Ruginel Postat 19 ore în urmă Share Postat 19 ore în urmă Aici consider ca tine de ce te multumeste pe tine personal. Pe mine ma multumesc urmatoarele: cost achizitie scazut, intretinere ieftina, pret mic la reparatii, consum decent si autonomie mare. Toate acestea pot fi bifate de un ICE de capacitate mica / hybrid, dar nu de un vehicul electric. In speta Loganul a fost de nou 5000 si putin de euro, piesele chiar si de origine sunt ieftine, consumul este decent. Degeaba spun ca am un consum de X zeci de lei pe saptamana daca pentru achizitie am scos un teanc de bani din buzunar si autonomia este cu semnul intrebarii. Sa nu mai zic ca 90% din proprietarii de electrice merg pe autostrada cu 90-100 maxim. Nu e nimic gresit in asta…dar e ca si cum as merge cu un diesel la consum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat 10 ore în urmă Share Postat 10 ore în urmă Nu se face testul de consum cu mașina nouă, în rodaj calculatorul dă amestec mai bogat ca să evite supraîncălzirea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat 8 ore în urmă Share Postat 8 ore în urmă Acum 10 ore, Ruginel a spus: Pe mine ma multumesc urmatoarele: cost achizitie scazut, intretinere ieftina, pret mic la reparatii, consum decent si autonomie mare. Ai perfecta dreptate, depinde de ce anume il multumeste pe fiecare. Eu unul sunt dependent de masina, cu ea ma duc la clienti si imi castig painea. Iar viziunea mea s-a schimbat de-a lungul anilor cam asa: am inceput cu 2 masini de 2-3000 euro fiecare, pe principiul ca atunci cand se strica una o las deoparte si ma deplasez cu cealalta pana o repar pe prima. Apoi am ajuns sa caut masini din ce in ce mai fiabile, deoarece nu aveam timp pentru reparatii. Am ajuns la un Prius, buletproof (dar care nu a fost chiar ieftin), apoi la electrice. Acum pot sa ma bazez 100% pe masina ca ma duce unde vreau. Imi fac calculul inainte cat pierd pentru ca merg pe autostrada cu 100 in oc de 130, dar ajung unde vreau. Loganul tau la 5000 euro nou, probabil e din 2005-2006. Baza in el nu cred ca mai ai, daca ai depinde de el cu munca l-ai schimba instant. Iar problema aici e mai mult: ce ti-ai lua daca ar trebui sa-ti schimbi masina? O electrica ce nu se prea strica dar la care stai la statii de incarcare sau o termica? Eu am ales electrica. Costuri mici pentru achizitia unei electrice SH exista, piata incepe sa fie din ce in ce mai diversificata si in aceasta directie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat 6 ore în urmă Share Postat 6 ore în urmă Acum 3 ore, Penetru a spus: Nu se face testul de consum cu mașina nouă, în rodaj calculatorul dă amestec mai bogat ca să evite supraîncălzirea. Aceasta informatie o ai din specificatiile constructorilor? Sau este doar o presupunere? Te intreb pentru ca eu nu o stiu. Nu stiu sa existe doua setari in capul calculatorului in functie de kilometrajul motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat 6 ore în urmă Share Postat 6 ore în urmă Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus: Ai perfecta dreptate, depinde de ce anume il multumeste pe fiecare. Eu unul sunt dependent de masina, cu ea ma duc la clienti si imi castig painea. Iar viziunea mea s-a schimbat de-a lungul anilor cam asa: am inceput cu 2 masini de 2-3000 euro fiecare, pe principiul ca atunci cand se strica una o las deoparte si ma deplasez cu cealalta pana o repar pe prima. Apoi am ajuns sa caut masini din ce in ce mai fiabile, deoarece nu aveam timp pentru reparatii. Am ajuns la un Prius, buletproof (dar care nu a fost chiar ieftin), apoi la electrice. Acum pot sa ma bazez 100% pe masina ca ma duce unde vreau. Imi fac calculul inainte cat pierd pentru ca merg pe autostrada cu 100 in oc de 130, dar ajung unde vreau. Loganul tau la 5000 euro nou, probabil e din 2005-2006. Baza in el nu cred ca mai ai, daca ai depinde de el cu munca l-ai schimba instant. Iar problema aici e mai mult: ce ti-ai lua daca ar trebui sa-ti schimbi masina? O electrica ce nu se prea strica dar la care stai la statii de incarcare sau o termica? Eu am ales electrica. Costuri mici pentru achizitia unei electrice SH exista, piata incepe sa fie din ce in ce mai diversificata si in aceasta directie. Loganul e din 2005, 1.4 MPI, actualmente ieri a implinit 54,000 km. Motorul este unul ultra fiabil in general. Este in familie de atunci, deci garantez pentru kilometraj, rugina nu are absolut deloc. Cand a ajuns in posesia mea anul trecut, am schimbat TOT ce se putea schimba si era necesar sa fie schimbat, ca operatiune de mentenanta. Uleiul actual are 7000 km si nu a scazut absolut deloc pe joja, culoarea inca este transparenta. Simplitatea acestei masini este si cea care ii da farmecul sa zic asa, cel putin pentru mine. In ea am incredere sa plec cam oriunde. Desigur, nu garanteaza nimeni ca ajungi la destinatie, la fel cum nu iti garanteaza la nici o electrica sau orice alta masina. Aparuse la un moment dat pe net un tip care avea nevasta in travaliu si cand sa plece cu electrica (parca o Tesla), era in mijlocul unui update de soft. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat 5 ore în urmă Share Postat 5 ore în urmă (editat) Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus: 1.Acum pot sa ma bazez 100% pe masina ca ma duce unde vreau. 2.Loganul tau la 5000 euro nou, probabil e din 2005-2006. Baza in el nu cred ca mai ai, daca ai depinde de el cu munca l-ai schimba instant. 1.nu cred ca exista masina pe lumea asta in care sa ai baza 100%,poate doar mai fiabile sau nu. 2.Loganul din perioada aia e cam Renault,nu au foarte multa electronica,eu am patit-o cu cel pe care il am acum(2006-71.000 km reali) sa nu plece din cauza senzorului de pe volanta,daca il aveam de rezerva,il schimbam si plecam,era Duminica si nu aveam de unde cumpara. Acum am inca un senzor in portbagaj+4 bujii vechi,o bobina inductie (ca al meu are pe fiecare cilindru,e 1,6/16 V ) si un minim de scule. O am din 2019,de la 31.000 km,am schimbat de atunci,senzor vitezometru,senzor volanta si senzor servo ca era umed pe dinafara) Vb cu sotia unui taximetrist,povestea ca avusese acelasi model,1,6/16 V ,luat de nou,vreo 11.000 Euro,facut vreo 10 ani numa taxi--zero probleme. Acum 30 minute, Ruginel a spus: Loganul e din 2005, 1.4 MPI, actualmente ieri a implinit 54,000 km. Motorul este unul ultra fiabil in general. Este in familie de atunci, deci garantez pentru kilometraj, rugina nu are absolut deloc. Sa ai la tine un minim de scule,senzor volanta,bujii,o bobina inductie,eventual un set de fise ca astea mai imbratanesc. Cand am avut 1,4 mpi,cea mai grava problema am avut-o de la o sonda lambda,mergea urat,dupa vreo 45 min de mers,la rece mergea perfect. Editat 5 ore în urmă de ALEX-Guzzista Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Keyser Söze Postat 5 ore în urmă Share Postat 5 ore în urmă Acum 13 ore, Ruginel a spus: ... Degeaba spun ca am un consum de X zeci de lei pe saptamana daca pentru achizitie am scos un teanc de bani din buzunar si autonomia este cu semnul intrebarii. Sa nu mai zic ca 90% din proprietarii de electrice merg pe autostrada cu 90-100 maxim. Nu e nimic gresit in asta…dar e ca si cum as merge cu un diesel la consum. Eu ce spuneam legat de investitia initiala enorm de mare? Dupa, tot te poti lauda ca e gratis curentul...la fel cum tot asa de gratis cam ti se mananca timpul legat de incarcare. Probabil e mai ok sa ai 2 ev-uri: unul cu care rulezi si celalalt care e in acel moment la incarcat. Dar inca odata, opulenta. Sa nu mai spun ca, in viata, NIMIC nu e gratis. Am vazut pe nationale ca o tin pe la 70-80 km/h pe portiuni de 100, asa ca, cam incurca traficul, deci e cam gresit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat 5 ore în urmă Share Postat 5 ore în urmă Mda, despre masini... Am avut Clio 1,4 MPI, acelasi motor ca al colegului @Ruginel, una dintre cele mai proaste masini. Probleme electrice, probleme cu schimbatul curelelor de accesorii, cu senzorul de volanta, etc. La 200.000 km era rabla, nu stiai daca mai pleaca dimineata. Am avut Opel 1,7 diesel, fiabila pana la 8 ani. Imediat ce a implinit 8 ani s-a vazut calitatea cauciucurilor de pe ea. Imi pocneau conductele de antigel una dupa alta. A dus 300.000 km si i-a crapat si Am avut Fiat, la fiecare 25.000 km schimbam pompa de apa pentru ca incepea sa curga. Am avut Suzuki, benzinar 1,3, fiabil pana cand i-a crapat o supapa de admisie. Am avut Ford, diesel din ala vechi din anii 80, a fost bun doar la consum. La o pornire dimineata i s-a retezat efectiv axa cu came. Plus rugina grupa mare. Am avut Peugeot, bun ca pornea tot timpul, insa nenumarate probleme electrice la el. De ce am fost multumit: Toyota Prius (probleme absolut minore, gen un senzor de parcare, iar masina se apropie de 400.000 km) Electricele, dar astea sunt inca in teste. Dupa 55.000 km cu una si 35.000 cu alta nu pot sa ma pronunt cu mana pe inima ca sunt fiabile Mai vedem dupa 150.000 km. Dar, pana acum, sunt absolut OK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Keyser Söze Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă Ai avut multe marci, dar putine masini, asta vrei sa spui aici de fapt. Oricum scuza-ma, dar cam pe la 200k km cam toate devin asa cum le spui tu, rable. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat 3 ore în urmă Share Postat 3 ore în urmă Acum 2 ore, Silver Arrow a spus: Aceasta informatie o ai din specificatiile constructorilor? Sau este doar o presupunere? Te intreb pentru ca eu nu o stiu. Nu stiu sa existe doua setari in capul calculatorului in functie de kilometrajul motorului. A trecut vremea, nu mai știu de unde informația... Zicea că e normal un consum mare la primii 500 - 1000 km pentru că frecări mai mari și alt raport aer-benzină și avans la aprindere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat 3 ore în urmă Share Postat 3 ore în urmă (editat) 1 oră în urmă, Keyser Söze a spus: dar cam pe la 200k km cam toate devin asa cum le spui tu, rable. Tocmai de aia nu mi-am luat niciodata mai mult de Dacia ...ori noua ..ori de la primul proprietar cu putini km...maxim 30-35 k. Nici nu dau 20.000 Euro pe o conserva,mai bine imi iau un HD nou de banii aia.. Cand aud pe unii ca si-a luat masina straina SH,cu 2-300.000 la bord,e tipla boss....proprietari..numa ea stie..impecabila..cu fum..150 CP,jumate morti,restul nemancati. Combinatie cu electrica e sa o incarci gratis pe la job,strict naveta prin oras,da sunt scumpe de noi. Ce e treaba buna ca poti sa o gasesti incalzita iarna sau racita inauntru vara,nu stiu daca la toate modelele... La Golan am rezolvat incalzirea si dezghetarea iarna,inainte de plecare,prin montarea unui incalzitor diesel Eberspacher cu programator,bun si daca stau sa astept nevasta pana iese de la shoping,nu stau cu motorul pornit. Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus: Am avut Clio 1,4 MPI, a Am avut Opel 1,7 diesel, Am avut Fiat, Am avut Ford, Am avut Peugeot, De ce am fost multumit: Toyota Prius (probleme absolut minore Ai avut marcile ieftine ale Occidentului,ia sa fi avut marcile de top...era altceva...depinde cum erau cand le-ai luat,cat ai dat pe ele. Ca fapt divers,in 2019,am luat Loganul actual fab.2006,cu 31.111 km cand l-am luat,statea in garaj de 8 ani,am dat 3150 Euro pe el,relativ mult pt.ca nou a fost vreo 10,500 +1600 ron revizie cap-coada in service+1000 ron gume Michelin all-season,doar ca sa pot merge cu ea,total vreo 3700 E...la banii aia imi luam masina straina dar cu ceva km la bord.... Adica la masina straina daca ea noua a fost 20.000 Euro si o iei cu 3000 sa nu ai pretentii,de aia occidentalii si la noi marile corporatii care au bani nu le tin mai mult de cativa ani sau prea multi km,ca incep sa bage bani in ele. La o masina mica,conteaza cum si unde a fost folosita,cati proprietari a avut,intretinerea...etc Lumea nu intelege ca km din bord sunt una,orele de functionare per total ale motorului e altceva.... Daca sta in trafic zilnic si face 10-15 km intr-o ora,langa aia 15 km de pe bord ar trebui adaugati inca 40 km zilnic ca uzura a motorului,daca ar fi mers pe judetean cu 50-55 km/h Si atunci rezulta ca in loc de 450 km/30 zile...motorul a mers de 1650 km/luna si la turatie joasa,daca e Diesel e si mai nasol...daca sa mai stat pe loc,zeci de ore prin parcari,cum e moda....alte bube Adica iei o masina de 5 ani cu 27.000 km (60 luni*450 km/luna) si ea de fapt are 99.000 km (60*1650 km)... Daca are 100.000 km ...deja diferenta este enorma... Am avut Iveco Daily 2017,in bord apareau si orele de functionare ale motorului,revizia se facea la km sau la ore !! Editat 3 ore în urmă de ALEX-Guzzista Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat 1 oră în urmă Share Postat 1 oră în urmă 2 hours ago, ALEX-Guzzista said: Ca fapt divers,in 2019,am luat Loganul actual fab.2006,cu 31.111 km cand l-am luat,statea in garaj de 8 ani,am dat 3150 Euro pe el,relativ mult pt.ca nou a fost vreo 10,500 +1600 ron revizie cap-coada in service+1000 ron gume Michelin all-season,doar ca sa pot merge cu ea,total vreo 3700 E. Apropo, in 2015 am dat Loganul respectiv, buy-back la dealer Toyota, avea 240k, facuti in 9 ani, din care 3 nu am fost in tara, doar in CO...dealerul mi-a dat din prima 2000 de euro, in conditiile in care era evaluat la 1200. maxim 1500 euro la piata...in fine, inca afisa pe bord consum mediu sub 4 litri...avusesem grija de el, ca de notocicletele din dotare...Au fost masini bune, simple, cu raport pret/calitate imbatabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.