Sari la conținut

Distante de franare - probe practice


misionaru
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 633
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Felicitari pentru initiativa de a va intalni si antrena frinarea. Recunosc ca nu am citit tot topicul ci doar ultima pagina, am vizionat inclusiv video-ul postat mai sus.

 

O sugestie, data viitoare, cu grija, pe frinare, incercati sa inclinati usor motorul ( 2-5 grade ), ca si cum incercati sa evitati un obstacol. Veti observa cum distantele de frinare se micsoreaza fata de cele facute cu motocicleta la verticala.

 

In orice caz, bravo celor care au avut aceasta initiativa si distractie cit mai faina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumim pentru susținere :)))

 

Denis, cu speranța că nu o sa cad, chiar am sa încerc. Multzam.

 

Limpta, îl am... Cred, încă nu știu la care din ele te referi, dacă îmi dai în privat un nr de tel, ne conversam mai ușor. :)

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un articol interesant:

http://www.elsevierscitech.com/pdfs/CEP_Corno.pdf

 

Rezumat pentru cine nu are chef sa-l citeasca:

* Frana optima = fata + spate + motor (intr-o ordine si un control complicat, cam imposibil de implementat manual)

 

* Roata spate trebuie sa stea pe asfalt daca se urmareste minimizarea distantei.

 

* Reglajul suspensiilor e unul dintre cele mai importante lucruri la franare.

 

Am o banuiala ca recoltele recente de mobre cu multa electronica deja implementeaza variatiuni ale acestui sistem.

Editat de iocapa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o banuiala ca recoltele recente de mobre cu multa electronica deja implementeaza variatiuni ale acestui sistem.

 

Am frana combinata la KTM si tot in stoppie se ridica. Fata e baza din pacate. De preferat cu ABS ca sa poti sa apuci cu 4 degete cand te sperii. Daca n-ai ABS, exersat la greu :)

E corect ce zici tu acolo dar practica ne omoara :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta e ideea, ca am observat o chestie la mine. In modurile "race" face stoppie, in modurile "strada" nu. Asta fara sa intre abs-ul, deci cumva prin controlul presiunii in sistemul de franare. Am sa testez foarte curand cu un logger, nu prea am timp in perioada asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un articol interesant:

 

http://www.elsevierscitech.com/pdfs/CEP_Corno.pdf

 

Rezumat pentru cine nu are chef sa-l citeasca:

 

* Frana optima = fata + spate + motor (intr-o ordine si un control complicat, cam imposibil de implementat manual)

 

* Roata spate trebuie sa stea pe asfalt daca se urmareste minimizarea distantei.

 

* Reglajul suspensiilor e unul dintre cele mai importante lucruri la franare.

 

Am o banuiala ca recoltele recente de mobre cu multa electronica deja implementeaza variatiuni ale acestui sistem.

 

Exact ideile astea se discuta si se sustin si la cursurile moto, cel putin la cel la care am fost eu. Deci, probabil, oamenii nu sunt paraleli.

 

Practica, insa, ne omoara. La figurat, macar la inceput :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate o trebui sa muti fundu mai in spate pe mobra, cat pêrmite saua?

daca o motoreta de 250kile care are proiectata greutatea pe spate tot se ridica, cred ca vine un moment in care n-ai ce-i face. Desigur cum zicea si colegu' mai sus, cand aderenta e buna si comboul asfalt-cauciuc se intelege bine.

 

N-am incercat s-o dau peste cap totusi ca sa vad daca sistemele vietii dau drumul la frane dar cred ca oricum e irelevant. Juma' de metru tot se ridica. Poate cu pasager si 3 saci de ciment in spate ar fi altfel. Ideea era ca desi ai calculatoare, cand spatele e in are nu prea mai are sens. Partea buna e ca alde calculatoarele ajuta si intervin in conditii normale de asfalt unde la o franare mai insistenta ca sa zic asa se aude cum tacane lantul, deci pune frana si pe spate. Dar daca esti hapsan si apuci maneta cu 4 degete, odata spatele in aer e zero barat.

 

Desi are wheelie control, habar n-am daca are si stoppie control :D si oricum nu vreau sa incerc sa vad daca se da sau nu peste cap la cata vaca e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu vroiam sa o dam in care o are mai mare. Era doar o obeservatie legata de film.

In ceea ce priveste skill-ul, fara dubii stai mult mai bine. Nu ma mai dau pe circuit din 2011 si km care-i fac pe an ar putea fii facuti si pe bicicleta.

pai nu mai bine te-ai retrage langa alti monstri sacrii ... gen DN

 

nu inteleg ce vrei sa demonstrezi aici , se vede destul de clar care-s belbozii in toata povestea , macar lasa in pace oamenii care vor sa invete cate ceva

 

ti-ai demonstrat singur de cateva ori ca nu stapanesti nici teoria nici practica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu mai bine te-ai retrage langa alti monstri sacrii ... gen DN

 

nu inteleg ce vrei sa demonstrezi aici , se vede destul de clar care-s belbozii in toata povestea , macar lasa in pace oamenii care vor sa invete cate ceva

 

ti-ai demonstrat singur de cateva ori ca nu stapanesti nici teoria nici practica

Pentru ca intrebi:

Ma voi referi doar la filmarea pe care LimpTa ne-a pus-o la dispozitie.

Frana la 50 km/h:

- Franarea incepe cu cca 4 m inainte de linia de referinta trasata pe asfalt, vezi prima poza atasata, la viteza de 50 km/h indicati in bord. Plus cei 6,5 m masurati rezulta doar 10,5 m. Evident ca am pus frame-ul in care deja levierul de frana fusese miscat, nu cel in care doar il atinge.

Frana la 80 km/h:

- Franarea incepe tot cu cca 4 metrii inainte de linia de referinta de pe asfalt, vezi cea de-a doua poza atasata, la o viteza de 79 km/h indicati in bord. Plus cei 22,5 masurati rezulta doar 26,5 m. Ca si in cazul de mai sus am pus frame-ul in care levierul de frana fusese deja miscat.

Frana la 100 km/h:

- Frana incepe cu 3 - 4 metrii inainte de linia de referinta, vezi poza 3, la o viteza de 100 km/h indicati pe bord. Plus cei 32 metrii masurati ies cam 35,5 m.

 

In filmele atasate de Vlad N, cu franele lui LimpTa (presupun de la 50 km/h si 100 km/h). in frame-ul in care roata fata atinge linia de referinta (de unde ar incepe franarea) furca este deja maxim comprimata, vezi pozele 4 si 5, adica franarea propriu-zisa a inceput undeva inaintea liniei de referinta.

Daca este sa compari valorile corectate cu cele masurate cu "telemetrie" de publicatii sau producatori atunci rezultatele sunt apropiate. Aici un exemplu, o publicatie, cu distanta de franare de la 48,5 km/h (in 10 metrii) si 96,5 km/h (in 38 metrii)

 

https://www.cycleworld.com/2017-suzuki-gsx-r1000r-vs-2017-yamaha-yzf-r1-comparison-review#page-5

 

Din cele de mai sus s-ar intelege ca as avea o problema cu LimpTa, total gresit, ba din contra sunt "fanul numarul 1", filmuletele puse la dispozitie sunt foarte bune din care poti trage concluzii pertinente (pentru cine vrea).

Tu, becule, poti sa masori in continuare de unde opresti, inapoi, cati metrii vrei si sa o consideri distanta de franare.

 

 

Hahaha...n-am nimic cu Ettore, chiar cred ca a avut un rol benefic in disputa, dar am cam ras cand a constatat ca simularea aia de comprimare a furcii a gherlit.

Felicitari participantilor.

 

Sa stii ca nu erau desene animate.

post-72918-0-46391800-1527436265_thumb.jpg

post-72918-0-04916100-1527436273_thumb.jpg

post-72918-0-59322300-1527436302_thumb.jpg

post-72918-0-38422500-1527436310_thumb.jpg

post-72918-0-02899500-1527436316_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am insinuat ca ar fi fost.

Ma gandesc ca poate LimpTa se pregatea de franare, pentru a nu pierde timp cu pozitionarea degetelor pe levier, nu ca ar fi pus deja presiune in circuit cu 4m înainte. E destul de probabil.

Raman la părerea ca furca se comprima foarte repede de la momentul aparitiei decelerarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu tine in ceea ce priveste pregatirea, adica pui mana pe levierul de frana, fara sa tragi de el. Eu am pus primul frame in care levierul a fost miscat, adica aplicata o presiune.

Ce inseamna "repede", cand vine vorba de comprimarea furcii? adica in 300 ms sau 1 secunda? Daca e sa consideri 1 secunda, ar insemana la o viteza de 100 km/h circa 20 metrii (daca mai tii cont si de franarea propriu-zisa).

In cazul desenelor animate, unde este "replica" unui CBR1000RR (SC57), se comprima in 0,5 - 0,6 secunde si arata ca in 5 - 6 metrii se comprima complet (in cazul unei frane de la 72 km/h).

 

Nu am insinuat ca ar fi fost.
Ma gandesc ca poate LimpTa se pregatea de franare, pentru a nu pierde timp cu pozitionarea degetelor pe levier, nu ca ar fi pus deja presiune in circuit cu 4m înainte. E destul de probabil.
Raman la părerea ca furca se comprima foarte repede de la momentul aparitiei decelerarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am insinuat ca ar fi fost.

Ma gandesc ca poate LimpTa se pregatea de franare, pentru a nu pierde timp cu pozitionarea degetelor pe levier, nu ca ar fi pus deja presiune in circuit cu 4m înainte. E destul de probabil.

Raman la părerea ca furca se comprima foarte repede de la momentul aparitiei decelerarii.

» Post actualizat in 27 May 2018 21:23

Nu am insinuat ca ar fi fost.

Ma gandesc ca poate LimpTa se pregatea de franare, pentru a nu pierde timp cu pozitionarea degetelor pe levier, nu ca ar fi pus deja presiune in circuit cu 4m înainte. E destul de probabil.

Raman la părerea ca furca se comprima foarte repede de la momentul aparitiei decelerarii. Poate cineva care are informatia (ceva grafice de pe data loggere) poate lamuri aspectul, dar tind sa cred ca se comprima in zona optima de lucru (pentru tracțiune maxima in cazul asta) la viteza foarte mare, pe hard braking. Stiu ca depinde de furca si setari de preload si dumping, dar nu am valori. In alta ordine de idei, diferentele intre motociclete pot fi mari nu numai din cauza sistemelor de franare si, mai mult, pentru aceeasi motocicleta, valorile difera si in functie de setarile suspensiei. Probabil o setare de curse (mai ales pentru un circuit rapid), nu da rezultate optime in privinta distantelor de franare pana la full stop.

Complicata treaba, cred insa ca proba practica a baietilor e totusi destul de exacta si ar trebui sa ne deschida orizontul abordarii analitice, in loc sa ne bage in cerc vicios.

» Post actualizat in 27 May 2018 21:30

Scuze, am avut probleme de conexiune si am repetat o parte din raspuns, crezand ca nu a fost postat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Ca sa mai diversificam de la subiectele deja cunoscute, se mai baga cineva pentru sesiunea de toamna?

 

Eu as mai baga o runda pentru ca am alt motor si sunt tare curios sa vad cum se comporta cand abuzez de maneta aia apasata...

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Weekendul asta eu nu pot.

 

Nu va simtiti obligati, daca vreti, bagati o intalnire de incalzire si puneti aici poze si filme, taman bine sa ne simtim motivati pentru urmatoarea, vorba vine :)


» Post actualizat in 13 Sep 2018 21:09

Revin cu un update, weekend-ul 22-23 septembrie ar fi ok pentru niste probe.

 

Cineva interesat? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Weekendul asta eu nu pot.

 

Nu va simtiti obligati, daca vreti, bagati o intalnire de incalzire si puneti aici poze si filme, taman bine sa ne simtim motivati pentru urmatoarea, vorba vine :)

» Post actualizat in 13 Sep 2018 21:09

Revin cu un update, weekend-ul 22-23 septembrie ar fi ok pentru niste probe.

 

Cineva interesat? :)

M-as baga eu cu moto cu ABS, acuma' nu stiu cat de relevant e pt voi ca eu pot sa dau in frane ca surdu'-n tobe si in cel mai rau caz imi face masaj la mana/picior. :)

Editat de 9470m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...