Jump to content

Recommended Posts

Nu mai tin minte pe unde am vazut un film cu o janta de ktm 1190 parca. E janta de 990 cu o banda peste nipluri. Din fabrica, adica un adeziv destept. Si eu am sa fac asta la primavara, pe 950. Am un Slime in bagajul de enduro si o pompa. E mai usor decat leviere si multa munca. Mai ales pe mitas 09, care e din beton. Deci, puteau si ei sa rupa niste “prenandez” si sa le faca tubless.

Edited by Patrick_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multe din soluțiile aste "de fabrică" au fost furate de pe forumuri sau de pe youtube :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, greenharleyd said:

nu inteleg de ce inca sunt preferate variantele de fabrica cu camera

Cand o sa dejantezi un tubeless la dracu-n raznic o sa intelegi.   O roata TT poate fi carpita sa ajungi cumva la destinatie, si nu prea dejanteaza cand mergi cu presiune mica in roata.

Edited by DKW

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Cand o sa dejantezi un tubeless la dracu-n raznic o sa intelegi.   O roata TT poate fi carpita sa ajungi cumva la destinatie, si nu prea dejanteaza cand mergi cu presiune mica in roata.

Nu asta e motivul real pt cei ce prefera camera, ci faptul că la endureala serioasa scazi presiunea și o roata tubeless nu face fata distracției.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, greenharleyd said:

De acord cu tot mai putin cu asta. Nu pricep in ruptul capului necesitatea camerei. Spitate da, dar de ce nu tubeless? Daca te duci la capatul pamantului, iei cu tine camere si in caz de belea pui camere si gata. Dar invers nu-i la fel de comod. Zau nu pricep de ce trebuie sa fie musai cu camere, cand poti avea ce-i mai bun din ambele lumi cu jante spitate tubeless...

LE: iar am luat-o pe aratura cu off-topic, scuze :).

 

15 hours ago, vis-a-vis said:

Acum că tot am deschis vorba despre chestii tehnice, îmi spun părerea. Roțile spițate sunt într-adevăr mai potrivite pentru o motocicletă care circulă pe drumuri proaste. Tensiunea se distribuie uniform. Marea problemă e atunci când vrei să spițezi o roată care nu are gaurile pe centrul jantei. Vezi soluția BMW cu spițele pe marginea jantei. Au mai apărut soluții cu niște inele de care să prinzi spițele, cum are SuperTenere nou și parca V-Stromul XT. La astea ai tubeless, dar soluția nu e atât de eficientă ca roata clasică cu niplurile-n jantă și gaurile pe aceeasi linie pe centrul ei. De fapt asta se caută, simplitatea, nu neapărat că are cameră. Asta e doar în mintea celor care nu pricep aspectul. Partea bună e că se pot face tubeless și astfel de roți, mai ales cele de spate care sunt mai late și jantele au umerii ăia opritori (beadlock). Roțile de față fiind în majoritate de 21" și cu jantele foarte înguste, nu au loc pentru ele. Însă, se pot fura idei din industria bicicletelor, unde tehnologia roților e la ani lumina fața de cea moto. De exemplu avem roți tubeles cu șpițe din fabrică cu interiorul tot din același material. Sau jante "tubeless ready" pe înteriorul cărora se aplică o bandă tubeless pentru etanșare. Deasemenea, se mai etanșază niplurile cu diverse soluții, silicoane sau alte năzbâtii. Dar, na... trebuie putin simț tehnic și chef în a le face. Plus că pot să nu iasa bine din primă și trebuie insistat. Deasemenea, nici soluția antipană nu-i de neglijat, "Slime" sau "Fakir" de producție românească. Se poate băga și în cameră. Marea problemă a roților cu camera este valva. La presiune mică, atunci când ești nevoit să lași roata moale în teren accidentat, dacă ai trecut cu roata prin apă sau noroi și s-a udat puțin între cauciuc și janta, dacă dai un pic de gaz mai tare și n-ai nici "rimlock", atunci o retezi instant. Măcar spatele ar trebui făcut tubeless, ori cu niplurile etanșate cu smacuri sau bandă, ori cu Tubliss©. Fața o repari mai repede...

Fix de asta, da, m-am exprimat mai prost dar am vrut sa subliniez diferenta de constructie dintre jantele spitate tubeless BMW si Suzuki (asa e, cu cercurile alea pe centru sunt si la jantele de pe DL1000XT) si cele care-s cu spitele centrate si care de regula sunt cu camera (sau tubeless-ready). Mersi de completare. Plus ca ai flexibilitatea de a pune camera in case shit happens si nu ai cum sa repari gaura, sau daca esti deja cu camera sa cobori presiunea super mult pentru portiunile mai dificile (acuma depinde; daca ai deja cauciuc tubeless pe janta e posibil, in functie de cauciucul pe care-l ai instalat, sa ai si peretii laterali super rigizi si poti sa scazi presiunea pana behai ca nu o sa se lase la fel de mult ca un cauciuc non-tubeless).

Edited by xtx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai și pe fața?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un topic foarte foarte interesant, cum mai rar văd pe aici. Un dialog civilizat făcut de pasionați și cunoscători. Cred că e singurul pe care l-am citit cap coadă.

Scuze de off-topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, vis-a-vis a spus:

Ai și pe fața?

 

Yep. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 18.11.2018 la 16:28, popp a spus:

Daca trebuie sa dai anvelopa jos, dintr-un motiv sau altul, trebuie sa desumfli "camera" tubliss, nu? Ceea ce are un risc inerent, ca la mama naibii nu stiu daca mai poti reface presiunea de 100PSI... Dar intradevar pare solutia cea mai interesanta - pacat ca trebuie gaurita janta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 30 minute, greenharleyd a spus:

Daca trebuie sa dai anvelopa jos, dintr-un motiv sau altul, trebuie sa desumfli "camera" tubliss, nu? Ceea ce are un risc inerent, ca la mama naibii nu stiu daca mai poti reface presiunea de 100PSI... Dar intradevar pare solutia cea mai interesanta - pacat ca trebuie gaurita janta...

Iti trebe o pompa de bicla, pentru amortizor de spate- 65 lei la decathlon.

Cat despre janta gaurita, daca vrei sa faci "umpic" de enduro cu tenere-ul (dupa cum a spus si vis-a-vis mai sus), oricum iti trebe o "papiota" pusa ( ca sa nu alunece camera sau mousse-ul de rally raid, cine stie), sens in care dai gaura. Sau, daca nu te multumesc acele jante, iti iei excel-uri cu gauri gata date.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La XR650R și la Supertenerele vechi sunt deja date găuri din fabrică pentru rimlock. Multe spițate au deja gaura, astupata c-un plastic. Trebuie verificat.

Eu am o pompă de podea pentru roti de cursieră, bagă 180 psi. Am și una mică de mână, chiar micuță, cu care bag 120 psi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiam de tubliss, pare super tare! Se pare ca totusi ar trebui sa fii mai atent cand dai jos cauciucul, ca exista un risc mai mare sa ciupesti camera... Dar tot e super misto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tubliss nu e strict pentru off-road? Parca citisem ca producatorul nu recomanda folosirea pe sosea pe distante lungi din cauza caldurii ce se acumuleaza. Ori cel putin pentru mine despre asta e T700: ceva distante pe sosea, apoi ceva distanta fara asfalt prin munti, paduri, deserturi si din nou sosea. Nu cred ca cineva isi imagineaza ca va folosi T700 doar pe off-road.

Am tot urmarit T700 in ideea ca ar fi un inlocuitor bun pentru putoarea mea de Transalp XL700. Rotile cu camera si pretul ma fac sa ma uit mai atent la DL650XT, chiar daca nu are un pedigree de off-roader atat de bun.

Edited by biohazardousguy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 minute, biohazardousguy a spus:

Rotile cu camera si pretul ma fac sa ma uit mai atent la DL650XT, chiar daca nu are un pedigree de off-roader atat de bun.

Putin off-topic, dar ai putea sa arunci un ochi si la noul CB500X (MY2019) plus un kit de roti cu spite tubeless de la Rally Raid. Daca mergi solo, e o alternativa de luat in calcul. Si are 197 kg la plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 18.11.2018 la 1:37, ERU a spus:

Nu asta e motivul real pt cei ce prefera camera, ci faptul că la endureala serioasa scazi presiunea și o roata tubeless nu face fata distracției.

 

DKW a zis fix acelasi lucru. Oare de ce il contrazici?

La 19.11.2018 la 17:34, greenharleyd a spus:

Daca trebuie sa dai anvelopa jos, dintr-un motiv sau altul, trebuie sa desumfli "camera" tubliss, nu? Ceea ce are un risc inerent, ca la mama naibii nu stiu daca mai poti reface presiunea de 100PSI... Dar intradevar pare solutia cea mai interesanta - pacat ca trebuie gaurita janta...

Motocicletele care au cu adevarat nevoie de aceasta gasenita, au deja janta gaurita diametral opus valvei principale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diametral o lae...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inclin sa cred ca nu prea exista termen de comparație între Strom XT 650 și Tenere 700, oricat de puțin m-ar fi impresionat ultima. 

Stromul este un turism-adventure în timp ce Tenere adventure. 

Strom bun de Ungaria, Cehia. 

Tenere bun pt România, Bosnia șamd. 

Ca de obicei - din punctul meu de vedere. 

Cu respect. 

 

Later edit:

Cb 500 x citat de multa lume în topicurile recente este, iarăși dpmdv, o gluma. 

Îmi cer scuze dacă ma exprim f brut și necizelat, dar ca să ma explic:

* pe mana mea, la stilul meu de mers și pe traseele care îmi cresc mie pulsul de bucurie, Cb 500 x și Strom XT sunt în aceeași oala și nu am rezista o săptămână împreună. În România. După care cineva ar ajunge la raionul de salvage. Ori eu, ori motocicleta. 

Sunt ambele motociclete de, maxim, forestiere. 

* Cu Tenere cred ca as putea conviețui liniștit o luna în Ro. Dar nu as putea sa nu ma gândesc non stop cum ar fi sa ma și dau (aka 790), nu doar sa parcurg. 

Edited by DeVazut_TM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai inseamna ca tu ai gasit modelul care sa-ti placa si mai important, sa-l si folosesti la capacitatile lui.

Majoritatea se multumesc sa parcurga forestiere si cauta o mobra care sa fie decenta si la drum lung, cu pasagera. Pentru asta V-Strom (urile) sunt f bune. De fapt tot ce inseama GS-uri, Tigere, etc, sunt tot din aceeasi oala. Si slava domnului, exista suficienti clienti pentru ele.

Cu CB500X ori G310GS preparate de Rally Raid e plin youtube-ul de filmulete si se pare ca se descurca destul de bine pe niste trasee unde ceva mai mare/greu s-ar chinui. Bine, e vorba de kit-uri complete (suspensie, roti, etc) care costa multisor (de ex un CB500x + kit full te duce cam 10k euro).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pret oficial in Olanda, 9.59 EURO:

 

 

Edited by greenharleyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mobile.de aparusera acum cateva saptamani cu precomanda la 8950 Euro. Acum nu mai e nici un anunt. Probabil ala va fi pretul si pt Ro.

 

9.000€ Tenere 700, 13.400€ 790 Adv R, iese cum vorbea lumea, aproape 50% in plus diferenta de pret pt KTM.

 

Ce-i drept iti faci treaba si cu Tenere, pacat ca nu i-au pus roti tubeless (asta e cam cel mai mare dezavantaj, mai ales pt travel/adventure).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, ovi_ice a spus:

pacat ca nu i-au pus roti tubeless (asta e cam cel mai mare dezavantaj, mai ales pt travel/adventure).

Si rezervorul prea mic, si centrul de greutate cam sus, si-ar mai fi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca si-au mai revenit in simtiri cei de la KTM. Acum cateva saptamani erau 14k, respectiv 14.8k.

 

ADv.thumb.png.9db0b0ef2ba5b7519b805b572b96eabb.png

 

813219901_AdvR.thumb.png.77845c44b6a102f6befb9602460b46d0.png

 

Chiar daca este in clasa simplu si eficient, nu sportivitate si high tech, la asemenea diferenta de pret, Yamaha este o alternativa/concurenta serioasa.

Mi-a cam dat de gandit, recunosc. 

 

Totusi, luind in calcul investitia de RD in jurul unor propulsoare deja existente, preturile tuturor celor 3 modele sunt inca foarte discutabile dpmdv. 

Pare mai degraba o intelegere intre doi giganti, din care ei ies pe profit iar cumparatorul, limitat in optiuni, plateste. Cererea bate oferta si realitatea bate filmul. Pam pam.

 

Edited by DeVazut_TM

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 20.01.2019 at 20:39, greenharleyd said:

Pret oficial in Olanda, 9.59 EURO:

 

 

Din câte văd e pentru Belgia. Dar cam tot aia e. La sub 10.000 față de peste 12.500 pentru KTM, își are locul ei pe piață.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...