Sari la conținut

Prima mea mobra


Noapte
 Share

Postări Recomandate

Nu sariti cu topoarele, nu ucideti pianistul, nu maruntiti din buze, admirand tavanul cerand sf treimi sa se coboare pe al meu scalp: deschid si eu un topic (in premiera aici) cu prima mea motocicleta dobandita la 42 de ani. :)

Am dat sala, poligonul si traseul lunea viitoare, sau, daca ucid instructorul, la parastasul de 6 luni, la primavara.

Transalp XL650, 2003. Are o dotare fenomenala: dupa ce fac si eu 200-300 de km, ma voi considera un zeu, deci chestia aia de deasupra ghindonului imi va diminua deranjul generat de fotonii emisi din far, care vor naviga paralel cu motocicleta, nereusind sa se desprinda din cauza vitezelor luminice pe care le voi avea. Voi avea succes in acele de par, unde, probabil, nu voi permite fortelor centrifugale sa ma cioparteasca molecular, deci voi actiona sistemul de franare (un bat prins pe ghidon cu sistem de basculare care, la actionare, va intra intre spite). Normal - bat de esenta tare, molid cu incluziuni de aliaj de titaniu.

 

(pt blonzi, si pt Homo Teleormanius acesta a fost la misto. Probabil nu voi trece de viteza sunetului. In curba.)

Rad de mine, nu de motor. Sunt numit"simplu cognitiv" adica prost ca noaptea pe limbajul nostru, al inginerilor.

 

 

 

 

post-97753-0-05259900-1509050662_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahahahahahahaa. Alt inginer. Cred ca e plin forumul de noi. Tu lipseai cu stilul tau, pe topicul ala, in care ne apucasem de cal ulat distanta de franare la o viteza v :)) bine ai venit, nocturnule. Tu ai luat o motorisca foarte cinstita. Atentie, afara s a racorit binisor, aderenta e slaba. Ia o usor. Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa o stapanesti sanatos macar vreo jumatate de milion de km, SAU pana te plictisesti tu de ea, (care o fi sa se intample mai intai)!

Pune-i un crash bar pt cazul in care fotonii ar inceta sa se mai deplaseze paralel cu mobra, si vor tinde sa atinga moleculele vopselei. :)

 

Nu in ultimul rand, succes maxim la examen!

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

haters will hate but - Honda-i Honda :)

 

Parerea mea ca ai ales bine. Aia cu batul intre spite se folosea la biciclete. La motociclete poti incerca un bocanc din acela de santier, care sa fie apasat perpendicular pe roata de un piston hirdaulic. Dar pana una-alta poti lasa sistemul din fabrica. Nu e la fel de performant dar isi va face treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S o stapanesti sanatos , maestre . Te asteptam la intrunirile Transalp anuale (se intampla de 10 ani neintrerupt). Faina fiara , am condus si eu niste ani si niste km asa ceva, varianta de 600. Spor si bafta, ca primavara e aproape :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor de urari si incurajari!

 

Cum zice vorba cantecului de dragoste de la Napalm Death

"Cetina verde de brad

Oh my God ii O Mai Gad

Deci bleed and die!"

Mi-am luat carnetul. (Raed Arafat, dai o cina, cand ma intalnesti, ca ai avut o zi linistita).

Cam cretina analogia la 2 ani de la Colectiv, dar atata descarcare am acum in sinapse.

 

Cu toate ca sunt fericitul posesor al unui scrot monocameral, nu mai am posibilitatea de a invarti bilele chinezesti intre degete, cand cuget. Au fost 3 grade si vant puternic pe traseu, dar na...ce nu facem noi pt acest hobby! :)

 

Ne vedem pe drumurile patriei! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Seara buna! Revin cu 3 chestii:

1. Mi-am cumparat casca: Probiker KX 4. De ce mi-am luat casca asta??? (nu-i retorica, va intreb pe voi). Pt raspunsurile ce le anticipez gen "De prost ce esti" sau "Cu casca aia nu te poti duce nici sa te caci", faceti-va saving la uzura tastaurii - e buna de ceva???

2. Maine vreau sa fac a 2-a tura lunga Cluj-Apahida (cca 20 km dus intors), deci orice biciclist de pe-aici e binevenit sa ma insoteasca. Vom porni la prima ora si se va merge destul de alert (25-40km/h), ca e musai sa ajung pe lumina inapoi pt ca...

3. N-am lumini. Desi e dotatata cu far, stop si semnalizatoare, pur si simplu nu are (sau n-am gasit) de unde sa le aprind. Apas un buton de pe ghidon stanga...claxon. Bun...un buton rosu pe dreapta ("Aha!" Exlam eu. "Japonezul asta, posesor de Lean mfg, mentalitate Toyota, etc s-a gandit la toate: e rosu, ca becul se incalzeste, alea alea"). Apas. Moare motoru'. "Mnezo!" gandesc eu, cu ura si farame de tourette de care sufar cand sunt calm. Apas pe singurul buton pe care stiu ce face - reporneste motorul. Apoi imi dau seama! In fata, pe stanga este o maneta. "Clar!" imi zic. "E simplu! e mecanismul care pune dinamul pe roata!" Trag de el spre ghidon, cand colo incepe sa se tureze motorul. E clar. E posedata, dau cu tamaie sa iasa dracul din ea. Zis si facut. Ma duc duc la Pista bacsi singurul preot cu care ma mai inteleg: "Aghiasma nu estem la mine, ca eu romano-katolikus, nu ortodox prostalau ca tine, dar binecuvatez la mine motobitzicli al tau" zise Pista bacsi, tragand alene din tigara, sub o nisa, sa nu-l vada D-zeu ca fumeaza. No bine! Zis si facut, binecuvantat la ea, dar...

 

 

...n-am lumini, deci ne intoarcem pe zi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles! trebuie sa uit de van gogh, sa ma iluminez putin + trebuie sa pun un ventilator in fata senzorului de vant care citeste viteza, sa pacalesc sistemul.

Am plecat la muzeul de arta, dupa aia la o firma de pc-uri!

 

:D

 

Da de casca? Ca pt asta mi-am postat imbecila postare! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probiker in general este o firma low cost si casca asta vad ca e flip-up si costa 60 EUR noua, adica hmm... Cam ca in orice domeniu cat dai atata face, o casca decenta pleaca de pe la 200 de euro. Daca o mana, un picior se mai repara dovleacului mai greu ii dai de cap. La o casca mai serioasa cu 60 de euro cumperi o viziera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

paulynos, multumesc de parere. dar....in premiera pe acest forum, ma obligi sa postez serios. :)

 

Ce inseamna casca decenta si de ce pleaca de la 200 de euro?

Maine ma duc la vanzator sa cer o casca decenta de 200 de euro. El imi da o alternativa la care face o reducere de 10%, ca este roz si nu o cumpara nimeni, deci la 190 nu mai este decenta?

 

Se poate un alt raspuns? Ca-i de plastic, crapa usor, se formeaza o microfurtuna in capul meu la 90 de km/h, ca-i un brand facut pe vapor, care nu urmeaza nici un standard/ norma in ce priveste siguranta, etc?

Cuantificarea calitatii unui produs doar dupa pretul de comercializare, cam a devenit un criteriu deformat de catre societatea de consum. Cam din 14 aprilie 1912, cand un grup de oameni foarte destepti si bogati s-au simtit intangibili printre sloiuri, in nordul Atlanticului. :)

 

...cred ca si acum ii bufneste rasul. :D

Editat de Noapte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Noapte: @paulynos are dreptate. E drept, nu a intrat in detalii, dar are dreptate. In motociclism, ca aproape peste tot, pretul reflecta calitatea. O casca decenta, asa cum a spus si el, cam pleaca de la 200 EUR (Asta nu garanteaza insa ca o casca de 700 EUR o sa te salveze daca dai cu bostanul de copac, de stalp sau de asfalt la viteza mare).

 

Numai bine si bucurii cu motorul nou!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand aleg o casca sunt atent la confort (sunt biciclist iar bratele ochelarilor pot fi foarte deranjante), la review-urile privind securitatea castii si, cel mai important, sistemul de inchidere al castii astfel incat sa nu zboare de pe cap in caz de accident.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt mai multe materiale dintre care producatorul alege sa construiasca un anume model de casca, in functie de "targetul"acesteia.

Fibra de sticla (probabil cea mai ieftina), materiale compozite, rasini exotice, fibra de carbon, etc.

Siguranta in exploatare a unei casti e data de un cumul de caracteristici. Compozitia outershell-ului e doar una dintre acestea.

E un topic interesant si amplu, pe care e bine sa il aprofundezi.

Sugesta mea e sa nu iei de bune nu stiu ce teste, iar review-urile de pe youtube sa le iei cu un strop de sare. Cauta sa VEZI si sa pipai cat mai multe casti, si acorda importanta si sigurantei pasive pe care o ofera (camp vizual, materiale interior, usurinta in operarea cu manusile puse a aerisirilor si vizierei, sistemul de prindere, forma interioara, accesorii, etc.)

Spor!

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor de pareri.

Inteleg si ce spune paulynos, am ajuns sa am multe hobby-uri, pe cateva dintre ele am ajuns sa dau multe FSN-uri (Fonduri fara Stirea Nevestei), dar in toate domeniile am vazut multe chestii overated doar pt ca au un nume.

Eu cum ma pricep acum la tot ce inseamna motociclismul, cam cat se pricepe preafericitul Daniel la cosmogoniile vedice, am sa pun multe intrebari cretine pe-aici si n-am sa contrazic pe nimeni... :)

 

Merci de rabdare! :)

 

OnTopic: azi am facut a 2-a tura cu dansa, pana in Cheile Turzii, a fost de-a dreptul superb!!!!!

 

LE: @Zappy - am parcurs threadul cu casti, m-a luat cu ameteala! :)

Editat de Noapte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...