Sari la conținut

Help, socuri in ghidon.


Emotion
 Share

Postări Recomandate

Salut baieti. Din decembrie mi-am luat un cbf500 cu care am facut pana acum putin sub 2000 km ... Problema este urmatoarea. Is eu paranoic sau suspensia fata nu mai este cum era la inceput. Stand pe loc cu frana fata reactioneaza oke, amortizeaza, cursa e buna si lina, nu topaie daca ii dau drumul. Fara urme de ulei sau zgarieturi, semeringurile de praf ca noi. Gumele sunt vechi (2004) am achizitionat gume noi dar nu am avut timp sa le schimb. Presiunea in guma fata 2.2, am incercat si 2,0 si e mai rau. Problema e la denivelari gen linii de tramvai, pietre, etc. Suspensia culiseaza dar in ghidon se simt niste socuri groaznice, mai mai sa sari de pe ea daca ai putina viteza. Rulmentii roata,jug etc is in ordine nu au joc nu nimic, deci tin sa cred ca e suspensia, cu toate ca culiseaza bine, nu ajunge la capat sau altceva. De la ce poate fi ? cu ce sa incep ? influenteaza gumele situatia de mai sus ? ... Singura problema e la hopuri, la gropi e oke. motocicleta are putin peste 15k km si nu cred ca furca a fost servisata pana acum (pana si cauciucurile sunt cele cu care a iesit din fabrica). A fost a unei scoli de soferi din italia si nu prea a avut ce uzura sa stranga in toti acesti ani si km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

George, saptamana asta sunt liber (medical din pacate) ... dar poate ne vedem intr-o zi sau in weekend sa o iei la o plimbare ... asa pe loc nu se cunoaste nimic, Tu nu iti mai scoti dihania la plimbare ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Nu sant mecanic si nici expert moto.Totusi daca ar fi la motocicleta mea astfel de probleme, eu puneam mobra pe 1 stand central ,prins cat mai ferm cu roata fata in aer.Il apucam de ghidon si il miscam stanga-dreapta de citeva ori sa simt daca se misca identic de usor pina la capatul cursei.Dupa care ,prindeam cu mainile de roata fata si il ridicam-coboram de citeva ori.Chiar daca nu s-ar simti nici un joc in jug sau butucul rotii,asi prinde roata fata din mai multe puncte repetând procedeul.Urmatorul procedeu: cu fiecare mana prinzi cite 1 telescop si il misti stanga-dreapta,cu atentie sa nu-ti rastorni mobra.

Iti doresc sa depistezi problema.Cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

rulmentii i-am verificat ... in sensul ca tras de ghidon in toate partile inclusiv in sus cu motocicleta stand pe loc si nu par sa aiba joc deloc,

daca nu sta roata/furca suspendata, nu poti determina jocul rulmentilor de la jug
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul de fata , zic eu , gumele nu au nici o treaba . Atunci cand rulmentii de jug sunt uzati , la manevrarea ghidonului stanga-dreapta , cursa nu este liniara ci are un fel de " opinteli " simetrice . Ultima varianta ar fi , uzura bucselor la jambe . Dai roata jos si verifici manual , daca au joc . S-ar putea sa fie uzate , atat bucsele de pe jamba , cat si bucsele de pe tija care intra in jamba .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul de fata , zic eu , gumele nu au nici o treaba . Atunci cand rulmentii de jug sunt uzati , la manevrarea ghidonului stanga-dreapta , cursa nu este liniara ci are un fel de " opinteli " simetrice . Ultima varianta ar fi , uzura bucselor la jambe . Dai roata jos si verifici manual , daca au joc . S-ar putea sa fie uzate , atat bucsele de pe jamba , cat si bucsele de pe tija care intra in jamba .

Si eu cred acelasi lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de treaba asta am scapat cu un amortizor de directie. e aur pentru orice motocicleta. te scapa de instabilitatea aceea de care zici. singura problema sunt prinderile care cred ca ai sa le gasesti greu. pare o investitie inutila pt moto, dar cand o ai vezi diferenta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bucsile furca sau...verifica daca uleiul din furca a fost schimbat vreodata.

 

Din descriere nu imi pot da seama cat de ciudat/grav se manifesta...dar daca nu bate nimic, nu ai joc in jug, rulmenti, etc...doar aceste doua variante ar mai fi.

 

Succes.

Editat de middle_of_nowhere
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe franat nu se simte nimic anormal ... din pacate nu am unde sa o suspend sa verific cele mentionate de voi mai sus ... ghidonul se misca stanga dreapta foarte lin, nu se simte ca si cum rulmentii din jug ar avea vreo problema. Uleiul din telescoape nu a fost schimbat niciodata, din 2004 pana acum pe motocicleta s-a schimbat doar bateria si uleiul din motor. In rest moto e asa cum a iesit din fabrica, inclusiv cauciucuri si etc. Merg cat de curand sa schimb cauciucurile si o sa rog mecanicul sa verifice. Cel mai bine acel soc se simte cand trec peste o piatra (nu va imaginati ca vreo caramida) , chiar si o piatra mica cu diametrul de 20-30mm se simte ca si cum cauciucul ar fi solid. Preisunea in pneu e buna 2.2, la 2.0 aveam senzatia ca merg pe pana. Pe curbe, pe franari etc motocicleta se comporta foarte bine, amortizoarele fata culiseaza normal. Problema e la obstacole mici si patratoase sa zic asa gen linii de tramvai, pietre, rupturi in asfalt, acele socuri se simt ca si cum as merge pe janta. Daca reusesc sa aflu de ce se comporta asa dau de stire. Mentionez ca e prima mea motocicleta. Totusi la inceput nu se comporta asa, sau cel putin nu am observat. O fi suspensiile la cbf mai dure, plus ca la greutatea mea de 55 kile :)) ... totusi pe franari suspensia pare foarte comfortabila, are cursa pe putin vreo 70-80 mm. Cand trec peste limitatoare de viteza sau hopuri, culiseaza vizibil 30-50mm. Deci tin sa cred ca suspensia lucreaza binisor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe franat nu se simte nimic anormal ...

avand in vedere ca spui ca nu ai schimbat uleiul din furca de vreo 10 ani...eu zic ca sunt uzate internele la furca. Am avut aceeasi problema ca tine, doar ca la mine, pe langa simptomele mentionate de tine, se auzea si un "clanc" cand franam pe fata. Spor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. verifica rulmentii de jug impreuna cu mecanicul. Se verifica intotdeauna cu roata suspendata(o proptesti in cric daca nu o poti pune pe un stander) - asta e simptom prea asemanator cu rulmenti de jug buliti

 

2. schimba uleiul din furca - o sa ai diferenta mare la suspensii. Pune cu 5W mai gros decat iti specifica manualul(de ex 15w in loc de 10w).

Nu ai nevoie sa umblii la cuzineti/simeringuri in etapa asta. Mecanicii or sa te puna sa le faci, ca iau bani la manopera, dar creste multicel nota de plata. Daca nu curge nimic, doar uleiul ajunge - dar schimba-l neaparat

 

Si da, cauciucurile sunt cele mai importante. Intotdeauna cele mai scumpe pe care ti le permiti!

 

 

good luck, te asteapta un sexon misto! :cheers:

 

P.S. eu cand aveam rulmentii de jug pilaf, nu simteam absolut nimic cu roata pe pamant. Proptita in roata spate - cric lateral, era mega-evident ca am o problema.

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suspensia culiseaza dar in ghidon se simt niste socuri groaznice, mai mai sa sari de pe ea daca ai putina viteza.

 

Esti sigur ca ai explicat corect ceea ce ai experimentat?

Socurile despre care vorbesti sunt de natura celor descrise, de a te azvarli de pe motocicleta sau sunt vibratii pe care le simti in palme?

Verifica daca ai toate suruburile de la roata, etrieri, capat de jambe, jug inferior si superior si ghidoane stranse corect (nu exagerat).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba, cred, ca e mult mai simpla. nu mai 'sta' pe ghidon. strange rezervorul cu genunchii, spatele arcuit si lasa mainile libere. la trecerea peste sine sau pietre cum zici tu, la 20km'h n-are treaba uleiul din furca, iar cursa nu e asa de lunga cum speri tu.

de schimbat ulei, da

de mers la mecanic, da

de verificat chestii, da

sa mergi echipat, da

numai bine

 

le; posibil manometrul ala de la peco sa nu 'arate' prea bine

aaa... sa zici saru-mana la ceilalti ce au sarit sa te ajute. problema e la tine

Editat de tzulae2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa schimb ambele cauciucuri TNG, dar nu ma astept ca asta sa rezolve problema. Si o intrebare de incepator (nu radeti va rog) ... Este posibil ca din cauza temperaturilor mai ridicate de afara sa se schimbe duritatea suspensiei fata ? ... Suspensia mi se pare putin cam moale. Chiar acum vreo ora jumate am luat un petic de asfalt inalt de vreo 8-10cm (bordura mai bine zis decat petic) si am oprit imediat la zgomotul auzit. Credeam ca am facut janta fata varza, spre norocul meu moto e oke, zgomotul a fost produs ori de ajungerea telescoapelor la capat, ori de picior care din cauza inertiei a coborat si a revenit lovinduse. Aveam vreo 50-60 la ora, depaseam, stiu drumul foarte bine, circul deseori pe acolo, dar iata ca muncitorii nostri scumpi de la drumuri nu se gandesc ce se intampla daca o masina sau etc loveste acea bordura la propriu care au turnato ei ca sa acopere o crapatura .. Ca asa e in romania, punem mai mult ca oricum trec masini si se niveleaza. Oricat de mult am incercat,stand pe loc sau in mers, cu frana fata nu reusesc sa ajung cu telescoapele la capat de cursa (nu zic ca forta exercitata de metoda asta ar fi la fel de mare ca atunci cand urci o bordura cu 50 la ora) dar asa ca idee. Cum ar trebui sa culiseze corect o suspensie atunci cand tinem frana spate si ne lasam pe ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...si cauciucuri de schimbat, da

 

posibil...intre 5k si 10k sa treci pe langa un autocar cu fete care o sa-ti arate sanii...tine minte: FRANA FATA FACE TOTI BANII !!!

Editat de tzulae2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi Tzu, echipat merg pe cat posibil, incepator fiind incerc si eu sa invat cat mai multe de asta va intreb pe voi, poate la randul meu o sa ajut pe altii, si va multumesc ca ma ajutati, dau o bere ori de cate ori o sa ne intalnim pe undeva. La mecanic merg dar mai intai sa ajunga salarul :)) ... va intreb pe voi fiindca mecanicii stii cum sunt, schimba si aia si aia si aia , hai sa schimbam si aia, doar tu ma platesti :)) ... Cauciucurile alea le-am luat la vreo saptamana dupa ce am luat moto, in decembrie, am zis ca le schimb cand da caldura si o sa bag mai multi km, acum ca s-a incalzit, nu prea am timp, dar promit sa imi fac cat mai repede. ... In postul de mai sus am vrut sa zic frana fata, am observat acum greseala

Editat de Emotion
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

invata sa dozezi frana fata...incarca furca pe franare...frana de motor (nu trage ambreiaju')....apasa progresiv....aici e spilu'

spor si sa ne auzim cu bine

 

echipat - mereu. daca tii la tine

schimba cauciucurile - daca tii la tine

Editat de tzulae2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...