Herbal_mix Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Salut colegi de forum! Vreau sa imi dati un sfat care sa ma ajute sa iau o decizie. Sunt posesor de permis categoria A din primavara acestui an iar dupa vreo 3000 de km frumosi si plini de distractie am avut un accideñt din cauza ca am ratat un viraj, facut target fixation pe sant si oprit in un podet la cateva zeci de metri unde am cazut peste ghidon suferind niste fracturi si fisuri la coloana si bazin, din fericire fara sa afecteze maduva. Motorul de 600 nu a suferit daune semnificative astfel ca in starea de dupa eveniment m-am gandit sa il pun la vanzare si s-a dat imediat. Acum oscilez intre a imi achizitiona alt motor sezonul viitor sau mai tarziu si a renunta pentru a nu ma expune pericolului unui alt accident ce are urmari neplacute pe toate planurile vietii. Mentionez ca motocicleta a fost um vis de-al meu de mult timp si am fost foarte entuziasmat cand am reusit sa mi-l indeplinesc. Stiu ce am gresit si din pacate am mai facut greseli asemanatoare si inainte(intrat in curba cu treapta mare si franat tarziu sau uneori accelerat cand nu trebuie) si ma i grijoreaza ca nu am invatat atunci din ce stiam ca am gresit. As vrea sa ma urc din nou in sa cand voi fi apt dar ce as putea face sa scad riscul de accident din cauza mea? Sa imi iau motor mai mic? (Primul motor a fost de 600 cmc si 100 cp) sau mai usor? Sa renunt chiar daca am investit multe sperante si planuri de viitor in aceasta activitate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 (editat) Dacă nu găsești singur răspunsuri la întrebările tale, lasă-te! Dacă tu ai îndoieli, lasă-te! Dacă nu ești capabil a învața din greșelile altora și mai rău, nici măcar ale tale, lasă-te! Dacă aleg eu sau altul pentru tine, lasă-te! Dacă tu vrei altfel, este treaba ta pe care ți-o asumi cu sănătatea, cu viața și multe altele! Deci ține absolut numai de tine! Absolut! Ps- cred că mai era un topic oarecum similar tot pe aici. Editat Septembrie 23, 2017 de Tornada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supa La Plic Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 (editat) In situatii de genul numai tu iti poti da un raspuns corect. Numai tu stii daca esti dispus sa iti asumi unele riscuri care vin o data cu mersul pe motocicleta. Incearca sa faci niste cursuri de perfectionare, si dupa vezi daca mai repeti aceleasi greseli. Editat Septembrie 23, 2017 de fratzyk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 exista tot felul de cursuri de condus motocicleta defensiv / proactiv / etc ... doar ca iti trebuie mobra ta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hornet H Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Tu iti poti da raspunsul corect,daca te opresti aici sau mergi mai departe!Baftă in luarea deciziei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
miky493 Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Doar tu poti face diferenta intre viata si moarte!.......Esti singurul "Judecator" in ceea ce faci!....Este doar un sfat!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spaceghost Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 daca iti place si n o faci din alte motive, gen frustrari pt banii investiti/pierduti, daca consideri ca poti sa fii cumpatat si sa respecti motoreta, mergi si urmeaza ti pasiunea la riscuri ne supunem imediat ce iesim din casa ia echipament cat mai bun si nu epata aiurea bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Herbal_mix Postat Septembrie 23, 2017 Autor Share Postat Septembrie 23, 2017 Este clar ca decizia este a mea si orice parere este binevenita in acest proces de luare a unei hotarari... ma asteptam la raspunsuri de acest tip si sunt foarte bune mai ales continutul dinainte sau de dupa sintagma "tu decizi". Desi urmaresc forumul nu stiu de topicul similar. O sa incerc sa il caut. » Post actualizat in 23 Sep 2017 18:04 daca iti place si n o faci din alte motive, gen frustrari pt banii investiti/pierduti, daca consideri ca poti sa fii cumpatat si sa respecti motoreta, mergi si urmeaza ti pasiunea la riscuri ne supunem imediat ce iesim din casa ia echipament cat mai bun si nu epata aiurea bafta Mersi!Singurul motiv pentru care as renunta ar fi siguranta. Din pacate am vazut una din partile urate ale pasiunii destul de repede... » Post actualizat in 23 Sep 2017 18:08 exista tot felul de cursuri de condus motocicleta defensiv / proactiv / etc ... doar ca iti trebuie mobra ta O sa incerc si asta daca imi voi achizitiona alt motor. In alta ordine de idei stiu ca si tu ai avut ceva evenimente anu asta... nu esti in situatia mea de beginer... dar vreau sa te intreb daca te gandesti sarevii pe mobra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Cilindrata pe care incepi conteaza mai putin, caii putere mai mult. Ti-ai dat raspunsul singur, ai inceput pe un motor prea puternic pentru capacitatile tale si ai facut buba. Nu degeaba zic toti motociclistii experimentati ca e bine sa incepi cu un motor mai slabut la inceput, sa te obisnuiesti cu pozitia in sea, comenzile, mersul pe strada, etc.De curiozitate, era R6 cumva? CBR? Oricat de ''cool'' si de atragatore ar fi, nu sunt motociclete de incepator. Depinde de tine daca o sa te urci in sea din nou, insa cu cat lasi mai mult timp sa treaca, cu atat mai greu o sa iti fie sa iti iei din nou motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Herbal_mix Postat Septembrie 23, 2017 Autor Share Postat Septembrie 23, 2017 Dacă aleg eu sau altul pentru tine, lasă-te! Nu e chiar o decizie pe care o voi lua strict in functie de ce scrie aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Acum 10-11 ani am luat o cazatura pe strada. Din vina mea. N-am patit nimic dar m-am rostogolit pe contrasens si daca veneau masini puteam ajunge sub o masina.Mi-am facut si eu analiza asta daca sa ma las sau nu. Daca ma loveam atat de tare ca tine ma lasam cu siguranta. Dar fiindca am scapat nevatamat am zis sa continui dar sa vad daca sunt absolut in control sau daca nu fac accident dpar fiindca am noroc. Am zis ca la prima situatie necontrolata din care sa scap ca prin minune sa ma las. Au trecut anii si nu am mai avut situatii d-astea. Am invatat sa merg tot mai bine. Apoi am mai luat niste cazaturi de curand dar doar pe circuit in mediu cat de cat mai safe,incercand sa fac diverse chestii. Astea nu le consider situatii de urgenta pe care nu le-am controlat, la circuit mai testezi si limite si cazaturile sunt la ordinea zilei. Asa ca daca te decizi sa te urci iar Invata sa mergi. Adica sa iei curbe,sa franezi tare,etc. Si daca nici dupa un training mai intens nu reusesti sa controlezi sotuatia si te vezi iar pus intr-o situatie in care scapi doar datorita norocului,atunci lasa-te. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Te.ai certat cu prietena si te.A dat afara, tu renunti la femei in general?)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Herbal_mix Postat Septembrie 23, 2017 Autor Share Postat Septembrie 23, 2017 Cilindrata pe care incepi conteaza mai putin, caii putere mai mult. Ti-ai dat raspunsul singur, ai inceput pe un motor prea puternic pentru capacitatile tale si ai facut buba. Nu degeaba zic toti motociclistii experimentati ca e bine sa incepi cu un motor mai slabut la inceput, sa te obisnuiesti cu pozitia in sea, comenzile, mersul pe strada, etc. De curiozitate, era R6 cumva? CBR? Oricat de ''cool'' si de atragatore ar fi, nu sunt motociclete de incepator. Depinde de tine daca o sa te urci in sea din nou, insa cu cat lasi mai mult timp sa treaca, cu atat mai greu o sa iti fie sa iti iei din nou motocicleta. Fz6 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leopold Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Mie cel mai relevant mi se pare DE CE ai intrat cu viteza prea mare in curba. Dar sincer, pentru ca, dupa cum spuneai, e viata ta. Un al doilea aspect care conteaza (mult mai putin) e ce varsta ai. Insa eu zic ca raspunsul la prima intrebare e critic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 sunt destul de incepator dovada accidentele ) dupa primul m-am urcat fara vreun stress inapoi. am dat si niste ture de circuit siiii.. m-am infipt cu toata increderea intr-un copac doua luni mai tarziu. dupa noua aventura, problema a devenit in primul rand sa revin la forma initiala. fara recuperare 100% nu iau in calcul sa ma mai urc pe vreo mobra. si asta va dura, aproape sigur nu prind sezonul urmator. poate in 2019 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fleur Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 cred ca este normal si rațional sa te intrebi daca ar fi ok sa continui dupa ce faci un accident. Insa speța accidentului descris de tine pare destul de clasica in sensul ca se întâmpla daca nu suntem concentrați. Cred de asemenea ca motor de 600 si 100 cai nu este exagerat insa ar fi probabil mai ușor de controlat/învățat un naked comparativ cu o super sportiva. Daca decizi sa continui pe moto nu cred ca ar fi un gest irațional in urma accidentului, daca decizi sa renunți in condițiile in care găsesti alte activități care sa-ți dea satisfacție similară nu consider ca este un semn de slăbiciune. Pe scurt: cred ca decizia ta de a continua sau nu - nu ar trebui sa fie influențată de faptul ca ai avut acest accident. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Herbal_mix Postat Septembrie 23, 2017 Autor Share Postat Septembrie 23, 2017 Mie cel mai relevant mi se pare DE CE ai intrat cu viteza prea mare in curba. Dar sincer, pentru ca, dupa cum spuneai, e viata ta. Un al doilea aspect care conteaza (mult mai putin) e ce varsta ai. Insa eu zic ca raspunsul la prima intrebare e critic. De fapt nu am intrat cu viteza mare ci in treapta mare intr-o curba stransa si am abordat-o gresit iar ulterior mi s-a parut ca pot sa ies din incurcatura fara sa franez prea tare. Pun pe seama unei relaxari prea mari la ghidon dupa o pauza mare si mers mult cu masina prin concediu.. Am 30 ani Moto fz6 semicarenat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leopold Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 De fapt nu am intrat cu viteza mare ci in treapta mare intr-o curba stransa si am abordat-o gresit iar ulterior mi s-a parut ca pot sa ies din incurcatura fara sa franez prea tare. Pun pe seama unei relaxari prea mari la ghidon dupa o pauza mare si mers mult cu masina prin concediu.. Am 30 ani Moto fz6 semicarenat Adica, ai intrat cu viteza prea mare intr-o curba, cu treapta nepotrivita ca sa mai obtii suficienta tractiune pe spate si ai evaluat gresit situatia cat timp mai puteai corecta? cumva ai si franat unde nu mai era constructiv? Relaxarea (in sensul sezlongului) nu prea are ce cauta pe mobra, cu atat mai putin pe drum public, si mai ales pe curba stransa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Sa mergi mai incet decat mergeai pana acum daca te mai apuci de motociclism . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Pe doua roti tot ce conteaza esti tu si tot ceea ce participa teoretic la trafic (ceva mai mult decat poti cuprinde cu privirea).... Tu iti rupi oasele daca evaluezi gresit situatiile sau participantii la trafic nu respecta legea. De ce ai vrea sa iti spuna altii ce este mai bine pentru tine? Te temi si ai nevoie de confirmare? Te crezi zmeu si ai nevoie de confirmare? Iti permiti inca un incident la coloana? Daca.... Daca.... Daca.... Tu esti singurul responsabil sa iei o astfel de decizie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei gras Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Poate te poate ajuta si o scoala de perfectionare cum are trancanici pe amcart. » Post actualizat in 23 Sep 2017 20:41 Accidente mortale sunt zeci pe zi in romania si cu toate astea e coada la permise pt categoria A .intradevar un pic mai periculos cu motocicleta dar cum au zis si colegii mai sus TU esti cel care conteaza si starea in care se afla motocicleta. Asta la tine a fost botezul!!!! . Toti motociclistii au cazut cel putin o data . E contactul cu realitatea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Dacă ai obiceiul să amesteci ierburile... Lasă-te. Dacă nu, învață și tu să faci o contravirare ca lumea si dă-i bătaie. Acum știi că asfaltul doare. O să fii mai precaut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 FZ6 nu e nici prea mare nici prea puternica pt prima motocicleta; deci nu motoru e devina. Daca aveai vreuna mai obosita, poate era chiar mai rau... frane mai slabe, suspensie mai "primitiva", etc etc Chestia cu treapta nepotrivita in curba nu am inteles-o. Ce treapta, la ce viteza? Dece crezi ca solutia de a frana era cea salvatoare? Eu cred ca tu te-ai pierdut fix din momentul in care in mintea ta a aparut ideea ca ai intrat prea tare in curba si TREBUIE sa franezi; te-ai blocat si nu ai mai putut lua decizii logice si corecte - gen retrogradat 1 poate 2 trepte pt a avea frana de motor (ziceai ca ai intrat in treapta prea mare, daca stii sa faci corect downshift, iti ia sub o secunda), luat pozitie adecvata in sa, controlat bine comenzile si inclinat mai mult motorul (90% din cazuri se poate inclina mult peste ce avem senzatia ca ar fi limita de a scapa de sub control). Pt a avea stabilitate pe traiectoria curbei, trebuie sa ai tractiune pe roata spate; asta nu se intampla daca tai gazul, sau scoti la liber, sau franezi sau schimbi incorect, sau.... Si daca toate astea nu se pot aplica, e si franarea de urgenta o solutie si chiar daca nu poti evita un eventual impact macar poti incerca sa il pregatesti in asa fel incat sa ai cat mai putin de suferit. In fine, daca te decizi sa continui, urmareste sa iti imbunatatesti abilitatile de a pilota corect motocicleta; asta e o chestie care trebuie sa continue la nesfarsit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Septembrie 24, 2017 Share Postat Septembrie 24, 2017 Stimate coleg eu zic asa : 1. Cu mersul mai incet este o poveste frumoasa . De cate ori urc pe moto imi propun asta si tine exact pana ce pornesc motorul. 2. Economiseste un drum la medic. Nici unei persoana perfect sanatoase nu va recomanda asa ceva. Eu am avut parte de asa o recomandare mi-a zis" ruleaza linistit ca nu ai reumatism". 3. Dupa ce ai avut coloana vertebrala afectata sa nu te mai joci gandeste-te cum ar fi sa stai toata viata intr-un scaun cu rotile. Eu am avut bazinul fisurat dar nu a fost din vina mea. 4. Chiar daca mergi incet si nu gresesti niciodata riscul pe moto este f. mare ca dau altii peste tine.Trebuia sa duc un medic la verisorul meu si i-am platit taxi cu toate ca ardea de nerabdarea de a urca pe moto. Cauza nu raspund decat de propria persoana. Deci recomandarea unui batran "umbla cu masina si fereste motociclistii" Iti doresc multa sanatate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 24, 2017 Share Postat Septembrie 24, 2017 exista tot felul de cursuri de condus motocicleta defensiv / proactiv / etc ... doar ca iti trebuie mobra ta tie ti-au folosit? ai impresia ca un dresor bun poate invata o pisica sa latre? filmele americane sunt de divertisment, nu mai credeti tot bullshitu , nu, nu sunteti toti speciali , daca vrei nu inseamna neaparat ca si poti da, sunt cursuri , da o sa te ajute , nu se stie cat, poate doar te ajuta sa te infigi cu incredere in alt podetz. toti aplaudacii or sa-ti dea cu rip , ai fost baiat bun, te dadeai binisor , altii mai realisti or sa apara ... era praf : "i-am prezis intalnirea cu tiru de pe contrasens dar nu m-a ascultat" astea-s doar supozitii , poate esti urmatorul rossi .... (nu nu esti , ala a inceput inainte sa aiba floci si nu a ratat o curba cum ai facut tu niciodata ) » Post actualizat in 24 Sep 2017 07:12 Stimate coleg eu zic asa : 1. Cu mersul mai incet este o poveste frumoasa . De cate ori urc pe moto imi propun asta si tine exact pana ce pornesc motorul. asta e esenta motociclismului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.