Sari la conținut

Import moto din UE (acte, costuri etc)


raulus
 Share

Postări Recomandate

Numere rosii:

 

 

mie mi-au dat numere patrate si am platit 17 lei pentru ele (in loc de 40).

in rest, am urmat pasii indicati aici (copie dupa toate hartiile posibile + buletin), taxa de 13 lei la CEC (CEC Bank mai nou:P), taxa de 7 lei la primarie si 17 lei numaru'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

sal!

ok..eu sunt prietenu' ala al lui Igi.

Am rezolvat cu numerele rosii urmand pasii de pe forum..asa ca momentan ma plimb cu motoru prin bucuresti.

 

Problema ar fi cam asa:

 

1. Imi trebuie adeverinta de la administratia financiara (?) ca motoru a fost inregistrat de Igi si radiat in aceeasi zi? Adica imi trebuie si chestia asta ca sa il pot inmatricula definitiv? Sau imi trebuie doar adevereinta pe numele meu ca nu am datorii la stat?

 

2. La RAR in afara de actele motorului originale, factura (care e pe numele lui) si contractule de vanzare-cumparare intre noi, mai imi trebuie ceva?

 

Merci anticipat...

 

Apropos la nr. 021-270 36 82 (info RAR)- nu raspunde nici dracu :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cine ti-o radiaza de acolo fara sa le platesti. fara actul de radiere de la ACI nu faci nimic. o iei doar ptr piese...

sistemul este ca la noi. nu ai toate darile/amenzile platite...nu o radiezi pana nu le platesti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie la prima infatisare functionara blonda mi-a spus ca are nevoie de o declaratie pe propria raspundere ca motorul a venit in duba/pe remorca si o copie dupa talonul respectivei dube. Dupa ce am scris de mana (pe calculator de fapt) respectiva declaratie si am obtinut pe fax respectiva copie dupa talon, a doua zi functionarul brunet de la alt ghiseu mi-a spus ca nu are ce face cu copia dupa talon si ca lui ii e suficienta declaratia mea pe proprie raspundere.

 

De la vama in mod cert nu ai nevoie de nimic daca motorul provine din UE, in rest evident ca ai nevoie de dovada ca ti-ai platiti taxele vamale.

 

In acest moment detin o motoreta cumparata anul trecut (Germania). Din diverse motive (tehnice) abia acum am ajuns la etapa de inmatriculare. Problema este ca omul care mi-a adus-o nu mi-a dat nici un fel de hartie legata de trecerea prin vama (pe platforma).

 

La inmatriculari in schimb mi s-a cerut declaratie notariala in care sa specific modul cum am adus-o in tara, copie dupa talonul masinii (duba / platforma), plus o poza a platformei / dubei in care sa se vada cat mai clar numarul de inmatriculare :blink:

 

Sooooo... e cineva care a trecut cu platforma / duba prin vreun punct vamal in urma cu un an si ma poate ajuta? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Bistrita acum 1 luna numerele costau 18 ron nr la ordine, sau 62 ron preferentiale.

 

Nu m-a intrebat nimeni cu ce mi-am adus motorul in tara. Puteam sa il imping peste granita, ca nu i-a interesat.

 

Taxa de inmatriculare nu e 52 ron, e doar 26. Asigurarea pe 6 luni, de la BCR 72 ron pt motor de 583 cmc, cum imi scrie in talon.

 

Thought i'd update the prices. :)

 

 

Per total, inmatricularea a fost 272 RON, inclusiv traducerea de 60 ron+taxa de legalizare a traducerii, inclusiv numere preferentiale, inclusiv rca pe 6 luni (72 ron).

 

Ca si timp de reactie a durat in felul urmator: am dus marti actele la tradus. Miercuri dimineata am ridicat actele.

Pe la 10 am inceput cu umblatura dupa acte. Stat jumate de ora la BCR la coada pt RCA ( era o batranica ce vroia sa isi asigure pana si catzelul, sincer am crezut ca o arunc pe geam), platit taxa (ori la BCR ori la posta), rezolvat cu administratia financiara, si pe la 12 jumate eram la politie pt numere.

 

Per total, 3 ore de umblat ici colo, plus baut o cafea si mancat un sandwich. Daca stii ordinea exacta a locurilor unde sa mergi, rezolvi repede. Dupa 3 ore trebuia sa ma duc dupa acte, si la Bistrita dureaza o saptamana pt numere preferentiale, ca deh, penitenciarul mai mic, mai putini puscariasi care sa lucreze pe ele :blink:

 

 

Per total, is multumit si de banii dati si de timpul acordat pt treaba asta.

 

 

Bafta la inmatriculari.

Editat de dru_kl3in
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit niste chestii cu Germania : brif mic, mare....are cineva idee ce reprezinta astea?

e un fel de carte identitate vehicul si certificat inmatriculare si factura, astea au fost documentele cu care am luat si eu din germanika

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In acest moment detin o motoreta cumparata anul trecut (Germania). Din diverse motive (tehnice) abia acum am ajuns la etapa de inmatriculare. Problema este ca omul care mi-a adus-o nu mi-a dat nici un fel de hartie legata de trecerea prin vama (pe platforma).

 

La inmatriculari in schimb mi s-a cerut declaratie notariala in care sa specific modul cum am adus-o in tara, copie dupa talonul masinii (duba / platforma), plus o poza a platformei / dubei in care sa se vada cat mai clar numarul de inmatriculare :blink:

 

Sooooo... e cineva care a trecut cu platforma / duba prin vreun punct vamal in urma cu un an si ma poate ajuta? :)

Pai asa a fost si la mine. Motorul a venit pe platforma insa eu am facut o declaratie notariala ca motocicleta a intrat pe roti in tara, si pe parcurs am pierdut numerele. Si aia a fost tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, este cea mai buna solutie primita pana acum.

 

O singura intrebare, din hartiile pe care le am la dosar de la ea, nu au cum sa isi dea seama ca numerele au fost predate in Germania si ca ar fi fost cam imposibil sa vin pe roti cu ea... si sa imi faca vreo problema din cauza asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine (pentru nr. rosii) a fost mai simplu. Am facut copie dupa talonul masinii cu care am adus motorul si pe spate am facut o declaratie pe propria raspundere ca asa a intrat in tara. Dar acum nu mai e vama..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, este cea mai buna solutie primita pana acum.

 

O singura intrebare, din hartiile pe care le am la dosar de la ea, nu au cum sa isi dea seama ca numerele au fost predate in Germania si ca ar fi fost cam imposibil sa vin pe roti cu ea... si sa imi faca vreo problema din cauza asta?

Tre sa scrie numai ca a fost anulata cartea, insa acest lucru se poate face si daca motorul este in Ro, iar actele in germania. Oricum din cate am vauzt eu nu sta sa se uite nimeni :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu a mai fost inmatriculata in comunitate si nu este Euro3 nu se poate inmatricula...

 

Un motor adus din Elvetia, in concluzie, ziceti ca nu se poate inmatricula? Conform carui act (lege, norma, declaratie....)? Vanzatorul insista ca nu e nicio problema, ca a platit vama si se poate inmatricula. Evident nu este un motor EURO 3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca treci prin aceleasi chinuri ca si mine. Eu m-am riscat un pic si am fost kamikaze. Mi-am luat un motor nou din Germania care este Euro2, deci nu se poate inmatricula in RO. AM vb cu dealer-ul si mi-a facut o inmatriculare de o zi in Germania. (120 E..."One day registration"). In felul asta motocicleta este inmatriculata in UE si deci poate fi inmatriculata si in RO. Oricum am avut emotii pana mi-am luat cartea ca ma gandeam ca cine stie ce li se va parea dubios celor de la RAR.Am si fost la RAR si mi-am facut cartea. Problema e ca Elvatia nu e in UE....trebuie sa fie alta smecherie aici.

Mai jos sunt actele pe care le-am primit. Datorita lui ROADKILL sunt evidentiate punctele importante.

 

post-38414-1213334677_thumb.jpg

post-38414-1213334646_thumb.jpg

Editat de skyalex82
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este bine io am urmatoarele acte , contact de vanzare cumparare intre mine shi prop facut de mana nu la notar , cartea motoruliu unde rezulta ca ee radiata pt export , si copie de pe talon , shi de unde iau certificatul de transport

va rog sa imi spuneti si mie daca imi mai treb ceva acte ca sa aduc motoru in tara shi sa il pot inmatricula fara probleme.

ca io vreau sa il aduc cu cineva cu tiru

cum as putea face

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrbare:

a mea a trecu tde RAR, are certificatul de autenticitate, etc

nu imi e foarte clar daca imi mai trebuie dovada aducerii in tara (certificatul de transport)

de asemenea, nu exista contract intre mine si vanzator, doar factura

 

e ok? ceva sfaturi?

multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De aici poti descarca un formular de contract vanzare-cumparare in limba italiana, care se poate completa dupa datele din Targa, iar pe urma sa fie tradus si legalizat (50 ron), la un traducator autorizat.

 

 

 

ms mult de tot :cheers: :) :bigstar: .aceiasi problema am si eu..am luat moto din itali dar nu ma facut vontract v-c, in rest am toate actele...sper sa fie "legala" solutia data de tine

 

 

app:pentru transport va trebie un docmument pe nume "CMR"...asta daca nu reusiti prin alte metode...CMR-u este o carte de transport international...daca nu o aveti...vorbiti si voi cu cienva cae se ocupa de transporturi...ii dati o bere si...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrbare:

a mea a trecu tde RAR, are certificatul de autenticitate, etc

nu imi e foarte clar daca imi mai trebuie dovada aducerii in tara (certificatul de transport)

de asemenea, nu exista contract intre mine si vanzator, doar factura

 

e ok? ceva sfaturi?

multumesc anticipat

La inmatriculare iti trebuie neaparat dovada intrarii in tara. Variante:

- spui ca a intrat pe roti si faci o declaratie notariala ca ai pierdut numerele

- o factura de transport

- copie dupa certificatul de inmatriculare al remorcii parca...

 

Ce factura? Intre persoane fizice se face contract de vanzare-cumparare, intre persoana fizica si una juridica (firma, etc) se face factura :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La inmatriculare iti trebuie neaparat dovada intrarii in tara. Variante:

- spui ca a intrat pe roti si faci o declaratie notariala ca ai pierdut numerele

- o factura de transport

- copie dupa certificatul de inmatriculare al remorcii parca...

 

Ce factura? Intre persoane fizice se face contract de vanzare-cumparare, intre persoana fizica si una juridica (firma, etc) se face factura :cheers:

 

pai mie mi-a adus-o un prieten care are firma si mi-a facut factura, dar factura este pe motor, transportul a fost inclus in pret

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai mie mi-a adus-o un prieten care are firma si mi-a facut factura, dar factura este pe motor, transportul a fost inclus in pret

:D

Pai da atunci nu ai nevoie de contract de vanzare cumparare, pentru ca tu ai cumparat-o pe firma. Insa la problema cu dovada intrarii, chiar nu stiu ce sa iti spun din pacate. E posibil totusi sa nu mai ai nevoie de nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ms mult de tot :crack: :crack: :crack: .aceiasi problema am si eu..am luat moto din itali dar nu ma facut vontract v-c, in rest am toate actele...sper sa fie "legala" solutia data de tine

app:pentru transport va trebie un docmument pe nume "CMR"...asta daca nu reusiti prin alte metode...CMR-u este o carte de transport international...daca nu o aveti...vorbiti si voi cu cienva cae se ocupa de transporturi...ii dati o bere si...

Eu am inmatriculat mai multe motoare cu acest tip de contract.

In privinta transportului am facut o declaratie notariala (23 RON) cum ca am introdus motorul in tara pe o remorca.

De traduceri autorizate si legalizate are nevoie doar politia, RAR se descurca cu originalele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inmatriculat mai multe motoare cu acest tip de contract.

In privinta transportului am facut o declaratie notariala (23 RON) cum ca am introdus motorul in tara pe o remorca.

De traduceri autorizate si legalizate are nevoie doar politia, RAR se descurca cu originalele.

 

 

Fratilor, pentru numere rosii am facut copie dupa talonul unui prieten (are jeep) si pe spate declaratie pe propria raspundere ca am adus-o in tara cu masina aia si a mers. mi-am luat nr rosii. azi ma duc pentru alea negre si va povestesc ce am facut. Fara notar fara nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru ca in ultima perioada s-a mai schimbat cate ceva, am sa pun aici pasii ce trebuie facut in cazul unei: Inmatriculari pentru motocicleta adusa de afara.

 

Odata cu livrarea motocicletei , motocicleta ar trebui sa vina cu urmatoarele acte

================================================

1 Contract vanzare - cumparare intre vanzatorul motocicletei si intermediar

2 Dovada intrarii in tara a transportului/motocicletei

3 Certificatul de proprietate al motocicletei

4 Cartea de identitate (anulata)

5 Factura fiscala + chitanta aferenta ( in cazul in care s-a facut contract pers fizica - pers fizica contractul intre el si tine)

 

1 - Dupa ridicarea motocicletei/acte pasul 1 este programarea la RAR. Telefonul de programari este: 9672. Atunci vi se spune ora si ziua cand trebuie sa mergeti cu motocicleta si actele de mai sus pentru: omologare si ITP.

Acolo se verifica motocicleta, seriile de la motor, sasiu, lumini. Daca inginerul Dinicutu are chef si poate (e mic de statura) da si o tura cu motorul cica sa ii testeze franele si alte cele.

La casierie trebuie sa platiti 217 lei.

Adresa RAR: Str. Bârsei nr.1, com. Voluntari. Numai aici se face rarul pentru motociclete.

 

2- Se merge la Udriste si de la orice chiosc din fata sediului se face Fisa de imatriculare si se completeaza o cerere de inmatriculare. Sus langa C.E.C. se pot face. Acestea 2 tipizate si aranjat acte costa 20 lei.

 

3- Se face asigurare motocicleta, pe ce durata doriti.

 

4- Se traduc actele si se legalizeaza. Estimativ pentru un contract de Vanzare-Cumparare costa 50 lei. Birou notarial unde puteti face asta este pe Cheiul Dambovitei, pe dreapta putin inainte de intersectia cu Calea Victoriei. NU se fac pe loc, dureaza o zi.

 

5- Dupa ce ai toate actele de la punctul 3,4 se merge la Administratia Financiara pentru a pune ei stampila pe fisa de inmatriculare. Aici ti se va da o cerere de declarare ce o veti completa apoi impreuna cu niste copii ale actelor veti fi bagati in baza de date.

In cazul in care nu ati declarat motocicleta in termen de 30 zile de la data semnarii contractului de vanzare cumparare, veti plati o amenda la Administratia Financiara de 50 lei, sau 25 lei daca platiti pe loc.

 

6- Dupa obtinerea stampilei te duci la CEC unde platesti taxa talon 30 lei + taxa inmatriculare 52 lei

 

7- mergeti la Udriste sa depuneti dosarul (cu toate cele de mai jos) si platiti taxa pentru placuta de inmatriculare de tip C (moto) 7,5 Lei si daca vreti numar preferential: 49 lei.

Apoi in termen de 24 ore va ridicati actele si placuta.

 

Actele pentru a depune dosarul la inmatriculare se aranjeaza astfel:

- fisa de inmatriculare

- cerere de inmatriculare

- copie dupa asigurare

- dovada platii taxei de inmatriculare la CEC

- dovada plactii taxei de talon la CEC

- copie dupa actul de indentitate

- copie dupa contractul de vanzare cumparare sau factura

- original si copie dupa cartea de identitate a vehiculului

- certificatul de autenticitate de la RAR

- actele vechi, straine ale motocicletei (cartea de identitate si talonul)

- placutele straine in cazul in care a venit pe roti sau declaratie notariala in cazul in care nu le aveti (cum ca s-au pierdut)

In ce cacao de tara traim...atata birocratie facuta numai ca sa te cureti de bani si de timp. Pai din cate vad ar trebui sa imi iau concediu doar ca sa inmatriculez o motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci din ce am inteles cu motoarele non euro3 se pot inmatricula la noi in tara dar cu conditia sa fi fost inmatriculate si acum radiate din o tara membra a comunitati, nu coneaza ca sunt din 1990???

Va rog dati-mi un raspuns concret

 

 

 

ravenitza dami un raspuns te rog , repede...

Editat de tamas_daniell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ce cacao de tara traim...atata birocratie facuta numai ca sa te cureti de bani si de timp. Pai din cate vad ar trebui sa imi iau concediu doar ca sa inmatriculez o motocicleta.

da...cam 2 zile :kali:

 

Deci din ce am inteles cu motoarele non euro3 se pot inmatricula la noi in tara dar cu conditia sa fi fost inmatriculate si acum radiate din o tara membra a comunitati, nu coneaza ca sunt din 1990???

Va rog dati-mi un raspuns concret

 

 

 

ravenitza dami un raspuns te rog , repede...

Nu ti-am raspuns pentru ca nu sunt sigura insa din cate am auzit de la cativa prieteni: daca cumperi o motocicleta non euro 3, atunci prima oara tre sa o inmatriculezi in germania (exemplu), apoi o radiezi si o aduci in tara cu acele acte. Nu conteaza anul, romania e obligata sa inmatriculeze si ea daca germania (exemplu) a inmatriculat acel moto.

Editat de ravenitza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...