresc sa-mi cumpar un motor second, din categoria adventure touring (sper sa nu gresesc numele). Caut ceva "universal", bun pentru sosele si drumuri de tara, motor suficient de puternic sa ma duca pe mine si pe sotie plus bagaje. Bineinteles, doresc un motor fiabil si relativ usor de intretinut. Bugetul MAXIM ar fi de 2000 EURO. Pana acum, din cautari pe net si intrebat prieteni, directia mi-a fost data spre o Honda Transalp 600cc. Apelez la cunostintele si experienta voastra sa ma ajutati cu niste sfaturi. Va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragomir Ionut Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 (editat) Uite aici un top destul de pertinent http://www.advpulse.com/adv-bikes/top-10-adventure-bikes-for-new-adventure-riders/ Dc maine as avea bugetul necesar eu as lua drz-ul pt adv (solo) . Dc ma gandesc sa umblu creanga prin tara sau prin lume cu pasager atunci as alege un model bmw. Si despre transalp am citit si auzit lucruri bune , e honda ce naiba. Editat Martie 30, 2016 de Dragomir Ionut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilT Postat Martie 30, 2016 Autor Share Postat Martie 30, 2016 Din cele citite pe net, am inteles ca BMW-ul scoate mai multi bani la intretinere decat o Honda. Dar banuiesc ca depinde si de model... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 (editat) In sectiunea asta vezi ca sunt atatea modele. Ia-le la rand, vezi care iti place estetic, mai citesti cate un review si afli. Altfel parerile vor fi bazate doar pe ce are fiecare. Foarte bine as putea sa iti zic ca bmw e cel mai bun, dar nu e asa. Orice motocicleta e buna daca e intretinuta corect. Acolo e secretul. In rest, in functie de ce vrei sa faci cu ea, iti poti alege modelul. Roata pe 19/21, mai usoara, mai comoda, mai cu cuplu, mai inalta. Daca studiezi ce ti-am zis, poti reveni cu intrebari concrete, altfel, o sa iasa iar un film cu popcorn. Editat Martie 30, 2016 de Patrick_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragomir Ionut Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 Ceva mai prietenos cu bugetul poate fi un suzuki dr care are si veleitati off road mai accentuate. Toate sunt modele consacrate si probabil ca doar subiectivismul nostru ne indeamna la o alegere sau alta. Just do it , indoiala poate fi la fel de daunatoare ca regretul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 (editat) Nu cred ca un bugtet de 2000 EUR e suficient pentru a avea o motocicleta gata de drum si nu de stat pe marginea drumului. Numai consumabilele (cauciucuri , baterie, ulei, filtre, placute, lichid frana , kit lant) te duc la 500 de euro cu tot cu manopera, deci mai raman 1500 pentru motocicelta in sine. Asta inseamna o motocicleta comparabila la varsta cu tine » Post actualizat in 30 Mar 2016 07:30 Un DR e fix ce nu vrea: Caut ceva "universal", bun pentru sosele si drumuri de tara, motor suficient de puternic sa ma duca pe mine si pe sotie plus bagaje. Hai poate DR650 dar doar pentru sotiile nepretentioase invatate cu scandura de la caruta Ceva mai prietenos cu bugetul poate fi un suzuki dr care are si veleitati off road mai accentuate. Toate sunt modele consacrate si probabil ca doar subiectivismul nostru ne indeamna la o alegere sau alta. Just do it , indoiala poate fi la fel de daunatoare ca regretul. Editat Martie 30, 2016 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 Pana acum, din cautari pe net si intrebat prieteni, directia mi-a fost data spre o Honda Transalp 600cc. Apelez la cunostintele si experienta voastra sa ma ajutati cu niste sfaturi. Vezi topicul asta: /index.php?/topic/303104-topicul-recenziilor/ Si eu zic ca Transalpul de 600 e o alegere buna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 tre sa te gandesti cate drumuri faci pe offroad ca sa ai nevoie de o motocicleta cu valente de offroad. ceva orientat catre strada dar care face fata cu brio si la forestiere si are o cursa a suspensiilor decenta este Yamaha TDM in bugetul tau se incadreaza primele doua modele: 3VD si 4TX avantajele acestui model sunt: motorul puternic si cuplu arhisuficient pentru calatorii cu bagaje si pasager, economic (consum intre 4.5 si 5.5, daca fortezi ritmul creste dar nu cu mult peste medie), roata fata de 18", suspensii cu o cursa de 14cm, fiabilitate dovedita in timp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dagosh88 Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 Uite aici moto adventure la 2000 Euro: /index.php?/topic/736524-vand-ktm-640-adventue/ Lista aia de pe advpulse pare un punct bun de plecare ca sa stii ce sa cauti in marja ta de pret. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adixgl Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 Nu vreau sa te dezamagesc dar cu 2000 euro o motocicleta in genul celei pe care iti doresti si sa fie "in mintile ei" cred ca gasesti urmatoarele: - Honda Transalp 600/650 - an productie 2000 ~ 50.000 km - BMW F650GS - an productie 2000 ~ 80.000 km - Suzuki V-Strom - an productie 2005 ~ 70.000 km Avand in vedere varsta si km la cele de mai sus ti-as spune sa mergi pe Honda dar contraza foarte mult si cat ai de carat. Eu am 93kg daca pun si pasager de 65kg atunci oricare din cele de mai sus vor merge dar la limita, adica daca voi avea nevoie de o rezerva de putere nu voi avea de unde sa o iau. Pentru motocicelte produce dupa 2008 si cu ~ 30.000km in bord pretul ajunge pe la 3000 euro. O Yamaha TDM900 produsa in 2008, pe care ti l-as recomanda pentru ce iti doresti tu ajungi la un 4500 euro. La pretul motoretei mai trebuie sa adaugi si echipamentul, asta daca nu il ai deja. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 TDM 900 poate sa isi ia si la 2500euro, este unul de vanzare inmatriculat deja Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 Avand in vedere ca stai aproape de munti si ai o gramada de variante de forestiere la maxim 50-100 km, iti recomand sa iti iei o mobra mai dedicata spre enduro, ca oricum nu trebuie sa mergi mult pe asfalt. Adica o sa ai o moto usoara, cilindree mica, manevrabila, usor de ridicat de pe jos,cauciucuri adecvate---> daca gandesti rational. Cel mai bine e sa renunti la pasagera in primul sezon ca e foarte probabil sa ii faci buba, acum depinde cat o iubesti si daca te lasa sa pleci singur. Uita de TDM si Vstorm ca n-au treaba cu "enduro". E pacat sa stai in zona aia si sa nu explorezi toate forestierele 1,2 ani pana le termini pe toate. Dupaia vezi tu singur ce iti vine manusa. Mai ai si varianta de un enduro pur sange si sa te dai doar pe munte cu el. Dar ti-am zis, depinde daca te lasa nevasta. Sau luati 2 motoare de enduro si mergeti amandoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 KLE 500, fireste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 (editat) Tdm, vstom si transalp au doi cilindrii, merg bine se sosea, dar pe macadam se comporta ca dulapul metalic cu scule, la primul sleau dai cu "scutul" de plastic prin bolovani. Editat Martie 30, 2016 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 Problema se pune in felul urmator: sunt pasionat de drumetii impreuna cu sotia, spirit aventurier, sosele, drumuri forestiere, munti, etc. Bicilindru - Transalp 650 / Vstrom 650. Vstrom e un pic mai orientat spre strada si probabil un pic mai scump dar daca preponderent touring/sotie/bagaje este cea mai potrivita alegere. Transalp probabil gasesti in acel buget (dar mai trebuie consumabile), pt Vstrom probabil spre un 2200 minim (si apoi accesoriile/consumabilele treptat). Fiabilitate, consum e tot pe acolo la ambele. Sa ne zici ce ai ales! Spor, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 Tdm, vstom si transalp au doi cilindrii, merg bine se sosea, dar pe macadam se comporta ca dulapul metalic cu scule, la primul sleau dai cu "scutul" de plastic prin bolovani. Avantaj KLE, scut metalic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 Confirm cu Tdmu de 900. Da cu evacuarea pe jos cand incerci sa cobori o bordura,dapai sa il bagi pe gropi nasoale. E doar o mobra de sosea pe care ai o pozitie dreapta.Atat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Figment Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 (editat) Transalp de 600, sau daca poti sa mai intinzi putin de buget (~2-300 euro), cel de 650. Is foarte ok si pe asfalt si pe forestiere (am avut Transalp de 650). Cu privire la scut, chiar daca e de plastic, ala OEM e chiar OK daca nu faci enduro cu ea. Editat Martie 30, 2016 de captain_obvious Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 Avantaj KLE, scut metalic. Mai are vreunul? )) Glumeam, motorul la KLE mai simplu si mai ieftin de intretinut (dpdv distributiei, cel putin). Pentru initiator: Daca vrei ture preponderent pe asfalt, un motor cu minim doi cilindri o sa iti faca viata usoara, cu un mono o sa te cam sictiresti. Daca vrei enduro mai serios (ceea ce e cam de neconceput cu pasager si bagaje), ia ceva usor, dedicat pentru teren. Dar pentru nevoile tale, un Transalp sau un KLE sunt cea mai buna alegere, te si incadrezi bine in buget. Succes! PS: evita Sermoto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 Dar pentru nevoile tale, un Transalp sau un KLE sunt cea mai buna alegere, te si incadrezi bine in buget. Asa zic si io. + Africana daca gasesti in banii aia si esti suficient de inalt si zdravan ca s-o tii pe coclauri mai seriosi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KINGS Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 Tdm, vstom si transalp au doi cilindrii, merg bine se sosea, dar pe macadam se comporta ca dulapul metalic cu scule, la primul sleau dai cu "scutul" de plastic prin bolovani. Ei las-o Misule mai moale ca dracu' nu-i asa de negru.. Adevarat ca nu te bagi oriunde obisnuiesti tu insa nici nu dau cu scutul (apiopo.. metalic...ca se poate) in ORICE macadam asa cum sustii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 (editat) Ei las-o Misule mai moale ca dracu' nu-i asa de negru.. Adevarat ca nu te bagi oriunde obisnuiesti tu insa nici nu dau cu scutul (apiopo.. metalic...ca se poate) in ORICE macadam asa cum sustii. ba, cam are dreptate....daca nu te-ai dat si cu altceva pe off-road ai senzatia ca merge si cu astea, dar cum te sui pe una mai cu valente de off vezi diferentele. Eu am am un amic cu vstrom si cu care am facut schimb pe macadam. A spus ca nu mai baga vstomul pe off niciodata, "se comporta ca un dulap cu scule" sunt vorbele lui....La banii astia si pentru offroad as merge pe un 650gs preferabil dakar daca gasesti, ca incepator face fata si la pasager cu un minim de bagaje...fara exagerari insa. Daca vrei si drumuri lungi cu bagaje tre sa te cam rogi de el Editat Martie 30, 2016 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costinell Postat Martie 30, 2016 Share Postat Martie 30, 2016 daca ai bani si esti mai boinic - AFRIKA TWIN daca nu ai mai mult de 2000 e, mai jos e Transalpul meu garantez ca e in mintile lui (chiar daca nu e cosmetizat), si iti schimb eu ce ti se strica 6 luni ca sa ma crezi http://olx.ro/oferta/honda-transalp-2001-ID4JOvy.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilT Postat Martie 31, 2016 Autor Share Postat Martie 31, 2016 Mai baieti, mersi mult pentru sfaturi. Am o cunostinta in Spania si am luat in calcul si varianta sa aduc un motor direct de acolo, pe ideea ca-l iau mai ieftin, si sa-l inscriu mai apoi pe Romania. Cand zic ca vreau un "motor universal" ma refer la drumuri de Romania = 60-70% si drumuri forestiere (relativ usor accesibile) = 30-40%. Ca si idee, atat eu cat si sotia avem undeva la 1,75m inaltime, greutatea facand diferenta: ea 60 kile, eu undeva la 90... Drumetii o sa fie cele de week-end (2-3 zile) si concedii, cu bagajele aferente... La un moment dat mi-a facut cu ochiu' TDM-ul, pentru ca motor tare si pentru ca arata bine. Dar uitandu-ma peste niste review-uri mi s-a dat de inteles ca nu-i plac gropile de Romania si iar am revenit cu gandul la Transalp. Africa Twin? Sincer, nici nu mi-a trecut prin minte, nu stiu de ce... Iar la KLE sincer, nici nu m-am gandit, si iar nu stiu de ce... Multumesc pentru sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KINGS Postat Martie 31, 2016 Share Postat Martie 31, 2016 In comparatie cu mobra lui Misu, Yamaha XT 660 Z Tenere toate nobrele specificate mai sus sunt mai mult sau mai putin "dulapuri cu scule" pe offroad, inclusiv 800GS. Cand am afirmat ceea ce am afirmat nici nu ma gandeam la "off road" tip Misu ci la un macadam cu ceva sleauri, unde sa fim seriosi, chiar si un V Strom e OK. Ai fi uimit ce face prietenul meu Vraji cu un V Strom, deci tine si de experienta ...Eu cu bivolul meu si cu experienta off road care tinde inspre 0 m-am descurcat pe Rau' Sadului - Paltinis sau Ditrau - Tulghes sau alte mici chestii de astea soft. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.